En dus de stad maar ontzien? Daar is de goedwillende bevolking ook niet mee geholpen...quote:Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Raqqa zou niet zonder water moeten zitten. Ja, het is een bolwerk van terroristen, maar er wonen ook zat mensen die helemaal niets met IS te maken willen hebben.
De goedwillende bevolking zou wel geholpen zijn bij het tegenhouden van al die buitenlanders die in Syrië gaan vechten, iets waar Turkije meer zijn best bij zou kunnen doen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
En dus de stad maar ontzien? Daar is de goedwillende bevolking ook niet mee geholpen...
Ze kunnen een avond niet douchen, nou wat ergquote:Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Raqqa zou niet zonder water moeten zitten. Ja, het is een bolwerk van terroristen, maar er wonen ook zat mensen die helemaal niets met IS te maken willen hebben.
Juichen dat er mensen in Raqqa dood gaan door bombardementen vind ik net zo overkomen als het juichen van IS aanhangers dat er slachtoffers vielen in Parijs. Barbaars. Er zitten altijd onschuldigen tussen. Oorlog, dood en verderf is nooit om te juichen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef luxerobots het volgende:
quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Juichen dat er mensen in Raqqa dood gaan door bombardementen vind ik net zo overkomen als het juichen van IS aanhangers dat er slachtoffers vielen in Parijs. Barbaars. Er zitten altijd onschuldigen tussen. Oorlog, dood en verderf is nooit om te juichen.
Parijs was gericht op onschuldigen, Raqqa op ISIS. Dat er daarbij onschuldigen vallen is verschrikkelijk maar niet te voorkomenquote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Juichen dat er mensen in Raqqa dood gaan door bombardementen vind ik net zo overkomen als het juichen van IS aanhangers dat er slachtoffers vielen in Parijs. Barbaars. Er zitten altijd onschuldigen tussen. Oorlog, dood en verderf is nooit om te juichen.
Triest gedoe idd. De meeste doden zijn onschuldig helaas, dat is in alle oorlogen het geval.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh absoluut hoor, maar IS krijg je niet weg zonder (extreem) geweld te gebruiken. Bij dat geweld zullen ongetwijfeld veel burgerslachtoffers vallen, dat is onvermijdelijk. Is dat een reden om ons van geweld te onthouden? In een ideale wereld misschien, in deze zeker niet. Oorlogen zijn er om te winnen, en ons is de oorlog verklaard, meermalen. Deze beestachtigheid moet stoppen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De goedwillende bevolking zou wel geholpen zijn bij het tegenhouden van al die buitenlanders die in Syrië gaan vechten, iets waar Turkije meer zijn best bij zou kunnen doen.
Behalve als het om onkruid gaat. Burgerbevolking zie ik ook liever niet gaan, maar die stakkers van een al bagdadi mogen van mij een pijnlijke dood sterven. Gezien hetgeen ze allemaal geflikt hebben in de afgelopen jaren. Jezidi's, Koerden, gematigde moslims, christenen en niet gelovigen. Ze zullen niet stoppen voordat ze dood zijn. Zij willen martelaar worden, wij willen ze dood. Ik zie een deal 'in the making'.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is ook niemand die juicht dat er onschuldige slachtoffers omkomen hoor. Je brengt nuance aan daar waar dat niet nodig is.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het daar bij bleef zou het inderdaad niet zo'n probleem zijn, heb toch niet het idee dat er veel gedoucht wordt in Raqqa.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ze kunnen een avond niet douchen, nou wat erg
Dit. Hoe meer geweld hoe slechter de situatie wordt.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 november 2015 22:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er is ook niemand die juicht dat er onschuldige slachtoffers omkomen hoor. Je brengt nuance aan daar waar dat niet nodig is.
Ja, top vergelijking.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op zondag 15 november 2015 22:36 schreef Lothiriel het volgende:
Juichen dat mensen dood zouden gaan is ranzig.
Alleen zegt CNN dat er geen burgers gedood zijn, en enkel installaties zijn getarget. In het slechtste geval hebben ze wat IS'ers meegehad in die aanvallen. Dat kan nu toch niemand schelen hoop ik ?
IS-ers classificeer ik niet als mensen.quote:
Dit. Walgelijk inderdaad.quote:Op zondag 15 november 2015 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als CNN, of de Franse Staat, dat zegt zal het wel waar zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 22:36 schreef Lothiriel het volgende:
Juichen dat mensen dood zouden gaan is ranzig.
Alleen zegt CNN dat er geen burgers gedood zijn, en enkel installaties zijn getarget. In het slechtste geval hebben ze wat IS'ers meegehad in die aanvallen. Dat kan nu toch niemand schelen hoop ik ?
Yup, IS groter laten worden is erg verstandig.quote:Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef Poison-Ivy het volgende:
In zo'n filmpje van de terroristen zeiden ze toch dat Frankrijk zich moet terugtrekken daar. Anders zouden er meer van dit soort moorden volgen.
Waarom trekt frankrijk zich niet gewoon terug en laat ze het daar lekker uitzoeken? ?
Toegeven aan terreur, zorgt voor meer terreurquote:Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef Poison-Ivy het volgende:
In zo'n filmpje van de terroristen zeiden ze toch dat Frankrijk zich moet terugtrekken daar. Anders zouden er meer van dit soort moorden volgen.
Waarom trekt frankrijk zich niet gewoon terug en laat ze het daar lekker uitzoeken? ?
Naja mensen die niks misdaan hebben moet je niet dood willen. Of toch niet om zitten juichen. Maar goed, dat is m'n eigen mening.quote:Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Raqqa bestaat uit IS en mensen die er doelbewust voor hebben gekozen om onder IS bewind te leven.
Moeten wij die nog echt als onschuldig beschouwen?
Veel mensen hebben er niet doelbewust voor gekozen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Raqqa bestaat uit IS en mensen die er doelbewust voor hebben gekozen om onder IS bewind te leven.
Moeten wij die nog echt als onschuldig beschouwen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |