Puike foto van Tem.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:56 schreef GSbrder het volgende:
Iedereen is welkom, vooral Anton.
[ afbeelding ]
Het is eerlijk gezegd vreselijk. Altijd op zoek naar de landen met de goedkoopste arbeid. Zijn de condities in een derdewereldland beter, dan gaan ze naar een ander land waar de lonen nog lager zijn. Tevens profiteren ze van landen zonder strenge wetten die werknemers tegen bedrijven beschermen. Vaak is het zelfs zo dat ze niet lid mogen zijn van een vakbond. Het is een race to the bottom.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo, dat is goed voor de werkgelegenheid in derdewereldlanden. Kan geen ontwikkelingshulp tegenop.
Had ik nog maar zulk haar.quote:
Ben je eigenlijk zelf lid van een vakbond?quote:Op woensdag 18 november 2015 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd vreselijk. Altijd op zoek naar de landen met de goedkoopste arbeid. Zijn de condities in een derdewereldland beter, dan gaan ze naar een ander land waar de lonen nog lager zijn. Tevens profiteren ze van landen zonder strenge wetten die werknemers tegen bedrijven beschermt. Vaak is het zelfs zo dat ze niet lid mogen zijn van een vakbond. Het is een race to the bottom.
Daarnaast is het goedkope massaproductie, slechte kwaliteit en vind ik het gewoon naar dat mensen altijd denken zoveel kleding nodig te hebben. Als mensen producten kopen lijkt het wel alsof ze niet beseffen wat er allemaal heeft plaatsgevonden voor het product. Daar zit keiharde fysieke arbeid achter. En hoe meer je ervan koopt, hoe meer mensen ervoor moeten werken. Eigenlijk toch een heel krom systeem? Ik vind het een naar idee dat mensen het zo vanzelfsprekend vinden om hele goedkope shit te kopen massaal waar mensen voor werken terwijl ze het niet nodig hebben.
Hap.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd vreselijk. Altijd op zoek naar de landen met de goedkoopste arbeid. Zijn de condities in een derdewereldland beter, dan gaan ze naar een ander land waar de lonen nog lager zijn. Tevens profiteren ze van landen zonder strenge wetten die werknemers tegen bedrijven beschermen. Vaak is het zelfs zo dat ze niet lid mogen zijn van een vakbond. Het is een race to the bottom.
Daarnaast is het goedkope massaproductie, slechte kwaliteit en vind ik het gewoon naar dat mensen altijd denken zoveel kleding nodig te hebben. Als mensen producten kopen lijkt het wel alsof ze niet beseffen wat er allemaal heeft plaatsgevonden voor het product. Daar zit keiharde fysieke arbeid achter. En hoe meer je ervan koopt, hoe meer mensen ervoor moeten werken. Eigenlijk toch een heel krom systeem? Ik vind het een naar idee dat mensen het zo vanzelfsprekend vinden om hele goedkope shit te kopen massaal waar mensen voor werken terwijl ze het niet nodig hebben.
Daarom maatpakken. Doe je jaren mee.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk zelf lid van een vakbond?
Je kunt veel zeggen, maar volgens mij doet Spekman best lang met zijn truien.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom maatpakken. Doe je jaren mee.
Maar nee, liever elke week een nieuwe Spekmantrui.
Druk druk druk.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee.Ik moet er eens over denken. Maar aan de andere kant, ik ben nog student hé. En een dagje per week werk ik.
Lekker wokken?quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
GS gaat op kosten van de baas op wintersport. Dat verbaast me ook niets.
De afgelopen jaren betekende een bedrijfsuitje bij ons uit eten gaan naar een tent waar je zelf moet koken en je ook nog eens de helft uit eigen zak mag betalen.
Hahaha, wat een armoe. Ik zou niet eens gaan in dat geval.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
De afgelopen jaren betekende een bedrijfsuitje bij ons uit eten gaan naar een tent waar je zelf moet koken en je ook nog eens de helft uit eigen zak mag betalen.
Wij ook. Alles wordt betaald, inclusief drank.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
Denk niet zo lang als Rutte met z'n Ogers.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar volgens mij doet Spekman best lang met zijn truien.
Tegenvallend, Robin.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee.Ik moet er eens over denken. Maar aan de andere kant, ik ben nog student hé. En een dagje per week werk ik.
Een dagje. Ik moet er niet aan denken.quote:
Tsja, ik zat erover te denken om lid te worden van IWW. Een vakbond moet internationaal zijn naar mijn mening.quote:
Dacht ook dat het standaard was.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wij ook. Alles wordt betaald, inclusief drank.
Rijke tatta's zijn jullie, ik ga enkel regelmatig uit eten op rekening van de baas.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dacht ook dat het standaard was.
Ik had me er wel eens eerder over uitgelaten, maar ik snap je verwarring wel.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Pls Janneke. Er zijn mensen die echt zo denken dus ik weet niet of het een troll is of niet.
Nee, was een of andere Turkse toko in Apeldoorn.quote:
Ik zou het niet doen. Straks raak je nog overspannen, ook weer van die vakbondverplichtingen...quote:Op woensdag 18 november 2015 20:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, ik zat erover te denken om lid te worden van IWW. Een vakbond moet internationaal zijn naar mijn mening.
Jij moet je klep houden.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Rijke tatta's zijn jullie, ik ga enkel regelmatig uit eten op rekening van de baas.
Bedrijfsuitje was wel leuk dit jaar. Leek op een Polmeet.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Rijke tatta's zijn jullie, ik ga enkel regelmatig uit eten op rekening van de baas.
Er viel iemand van de trap?quote:Op woensdag 18 november 2015 20:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bedrijfsuitje was wel leuk dit jaar. Leek op een Polmeet.
Iemand liep te miepen wanneer de bitterballen kwamen.quote:
Alleen een uitje met de business. Support gaat maar touwklossen ofzo.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:05 schreef eriksd het volgende:
Ik weet het nooit zo met bedrijfsfeesten. Zeker als ondersteuning erbij is heerst er toch een wat curieuze sfeer.
Enkel management, natuurlijk, uitvoerenden gaan maar gezamenlijk op survival, ofzo.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen een uitje met de business. Support gaat maar touwklossen ofzo.
Te veel moeite, is het niet waard.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Dit zal leiden tot repercussies vanuit de Brusselse dictaten.
Management heeft aanhang, dus dat wordt een heidagje in Laren.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Enkel management, natuurlijk, uitvoerenden gaan maar gezamelijk op survival, ofzo.
Meer werkgelegenheid voor babysitters.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Management heeft aanhang, dus dat wordt een heidagje in Laren.
Ik heb een keer zo'n weekend in een hotel op de hei gezeten om de samenwerking tussen twee juridische vakgebieden te stimuleren. Dat was echt genieten. Nog nooit een borrel zo zien escaleren.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen een uitje met de business. Support gaat maar touwklossen ofzo.
Geweldig dit. Wat een vervelend figuur ben je toch.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:05 schreef eriksd het volgende:
Ik weet het nooit zo met bedrijfsfeesten. Zeker als ondersteuning erbij is heerst er toch een wat curieuze sfeer.
't Is wel waar. Altijd van die figuren die niet met mes en vork kunnen omgaan.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Geweldig dit. Wat een vervelend figuur ben je toch.
Hij heeft eigenlijk nog best gelijk, ook.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Soep naar ze toe eten.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
't Is wel waar. Altijd van die figuren die niet met mes en vork kunnen omgaan.
Je kan ook niet echt veel drinken want ondersteuning is erbij.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
't Is wel waar. Altijd van die figuren die niet met mes en vork kunnen omgaan.
Dan maak ik persoonlijk toch gewoon liever mijn eigen eten.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, was een of andere Turkse toko in Apeldoorn.
Maar goed, nu zijn we onderdeel van De Persgroep en die laten Ali B optreden tijdens het personeelsfeest.
Funny cuz its true.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Ach, ik zit in de IT. Ben wel wat gewend, je gooit er twee bier in en men gaat in de totaal verkeerde vijver vissen. Wel vermakelijk.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Hij heeft eigenlijk nog best gelijk, ook.
Jammer hè. Ik kan er heel erg slecht tegen. Aan de andere kant denk ik: ethische consumptie is echt heel moeilijk onder kapitalisme, maar aan de andere kant kun je op z'n minst het wel een beetje de goede kant opsturen.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik had me er wel eens eerder over uitgelaten, maar ik snap je verwarring wel.
Ik ben al eens met pek en veren het Primark-topic in LIF uitgejaagd. Wijzen op kinderhandjes wordt daar niet echt gewaardeerd.
Van die huisvrouwtjes die selfies maken om op te scheppen bij de Tupperware party.quote:
Je eigen eten meenemen naar een bedrijfsfeestje, dat zou wel iets voor Robin zijn.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan maak ik persoonlijk toch gewoon liever mijn eigen eten.
Gelukkig zijn er ook mensen zoals jij die graag meer betalen voor eerlijke geproduceerde waar.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd vreselijk. Altijd op zoek naar de landen met de goedkoopste arbeid. Zijn de condities in een derdewereldland beter, dan gaan ze naar een ander land waar de lonen nog lager zijn. Tevens profiteren ze van landen zonder strenge wetten die werknemers tegen bedrijven beschermen. Vaak is het zelfs zo dat ze niet lid mogen zijn van een vakbond. Het is een race to the bottom.
Zuipen met collega's resulteert in veel te veel gevallen in een avond lang over werk ouwehoeren.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Zuipen met collega's kan soms best aardig zijn. Soms ook niet.
Of gewoon situaties die ronduit gênant zijn.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zuipen met collega's resulteert in veel te veel gevallen in een avond lang over werk ouwehoeren.
Totdat Janneke in slip op de tafel staat.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zuipen met collega's resulteert in veel te veel gevallen in een avond lang over werk ouwehoeren.
Arme Reya.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Of gewoon situaties die ronduit gênant zijn.
quote:Op woensdag 18 november 2015 20:16 schreef Reya het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 november 2015 20:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Totdat Janneke in slip op de tafel staat.
Bij mijn huidige werkgever zal het iets stijver zijn. Bij de voorgaande liep het steevast gruwelijk uit de hand.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Zuipen met collega's kan soms best aardig zijn. Soms ook niet.
Zoals een vergissing in geslacht?quote:Op woensdag 18 november 2015 20:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Zo'n wapperende hema-tent met kapot elastiek.quote:
Hello Kitty.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zo'n wapperende hema-tent met kapot elastiek.
Ja, dat klopt wel. Het gaat uiteindelijk toch altijd weer over werk.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou iets afstandelijker woorden gekozen hebben, maar in zekere zin roert ze wel goede punten aan vind ik. Het heeft mij eigenlijk altijd al verbaasd dat er niet een meer coherente strategie is ontwikkeld om extremisme gelinkt aan de islam in ieder geval buiten de deur te houden.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:01 schreef Tem het volgende:
Ayaan laat ook van zich horen.
Ik vond dit best een heftige passage.
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)cale-islam~a4188755/
Dan moet je dus minder dingen doen.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:44 schreef robin007bond het volgende:
Pfff. Soms dan merk ik dat ik mezelf toch teveel dingen probeer te doen. School, werk, vrijwilligerswerk. Soms is het toch te druk voor me.
Meer drinken.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik las trouwens dat je op Windows Phone haast iedere VPN wel in kan stellen. Zonder speciale app of zo.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan moet je dus minder dingen doen.
quote:Op woensdag 18 november 2015 20:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan moet je dus minder dingen doen.
de bar was al leeg voor het was begonnen?quote:Op woensdag 18 november 2015 20:19 schreef Janneke141 het volgende:
Iemand bij ons had laatst het lumineuze idee om een paar leerlingen van de sector zorg en welzijn de bediening te laten verzorgen van het personeelsfeest.
Ehm, nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |