En als het zo doorgaat hebben we straks op tal van fronten enkel nog een schijnvrijheid betreffende een aantal thema's omdat je anders gewoon onthoofd wordt aangetroffen in een steegje van één van Europa's mooie steden wanneer je deze vrijheden uit(draagt), nee ik zie dit probleem op de korte termijn echt niet opgelost worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met het afschaffen van de vrijheid van godsdienst kom je ook verdraaid dicht in de buurt van de huidige regimes die wij zo verafschuwen.
Was zeker bij het Smakkelaarsveld in de buurt. Op zich geen gekke constatering gezien de algehele verkeerschaos die het daar continu is. Was een tijdje terug in die buurt een jochie doodgereden door een bus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Onnoman het volgende:
Paar weken terug en dit is niet uit de lucht gegrepen.. was ik door de stad Utrecht aan het fietsen en hadden een tweetal Marokkanen (om je gerust te stellen "Mensen met een Marokaans uiterlijk") mij in de bocht ingehaald op hun scooter. Het was een druk verkeerspunt met veel fietsers om me heen..
De bestuurder van de scooter zei tegen zijn passagier achter hem, "geloof mij, hier gaat binnenkort iets ergs gebeuren".
misschien had ik zijn nummerbord moeten opschrijven, maar als je zulke zinnen hoort uit de mond van dit soort gastjes, gaat er niet voor zorgen dat je spontaan meer respect krijgt voor dit soort typetjes
Volgens Charlie Hebdo heeft Parijs juist behoefte aan minder religie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:28 schreef Intellectueel het volgende:
Iran, Tehran:
[ afbeelding ]
Vanavond ook een wake voor de Franse ambassade.
Willlen we meer of minder religie??quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens Charlie Hebdo heeft Parijs juist behoefte aan minder religie.
Maar op zich wel een mooi gebaar. Ik denk dat we misschien best blij mogen zijn met hoe het momenteel in Iran eraan toe gaat, in vergelijking met de rest van het M-O.
En sinds die tijd is er niks veranderd in hun koppiesquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:35 schreef WhiteBeard het volgende:
Effe een vraag. Wie de geschiedenis kent weet dat de islam al twee keer heeft geprobeerd Europa te veroveren. Pas tegen 1500 werden ze Spanje uitgegooid en in 1683 moesten we weer aan de bak in Wenen.
Welke debiel kwam op het idee om ze als Trojaanse paarden binnen te halen?
twitter:GrasswireNow twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 14:31:08#BREAKING: French media reporting one attacker at Bataclan concert hall identified via fingerprints as French national. reageer retweet
Alle Fransen het land uitquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:37 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:GrasswireNow twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 14:31:08#BREAKING: French media reporting one attacker at Bataclan concert hall identified via fingerprints as French national. reageer retweet
De achternaam van deze meneer kunnen de meeste Fransen zeker niet uitspreken ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:37 schreef Intellectueel het volgende:
De Islam nog wel. Waarom wordt het Ottomaanse Rijk als synoniem voor de Islam gezien? Het Ottomaanse Rijk deed gewoon ordinair aan landjepik, en haar onderdanen in Europa (vooral de Balkan) werden niet gedwongen tot bekering.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:35 schreef WhiteBeard het volgende:
Effe een vraag. Wie de geschiedenis kent weet dat de islam al twee keer heeft geprobeerd Europa te veroveren. Pas tegen 1500 werden ze Spanje uitgegooid en in 1683 moesten we weer aan de bak in Wenen.
Bepaalde stromingen van de Islam deugen niet, dat klopt. Je kunt dat alleen niet extrapoleren naar 1,6 miljard gelovigen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:37 schreef conservatief_liberaal het volgende:
@
Triggershot
Natuurlijk is de lezing van IS een lezing van de islam en niet de lezing. Maar daar gaat het mij helemaal niet om. Waar het mij omgaat is dat IS, boko haram, Al Shabaab hun daden baseren op de islam, koran teksten, hadith enz.
Dan moeten er toch dingen zijn aan de religie "islam" die niet deugen?
Dat ligt er maar aan hoever terug je de tijd in gaat. De kans dat jij of ik een Syrische achtergrond hebben is zeker aanwezig, zij het erg lang geledenquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Frans met een syrische achtergrond?
Dat doe ik niet. Je snapt er geen snars van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bepaalde stromingen van de Islam deugen niet, dat klopt. Je kunt dat alleen niet extrapoleren naar 1,6 miljard gelovigen.
Dat mensen hun geweld baseren op religieuze teksten betekent niet dat iedereen die zijn geloof baseert op die teksten gewelddadig is of dat geweld goedkeurt.
Dit is een nuance die veel mensen helaas niet willen zien.
Waarom niet? De Fransen hebben zo lang in Algerije en het Midden-Oosten gezeten dat ze daar waarschijnlijk niet veel problemen mee hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De achternaam van deze meneer kunnen de meeste Fransen zeker niet uitspreken ?
En blij dat de Joden waren dat de Christenen weer de boel over kwamen nemen in Spanje.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:35 schreef WhiteBeard het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |