Breaking op CNN.twitter:SBCityFire twitterde op woensdag 02-12-2015 om 20:14:17SBFD units responding to reports of 20 victim shooting incident in 1300 block of S. Waterman. SBPD is working to clear the scene. reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 02-12-2015 om 20:46:08MORE: Police are confirming 1 to 3 possible suspects, local news channels are reporting they could be wearing military gear reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 02-12-2015 om 20:46:43UPDATE: Police are searching for a dark colored SUV seen driving out of parking lot. 12 fatalities confirmed so far, up to 3 gunman reageer retweet
quote:Op woensdag 2 december 2015 20:45 schreef LXIV het volgende:
Als iedereen daar met wapens liep dan was het nooit zover gekomen
De brandweer wordt op een schietpartij afgestuurd?quote:Op woensdag 2 december 2015 20:45 schreef YazooW het volgende:
Breaking op CNN.twitter:SBCityFire twitterde op woensdag 02-12-2015 om 20:14:17SBFD units responding to reports of 20 victim shooting incident in 1300 block of S. Waterman. SBPD is working to clear the scene. reageer retweet
Livestream KTLA: http://ktla.com/on-air/live-streaming/
twitter:thebencormier twitterde op woensdag 02-12-2015 om 20:41:11San Bernardino Police searching for a dark colored SUV seen driving out of parking lot. 12 fatalities, multiple shooters reported by police. reageer retweet
twitter:thebencormier twitterde op woensdag 02-12-2015 om 20:46:17SWAT teams clearing buildings, evacuating hostages. Reports of potential suspicious device in one building, SWAT with K-9 investigating reageer retweet
Hoe dicht precies?quote:Op woensdag 2 december 2015 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
Zeker 12 doden al.
Dader(s) op de vlucht.
Zit in de buurt van een Planned Parenthood centrum.
In de buurt, maar het zit ook in de buurt van een golfbaan. Dus wellicht voorbarige conclusie vooralsnog.quote:
Gaat om witmensen mannen (of hoe zeg je dat tegenwoordig politiekcorrect?) in een camouflagepak, las ik ergens.quote:
twitter:allahpundit twitterde op woensdag 02-12-2015 om 20:54:09“Officers are currently searching for 3 white males dressed in military gear” https://t.co/OAqhbsmI5h reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 02-12-2015 om 20:53:33UPDATE: Shooting happened at Inland Regional Center, which provides services for people with disabilities. Search ongoing for the gunman reageer retweet
Genoeg berkeerde Amerikanen in de US hoor.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat om witmensen mannen (of hoe zeg je dat tegenwoordig politiekcorrect?) in een camouflagepak, las ik ergens.
K-9quote:
Ik moest googlenquote:Op woensdag 2 december 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
K-9
Kee nine
Canine
Dat kwartje viel bij mij laatst pas.
Ik ben bijna 39.
Development disabilities om volledig te zijn.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:56 schreef Infection het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 02-12-2015 om 20:53:33UPDATE: Shooting happened at Inland Regional Center, which provides services for people with disabilities. Search ongoing for the gunman reageer retweet
Ik vond hem best logisch eigenlijk. Zo logisch dat het absurd is dat ik daar zelf op mijn 28ste achter moest komenquote:
Is nog helemaal niet bekend.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:59 schreef NoXia het volgende:
Geen islam dit keer. Geen groot nieuws dus.
Je zou bijna blij worden: eindelijk een aanslag zonder moslims.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:00 schreef YazooW het volgende:
[..]
Is nog helemaal niet bekend.
Op Twitter wat berichten dat op de scanner de naam Said Farook genoemd is.
Als het een lonely wolf is hebben we een paar journaals en actualiteiten programma's gevuld als het IS word het nieuws wekenlang uitgekauwd en zullen er weer maatregelen komen om ons te beschermen voor de terreurdreiging.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zei IS laatst niet dat de VS aan de beurt was
Ik had 'm pas door nadat ik die film met James Belushi had gezien.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
K-9
Kee nine
Canine
Ik ben bijna 39.
Ik moest aan een vechtsport denkenquote:Op woensdag 2 december 2015 20:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond hem best logisch eigenlijk. Zo logisch dat het absurd is dat ik daar zelf op mijn 28ste achter moest komen![]()
twitter:L0gg0l twitterde op woensdag 02-12-2015 om 21:00:54Rumors that Teva Pharmaceuticals was targeted in San Bernadino shooting. Teva is an Israeli company so could hint a terrorism nexus reageer retweet
Je snapt natuurlijk dat deze grafiek niks zegt he? Of wat is hier het verband volgens jou?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als het een lonely wolf is hebben we een paar journaals en actualiteiten programma's gevuld als het IS word het nieuws wekenlang uitgekauwd en zullen er weer maatregelen komen om ons te beschermen voor de terreurdreiging.
[ afbeelding ]
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 02-12-2015 om 21:05:29UPDATE: Bomb squad will try to neutralize a possible explosive device in San Bernardino, CA reageer retweet
De periode dat in Europa de minste aanslagen plaatsvinden viert de angst cultuur hoogtij en worden burgerrechten en grondrechten in rap tempo afgebroken om ons te beschermen tegen de zogenaamde dreiging.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:03 schreef DuTank het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk dat deze grafiek niks zegt he? Of wat is hier het verband volgens jou?
Mee eens. Maar het is toch ook niet gek dat er tegenwoordig bijvoorbeeld veel meer veredeld wordt? Ja, dat komt enerzijds door die fascistische maatregelen, maar anderzijds ook gewoon de technische vooruitgang van de inlichtingendiensten.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De periode dat in Europa de minste aanslagen plaatsvinden viert de angst cultuur hoogtij en worden burgerrechten en grondrechten in rap tempo afgebroken om ons te beschermen tegen de zogenaamde dreiging.
Hetzelfde geld overigens voor de andere NAVO landen.
Nogmaals als het een lonely wolf is zal dit item snel uit het nieuws zijn, als het ISIS dan zal het tot in den treuren uitgekauwd worden.
Lone wolf, een einzelgänger.quote:
Ja maar die shooter zit daar ook binnen, schijnt?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:09 schreef Dagonet het volgende:
Nog zo'n 700 mensen in het gebouw hoor ik nu?
Zo te zien weer voer voor false flag roepers dit.quote:
Je hoort vooral meer, of ze daadwerkelijk meer bereiken is maar de vraag.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:08 schreef DuTank het volgende:
[..]
Mee eens. Maar het is toch ook niet gek dat er tegenwoordig bijvoorbeeld veel meer veredeld wordt? Ja, dat komt enerzijds door die fascistische maatregelen, maar anderzijds ook gewoon de technische vooruitgang van de inlichtingendiensten.
Er was sprake van een getaway car, een zwarte SUV.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja maar die shooter zit daar ook binnen, schijnt?
Shooters zelfs. Ik lees nu trouwens 30 doden.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja maar die shooter zit daar ook binnen, schijnt?
Die seksuele voorlichting geeft toch?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:13 schreef clumsy_clown het volgende:
gekke plek voor een shooting, een hulporganisatie voor gehandicapte kinderen, als ik het goed begrijp.
my badquote:Op woensdag 2 december 2015 21:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lone wolf, een einzelgänger.
Niet lonely, lone.
twitter:KTVU twitterde op woensdag 02-12-2015 om 21:09:44#BREAKING: Authorities confirm 3 men armed with rifles are still at large in #SanBernardino LIVE now on KTVU and https://t.co/FaJkjevc3c reageer retweet
http://www.freeintertv.com/view/id-200quote:Op woensdag 2 december 2015 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dit wordt wrs één van de grootste shootings toch.
iemand linkje naar CNN toevallig?
Het experiment dat mensheid heet is een beetje uit de hand gelopen inderdaad.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:10 schreef Droopie het volgende:
Net keek ik hoe bizar bedrijven met onze privacy omgaan bij Zembla.
Nu kijk ik hoe mensen met elkaar omgaan op CNN.
Mijn conclusie: deze wereld is kapot.
Gekker dan de scholen die daar om de haverklap half uitgemoord worden?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:13 schreef clumsy_clown het volgende:
gekke plek voor een shooting, een hulporganisatie voor gehandicapte kinderen, als ik het goed begrijp.
Dank je.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
http://www.freeintertv.com/view/id-200
c_c. *stubs toe.quote:
Die scheidingslijn is in de states erg dun aan het worden. Korpsen slaan massaal leger materiaal in.quote:
Gaat om normale mensen in camouflagepakkenquote:Op woensdag 2 december 2015 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat om witmensen mannen (of hoe zeg je dat tegenwoordig politiekcorrect?) in een camouflagepak, las ik ergens.
Politie.quote:
Nja, scholen zijn vaak ook boze leerlingen, maar dit is een school voor disabled children.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gekker dan de scholen die daar om de haverklap half uitgemoord worden?
Meerdere daders met kogelvrije vesten? Ik ben benieuwd wie/wat/waarom.
Haast niet te zeggen als je het over de USA hebt. Geweren zijn daar even normaal als kraaien in Nederland.quote:
quote:Op woensdag 2 december 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
K-9
Kee nine
Canine
Ik ben bijna 39.
Achterop z'n rug staat gewoon POLICE.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:17 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Haast niet te zeggen als je het over de USA hebt. Geweren zijn daar even normaal als kraaien in Nederland.
In de VS zijn ze nogal gevoelig als het gaat om het inzetten van het leger versus de bevolking.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:17 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Haast niet te zeggen als je het over de USA hebt. Geweren zijn daar even normaal als kraaien in Nederland.
"Verwarde mannen".quote:Op woensdag 2 december 2015 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, krijg je straks weer een toespraakje van Obama.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:16 schreef GekkeGerrit- het volgende:
gezellig, weer een schietpartijtje.
Nu je het zegt ja.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:17 schreef DuTank het volgende:
[..]
Achterop z'n rug staat gewoon POLICE.
Ah, goed gezien.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:17 schreef DuTank het volgende:
[..]
Dat heeft de DSI hier ook, en dat is ook niet noodzakelijk politie... Maar deze gasten dragen dat typische swat groen...quote:Op woensdag 2 december 2015 21:17 schreef DuTank het volgende:
[..]
Jouw avatarquote:Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nu je het zegt ja.
Had ik serieus niet gezien.
Dus bewapenen ze de politie tegenwoordig zwaarder dan het leger tijdens de golfoorlog.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
In de VS zijn ze nogal gevoelig als het gaat om het inzetten van het leger versus de bevolking.
Police SWAT. Het leger heeft andere uniformen en altijd een embleem van de Amerikaanse vlag op de rechtermouw.quote:
Wordt er niet "professioneel genoeg" gereageerd door de hulpdiensten (of juist "te professioneel" alsof het een film is.....)?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo te zien weer voer voor false flag roepers dit.
Had de Times een tijdje geleden een interessante repo over, zal het eens opzoeken. Zijn vaak afdankertjes die vanuit de krijgsmacht doorvloeien naar de politie, zoals bv die pantserwagens.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus bewapenen ze de politie tegenwoordig zwaarder dan het leger tijdens de golfoorlog.
Verder op staan weer mensen rondjes te draaien en een beetje te praten.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wordt er niet "professioneel genoeg" gereageerd door de hulpdiensten (of juist "te professioneel" alsof het een film is.....).
om één of andere reden trek ik speculerend en debiele journalistiek in het Engels beter dan in het Nederlands.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:21 schreef Infection het volgende:
Extra live uitzending van RTLZ:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)tra-nieuwsuitzending
In Irak weet je tenminste nog wat je te verwachten staat, in USA verbaas je je iedere keer weer.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus bewapenen ze de politie tegenwoordig zwaarder dan het leger tijdens de golfoorlog.
Ik kan mij vergissen, maar de DSI is officieel toch ook politie?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat heeft de DSI hier ook, en dat is ook niet noodzakelijk politie... Maar deze gasten dragen dat typische swat groen...
quote:Op woensdag 2 december 2015 21:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Meerdere schutters, Parijs in het kwadraat.
Mix van politie en defensie toch? Met m-squadron (mariniers) als meest serieuze incarnatie? Dat wisselt nog eens, misschien zit ik er naast...quote:Op woensdag 2 december 2015 21:22 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik kan mij vergissen, maar de DSI is officieel toch ook politie?
Tja, daar ontstond ook wel ophef over. Dat politiedepartementen militaire voertuigen bestelden.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
twitter:InlandRegional twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 19:10:20The ICF Holiday Party is in full swing! ☃ https://t.co/AzOCbliVmb reageer retweet
Je bedoelt 129. Men gaat nu al uit van 30 doden.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Dan zijn er duizenden doden
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 02-12-2015 om 21:25:42UPDATE: Pres Obama was briefed by Homeland Security Advisor Lisa Monaco on the shooting in San Bernardino, FBI now assisting local police. reageer retweet
129 in het kwadraat he.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Je bedoelt 129. Men gaat nu al uit van 30 doden.
Klopt. Vervelende is alleen dat de politie niet weet hoe ze goed met die zware wapens overweg moeten... Met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:21 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Had de Times een tijdje geleden een interessante repo over, zal het eens opzoeken. Zijn vaak afdankertjes die vanuit de krijgsmacht doorvloeien naar de politie, zoals bv die pantserwagens.
Ook militairen van de marechaussee.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:25 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Mix van politie en defensie toch? Met m-squadron (mariniers) als meest serieuze incarnatie? Dat wisselt nog eens, misschien zit ik er naast...
Bedoel je;quote:Op woensdag 2 december 2015 21:21 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Had de Times een tijdje geleden een interessante repo over, zal het eens opzoeken. Zijn vaak afdankertjes die vanuit de krijgsmacht doorvloeien naar de politie, zoals bv die pantserwagens.
Plus het mentaliteitsprobleem: als je de politie bewapent als een leger gaan ze zich ook gedragen als een leger en alles als een oorlogsgebied behandelen.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt. Vervelende is alleen dat de politie niet weet hoe ze goed met die zware wapens overweg moeten... Met alle gevolgen van dien.
Ja, onder andere, maar ook deze kaart:quote:Op woensdag 2 december 2015 21:29 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Bedoel je;
http://www.nytimes.com/20(...)epartments.html?_r=0
?
Jij kijkt ook CNNquote:Op woensdag 2 december 2015 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ze kunnen nu idd net zo goed op weg zijn naar een volgende aanslag natuurlijk...
Dat ook inderdaad. Ik snap die agenten wel, maar het is te gek voor woorden dat agenten access tot dat soort wapentuig krijgt...quote:Op woensdag 2 december 2015 21:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Plus het mentaliteitsprobleem: als je de politie bewapent als een leger gaan ze zich ook gedragen als een leger en alles als een oorlogsgebied behandelen.
Lijkt een aanslag. Soft targets. 3 man wrs. Hebben pakje achtergelaten. Ontsnapt met zwarte SUV. Kunnen zo weer ergens anders toeslaan, of morgen of overmorgen.quote:
Gebeurt verder niks.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:35 schreef Droopie het volgende:
Dikke speculatie: las vandaag een stuk op de NY times over de parijs aanslagen.
De aanslag begon ook met een aanval op een soft target met wat jongeren (het stadion) en daarna begonnen ze aan het grote werk.
Veel amerikanen zullen dit ook gelezen hebben. Speculeerde CNN waarschijnlijk ook op
Mij ook. tien jaar geleden geweestquote:Op woensdag 2 december 2015 20:54 schreef ConsoleUser het volgende:
Ik weet niet waarom, maar dit raakt me ineens. Hard.
"Up to 12".quote:Op woensdag 2 december 2015 21:39 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Wat is het dodental nu? Of nog niks officieel naar buiten gebracht?
Teller schijnt op 30 te staan.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:39 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Wat is het dodental nu? Of nog niks officieel naar buiten gebracht?
Echt helemaal van deze tijd hè, gewoon lekker onderuit op de bank gezellig kijken naar een slachting van willekeurige mensen ... waar zijn we in beland zegquote:Op woensdag 2 december 2015 21:40 schreef Villas__Rubin het volgende:
Echt helemaal van deze tijd hè, gewoon lekker eropuit met je gun en gezellig willekeurige mensen neerschieten.waar zijn we in beland zeg.
Moet ik er naartoe vliegen dan?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:43 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Echt helemaal van deze tijd hè, gewoon lekker onderuit op de bank gezellig kijken naar een slachting van willekeurige mensen ... waar zijn we in beland zeg
Als het geen moslims zijn is het morgen al geen nieuws meer..quote:Op woensdag 2 december 2015 21:43 schreef Villas__Rubin het volgende:
Mjah, het moeten wel moslims zijn, anders is het niet interessant.
Proefde je een verwijtende toon richting jou, in mijn reply?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:43 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Moet ik er naartoe vliegen dan?
quote:21:36 uur:
Een verschrikkelijk bericht voor een vader. Hij kreeg dit sms'je van zijn dochter, meldt CNN: "Schietpartij bij mijn werk, mensen neergeschoten, wacht in mijn kantoor op de politie. Bid voor ons. Ik zit opgesloten in een kantoor."
GTA V?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:46 schreef ConsoleUser het volgende:
Ik ga ff gamen. Zie het straks wel verder.
Wacht nu al paar minutenquote:
Op mij kwam die anders ook zo over, terwijl het niet aan mij gericht wasquote:Op woensdag 2 december 2015 21:44 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Proefde je een verwijtende toon richting jou, in mijn reply?
Soort van... maar da was nie an de orde dus?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:44 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Proefde je een verwijtende toon richting jou, in mijn reply?
Nee. Ik vulde je bericht juist aan. Hoe 'gewoon' het (sinds 2001) eigenlijk aan het worden is om andermans ellende nagenoeg live (mee) te beleven.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Soort van... maar da was nie an de orde dus?
Gingen ze in Bataclan niet ook specifiek naar de invalidenhoek toe? Of heeft iemand dat bedacht?quote:Op woensdag 2 december 2015 21:35 schreef Droopie het volgende:
Dikke speculatie: las vandaag een stuk op de NY times over de parijs aanslagen.
De aanslag begon ook met een aanval op een soft target met wat jongeren (het stadion) en daarna begonnen ze aan het grote werk.
Veel amerikanen zullen dit ook gelezen hebben. Speculeerde CNN waarschijnlijk ook op
In de eerste Golfoorlog konden we anders andermans ellende ook zien. Live op CNN. Zelfs 's nachts hadden ze beeld.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:50 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Nee. Ik vulde je bericht juist aan. Hoe 'gewoon' het (sinds 2001) eigenlijk aan het worden is om andermans ellende nagenoeg live (mee) te beleven.
Kunnen overal het nieuws op de voet volgen, met livecams in HD kwaliteit en over een tijdje is het alsof we er zelf middenin zitten als VR ingeburgerd is. En helaas is groot nieuws 99 van de 100 keer heel ellendig.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
In de eerste Golfoorlog konden we anders andermans ellende ook zien. Live op CNN. Zelfs 's nachts hadden ze beeld.
Ik zie maar bar weinig live beelden van de aanvallen op IS anders. Sterker nog, ik zie er geen een.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:56 schreef Toefjes het volgende:
Kunnen overal het nieuws op de voet volgen, met livecams in HD kwaliteit
twitter:RT_America twitterde op woensdag 02-12-2015 om 21:55:09URGENT: Reports of second shooting, possibly related to #SanBernadino https://t.co/aCD8tllqyh https://t.co/Bl5NZAODhw reageer retweet
Nieuws van gezien gehoord nog...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:01 schreef Infection het volgende:
twitter:RT_America twitterde op woensdag 02-12-2015 om 21:55:09URGENT: Reports of second shooting, possibly related to #SanBernadino https://t.co/aCD8tllqyh https://t.co/Bl5NZAODhw reageer retweet
twitter:TerreurMonitor twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:02:06#Terreur in #SanBernardino: Een van de namen van de daders zou Farooq Saeed heten. 3 #terroristen met militaire kleding + "lange wapens". reageer retweet
Farooq is toch een Pakistaanse terrorist?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef Dagonet het volgende:
Dat Farooq gerucht is gebaseerd op een werknemer die blijkbaar een half uurtje eerder de deur uit liep.
Iemand een idee wat zo'n level 1 inhoudt? Is dat het hoogst of het laagst?twitter:RT_America twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:04:43MORE: The Los Angeles Emergency Operations Center has been activated to Level 1 https://t.co/ZKzS7ojK0f https://t.co/8uNiluatDa reageer retweet
Het betekent niet meer dan dat de 24/7 genoeg personeel in huis hebben om meerdere spoed-operaties en opnames tegelijk te doen.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:06 schreef Infection het volgende:
Iemand een idee wat zo'n level 1 inhoudt? Is dat het hoogst of het laagst?twitter:RT_America twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:04:43MORE: The Los Angeles Emergency Operations Center has been activated to Level 1 https://t.co/ZKzS7ojK0f https://t.co/8uNiluatDa reageer retweet
twitter:Reuters twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:04:51UPDATE: San Bernardino center was hosting event when more than one gunman burst into room and began firing: police https://t.co/W6UCJJxcs3 reageer retweet
twitter:UrbanAchievr twitterde op woensdag 02-12-2015 om 21:32:24Suspect description: "Black GMC Yukon, 2 to 3 Middle Eastern or Hispanic males, wearing tactical vests" -- San Bernardino PD scanner reageer retweet
twitter:TerreurMonitor twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:09:03Anti-#terreur diensten doorzoeken nu gebouw in #SanBernardino op mogelijk nog meer daders. reageer retweet
Al eerder dan 2001 dat het begon volgens mij? Maar goed, het is wel ergens een markeerpunt denk ik ja. Het wordt er allemaal niet gezelliger op.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:50 schreef Kopiko het volgende:
Nee. Ik vulde je bericht juist aan. Hoe 'gewoon' het (sinds 2001) eigenlijk aan het worden is om andermans ellende nagenoeg live (mee) te beleven.
Hoe vaak zien we dit soort berichten nog?twitter:ADnl twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:15:52Hillary Clinton over schietpartij San Bernardino: 'We moeten nu actie ondernemen om vuurwapengeweld te stoppen' https://t.co/Pz5N041vCP reageer retweet
Net zo vaak als berichten van Trump dat met meer bewapende burgers zoiets nooit gebeurd zou zijnquote:Op woensdag 2 december 2015 22:16 schreef Infection het volgende:
Hoe vaak zien we dit soort berichten nog?twitter:ADnl twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:15:52Hillary Clinton over schietpartij San Bernardino: 'We moeten nu actie ondernemen om vuurwapengeweld te stoppen' https://t.co/Pz5N041vCP reageer retweet
Trump, let je op?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:19 schreef Strani het volgende:
Dit was natuurlijk nooit gebeurd als de gehandicapten ook bewapend waren.
Fuck yeah.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:16 schreef Ryan3 het volgende:
185.000 wapens verkocht in de VS afgelopen vrijdag op Black Friday, dat was een record.
Soort huurlingen dus? Blackwater?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens knakker nu bij CNN, wrs een militia aanval, omdat aanval tegen regeringsgebouw.
Ehm eh false flag, bedoel je?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Tomansss het volgende:
Zal me niks verbazen als de CIA er weer achter zit
Nee, net als Timothy McVeigh destijds. far right particuliere legertjes met achtervolgingswaan.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Soort huurlingen dus? Blackwater?
Precies. De NRA gaat een oproep doen om al het verplegend personeel te bewapenen. Veel veiliger.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:19 schreef Strani het volgende:
Dit was natuurlijk nooit gebeurd als de gehandicapten ook bewapend waren.
Ik kan het topic in BNW niet vinden?????quote:
Maar ditquote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, net als Timothy McVeigh destijds. far right particuliere legertjes met achtervolgingswaan.
klinkt dan weer niet als dat soort types. Die gebruiken dan liever 'Murican weapons.quote:• The three suspects are believed to be armed with AK-47-type weapons, a local law enforcement official told CNN.
twitter:springelkamp twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:05:30Volgens info van Amerikaanse politiescannerluisteraars is gevonden pakketje een bom, een van drie daders zou Saïd Farouk zijn. ONBEVESTIGD. reageer retweet
Ja maar alles is tegenwoordig AK47. Al heb je een waterpistool..quote:Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar dit
[..]
klinkt dan weer niet als dat soort types. Die gebruiken dan liever 'Murican weapons.
Hij speculeert.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens knakker nu bij CNN, wrs een militia aanval, omdat aanval tegen regeringsgebouw.
Het is ook wel de tijd voor speculaas natuurlijkquote:
Long rifles wordt vooral genoemd, eigenlijk dus assault weapons, kunnen ook van Amerikaanse makelij zijn, denk ik.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar dit
[..]
klinkt dan weer niet als dat soort types. Die gebruiken dan liever 'Murican weapons.
twitter:ADnl twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:30:39Naar verluidt wordt 'n winkelcentrum bij San Bernardino ontruimd, waar 1 of meerdere bewapende schutters zijn gezien https://t.co/Pz5N041vCP reageer retweet
De presentator maakte er aks van.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Long rifles wordt vooral genoemd, eigenlijk dus assault weapons, kunnen ook van Amerikaanse makelij zijn, denk ik.
In een winkelcentrum blijkbaar.twitter:DABNOS twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:29:29#SanBernardino "2nd shooting..." https://t.co/iKl7YtaSfv reageer retweet
twitter:TerreurMonitor twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:34:14#Terreur in de VS: Winkelcentrum in #Pasadena nu ook ontruimd. Is een uur rijden van #SanBernadino. https://t.co/BvteXoABwK reageer retweet
Zo kan die wel weerquote:
Voor de liefhebber.twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:40:10Rond 22:45 uur is er een persconferentie van de politie in San Bernardino. Volg het hier live: https://t.co/MjZbSakS1K reageer retweet
ff schijten en dan een soepie eten.quote:
Hij komt straks op teevee en dan gaat hij met z'n gebruikelijke uitgestreken smoelwerk vertellen hoe erg hij het allemaal vindt en wat hij precies van de daders vindt.quote:
Zoiets wilde ik ook postenquote:Op woensdag 2 december 2015 22:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
ff schijten en dan een soepie eten.
het waren marsmannen hoorquote:Op woensdag 2 december 2015 22:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Heeft isis het al opgeëist?
Werd er Allahu Akbar! geroepen?
twitter:RT_America twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:45:37MORE: Suspect - "Middle eastern male. Long beard. Possible camo shorts," - police chatter https://t.co/aCD8tllqyh https://t.co/qDOsCJAzpV reageer retweet
Incidentje.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:47 schreef Infection het volgende:
twitter:RT_America twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:45:37MORE: Suspect - "Middle eastern male. Long beard. Possible camo shorts," - police chatter https://t.co/aCD8tllqyh https://t.co/qDOsCJAzpV reageer retweet
Op GS hadden ze het over AK-47'wquote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Long rifles wordt vooral genoemd, eigenlijk dus assault weapons, kunnen ook van Amerikaanse makelij zijn, denk ik.
Zei Obama niet pas geleden dat zoiets als Parijs nooit in de VS kon gebeuren? Domme uitspraak trouwens.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:47 schreef Infection het volgende:
Dat was Trumpquote:Op woensdag 2 december 2015 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zei Obama niet pas geleden dat zoiets als Parijs nooit in de VS kon gebeuren? Domme uitspraak trouwens.
Obama gaat gewoon weer wat wapens droppen voor het ''Vrije Syrische leger'' niks aan het handje voor die gek johquote:Op woensdag 2 december 2015 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zei Obama niet pas geleden dat zoiets als Parijs nooit in de VS kon gebeuren? Domme uitspraak trouwens.
De kerstman ook en het is tenslotte bijna kerstquote:Op woensdag 2 december 2015 22:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja of Joden die hebben ook een baard.
Ok. Domme uitspraak. Zeker in een land waar je wapens gemakkelijker kunt verkrijgen dan alcohol.quote:
twitter:TerreurMonitor twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:53:27#Waterman Discount Mall wordt nu geëvacueerd omdat de daders van de #aanslag in #SanBernardino mogelijk daar zijn. https://t.co/FKP7E1anCT reageer retweet
Dat is niet helemaal waar, er is in de meeste staten een wachttijd van een week ofzo.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Domme uitspraak. Zeker in een land waar je wapens gemakkelijker kunt verkrijgen dan alcohol.
Daarmee pak je de impulsieve terrorist keihard aanquote:Op woensdag 2 december 2015 22:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er is in de meeste staten een wachttijd van een week ofzo.
Je kunt die dingen niet direct meenemen.
Nee, maar het ging om de vergelijking.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daarmee pak je de impulsieve terrorist keihard aan
In de VS hebben ze nog nooit zo'n grootschalige aanslag gehad door iemand met pistooltjes. Grootste was Virginia tech met +/- 32 dodenquote:Op woensdag 2 december 2015 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
twitter:Reuters twitterde op woensdag 02-12-2015 om 22:58:10LIVE: Upwards of 14 people are dead in San Bernardino shooting: sheriff's official https://t.co/n5Nb325qcB reageer retweet
Als het jihadisten betreft is dat meestal erg snel duidelijk, dus ik zet m'n geld dit keer op niet.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:01 schreef Infection het volgende:
De mogelijkheid dat het een terroristische actie is staat nog open aldus de FBI.
Ja en dan, wapens verbieden? Alsof criminelen zich aan de wet houden en massaal alle wapens in gaan leveren.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:00 schreef Zipportal het volgende:
Gisteren op RTL Z een docu over de wapen lobby.
http://www.rtlxl.nl/#!/wa(...)9e-aff4-1d9a855b50a3
Fuck NRA.
Als Amerika nu wapens gaat verbieden dan zijn er tot het jaar 2200 nog genoeg in omloop voor iedere kwaadwillende.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en dan, wapens verbieden? Alsof criminelen zich aan de wet houden en massaal alle wapens in gaan leveren.
En verder is meer dan de helft van de vuurwapendoden een zelfmoord. Dus de cijfers zijn nogal vertekend.
Precies, ze zijn al te ver om het nog terug te draaien. Ook al voer je een verbod in, dan zijn er alsnog enorm veel wapens in omloop en waarschijnlijk nog meer wapens die "verdwijnen" in de illegaliteit.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Amerika nu wapens gaat verbieden dan zijn er tot het jaar 2200 nog genoeg in omloop voor iedere kwaadwillende.
Of ze moeten verkoop gaan verbieden en actief wapens gaan innemen. Maar dan zijn er weer allerlei militia die zich gaan verweren.
Inderdaad. Als het daadwerkelijk om terroristen gaat had het ook wel gebeurd als er geen wapenlobby was.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:04 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een gezeik steeds over die "wapenlobby". Totaal irrelevant gejank. In Frankrijk hebben ze ook geen "wapenlobby", maar daar was het onlangs ook prijsschieten.
Aan dat laatste gerucht zou ik niet al te veel waarde hechten.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:
Ik vermoed toch terrorisme.
1) Het waren drie daders. Dan is de kans op een enkele idioot die alleen maar doordraait wat kleiner. Het hoeft trouwens niet per se zo te zijn
2) Ze zijn niet gepakt, hebben zich niet neer laten schieten. De aandachtstrekker doet dat in het algemeen wel
3) Gebruik van AK-47's
Zijn gewoon mensen die haten op de USA.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:04 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een gezeik steeds over die "wapenlobby". Totaal irrelevant gejank. In Frankrijk hebben ze ook geen "wapenlobby", maar daar was het onlangs ook prijsschieten.
Criminelen is wat anders dan normale bugers. In Amerika krijg je al een wapen als je een bankrekening opent.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en dan, wapens verbieden? Alsof criminelen zich aan de wet houden en massaal alle wapens in gaan leveren.
En verder is meer dan de helft van de vuurwapendoden een zelfmoord. Dus de cijfers zijn nogal vertekend.
Maar dat staat hier toch allemaal los van?quote:Op woensdag 2 december 2015 23:06 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Criminelen is wat anders dan normale bugers. In Amerika krijg je al een wapen als je een bankrekening opent.
Hoe vaak hoor je wel niet, dat een kind per ongeluk een wapen pakt en ouders/broertjes/zusjes doodschiet.
Het lieftst opflikkeren met die wapens.
Het lijkt me niet een psychotische lone gunman, het zijn er wrs 3, Het is gericht tegen een overheidsgebouw. Ze zijn ontkomen en spoorloos. Ja, wel een kans dat dit een aanslag is idd.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:
Ik vermoed toch terrorisme.
1) Het waren drie daders. Dan is de kans op een enkele idioot die alleen maar doordraait wat kleiner. Het hoeft trouwens niet per se zo te zijn
2) Ze zijn niet gepakt, hebben zich niet neer laten schieten. De aandachtstrekker doet dat in het algemeen wel
3) Gebruik van AK-47's
Maar hooguit een 70% kans.
twitter:L0gg0l twitterde op woensdag 02-12-2015 om 23:06:54San Bernardino more and more sounds like some rogue intel unit shot up a secret Bilderberg meeting or some kind of it reageer retweet
Er zijn wel aanslagen van gekkies geweest die met z'n drieen waren. Maar dat waren dan pubers met een identiteitscrisis. Er zijn natuurlijk ook terroristische aanslagen van eenlingen geweest, bijv op van Gogh en Fortuyn.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet een psychotische lone gunman, het zijn er wrs 3, Het is gericht tegen een overheidsgebouw. Ze zijn ontkomen en spoorloos. Ja, wel een kans dat dit een aanslag is idd.
Fijne straat zegquote:Op woensdag 2 december 2015 23:07 schreef hpeopjes het volgende:
Hier in Nederland is er ook geen wapenlobby. Maar als ik per se een gun zou willen hebben, lukt me dat vanavond nog, in m'n eigen straat.
Godsamme L0gg0l klinkt niet helemaal nuchter meer...quote:Op woensdag 2 december 2015 23:07 schreef Infection het volgende:
twitter:L0gg0l twitterde op woensdag 02-12-2015 om 23:06:54San Bernardino more and more sounds like some rogue intel unit shot up a secret Bilderberg meeting or some kind of it reageer retweet
Of 100% Isisquote:Op woensdag 2 december 2015 23:07 schreef LXIV het volgende:
Mijn inschatting van de daders
70% Jihadisten
25% Militia-leden
5% Satanisten/alto's/gamers/datsoortvolk
Er komt nog wel een volgende keer.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:07 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Maar dat staat hier toch allemaal los van?
Moeten ze die "fors gebouwde" SWAT gast ook maar invliegenquote:Op woensdag 2 december 2015 23:11 schreef FritzWepper het volgende:
Wolf Blitzerrrr.
Gaan we zo'n man hunt spektakel krijgen als Boston?
Die van de ui van xzazquote:Op woensdag 2 december 2015 23:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Moeten ze die "fors gebouwde" SWAT gast ook maar invliegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |