Dan is het dus extra spannendquote:
Ik vind bellen ook niet fijn! Facetimen vind ik dan wel okquote:
quote:
FF Facetimen nu?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:31 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik vind bellen ook niet fijn! Facetimen vind ik dan wel ok
Krijg altijd op mn kop van mn mama als ik mijn avonturen vertelquote:
OKE!quote:
Ik doe het gewoon niet vaak genoeg denk ik. Dan blijft het een beetje ongemakkelijk.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:31 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik vind bellen ook niet fijn! Facetimen vind ik dan wel ok
Jaaaa facetimenquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik doe het gewoon niet vaak genoeg denk ik. Dan blijft het een beetje ongemakkelijk.En opgroeien met iemand met een belfobie helpt onbewust ook niet zo mee.
Stom!quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:33 schreef SiIk het volgende:
[..]
Krijg altijd op mn kop van mn mama als ik mijn avonturen vertel
Ik heb 4 jaar langs als telefoon miep gewerkt op een klantenservice. Vaak genoeg doen werkt voor mij nietquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik doe het gewoon niet vaak genoeg denk ik. Dan blijft het een beetje ongemakkelijk.En opgroeien met iemand met een belfobie helpt onbewust ook niet zo mee.
quote:
Geheime kanalenquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:36 schreef artelligence het volgende:
[..]
Dat is met onverlaten die mee kunnen genieten
Die knipoog deed het hem he. Wist wel dat er iets scherps moest staanquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:37 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je yats was...
Mijn ouders belden altijd alles voor mij vroeger. Had dus ook belangst toen ik zelf ineens moest bellen voor dingen. Nog steeds wel eens. Afhankelijk van het soort telefoontje dat ik moet plegenquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is wel herkenbaar idd. Wat dat betreft is het minder fijn om een moeder te hebben die alles voor je deed. Toch een stukje zelfstandigheid wat je dan pas later ontwikkelt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Mijn ouders belden altijd alles voor mij vroeger. Had dus ook belangst toen ik zelf ineens moest bellen voor dingen. Nog steeds wel eens. Afhankelijk van het soort telefoontje dat ik moet plegen
Heb je mailangst?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:40 schreef SiIk het volgende:
Afspreken > bellen > mailen.
Maar mailangst begrijpt dan weer niemand
Herkenbaar jaquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is wel herkenbaar idd. Wat dat betreft is het minder fijn om een moeder te hebben die alles voor je deed. Toch een stukje zelfstandigheid wat je dan pas later ontwikkelt.
Ik moet nu ook een vrouw bellen voor een interviewafspraak. Blijf het maar uitstellen, terwijl het echt geen reet voorstelt... weet ik zelf ook wel.Moet ook niet proberen te vermijden om me ongemakkelijk te voelen, maar dat blijft nogal een valkuil van me.
Ja precies, ik heb het inmiddels ook wel vaak genoeg gedaan zou je denken. Maar elke persoon is toch weer anders aan de andere kant van de lijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:35 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik heb 4 jaar langs als telefoon miep gewerkt op een klantenservice. Vaak genoeg doen werkt voor mij niet
Nouja, angst is een groot woord. Maar als ik het kan vermijden/uitstellen dan doe ik dat ja.quote:
Preciesquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja precies, ik heb het inmiddels ook wel vaak genoeg gedaan zou je denken. Maar elke persoon is toch weer anders aan de andere kant van de lijn.Ik kan niet goed zonder die non-verbale informatie denk ik.
Ik vind een mailangst niet echt raar ofzo. Alleen iets wat minder mensen hebben dat omdat je met mailen juist niet direct geconfronteerd wordt en dat is voor veel mensen een valkuil. Wat zijn precies de gedachten die in je opkomen als je moet mailen?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:44 schreef SiIk het volgende:
[..]
Nouja, angst is een groot woord. Maar als ik het kan vermijden/uitstellen dan doe ik dat ja.
Jij niet alleen. Da's echt wel een lastig element van bellen. Ik merk tenminste hoeveel behoefte ik heb om ook de non-verbale communicatie te zijn. Al hindert het mij niet om iemand te bellen. Het heeft gewoon niet de voorkeur.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja precies, ik heb het inmiddels ook wel vaak genoeg gedaan zou je denken. Maar elke persoon is toch weer anders aan de andere kant van de lijn.Ik kan niet goed zonder die non-verbale informatie denk ik.
* Je kan goed nadenken / zo goed mogelijk formuleren wat je wil zeggen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Waarom vinden jullie mailen dan niet eng? Dan mis je behalve de non-verbale informatie ook nog de intonatie...
Jij gunt een ander jouw lichaam niet? Valt me tegen van je art...quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:36 schreef artelligence het volgende:
[..]
Dat is met onverlaten die mee kunnen genieten
Met mailen kunnen beide personen rustig nadenken over wat ze willen zeggen. Dat vind ik persoonlijk prettiger. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een interview regelen: via de telefoon struikel ik vet snel over mn woorden, of dat denk ik, of ik denk dat ik domme dingen zeg, en ga dan domme dingen zeggen. Terwijl als ik mail en ik typ iets waarvan ik denk 'nee toch niet' dan druk ik op backspace. Aan de telefoon kan dat nietquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Waarom vinden jullie mailen dan niet eng? Dan mis je behalve de non-verbale informatie ook nog de intonatie...
Kan langer nadenken over wat ik schrijf in een email. Dus dan ben ik niet bang dat er iets verkeerd gaat.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Dat vind ik juist fijn, dat afstandelijke.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Kan me er niks bij voorstellen hoe zoiets eng kan zijn.... je zet woorden neer en je kan woorden terug krijgen.... verder hoef je er niemand bij aan te kijken of wat dan ook...quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Eng niet, mailen probeer ik juist zoveel mogelijk te vermijden. Exact om die punten die jij noemt. 80% van de ergernissen die ik ervaar op mijn werk in de omgeving vloeien daar uit voort. En toch blijft iedereen mailen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef SiIk het volgende:
Ja dat is juist het probleem. Je kan niet inschatten tot op welke hoogte je over het punt moet uitweiden, en door het gebrek aan feedback kan nogal snel miscommunicatie ontstaan.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:46 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik vind een mailangst niet echt raar ofzo. Alleen iets wat minder mensen hebben dat omdat je met mailen juist niet direct geconfronteerd wordt en dat is voor veel mensen een valkuil. Wat zijn precies de gedachten die in je opkomen als je moet mailen?
Gaan we een maildate plannen?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:49 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat vind ik juist fijn, dat afstandelijke.
IRL primaquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:49 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ja dat is juist het probleem. Je kan niet inschatten tot op welke hoogte je over het punt moet uitweiden, en door het gebrek aan feedback kan nogal snel miscommunicatie ontstaan.
Laat mij me maar lekker meteen kunnen verdedigen.
Wij lijken echt te veel op elkaar :$quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:49 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat vind ik juist fijn, dat afstandelijke.
Wel exact om 4 uur bellen hoor. 15:54 is ook een raar tijdstip.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Toch maar even bellen.Anders wordt het wel een heel vreemd tijdstip.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wel exact om 4 uur bellen hoor. 15:54 is ook een raar tijdstip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |