Heb ooit eens gehoord dat iedereen op onze studie gescreend wordt door de AIVD, dus maak je maar niet druk.quote:
Ik begreep vanuit de media berichten dat 1 schutter gepraat heeft tegen de politie, of hij nog leeft weet ik niet. Hij heeft gezegd dat hij van IS af kwam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:28 schreef paddy het volgende:
Is er een schutter levend aangehouden?
Wat mij betreft eenzame opsluiting (zonder ook maar enkel bezoek) tot hij namen noemt van medeschuldigen
Mijn hart brak van een interview van een van de ontsnapte slachtoffers.
Niemand heeft de aanslag opgeëist toch?
Vieze smerige hyena's. Hoop dat de rest van die groep snel gevonden gaat worden. Maak ze niet dood. Laat ze lijden door eenzame opsluiting.
Verhogen van de terreurdreiging denk ik niet. Wel waarschijnlijk meer zichtbare politie aanwezig op publieke plekken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:34 schreef Monopoly het volgende:
Zullen er hier merkbare gevolgen zijn in Nederland?
Verhogen van de terreurstaat ofzoiets? Meer politie op stations en dergelijke?
Als het aan deze reacties ligt welquote:Op zaterdag 14 november 2015 07:34 schreef Monopoly het volgende:
Dat zal waarschijnlijk "onzichtbaar" gebeuren. Dreigingsniveau blijft vooralsnog "substantiëel".quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:34 schreef Monopoly het volgende:
Dit interview? http://time.com/4112653/paris-attacks-witnesses-terror/quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:28 schreef paddy het volgende:
Mijn hart brak van een interview van een van de ontsnapte slachtoffers.
Nee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn de meeste oorlogen niet internationaal?
AH, dat valt nog wel mee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:36 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als het aan deze reacties ligt wel![]()
Ik hoorde alleen verder dat de Franse ambassade sterkere beveiliging kreeg.
Nope. Blijft gelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:34 schreef Monopoly het volgende:
Tja, ze hebben meer vliegtuigen dan Nederlandquote:Op zaterdag 14 november 2015 07:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Ok, dus NL neemt net zo veel deel aan bombardementen en dergelijke in het midden oosten.
Heb wel het idee dat Frankrijk dit met veel meer 'bombarie' (mooie woordspeling), doet. Klopt dit?
Vannacht werd er nog angst uitgesproken dat er misschien nog een tweede aanslag (elders?) zou volgen aangezien ze hem nog niet hadden opgeëist.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:32 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik begreep vanuit de media berichten dat 1 schutter gepraat heeft tegen de politie, of hij nog leeft weet ik niet. Hij heeft gezegd dat hij van IS af kwam.
De aanslag is niet opge-eist door IS, maar de darkweb (TOR en I2P) en hun twitter platformen kregen wel een bijzonder feestelijke stemming nadat bekend werd dat de uitvoering voor hen op de juiste manier gedaan werd. Het heeft alle neiging ernaar dat zij erachter zitten, maar dat durft men nog niet hardop uit te spreken... want met zo'n uitspraak kan je jezelf ook nog behoorlijk in je vingers snijden. (Ik heb het de hele nacht gevolgd verder, dus ken redelijk goed de berichtgeving)
Zie ook https://twitter.com/EU_MilitiaWatch/status/665293880657580033
Fout omschreven inderdaad. Maar je snapt zelf ook wel dat een internationale oorlog niet direct een wereldoorlog is. Het woord zegt het nota benequote:
Er zijn er 8 gedood las ik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vannacht werd er nog angst uitgesproken dat er misschien nog een tweede aanslag (elders?) zou volgen aangezien ze hem nog niet hadden opgeëist.
Is al bekend hoeveel daders er waren?
Ik blijf de trein gewoon pakken. Vind het een overwinning van de terroristen als ik me laat leiden door angst en emoties.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:36 schreef byah het volgende:
Ik pak komende week de auto ipv de trein
quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:40 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik blijf de trein gewoon pakken. Vind het een overwinning van de terroristen als ik me laat leiden door angst en emoties.
Dat is zo ja, vanuit het oostblok schijnt er onbeperkt aanvoer te zijn van zware wapens. Met dat soort wapens kun je met enkele personen honderden slachtoffers maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:31 schreef Intellectueel het volgende:
Meer zorgwekkender dan de stroom vluchtelingen in mijn ogen is de gemakkelijkheid waarmee terroristen aan allerlei zware automatische wapens en explosieven kunnen komen. Zeker in België en Frankrijk in licht van terrorisme. In Nederland zien we ze 'gelukkig' enkel nog gebruikt worden voor gerichte liquidaties van criminelen, maar de vraag is voor hoelang nog?
Er is in verschillende delen in Frankrijk wat gebeurd, ook op het Louvre, maar daar werd heel weinig aandacht aan besteed. Daar zouden ook schoten gelost zijn maar over slachtoffers daar niets bekend voor zover ik weet. Eigenlijk was echt de main-topic dat hele gebeuren in dat theater.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vannacht werd er nog angst uitgesproken dat er misschien nog een tweede aanslag (elders?) zou volgen aangezien ze hem nog niet hadden opgeëist.
Is al bekend hoeveel daders er waren?
Vorige week nog het bericht dat Frankrijk haar enige vliegdekschip richting Syrië stuurt om de bombardementen op IS op te voeren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, ze hebben meer vliegtuigen dan Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |