Heb je mailangst?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:40 schreef SiIk het volgende:
Afspreken > bellen > mailen.
Maar mailangst begrijpt dan weer niemand
Herkenbaar jaquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is wel herkenbaar idd. Wat dat betreft is het minder fijn om een moeder te hebben die alles voor je deed. Toch een stukje zelfstandigheid wat je dan pas later ontwikkelt.
Ik moet nu ook een vrouw bellen voor een interviewafspraak. Blijf het maar uitstellen, terwijl het echt geen reet voorstelt... weet ik zelf ook wel.Moet ook niet proberen te vermijden om me ongemakkelijk te voelen, maar dat blijft nogal een valkuil van me.
Ja precies, ik heb het inmiddels ook wel vaak genoeg gedaan zou je denken. Maar elke persoon is toch weer anders aan de andere kant van de lijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:35 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik heb 4 jaar langs als telefoon miep gewerkt op een klantenservice. Vaak genoeg doen werkt voor mij niet
Nouja, angst is een groot woord. Maar als ik het kan vermijden/uitstellen dan doe ik dat ja.quote:
Preciesquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja precies, ik heb het inmiddels ook wel vaak genoeg gedaan zou je denken. Maar elke persoon is toch weer anders aan de andere kant van de lijn.Ik kan niet goed zonder die non-verbale informatie denk ik.
Ik vind een mailangst niet echt raar ofzo. Alleen iets wat minder mensen hebben dat omdat je met mailen juist niet direct geconfronteerd wordt en dat is voor veel mensen een valkuil. Wat zijn precies de gedachten die in je opkomen als je moet mailen?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:44 schreef SiIk het volgende:
[..]
Nouja, angst is een groot woord. Maar als ik het kan vermijden/uitstellen dan doe ik dat ja.
Jij niet alleen. Da's echt wel een lastig element van bellen. Ik merk tenminste hoeveel behoefte ik heb om ook de non-verbale communicatie te zijn. Al hindert het mij niet om iemand te bellen. Het heeft gewoon niet de voorkeur.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja precies, ik heb het inmiddels ook wel vaak genoeg gedaan zou je denken. Maar elke persoon is toch weer anders aan de andere kant van de lijn.Ik kan niet goed zonder die non-verbale informatie denk ik.
* Je kan goed nadenken / zo goed mogelijk formuleren wat je wil zeggen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Waarom vinden jullie mailen dan niet eng? Dan mis je behalve de non-verbale informatie ook nog de intonatie...
Jij gunt een ander jouw lichaam niet? Valt me tegen van je art...quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:36 schreef artelligence het volgende:
[..]
Dat is met onverlaten die mee kunnen genieten
Met mailen kunnen beide personen rustig nadenken over wat ze willen zeggen. Dat vind ik persoonlijk prettiger. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een interview regelen: via de telefoon struikel ik vet snel over mn woorden, of dat denk ik, of ik denk dat ik domme dingen zeg, en ga dan domme dingen zeggen. Terwijl als ik mail en ik typ iets waarvan ik denk 'nee toch niet' dan druk ik op backspace. Aan de telefoon kan dat nietquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Waarom vinden jullie mailen dan niet eng? Dan mis je behalve de non-verbale informatie ook nog de intonatie...
Kan langer nadenken over wat ik schrijf in een email. Dus dan ben ik niet bang dat er iets verkeerd gaat.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Dat vind ik juist fijn, dat afstandelijke.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Kan me er niks bij voorstellen hoe zoiets eng kan zijn.... je zet woorden neer en je kan woorden terug krijgen.... verder hoef je er niemand bij aan te kijken of wat dan ook...quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Eng niet, mailen probeer ik juist zoveel mogelijk te vermijden. Exact om die punten die jij noemt. 80% van de ergernissen die ik ervaar op mijn werk in de omgeving vloeien daar uit voort. En toch blijft iedereen mailen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Ja dat is juist het probleem. Je kan niet inschatten tot op welke hoogte je over het punt moet uitweiden, en door het gebrek aan feedback kan nogal snel miscommunicatie ontstaan.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik vind een mailangst niet echt raar ofzo. Alleen iets wat minder mensen hebben dat omdat je met mailen juist niet direct geconfronteerd wordt en dat is voor veel mensen een valkuil. Wat zijn precies de gedachten die in je opkomen als je moet mailen?
Gaan we een maildate plannen?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:49 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat vind ik juist fijn, dat afstandelijke.
IRL primaquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:49 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ja dat is juist het probleem. Je kan niet inschatten tot op welke hoogte je over het punt moet uitweiden, en door het gebrek aan feedback kan nogal snel miscommunicatie ontstaan.
Laat mij me maar lekker meteen kunnen verdedigen.
Wij lijken echt te veel op elkaar :$quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:49 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat vind ik juist fijn, dat afstandelijke.
Wel exact om 4 uur bellen hoor. 15:54 is ook een raar tijdstip.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Toch maar even bellen.Anders wordt het wel een heel vreemd tijdstip.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wel exact om 4 uur bellen hoor. 15:54 is ook een raar tijdstip.
Jij hier? En immer weer lachend om een post van mij.quote:
Jij bepaald zelf tot op welke hoogte je uit moet weiden.... En als er dan miscommunicatie ontstaat, dat los je dan toch weer op in de volgende email?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:49 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ja dat is juist het probleem. Je kan niet inschatten tot op welke hoogte je over het punt moet uitweiden, en door het gebrek aan feedback kan nogal snel miscommunicatie ontstaan.
Laat mij me maar lekker meteen kunnen verdedigen.
Zo af en toe spiek ik hier nog meequote:Op dinsdag 24 november 2015 15:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jij hier? En immer weer lachend om een post van mij.Hoe is het met jou?
Spiekerds zijn er meer hier. Maar van jou kan ik het wel hebben.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Zo af en toe spiek ik hier nog mee![]()
Met mij gaat het super goed!Met jou?
Toch wel?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Spiekerds zijn er meer hier. Maar van jou kan ik het wel hebben.
Alles goed hier, zoals altijd.
Ja, zou terug gluren als ik het door had, maar dat soort dingen merk ik nooit.quote:
Moet je 300 mailtjes sturen. Fijn jaquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:56 schreef rival het volgende:
[..]
Jij bepaald zelf tot op welke hoogte je uit moet weiden.... En als er dan miscommunicatie ontstaat, dat los je dan toch weer op in de volgende email?
Hoe kan dat een probleem worden?
quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:01 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ja, zou terug gluren als ik het door had, maar dat soort dingen merk ik nooit.
Graag.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]![]()
![]()
De volgende keer dat ik spiek zal ik wel een 'pssst, Air' doen, goed?
Al zou dat eens moeten..... boeie toch?quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:01 schreef SiIk het volgende:
[..]
Moet je 300 mailtjes sturen. Fijn ja
Nee vind ik kutquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:06 schreef rival het volgende:
[..]
Al zou dat eens moeten..... boeie toch?
Ik zou ook lachen als ik het zelf niet hadquote:
Alsof ik een bericht ga inspreken.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:04 schreef artelligence het volgende:
[..]
JA HOI AARDBEI HIER IK BEL VOOR AFSPRAAK OK U KUNT TERUGBELLEN OP 0612345678 EINDE BERICHT
Beetje jammerquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof ik een bericht ga inspreken.
Hang elke dag minimaal wel een half uur aan de telefoon, ben er inmiddels wel overheen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik zou ook lachen als ik het zelf niet had
Ik over een heel jaar een half uur bij mekaar denk ikquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:09 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hang elke dag minimaal wel een half uur aan de telefoon, ben er inmiddels wel overheen.
Laatst nog met iemand voor de lol gebeld, en als ik niet weg moest hadden we dat half uurtje ook makkelijk gehaaldquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik over een heel jaar een half uur bij mekaar denk ik
Oh, je post anders amperquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hoi!![]()
Terug? Nee. Weggeweest? Nee.
Met bekenden bel ik ook makkelijk. Maar als ik moet bellen voor formele dingen dan vind ik dat doodeng, struikel ik over woorden, vergeet ik wat ik wilde zeggen of hoe ik het wilde zeggen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:11 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Laatst nog met iemand voor de lol gebeld, en als ik niet weg moest hadden we dat half uurtje ook makkelijk gehaald![]()
Zonde, is een leuk medium. Waar ben je dan 'bang' voor?
Ja, ik heb ineens een fantastisch levenquote:
Oh wij zijn alleen goed genoeg voor je als het kut gaat?quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, ik heb ineens een fantastisch leven
In mijn beleving dus niet.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:16 schreef rival het volgende:
[..]
Tis bijna hetzelfde als hier een berichtje neerzetten
Jullie zijn alleen goed genoeg voor me als jullie elkaar niet afmaken én als ik tijd heb om te fokken.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:17 schreef rival het volgende:
[..]
Oh wij zijn alleen goed genoeg voor je als het kut gaat?
Laatst las ik dat we jou aan het pesten en stalken worden anders.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:20 schreef Faxie het volgende:
Tsss hier is het altijd kusjes en knuffeltjes
Dit is Fokquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jullie zijn alleen goed genoeg voor me als jullie elkaar niet afmaken én als ik tijd heb om te fokken.
Ben ik met je eens. Waar ik bellen zelfs nog simpeler vind want dan denk ik niet.. Had ik mijn haar wel gekamd vanmorgen? Dat zou ik wel kunnen denken als de buurvrouw tegenover me staat.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:17 schreef SiIk het volgende:
[..]
In mijn beleving dus niet.
Ik vind bellen hetzelfde als tegen je buurvrouw aankletsrn als je de krant uit de brievenbus haalt. Dus.
Ow?quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:22 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Laatst las ik dat we jou aan het pesten en stalken worden anders.
De mannen doen daar al dagen niet aan. Nu valt wel op hoe gemeen sommige vrouwen hier zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jullie zijn alleen goed genoeg voor me als jullie elkaar niet afmaken én als ik tijd heb om te fokken.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:24 schreef rival het volgende:
[..]
De mannen doen daar al dagen niet aan. Nu valt wel op hoe gemeen sommige vrouwen hier zijn.
Ja, perro. vond dat. Wrs wilde hij in je broekje.quote:
Ook nog ja. Bellen is gewoon best oké.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:23 schreef rival het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Waar ik bellen zelfs nog simpeler vind want dan denk ik niet.. Had ik mijn haar wel gekamd vanmorgen? Dat zou ik wel kunnen denken als de buurvrouw tegenover me staat.
Ow maar dat is toch al een tijdje geleden?quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, perro. vond dat. Wrs wilde hij in je broekje.
Ik moet wel altijd even slikken voor ik een voicemail inspreekquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:27 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ook nog ja. Bellen is gewoon best oké.
Ik vond het niet prettig, maar doordat ik op mn werk zoveel moet bellen, bel ik tegenwoordig zelfs met gemak mn schoonzus. Een wonderquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:11 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind bellen echt verschrikkelijk. Maar ik doe het wel. Bij m'n stage moest ik een deel van de tijd ook de inkomende telefoontjes beantwoorden. Brrr.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |