Ff op je 65e nog je zakken vullen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:53 schreef DrDentz het volgende: Doei geldwolf, commerciële SBS hoer.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:53 schreef kree het volgende:
Poll: Wat denken we nu?
• Verweerder (met duiventil)
• andere partij
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
had optie allebei niet gelijk moeten toevoegen
Maargoed fok uitslag dit dan
Het zijn ontevreden oudjes, die elkaar gaan pesten uit vervelingquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:57 schreef kree het volgende:
Hmms dat topic ging zo snel.
nog ff de uitslag zo via een fok poll, het viel me op dat eerst de eisers de overhand kregen in die poll, terwijl daarna de verweerder weer meer gelijk kreeg.
Uiteindelijk komt er helaas niet echt iets duidelijks uit, wat al aangeeft dat het gezeik om weinig is ook.
U mag nog stemmen wat er achteraf gedacht wordt trouwens
[..]
t was tyfusleugenaarquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:58 schreef DrDentz het volgende:
Poll: Is jouw hond dement?
• Ja
• Nee
• Ik heb geen hond, tyfuslijer!
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Een diepgeworteld conflict, non?quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:05 schreef kalinhos het volgende:
Zo'n psycholoog ook![]()
De mensen vallen elkaar fysiek aan,schelden met kankah en dan komt zij: "ik denk dat jullie gezamenlijk aan tafel moeten gaan zitten om naar een doel toe te werken"
Wel eerst met beveiliging ertussen -zo'n gevangenisruitje ofzo.quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:05 schreef kalinhos het volgende:
Zo'n psycholoog ook![]()
De mensen vallen elkaar fysiek aan,schelden met kankah en dan komt zij: "ik denk dat jullie gezamenlijk aan tafel moeten gaan zitten om naar een doel toe te werken"
Ik heb m'n hele jeugd, tot mijn twintigste, in de straat er precies achter gewoond.quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:10 schreef marcodej het volgende:
Man, wat een ultieme treurigheid was dit.
Treurige mensen die alles veel te serieus nemen. Lekker boeiend zo'n man met een duiventil.quote:Op woensdag 18 november 2015 00:31 schreef golfer het volgende:
Beste van het seizoen tot het laatst bewaard.
Wat een heerlijke aflevering.
Tijdens het intro: "Peenvogel!" >> Ik ga helemaal stuk hier.quote:
quote:
Ik ben ook bang dat het veel meer emo-tv gaat worden.quote:Op woensdag 18 november 2015 05:12 schreef kree het volgende:
[..]![]()
nooit gezien die.
Jammer wel een parel van de publieke omroep die naar de klote gaat worden geholpen door de commerciele maargoed, hele andere discussie dat.
Het zal wel meer ïk ga hem "confronteren worden"nu etc
Nou, een woningbouw gaat geen schutting plaatsen voor zijn huurders.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:55 schreef Merode32 het volgende:
Ik mis even iets, de panden zijn toch gehuurd?
En de wet legt de verplichting van de gezamelijke schutting alleen op aan eigenaren.
Mja, ik wilde gisteren de aflevering terugkijken, begint ie in het programma ervoor en daarna nog 7 minuten reclame! Niet veel anders dan, hè?quote:Op woensdag 18 november 2015 07:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat het veel meer emo-tv gaat worden.
Met om de 10min een 20min durende reclame natuurlijk..
Ik weet niet hoe je terugkijkt, maar ik heb nooit reclame bij het terugkijken.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Mja, ik wilde gisteren de aflevering terugkijken, begint ie in het programma ervoor en daarna nog 7 minuten reclame! Niet veel anders dan, hè?
Ziggo.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je terugkijkt, maar ik heb nooit reclame bij het terugkijken.
volgens mij neem jij het op en verwar je dat met on demand.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Mja, ik wilde gisteren de aflevering terugkijken, begint ie in het programma ervoor en daarna nog 7 minuten reclame! Niet veel anders dan, hè?
De woningbouw is krachtens de wet verplicht een schutting te plaatsen indien de buur dat wil(buren zijn er in dit geval niet).quote:Op woensdag 18 november 2015 10:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, een woningbouw gaat geen schutting plaatsen voor zijn huurders.
Het is ook in geval van huren op kosten van de huurder dat een schutting wordt geplaatst en ook in die gevallen dient dat samen te gebeuren, of op 'eigen' terrein.
Maar daarom verplicht mr Visser dit aan beiden.
Wat een leuke aflevering. De grootste schuldige was die man alleen, maar die andere was zeker geen heilige.
Maar klagen over een raampje in een schuurtje/duivenhok, terwijl er achter ik weet niet hoeveel dakkapellen op die tuinen uitkijken, slaat nergens op.
Gewoon doorspoelen.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens welke wetten is dat?quote:Op woensdag 18 november 2015 13:30 schreef Merode32 het volgende:
De woningbouw is krachtens de wet verplicht een schutting te plaatsen indien de buur dat wil(buren zijn er in dit geval niet).
Huurders kunnen dat niet eisen maar hoeven ook niet mee te betalen, daar is geen enkele wettelijke grond vor.
En balkons, het waren appartementen. Ik denk dat ze allemaal schuldig waren, dat stelletje riep ook continu lelijke dingen naar die man en WTF dat die man niet bij dat raampje kon komen in dat duivenhok toen ze in die andere tuin stonden. Dacht hij dat ze verder niet kwamen kijken ofzo?quote:Op woensdag 18 november 2015 10:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, een woningbouw gaat geen schutting plaatsen voor zijn huurders.
Het is ook in geval van huren op kosten van de huurder dat een schutting wordt geplaatst en ook in die gevallen dient dat samen te gebeuren, of op 'eigen' terrein.
Maar daarom verplicht mr Visser dit aan beiden.
Wat een leuke aflevering. De grootste schuldige was die man alleen, maar die andere was zeker geen heilige.
Maar klagen over een raampje in een schuurtje/duivenhok, terwijl er achter ik weet niet hoeveel dakkapellen op die tuinen uitkijken, slaat nergens op.
Hou die hond vastquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:58 schreef DrDentz het volgende:
Poll: Is jouw hond dement?
• Ja
• Nee
• Ik heb geen hond, tyfuslijer!
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ik neem niet op, misschien doet de mediabox dat, maar niet altijd keurig vanaf het begin van het programma. Eigenlijk zelden vanaf het begin. Of veel te vroeg, of te laat.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:48 schreef MPC60 het volgende:
[..]
volgens mij neem jij het op en verwar je dat met on demand.
Dat kan niet, slimpie, de dienst van ziggo ondersteunt dat niet. Want reclame kijken moet je. Je kunt met terugkijken op de commerciele zenders ook niet de tussentijdse reclames doorspoelen. Was het maar waar.quote:
Programma's van NPO kan ik anders op Ziggo gewoon doorspoelen. Bij commerciële zenders kan ik het niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan niet, slimpie, de dienst van ziggo ondersteunt dat niet. Want reclame kijken moet je. Je kunt met terugkijken op de commerciele zenders ook niet de tussentijdse reclames doorspoelen. Was het maar waar.
Wel als je het zelf opneemt, maar dat is wat anders.
Als een huurwoning naast een particuliere woning staat, misschien. Of naast gemeentegrond?quote:Op woensdag 18 november 2015 13:30 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De woningbouw is krachtens de wet verplicht een schutting te plaatsen indien de buur dat wil(buren zijn er in dit geval niet).
Huurders kunnen dat niet eisen maar hoeven ook niet mee te betalen, daar is geen enkele wettelijke grond vor.
Oh, is dat zo? Volgende keer es proberen dan.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:21 schreef Max23 het volgende:
[..]
Programma's van NPO kan ik anders op Ziggo gewoon doorspoelen. Bij commerciële zenders kan ik het niet.
Dat schiet ook niet op dan!quote:Op donderdag 19 november 2015 11:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan niet, slimpie, de dienst van ziggo ondersteunt dat niet. Want reclame kijken moet je. Je kunt met terugkijken op de commerciele zenders ook niet de tussentijdse reclames doorspoelen. Was het maar waar.
Wel als je het zelf opneemt, maar dat is wat anders.
Vind het verder wel handig. Hoef niks te plannen, kan kijken wat ik wil,stoppen en volgende keer verder waar je gebleven bent. Vind de tussentijdse reclames ook niet zo erg, heb je ook als je live kijkt. Maar later beginnen, zeker met ihvh, is irritant,quote:Op donderdag 19 november 2015 16:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat schiet ook niet op dan!Wat een pauperig gedoe. Beter gewoon opnemen dan, en instellen om automatisch alle afleveringen op te nemen.
Dat moet je ook niet doenquote:Op donderdag 19 november 2015 16:34 schreef Gia het volgende:
Vind de tussentijdse reclames ook niet zo erg, heb je ook als je live kijkt.
Geen rechtstreekse verbinding met het mediapark hebbenquote:Op donderdag 19 november 2015 16:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat schiet ook niet op dan!Wat een pauperig gedoe. Beter gewoon opnemen dan, en instellen om automatisch alle afleveringen op te nemen.
Ik heb hier ooit de tip gekregen hoe ik RTL vanuit het buitenland kan terugkijken. Stuur maar PB als je interesse hebt.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:31 schreef marzman het volgende:
Gaat hij naar de commercielen? Jammer, keek het altijd via UG in het buitenland. Bij RTL en SB6 zit bijna alles achter restricties.
[..]
En balkons, het waren appartementen. Ik denk dat ze allemaal schuldig waren, dat stelletje riep ook continu lelijke dingen naar die man en WTF dat die man niet bij dat raampje kon komen in dat duivenhok toen ze in die andere tuin stonden. Dacht hij dat ze verder niet kwamen kijken ofzo?
Jammer dat het programma weg gaat.
Alsof het nu geen emo-tv is met de immer zuigende Jetske.. Veel slechter kan het op dat punt niet worden.quote:Op woensdag 18 november 2015 07:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat het veel meer emo-tv gaat worden.
Met om de 10min een 20min durende reclame natuurlijk..
Morgen alweer terug naar de Hagenezenquote:In De Rijdende Rechter Wordt Vervolgd gaat Jetske op bezoek bij twee spraakmakende zaken van het afgelopen seizoen.
Ze bezoekt de families in Den Haag. Meneer Wildschut voelde zich begluurd door familie Rog. Meester Visser kwam met de oplossing: een metershoge schutting. Jetske gaat langs om te kijken of de schutting de buren voortaan uit elkaar houdt.
Jetske gaat ook langs bij Kees te Kolsté, omdat hij het al jaren aan de stok heeft met zijn buurman Kenneth Eijer. Meester Visser besloot uiteindelijk dat de geliefde pruimenboom van Te Kolsté weg moet. Jetske gaat kijken of meneer Eijer op deze plek zijn schuur heeft gebouwd.
De Rijdende Rechter, dinsdag 24 november, 22.20 uur, NPO 1.
Ik zit vast klaar voor een topshowquote:Op dinsdag 24 november 2015 00:06 schreef tralalala het volgende:
[..]
Morgen alweer terug naar de Hagenezen
Misschien doen ze dat meteen, omdat ze het niet meer mogen uitzenden als de RR is verhuisd naar de andere zender.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wauw, ik wist niet dat het meteen doorging. Goed nieuws!
Het concept RR blijft toch bij NPO? Meester Visser piept 'm alleen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien doen ze dat meteen, omdat ze het niet meer mogen uitzenden als de RR is verhuisd naar de andere zender.
Oh, oke. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar kon me zoiets best voorstellen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Het concept RR blijft toch bij NPO? Meester Visser piept 'm alleen.
Nee om juridisch redenen en ter bescherming van zijn beroep zijn er afspraken gemaakt over het eindeloos herhalen, dat mag dus niet. Dat is ook de rdenen waarom online sommige zaken missen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Meester Visser piept 'm alleen.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:20 schreef Lavenderr het volgende:
Geen schutting maar een boom dit keer.
Is gelinkt aan het bad van de buurman. Als die er toevallig in zit is het gelijk afgelopen.quote:
Vanaf nu wel denk ikquote:Op dinsdag 24 november 2015 22:29 schreef tralalala het volgende:
Zou er eigenlijk beveiliging zijn bij de hoorzitting?![]()
Die is er al sinds meneer Wooninck.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:29 schreef tralalala het volgende:
Zou er eigenlijk beveiliging zijn bij de hoorzitting?![]()
De rest is het terugkijken wel waard, al is het voor het grootste deel een herhaling van vorige week. Maar dat kan ik eindeloos terugkijkenquote:
quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:34 schreef Tagliano het volgende:
[..]
De rest is het terugkijken wel waard, al is het voor het grootste deel een herhaling van vorige week. Maar dat kan ik eindeloos terugkijken
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 24 november 2015 22:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Weer een bejaarde met die graf duiven.
Desbetreffende aflevering is meer dan de moeite waardquote:Op dinsdag 24 november 2015 22:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat is dit voor een figuur dan
Lekker vochtig en muf.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:39 schreef Cassius het volgende:
Ontbijten op zo'n crappy binnenplaats.
Samen met Te Kolsté.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:40 schreef OProg het volgende:
Als de jongens daar een schutting gaan zetten kunnen ze samen blowen.
quote:Geboren Muiderberg 1961 Woonachtig in Zaandam Kees te Kolsté is een mobilistisch schilder omdat zijn werk ontegenzeggelijk dynamisch is. Zijn oeuvre kan als zodanig gekenschetst worden door de coloristische spontaniteit en figuratieve bewegelijkheid. Het abstracte werk van Te Kolsté geeft de toeschouwer de ruimte de gevoelens en verlangens die het werk oproept naar eigen inzicht te interpreteren. Niets wordt vooropgelegd. Het gaat Te Kolsté erom dat zowel de kunstenaar als de toeschouwer met dezelfde verbeeldingskracht en intensiteit met het kunstwerk bezig zijn. http://explore.rkd.nl/explore/artists/119339
Zeker.quote:
mobilistisch? wat is dat nou weerquote:Op dinsdag 24 november 2015 22:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Die lulverhalen er bij altijd:
[..]
En het boompje niet te vergetenquote:Op dinsdag 24 november 2015 22:48 schreef monkyyy het volgende:
5cm over de erfgrens, opnieuw naar de rijdende rechter.
*stuurt sollicitatie naar de kro*quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:53 schreef Merode32 het volgende:
Een nieuwe rijdende rechter hoeft geen rechter te zijn.
http://nu.nl/media/417208(...)ijdende-rechter.htmlquote:KRO-NCRV heeft het voornemen om Fokke & Sukke-bedenker John Reid aan te stellen als opvolger van Frank Visser, die jarenlang het programma De Rijdende Rechter heeft gepresenteerd.
Dat meldt De Telegraaf donderdag.
Een woordvoerder van de omroep bevestigt dat de onderhandelingen met Reid zijn begonnen. Een dezer dagen wordt er een proefaflevering van het programma gemaakt.
"Ik ben me nu inderdaad aan het focussen op de proefaflevering en op mijn werk als kantonrechter", licht de Fokke & Sukke-bedenker toe. Hij is in het dagelijks leven seniorrechter bij de rechtbank in Alkmaar.
Achterpagina
Samen met Bastiaan Geleijnse en Jean-Marc van Tol bedacht hij Fokke & Sukke, de strip die sinds 1999 op de achterpagina van NRC Handelsblad te vinden is.
Het televisieprogramma Rijdende Rechter van de NCRV wordt sinds 1995 uitgezonden. Frank Visser is vanaf 2016 te zien in een soortgelijk programma op de commerciële zender SBS 6.
twitter:SikkeKingma twitterde op donderdag 26-11-2015 om 09:38:13De nieuwe Rijdende Rechter schreef een paar jaar geleden deze prachtige ingezonden brief. https://t.co/OilzlCoh2g reageer retweet
Not surprising...quote:Nog steeds heibel tussen de 'Rijdende Rechter-buren' van Deventer. We zijn precies een jaar verder, maar nader tot elkaar zijn Diana Brevet en Selim Isitan zeker niet gekomen.
Geen aflevering in ieder gevalquote:Op vrijdag 4 december 2015 17:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Was er afgelopen dinsdag geen aflevering? Of is Wordt Vervolgd alweer gestopt.
Op dit moment is Kanniewaarzijn op dinsdagavond als vervanging. Die komt dan weer van zaterdagavond waar nu de Mol is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Was er afgelopen dinsdag geen aflevering? Of is Wordt Vervolgd alweer gestopt.
Deze dudequote:Op maandag 18 januari 2016 14:11 schreef icloud het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is die knakker? hij staat nu op de website van de rijdende rechter
Volgende week Rijdende Rechter weer terug met de nieuwe rechter.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 20:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Zal wel gedaan zijn met de echters
Natuurlijk niet, dat is toch jargon?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 20:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Zal wel gedaan zijn met de echters
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:32 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Volgende week Rijdende Rechter weer terug met de nieuwe rechter.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:32 schreef Haaibaaike het volgende:
Volgende week Rijdende Rechter weer terug met de nieuwe rechter.
Zin in.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:26 schreef borisz het volgende:
Promo https://www.facebook.com/(...)4655/?type=2&theater
Komt energiek over, deze rechter. Ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:26 schreef borisz het volgende:
Promo https://www.facebook.com/(...)4655/?type=2&theater
Voor hem ook de eerste keer natuurlijkquote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:15 schreef icloud het volgende:
https://www.facebook.com/rijdenderechter/videos/1076302665724655/
dit wordt hem niet, te overdreven en te gespeeld.
Frank is niet vervangbaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:47 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Voor hem ook de eerste keer natuurlijk
Niet heel anders dan bij Mr. Visser toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:29 schreef icloud het volgende:
In de promo is tijdelijk te zien dat hij graag bepaalt hoe het gesprek verloopt en wat er wel en niet gezegd mag worden.
nee bij meester visser mocht je bijna alles zeggen, bijvoorbeeld toen een van de kandidaten begon te schelden met ashollijer en mr visser heel droogjes ging ontleden wat dat betekend.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:34 schreef Operc het volgende:
[..]
Niet heel anders dan bij Mr. Visser toch?
Och, Mr. Visser sprak mensen ook op hun gedrag aan bij het locatiebezoek (en het eeuwige gedonder dat een van beide buren niet wilde dat de andere op hun erf kwam etc.) en om uit die ene zin uit een promo over een varken meteen te ontleden dat hij het fatsoen projecteert...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:40 schreef icloud het volgende:
[..]
nee bij meester visser mocht je bijna alles zeggen, bijvoorbeeld toen een van de kandidaten begon te schelden met ashollijer en mr visser heel droogjes ging ontleden wat dat betekend.
Deze vent vraagt eerst dringend of het kan stoppen(mr visser zal hooguit zeggen dat het ook fatsoenlijker kan) en vervolgens vraagt hij zeer gespeeld verbaasd: zei u nu varken.(daar zou frank niet eens op reageren).
Conclusie is dus deze man wil het fatsoen projecteren op de kanidaten en de echte rel zaken zijn voorbij.
Dat haal je allemaal uit een promo van 20 seconden?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:40 schreef icloud het volgende:
[..]
nee bij meester visser mocht je bijna alles zeggen, bijvoorbeeld toen een van de kandidaten begon te schelden met ashollijer en mr visser heel droogjes ging ontleden wat dat betekend.
Deze vent vraagt eerst dringend of het kan stoppen(mr visser zal hooguit zeggen dat het ook fatsoenlijker kan) en vervolgens vraagt hij zeer gespeeld verbaasd: zei u nu varken.(daar zou frank niet eens op reageren).
Conclusie is dus deze man wil het fatsoen projecteren op de kanidaten en de echte rel zaken zijn voorbij.
quote:'Het gaat erom dat je openstaat voor mensen en echt contact kunt maken'
'Weet je wel hoe raar dit is?', zegt John Reid op geamuseerd-parmantige toon als het gesprek komt op zijn status als bijna-Bekende Nederlander. 'Jij praat met iemand die komende week waarschijnlijk voor het laatst naar de sauna gaat, omdat hij weet dat hij beroemd gaat worden.'
Reid (48) is een drukbezet man. Vanaf deze week komt hij elke dinsdag op tv, als opvolger van mr. Frank Visser in het tv-programma De Rijdende Rechter, goed voor gemiddeld anderhalf miljoen kijkers. Maar Reid is ook vijf dagen per week kantonrechter bij de rechtbank in Alkmaar. En een van de drie bedenkers van de strip Fokke en Sukke. Elke ochtend om half negen belegt hij in de auto, onderweg vanuit zijn woonplaats Haarlem, een digitale vergadering, waarin hij en jeugdvriend Bastiaan Geleijnse grappen bedenken met tekenaar Jean-Marc van Tol.
WAAROM HEEFT DE REDACTIE VOOR U GEKOZEN?
'Ik denk dat ze gezien hebben dat ik niet bang ben om contact te maken. Ik ben een makkelijke prater met enige toneel- en televisie-ervaring. Ik treed graag op.'
EEN TV-RECHTER MOET MISSCHIEN OOK EEN BEETJE IJDEL ZIJN.
'Ik vond niets vreselijkers dan jarig zijn op de lagere school. Dan moest je op een stoel staan met een rare muts op en gingen ze voor je zingen. Dat is voor mij de definitie van de hel.
'Een boekbespreking houden vond ik juist leuk. Veel mensen vinden het doodeng een zaal toe te spreken. Ik niet. Als je iets goed kunt, is het leuk als het wordt gehoord of gezien. Dat heeft niets met ijdelheid te maken.'
IN 2003 MAAKTEN FOKKE EN SUKKE EEN TV-PROGRAMMA VOOR BNN. U DEED NIET MEE. 'JOHN VINDT TV HELEMAAL NIKS', ZEI JEAN-MARC IN DE VOLKSKRANT.
'Ik wilde inderdaad niet, nee. Maar dat had een andere reden. Vanwege mijn werk als rechter heb ik nooit als Fokke en Sukke-maker op tv willen komen. Stel je voor dat ik bij De Wereld Draait Door zit als bedenker van Fokke en Sukke en dat er een dag later een kijker binnenkomt in de rechtszaal. Die denkt dan: hé, wat doet die moppentapper van gisteren hier?'
BINNENKORT DENKT ZO'N KIJKER: HÉ, WE HEBBEN DE RIJDENDE RECHTER! ZIT U OP DIE BEKENDHEID TE WACHTEN?
De tot cultheld uitgegroeide pionier mr. Frank Visser (64) maakte afgelopen zomer bekend dat hij na twintig jaar KRO-NCRV overstapt naar SBS 6. Ook bij zijn nieuwe werkgever gaat hij hoogoplopende kwesties en conflicten 'van de gewone man en vrouw' oplossen, en doet hij uitspraken waar mensen het mee moeten doen. Het programma Mr. Frank Visser doet uitspraak begint komend voorjaar.
'Als je met je snufferd op tv komt, gaan mensen kijken wat je allemaal in je boodschappenkarretje gooit. Daar zit volgens mij niemand op te wachten, behalve Arie Boomsma. Dat weet ik, omdat hij dat heeft gezegd in het tv-programma Fuck me I'm famous. Als je een spoedcursus beroemd zijn in Nederland wilt volgen, moet je even naar dat programma kijken.
'In de eerste aflevering zit Arie met presentator Filemon Wesselink op een terrasje in het Vondelpark. Filemon merkt op dat hij zelf weggedraaid zit van de mensen, in de hoop dat niemand hem ziet, terwijl Arie de aandacht haast opzoekt. Arie zegt met zijn sonore bas: 'Ik voed daar op.' Wauw, dacht ik toen ik dat hoorde, dat kan dus ook gewoon.'
HOE KWAM DE REDACTIE BIJ U TERECHT?
De Rijdende Rechter is tot zo'n instituut uitgegroeid dat de Raad voor de Rechtspraak meewerkt aan het vinden van een nieuwe Rijdende Rechter
'Een redactrice van het programma stond haar bakfiets vol kinderen te laden toen haar buurman vroeg hoe het ging. Niet zo goed dus, want Frank Visser hield ermee op en nu moesten ze op zoek naar een nieuwe rechter. Die buurman wist nog wel iemand. Hij zat bij mij op de middelbare school.
'De dag nadat ik vrijblijvend op de koffie was geweest bij de redactie werd er een vacature op het landelijk intranet van de Rechtspraak geplaatst. Gezocht: civilist met ervaring en humor. De Rijdende Rechter is in twintig jaar tijd uitgegroeid tot zo'n instituut dat de Raad voor de Rechtspraak meewerkt aan het vinden van een nieuwe Rijdende Rechter.
'Het zou me niet verbazen als niemand op die vacature reageert, dacht ik nog, gelet op mijn beroepsgroep. Er kwamen dertig reacties.'
KIJKEN RECHTERS GRAAG NAAR DE RIJDENDE RECHTER?
'Ik denk dat de meeste rechters bij de start van het programma, in 1995, dachten: waar begint die vent aan? Deugt het wel? Doet-ie het wel goed?
'Rechters en publiciteit waren in die tijd, in welke vorm dan ook, geen combinatie. De rechter was een naamloos instituut. Ik heb nog steeds collega's die zich er niet prettig bij voelen dat ze zichzelf moeten voorstellen bij aanvang van de zitting.
'Advocaten hebben altijd behoefte gehad aan publiciteit. Die hebben iets te verkopen en zeggen dus: 'Kom naar mij.' In mijn droomwereld, een wereld waarin niemand ruzie heeft, zeg ik als rechter: 'Blijf bij me weg.'
'Op een gegeven moment zijn kranten zich gaan interesseren voor de persoon van de rechter in geruchtmakende zaken. De Rechtspraak vond dat eng: waarom zijn ze zo benieuwd wie onze rechters zijn? In dat klimaat stond er dus eentje op die televisie ging maken: Frank Visser.'
KUNT U ZICH IETS VOORSTELLEN BIJ DIE ACHTERDOCHT?
Huh? Je gaat in Fokke en Sukke toch geen grappen maken over de zaken die je behandelt? Nou dan!
'Van mijn part mogen ze in elke rechtszaal een webcam ophangen. Rechtspraak is openbaar, dus je moet juist op je vingers gekeken worden.
'Ik solliciteerde in 2001 bij de rechtbank Amsterdam. 'Leuk dat je komt', zei de president, 'maar je gaat natuurlijk wel stoppen met die strip.' Ik was verbaasd. Dat was namelijk niet het plan. De president refereerde aan de toegenomen interesse van de pers voor de persoon van de rechter. Hij zei: 'Ik wil geen rechters aan wie een vlekje zit. Als je doorgaat met Fokke en Sukke ben je nog steeds welkom, maar zul je nooit een strafkamer voorzitten en nooit kortgedingen mogen doen.' Hij adviseerde me in de luwte van Alkmaar te gaan werken. De president daar zei: 'Huh? Je gaat in Fokke en Sukke toch geen grappen maken over de zaken die je behandelt? Nou dan!'
Mij ook, maar ik ben bang dat bijna iedereen hem toch met Visser gaat vergelijken en dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:14 schreef VeX- het volgende:
Ha, die nieuwe rijdende rechter lijkt me eigenlijk wel tof.
Wat vrij logisch is als je niks aan het format verandert en zelf de naam van het programma hetzelfde is.quote:Op zondag 21 februari 2016 23:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Mij ook, maar ik ben bang dat bijna iedereen hem toch met Visser gaat vergelijken en dat kan natuurlijk niet.
quote:De familie Leuverink woont in een
prachtige villa met zwembad in het
weidse Overdinkel.Drie jaar geleden
krijgen zij nieuwe buren.De familie
Mazeland wil al snel van alles gaan
bouwen,waaronder een enorme carport
tegen de muur van Leuverink aan.
Dit kan niet,zegt Leuverink,zij hebben
namelijk een vrijstaande villa.Nu is
het huis een geschakelde woning en dus
minder waard.Een zaak voor mr.Reid.
Ik ben benieuwd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie foto waar de benodigde materialen al klaarliggen. Of de foto is van voor de uitzending, of de bouw is toch door gegaan, maar wat een kasten van huizen!
Overigens heeft die mazeland een bouwbureau. Woont een nummertje hoger.
Denk ook dat Mazeland in t gelijk wordt gesteld. Normaal gesproken moet men een meter van de erfgrens blijven. Maar de Leuverinkjes hebben zelf al tegen de erfgrens gebouwd. Dan kun je daarna moeilijk op je strepen gaan staan wat die 1 meter regel betreft.
[ Bericht 21% gewijzigd door Gia op 23-02-2016 20:02:21 ]
ik zie het niet in de tv gids, hoelaat?quote:
22:25, ned 1quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zie het niet in de tv gids, hoelaat?
Als je op streetview kijkt, lijkt Leuverink tegen de grens te staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:15 schreef livelink het volgende:
Zit die Leuverink dan precies op de erfgrens? Ik zou niet op voorhand durven zeggen dat die Mazeland gelijk krijgt. Ben benieuwd vanavond.
Wat ik begrijp uit het verhaaltje is dat Mazeland een carport wil bouwen TOT de erfgrens. Ik denk niet dat hij de muur van de buren gaat gebruiken. De buren klagen dat dan hun huis niet meer oogt als zijnde vrijstaand.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:20 schreef livelink het volgende:
Even wat over opgezocht en als ik dit lees twijfel ik toch echt of Mazeland gelijk krijgt.
Gebruik scheidsmuur
Of uw buren tegen de scheidsmuur die op de erfgrens staat mogen bouwen, hangt af van of de muur onderdeel van uw woning is of niet.
Het is een gewone scheidsmuur
Uw buren en u zijn voor de helft eigenaar. Uw buurman mag zonder uw toestemming tot de helft van de muur inbalken voor bijvoorbeeld een verbouwing. Dit betekent dat u dan tot op de helft van de dikte van de muur balken en ankers mag aanbrengen of vervangen. De muur en de daarmee verbonden werken mogen niet worden beschadigd. Beschadigen uw buren de muur, dan moeten zij dit uiteraard op eigen kosten herstellen.
De muur is onderdeel van uw woning
Uw buren moeten toestemming aan u vragen als ze tegen de muur aan willen bouwen. Het maakt niet uit of de muur op of over de erfgrens staat. Als er in het verleden een erfdienstbaarheid is afgesproken hoeven ze dit niet te doen. De erfdienstbaarheid is bindend.
bron
Toch geen zalm van de Jumbo hè.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:24 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Oké, flesje Krug staat klaar, de toastjes met wilde zalm en truffelmayonaise, oesters, chick is in Moskou, beamer staat aan, volume op 100, broek uit, penispomp op mijn zondezwaard, ik ben er klaar voor.
Nee hengel gevangen in Canada door mannen met baarden en flanellen shirts.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Topshow.
Heb al zin in de uitspraak van meester Visser.
Lekker!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Nee hengel gevangen in Canada door mannen met baarden en flanellen shirts.
wisten wel alquote:
Ik volg het Nederlandse nieuws niet zo duidt was een prachtige verassing.quote:
"wijk"quote:
Dat is pure minachting van de kijker.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:29 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Altijd een indicatie voor een topshow
boeie als je nog 30 jaar daar gaat wonenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is wel pittig dom ja. Kost een hoop duiten.
Zo noemn ze dat in het oostn.quote:
Overdinkel.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zo noemn ze dat in het oostn.
Ik heb het begin gemist, waar is dit precies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |