Stel je voor dat we niet ruim 10 miljoen voor Fer en Wijnaldum gekregen hadden. Bijtekenen is makkelijk als er geen hele concrete aanbiedingen zijn. Uiteindelijk kiezen ze allemaal voor hun eigen portemonnee. Ik heb niks tegen Vlaar of Fer hoor. Ik snap dat spelers niet altijd dezelfde belangen hebben als de club of supporters. Dat Vilhena niet bij wil tekenen neem ik hem ook niet kwalijk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:21 schreef Kerftminister het volgende: [..] Jij snapt er ook geen hol van he. Juist de man die ons van de afgrond gered heeft door bij te tekenen vlak na het slechtste seizoen in de clubhistorie, terwijl de club op sterven na dood was, daardoor tekende De Vrij ook direct bij. Stel je voor als dat niet gebeurd was, had je een Twente scenario gehad.
quote:‘Turkish Airlines mogelijke nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord’
Volgens bronnen uit Rotterdam gaat Turkish Airlines alles uit de kast halen om voetbalclub Feyenoord te sponsoren als nieuwe hoofdsponsor. Hierover zouden al gesprekken hebben plaatsgevonden met verantwoordelijken van beide partijen.
Opel stopt, Turkish Airlines mogelijk opvolger
De huidige sponsor van Feyenoord, Opel, maakte bekend dat het zal stoppen als hoofdsponsor van de topclub uit Rotterdam. Opel Duitsland wilde namelijk niet verder. Turkish Airlines ziet dus kansen in Rotterdam om nog meer op te vallen.
Feyenoord wilde niet reageren op een vraag van HaberArnhem over een eventuele hoofdsponsoring door Turkish Airlines. Ondanks dat wij daarover contact hebben opgenomen met de club. Het is dus niet bekend of Turkish Airlines en Feyenoord officieel met elkaar in gesprek zijn.
Een hoofdsponsoring door Turkish Airlines komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Turkish Airlines is al sponsor van de club en is tijdens de thuiswedstrijden te zien op de matrix-borden in de Kuip.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
'Een hoofdsponsoring door Turkish Airlines komt niet uit de lucht vallen.'![]()
Welnee joh, opel verneukt het shirt juist. Turkish Airlines is alleen de tekst en niet zo'n achterlijk groot pauperlogo als OPELquote:Op vrijdag 27 november 2015 17:47 schreef MPC60 het volgende:
Dat wordt jarenlang een lelijk shirt.Snel maar ff die van dit seizoen regelen.
Die gaan echt geen feyenoord sponsoren hoor.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:47 schreef Jimbo het volgende:
liever Bwin of unibet ofzo, die wet veranderd toch in 2016 dus kunnen we er mooi op inspelen
Krijgen we er een heel vliegtuig vol mislukte Turken voor terugquote:Op vrijdag 27 november 2015 18:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Wel handig dat Turkish Airlines, kunnen we Kazim lekker goedkoop (zo niet gratis) terug naar huis sturen.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Krijgen we er een heel vliegtuig vol mislukte Turken voor terug
Gaat er overigens dan een vliegtuig ipv een helikopter in de Kuip landen op de open dag?
quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:50 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Welnee joh, opel verneukt het shirt juist. Turkish Airlines is alleen de tekst en niet zo'n achterlijk groot pauperlogo als OPEL
quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:01 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Bekijk het shirt van Galatasaray maar eens.
ik spreek je wel over een maand of 6quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Die gaan echt geen feyenoord sponsoren hoor.![]()
Dit idd. Hij speelt blijkbaar de sterren van de hemel bij Jong Feyenoord en is al negentien, van mij mag hij binnenkort wel eens invallen voor Gustafson als we twee doelpunten voorstaan op de tegenstander.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:51 schreef Tortugal het volgende:
Zou ook leuk zijn als Schuurman een keer zijn debuut zou mogen maken.
Goed plan. En Achahbar nou eens bij de selectie halen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:33 schreef IkBenNietFries het volgende:
Immers zou overigens in de belangstelling staan van Ado. Ik zeg: Fer halen en Immers lozen.
Waarom zou Lex dat willen?quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:33 schreef IkBenNietFries het volgende:
Immers zou overigens in de belangstelling staan van Ado. Ik zeg: Fer halen en Immers lozen.
Toch lekker gaan voetballen voor zijn liefde ado, terugkeren als legende en rustag een beetje darten in zn hometownquote:
quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:33 schreef IkBenNietFries het volgende:
Immers zou overigens in de belangstelling staan van Ado. Ik zeg: Fer halen en Immers lozen en Jari doorschuiven.
Lex wil dat niet.. ik ook niet want ADO kan hem alleen huren. Heb liever dat Immers wordt verpatst..dan zijn we er tenminste definitief vanafquote:
Er loopt toch nog zo'n supertalent van rond de 19 rond bij Jong Feyenoord? Een spits nog wel... Die Mans Hermann. Aangezien ik Kramer en Kazim beide zeker niet onomstreden vind (in tegenstelling tot de spelers op de meeste andere posities) zou die ook wel eens een kansje mogen krijgen. Verlos Achachbar en Immers uit hun lijden en verhuur/verkoop ze. Dan is er ruimte bij de selectie voor zo'n jongen. Of is die daar nog niet klaar voor? Want als je 18 a 19 bent dan mag je onderhand wel voorzichtig een klein beetje aanhaken bij het niet al te hoge niveau van de eredivisie.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:51 schreef Tortugal het volgende:
Zou ook leuk zijn als Schuurman een keer zijn debuut zou mogen maken.
Verschilt per speler natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:13 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Er loopt toch nog zo'n supertalent van rond de 19 rond bij Jong Feyenoord? Een spits nog wel... Die Mans Hermann. Aangezien ik Kramer en Kazim beide zeker niet onomstreden vind (in tegenstelling tot de spelers op de meeste andere posities) zou die ook wel eens een kansje mogen krijgen. Verlos Achachbar en Immers uit hun lijden en verhuur/verkoop ze. Dan is er ruimte bij de selectie voor zo'n jongen. Of is die daar nog niet klaar voor? Want als je 18 a 19 bent dan mag je onderhand wel voorzichtig een klein beetje aanhaken bij het niet al te hoge niveau van de eredivisie.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:01 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Bekijk het shirt van Galatasaray maar eens.
Dus? Gaat nu toch over Turkish Airlines, niet over die andere bedrijvenquote:Op zaterdag 28 november 2015 01:21 schreef Oldground het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Deze klopt net zo erg.
Stonden er nog meer, met o.a. Azerbeidzjan, Fly Emirates en Samsung.
Ik zou hoe dan ook blij zijn dat Feyenoord verlost wordt van Opel. Dat is toch wel één van de allertreurigste sponsoren die ze ooit gehad hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2015 09:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dus? Gaat nu toch over Turkish Airlines, niet over die andere bedrijven.
Ik vind automerken per definitie stijlvoller dan verzekeraars en tv-aanbieders. Je bent verwend als PSV supporter.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:21 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik zou hoe dan ook blij zijn dat Feyenoord verlost wordt van Opel. Dat is toch wel één van de allertreurigste sponsoren die ze ooit gehad hebben.
Volslagen stijlloos automerk. En nog Duits ook.
Nou ja, de grote vraag is natuurlijk ook wat er volgend jaar bij PSV op het shirt gaat staan.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind automerken per definitie stijlvoller dan verzekeraars en tv-aanbieders. Je bent verwend als PSV supporter.
Het gaat in eerste instantie gewoon om de knikkers.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:02 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nou ja, de grote vraag is natuurlijk ook wat er volgend jaar bij PSV op het shirt gaat staan.
De dienstverlenende industrie is tegenwoordig natuurlijk rijker dan de (op consumenten gerichte) maakindustrie. En dan ben ik het met je eens dat sponsoren met een echt product vaak sexier zijn dan een bank of verzekeraar.
Maar Opel is natuurlijk niet sexy. Dan liever een vliegmaatschappij, gokboer of zelfs Tenalady.
Ik wilde hiermee zeggen dat een gephotoshopt shirt niet zo veel zegt over de kans dat er, bij de mogelijke sponsoring van TA, wel of geen logo op het shirt zal staan.quote:Op zaterdag 28 november 2015 09:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dus? Gaat nu toch over Turkish Airlines, niet over die andere bedrijven.
Nee freo op je rug is chique.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:21 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik zou hoe dan ook blij zijn dat Feyenoord verlost wordt van Opel. Dat is toch wel één van de allertreurigste sponsoren die ze ooit gehad hebben.
Volslagen stijlloos automerk. En nog Duits ook.
Ja, Opel is hard gevallen inderdaad.quote:Op zaterdag 28 november 2015 12:22 schreef Oldground het volgende:
[..]
Nee freo op je rug is chique.
Opel was weliswaar groot, en hoewel het niet m'n favoriete automerk is, gewoon een prima sponsor. Deed me ook terugdenken aan de tijden dat Milan nog in de top speelde.
Of het havenbedrijf, maar ja, die zijn deels nog steeds van de overheid, geloof ik.quote:Op zaterdag 28 november 2015 12:36 schreef Tortugal het volgende:
Mooiste is natuurlijk Stad Rotterdam Verzekeringen op het shirt.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:06 schreef Jimbo het volgende:
hoe dan ook weiger ik een shirt te kopen met iets turks er op
quote:Op zaterdag 28 november 2015 12:18 schreef Oldground het volgende:
[..]
Ik wilde hiermee zeggen dat een gephotoshopt shirt niet zo veel zegt over de kans dat er, bij de mogelijke sponsoring van TA, wel of geen logo op het shirt zal staan.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:46 schreef Boma het volgende:
Turkish Airlines zou een mooie shirt sponsor zijn. Feyenoord is na Galatasaray en Fenerbache de 3e club van Rotterdam, dus dat schept wel een soort van band met dat land.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:46 schreef Boma het volgende:
Turkish Airlines zou een mooie shirt sponsor zijn. Feyenoord is na Galatasaray en Fenerbache de 3e club van Rotterdam, dus dat schept wel een soort van band met dat land.
Feest der miskopen in dat filmpje.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:09 schreef TC03 het volgende:
Vind het wel leuk dat Feyenoord sinds kort (?) altijd een top 10 van goals tegen de tegenstander van de week plaatst op Facebook.
Leuk voorprogramma voor de wedstrijd dus.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Feest der miskopen in dat filmpje.
Bij het Excelsior-filmpje wel ja. Danny Buijsquote:Op zaterdag 28 november 2015 16:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Feest der miskopen in dat filmpje.
Coolsingelquote:Zweedse grasmeester versterkt Feyenoord deze winter
Feyenoord doet er alles aan om tweewekelijks een perfecte grasmat op te leveren voor het eerste elftal. De Rotterdammers krijgen dit jaar zelfs versterking uit Zweden om het Kuipgras in de wintermaanden te verzorgen.
Dat werd zaterdagavond althans gemeld op twitter. Grasmeester Erwin Beltman krijgt tot maart de hulp van een collega van IFK Göteborg.
De Zweedse voetbalcompetitie eindigde begin deze maand en wordt pas in maart hervat, waardoor Feyenoord tot die tijd over Scandinavische expertise kan beschikken.
Door lage temperaturen, dauw en een vol Europees programma was de Kuipmat vorig seizoen nog vrij glad. Dat lijkt Beltman, die ''bij wijze van spreken zou sterven voor die grasmat'', dit seizoen te willen voorkomen.
Nou nou nouquote:Op zaterdag 28 november 2015 18:53 schreef Tortugal het volgende:
Weer die kk Vilhena en Kazim op de bank. Geloof je toch bijna niet.
Ja.quote:Op zaterdag 28 november 2015 12:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo beter?
quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:53 schreef Tortugal het volgende:
Weer die kk Vilhena en Kazim op de bank. Geloof je toch bijna niet.
Lolquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:46 schreef Boma het volgende:
alleen met hoeveel is de vraagquote:Op zaterdag 28 november 2015 19:35 schreef Wicky15 het volgende:
Hopelijk winnen we gewoon met een 0-3 ofzo zoals het hoort. Maar is toch elke keer weer de vraag
Nou, hoop dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 28 november 2015 19:36 schreef Mr.Smokey het volgende:
[..]
alleen met hoeveel is de vraag
Dat vind ik zelf nog lelijker.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:50 schreef Maartenfr12 het volgende:
Nondeju, wat staat dat tenue foeilelijk. Speel dan in ieder geval nog in oranje broek.
Idd foeilelijk.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:50 schreef Maartenfr12 het volgende:
Nondeju, wat staat dat tenue foeilelijk. Speel dan in ieder geval nog in oranje broek.
Ja, dat wist ik.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Idd foeilelijk.
Wisten jullie trouwens dat we in 2008-2009 en 2013-2014 dezelfde kleurstelling hadden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nja, deze kleuren zullen ook wel goed verkocht worden bij de jeugdquote:Op zaterdag 28 november 2015 19:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Wie heeft dat eigenlijk bedacht? Gewoon dit shirt de komende 5 jaar in spelen. Verkoop je er echt miljoenen van.
[ afbeelding ]
Dat waren ook klassieke shirts, maar ik vind die van 2003-2004 nog altijd het ultieme shirt. (dan wel met zwarte broek eronder)quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Idd foeilelijk.
Wisten jullie trouwens dat we in 2008-2009 en 2013-2014 dezelfde kleurstelling hadden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die heb ik nog. Maar met witte F is toch minder.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:55 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dat waren ook klassieke shirts, maar ik vind die van 2003-2004 nog altijd het ultieme shirt. (dan wel met zwarte broek eronder)
Dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die heb ik nog. Maar met witte F is toch minder.
Waarom is die F trouwens ooit wit geworden?
Haha is goed. Maar volgens jouw logica zijn trouwens alle shirts tussen 1996 (volgens mij het jaar dat het gouden logo werd afgeschaft) en 2008 dus lelijk. Terwijl er juist in die periode de mooiste shirts werden gemaakt. (vind ik dan)quote:
Niet per se lelijk, maar een klassiek shirt moet een gouden F hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:59 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Haha is goed. Maar volgens jouw logica zijn trouwens alle shirts tussen 1996 (volgens mij het jaar dat het gouden logo werd afgeschaft) en 2008 dus lelijk. Terwijl er juist in die periode de mooiste shirts werden gemaakt. (vind ik dan)
Vind dit niks eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Wie heeft dat eigenlijk bedacht? Gewoon dit shirt de komende 5 jaar in spelen. Verkoop je er echt miljoenen van.
[ afbeelding ]
Das waar, maar in de jaren 80 speelde Feyenoord in een flets geel shirt, en begin jaren 90 speelden we in rare gestreepte groene shirts. Sloeg ook nergens op. Jaren 70 waren wel schitterende shirts, maar daar zat geen logo opquote:Op zaterdag 28 november 2015 20:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet per se lelijk, maar een klassiek shirt moet een gouden F hebben.
Ze verdienen het ook nog.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:35 schreef Scorpie het volgende:
Tegen dit Excelsior een goal weggeven is natuurlijk pure schande.
Tegen welk Excelsior niet dan? Ze zijn echt niet veel slechter dan andere jaren.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:35 schreef Scorpie het volgende:
Tegen dit Excelsior een goal weggeven is natuurlijk pure schande.
Vorig jaar kwamen we 2-0 achter in De Kuip tegen Excelsior. Dat ging al helemaal nergens over.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tegen welk Excelsior niet dan? Ze zijn echt niet veel slechter dan andere jaren.
Owjaquote:Op zaterdag 28 november 2015 20:39 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Vorig jaar kwamen we 2-0 achter in De Kuip tegen Excelsior. Dat ging al helemaal nergens over.
Omdat het geen buitenspel is?quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe kan die scheids niet zien dat het buitenspel is.
Scorend vermogen?quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:47 schreef TC03 het volgende:
Wanneer gaat Vejinovic die belofte van zijn scorend vermogen eens waarmaken?
Nooit. Lange slungel, zwaar overschat. Geef mij maar Pröpper.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:47 schreef TC03 het volgende:
Vloeken in de kerk wellicht, maar Fer zou een versterking zijn tov hem. Die speelt in een stuk hoger tempo en box to box. Duikt regelmatig in de 16 op.quote:
Oh ja joh?quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:51 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Nooit. Lange slungel, zwaar overschat. Geef mij maar Pröpper.
Godver, same here.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:57 schreef renwan het volgende:
Ben aan het werk en ze scoren telkens als ik even niet kijk
Maar daar kan je er niet twee van hebben (Karim). Wordt je in de omschakeling helemaal overlopen. Ben ook niet zo'n voorstander van El Ahmadi als cvm, hij heeft andere kwaliteiten.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:53 schreef Stringer het volgende:
[..]
Vloeken in de kerk wellicht, maar Fer zou een versterking zijn tov hem. Die speelt in een stuk hoger tempo en box to box. Duikt regelmatig in de 16 op.
In de 2de helft, ja togquote:Op zaterdag 28 november 2015 20:47 schreef TC03 het volgende:
Flauwquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit lijkt me gezien de huidige stand lastig worden
Mag hopen van niet. Die teringcommentator doet wel erg zijn best het 100x groter te maken dan het is. Net als met die 'overtreding' in ons strafschopgebied. Donder op johquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:11 schreef Maartenfr12 het volgende:
El Ahmadi zal de tuchtcommissie wel weer achter zich aankrijgen.
Ik hoop nog altijd dat hij ergens doorbreektquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:15 schreef Maartenfr12 het volgende:
Lekker voor je doelpuntengemiddelde dit soort potjes. Waardeloze kutgoal maar wel lekker om Bruins even te zien stuntelen. (had altijd een bloedhekel aan hem, ook al in zijn Feyenoordtijd)
en weer zonder het gevoel dat ze nou zo groots hebben gespeeld.quote:
Echt? Zo'n verwend snotmannetje? Sorry, ik vind en vond hem altijd een bloedirritante uitstraling hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik hoop nog altijd dat hij ergens doorbreekt.
Was toch ook een no-brainer. Het verbaast me meer dat het zo lang heeft moeten duren.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:21 schreef Wiebeldak het volgende:
Betteghin ipv die mongool Jan arie blijft echt de beste keus van Gio van de laatste tijd.
Maar dat kon nu juist niet..quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:23 schreef Maartenfr12 het volgende:
Die vroege goals zijn toch wel lekker elke keer. Kun je eindelijk eens een keer rustig op de bank zitten.
Idd, duurde mij ook erg lang. Alleen zijn smoelwerk al en dat zeg ik echt niet snel over een speler van Feyenoord.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Was toch ook een no-brainer. Het verbaast me meer dat het zo lang heeft moeten duren.
Ben het met je eens, maar grappig genoeg kan ik me niet herinneren dat Jan Arie schuldig was aan veel tegengoals. Herinner me wel veel slechte passes.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:21 schreef Wiebeldak het volgende:
Betteghin ipv die mongool Jan arie blijft echt de beste keus van Gio van de laatste tijd.
Waardoor hij dus constant de opbouw verpeste.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:25 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ben het met je eens, maar grappig genoeg kan ik me niet herinneren dat Jan Arie schuldig was aan veel tegengoals. Herinner me wel veel slechte passes.
Das waar.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:26 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Waardoor hij dus constant de opbouw verpeste.
Heb je het ooit over Immers, Te Vrede of Mulder gezegd?quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:25 schreef Wiebeldak het volgende:
Alleen zijn smoelwerk al en dat zeg ik echt niet snel over een speler van Feyenoord.
Nee eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heb je het ooit over Immers, Te Vrede of Mulder gezegd?
Nee man, hij is een kunstenaar. Zijn voeten zijn penselen en het veld is het doek.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:29 schreef Haringkop het volgende:
Die Veijnovic is echt bagger, de tering..
Feyenoord heeft mindere spelers gehad dat wel, maar hij was denk ik wel de irritantste .quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:29 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik Lurling niet zo'n slechte speler vond?
Och. Je kan ook op dit moment thuis tegen Willem 2 spelen natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:34 schreef Haringkop het volgende:
9 goals in 2 wedstrijden en nog wil je ogen uitsteken..
quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:34 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Och. Je kan ook op dit moment thuis tegen Willem 2 spelen natuurlijk.
Oh ik dacht dat er nog een doelpuntje aankwamquote:
Wie is nou de club van Rotterdam?quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:36 schreef WethouderHekking het volgende:
Helemaal niets, helemaal niets voor Kralingen !!
Dit dusquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:34 schreef Haringkop het volgende:
spartaquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:36 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Wie is nou de club van Rotterdam?
Aan dit soort wedstrijden kan je wel zien dat dit geen kampioensploeg isquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:37 schreef Grifte het volgende:
[..]
Dit dus
Ach ja, we moeten ook eens niet zeiken, het is al een stuk beter dan onderuit gaan in dit soort wedstrijden,
Wat een kutpot zegquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik weet niet waar ik naar heb zitten kijken vanavond maar ik geloof dat we weer 3 punten hebben
Ja dat was altijd lachen toen Sparta nog in de eredivisie zat en wij elke keer in de laatste minuut op het kasteel verloren.quote:
Niet mee eens. De winst is nooit in gevaar gekomenquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Aan dit soort wedstrijden kan je wel zien dat dit geen kampioensploeg is
Je hebt dan ook tegen twee bananenploegen gespeeld. W2 staat niet voor niets 3-1 voor in Enschede.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:34 schreef Haringkop het volgende:
Ach het staat zo dicht bij elkaar.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Aan dit soort wedstrijden kan je wel zien dat dit geen kampioensploeg is
We krijgen te makkelijk doelpunten om de oren.. die verslappingen gaan je opbrekenquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:41 schreef eight het volgende:
[..]
Niet mee eens. De winst is nooit in gevaar gekomen
De derde banenenploeg waar we dit seizoen tegen hebben gespeeld was juist Zwollequote:Op zaterdag 28 november 2015 21:42 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je hebt dan ook tegen twee bananenploegen gespeeld. W2 staat niet voor niets 3-1 voor in Enschede.
Maar Zwolle gaat morgen wel het klusje klaren tegen onze vrienden uit Amsterdam, zodat jullie weer met een fijn gevoel de week in kunnen gaan.
Tot aan de 0-2 vond ik Feyenoord goed spelen.. Excelsior kwam er totaal niet aan te pas. Daarna werd het gemakzuchtiger en zag je weer hetzelfde slappe gekut als de 2e helft tegen Twente. Als dat gemakzuchtige eruit gaat maak je kans op de titel, anders nietquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:52 schreef Maartenfr12 het volgende:
Zo slecht is het allemaal niet. Je creëert weer een stuk of 10 kansen, en scoort makkelijk. Maar verdedigend houdt het nog steeds niet over.
Precies.quote:
Daar ligt zijn kracht niet in ieder geval. Waarom laat je El Ahmadi niet gewoon controlerend spelen en Vejinovic verder naar voren?quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:22 schreef Tortugal het volgende:
Maar Vejinovic was weer dramatisch vandaag, kan Fer als verdedigende middenvelder spelen?
Dat is ook wel eens in de Kuip gebeurd, ik kan me deze dramatische pot nog herinneren :quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:39 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ja dat was altijd lachen toen Sparta nog in de eredivisie zat en wij elke keer in de laatste minuut op het kasteel verloren.
Neequote:Op zaterdag 28 november 2015 23:22 schreef Tortugal het volgende:
Maar Vejinovic was weer dramatisch vandaag, kan Fer als verdedigende middenvelder spelen?
Kan me nog wel een uitwedstrijd herinneren waarin Jol blunder op blunder stapelde en allerlei cadeautjes aan Sparta gafquote:Op zaterdag 28 november 2015 23:45 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dat is ook wel eens in de Kuip gebeurd, ik kan me deze dramatische pot nog herinneren :
Toch vond ik de wedstrijden tegen Sparta, in de tijd dat ze er nog goed voor stonden altijd wel wat hebben. Zo,n wedstrijdje tegen Excelsior is op papier wel een derby maar niet meer dan dat.
3-2 werd dat toch? Vergeet ik ook nooit meer, wat een schanalig optreden was dat van Jolquote:Op zondag 29 november 2015 00:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan me nog wel een uitwedstrijd herinneren waarin Jol blunder op blunder stapelde en allerlei cadeautjes aan Sparta gaf.
Wat een schande was dat jaquote:Op zondag 29 november 2015 00:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan me nog wel een uitwedstrijd herinneren waarin Jol blunder op blunder stapelde en allerlei cadeautjes aan Sparta gaf.
Die laatste goal van Boukhari. Die Konterman en Van Gobbel konden er ook echt geen reet van hoor. Het Feyenoordverleden wordt vaak verheerlijkt, maar we hebben inderdaad al ontelbaar veel van dit soort potjes verloren.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:45 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dat is ook wel eens in de Kuip gebeurd, ik kan me deze dramatische pot nog herinneren :
Toch vond ik de wedstrijden tegen Sparta, in de tijd dat ze er nog goed voor stonden altijd wel wat hebben. Zo,n wedstrijdje tegen Excelsior is op papier wel een derby maar niet meer dan dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn gedacht!
quote:Op zondag 29 november 2015 18:41 schreef Boma het volgende:
Dirk Kuijt vanavond bij Studio Voetbal.Aan tafel? Dan ga ik zeker even kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van alles is weer waardeloos.
Ik verlang naar LERRAAAAAAAAquote:Op zondag 29 november 2015 13:25 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Veijnovic, godverdomme, wat was die gast weer slecht gisteren.
Pff, inderdaad ja.quote:Op zondag 29 november 2015 19:57 schreef Tortugal het volgende:
[..]
Ik verlang naar Jordy Clasie.
Even huilen.
Valt die jonge meid daar ook onder?quote:Op zondag 29 november 2015 23:00 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ook die had altijd zijn slaapmomentjes.
Leuke spelers voor de breedte.quote:
Juist wel in de nigel de jong rol.quote:
Einde van het mooie grasveld dus.quote:Monster Jam, een Amerikaans stuntspektakel met megatrucks, strijkt de komende zomer neer in de Rotterdamse Kuip. Dat heeft de organisatie van het evenement laten weten. Tien jaar lang was het autofestival in het overdekte Vitesse-stadion, maar het bureau Feld Motor Sports heeft voor de editie van 2016 het oog laten vallen op het (niet overdekte) stadion van Feyenoord.
Monster Jam staat gepland voor zaterdag 2 juli 2016. In die periode wordt er in de Kuip niet gevoetbald. De 'heilige' grasmat van het stadion krijgt het die dag zwaar te verduren, want tijdens de show racen machines van bijna vier meter hoog en 4500 kilo zwaar over een speciaal ontworpen parcours vol obstakels.
De Kuip is al langer op zoek naar andere evenementen naast het voetbal, zeker nu interlands en concerten niet meer naar Rotterdam komen. Kuip-directeur Jan van Merwijk wilde de komst van het truckspektakel zondag overigens nog niet officieel bevestigen. Hij verwacht later deze week wel meer te kunnen vertellen.
grootste tokkiesport die er is naast Nascarquote:Op maandag 30 november 2015 15:34 schreef Tortugal het volgende:
[..]
Einde van het mooie grasveld dus.
Dat grasveld zal het probleem niet zijn. Daar leggen ze zo een nieuwe in. Vraag me alleen af of de drainage tegen zulke klappen bestand is.quote:Op maandag 30 november 2015 15:34 schreef Tortugal het volgende:
[..]
Einde van het mooie grasveld dus.
quote:Op maandag 30 november 2015 16:59 schreef MPC60 het volgende:
Alles in mij zegt dat dit een slecht idee is.
Jammer alleen dat Fer niet kan verdedigen (woordgrap lag te zeer voor de hand).quote:Op maandag 30 november 2015 13:51 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Juist wel in de nigel de jong rol.
Hij is Ferre van de beste in verdedigen idd.quote:Op maandag 30 november 2015 18:26 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Jammer alleen dat Fer niet kan verdedigen (woordgrap lag te zeer voor de hand).
Redneck ≠ tokkie.quote:Op maandag 30 november 2015 15:44 schreef Henrys het volgende:
[..]
grootste tokkiesport die er is naast Nascar
quote:Op maandag 30 november 2015 15:44 schreef Henrys het volgende:
[..]
grootste tokkiesport die er is naast Nascar
Haquote:FC Twente straft Cabral vanwege te laat komen
De waslijst met incidenten rond Cabral bij Twente is inmiddels immens. Hij mocht lange tijd ook vertrekken uit Enschede, maar omdat Twente nauwelijks aanvallers overhad en hij in de voorbereiding een goede indruk maakte kreeg hij nog een kans bij de club.
The Onion, altijd leuk die Amerikaanse Speld.....quote:
Gohquote:KNVB polst De Kuip voor interlands
Het is niet ondenkbaar dat het Nederlands elftal binnenkort toch weer interlands gaat afwerken in de Rotterdam. De KNVB heeft De Kuip namelijk gevraagd of zij op bepaalde data beschikbaar is om als gastheer te dienen, meldt De Telegraaf hedenochtend.
Het voetbalorgaan noemt dat een standaardprocedure, maar de afgelopen tijd koos de KNVB structureel voor de Amsterdam ArenA. Na de mislukte EK-kwalificatiereeks van Oranje is er echter een roep ontstaan om terug te keren naar De Kuip, omdat het stadion qua grasmat en entourage een streepje voor heeft.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 06:21 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
The Onion, altijd leuk die Amerikaanse Speld.....
Frituur een beetje meer opstoken, hete kroketten, geen probleemquote:
Bert zelf heeft inmiddels toch wel een stadionverbod mag ik hopen?quote:
We krijgen sowieso tegengoals. Alleen die lamballen van Twente kunnen niet scoren tegen ons...quote:
ja oke. Tanane schiet er wel een in.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
We krijgen sowieso tegengoals. Alleen die lamballen van Twente kunnen niet scoren tegen ons...
PEC scoorde ook niet tegen ons, dus ik denk dat het aan de provincie ligt. In dat geval ziet het er goed uit zondagquote:Op dinsdag 1 december 2015 19:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
We krijgen sowieso tegengoals. Alleen die lamballen van Twente kunnen niet scoren tegen ons...
Was in zijn tijd bij Feyenoord nooit zo kapot van hem maar denk niet dat hij het slechter had gedaan dan Vejinovic nu. Wel leuk voor hem dat hij het zo goed doet bij Bruggequote:Fans van Club Brugge kunnen wellicht nog een tijdje genieten van hun publiekslieveling Ruud Vormer. Club Brugge wil het contract van de Nederlander immers openbreken. Vormer tekende in de zomer van 2014 een driejarige verbintenis tot 2017, maar zal de komende weken hoogstwaarschijnlijk zijn krabbel kunnen plaatsen onder een verbeterd contract.
De speler in kwestie voelt zich op zijn beurt uitstekend in zijn sas bij blauw-zwart en gaf in een interview met onze krant te kennen dat hij wil bijtekenen. Wellicht zal dat nog voor Nieuwjaar gebeuren. De 27-jarige Nederlander kwam dit seizoen in 12 competitiematchen al vijf keer tot scoren.
Klopt. Maar de Belgische competitie is qua niveau even triest als de eredivisie. Als je het daar goed doet, zegt dat nog niks.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Was in zijn tijd bij Feyenoord nooit zo kapot van hem maar denk niet dat hij het slechter had gedaan dan Vejinovic nu. Wel leuk voor hem dat hij het zo goed doet bij Brugge
Hij had dan ook Clasie voor zich die een klasse of 5 beter was. Niet vreemd dat hij vertrok.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Was in zijn tijd bij Feyenoord nooit zo kapot van hem maar denk niet dat hij het slechter had gedaan dan Vejinovic nu. Wel leuk voor hem dat hij het zo goed doet bij Brugge
Wat is er eigenlijk met Goossens gebeurd? `quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Was een prima transfer, heeft gefunctioneerd als backup en is met winst verkocht. Leuk dat hij het goed doet in België.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij had dan ook Clasie voor zich die een klasse of 5 beter was. Niet vreemd dat hij vertrok.
Goossens heeft lekker 4 maandjes in India gevoetbald met Trezeguet en is toen alweer vertrokken. Speelt nu bij de nummer 13 van Roemenië.quote:Op woensdag 2 december 2015 00:39 schreef Henrys het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk met Goossens gebeurd? `
En wat we wel niet hadden kunnen kopen met het geld van Vejinovic en Bilal
Ik kan me alleen die vrije trap tegen Heracles herinneren, toen ik ervoor nog tegen m'n maat zei dat dit een koud kunstje voor hem was. Ging er prachtig in, maar daarna heeft ie helemaal niets meer laten zien. Gewoon niet geschikt voor het niveau, bij NEC krijg je nou eenmaal meer tijd en ruimte.quote:Op woensdag 2 december 2015 01:57 schreef Pokkelmans het volgende:
Vormer en Goossens waren twee van die spelers waar ik aanvankelijk zeer over te spreken was, maar waarbij het, toen ze eenmaal bij Feyenoord zaten, maar niet echt uit de verf leek te komen. Kuipvrees of zo?
Met name Goossens viel ontzettend tegen. Ik had hem een aantal keer in het Goffertstadion gezien, en zag wel voor me hoe zo iemand als nr 10 lange passes naar de flanken kon geven, of indien de spits er niet doorkomt eens van een flinke afstand het doel onder vuur kon nemen. Maar kennelijk te licht voor Feyenoord. Snap achteraf ook wel dat er de voorkeur werd gegeven aan kort combineren met Immers op 10, maar toch. Hopen dat hij nu op het geschikte niveau speelt.
Vormer had met name pech dat Clasie zich zo ontwikkelde, die heb ik ook nog wel een paar goede potjes zien spelen en zou nu ook niet misstaan in plaats van Vejinovic.quote:Op woensdag 2 december 2015 01:57 schreef Pokkelmans het volgende:
Vormer en Goossens waren twee van die spelers waar ik aanvankelijk zeer over te spreken was, maar waarbij het, toen ze eenmaal bij Feyenoord zaten, maar niet echt uit de verf leek te komen. Kuipvrees of zo?
Met name Goossens viel ontzettend tegen. Ik had hem een aantal keer in het Goffertstadion gezien, en zag wel voor me hoe zo iemand als nr 10 lange passes naar de flanken kon geven, of indien de spits er niet doorkomt eens van een flinke afstand het doel onder vuur kon nemen. Maar kennelijk te licht voor Feyenoord. Snap achteraf ook wel dat er de voorkeur werd gegeven aan kort combineren met Immers op 10, maar toch. Hopen dat hij nu op het geschikte niveau speelt.
Vormer werd ook gehaald als vervanger van Clasie. Alleen niemand had verwacht dat Clasie nog 2 jaar extra bleef.quote:Op woensdag 2 december 2015 11:40 schreef H.FR het volgende:
[..]
Vormer had met name pech dat Clasie zich zo ontwikkelde, die heb ik ook nog wel een paar goede potjes zien spelen en zou nu ook niet misstaan in plaats van Vejinovic.
Dat lag meer aan een gebrek aan interesse, dan aan Clasie.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:02 schreef satecl het volgende:
[..]
Vormer werd ook gehaald als vervanger van Clasie. Alleen niemand had verwacht dat Clasie nog 2 jaar extra bleef.Clasie
Dan lag het toch ook aan Clasie?quote:Op woensdag 2 december 2015 12:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat lag meer aan een gebrek aan interesse, dan aan Clasie.
Wat probeer je nu precies te doen eigenlijk?quote:Op woensdag 2 december 2015 12:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dar heb je een goed punt. Hij was gewoon niet goed genoeg.
Clasie![]()
Saté doet net alsof Clasie vanuit clubliefde langer bij Feyenoord bleef, waardoor Vormer er niet aan te pas kwam. Dat is natuurlijk onzin van de bovenste plank en daar wil ik even mijn mening over geven.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:10 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wat probeer je nu precies te doen eigenlijk?
Ik heb wel moeite met een of andere lamp die het over clubliefde heeft.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Saté doet net alsof Clasie vanuit clubliefde langer bij Feyenoord bleef, waardoor Vormer er niet aan te pas kwam. Dat is natuurlijk onzin van de bovenste plank en daar wil ik even mijn mening over geven.
Maar dat begrijp je toch wel, of niet? Of vind jij het ook moeilijk als de clubliefde-mythe met betrekking tot sommige Feyenoord spelers wordt aangevochten?
Overal.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:08 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik heb wel moeite met een of andere lamp die het over clubliefde heeft.![]()
PSV en clubliefde.Allemaal broodvoetballers daar in Eindhoven.
Ik help het je hopen.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:09 schreef Tortugal het volgende:
Bilal komt er echt nog wel, let maar op.
Hij moet gewoon minder egoïstisch worden. Nu heb ik niets aan te merken op het schot dat hij afvuurde op het goal van Excelsior van afgelopen zaterdag, dat was gewoon pure klasse geweest als hij niet de lat had geraakt maar die er in de verre kruising in was gevlogen.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:09 schreef Tortugal het volgende:
In 2021 ja?quote:Op woensdag 2 december 2015 13:09 schreef Tortugal het volgende:
quote:Feyenoord kan alleen maar beter worden
Michiel Kramer is topscorer maar geen kapstok
Michiel Kramer reageerde zaterdag vrij onderkoeld op het nieuws dat bondscoach Danny Blind zich onder de toeschouwers bevond op Woudestein. ‘Als hij naar deze wedstrijd wil komen kijken, moet hij dat zelf weten. Ik speel gewoon mijn wedstrijd.’ Het was nog veel te voorbarig om conclusies te trekken, ook na zijn drie treffers. De bondscoach weet na afgelopen zaterdag één ding zeker: Kramer maakt ook op dit niveau zijn doelpunten. Vorig seizoen onderscheidde hij zich bij ADO Den Haag al op dat onderdeel, maar vroegen mensen zich af of hij geen eendagsvlieg was. Het Engelse Brentford zag van hem af omdat uit hun statistieken bleek dat de spits onmogelijk zijn hoge scorings- gemiddelde kon herhalen. Feyenoord kan wat dat betreft gerust ademhalen. Ook op het hogere niveau van Feyenoord pikt de spits zijn treffers mee, zeker nu zijn ploeggenoten steeds meer beseffen hoe ze hem moeten bedienen. Wat dat betreft is Feyenoord er na Colin Kazim-Richards behoorlijk op vooruitgegaan.
De twijfels die er heersten over zijn meevoetballende kwaliteiten zullen niet zijn verdwenen, maar eerder bevestigd. Kramer is niet de kapstok waar de rest van het spel aan kan worden op- gehangen. Dat was hij al niet bij ADO Den Haag en dat kan niemand van hem bij Feyenoord verwachten. Als Feyenoord de bal in bezit heeft, zal Kramer vooral met één ding bezig zijn: Hoe kan ik aan het einde van de aanval staan? In de bal komen en ballen terug en opzij leggen voor bijsluitende ploeggenoten, is niet bepaald zijn specialiteit en dat zal het ook nooit worden gezien zijn leeftijd (26 jaar).
Het is een van de oorzaken dat het positiespel van Feyenoord nog niet de kwaliteit heeft die hoort bij een topploeg, laat staan bij een titelkandidaat. Die tekortkoming is ook terug te vinden in een andere statistiek: Feyenoord is een van de ploegen in de Eredivisie die – na Cambuur en Willem II – het vaakst de lange bal hanteert. Ajax en PSV doen dat het minst. De ploeg heeft met Marko Vejinovic weliswaar een aanwinst die als middenvelder het spel dicteert, maar in de praktijk levert dit alleen maar meer lange ballen op omdat Vejinovic zich vaak diep laat inzakken naast de centrale verdedigers en van daaruit vooral – samen met Sven van Beek – voor de lange bal kiest. Dat is ook verleidelijk door de aan- wezigheid van de lange Kramer en de kopsterke Dirk Kuijt, maar het maakt het voetbal voorspelbaar en van de ploeg een langgerekt geheel waar de onderlinge afstanden al snel te groot worden. Dat langgerekte geheel zorgt ervoor dat de Rotterdammers in defensief opzicht kwetsbaar zijn. ‘Ik geloof dat wij vandaag evenveel scoringskansen hebben afgedwongen als Feyenoord. Het grote verschil is alleen dat zij dodelijk waren’, stelde Excelsior-trainer Fons Groenendijk zaterdag na het duel. Feyenoord incasseerde inmiddels veertien treffers in veertien duels. Dat is niet slecht, maar nog lang geen aantal dat kan wedijveren met Ajax. Excelsior kreeg zaterdag alle gelegenheid om vlot door de linies van Feyenoord te spelen, omdat er voorin matig druk werd gezet (Kramer), terwijl op het middenveld Vejinovic aan alle kanten voorbij werd gelopen door Brandley Kuwas. Daardoor kwam er veel druk op de defensie, die toch al niet uitblinkt in snelheid (Eric Botteghin) en kwetsbaar wordt wanneer er met ruimte in de rug wordt gespeeld. Feyenoord zal compacter moeten leren spelen om die kwetsbaarheid te beperken.
Er wordt veel te weinig uit standaardsituaties gehaald
Liefst tien keer dwong Feyenoord zaterdag een corner af, maar geen enkele keer resulteerde dat in een doelpunt. Dat is geen incident. Feyenoord mocht inmiddels al honderd keer een hoekschop nemen, maar slechts één keer leverde dat een assist voor een doelpunt op. Met vrije trappen is het al niet veel beter gesteld. Geen enkele keer scoorde de ploeg dit seizoen direct uit een vrije trap. Feyenoord maakte dit seizoen 32 goals, maar slechts drie kwamen voort uit een standaard- situatie. Koploper Ajax, dat drie punten meer heeft en zes keer vaker scoorde, was elf keer succesvol uit een standaardsituatie. Met andere woorden: het verschil tussen de nummer één en twee op de ranglijst zou daar weleens in kunnen zijn opgesloten. Eigenlijk is dat een schande, omdat Feyenoord alle kwaliteit in huis heeft. Michiel Kramer, Dirk Kuijt, Sven van Beek, Eric Botteghin en Terence Kongolo zijn erkende kopspecialisten, terwijl de ploeg met Marko Vejinovic en Simon Gustafson twee spelers met een uitmuntende traptechniek in de gelederen heeft. Wanneer gaat zich dat een keer uitbetalen?
Het elftal moet leren duels te controleren
Feyenoord won dit seizoen tien van de veertien duels, maar alleen de thuiswedstrijd tegen FC Twente (5-0) werd volledig gecontroleerd. Verder moest vrijwel elke overwinning over de streep worden getrokken. Ook zaterdag kostte het grote moeite om Excelsior te bedwingen, hoewel de 2-4 uitslag anders doet vermoeden. Eigenlijk is dat merkwaardig, gezien de kwaliteit in de ploeg. Iedere speler van Feyenoord heeft meer indivi- duele capaciteiten dan die van Excelsior, dat qua spel en opvatting nooit onderdeed voor zijn grote broer. Uiteindelijk won Feyenoord op basis van de wapens die het heeft en die al zo veel wedstrijden over de streep hebben getrokken: de kopkracht van Kramer, de snelheid en actie van Elia, de werklust van Dirk Kuijt, de actieradius van Karim El Ahmadi, de voorzet van rechts van Rick Karsdorp, de steekpass van Simon Gustafson.
Die wapens hebben ervoor gezorgd dat Feyenoord een tweede plaats op de ranglijst inneemt op slechts drie punten achterstand van Ajax. Dat betekent vooral één ding: de rek is nog lang niet uit Feyenoord. Wanneer Giovanni van Bronckhorst erin slaagt om zijn nieuwe elftal beter op elkaar af te stemmen en de linies compacter te laten spelen, dan kan de ploeg alleen maar groeien. Natuurlijk zijn er valkuilen, onder meer de ontevredenheid van spelers die buiten de basis zijn gevallen, maar de winst die nog kan worden geboekt lijkt dat te overtreffen. Feyenoord kan alleen maar beter worden.
Wat hij altijd probeert.......quote:Op woensdag 2 december 2015 12:10 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wat probeer je nu precies te doen eigenlijk?
Lekker boeiend. #Ferrader.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:50 schreef Caland het volgende:
Hasselbaink waarschijnlijk naar QPR, die zal Fer wel willen behouden.
Aardig heldere analyse, mis alleen vb. H'veen uit als voorbeeld waar we ook met twee vingers in de neus wonnen.quote:
Welcome to modern football. Alsof clubliefde bij Ajax of Feyenoord wel nog bestaat...Gelukkig heeft bij PSV ook niemand het waanbeeld dat clubliefde wel bestaat.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:08 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik heb wel moeite met een of andere lamp die het over clubliefde heeft.![]()
PSV en clubliefde.Allemaal broodvoetballers daar in Eindhoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |