Blijven pounden inderdaad. Net zo lang dat als je op een krukje gaat staan, je zo van de ene kant naar de andere kant van Raqqa kunt kijken.quote:Op zondag 15 november 2015 22:17 schreef Infection het volgende:
Frankrijk
Gewoon keihard terugslaan. Hopelijk gaat dit nog even zo door.
Volgens mij ben jij gewoon een vervelend trolletje. Kssst! Ga je moeder pesten.quote:Op zondag 15 november 2015 22:21 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Klopt, opvang in eigen regio.
Uhm, wie was in Parijs de vijand?quote:Op zondag 15 november 2015 22:21 schreef Confetti het volgende:
Die aanvallen op Raqqa zijn ook een vorm van terreur. Er wordt buitensporig veel collateral damage voor lief genomen. Dat deden de strijders in Parijs ook. De vijand pakken maar ook voor lief nemen dat er niet-vijanden tussen zitten.
Ze lopen daar met bommen te gooien alsof het sneeuwballen zijn en dan maak jij je opeens druk dat ze zonder water en elektriciteit zitten?quote:Op zondag 15 november 2015 22:18 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Gadverdamme, gewone burgers moeten hier nooit onderdeel van worden. Kut westen. Zeg ik als Nederlander.
Opvang in eigen regio = trollen?quote:Op zondag 15 november 2015 22:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon een vervelend trolletje. Kssst! Ga je moeder pesten.
Misschien neemt die je nog wel serieus?
Hoeveel collateral damage is er dan?quote:Op zondag 15 november 2015 22:21 schreef Confetti het volgende:
Die aanvallen op Raqqa zijn ook een vorm van terreur. Er wordt buitensporig veel collateral damage voor lief genomen. Dat deden de strijders in Parijs ook. De vijand pakken maar ook voor lief nemen dat er niet-vijanden tussen zitten.
Alsof er geen normale mensen wonen daar...quote:Op zondag 15 november 2015 22:22 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ze lopen daar met bommen te gooien alsof het sneeuwballen zijn en dan maak jij je opeens druk dat ze zonder water en elektriciteit zitten?
Gewone, normale mensen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Uhm, wie was in Parijs de vijand?
En uit de lucht nuquote:Op zondag 15 november 2015 21:52 schreef highender het volgende:
[..]
Nou, die van http://www.raqqa-sl.com/en/ zijn het niet echt eens met de lokale politiek.
Amen!quote:Op zondag 15 november 2015 22:21 schreef Confetti het volgende:
twitter:ADnl twitterde op zondag 15-11-2015 om 22:20:58Voortvluchtige verdachte zou enkele uren na aanslagen ondervraagd zijn door politie en op vrije voeten zijn gesteld https://t.co/27KtDjVDvG reageer retweet
Massaal in een tentenkamp onder erbarmelijke omstandigheden zonder uitzicht op verbetering in het thuisland en zonder het perspectief om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen?quote:Op zondag 15 november 2015 22:22 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Opvang in eigen regio = trollen?
Ok...
Raqqa zou niet zonder water moeten zitten. Ja, het is een bolwerk van terroristen, maar er wonen ook zat mensen die helemaal niets met IS te maken willen hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 22:14 schreef Childofthe90s het volgende:
Geen water en elektriciteit meer in Raqqa, dit kan zomaar uitlopen op een groot drama voor de gewone burgerbevolking.twitter:
De vijand pakken noem je dat dus... ?quote:Op zondag 15 november 2015 22:21 schreef Confetti het volgende:
Leuk, maar hoe zit het dan met het gebrek aan water en stroom, dat is over een paar uur weer opgelost?quote:
Dezelfde "we" die nu staan te piepen vanwege de massale toestroom aan vluchtelingen zijn dezelfde "we" die IS in de eerste plaats de ruimte heeft gegeven om uberhaupt te kunnen ontstaan. Destabilisatie was het plan en daar pluk je nu de vruchten van. Goed gedaan, jongens. Blijf die bommen maar droppen. Je vergelijking tussen gastarbeiders en oorlogsvluchtelingen is op z'n zachts gezegd teringdom. Lees eens wat.quote:Op zondag 15 november 2015 22:01 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Alsof het onze taak is iedereen op te vangen. Europa is geen opvangtehuis. Verder zijn we toen al de mist in gegaan met al die import van arbeiders. Ongevraagd zagen we toen onze leefomgeving veranderen en een versnelling daarvan staat ons alleen maar te wachten met elke vluchteling die we nu binnen halen.
Precies.quote:Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Raqqa zou niet zonder water moeten zitten. Ja, het is een bolwerk van terroristen, maar er wonen ook zat mensen die helemaal niets met IS te maken willen hebben.
En dus de stad maar ontzien? Daar is de goedwillende bevolking ook niet mee geholpen...quote:Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Raqqa zou niet zonder water moeten zitten. Ja, het is een bolwerk van terroristen, maar er wonen ook zat mensen die helemaal niets met IS te maken willen hebben.
De goedwillende bevolking zou wel geholpen zijn bij het tegenhouden van al die buitenlanders die in Syrië gaan vechten, iets waar Turkije meer zijn best bij zou kunnen doen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
En dus de stad maar ontzien? Daar is de goedwillende bevolking ook niet mee geholpen...
Ze kunnen een avond niet douchen, nou wat ergquote:Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juichen dat er mensen in Raqqa dood gaan door bombardementen vind ik net zo overkomen als het juichen van IS aanhangers dat er slachtoffers vielen in Parijs. Barbaars. Er zitten altijd onschuldigen tussen. Oorlog, dood en verderf is nooit om te juichen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef luxerobots het volgende:
quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Juichen dat er mensen in Raqqa dood gaan door bombardementen vind ik net zo overkomen als het juichen van IS aanhangers dat er slachtoffers vielen in Parijs. Barbaars. Er zitten altijd onschuldigen tussen. Oorlog, dood en verderf is nooit om te juichen.
Parijs was gericht op onschuldigen, Raqqa op ISIS. Dat er daarbij onschuldigen vallen is verschrikkelijk maar niet te voorkomenquote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Juichen dat er mensen in Raqqa dood gaan door bombardementen vind ik net zo overkomen als het juichen van IS aanhangers dat er slachtoffers vielen in Parijs. Barbaars. Er zitten altijd onschuldigen tussen. Oorlog, dood en verderf is nooit om te juichen.
Triest gedoe idd. De meeste doden zijn onschuldig helaas, dat is in alle oorlogen het geval.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh absoluut hoor, maar IS krijg je niet weg zonder (extreem) geweld te gebruiken. Bij dat geweld zullen ongetwijfeld veel burgerslachtoffers vallen, dat is onvermijdelijk. Is dat een reden om ons van geweld te onthouden? In een ideale wereld misschien, in deze zeker niet. Oorlogen zijn er om te winnen, en ons is de oorlog verklaard, meermalen. Deze beestachtigheid moet stoppen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De goedwillende bevolking zou wel geholpen zijn bij het tegenhouden van al die buitenlanders die in Syrië gaan vechten, iets waar Turkije meer zijn best bij zou kunnen doen.
Behalve als het om onkruid gaat. Burgerbevolking zie ik ook liever niet gaan, maar die stakkers van een al bagdadi mogen van mij een pijnlijke dood sterven. Gezien hetgeen ze allemaal geflikt hebben in de afgelopen jaren. Jezidi's, Koerden, gematigde moslims, christenen en niet gelovigen. Ze zullen niet stoppen voordat ze dood zijn. Zij willen martelaar worden, wij willen ze dood. Ik zie een deal 'in the making'.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is ook niemand die juicht dat er onschuldige slachtoffers omkomen hoor. Je brengt nuance aan daar waar dat niet nodig is.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het daar bij bleef zou het inderdaad niet zo'n probleem zijn, heb toch niet het idee dat er veel gedoucht wordt in Raqqa.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ze kunnen een avond niet douchen, nou wat erg
Dit. Hoe meer geweld hoe slechter de situatie wordt.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 november 2015 22:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er is ook niemand die juicht dat er onschuldige slachtoffers omkomen hoor. Je brengt nuance aan daar waar dat niet nodig is.
Ja, top vergelijking.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op zondag 15 november 2015 22:36 schreef Lothiriel het volgende:
Juichen dat mensen dood zouden gaan is ranzig.
Alleen zegt CNN dat er geen burgers gedood zijn, en enkel installaties zijn getarget. In het slechtste geval hebben ze wat IS'ers meegehad in die aanvallen. Dat kan nu toch niemand schelen hoop ik ?
IS-ers classificeer ik niet als mensen.quote:
Dit. Walgelijk inderdaad.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als CNN, of de Franse Staat, dat zegt zal het wel waar zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 22:36 schreef Lothiriel het volgende:
Juichen dat mensen dood zouden gaan is ranzig.
Alleen zegt CNN dat er geen burgers gedood zijn, en enkel installaties zijn getarget. In het slechtste geval hebben ze wat IS'ers meegehad in die aanvallen. Dat kan nu toch niemand schelen hoop ik ?
Yup, IS groter laten worden is erg verstandig.quote:Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef Poison-Ivy het volgende:
In zo'n filmpje van de terroristen zeiden ze toch dat Frankrijk zich moet terugtrekken daar. Anders zouden er meer van dit soort moorden volgen.
Waarom trekt frankrijk zich niet gewoon terug en laat ze het daar lekker uitzoeken? ?
Toegeven aan terreur, zorgt voor meer terreurquote:Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef Poison-Ivy het volgende:
In zo'n filmpje van de terroristen zeiden ze toch dat Frankrijk zich moet terugtrekken daar. Anders zouden er meer van dit soort moorden volgen.
Waarom trekt frankrijk zich niet gewoon terug en laat ze het daar lekker uitzoeken? ?
Naja mensen die niks misdaan hebben moet je niet dood willen. Of toch niet om zitten juichen. Maar goed, dat is m'n eigen mening.quote:Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Raqqa bestaat uit IS en mensen die er doelbewust voor hebben gekozen om onder IS bewind te leven.
Moeten wij die nog echt als onschuldig beschouwen?
Veel mensen hebben er niet doelbewust voor gekozen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Raqqa bestaat uit IS en mensen die er doelbewust voor hebben gekozen om onder IS bewind te leven.
Moeten wij die nog echt als onschuldig beschouwen?
hear hearquote:Op zondag 15 november 2015 22:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Oh absoluut hoor, maar IS krijg je niet weg zonder (extreem) geweld te gebruiken. Bij dat geweld zullen ongetwijfeld veel burgerslachtoffers vallen, dat is onvermijdelijk. Is dat een reden om ons van geweld te onthouden? In een ideale wereld misschien, in deze zeker niet. Oorlogen zijn er om te winnen, en ons is de oorlog verklaard, meermalen. Deze beestachtigheid moet stoppen.
#zoDiepquote:
Denk dat er nu wel 132 doden zijn daar in Raqqah.quote:
Berichtgeving zegt dat er geen burgerslachtoffers zijn gevallen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:41 schreef starla het volgende:
[..]
Denk dat er nu wel 132 doden zijn daar in Raqqah.
Wat doen we?
Nog even doorgaan tot we meer doden hebben of vinden van een gelijkspel voldoende?
Want zo zie ik het, een politiek spel waarbij zoals altijd de burgers de klos zijn.
Die in Raqqa wel. Het was relatief ver van te voren duidelijk dat IS er aankwam, toch hebben ze ervoor gekozen om te blijven.quote:Op zondag 15 november 2015 22:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel mensen hebben er niet doelbewust voor gekozen.
Al heeft IS best draagvlak, dat er een aanslag plaatsvindt in Frankrijk is echt niet schokkend voor mensen die in oorlog leven. Die zijn bezig met hun eigen leed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |