Zie ookquote:Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs
Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.
Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.
Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.
Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France
In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.
In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.
President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reacties
Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."
Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.
Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:17 schreef Poepz0r het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het elke keer Frankrijk is? Dit is al de 12de keer in 2-3 jaar tijd dat er aanslagen zijn in en rondom Frankrijk. Komen wij nog aan de beurt (niet te hopen, maar wij spelen ook een grote rol in Syrie etc.).
https://www.google.nl/map(...)b2ca8759e6e1!6m1!1e1quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:16 schreef Zipportal het volgende:
Heeft iemand plaatjes van dat Theater? Hoe ziet dat ding er uit?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:16 schreef Zipportal het volgende:
Zo dus:quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:16 schreef Zipportal het volgende:
Extremisten bestrijden die iedereen die iets anders geloofden of dachten als beesten afmaakten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja duh, wat dacht je dan dat al die Europese landen in Syrië en Irak deden?
RTL 4 is beter.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende: NOS is ook niet up to date, hoe zit het nou met die 100 doden bij het concert?
SOwieso meer, als het klopt van die 100 in het theaterquote:
Bij andere plekken schijnen er dus geen tientallen te zijnquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:18 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar mensen laten we niet vergeten dat het pas één shootingplek is, die concerthal
Ja precies, het is dus 60 + 100 van het theater?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:18 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar mensen laten we niet vergeten dat het pas één shootingplek is, die concerthal
Politie heeft het bevestigdquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
SOwieso meer, als het klopt van die 100 in het theater
twitter:AFP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:18:12#BREAKING Hollande on his way to attacked concert venue: French presidency reageer retweet
ik neem aan dat ze voor het concert de stoelen eruit gehaald hebben, vrees dat er ook velen omgekomen zijn door verdrukkingquote:
Wat een verschrikking moet dat daarbinnen zijn geweestquote:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:12:52#BREAKING Around 100 dead in attack on Paris concert venue: police reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Extremisten bestrijden die iedereen die iets anders geloofden of dachten als beesten afmaakten?
Ik heb beelden voor mij. Brrr, niet fijn!quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Wat een verschrikking moet dat daarbinnen zijn geweest
Kan overal gebeurenquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef superniger het volgende:
Dit had ook in Nederland kunnen gebeuren.
Dan kan er nog een miscount tussen zitten + zwaargewonden die nog sterven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Drankster het volgende:
[..]
Ja precies, het is dus 60 + 100 van het theater?
verbaasd mij dat het nog niet in nederland gebeurd of duitsland gebeurt isquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef superniger het volgende:
aantal jaar geleden keer geweest, kan me vooral herinneren dat het extreem donker was.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:16 schreef Zipportal het volgende:
ja....quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef superniger het volgende:
Beste wat je kunt doen is onder een lijk gaan liggen en doen alsof je dood bent.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zou achter een paal gaan staan. Denk ik.
Ghetto's met echte armoede en veel moslims. Invloed van haatpredikers en invloed van ISquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Poepz0r het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het elke keer Frankrijk is? Dit is al de 12de keer in 2-3 jaar tijd dat er aanslagen zijn in en rondom Frankrijk. Komen wij nog aan de beurt (niet te hopen, maar wij spelen ook een grote rol in Syrie etc.).
Frankrijk heeft veel moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Poepz0r het volgende:
Veel verschillende bevolkingsgroepen, een van de grootste landen van europa. Doet veel mee met oorlogen en andere dingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Poepz0r het volgende:
Veel jonge, boze Arabieren in de sloppenwijken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Poepz0r het volgende:
Verbaast mij ook inderdaad. Het is wel altijd Frankrijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Stickertje het volgende:
[..]
verbaasd mij dat het nog niet in nederland gebeurd of duitsland gebeurt is
en in het donker als het concert nog aan de gang wasquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef TC03 het volgende:
Lijkt me best eng tijdens een concert. Het zit zo vol met mensen en je kan echt nergens heen.
I like your style. Wel onder een vrouwelijk lijk natuurlijk. Dan kun je tussendoor nog een beetje voelen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Beste wat je kunt doen is onder een lijk gaan liggen en doen alsof je dood bent.
Volgens reddit live waren er 1500 mensen aanwezig... ik weet niet of dat klopt. Misschien kunnen de stoelen weg om ruimte te maken voor een danszaal....quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan kan er nog een miscount tussen zitten + zwaargewonden die nog sterven.
Hopelijk blijft het onder de 200.
Dat gaat ook wel gebeuren natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef superniger het volgende:
Het kan ook je redding zijn om te vluchten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef TC03 het volgende:
Lijkt me best eng tijdens een concert. Het zit zo vol met mensen en je kan echt nergens heen.
Hollande verwacht nog meer hoorde ik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is het nu overal wel voorbij? Of worden er nog steeds schoten/explosies op andere plekken binnen Parijs gemeld?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Op RTL zeggen ze dat de politie zegt dat de media zegt...
V.
Je mag ook gewoon toegeven dat je het niet snapt. Of niet wilt snappen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Extremisten bestrijden die men zelf heeft gecreëerd. Net als de Amerikanen die de Taliban gingen bestrijden.
De kans dat het hier gebeurd is dan ook substantieel. Dat betekent dat de veiligheidsdienst er niet zo van opkijkt als er hier ook een malloot zich opblaast.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Frankrijk is nogal actief in het buitenland.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Indonesië wel meer, maar waarom dan Frankrijk? En niet Duitsland of Spanje?
Op de grond gaan liggen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef Stickertje het volgende:
[..]
en in het donker als het concert nog aan de gang was
Ja. En?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef superniger het volgende:
Ik zou toch echt zeggen dat Berlijn, Amsterdam, Brussel of Parijs toch wel echt hotspots zijn voor zulke acties. Ik verbaas me echt nergens meer om eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Er zijn nog mensen op de vlucht volgens mijquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is het nu overal wel voorbij? Of worden er nog steeds schoten/explosies op andere plekken binnen Parijs gemeld?
Je mag ook gewoon toegeven dat je de daden van Europa gewoon ontkent.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon toegeven dat je het niet snapt. Of niet wilt snappen.
Nou ik ben wel blij dat ik niet in 1 van de grote steden woonquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef superniger het volgende:
Creep.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
I like your style. Wel onder een vrouwelijk lijk natuurlijk. Dan kun je tussendoor nog een beetje voelen.
Tja, Frankrijk liet nu eenmaal heel veel moslims toe op hun grondgebied. In Duitsland zijn er veel minder moslims en negers, wel overwegend veel Oostblokkers en Turken, die veel minder strikt in Islamitische leer zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Indonesië wel meer, maar waarom dan Frankrijk? En niet Duitsland of Spanje?
Ja dat hoorde ik ook. Ben alleen een beetje het complete plaatje kwijt. En het lijkt na bestorming theater nu wel 'rustig' te zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hollande verwacht nog meer hoorde ik.
ik blijf dan ook op veilige afstand van het westen van nederlandquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
De kans dat het hier gebeurd is dan ook substantieel. Dat betekent dat de veiligheidsdienst er niet zo van opkijkt als er hier ook een malloot zich opblaast.
bi-fucking-zar jaquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:17 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
140 doden in totaal. Bi-zar
Vooralsnog blijft het op substantieelquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Perrin het volgende:
Zou ons terreurdreigings-niveau naar kritiek gaan?
Nee, want er is niks aan de hand hier.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Perrin het volgende:
Zou ons terreurdreigings-niveau naar 'kritiek' gaan?
Ziekquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
I like your style. Wel onder een vrouwelijk lijk natuurlijk. Dan kun je tussendoor nog een beetje voelen.
Wtf, zieke gastquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Geo4kant het volgende:
Ik ben benieuwd awnneer de burgeroorlogen starten waar onschuldige moslims uit hun huizen worden gesleurd en vermoord worden..
Eerst 39, daarna +/- 100.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Infection het volgende:
Die 100 doden zijn overigens alleen al in de concertzaal. Het totale dodental zal wel ergens rond de 200 liggen dus.
Die zien het Europese kalifaat al helemaal voor zich.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ah, de kleurlingen lachen.
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad wat hij stelt: omdat er een afkeer tegen deze groepen is gaan bepaalde debielen die ook tot die groepen behoren tot het uiterste.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Oorzaak -> gevolg. Maar goed dat hij iig begrijpt dat het geen natuurramp is
72 maagden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Die zien het Europese kalifaat al helemaal voor zich.
Ik zeg alleen dat RTL zegt dat de politie zegt dat de media zegt... omdát RTL zegt dat de politie zegt dat de media zegt...quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..].
Dat zou van de omgekeerde wereld zijn, denk je niet?
Mensen zijn niet altijd uit op het beter maken van de wereld. Dat blijkt ook wel in dit topic.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef ems. het volgende:
Ja jongens, ze hebben ze allemaal zelf gecreëerd die stinkamerikanen. Ik zou immers ook mezelf opblazen ten midden van zoveel mogelijk burgerslachtoffers uit wraak, want dat zou alles beter maken.
quote:
Nee, ik snap de verwarring omdat ze zich ook die naam aanmaten als dat opportuun was. Maar ISIS was toch echt een losstaande organisatie, sinds begin jaren '00. Ruim voor het aantreden van Obama.quote:
Vooralsnog blijft het op hetzelfde niveauquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Perrin het volgende:
Zou ons terreurdreigings-niveau naar 'kritiek' gaan?
Frankrijk heeft nogal veel moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Frankrijk is nogal actief in het buitenland.
twitter:L0gg0l twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:23:07BELGIUM HAS CLOSED ITS BORDERS, EURONEWS SAYS reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ah, de kleurlingen lachen.
[ afbeelding ]
quote:
Bron?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Banaanensuiker het volgende:
Angst voor wraakacties op azc's
Bronnen bij de politie melden aan de NOS dat de NCTV en de korpsleiding politieagenten hebben opgeroepen om asielzoekerscentra extra scherp in de gaten te houden uit vrees voor wraakacties uit extreemrechtse hoek, en daarbij dat ze vooral op hun eigen veiligheid moeten letten.
Begrijpelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Scrummie het volgende:
twitter:L0gg0l twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:23:07BELGIUM HAS CLOSED ITS BORDERS, EURONEWS SAYS reageer retweet
Maar als ze uit Frankrijk komen, komen ze eerst door Brabant.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Stickertje het volgende:
[..]
ik blijf dan ook op veilige afstand van het westen van nederland
Wijze woordenquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat hij stelt: omdat er een afkeer tegen deze groepen is gaan bepaalde debielen die ook tot die groepen behoren tot het uiterste.
Het klopt zeker ook dat dit soort aanvallen bijdragen aan die afkeer, maar realiseer je dat die aanslagen worden gepleegd door een kleine groep terroristen en dat meer afkeer tegen de groep als geheel de positie van die terroristen alleen maar versterkt. Het is zaak de nuance te houden en juist NIET een afkeer tegen die hele groep te ontwikkelen. Doe je dat wel heb je de strijd tegen terrorisme verloren, voor zo ver die strijd überhaupt niet louter verliezers kent.
Leuk allemaal, maar wel veel te laat!quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Scrummie het volgende:
Als ze nou eindelijk eens de grenzen dichtgooien voor Afrikanen en moslims. Deze groepen horen hier niet thuis, brengen alleen ellende, geweld en kosten ons veel geld en onze cultuur.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Poepz0r het volgende:
Ik verwacht geen burgeroorlog. WEL verwacht ik dat Europa uit elkaar gaat donderen (Cameron gaf al een aantal dingen aan). Europa werkt gewoon niet, zeker nu met het vluchtelingenbeleid wat overal anders wordt toegepast. Ik verwacht binnen 10-20 jaar dat er geen EU meer is zoals hij er nu is.
Zou het?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Scrummie het volgende:
Ik bedoelde dat niet sarcastisch als je dat denkt.quote:
Ik ben het niet oneens met je, maar dat is niet wat hij zegt. Jij hebt het over nuance. Hij zegt letterlijk "radicalisering komt van twee kanten". Tot zover nuance.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat hij stelt: omdat er een afkeer tegen deze groepen is gaan bepaalde debielen die ook tot die groepen behoren tot het uiterste.
Het klopt zeker ook dat dit soort aanvallen bijdragen aan die afkeer, maar realiseer je dat die aanslagen worden gepleegd door een kleine groep terroristen en dat meer afkeer tegen de groep als geheel de positie van die terroristen alleen maar versterkt. Het is zaak de nuance te houden en juist NIET een afkeer tegen die hele groep te ontwikkelen. Doe je dat wel heb je de strijd tegen terrorisme verloren, voor zo ver die strijd überhaupt niet louter verliezers kent.
0,0%quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:24 schreef Mr.Ping het volgende:
hoe groot is de kans dat dit geen moslims zijn?
Overdrijf niet zo...quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De WO3 begint.
Bedankt links!
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Scrummie het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Scrummie het volgende:
0,001%quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:24 schreef Mr.Ping het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Stickertje het volgende:
[..]![]()
sommige mensen lachen als ze in shock zijn of bang ( hoor je vaak na auto ongelukken ) , van foto's kan je niet uitmaken of ze echt blij zijn of niet.. je kan ze wel voor de kop kijken maar niet in
mag hoor, woon ik ook niet..quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als ze uit Frankrijk komen, komen ze eerst door Brabant.
Ja, mensen, het kan nog dommer...quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De WO3 begint.
Bedankt links!
Altijd maar dat gezeik over Nederlanders. Wat boeit het.twitter:SanderRTLNieuws twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:23:25Nog geen nieuws over eventuele Nederlandse doden of gewonden. #Parijs #terreur reageer retweet
Wat wordt daaronder verstaan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Scrummie het volgende:
Iemand wil dat Frankrijk actief mee doet aan moslims killen, i guess.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:17 schreef Poepz0r het volgende:
Ongeveer -100quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:24 schreef Mr.Ping het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Tja, Frankrijk liet nu eenmaal heel veel moslims toe op hun grondgebied. In Duitsland zijn er veel minder moslims en negers, wel overwegend veel Oostblokkers en Turken, die overigens minder strikt in Islamitische leer zijn.
Toch is het vooral de sociale zekerheid van Frankrijk die veel negers en moslims aantrekt. De Duitse sociale zekerheid is veel soberder, waardoor je weinig negers in Duitsland aantreft.
scheelt weer belastinggeldquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Nu Duitsland en Engeland nog en we hoeven zelf niet eens de grenzen te sluiten.
Het is enorm slecht getimed, en een stelling als dat heeft een goed overdacht en beargumenteerd opiniestuk nodig en geen tweet, en al helemaal niet terwijl het nog bezig isquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ben het niet oneens met je, maar dat is niet wat hij zegt. Jij hebt het over nuance. Hij zegt letterlijk "radicalisering komt van twee kanten". Tot zover nuance.
Hoe moet ik nu om mijn goedkope shag?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar wel veel te laat!
Waarschijnlijk druk met de andere locaties of eventuele huiszoekeingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef Banaanensuiker het volgende:
Ooggetuige Andrew Smith meldt dat er ineens veel minder politie op de been is bij zijn huis, dicht bij het Theater Bataclan. Wel komen nu de ambulancediensten in actie.
Suddenly all of the police are leaving our area. Medical services are getting busier though
— Andrew Smith (@andrewhistorian) November 14, 2015
Denken dat er nu geen crisisoverleg gaande isquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Overal is crisisberaad maar in Nederland slapen ze er nog een nachtje over, zoals de CAO voorschrijft.
Middernacht is er toch een ministerraad begonnen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Overal is crisisberaad maar in Nederland slapen ze er nog een nachtje over, zoals de CAO voorschrijft.
We hebben nog geen politie genoeg voor de standaard takenquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Scrummie het volgende:
Het ene weekend dat ik niet terug naar Nederland gaquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef Scrummie het volgende:
Hou op met dat naïeve gedoe. Dit volk is bewust geïmporteerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
b]Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef defokkingfoker het volgende:[/b]quote:[[quote]
Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Geo4kant het volgende:
Ik ben benieuwd awnneer de burgeroorlogen starten waar onschuldige moslims uit hun huizen worden gesleurd en vermoord worden..
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef ClioSporT het volgende:
en dit allemaal vlak nadat call of duty uit is.. Kan geen toeval zijn.
Ah, de glazen weg-met-ons-bol.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Gamers waren de vijanden jaren terug. Er is nu een nieuwe.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef ClioSporT het volgende:
Omdat hier eerst gewacht wordt op een zelfde aanslag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef Onnoman het volgende:
waarom doet gvd Nederland opk niet de grenzen dicht!!!!!!!!!
Modern Warfare 2 Airport missie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb veel vrienden waarvan ik de ouders niet (goed) ken. Als er dus iets gebeurd met hen in het buitenland dan zal ik dat waarschijnlijk van het nieuws moeten horen. Daarom wordt dat gemeld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef Infection het volgende:
Altijd maar dat gezeik over Nederlanders. Wat boeit het.twitter:SanderRTLNieuws twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:23:25Nog geen nieuws over eventuele Nederlandse doden of gewonden. #Parijs #terreur reageer retweet
Klopt. Door IS. Mark Rutte = IS.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hou op met dat naïeve gedoe. Dit volk is bewust geïmporteerd.
alsof dat gaat helpen man..quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef Onnoman het volgende:
Nee, dan loopt Dutroux wéér zomaar de deur uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef Jump het volgende:
[..]
We hebben nog geen politie genoeg voor de standaard taken
Ga dat liedje maar luisterenquote:
Als ik morgen wakker word, vrees ik zelfs nog het dubbelequote:
Precies dit. Het is ook niet erg prettig geformuleerd van hem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het is enorm slecht getimed, en een stelling als dat heeft een goed overdacht en beargumenteerd opiniestuk nodig en geen tweet, en al helemaal niet terwijl het nog bezig is
JeSuisSinterklaasquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef Donderjagers het volgende:
Gaan we morgen gewoon de intocht van Sinterklaas vieren?
"Het heeft niets met de islam te maken. We moeten allemaal ons steentje bijdragen om de vluchtelingen op te vangen".quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rutte zal morgen ook wel op zijn gemakje reageren
Neequote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef Donderjagers het volgende:
hebben ze ook al gedaanquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nu is het wachten op moslims die willekeurig in gaan steken op mensen op straat.
Ja. En waarschijnlijk zullen daar ook nog wel enige incidenten zich voordoen. 4 bussen vol anti's richting Meppel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef Donderjagers het volgende:
quote:
Op welk volk doel je?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Bron? Een of andere joker op twitter zegt dat euronews dat zegt maar dat lees ik nergensquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Childofthe90s het volgende:
België sluit de grenzen, maar alleen met Frankrijk neem ik aan?
Dit volk komt misschien mee, omdat dat gewoon een slimme strategie is van hen, mee met die honderduizende onschuldige mensen die vluchten voor hun leven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
No Russianquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef superniger het volgende:
[..]
Modern Warfare 2 Airport missie.
Hij kan zijn voorlichter morgenochtend even een speech laten uitpoepen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rutte zal morgen ook wel op zijn gemakje reageren
twitter:IntelNFL twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:24:28Eiffel Tower's lights go out in memory of those killed in #Paris https://t.co/LUyqGjBWBK reageer retweet
Natuurlijk, je kan de kinderen dat moeilijk onthouden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef Donderjagers het volgende:
twitter:AFP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:28:09#BREAKING Three suspected attackers killed in police raid on Paris concert hall: police reageer retweet
Ik vermoed ook dat het zal oplopen naar 200 doden. Zie alle zwaargewonden die later nog zullen sterven aan hun verwondingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Als ik morgen wakker word, vrees ik zelfs nog het dubbele
Een baardman uit Turkije. De kans is wel groot dan natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Nee
Misschien is hij wel lid van IS
Reken maar van wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef CruisinDen het volgende:
Ik vraag me af of we dit kunnen stoppen.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De WO3 begint.
Bedankt links!
Standaard om 0100 uur ...quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef defokkingfoker het volgende:
twitter:IntelNFL twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:24:28Eiffel Tower's lights go out in memory of those killed in #Paris https://t.co/LUyqGjBWBK reageer retweet
Ik denk dat Drenthe de grenzen maar moet sluiten kunnen die freedom mongolen ook niet naar binnenquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef Donderjagers het volgende:
En terecht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:29 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Reken maar van wel.
Je kunt die gasten makkelijk opsporen. Ik durf er ook mijn leven op te wedden dat de terreurdaders ook bekend waren bij de Franse veiligheidsdiensten. Ze laten allang een (verdacht) spoor achter voordat ze toeslaan.
Maar deze gasten preventief oppakken en hun "verwijderen" (uitzetten,whatever), kan niet. Gaan advocaten en allerlei clubjes lopen zeiken.
Dit kan gewoon opgelost worden, maar er zijn te veel belemmeringen.
Heeft geen zin joh. De buitenwijken van alle grote steden zitten vol met dit tuig. Of denk je dat de aanslagplegers in Parijs uit een ander land kwamen? Symboolpolitiek.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:26 schreef Onnoman het volgende:
Zo werkt de wet nou eenmaal. Je kunt ze pas pakken nadat ze iets gedaan hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:29 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Reken maar van wel.
Je kunt die gasten makkelijk opsporen. Ik durf er ook mijn leven op te wedden dat de terreurdaders ook bekend waren bij de Franse veiligheidsdiensten. Ze laten allang een (verdacht) spoor achter voordat ze toeslaan.
Maar deze gasten preventief oppakken en hun "verwijderen" (uitzetten,whatever), kan niet. Gaan advocaten en allerlei clubjes lopen zeiken.
twitter:nmsonline twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:25:27Current misinformation:- Fire at Calais 'jungle' refugee/migrant camp. (Pics from 2 November)- Eiffel Tower goes dark. (Vine from January) reageer retweet
Dit was walgelijkquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar dit was wel pretty intens zegmaar. En dat is een understatement.
Het Is allemaal even erg vind ik, het is nu alleen groter.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat het zal oplopen naar 200 doden. Zie alle zwaargewonden die later nog zullen sterven aan hun verwondingen.
142 mensen zomaar afslachten is echt geen klein misdrijf meer. Dit is een aanslag die erger is dan de bomaanslagen in Londen en die op Charlie Hebdo!
Ik denk van niet, iemand die kwaad wil doen die lukt dat toch wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:29 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Reken maar van wel.
Lekker met Saoedi-Arabie er bijquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Ryan3 het volgende:
>140 doden, gaan die regeringsleiders weer in de straten van Parijs rondhuppelen?
omdat amerika het belangrijkste land op aarde is natuurlijk..quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ugh zo lame dat Obama het alleen maar over Amerika heeft in z'n shitty speech
Lijkt me niet effectief. Ik denk eerder dat gewoon het vuur geopend is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Ryan3 het volgende:
Massa-executie bij Bataclan meer dan 100 doden,
IS style wrs?
Ach poltici kennende, gaat men over tot het verbieden van dit soort games, maar laten ze de bijbel en de koran lekker in de boekhandel liggen....quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar dit was wel pretty intens zegmaar. En dat is een understatement.
Kan? We zijn er nog niet...quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef superniger het volgende:
Dat gevoel heb ik ook, wordt ook een beetje misselijk van alle beelden en doden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Infection het volgende:
Hele avond weer verneukt door dit gezeik. Had er liever geen aandacht aan besteed, maar krijg altijd het gevoel dat ik wat mis als ik dat niet doe.
Gelukkig ben ik een Fokker en kom ik nooit buiten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Onnoman het volgende:
Weet je wat realistisch is? Dat u morgen door een station loopt tijdens de spits en iemand gaat met mitrailleurs schieten
Ik vind utrecht centraal daar de ideale locatie voor... ik ben bang
Lastig. Natuurlijk wil je dit soort dingen voorkomen. Maar je moet dit soort zaken ook niet gaan gebruiken om de rechtsstaat en democratie af te breken. Dat is juist wat ons onderscheid van dergelijke apenlanden. Halen we dat weg wat blijft er dan uiteindelijk over van ons?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:29 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Reken maar van wel.
dit dus.. krijg ook altijd kriebels als ik utrecht passeerquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Onnoman het volgende:
Weet je wat realistisch is? Dat u morgen door een station loopt tijdens de spits en iemand gaat met mitrailleurs schieten
Dat is dus helemaal niet realistischquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Onnoman het volgende:
Lees nu met granaten en kogels.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me niet effectief. Ik denk eerder dat gewoon het vuur geopend is.
Tristan en Karst T alweer vergeten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Onnoman het volgende:
quote:Ooggetuige Andrew Smith meldt dat er ineens veel minder politie op de been is bij zijn huis, dicht bij het Theater Bataclan. Wel komen nu de ambulancediensten in actie.
Alsof iemand er beter van wordt dat hij met zijn schouder naast de schouder van Frankrijk staat!quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ugh zo lame dat Obama het alleen maar over Amerika heeft in z'n shitty speech
Als die politici een beetje verstand hebben niet. Alsof een shootergame de oorzaak is van het probleem....quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ach poltici kennende, gaat men over tot het verbieden van dit soort games, maar laten ze de bijbel en de koran lekker in de boekhandel liggen....
Eerlijk gezegd doen de beelden mij niet zoveel, kun je nagaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, wordt ook een beetje misselijk van alle beelden en doden.
Dit kan gewoon opgelost worden, maar er zijn te veel belemmeringen.quote:
Een oplossing voor dit geweld ligt zeker niet in jouw straatje.quote:En terecht.
NOS heeft nooit nieuwe beelden. Die screenen eerst alles op content zodat er geen anti-moslim geluiden bijzitten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Lothiriel het volgende:
Zit NOS in een herhalingslus ofzo? :|
Als je toch een aanslag moet plegen, je kan zelfs te laat komen en nog steeds zo'n 1000 mensen kapot maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Onnoman het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
NOS heeft nooit nieuwe beelden. Die screenen eerst alles op content zodat er geen anti-moslim geluiden bijzitten.
Die angst is ook volkomen terecht. Aanslagen gaan gewoon komen in Nederland.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Onnoman het volgende:
Kun je nagaan wat de nabestaanden voelen... LB wat jij voelt zeg...quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, wordt ook een beetje misselijk van alle beelden en doden.
meh, ze moeten onpartijdig blijven als nieuws..quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
NOS heeft nooit nieuwe beelden. Die screenen eerst alles op content zodat er geen anti-moslim geluiden bijzitten.
NOS is al een uur aan het herhalen, daar heb je ook weinig aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:33 schreef Kwaliteit het volgende:
RTL Z, pfff... hebben ze 24 uurs kanaal, stoppen ze ermee!!!
Wat een lambal, lichten van de eiffel toren gaan elke nacht uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef defokkingfoker het volgende:
twitter:NewsThisSecond twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:25:41#Breaking Belgium has closed all borders - EuroNews reageer retweet
Ik moet zeggen dat het mij altijd wel verbaasd hoe weinig slachtoffers ervallen. Vandaag is dan nog best succesvol denk ik dan. Ik ben er niet blij mee, maar soms hoor je dan 16 doden, dan denk ik .. nou.. dat is niet veel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:33 schreef Tweek het volgende:
[..]
Als je toch een aanslag moet plegen, je kan zelfs te laat komen en nog steeds zo'n 1000 mensen kapot maken.
Wel met nukes.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:34 schreef Odaiba het volgende:
We zouden ons hele oorlogsappenraat eens op hun los moeten laten, blijft er geen kakkerlak meer overeind!
Je komt niet zomaar in beeld bij de veiligheidsdiensten. Daar moet je echt wel wat voor doen hoor. En let op, dit ga je (over)morgen horenquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lastig. Natuurlijk wil je dit soort dingen voorkomen. Maar je moet dit soort zaken ook niet gaan gebruiken om de rechtsstaat en democratie af te breken. Dat is juist wat ons onderscheid van dergelijke apenlanden. Halen we dat weg wat blijft er dan uiteindelijk over van ons?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je bent de 70e die dat postquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:34 schreef eQuaL het volgende:
Belgie ook grenzen dicht nu.twitter:NewsThisSecond twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:25:41#Breaking Belgium has closed all borders - EuroNews reageer retweet
Vond het wel een tof level eigenlijk :$quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het zijn maar wat pixels hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow, blijf toch nog maar even wakker.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:34 schreef Infection het volgende:
RT is live bij één van de afgesloten straten in Parijs:
https://www.rt.com/on-air/france-shooting-hostage-paris/
Leger volop aanwezig.
''Sorry jongens een gek heeft op mijn account ingebroken sorry xxxx''quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:35 schreef Oorlogsheld het volgende:
die nrc gozer heeft zijn tweets verwijderd
https://en.wikipedia.org/wiki/Thousand-yard_starequote:Op zaterdag 14 november 2015 01:34 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Wow, die man kijkt eng/ernstig uit zijn ogen. Veel doden gezien?
POST HET ANDERS NOG 50 KEERquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:35 schreef Perrin het volgende:
twitter:NewsThisSecond twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:25:41#Breaking Belgium has closed all borders - EuroNews reageer retweet
Tientallen onschuldige burgers? Je maakt een grap zeker? Een beetje rare omschrijving voor moordlustige extremisten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:34 schreef Voluptas het volgende:
Is het geen idee dat Europa en Amerika zich terugtrekken uit Syrie en Irak en ophouden met bommen blijven gooien? Nu komen er allerlei gasten hier wraak nemen, mensen die niets te verliezen hebben en waarsc. tientallen familieleden vermoord hebben zien worden. Bijv. NL. Why oh why sturen ze F16's naar Syrie om er bommen op te gooiem? Tientallen onschuldige burgers dood daar.
Zal waarschijnlijk nog wel oplopen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Gemeente Parijs meldt 140 doden bij aanslagen
bazen missiequote:Op zaterdag 14 november 2015 01:35 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het zijn maar wat pixels hoor.
Hoe doe je een grens dicht?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:36 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
POST HET ANDERS NOG 50 KEER
WEET IEMAND OF DE GRENZEN IN BELGIË GESLOTEN ZIJN???????
Probleem is dat er hier al genoeg zitten die vervolgens opstaan om dit soort toestanden als vanavond te veroorzaken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:34 schreef Odaiba het volgende:
We zouden ons hele oorlogsappenraat eens op hun los moeten laten, blijft er geen kakkerlak meer overeind!
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:32:15Many reports that the fire in the refugee camp in #Calais is a hoax, we are looking to try to verify reageer retweet
Zo je kon er maarliefst twee bedenken. We moeten niet alles goed praten met dit soort voorbeelden die jij geeft. We moeten gewoon durven erkennen dat de islam een grote bron van dit soort geweld is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:32 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Tristan en Karst T alweer vergeten?
Waar voor tweets? Calais?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:35 schreef Oorlogsheld het volgende:
die nrc gozer heeft zijn tweets verwijderd
Nee, misschien kan iemand een tweet posten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:36 schreef Rickertman96 het volgende:
WEET IEMAND OF DE GRENZEN IN BELGIË GESLOTEN ZIJN???????
twitter:5h55 twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 22:33:19Au 90 rue de Charonne, un 7ème corps ... https://t.co/PGFh63cwTj reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |