quote:Parijs is gisteravond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.
Wat is er gisteravond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.
De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.
Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.
Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.
Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.
Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.
Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.
Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.
Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.
Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.
'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.
Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'
Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is gisteravond de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.
Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.
http://www.parool.nl/paro(...)t-nu-toe-weten.dhtml
Alert op wat precies? Want iedereen roept wel waakzaam te zijn maar ik durf te wedden dat je als "gewone" burger pas wat ziet/opmerkt als het te laat isquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Iedereen kan heel stoer roepen dat ze niet bang zijn maar ik weet zeker dat iedereen op dit moment wel extra alert is.
die kans lijkt me erg klein. Het zijn vaak juist degenen met de nationaliteit van het land die teleurgesteld raken en dit soort acties plegen. Die mensen die uit Syrië vluchten zullen niemand kwaad doen, zij zijn juist gevlucht voor dit soort geweld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geen idee. Maar Wilders legt de vinger op de zere plek wat leiderschap in Europa betreft. Dagelijks importeren we meer islam en daarmee dus ook meer problemen en meer terroristen.
Hopelijk komt aan het licht dat de daders in Parijs recent zijn meegevlucht vanuit Syrië. Misschien dat we dan een keer wakker worden.
Ik heb geen oplossing.quote:
Kutlogica. Hoe kan je uberhaupt lachen om zo'n drama?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:46 schreef conservatief_liberaal het volgende:
De gebeurtenis is verschrikkelijk en juist daarom moeten wij erom lachen. Het is alleen misschien iets "too soon".
Hier in de buurt straks wat knallen. Kids die denken grappig te zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:46 schreef mschol het volgende:
[..]
Alert op wat precies? Want iedereen roept wel waakzaam te zijn maar ik durf te wedden dat je als "gewone" burger pas wat ziet/opmerkt als het te laat is
Kritisch je mening geven is een ding, oproepen volkomen onverschillig te zijn tov nuances is iets anders. Noem eens een dag, een citaat waarin je zogenaamd naar de pijpen van groepen gelovigen aan het dansen was, even serieus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik schrijf wat ik vind. Ik lees deze opmerking de laatste tijd wel vaker. Kennelijk kunnen mensen niet omgaan met de mening van iemand die zeer kritisch is over het fenomeen religie.
Ik ben er klaar mee om naar de pijpen van groepen gelovigen te dansen. Het is hoog tijd dat Europa krachtig voor z'n eigen normen en waarden opkomt. Het buiten de deur houden van de islam is daar onderdeel van. We hebben hier meer moslims dan goed is. Ik wens dat probleem gewoon te benoemen.
2015 de niks doen generatie...quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen oplossing.
Denk dat je gewoon moet accepteren dat er vreselijke dingen kunnen gebeuren en intussen hopen dat de inlichtelingendiensten hun werk goed doen.
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik houd Elfletterig persoonlijk verantwoordelijk.
Alert op de verkeerde dingen waarschijnlijk, bang worden van een moslim in de trein bijvoorbeeld. Daardoor worden moslims en niet moslims nog verder uit elkaar gedreven en de kans op radicalisering weer groter. En dat is precies het doel van IS.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:46 schreef mschol het volgende:
[..]
Alert op wat precies? Want iedereen roept wel waakzaam te zijn maar ik durf te wedden dat je als "gewone" burger pas wat ziet/opmerkt als het te laat is
Dus dat is het. Niets aan te doen. Kan gebeuren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen oplossing.
Denk dat je gewoon moet accepteren dat er vreselijke dingen kunnen gebeuren en intussen hopen dat de inlichtelingendiensten hun werk goed doen.
twitter:NOS twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:47:38De ziekenhuizen in Parijs melden dat er 300 mensen in ziekenhuizen liggen. Daarvan zouden er 80 in kritieke toestand verkeren. reageer retweet
Maakt geen reet uit, men maakt geen onderscheid tussen legitieme vluchtelingen en terroristen die via dezelfde wegen zijn binnen gekomen lijkt het.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
die kans lijkt me erg klein. Het zijn vaak juist degenen met de nationaliteit van het land die teleurgesteld raken en dit soort acties plegen. Die mensen die uit Syrië vluchten zullen niemand kwaad doen, zij zijn juist gevlucht voor dit soort geweld.
Nee. Dat is niet hetzelfde. In de statuten van de Feyenoord-fanclub staat niet omschreven dat je fonteinen moet vernietigen. De koran, een boek dat door alle moslims wordt omarmd, staat vol haat. Onder meer richting ongelovigen, joden en homo's. Ook heeft de vrouw een ondergeschikte rol. Dat vertaalt zich tot de dag van vandaag in grove mensenrechtenschendingen in landen waar de islam heerst.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je snapt dat dit precies hetzelfde is als iedere Feyenoordsupporter verantwoordelijk houden voor een gesloopte fontein, hè?
En dat gaat je beschermen tegen terroristen als je in de bioscoop zit?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
waarom op zak?
In een la in de kast of zo, lijkt me wel een veilig gevoel.
Dus, wat zijn je gezellige plannen met die 'iedere moslim'?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet hetzelfde. In de statuten van de Feyenoord-fanclub staat niet omschreven dat je fonteinen moet vernietigen. De koran, een boek dat door alle moslims wordt omarmd, staat vol haat. Onder meer richting ongelovigen, joden en homo's. Ook heeft de vrouw een ondergeschikte rol. Dat vertaalt zich tot de dag van vandaag in grove mensenrechtenschendingen in landen waar de islam heerst.
Iedere moslim - hoe gematigd ook - kiest er bewust voor om deze haatdragende idioterie te omarmen.
Hoe dacht jij terreur actief te bestrijden? Als staat of als individu?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:48 schreef Fir3fly het volgende:
Dus dat is het. Niets aan te doen. Kan gebeuren.
twitter:obk twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:47:10Het lijkt me trouwens erg sterk dat de aanslagen in Parijs een directe vergelding zijn voor Sinjar of Jihadi John. Te kort dag. reageer retweet
Volgensmij heeft iedereen deze vragen ondertussen al gesteld. Of we het antwoord ooit te weten krijgen...twitter:obk twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:48:05Een dergelijke aanslag vereist planning, coördinatie en een groot netwerk. Hoe is dat onder de radar van de veiligheidsdiensten gebleven? reageer retweet
irrelevant in principe voor de discussie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:50 schreef Ingolstadt het volgende:
Posts over wapenbezit worden niet toegestaan blijkbaar.
Het maakt natuurlijk wel wat uit maar ben het met je eens dat sommige mensen dat verschil niet willen zien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maakt geen reet uit, men maakt geen onderscheid tussen legitieme vluchtelingen en terroristen die via dezelfde wegen zijn binnen gekomen lijkt het.
Daarom geloven samen voegen en samen de wereld verbeteren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Alert op de verkeerde dingen waarschijnlijk, bang worden van een moslim in de trein bijvoorbeeld. Daardoor worden moslims en niet moslims nog verder uit elkaar gedreven en de kans op radicalisering weer groter. En dat is precies het doel van IS.
Guantanamo bay maar dan wel menselijkquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoe dacht jij terreur actief te bestrijden? Als staat of als individu?
Waar schrijf ik dat ik geen probleem zie? Ik stel gewoon dat je niet alle gevaren uit kunt bannen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja, nogal een slappe houding Koos. Jij ziet geen probleem?
Hulde voor de doktoren en verpleegkundigen en artsen en alles die waarschijnlijk overuren aan het draaien zijnquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:48 schreef Infection het volgende:
twitter:NOS twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:47:38De ziekenhuizen in Parijs melden dat er 300 mensen in ziekenhuizen liggen. Daarvan zouden er 80 in kritieke toestand verkeren. reageer retweet
Wat wil je doen? Het recht in eigen hand nemen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja, nogal een slappe houding Koos. Jij ziet geen probleem?
ik ben benieuwd of dat wel zo is, wellicht leggen heel veel mensen de teksten zo uit. en is dat wellicht verkeerd, daar als eens aan gedacht?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet hetzelfde. In de statuten van de Feyenoord-fanclub staat niet omschreven dat je fonteinen moet vernietigen. De koran, een boek dat door alle moslims wordt omarmd, staat vol haat. Onder meer richting ongelovigen, joden en homo's. Ook heeft de vrouw een ondergeschikte rol. Dat vertaalt zich tot de dag van vandaag in grove mensenrechtenschendingen in landen waar de islam heerst.
Iedere moslim - hoe gematigd ook - kiest er bewust voor om deze haatdragende idioterie te omarmen.
twitter:AP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:50:39BREAKING: Police: 1 bomber in Paris attacks was young Frenchman flagged for links with Islamic extremism. reageer retweet
Indirect blijkbaar wel voor sommigen. Maar er moet een grens zijn blijkbaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
irrelevant in principe voor de discussie.
Het was dan idd ook een 'niets uit' voor die mensen die dat zo zien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het maakt natuurlijk wel wat uit maar ben het met je eens dat sommige mensen dat verschil niet willen zien.
Hou het gewoon ontopic, topic wordt onleesbaar zo.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:50 schreef Ingolstadt het volgende:
Posts over wapenbezit worden niet toegestaan blijkbaar.
Tja maar als je dat zegt dan vinden ze je als snel discrimineren...quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik schrijf wat ik vind. Ik lees deze opmerking de laatste tijd wel vaker. Kennelijk kunnen mensen niet omgaan met de mening van iemand die zeer kritisch is over het fenomeen religie.
Ik ben er klaar mee om naar de pijpen van groepen gelovigen te dansen. Het is hoog tijd dat Europa krachtig voor z'n eigen normen en waarden opkomt. Het buiten de deur houden van de islam is daar onderdeel van. We hebben hier meer moslims dan goed is. Ik wens dat probleem gewoon te benoemen.
Ik ga niet naar de bioscoop. Popcorntimequote:Op zaterdag 14 november 2015 15:50 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En dat gaat je beschermen tegen terroristen als je in de bioscoop zit?
Is tof.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hou het gewoon ontopic, topic wordt onleesbaar zo.
ah je hebt de Koran gelezen begrijp ik? Dan ben je een van de weinigen! Zelfs de meeste moslims lezen het boek nietquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
twitter:
Blijkbaar in Duitsland dus iemand gepakt die er ook iets mee te maken heeft.twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:52:33MORE: Man had a large amount of weapons with him - @MarQs__ reageer retweet
Koens is een beetje teveel in zichzelf gaan geloven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:50 schreef Infection het volgende:
twitter:obk twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:47:10Het lijkt me trouwens erg sterk dat de aanslagen in Parijs een directe vergelding zijn voor Sinjar of Jihadi John. Te kort dag. reageer retweet
Volgensmij heeft iedereen deze vragen ondertussen al gesteld. Of we het antwoord ooit te weten krijgen...twitter:obk twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:48:05Een dergelijke aanslag vereist planning, coördinatie en een groot netwerk. Hoe is dat onder de radar van de veiligheidsdiensten gebleven? reageer retweet
Maar denk jij dan ook dat zo'n aanslag even waarschijnlijk is in Warschau waar nauwelijks moslims wonen als in Parijs? Ik neem aan dat je je dat niet denkt, waarom denk je dan niet dat het een goed idee is de instroom van moslims (in ieder geval voorlopig) te beperken?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat ik geen probleem zie? Ik stel gewoon dat je niet alle gevaren uit kunt bannen.
De inlichtelingendiensten moeten hier bovenop zitten, maar verder kun je toch weinig doen. Ik voel persoonlijk weinig voor doorgeslagen privacy-beperkende maatregelen die vooral zorgen voor schijnveiligheid.
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:51:42BREAKING: Police: 1 bomber in #ParisAttacks was young Frenchman flagged for links with Islamic extremism - AP reageer retweet
ik zou best willen helpen maar vraag mij af of ik wel zou kunnen helpen, er zijn een heleboel mensen die meer verstand van ehbo e.d. hebben dan dat ik hebquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hulde voor de doktoren en verpleegkundigen en artsen en alles die waarschijnlijk overuren aan het draaien zijn
Mijn vriendin, die verpleegkundige is, zei gister nog stel dat zoiets hier in de buurt zou zijn gebeurd dan was ik als ik vrij was meteen naar het ziekenhuis gegaan om te helpen.
Dis statuten zijn nogal multi-interpretabel. Feit is dat 99% van de 'leden' niet in die statuten leest dat ze ongelovigen moeten afslachten. 1% doet dat wel. Ofzo. Waarom wil je die 99% afrekenen op wat die 1% wil lezen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Brein zijn anders de grootste terroristenquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de bioscoop. Popcorntime
Vooral eens met die tweede. Eerste is niet echt discussie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:50 schreef Infection het volgende:
Zal over die Montenegrijn gaan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:53 schreef Infection het volgende:
twitter:Blijkbaar in Duitsland dus iemand gepakt die er ook iets mee te maken heeft.twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:52:33MORE: Man had a large amount of weapons with him - @MarQs__ reageer retweet
Persoonlijk denk ik dat je zoiets prima onder de radar kan houden en kan voorbereiden. Mits je allemaal niet al in de spotlights staat van de veiligheidsdiensten dan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:50 schreef Infection het volgende:
Geloof me, een aantal FOK!kers wanen zich een expert in de Koran hiero en weten er alles van zogenaamd, maar ondertussen kennen ze het verschil niet tussen Mekkaanse en Medinah verzen, nog nooit gehoord van Muhkam ( absoluut) en Mutashabih ( figuurlijke) verzen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
ah je hebt de Koran gelezen begrijp ik? Dan ben je een van de weinigen! Zelfs de meeste moslims lezen het boek niet
Ik heb de Koran thuis wegens religiestudie. Ik ga hem maar eens helemaal lezen binnenkort.
Nogmaals, de kans is groot dat de aanslag is gepleegd door mensen die hier al lang of zelfs hun hele leven wonen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:53 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Maar denk jij dan ook dat zo'n aanslag even waarschijnlijk is in Warschau waar nauwelijks moslims wonen als in Parijs? Ik neem aan dat je je dat niet denkt, waarom denk je dan niet dat het een goed idee is de instroom van moslims (in ieder geval voorlopig) te beperken?
wie zijn wij en wie zijn zij? Ik voel me niet echt aangesproken door jouw wij namelijk. Oftewel: spreek voor jezelf!quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Tja maar als je dat zegt dan vinden ze je als snel discrimineren...
Weet je wat het ergste eraan is... Wij bieden ze een toevluchtsoord en geven ze onderdak en geld om te leven.
In plaats van dankbaar te zijn zien ze dit als een invasie en worden we afgeschoten door Kalasjnikovs die ze betalen van het geld wat we hen geven.
Onder die 99% zitten er een heleboel die de acties van de 1% verheerlijken. In de UK heeft 40% van de moslimjongeren respect voor IS.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dis statuten zijn nogal multi-interpretabel. Feit is dat 99% van de 'leden' niet in die statuten leest dat ze ongelovigen moeten afslachten. 1% doet dat wel. Ofzo. Waarom wil je die 99% afrekenen op wat die 1% wil lezen?
En de vraag van Koos staat open. Wat ben je in concreto van plan te doen om alle gematigde moslims te doen wieberen?
Over enkele dagen worden die bloemen kapot getrapt door Noord-Afrikaans jeugd (tuig).quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:54 schreef Infection het volgende:
Livestream van mensen die bloemen leggen:
Gelukkig hebben we overal livestreams van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:54 schreef Infection het volgende:
live?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:54 schreef Infection het volgende:
Maar ook al zou Rutte zeggen dat islam en terreur hetzelfde zijn, houden de aanslagen dan op? Nee, je kunt hoogstens stellen dat je dan moet beginnen de islam uit te roeien in Nederland. En zorgt dit dan per definitie voor minder aanslagen? Misschien juist voor meer op de korte termijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nuance helpt je geen steek verder. We nuanceren ons suf, al jarenlang. Het lost niks op. We zullen de strijd met de radicale islam aanmoeten. De invloed van de islam op Europa moet worden teruggedrongen; radicale moslims moeten worden uitgezet, terreurgroepen moeten worden bestreden tot ze zijn vernietigd. Dat is het enige dat helpt tegen deze beesten.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hulde voor de doktoren en verpleegkundigen en artsen en alles die waarschijnlijk overuren aan het draaien zijn
Mijn vriendin, die verpleegkundige is, zei gister nog stel dat zoiets hier in de buurt zou zijn gebeurd dan was ik als ik vrij was meteen naar het ziekenhuis gegaan om te helpen.
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:55:00PHOTO: French soldiers in full combat gear walking through the streets of #Paris today - @michaelh992 https://t.co/85Ggok4Dqo reageer retweet
Dan gaan de radicalen met z'n allen ergens achteraf op een zoldertje oid zitten. Ben je ze helemaal uit het zicht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:54 schreef Nielsch het volgende:
Alle moskeeën die ook maar enigzins rieken naar extremisme sluiten en vernietigen zou een mooi begin zijn. De paar die overblijven enkel onder zwaar toezicht diensten laten organiseren.
Wie belasting betaald = wij!quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
wie zijn wij en wie zijn zij? Ik voel me niet echt aangesproken door jouw wij namelijk. Oftewel: spreek voor jezelf!
precies! Dat is de reden dat ik het boek wil lezen, om van dat soort bullshit af te zijn. Ik wil graag zelf weten wat er staat in plaats van dat me dit wordt verteld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geloof me, een aantal FOK!kers wanen zich een expert in de Koran hiero en weten er alles van zogenaamd, maar ondertussen kennen ze het verschil niet tussen Mekkaanse en Medinah verzen, nog nooit gehoord van Muhkam ( absoluut) en Mutashabih ( figuurlijke) verzen.
Gezellig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:56 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:55:00PHOTO: French soldiers in full combat gear walking through the streets of #Paris today - @michaelh992 https://t.co/85Ggok4Dqo reageer retweet
Klopt, merk het zelf ook net pas.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:55 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
live?
het is wel donker daar..
edit: oh dat is Moskou :")
10% moslims in Frankrijk (nu) of 20% moslims (met onbeperkte instroom, wellicht in 2030), ik durf de stelling te verdedigen dat er een direct verband bestaat met het aantal aanslagen. Kijk alleen al naar landen met 100% moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, de kans is groot dat de aanslag is gepleegd door mensen die hier al lang of zelfs hun hele leven wonen.
De grenzen sluiten zal de kans op aanslagen niet kleiner maken.
WO2 taferelen. Overigens ook de grootste aanval op Parijs sinds WO2.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:56 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:55:00PHOTO: French soldiers in full combat gear walking through the streets of #Paris today - @michaelh992 https://t.co/85Ggok4Dqo reageer retweet
Nou, gezellige boel als je daar woont en alles uit je raam ziet gebeuren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:56 schreef Intellectueel het volgende:
Als je normaliter naar Disney land Parijs gaat, zie je ze ook op stations.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:56 schreef Intellectueel het volgende:
Blijft een ongezond gezicht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:56 schreef Intellectueel het volgende:
Nou gefeliciteerd, met jouw belastinggeld wordt ondertussen de bombardementen in Irak en Syrië gefinancierd.quote:
Eens hoor, maar of het veel zal helpen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:54 schreef Nielsch het volgende:
Alle moskeeën die ook maar enigzins rieken naar extremisme sluiten en vernietigen zou een mooi begin zijn. De paar die overblijven enkel onder zwaar toezicht diensten laten organiseren.
Die gaan we natuurlijk blijven volgen. Arresteren, hele hoge en lange straffen opleggen en daarna paspoort afpakken en terug naar Marokko of waar dan ook wat mij betreft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:56 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan gaan de radicalen met z'n allen ergens achteraf op een zoldertje oid zitten. Ben je ze helemaal uit het zicht.
Baas.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
precies! Dat is de reden dat ik het boek wil lezen, om van dat soort bullshit af te zijn. Ik wil graag zelf weten wat er staat in plaats van dat me dit wordt verteld.
de afgelopen jaren ben ik best vaak in disney geweest en full geared militairen liepen er niet rondquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Als je normaliter naar Disney land Parijs gaat, zie je ze ook op stations.
Ze moeten nog harder gooien!quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd, met jouw belastinggeld wordt ondertussen de bombardementen in Irak en Syrië gefinancierd.
Alsof het nut heeft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:56 schreef Intellectueel het volgende:
Ja, maar als je de grenzen dichtsmijt dan wordt het percentage moslims niet per se kleiner.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:57 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
10% moslims in Frankrijk (nu) of 20% moslims (met onbeperkte instroom, wellicht in 2030), ik durf de stelling te verdedigen dat er een direct verband bestaat met het aantal aanslagen. Kijk alleen al naar landen met 100% moslims.
Je vergeet even dat IS wordt gebombardeerd op uitnodiging van de regering (in het geval van Irak). Wat is daar niet goed aan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd, met jouw belastinggeld wordt ondertussen de bombardementen in Irak en Syrië gefinancierd.
thanksquote:
Je vergeet even hoe IS tot stand is gekomen, door een buitenlandse illegale interventie gefinancierd, jawel, weer door onze belastinggeld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:00 schreef tfors het volgende:
[..]
Je vergeet even dat IS wordt gebombardeerd op uitnodiging van de regering (in het geval van Irak). Wat is daar niet goed aan?
Hier had ik het trouwens over net.twitter:Gdekupiti twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:59:50https://t.co/BdgAbaXY9w RT Adelirose: ISIS says they are on their way to #Amsterdam and #Brussel https://t.co/d1rE6e0Mbd #Hash4Tag #Socia… reageer retweet
Waarschijnlijk weinig inderdaad, maar ik denk niet dat Parijsenaren er al te veel problemen mee hebben.quote:
Als je stopt met het opnemen van islamitische migranten wordt het in ieder geval niet groter. De mensen die er zijn hoeven niet weg, maar laten we in ieder geval stoppen met het probleem groter maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar als je de grenzen dichtsmijt dan wordt het percentage moslims niet per se kleiner.
Oh, dan neem ik mijn woorden terug, gezien vrouwen in de Koran een achtergestelde positie hebben natuurlijk.quote:
Dit dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niet dat je dit al te serieus moet nemen
Neem het maar gewoon wel serieus. Parijs was ook aangekondigd. En omdat het blijkbaar niet al te serieus genomen is, is het alsnog gebeurd...quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hier had ik het trouwens over net.twitter:Gdekupiti twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:59:50https://t.co/BdgAbaXY9w RT Adelirose: ISIS says they are on their way to #Amsterdam and #Brussel https://t.co/d1rE6e0Mbd #Hash4Tag #Socia… reageer retweet
Niet dat je dit al te serieus moet nemen
Aan de planning die hieraan voorafgegaan is hoef je er nauwelijks aan te twijfelen dat dit lui waren die daar gewoon woonden, iemand die pas van een boot af is komen rollen kan dit nooit gedaan hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, de kans is groot dat de aanslag is gepleegd door mensen die hier al lang of zelfs hun hele leven wonen.
De grenzen sluiten zal de kans op aanslagen niet kleiner maken.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Neem het maar gewoon wel serieus. Parijs was ook aangekondigd. En omdat het blijkbaar niet al te serieus genomen is, is het alsnog gebeurd...
quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die gaan we natuurlijk blijven volgen. Arresteren, hele hoge en lange straffen opleggen en daarna paspoort afpakken en terug naar Marokko of waar dan ook wat mij betreft.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die gaan we natuurlijk blijven volgen. Arresteren, hele hoge en lange straffen opleggen en daarna paspoort afpakken en terug naar Marokko of waar dan ook wat mij betreft.
Puur voor het gevoel van veiligheid. Misschien is het simpel maar ik denk dat het wel helpt. Dat je ziet dat het Franse volk ook strijders op de been kan brengen en je niet als makke schapen afgeslacht wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:01 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weinig inderdaad, maar ik denk niet dat Parijsenaren er al te veel problemen mee hebben.
Ligt er vooral aan hoe groot, als er een vliegtuig neerstort misschien wel, nog een schietpartij in Frankrijk, mwa.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:02 schreef Ingolstadt het volgende:
Als er dit weekend nog een aanslag plaatsvindt dan is heel Europa in 1 keer in paniek, nog meer dan nu al.
twitter:ADnl twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 16:01:50Naast vliegtuig zou ook deel van Schiphol, waaronder panoramadak, worden ontruimd na dreigtweet https://t.co/MbxxB8DZ01 reageer retweet
Nee, die wonen niet in Rusland.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:55 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Over enkele dagen worden die bloemen kapot getrapt door Noord-Afrikaans jeugd (tuig).
Sjonge jonge jonge jonge.twitter:theLemniscat twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 11:55:40If France had cooperated with Syria's govt the tragedy in Paris may have been averted https://t.co/73n9aAjv23 https://t.co/QaL7jFR5M6 reageer retweet
Hier heb je alvast een beknopte samenvatting:quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
precies! Dat is de reden dat ik het boek wil lezen, om van dat soort bullshit af te zijn. Ik wil graag zelf weten wat er staat in plaats van dat me dit wordt verteld.
Panische reactie weer van de autoriteiten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:03 schreef Infection het volgende:
twitter:ADnl twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 16:01:50Naast vliegtuig zou ook deel van Schiphol, waaronder panoramadak, worden ontruimd na dreigtweet https://t.co/MbxxB8DZ01 reageer retweet
Juist de vluchtelingen zijn niet het probleem. Het gaat om goed geïntegreerde jongeren die in het land geboren zijn en teleurgesteld zijn geraakt. Zij radicaliseren. Door dit soort acties worden moslims en niet moslims weer tegen elkaar uitgespeeld en radicaliseren er weer een groep goed geïntegreerde moslims. Er moet iets gedaan worden aan de ongelijkheid, dan zullen er minder moslims radicaliseren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als je stopt met het opnemen van islamitische migranten wordt het in ieder geval niet groter. De mensen die er zijn hoeven niet weg, maar laten we in ieder geval stoppen met het probleem groter maken.
Een handvol mensen is genoeg om een aanslag te plegen. Dat weten we inmiddels.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als je stopt met het opnemen van islamitische migranten wordt het in ieder geval niet groter. De mensen die er zijn hoeven niet weg, maar laten we in ieder geval stoppen met het probleem groter maken.
Ja, op een vaag forum. De exacte datum. Ook dat er kalasjnikovs gebruikt zouden worden.quote:
Oh, niet meegekregen. Dacht dat het een bericht uit 2013 was.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, op een vaag forum. De exacte datum. Ook dat er kalasjnikovs gebruikt zouden worden.
Ik weet het allemaal niet.
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 16:04:19BREAKING: French TGV derails near Strasbourg, will update if terror related, no indication yet - @cmoudadelph https://t.co/PkjR1tDT0Y reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 16:04:19BREAKING: French TGV derails near Strasbourg, will update if terror related, no indication yet - @cmoudadelph https://t.co/PkjR1tDT0Y reageer retweet
Op Marokko.nl zag ik al veelvuldig voorbij komen dat het een complot was.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:04 schreef Nielsch het volgende:
Heeft Appa trouwens al de schuld aan Israël / de CIA gegeven?
twitter:L0gg0l twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:59:46BREAKING - FRENCH TGV DERAILS NEAR STRASBOURG https://t.co/NZHtJR4Fi2 (via @cmoudadelph) reageer retweet
Je was me net voor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:04 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 16:04:19BREAKING: French TGV derails near Strasbourg, will update if terror related, no indication yet - @cmoudadelph https://t.co/PkjR1tDT0Y reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:04 schreef Intellectueel het volgende:
French TGV derails near Strasbourg, will update if terror related, no indication yet -
Juist.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Aan de planning die hieraan voorafgegaan is hoef je er nauwelijks aan te twijfelen dat dit lui waren die daar gewoon woonden, iemand die pas van een boot af is komen rollen kan dit nooit gedaan hebben.
Da fuck?quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:04 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 16:04:19BREAKING: French TGV derails near Strasbourg, will update if terror related, no indication yet - @cmoudadelph https://t.co/PkjR1tDT0Y reageer retweet
Tja je zou maar een bom hebben afgaan terwijl je niks hebt ontruimd, dan ben je nog verder van huisquote:Op zaterdag 14 november 2015 16:04 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Panische reactie weer van de autoriteiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |