HIj bedoelt; als jij geen radicaal moslim bent, zit je niet op 1 lijn met hen, dus pakken ze jou ook.quote:
Heb je gelijk in. Ik drukte me idd zacht uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:15 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Misdaden is nog zacht uitgedrukt, mensonterende afslachtingen vind ik een betere term.
Geen smoesjes hoor. Ik begrijp dat je wereldbeeld nogal zwart-wit is, maar probeer da alsjeblieft niet aan mij op te zeggen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet nodig. Ik hoef al die smoesjes niet te horen.
Mij pakken ze wellicht nog liever.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:16 schreef EggsTC het volgende:
[..]
HIj bedoelt; als jij geen radicaal moslim bent, zit je niet op 1 lijn met hen, dus pakken ze jou ook.
En alsof onder de politieagenten en militairen die Frankrijk nu beschermen niet talloze Algerijnen met een Islamitische achtergrond zitten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:18 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Net alsof er gisteren tussen de slachtoffers geen onschuldige moslims waren?
Ik weet dat toen ik jong was en er nog geen of weinig moslims in mijn stad woonden het er een stuk prettiger was.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geen smoesjes hoor. Ik begrijp dat je wereldbeeld nogal zwart-wit is, maar probeer da alsjeblieft niet aan mij op te zeggen.
Om de meter een soldaat? Onmogelijk, practisch gezien.quote:
En dan? Dat heeft Frankrijk al gedaan.quote:
Trump zou waarschijnlijk een groot hek voorstellen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Om de meter een soldaat? Onmogelijk, practisch gezien.
In hoeverre gaat dat helpen? De overgrote meerderheid van terroristen die de afgelopen decennia in Europa een aanslag heeft gepleegd had gewoon een Europese nationaliteit.quote:
Fijn, dan zit je aan het strand tegen een lelijk hek aan te kijkenquote:Op zaterdag 14 november 2015 07:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Trump zou waarschijnlijk een groot hek voorstellen.
Betaald door de moslims zelf.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Trump zou waarschijnlijk een groot hek voorstellen.
Zijn de meeste oorlogen niet internationaal?quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:05 schreef brojo het volgende:
[..]
Hoe zou jij een internationale 'oorlog' op een onzichtbare vijand willen defineren dan?
Nope.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn de meeste oorlogen niet internationaal?
Dat noemt men met een mooi woord nu een 'selectief geheugen'. Boeken vol over geschreven johquote:Op zaterdag 14 november 2015 07:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet dat toen ik jong was en er nog geen of weinig moslims in mijn stad woonden het er een stuk prettiger was.
Opblaasgevaarquote:Op zaterdag 14 november 2015 07:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Mij pakken ze wellicht nog liever.![]()
Een atheïst uit het Midden-Oosten met een sjiitische achtergrond die een Midden-Oosten studies volgt om uiteindelijk een terrorisme-expert te worden.
Jouw reacties noemt men met een mooi woord nu: "onverschillig".quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat noemt men met een mooi woord nu een 'selectief geheugen'. Boeken vol over geschreven joh
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:07 schreef byah het volgende:
[..]
WO3 als massale burgeroorlog in Europa zie ik nog wel gebeuren
Laten we maar stellen dat je gewoon niet zo goed bent in het hanteren van begrippen. Het is je vergeven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jouw reacties noemt men met een mooi woord nu: "onverschillig".
Jouw reacties noemt men met een mooi woord: ''bekrompen''.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jouw reacties noemt men met een mooi woord nu: "onverschillig".
Heb ooit eens gehoord dat iedereen op onze studie gescreend wordt door de AIVD, dus maak je maar niet druk.quote:
Ik begreep vanuit de media berichten dat 1 schutter gepraat heeft tegen de politie, of hij nog leeft weet ik niet. Hij heeft gezegd dat hij van IS af kwam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:28 schreef paddy het volgende:
Is er een schutter levend aangehouden?
Wat mij betreft eenzame opsluiting (zonder ook maar enkel bezoek) tot hij namen noemt van medeschuldigen
Mijn hart brak van een interview van een van de ontsnapte slachtoffers.
Niemand heeft de aanslag opgeëist toch?
Vieze smerige hyena's. Hoop dat de rest van die groep snel gevonden gaat worden. Maak ze niet dood. Laat ze lijden door eenzame opsluiting.
Verhogen van de terreurdreiging denk ik niet. Wel waarschijnlijk meer zichtbare politie aanwezig op publieke plekken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:34 schreef Monopoly het volgende:
Zullen er hier merkbare gevolgen zijn in Nederland?
Verhogen van de terreurstaat ofzoiets? Meer politie op stations en dergelijke?
Als het aan deze reacties ligt welquote:Op zaterdag 14 november 2015 07:34 schreef Monopoly het volgende:
Dat zal waarschijnlijk "onzichtbaar" gebeuren. Dreigingsniveau blijft vooralsnog "substantiëel".quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:34 schreef Monopoly het volgende:
Dit interview? http://time.com/4112653/paris-attacks-witnesses-terror/quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:28 schreef paddy het volgende:
Mijn hart brak van een interview van een van de ontsnapte slachtoffers.
Nee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn de meeste oorlogen niet internationaal?
AH, dat valt nog wel mee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:36 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als het aan deze reacties ligt wel![]()
Ik hoorde alleen verder dat de Franse ambassade sterkere beveiliging kreeg.
Nope. Blijft gelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:34 schreef Monopoly het volgende:
Tja, ze hebben meer vliegtuigen dan Nederlandquote:Op zaterdag 14 november 2015 07:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Ok, dus NL neemt net zo veel deel aan bombardementen en dergelijke in het midden oosten.
Heb wel het idee dat Frankrijk dit met veel meer 'bombarie' (mooie woordspeling), doet. Klopt dit?
Vannacht werd er nog angst uitgesproken dat er misschien nog een tweede aanslag (elders?) zou volgen aangezien ze hem nog niet hadden opgeëist.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:32 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik begreep vanuit de media berichten dat 1 schutter gepraat heeft tegen de politie, of hij nog leeft weet ik niet. Hij heeft gezegd dat hij van IS af kwam.
De aanslag is niet opge-eist door IS, maar de darkweb (TOR en I2P) en hun twitter platformen kregen wel een bijzonder feestelijke stemming nadat bekend werd dat de uitvoering voor hen op de juiste manier gedaan werd. Het heeft alle neiging ernaar dat zij erachter zitten, maar dat durft men nog niet hardop uit te spreken... want met zo'n uitspraak kan je jezelf ook nog behoorlijk in je vingers snijden. (Ik heb het de hele nacht gevolgd verder, dus ken redelijk goed de berichtgeving)
Zie ook https://twitter.com/EU_MilitiaWatch/status/665293880657580033
Fout omschreven inderdaad. Maar je snapt zelf ook wel dat een internationale oorlog niet direct een wereldoorlog is. Het woord zegt het nota benequote:
Er zijn er 8 gedood las ik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vannacht werd er nog angst uitgesproken dat er misschien nog een tweede aanslag (elders?) zou volgen aangezien ze hem nog niet hadden opgeëist.
Is al bekend hoeveel daders er waren?
Ik blijf de trein gewoon pakken. Vind het een overwinning van de terroristen als ik me laat leiden door angst en emoties.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:36 schreef byah het volgende:
Ik pak komende week de auto ipv de trein
quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:40 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik blijf de trein gewoon pakken. Vind het een overwinning van de terroristen als ik me laat leiden door angst en emoties.
Dat is zo ja, vanuit het oostblok schijnt er onbeperkt aanvoer te zijn van zware wapens. Met dat soort wapens kun je met enkele personen honderden slachtoffers maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:31 schreef Intellectueel het volgende:
Meer zorgwekkender dan de stroom vluchtelingen in mijn ogen is de gemakkelijkheid waarmee terroristen aan allerlei zware automatische wapens en explosieven kunnen komen. Zeker in België en Frankrijk in licht van terrorisme. In Nederland zien we ze 'gelukkig' enkel nog gebruikt worden voor gerichte liquidaties van criminelen, maar de vraag is voor hoelang nog?
Er is in verschillende delen in Frankrijk wat gebeurd, ook op het Louvre, maar daar werd heel weinig aandacht aan besteed. Daar zouden ook schoten gelost zijn maar over slachtoffers daar niets bekend voor zover ik weet. Eigenlijk was echt de main-topic dat hele gebeuren in dat theater.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vannacht werd er nog angst uitgesproken dat er misschien nog een tweede aanslag (elders?) zou volgen aangezien ze hem nog niet hadden opgeëist.
Is al bekend hoeveel daders er waren?
Vorige week nog het bericht dat Frankrijk haar enige vliegdekschip richting Syrië stuurt om de bombardementen op IS op te voeren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, ze hebben meer vliegtuigen dan Nederland
Uberhaupt geen trein pakken omdat er in een ander land mensen zijn afgeslachtquote:Op zaterdag 14 november 2015 07:40 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik blijf de trein gewoon pakken. Vind het een overwinning van de terroristen als ik me laat leiden door angst en emoties.
Nee. Niet vanuit het oostblok. Voornamelijk westelijke Balkan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is zo ja, vanuit het oostblok schijnt er onbeperkt aanvoer te zijn van zware wapens. Met dat soort wapens kun je met enkele personen honderden slachtoffers maken.
Het valt me eigenlijk nog mee dat er buiten de concertzaal nog relatief weinig slachtoffers gevallen zijn. Gelukkig maar, al is het wachten op de volgende aanslag. Waar dan ook.
Niets dan lof daarvoor. Maar goed, de voornaamste problemen wonen al lang in de voorsteden van Parijs.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Vorige week nog het bericht dat Frankrijk haar enige vliegdekschip richting Syrië stuurt om de bombardementen op IS op te voeren.
1 vliegdekschip is geen vliegdekschip.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Vorige week nog het bericht dat Frankrijk haar enige vliegdekschip richting Syrië stuurt om de bombardementen op IS op te voeren.
Uit de gesprekken met de experts op CNN kwam er eigenlijk niet uit dat het met Syrie te maken had. Het was meer een bevestiging om te laten zien; we deden het eerst met Charlie, en nog geen jaar later pakken we jullie goed aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Deze:quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:44 schreef ErwinRommel het volgende:
1 vliegdekschip is geen vliegdekschip.
Dat is toch niet die ene waarvan het vliegdek 7 meter te kort was?
Jawel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
1 vliegdekschip is geen vliegdekschip.
Dat is toch niet die ene waarvan het vliegdek 7 meter te kort was?
Vind het niet met elkaar te vergelijken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:38 schreef Loekie1 het volgende:
Enige lichtpuntje is dat dit een teken is dat Isis stervende is.
De nazi's gingen ook als een gek tekeer toen het einde daar was.
Ik heb ook CNN gekeken, en daar kwam toch duidelijk naar voren dat dit waarschijnlijk met Syrië te maken heeft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:45 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Uit de gesprekken met de experts op CNN kwam er eigenlijk niet uit dat het met Syrie te maken had. Het was meer een bevestiging om te laten zien; we deden het eerst met Charlie, en nog geen jaar later pakken we jullie goed aan.
Ze zouden dan ook nauwkeurig tijdstippen hebben uitgekozen (vrijdag avond, drukke avond, veel toeristen) en het zo lang mogelijk laten duren, om wereldwijd toneel te krijgen wat ze dus ook aardig is gelukt.
En toen ze iedereen 1 voor 1 af begonnen te schieten was dat van buiten ook hoorbaar, dus extra luguber als je er in de buurt stond. Je hoorde gewoon die AK47 af gaan, even niks meer, herladen en door schieten. Zo zijn er tientallen mensen doodgeschoten terwijl de politie nog niks kon doen.
Ze willen gewoon weer laten zien dat ze nergens voor terug deinzen en dat niks te gek is, varkens dat het zijn. Dat Allah ze hard mag laten branden in het vagevuur.
Dit, en daarnaast is dit nog niet eens "gek tekeer gaan" voor ISIS begrippen heb ik het idee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind het niet met elkaar te vergelijken.
Terrorisme en de tweede Wereldoorlog.
Vaag, we hebben toch wel dezelfde CNN?quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik heb ook CNN gekeken, en daar kwam toch duidelijk naar voren dat dit waarschijnlijk met Syrië te maken heeft.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jawel.
Maar is toch alweer tijdje gefixt
1 is dus geen.quote:the Defence Commission reported the maintenance of the Fleet to be substandard. In this context, Charles de Gaulle, then under repairs, was again an object of criticism, with former President Valéry Giscard d'Estaing describing it as a "half-aircraft-carrier" requesting launching of the second carrier vessel (named PA2) in order to guarantee an availability rate of 100%.
Dat is inderdaad (nog) het verschil met andere landen, de voorsteden rond de grote steden in Frankrijk waar zelfs de politie niet durft te komen. Zo erg is het gelukkig in bv Nederland nog niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:43 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Niets dan lof daarvoor. Maar goed, de voornaamste problemen wonen al lang in de voorsteden van Parijs.
De banlieu's van Parijs en steden als Birmingham en Marseille vormen inderdaad een broeinest van maatschappelijke mislukkelingen die snel vatbaar zijn voor dit soort extremisme.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:43 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Niets dan lof daarvoor. Maar goed, de voornaamste problemen wonen al lang in de voorsteden van Parijs.
Wat dacht je van gewoon het land uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:48 schreef Bensel het volgende:
ik mag hopen, dat iedere moslim die deze laffe daden openlijk steunt op social media, gemarkeerd worden bij de verschillende inlichtingen diensten, en voor minimaal enkele weken opgepakt worden om ze daarna verplicht een uitgebreide heropvoedcursus te laten ondergaan (uiteraard op eigen kosten). Dat soort shit moet maar eens afgelopen zijn.
Mooie broeinesten dus. Massa's jonge werkeloze mannen die ontevreden zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is inderdaad (nog) het verschil met andere landen, de voorsteden rond de grote steden in Frankrijk waar zelfs de politie niet durft te komen. Zo erg is het gelukkig in bv Nederland nog niet.
De instroom van Moslims zal in ieder geval gestopt kunnen worden. Ik helemaal klaar met mensen die er dit geloof op na houden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
In hoeverre gaat dat helpen? De overgrote meerderheid van terroristen die de afgelopen decennia in Europa een aanslag heeft gepleegd had gewoon een Europese nationaliteit.
Nederland heeft vrij goed bekend staande Anti Terreur troepen, de actie bij de punt is internationaal geroemd hoe je in zo een situatie optreed.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:34 schreef Monopoly het volgende:
En toch zijn die Franse anti-terreur troepen best zware jongens. En de leiding vrij hard, zo snel mogelijk er in gaan, jammer als er een paar onschuldige mensen omkomen, als het maar zorgt dat er niet meer omkomen.
Zou men in NL ook zo reageren om terroristen te stoppen?
Nee. Dit is een goed voorbereide en gecoördineerde aanslag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:47 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dit, en daarnaast is dit nog niet eens "gek tekeer gaan" voor ISIS begrippen heb ik het idee.
Zo moeilijk is het niet, als je aan de juiste wapens kan komen en een plan opzet maanden vantevoren kan jij het ook. Je moet alleen stalen ballen hebben en dus getrained zijn voor gevechts-situaties met bijv de politie, en je moet niet bang zijn om dood te gaan. Je moet er al vanuit gaan dat je dood gaat. Die gasten hebben niks te verliezen, alleen 72 maagden te winnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Vraag me toch af waarom het weer lukt in Frankrijk.
En dat terwijl er nog niet een echte anti-terreur eenheid was. Dat kwam pas na de gijzelingen van de Molukkers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nederland heeft vrij goed bekend staande Anti Terreur troepen, de actie bij de punt is internationaal geroemd hoe je in zo een situatie optreed.
Die discussie mag in een ander topic.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De instroom van Moslims zal in ieder geval gestopt kunnen worden. Ik helemaal klaar met mensen die er dit geloof op na houden.
Dat is het ook. Daarom is het bv belangrijk om de vluchtelingen die nu in Nederland zijn (om het daar even bij te houden) zo goed mogelijk mee te laten doen in de maatschappij dmv opleiding bv. Anders kun je er gif op innemen dat het alleen maar erger wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mooie broeinesten dus. Massa's jonge werkeloze mannen die ontevreden zijn.
Ik ook, en das niet sinds gister...quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De instroom van Moslims zal in ieder geval gestopt kunnen worden. Ik helemaal klaar met mensen die er dit geloof op na houden.
CNN International inderdaad. Daar waren een aantal experts als Michael Weiss en Bob Bear opgetrommeld om te spreken over deze aanslag. Toch duidelijk dat dit te maken heeft met het Midden-Oosten. Bob Bear (voormalige CIA-agent in Lebanon) heeft zelfs een interessant boek geschreven over Saudi Arabie die haar extremisme de afgelopen decennia in de wereld heeft verspreid en dat het Westen in wezen gechanteerd wordt door de Saudis middels oliepolitiek.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:47 schreef EggsTC het volgende:
Vaag, we hebben toch wel dezelfde CNN?
Klopt, net zoals de Duitsers dat pas deden na Munchen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dat terwijl er nog niet een echte anti-terreur eenheid was. Dat kwam pas na de gijzelingen van de Molukkers.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:50 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, als je aan de juiste wapens kan komen en een plan opzet maanden vantevoren kan jij het ook. Je moet alleen stalen ballen hebben en dus getrained zijn voor gevechts-situaties met bijv de politie, en je moet niet bang zijn om dood te gaan. Je moet er al vanuit gaan dat je dood gaat. Die gasten hebben niks te verliezen, alleen 72 maagden te winnen.
Gaat niet helpen. Zoals ik al zei, vrijwel alle terroristen die de afgelopen decennia in Europa een aanslag hebben gepleegd hadden een Europese nationaliteit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt, je heb dezelfde eisen nodig om commando te worden in het leger.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, net zoals de Duitsers dat pas deden na Munchen.
Nederland heeft welliswaar niet veel van dit soort eenheden, maar kan daarom wel sellectief zijn in het kiezen. Wel eens de toelatingseisen gezien, maar die zijn zeer behoorlijk, het zijn dan ook geen lompe apen, maar mensen met enorm goede psychische en fysieke talenten.
Waarom dan Frankrijk. En niet Engeland, Duitsland of eens een keer NL?quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:50 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, als je aan de juiste wapens kan komen en een plan opzet maanden vantevoren kan jij het ook. Je moet alleen stalen ballen hebben en dus getrained zijn voor gevechts-situaties met bijv de politie, en je moet niet bang zijn om dood te gaan. Je moet er al vanuit gaan dat je dood gaat. Die gasten hebben niks te verliezen, alleen 72 maagden te winnen.
Idd, met internationale ervaring inmiddels.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, net zoals de Duitsers dat pas deden na Munchen.
Nederland heeft welliswaar niet veel van dit soort eenheden, maar kan daarom wel sellectief zijn in het kiezen. Wel eens de toelatingseisen gezien, maar die zijn zeer behoorlijk, het zijn dan ook geen lompe apen, maar mensen met enorm goede psychische en fysieke talenten.
Frankrijk bemoeit zich veel met het Midden-Oosten, Duitsland niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom dan Frankrijk. En niet Engeland, Duitsland of eens een keer NL?
Ja, het zijn idd ook steeds terroristen met Franse nationaliteit. Wel dan van Arabische afkomst.
Wat maakt het dat ze zo ver komen daar? Ik weet niet of het puur aan de inlichtingendiensten is te danken.
Als jij aan AK's kan komen, je stopt die in een rugzak, en je loopt hier een casino binnen... wie gaat je tegen houden dan? Inlichtingendiensten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon slechte inlichtingendiensten. Zoveel monitoring en dan 7 verschillende acties op 1 dag niet kunnen detecteren. Dan faal je gewoon.
Dit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:54 schreef raptorix het volgende:
Mensen die denken dat dit verband houd met de vluchtelingenstroom weten niets van terrorisme, dit soort aanslagen kosten vele maanden, zo niet jaren om te organiseren en financieeren.
Frankrijk heeft veruit de meeste moslims inwonend in heel europa. De kans dat daar gekken tussen zitten is een stuk groter natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom dan Frankrijk. En niet Engeland, Duitsland of eens een keer NL?
Ja, het zijn idd ook steeds terroristen met Franse nationaliteit. Wel dan van Arabische afkomst.
Wat maakt het dat ze zo ver komen daar? Ik weet niet of het puur aan de inlichtingendiensten is te danken.
Ja klopt, probleem is alleen dat het zo ontzettend veel mensen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:51 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is het ook. Daarom is het bv belangrijk om de vluchtelingen die nu in Nederland zijn (om het daar even bij te houden) zo goed mogelijk mee te laten doen in de maatschappij dmv opleiding bv. Anders kun je er gif op innemen dat het alleen maar erger wordt.
Voor mij gaat het wel helpen. Alle moslims hier het land uit is het beste. En nee, je mag niet over 1 kam scheren. Maar ik doe het wel. Jammer dat de goede onder de slechte moeten lijden maar dat heeft hun "geloof" er nou eenmaal naar gemaakt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Gaat niet helpen. Zoals ik al zei, vrijwel alle terroristen die de afgelopen decennia in Europa een aanslag hebben gepleegd hadden een Europese nationaliteit.
Voordat die AK gekocht worden moet je er al opzitten. Als je zo'n groot plan niet kan detecteren heb je gewoon gefaald. Lekker alles en iedereen aftappen maar er verder niks mee doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:55 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als jij aan AK's kan komen, je stopt die in een rugzak, en je loopt hier een casino binnen... wie gaat je tegen houden dan? Inlichtingendiensten?
Ja wordt nog meerquote:Op zaterdag 14 november 2015 07:55 schreef Blik het volgende:
Zijnblijkbaar nog steeds aan het tellen, 140 doden
Dat soort terroristen weet ook dat ze aan alle kanten afgeluisterd worden. Als ze een beetje slim zijn dan kunnen ze vrij ongemerkt aan hun plannen broeden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon slechte inlichtingendiensten. Zoveel monitoring en dan 7 verschillende acties op 1 dag niet kunnen detecteren. Dan faal je gewoon.
Dit soort aanslagen zijn binnen een week geregeld pik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:54 schreef raptorix het volgende:
dit soort aanslagen kosten vele maanden, zo niet jaren om te organiseren en financieeren.
Schei toch uit. 8 bomgordels maken en 8 AK's met munitie uitdelen. Het is geen 9-11.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:54 schreef raptorix het volgende:
Mensen die denken dat dit verband houd met de vluchtelingenstroom weten niets van terrorisme, dit soort aanslagen kosten vele maanden, zo niet jaren om te organiseren en financieeren.
Je hebt het over een 'lone wolf'. Inderdaad moeilijk om te detecteren voor de veiligheidsdiensten, maar de aanslag van gisteren was een goed voorbereide actie van talloze elementen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:55 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als jij aan AK's kan komen, je stopt die in een rugzak, en je loopt hier een casino binnen... wie gaat je tegen houden dan? Inlichtingendiensten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |