SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Vies koud in het Fûgellân.quote:Op zondag 22 november 2015 17:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Actueel in Dokkum:
Temperature 4,0 °C
Dew Point 1,2 °C
Windchill 1,9 °C
Humidity 82%
Rainfall Today 2,4 mm
Wind Speed (gust) 19,3 km/h
Wind Speed (avg) 8,0 km/h
Veel hagelbuien gehad, 1x schoot de wind uit naar 56km/h. Ook een moment dat er even helemaal geen wind aanwezig was![]()
Minima 2 graden tijdens die hagelbui
Echt hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
in de mouse-over las ik natte sneequote:Op zondag 22 november 2015 19:14 schreef GekkePoes het volgende:
Net voor het eerst een 'wintergevoel' toen ik buiten liep. Winderig buiten en natte sneeuw in mijn gezicht
quote:Op zondag 22 november 2015 18:10 schreef MaLo het volgende:
Echt koud vandaag. En ik zat vandaag in een voetbalstadion. Waar ik normaal dus nooit kom. Koude wind, natte sneeuw, echt fijn.
Edit: en nog een slechte wedstrijd ookLol daar zou ik bij 16 graden en zon nog niet eens heen willenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
In Den Haag regent het nu, terwijl de temperatuur aan de grond net onder het vriespunt duikt..quote:Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Fred0w het volgende:
Jammer dat alle buien voor de kust uitsterven, nu het toch dicht bij het vriespunt zit.
Mooi. Scheelt weer een hoop ellende.quote:Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Fred0w het volgende:
Jammer dat alle buien voor de kust uitsterven, nu het toch dicht bij het vriespunt zit.
Godver, vanmorgen krabben en het woord standkachel was het eerste dat bij me opkwam ja.quote:Op zondag 22 november 2015 22:03 schreef Snowsquall het volgende:
Ik heb een standkachelmaar die moet nog ingebouwd worden
Ik ging jaren geleden altijd met mensen vissen vlak voor laag water, en lieten we ons met een platbodem op een zandbank vastlopen. heerlijk stabiel, en met hoogwater waren we weer los.quote:Op maandag 23 november 2015 07:09 schreef Resistor het volgende:
+3,1°C hier op het balkon (3-hoog, sensor hangt op een zeer beschutte plek, want dat is de enige plek in de zomer uit de zon), maar ik zie een dun laagje ijs op de voorruit van mijn auto.
Meestal ben ik van de buren de gene die het minste hoeft te krabben, want mijn auto staat op een beschutte plek. Vorige nachtvorst moest een buurman krabben, en ik kon gewoon wegrijden met 1x de ruitenwissers aan en de zijramen met een trekker schoonmaken.
Hopelijk is het aankomende zaterdag ook mooi weer, in ieder geval weinig wind, want de vis is op in de vriezer, en ik wil weer verse vis, en die haal je op zee![]()
(ik ben zeer goed bestand tegen zeeziekte, maar een schommelende boot is zo lastig vissen)
De pluim?quote:Op maandag 23 november 2015 10:11 schreef NikeyAjax het volgende:
Waar kan ik de grafiek met de verschillende voorspellingen (control/oper etc) vinden voor het weer de komende paar dagen in Nederland op de KNMI site.
Na de nieuwe website kan ik helemaal niets meer terug vinden.
de wc is hier de gang door, naast de badkamerquote:Op maandag 23 november 2015 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben nu alweer klaar met de kou, waar blijft die wc.
Dat doe ik je op dit moment niet aan. Glazuur kan ook maar zoveel hebben.quote:Op maandag 23 november 2015 19:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
de wc is hier de gang door, naast de badkamer
Die komt er aan. Lijkt voorlopig echt nog geen winter te worden.quote:Op maandag 23 november 2015 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben nu alweer klaar met de kou, waar blijft die wc.
Nee, want het seizoen waar we ons nu in bevinden heet herfst.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Krijgen we überhaupt wel winter dit seizoen?
Goeiequote:Op dinsdag 24 november 2015 10:10 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Nee, want het seizoen waar we ons nu in bevinden heet herfst.
maar in de herfst verwacht men al winterweer.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:10 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Nee, want het seizoen waar we ons nu in bevinden heet herfst.
Een vriezer die aan winterse temperaturen moet wennen?quote:Op maandag 23 november 2015 21:51 schreef Vriezzer het volgende:
Dat was frisjes vandaag op het station. Niet dat het echt koud was, maar ik moet nog even wennen aan de winterse temperaturen.
Dat hebben we nu ook. Maar het zal wel weer niet koud genoeg zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
maar in de herfst verwacht men al winterweer.
dit is niet echt winterweer vind ik. IJsdagen moeten we hebbenquote:Op dinsdag 24 november 2015 13:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat hebben we nu ook. Maar het zal wel weer niet koud genoeg zijn.
Eerder stormachtig weer.quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:56 schreef kebabkever het volgende:
Wat zeggen de diverse weermodellen over de kou komende tijd? Is er al flink koufront in aantocht?:)
En de kans daarop is groter in de winter, ipv dat eindeloze getuur naar lichtpuntjes..al sinds half oktoberquote:Op dinsdag 24 november 2015 14:14 schreef aloa het volgende:
[..]
dit is niet echt winterweer vind ik. IJsdagen moeten we hebben
Gelijk jij misschien naar lichtpuntjes voor zomers weer zoekt halverwege maart?quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En de kans daarop is groter in de winter, ipv dat eindeloze getuur naar lichtpuntjes..al sinds half oktober
Uiteraard. Januari en februari zijn de echte wintermaanden.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En de kans daarop is groter in de winter, ipv dat eindeloze getuur naar lichtpuntjes..al sinds half oktober
Dat doe ik nietquote:Op dinsdag 24 november 2015 20:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Gelijk jij misschien naar lichtpuntjes voor zomers weer zoekt halverwege maart?
Februari 2012quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Uiteraard. Januari en februari zijn de echte wintermaanden.
December 1998quote:
Toen was ik 8, daar weet ik niet veel meer vanquote:
Ik wel, ik was net bevallen van m'n dochter, ze kwam thuis in de sneeuwquote:Op dinsdag 24 november 2015 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toen was ik 8, daar weet ik niet veel meer van
Dat is toch jaarlijksquote:Op dinsdag 24 november 2015 20:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik wel, ik was net bevallen van m'n dochter, ze kwam thuis in de sneeuw
ik beval niet jaarlijks hoorquote:
Jaaaaaa, daar is die grap weer.quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
Een vriezer die aan winterse temperaturen moet wennen?
Klopt, dat was hier in het Noorden een rustige, windstille dag.quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:24 schreef DJMO het volgende:
vreemd eigenlijk dat ik niemand hoor over de sneeuwstorm van tien jaar geleden
Die was op 25 november.quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:24 schreef DJMO het volgende:
(vanuit Nunspeet)quote:Ik weet dat het 15:00 is, maar je moet nog even naar Arnhem voor een spoedstoring.
En er dan nog 2 uur over doen om thuis te komen (Nunspeet-Bunschoten, normaal 35 minuten)quote:Oh nee, de klant redt zich nog wel even, toch maar niet. Ga maar naar huis, we hebben verder niets meer te doen.
Ja, ik heb rond 16u de luxaflex maar weer dichtgedraaid en het licht aangedaan, was er zat vanquote:Op woensdag 25 november 2015 09:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is nu wel wat lichter dan gister en het regent niet meer constant. Men wat was het een deprimerende zaad dag gister.
's Middags om 17.00 naar huis van Leiden naar regio Den Bosch. Het hele stuk N11/A27 niks aan het handje, ondanks alarmerende berichten op de radio. Toch maar bij de laatste benzinepomp getankt en een dosis frisdrank en snoep ingeslagen. Om 17.45 achteraan gesloten bij de oprit A2 om vervolgens pas om 00.15 op bestemming te zijnquote:Op dinsdag 24 november 2015 21:24 schreef DJMO het volgende:
Die dag had ik me rijbewijs gehaald. Kreeg je toen nog gelijk mee en naar de HCC beurs geweest in Utrecht. Terugweg tot in de nacht over gedaan naar Nijmegen toe. Op de radio hoorde je al monsterfiles van minimaal 50km overal. Gelijk mooi ritje gehad dus.quote:
Ik zat ook nog op school, 3 uur over gedaan om terug naar huis te komen (normaal 25 minuten)quote:Op donderdag 26 november 2015 09:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
10 jaar geleden had ik nog stage en school. De goede oude tijd
Een scandinavisch hoog komt zo nu en dan voorbij in de kaarten, maar we praten over heel, hele lange termijn. Voorlopig wil geen enkel groot model in de redelijke termijn er aan. Het is zonaal wat de klok slaat. Op WW wel een mooie opmerking ''deze kaarten zijn zelfs erg zo anti winters dat ze zeldzaam zijn''quote:Op donderdag 26 november 2015 12:52 schreef aloa het volgende:
lange termijn laat meer hogedruk zien. Als dat nu blijft liggen boven Scandinavie![]()
[ afbeelding ]
Dat idd. Ik hoop dat dat hoog nog flink wat noordelijker komt te liggen. Boven Scandinaviëquote:Op donderdag 26 november 2015 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een scandinavisch hoog komt zo nu en dan voorbij in de kaarten, maar we praten over heel, hele lange termijn. Voorlopig wil geen enkel groot model in de redelijke termijn er aan. Het is zonaal wat de klok slaat. Op WW wel een mooie opmerking ''deze kaarten zijn zelfs erg zo anti winters dat ze zeldzaam zijn''
Wat ik allemaal niet snap.. we zitten bijna in december. Er is nog 3 maanden de tijd.. laat het eerst maar een paar keer goed stormen
komend weekend weer.quote:Op donderdag 26 november 2015 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ik allemaal niet snap.. we zitten bijna in december. Er is nog 3 maanden de tijd.. laat het eerst maar een paar keer goed stormen
dat is de oude pluimquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:56 schreef Dven het volgende:
En pluim NL wordt warmer en warmer
[ afbeelding ]
Vrijdag 27 november 10:03 is oud?quote:
Gebeurd vaker met die pluim. Dan is de pagina nog niet vernieuwd en zie je de oude pluim.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:14 schreef poederbrief het volgende:
[..]
nu is hij veranderd, eerst stond er die van 22:04
Als er maar geen neerslag is.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:56 schreef aloa het volgende:
Iets minder als voorgaande run, maar blijft winters vooruitzicht.
[ afbeelding ]
Onvoorstelbaar hoe lang dat is. En dan heb je nog niet eens alle auto's achter elkaar staan (want meerbaansweg).quote:
Op de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn was de vertraging toen nog groter: mensen die vrijdag van het werk naar huis gingen kwamen pas zaterdagmiddag thuis.quote:
Ik zie een zuidelijke stroming.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:56 schreef aloa het volgende:
Iets minder als voorgaande run, maar blijft winters vooruitzicht.
[ afbeelding ]
kan nog alle kanten op!quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie een zuidelijke stroming.
In dat Bulgarije van hem waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:49 schreef kree het volgende:
sneeuw?
http://winterradar.buienradar.nl/
toen was ik -6 maandenquote:
Ik was toen ook nog niet zo gekke oud hoor (6 jaar)... Maar pa vond dat ik prima naar school kon lopen... Dat er niemand was toen ik daar eindelijk meer schaatsend dan lopend aankwam was een tweede...quote:
quote:Op zondag 29 november 2015 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik was toen ook nog niet zo gekke oud hoor (6 jaar)... Maar pa vond dat ik prima naar school kon lopen... Dat er niemand was toen ik daar eindelijk meer schaatsend dan lopend aankwam was een tweede...
Maakt niet uit, het was vanaf 31dec'78 t/m maart '79 superweerquote:Op zondag 29 november 2015 19:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Herstel, moet eigenlijk februari zijn...![]()
Dat sowieso!quote:Op zondag 29 november 2015 19:19 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het was vanaf 31dec'78 t/m maart '79 superweer
Hier nog meer sneeuw, vanaf 2.30quote:
Volgens mij was het toen carnavalsvakantie ofzo. Wij waren bij opa en oma op de boerderij. Daar stond nog een oude bulldozer waarmee je de 500 meter naar de verharde weg vrij kon maken. Mooi gezicht terwijl wij een echte iglo bouwden waarin je rechtop kon staan.quote:Op zondag 29 november 2015 19:29 schreef AchJa het volgende:
Bij ons toen genietanks uit Havelte door de straat om de weg proberen begaanbaar te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |