Och, Mr. Visser sprak mensen ook op hun gedrag aan bij het locatiebezoek (en het eeuwige gedonder dat een van beide buren niet wilde dat de andere op hun erf kwam etc.) en om uit die ene zin uit een promo over een varken meteen te ontleden dat hij het fatsoen projecteert...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:40 schreef icloud het volgende:
[..]
nee bij meester visser mocht je bijna alles zeggen, bijvoorbeeld toen een van de kandidaten begon te schelden met ashollijer en mr visser heel droogjes ging ontleden wat dat betekend.
Deze vent vraagt eerst dringend of het kan stoppen(mr visser zal hooguit zeggen dat het ook fatsoenlijker kan) en vervolgens vraagt hij zeer gespeeld verbaasd: zei u nu varken.(daar zou frank niet eens op reageren).
Conclusie is dus deze man wil het fatsoen projecteren op de kanidaten en de echte rel zaken zijn voorbij.
Dat haal je allemaal uit een promo van 20 seconden?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:40 schreef icloud het volgende:
[..]
nee bij meester visser mocht je bijna alles zeggen, bijvoorbeeld toen een van de kandidaten begon te schelden met ashollijer en mr visser heel droogjes ging ontleden wat dat betekend.
Deze vent vraagt eerst dringend of het kan stoppen(mr visser zal hooguit zeggen dat het ook fatsoenlijker kan) en vervolgens vraagt hij zeer gespeeld verbaasd: zei u nu varken.(daar zou frank niet eens op reageren).
Conclusie is dus deze man wil het fatsoen projecteren op de kanidaten en de echte rel zaken zijn voorbij.
quote:'Het gaat erom dat je openstaat voor mensen en echt contact kunt maken'
'Weet je wel hoe raar dit is?', zegt John Reid op geamuseerd-parmantige toon als het gesprek komt op zijn status als bijna-Bekende Nederlander. 'Jij praat met iemand die komende week waarschijnlijk voor het laatst naar de sauna gaat, omdat hij weet dat hij beroemd gaat worden.'
Reid (48) is een drukbezet man. Vanaf deze week komt hij elke dinsdag op tv, als opvolger van mr. Frank Visser in het tv-programma De Rijdende Rechter, goed voor gemiddeld anderhalf miljoen kijkers. Maar Reid is ook vijf dagen per week kantonrechter bij de rechtbank in Alkmaar. En een van de drie bedenkers van de strip Fokke en Sukke. Elke ochtend om half negen belegt hij in de auto, onderweg vanuit zijn woonplaats Haarlem, een digitale vergadering, waarin hij en jeugdvriend Bastiaan Geleijnse grappen bedenken met tekenaar Jean-Marc van Tol.
WAAROM HEEFT DE REDACTIE VOOR U GEKOZEN?
'Ik denk dat ze gezien hebben dat ik niet bang ben om contact te maken. Ik ben een makkelijke prater met enige toneel- en televisie-ervaring. Ik treed graag op.'
EEN TV-RECHTER MOET MISSCHIEN OOK EEN BEETJE IJDEL ZIJN.
'Ik vond niets vreselijkers dan jarig zijn op de lagere school. Dan moest je op een stoel staan met een rare muts op en gingen ze voor je zingen. Dat is voor mij de definitie van de hel.
'Een boekbespreking houden vond ik juist leuk. Veel mensen vinden het doodeng een zaal toe te spreken. Ik niet. Als je iets goed kunt, is het leuk als het wordt gehoord of gezien. Dat heeft niets met ijdelheid te maken.'
IN 2003 MAAKTEN FOKKE EN SUKKE EEN TV-PROGRAMMA VOOR BNN. U DEED NIET MEE. 'JOHN VINDT TV HELEMAAL NIKS', ZEI JEAN-MARC IN DE VOLKSKRANT.
'Ik wilde inderdaad niet, nee. Maar dat had een andere reden. Vanwege mijn werk als rechter heb ik nooit als Fokke en Sukke-maker op tv willen komen. Stel je voor dat ik bij De Wereld Draait Door zit als bedenker van Fokke en Sukke en dat er een dag later een kijker binnenkomt in de rechtszaal. Die denkt dan: hé, wat doet die moppentapper van gisteren hier?'
BINNENKORT DENKT ZO'N KIJKER: HÉ, WE HEBBEN DE RIJDENDE RECHTER! ZIT U OP DIE BEKENDHEID TE WACHTEN?
De tot cultheld uitgegroeide pionier mr. Frank Visser (64) maakte afgelopen zomer bekend dat hij na twintig jaar KRO-NCRV overstapt naar SBS 6. Ook bij zijn nieuwe werkgever gaat hij hoogoplopende kwesties en conflicten 'van de gewone man en vrouw' oplossen, en doet hij uitspraken waar mensen het mee moeten doen. Het programma Mr. Frank Visser doet uitspraak begint komend voorjaar.
'Als je met je snufferd op tv komt, gaan mensen kijken wat je allemaal in je boodschappenkarretje gooit. Daar zit volgens mij niemand op te wachten, behalve Arie Boomsma. Dat weet ik, omdat hij dat heeft gezegd in het tv-programma Fuck me I'm famous. Als je een spoedcursus beroemd zijn in Nederland wilt volgen, moet je even naar dat programma kijken.
'In de eerste aflevering zit Arie met presentator Filemon Wesselink op een terrasje in het Vondelpark. Filemon merkt op dat hij zelf weggedraaid zit van de mensen, in de hoop dat niemand hem ziet, terwijl Arie de aandacht haast opzoekt. Arie zegt met zijn sonore bas: 'Ik voed daar op.' Wauw, dacht ik toen ik dat hoorde, dat kan dus ook gewoon.'
HOE KWAM DE REDACTIE BIJ U TERECHT?
De Rijdende Rechter is tot zo'n instituut uitgegroeid dat de Raad voor de Rechtspraak meewerkt aan het vinden van een nieuwe Rijdende Rechter
'Een redactrice van het programma stond haar bakfiets vol kinderen te laden toen haar buurman vroeg hoe het ging. Niet zo goed dus, want Frank Visser hield ermee op en nu moesten ze op zoek naar een nieuwe rechter. Die buurman wist nog wel iemand. Hij zat bij mij op de middelbare school.
'De dag nadat ik vrijblijvend op de koffie was geweest bij de redactie werd er een vacature op het landelijk intranet van de Rechtspraak geplaatst. Gezocht: civilist met ervaring en humor. De Rijdende Rechter is in twintig jaar tijd uitgegroeid tot zo'n instituut dat de Raad voor de Rechtspraak meewerkt aan het vinden van een nieuwe Rijdende Rechter.
'Het zou me niet verbazen als niemand op die vacature reageert, dacht ik nog, gelet op mijn beroepsgroep. Er kwamen dertig reacties.'
KIJKEN RECHTERS GRAAG NAAR DE RIJDENDE RECHTER?
'Ik denk dat de meeste rechters bij de start van het programma, in 1995, dachten: waar begint die vent aan? Deugt het wel? Doet-ie het wel goed?
'Rechters en publiciteit waren in die tijd, in welke vorm dan ook, geen combinatie. De rechter was een naamloos instituut. Ik heb nog steeds collega's die zich er niet prettig bij voelen dat ze zichzelf moeten voorstellen bij aanvang van de zitting.
'Advocaten hebben altijd behoefte gehad aan publiciteit. Die hebben iets te verkopen en zeggen dus: 'Kom naar mij.' In mijn droomwereld, een wereld waarin niemand ruzie heeft, zeg ik als rechter: 'Blijf bij me weg.'
'Op een gegeven moment zijn kranten zich gaan interesseren voor de persoon van de rechter in geruchtmakende zaken. De Rechtspraak vond dat eng: waarom zijn ze zo benieuwd wie onze rechters zijn? In dat klimaat stond er dus eentje op die televisie ging maken: Frank Visser.'
KUNT U ZICH IETS VOORSTELLEN BIJ DIE ACHTERDOCHT?
Huh? Je gaat in Fokke en Sukke toch geen grappen maken over de zaken die je behandelt? Nou dan!
'Van mijn part mogen ze in elke rechtszaal een webcam ophangen. Rechtspraak is openbaar, dus je moet juist op je vingers gekeken worden.
'Ik solliciteerde in 2001 bij de rechtbank Amsterdam. 'Leuk dat je komt', zei de president, 'maar je gaat natuurlijk wel stoppen met die strip.' Ik was verbaasd. Dat was namelijk niet het plan. De president refereerde aan de toegenomen interesse van de pers voor de persoon van de rechter. Hij zei: 'Ik wil geen rechters aan wie een vlekje zit. Als je doorgaat met Fokke en Sukke ben je nog steeds welkom, maar zul je nooit een strafkamer voorzitten en nooit kortgedingen mogen doen.' Hij adviseerde me in de luwte van Alkmaar te gaan werken. De president daar zei: 'Huh? Je gaat in Fokke en Sukke toch geen grappen maken over de zaken die je behandelt? Nou dan!'
Mij ook, maar ik ben bang dat bijna iedereen hem toch met Visser gaat vergelijken en dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:14 schreef VeX- het volgende:
Ha, die nieuwe rijdende rechter lijkt me eigenlijk wel tof.
Wat vrij logisch is als je niks aan het format verandert en zelf de naam van het programma hetzelfde is.quote:Op zondag 21 februari 2016 23:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Mij ook, maar ik ben bang dat bijna iedereen hem toch met Visser gaat vergelijken en dat kan natuurlijk niet.
quote:De familie Leuverink woont in een
prachtige villa met zwembad in het
weidse Overdinkel.Drie jaar geleden
krijgen zij nieuwe buren.De familie
Mazeland wil al snel van alles gaan
bouwen,waaronder een enorme carport
tegen de muur van Leuverink aan.
Dit kan niet,zegt Leuverink,zij hebben
namelijk een vrijstaande villa.Nu is
het huis een geschakelde woning en dus
minder waard.Een zaak voor mr.Reid.
Ik ben benieuwd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie foto waar de benodigde materialen al klaarliggen. Of de foto is van voor de uitzending, of de bouw is toch door gegaan, maar wat een kasten van huizen!
Overigens heeft die mazeland een bouwbureau. Woont een nummertje hoger.
Denk ook dat Mazeland in t gelijk wordt gesteld. Normaal gesproken moet men een meter van de erfgrens blijven. Maar de Leuverinkjes hebben zelf al tegen de erfgrens gebouwd. Dan kun je daarna moeilijk op je strepen gaan staan wat die 1 meter regel betreft.
[ Bericht 21% gewijzigd door Gia op 23-02-2016 20:02:21 ]
ik zie het niet in de tv gids, hoelaat?quote:
22:25, ned 1quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zie het niet in de tv gids, hoelaat?
Als je op streetview kijkt, lijkt Leuverink tegen de grens te staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:15 schreef livelink het volgende:
Zit die Leuverink dan precies op de erfgrens? Ik zou niet op voorhand durven zeggen dat die Mazeland gelijk krijgt. Ben benieuwd vanavond.
Wat ik begrijp uit het verhaaltje is dat Mazeland een carport wil bouwen TOT de erfgrens. Ik denk niet dat hij de muur van de buren gaat gebruiken. De buren klagen dat dan hun huis niet meer oogt als zijnde vrijstaand.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:20 schreef livelink het volgende:
Even wat over opgezocht en als ik dit lees twijfel ik toch echt of Mazeland gelijk krijgt.
Gebruik scheidsmuur
Of uw buren tegen de scheidsmuur die op de erfgrens staat mogen bouwen, hangt af van of de muur onderdeel van uw woning is of niet.
Het is een gewone scheidsmuur
Uw buren en u zijn voor de helft eigenaar. Uw buurman mag zonder uw toestemming tot de helft van de muur inbalken voor bijvoorbeeld een verbouwing. Dit betekent dat u dan tot op de helft van de dikte van de muur balken en ankers mag aanbrengen of vervangen. De muur en de daarmee verbonden werken mogen niet worden beschadigd. Beschadigen uw buren de muur, dan moeten zij dit uiteraard op eigen kosten herstellen.
De muur is onderdeel van uw woning
Uw buren moeten toestemming aan u vragen als ze tegen de muur aan willen bouwen. Het maakt niet uit of de muur op of over de erfgrens staat. Als er in het verleden een erfdienstbaarheid is afgesproken hoeven ze dit niet te doen. De erfdienstbaarheid is bindend.
bron
Toch geen zalm van de Jumbo hè.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:24 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Oké, flesje Krug staat klaar, de toastjes met wilde zalm en truffelmayonaise, oesters, chick is in Moskou, beamer staat aan, volume op 100, broek uit, penispomp op mijn zondezwaard, ik ben er klaar voor.
Nee hengel gevangen in Canada door mannen met baarden en flanellen shirts.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Topshow.
Heb al zin in de uitspraak van meester Visser.
Lekker!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Nee hengel gevangen in Canada door mannen met baarden en flanellen shirts.
wisten wel alquote:
Ik volg het Nederlandse nieuws niet zo duidt was een prachtige verassing.quote:
"wijk"quote:
Dat is pure minachting van de kijker.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:29 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Altijd een indicatie voor een topshow
boeie als je nog 30 jaar daar gaat wonenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is wel pittig dom ja. Kost een hoop duiten.
Zo noemn ze dat in het oostn.quote:
Overdinkel.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zo noemn ze dat in het oostn.
Ik heb het begin gemist, waar is dit precies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |