SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.radio2.nl/live.html
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
[ Bericht 2% gewijzigd door Nizno op 30-11-2015 22:40:01 ( ) ]
deze moet nog in de OP!quote:Op maandag 30 november 2015 12:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Gerade das![]()
[ afbeelding ]
Volgend jaar misschien een herkansing.quote:Op maandag 30 november 2015 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gelukkig voor Sinead is haar te late publiciteitsstunt niet gelukt.
Gestoord wijf is dat toch ook
staat er in, ook dat het stemmen achter de rug is.quote:Op maandag 30 november 2015 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer de lijst bekend is mag nog effe aangepast worden
waar is de bedoeling?quote:
Ohnoes!quote:Op maandag 30 november 2015 21:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Marianne ligt in het ziekenhuis![]()
Gute Besserung, Marianne!
heuj noobquote:Op maandag 30 november 2015 22:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey wex...nizno
Ik denk gewoon helemaal bovenaan ipv de ander. Die volgend jaar wss gewoon weer terug kan, dan is deze alweer hopeloos verouderd
Maar dat ga ik niet bepalen, aangezien ik 'm zelf gemaakt heb. Veuls te bescheiden voor. Daar moet de meerderheid dan maar voor zijn.
Damn...quote:Op maandag 30 november 2015 21:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Marianne ligt in het ziekenhuis![]()
Gute Besserung, Marianne!
wat mij betreft wat Noob zegt. Ipv die andere banner. Misschien dan nog wel even de data in het tekstje eronder vermelden.quote:Op maandag 30 november 2015 22:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
staat er in, ook dat het stemmen achter de rug is.
[..]
waar is de bedoeling?
hahaha is dat te vergeten?quote:Op maandag 30 november 2015 22:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
wat mij betreft wat Noob zegt. Ipv die andere banner. Misschien dan nog wel even de data in het tekstje eronder vermelden.
Voor het geval het vergeten wordt.
Het stond ook in de oude daarom.quote:Op maandag 30 november 2015 22:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
hahaha is dat te vergeten?
staat ook nog in de tekst vermeld he.
tijdloze header heb ik in een spoilertje gezet zodat deze makkelijk teruggevonden kan worden als dit jaar over is.
quote:Op maandag 30 november 2015 22:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voel me vereerd dit jaar de header te mogen leveren aan de 'Grande Dame die tussen kerst en oud & nieuw doordendert'
quote:Op maandag 30 november 2015 22:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voel me vereerd dit jaar de header te mogen leveren aan de 'Grande Dame die tussen kerst en oud & nieuw doordendert'
Ja dat zag ik ook alquote:Op dinsdag 1 december 2015 08:24 schreef WeezerButler het volgende:
[..]Nice
Lijkt net of Lennon zegt `Como esta`
Dat was een kort bezoekje.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ach, ze komt vandaag alweer het ziekenhuis uit. Was misschien goed geweest voor 2 extra stemmen.
Haar vent zei gisteren dat ze er dinsdag weer uitkomt, dan ga ik er maar even vanuit dat dat deze dinsdag is..quote:
Die is van de vrouwen hoorquote:Op dinsdag 1 december 2015 13:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Haar vent zei gisteren dat ze er dinsdag weer uitkomt, dan ga ik er maar even vanuit dat dat deze dinsdag is..
Oh, ik las een levenspartner en de naam deed mij mannelijk aanquote:
Die zender begint in september ofzo al met 'het beste uit de Top 4000'. Dus het maakt geen reet verschil met de uitzendingen van de afgelopen maanden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:18 schreef Karina het volgende:
Ter voorbereiding op de T2000 luister ik naar de T4000 op Radio 10. Ook leuk.
Ik luister verder nooit, zag het op Twitter voorbij komen. Vind de nummers in de wat 'lagere regionen' altijd wel leuk, omdat dat meestal nummer zijn die je niet zo vaak meer hoort.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die zender begint in september ofzo al met 'het beste uit de Top 4000'. Dus het maakt geen reet verschil met de uitzendingen van de afgelopen maanden.
hehequote:
Dat wordt de radio 3 minuten uit zetten of hopen dat ze die midden in de nacht hebben geflikkerdquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:24 schreef Anoonumos het volgende:
http://www.staatieindetop2000.nl/
met pokemon
Grapje, mag ik hopen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:24 schreef Anoonumos het volgende:
http://www.staatieindetop2000.nl/
met pokemon
Echt...sterven wordt steeds minder eng.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:44 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
http://www.staatieindetop2000.nl/jason-paige/gotta-catch-em-all
Dat wordt pas ergens dit weekend denk ik, ivm verhuizenquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, Pino kan los.
Ben benieuwd welke platen uit de lijst van vorig jaar het niet hebben gered
Dotanquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:45 schreef Jacobuspower het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)786128617472/photo/1
Lijstje met nieuwkomers, alles wat ik heb gecheckt klopt!
Evengoed primaquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat wordt pas ergens dit weekend denk ik, ivm verhuizen
2x War on Drugs, NICEquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:45 schreef Jacobuspower het volgende:
Nou, Parijs heeft zijn sporen nagelaten. Lennon op één, Eagles of Death Metal erin...en Iron Sky.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:45 schreef Jacobuspower het volgende:
Die mag volgend jaar ook wel weer naar de uitgang ja. Onzinnige notering ook, maar van die snap ik het nog..quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, Parijs heeft zijn sporen nagelaten. Lennon op één, Eagles of Death Metal erin...
quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:44 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
http://www.staatieindetop2000.nl/jason-paige/gotta-catch-em-all
Dat is nou een echte Top2000-plaat.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:49 schreef Jacobuspower het volgende:
Van mijn lijstje Airport van The Motors er in ieder geval uitgevallen
2 nummers van TWOD en The Smiths, dik verdiend!quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:45 schreef Jacobuspower het volgende:
Beter dan de Backstreet Boys.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Goed lijstje, War On Drugs / Arctic Monkeys / Tame Impalaquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:45 schreef Jacobuspower het volgende:
quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beter dan de Backstreet Boys.Ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
De onderste 200-400 van vorig jaar staan wel behoorlijk op de tocht lijkt me. Al zal er ook veel Skyradio rommel uit 2011-13 de lijst uit flikkeren, daar geeft niemand meer wat om na 2 jaar.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Goed lijstje, War On Drugs / Arctic Monkeys / Tame Impala
Al zullen er wel enkele mooie klassiekers uitvallen.
Hopelijk een hoop overbodige meuk van The Beatles die eruit vliegen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Goed lijstje, War On Drugs / Arctic Monkeys / Tame Impala
Al zullen er wel enkele mooie klassiekers uitvallen.
Ik bedoel ik vind het best geinig, maar ik zou het niet zonder filmpje opzetten en op de radio zet ik het uit principe afquote:
Back in the USSR, hun op 2 na beste notering, eruitquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hopelijk een hoop overbodige meuk van The Beatles die eruit vliegen.
Het feit dat hij in de Top 2000 staat geeft al aan dat ik veruit bij de meerderheid hoor. Dit nummer is tijdloos en brengt iedereen van mijn generatie een hoop vreugde.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel ik vind het best geinig, maar ik zou het niet zonder filmpje opzetten en op de radio zet ik het uit principe af
Maar jij zult vast niet bij de meerderheid horen
Komt door die belachelijke fanbase natuurlijk. Die meisjes hebben onderling met mensen uit Angola nog afgesproken om op de Top 2000 te stemmen.quote:
Dat sowieso. Ach, ik ben al lang blij dat niet alle nummers van na 2000 Nederlandstalige / top 40 meuk is, dat vond ik het grootste mankement aan de lijst.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De onderste 200-400 van vorig jaar staan wel behoorlijk op de tocht lijkt me. Al zal er ook veel Skyradio rommel uit 2011-13 de lijst uit flikkeren, daar geeft niemand meer wat om na 2 jaar.
Als er geen georganiseerde stemactie was geweest had dit nummer NOOIT in de Top2000 gestaan natuurlijk. Mensen stemmen erop vanwege die nostalgische waarde en sommigen ook gewoon om de boel te fucken, dat lijkt me wel duidelijk.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het feit dat hij in de Top 2000 staat geeft al aan dat ik veruit bij de meerderheid hoor. Dit nummer is tijdloos en brengt iedereen van mijn generatie een hoop vreugde.
De nieuwere nummers worden beter en de oudere nummers zijn daar wel slachtoffer van. Zeker de 60's hollen wel echt achteruit de laatste paar jaar, de 80's een stuk minder bijv..quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ach, ik ben al lang blij dat niet alle nummers van na 2000 Nederlandstalige / top 40 meuk is, dat vond ik het grootste mankement aan de lijst.
Met hun titeltypoquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:59 schreef Ajacied422 het volgende:
Wel tof dat Arctic Monkeys met IBYLGOTD erin staat
Ik heb niet zoveel met dat albumquote:Op dinsdag 1 december 2015 23:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
logischer dan Do I Wanna Know ook.
Ja! Hoop nog wel dat 505 er ook in komt, zou wel verdiend zijn. Voor zover dat waard is voor zequote:Op dinsdag 1 december 2015 22:59 schreef Ajacied422 het volgende:
Wel tof dat Arctic Monkeys met IBYLGOTD erin staat
Reken er maar niet op. Ik kan zo 20 nummers van ze opnoemen die goed genoeg zijn voor de lijst, maar die zijn te onbekend denk ik. Zie When The Sun Goes Down er wel nog inkomen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:00 schreef richolio het volgende:
[..]
Ja! Hoop nog wel dat 505 er ook in komt, zou wel verdiend zijn. Voor zover dat waard is voor ze
Het lijkt me duidelijk dat er een hoop fans zijn van Pokemon en van dit nummer en die hem dan ook graag in de Top 2000 willen zien.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als er geen georganiseerde stemactie was geweest had dit nummer NOOIT in de Top2000 gestaan natuurlijk. Mensen stemmen erop vanwege die nostalgische waarde en sommigen ook gewoon om de boel te fucken, dat lijkt me wel duidelijk.
Ik geloof niet dat jongeren, die tegenwoordig vooral hersenloos edm luisteren, een betere muzieksmaak hebben dan ouderen gemiddeld genomen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat er een hoop fans zijn van Pokemon en van dit nummer en die hem dan ook graag in de Top 2000 willen zien.
Dat zorgt ook weer voor meer aandacht onder jongeren voor de Top 2000 en dat geeft hoop voor een betere Top 2000 met meer kwaliteit.
Jullie oude mensen moeten niet zo arrogant en elitair doen want ook edm kan gewoon prachtige muziek zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jongeren, die tegenwoordig vooral hersenloos edm luisteren, een betere muzieksmaak hebben dan ouderen gemiddeld genomen.
Die had ik dus ook bij mijn vrije keuze gezet. Maar dit is ook prima. 2x in de lijst had ik niet verwacht.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:53 schreef Mani89 het volgende:
Ik had het liefst An Ocean Between The Waves van TWOD erin gezien maar Red Eyes is ook helemaal prima.
Ik baalde vorig jaar al een beetje dat TWOD er helemaal niet in stond, blijkbaar duurde het even voordat de plaat hier ook echt aansloeg.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die had ik dus ook bij mijn vrije keuze gezet. Maar dit is ook prima. 2x in de lijst had ik niet verwacht.
EDM is vooral gericht op verkopen, psychologische pakkendheid en technisch flinterdun. Ja, er zijn uitzonderingen maar dat is wel de algemene maatstaf.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jullie oude mensen moeten niet zo arrogant en elitair doen want ook edm kan gewoon prachtige muziek zijn.
Ja, ik heb het album Lost In The Dream ook pas dit voorjaar ontdekt. Als echte Dire Straits fan is dit heerlijk om naar te luisterenquote:Op dinsdag 1 december 2015 23:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik baalde vorig jaar al een beetje dat TWOD er helemaal niet in stond, blijkbaar duurde het even voordat de plaat hier ook echt aansloeg.
De spanning?quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:05 schreef Mani89 het volgende:
Is er ook een reden dat ze niet gewoon nu de volledige lijst geven ipv dit houterige opzoeken van elk apart nummer?
208 denk ik.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De spanning?
De volledige lijst wordt overigens ook ruim een week van tevoren prijsgegeven. Die Pokemon-draak zal wel ergens rond 1700 belanden, gok ik. Zit je ergens midden in de nacht.
Ik ben ook voor die regel, er wordt teveel gestemd met de favorieten van dit moment in het achterhoofd. Die vinden mensen een jaar later ineens toch niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:10 schreef Grutsk het volgende:
Gottegottegod, Justin Bieber staat er wel in met zijn twee nieuwe nummers. Wanneer wordt nou eens de regel ingesteld dat nummers ouder moeten zijn dan een x aantal jaar?
Misschien zeur ik want natuurlijk is deze verkiezing van en voor iedereen, maar ik baal er oprecht van dat prachtige oude nummers worden ingeruild voor moderne niemendalletjes. Hiermee doel ik op nummers van artiesten als Justin Bieber en Katy Perry.
Goed, volgend jaar maar luisteren naar de evergreen top zoveel
Van de top 100 noteringen tussen 1995 en 2005 van vorig jaar zijn er maar 2 echt hits geweest volgens mij. (Angels en Clocks, in mindere mate Brabant nog)quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben ook voor die regel, er wordt teveel gestemd met de favorieten van dit moment in het achterhoofd. Die vinden mensen een jaar later ineens toch niet goed genoeg.
Echt goede nummers vinden mensen een jaar of vijf jaar later nog steeds goed of leuk genoeg voor hun stemlijst.
De PSY-fanclub heeft gestemd denk ik.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:14 schreef hhh38 het volgende:
Ook dit jaar mogen we weer van Gangnam Style genieten, die moet dus haast wel gestegen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |