Whehe.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vrij kordaat optreden, voor een stel Fransen. Had toch wel verwacht dat een flesje wijn of drie en een paar stakingen overheen zouden gaan.
Ik lees het morgen wel verder. Kan er ook niets zinnigs meer over zeggen.quote:
Slimme Moslims, zo blijkt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hoe kan je zoiets groots ongemerkt voorbereiden dan
Naja, ze zijn gewoon het uitgaansgebied ingetrokken en losgegaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zo groot is het toch niet? Paar man volbehangen met wapens en munitie is voldoende. En in de juiste circuits zijn zware wapens wel voorhanden getuige afrekeningen in het criminele circuit. 9/11 was nog wel een slagje heftiger maar dat is ook maar door iets van 20 man uitgevoerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja, ik wacht nog even of er nog een officiele verklaring komt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik lees het morgen wel verder. Kan er ook niets zinnigs meer over zeggen.
Geen idee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is inderdaad niet enorm moeilijk om voor te bereiden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo groot is het toch niet? Paar man volbehangen met wapens en munitie is voldoende. En in de juiste circuits zijn zware wapens wel voorhanden getuige afrekeningen in het criminele circuit. 9/11 was nog wel een slagje heftiger maar dat is ook maar door iets van 20 man uitgevoerd.
Drie vliegtuigen simultaan kapen is inderdaad nog moeilijker dan met een paar man een theater binnen rennen terwijl een stel anderen op een knopje drukken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo groot is het toch niet? Paar man volbehangen met wapens en munitie is voldoende. En in de juiste circuits zijn zware wapens wel voorhanden getuige afrekeningen in het criminele circuit. 9/11 was nog wel een slagje heftiger maar dat is ook maar door iets van 20 man uitgevoerd.
quote:Tele are reporting that there are around 100 people have died inside the Bataclan.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:14 schreef GSbrder het volgende:
Niet te snel van stapel, bet.
Kan je relatie met je ex ook snel vernaggelen. Dan wil zij ineens de hut en de kids terug.
Fucking hell.quote:
Verschrikkelijk.quote:
Wat mij ook weer sceptisch maakt over het massale tappen van internetverkeer door de inlichtingendiensten. Zelfs als informatie redelijk helder is blijkt het vooraf erg lastig te zijn om bijvoorbeeld op handen zijnde aanslagen te herkennen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit is inderdaad niet enorm moeilijk om voor te bereiden.
Aan de andere kant, inlichtingendiensten zijn ongeveer het enige serieuze wapen dat we hebben tegen die groeperingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat mij ook weer sceptisch maakt over het massale tappen van internetverkeer door de inlichtingendiensten. Zelfs als informatie redelijk helder is blijkt het vooraf erg lastig te zijn om bijvoorbeeld op handen zijnde aanslagen te herkennen.
Bewaakte of zelfs verdedigde grenzen helpt ook..quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, inlichtingendiensten zijn ongeveer het enige serieuze wapen dat we hebben tegen die groeperingen.
Ook alleen wanneer ze zo dom zijn als de Hofstadgroep. Een beetje verstandige aspirant-terrorist doet het low-tech.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, inlichtingendiensten zijn ongeveer het enige serieuze wapen dat we hebben tegen die groeperingen.
Helpt echt bijzonder weinig, vooral omdat het ondoenbaar is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bewaakte of zelfs verdedigde grenzen helpt ook..
Neu niet echt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bewaakte of zelfs verdedigde grenzen helpt ook..
Ik denk niet dat het veel effectiever is dan niks doen. Maar politiek gezien staat dat natuurlijk slecht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Veel van die lui lopen vroeg of laat wel in de kijker, je moet de rol van veiligheidsdiensten daarin echt niet onderschatten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel effectiever is dan niks doen. Maar politiek gezien staat dat natuurlijk slecht.
Dat klopt, maar ook hier is het gevoel van daadkracht wat waard. Vooralsnog is er als het Om grensbewaking gaat vooral een lethargische houding in Europa. Die hele migrantenstroom straalt een grote machteloosheid uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Helpt echt bijzonder weinig, vooral omdat het ondoenbaar is.
De grens van de Verenigde Staten - Mexico wordt toch ook zorgvuldig bewaakt? Dat gebied is ontzettend veel groter dan vele landsgrenzen in Europa bij elkaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Helpt echt bijzonder weinig, vooral omdat het ondoenbaar is.
Mocht er een link met vluchtelingen zijn, dan zie ik nog wel massale mobilisatie aan de buitengrenzen komen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ook hier is het gevoel van daadkracht wat waard. Vooralsnog is er als het Om grensbewaking gaat vooral een lethargische houding in Europa. Die hele migrantenstroom straalt een grote machteloosheid uit.
Waar?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Tem het volgende:
Wat een ellende. Zo'n team die die gasten moet uitschakelen en dan tussen 100 lijken staat.
Nee, daar passeren ook op dagelijkse basis hele volksstammen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De grens van de Verenigde Staten - Mexico wordt toch ook zorgvuldig bewaakt? Dat gebied is ontzettend veel groter dan vele landsgrenzen in Europa bij elkaar.
Dat denk ik ook. De komende 48 uur zullen beslissend zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Mocht er een link met vluchtelingen zijn, dan zie ik nog wel massale mobilisatie aan de buitengrenzen komen.
En je denkt dat dat niet minder was geweest als er geen hek had gestaan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, daar passeren ook op dagelijkse basis hele volksstammen.
Ik vind het lastig om dat te beoordelen. Veel informatie daarover is afkomstig van inlichtingendiensten zelf, ik vind het moeilijk om die informatie als objectief te zien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Veel van die lui lopen vroeg of laat wel in de kijker, je moet de rol van veiligheidsdiensten daarin echt niet onderschatten.
Verwacht echter een grote sisser.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. De komende 48 uur zullen beslissend zijn.
Altijd lastig, dubbele ontkenningen. Vermoedelijk heeft het hek een feitelijk marginaal effect.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
En je denkt dat dat niet minder was geweest als er geen hek had gestaan?
Altijd lastig, ingaan op de vraag in plaats van op iemands grammatica die om 1:25 even snel een zinnetje schrijft op een forum.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Altijd lastig, dubbele ontkenningen. Vermoedelijk heeft het hek een feitelijk marginaal effect.
Mja, het aloude adagium 'hoe meer data je hebt, des te minder informatie heb je'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef Tem het volgende:
Maar in het begin van de avond begreep ik dat die gasten wel op de radar waren maar er gewoon simpelweg teveel in Frankrijk op de radar zaten.
Daar wordt ook al jaren voor gewaarschuwd volgens mij, als je het hele internet opslaat dan zie je door de bomen het bos niet meer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef Tem het volgende:
Maar in het begin van de avond begreep ik dat die gasten wel op de radar waren maar er gewoon simpelweg teveel in Frankrijk op de radar zaten.
Dat betekent niet dat er minder mensen binnenkomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Altijd lastig, ingaan op de vraag in plaats van op iemands grammatica die om 1:25 even snel een zinnetje schrijft op een forum.
De Amerikaanse grensbewaking onderschept ontzettend veel mensen en drugs elk jaar.
Krijg je met vijf miljoen moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef Tem het volgende:
Welterusten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Reya het volgende:
Enfin, ik nok het eens af? Goedenacht, nog.
Maar waar trek je dan de lijn van erg risicovol en marginaal risicovol? Denk dat het maken van een effectief onderscheid daartussen nog lastiger is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar wordt ook al jaren voor gewaarschuwd volgens mij, als je het hele internet opslaat dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Welterusten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Reya het volgende:
Trusten!quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Reya het volgende:
Slaap lekker, zover dat nog te doen is na vanavond.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Reya het volgende:
Hier zitten de meest intelligente users. Grammatica is zodoende een aandachtspunt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Altijd lastig, ingaan op de vraag in plaats van op iemands grammatica die om 1:25 even snel een zinnetje schrijft op een forum.
De Amerikaanse grensbewaking onderschept ontzettend veel mensen en drugs elk jaar.
En PHP.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:33 schreef eriksd het volgende:
Hier zitten de meest intelligente users.
Daarnaast, grammatica is het enige wat je kan meenemen van de lagere en middelbare school naar een juridische opleiding.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hier zitten de meest intelligente users. Grammatica is zodoende een aandachtspunt.
Wel een cruciaal puntje ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarnaast, grammatica is het enige wat je kan meenemen van de lagere en middelbare school naar een juridische opleiding.
Hmm. Zoals al eerder gezegd kan dit flink uit de hand gaan lopen. Rusland heeft het flink gehad met moslimsterroristen en men is in Europa extra prikkelbaar gezien de gigantische vluchtelingenstromen.quote:
Een gezamenlijke inval in Syrië = uit de hand lopen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:09 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hmm. Zoals al eerder gezegd kan dit flink uit de hand gaan lopen. Rusland heeft het flink gehad met moslimsterroristen en men is in Europa extra prikkelbaar gezien de gigantische vluchtelingenstromen.
De shockwaarde van een gijzeling en massaexecutie bij een concert is vele malen groter dan bij het opblazen van een vliegtuig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:09 schreef tofastTG het volgende:
in het ergste geval 200 mensen op 2,25 miljoen inwoners. Opmerkelijk dat iets als dit veel meer reuring weet te veroorzaken dan die aanslag op dat vliegtuig. De kracht van de media en een langzame dood.
Dat waren Russen. En daar was verder niet veel beeld van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:09 schreef tofastTG het volgende:
in het ergste geval 200 mensen op 2,25 miljoen inwoners. Opmerkelijk dat iets als dit veel meer reuring weet te veroorzaken dan die aanslag op dat vliegtuig. De kracht van de media en een langzame dood.
Ja, ik denk niet dat zo'n inval in een paar weken tijd de angel uit het conflict zal halen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Een gezamenlijke inval in Syrië = uit de hand lopen?
CNN kijken en dan klagen dat ze in Amerikaanse superlatieven spreken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:12 schreef tofastTG het volgende:
Ook nu live op CNN; "The Incredible scale of coordination". Bommen op vliegvelden binnensmokkelen, en in een vliegtuig af laten gaan is niet extreem goed gecoördineerd?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De shockwaarde van een gijzeling en massaexecutie bij een concert is vele malen groter dan bij het opblazen van een vliegtuig.
Precies. Toch ben ik er zelf ook wel vatbaar voor, dit lijkt heftiger. Feit is dat die aanslag op dat vliegtuig eigenlijk veel knapper en dodelijker is geweest. Toch is dit qua angst veel effectiever. Hier heb ik het nu immers over met jullie, en ik zit een beetje de media te volgen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat waren Russen. En daar was verder niet veel beeld van.
Nos is gekapt, RT heeft alleen beeld van een of andere militair die een straat beveiligd. Tijd om te slapen dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
CNN kijken en dan klagen dat ze in Amerikaanse superlatieven spreken.
Ik word er eigenlijk totaal niet bang van. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Geschokt ben ik er ook niet door eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Precies. Toch ben ik er zelf ook wel vatbaar voor, dit lijkt heftiger. Feit is dat die aanslag op dat vliegtuig eigenlijk veel knapper en dodelijker is geweest. Toch is dit qua angst veel effectiever. Hier heb ik het nu immers over met jullie, en ik zit een beetje de media te volgen.
Meende dat dat explosief hoogstwaarschijnlijk door een luchthavenmedewerker is geplant. Als die nog een beetje een scheikundige achtergrond heeft heb je in feite aan één iemand genoeg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:12 schreef tofastTG het volgende:
Ook nu live op CNN; "The Incredible scale of coordination". Bommen op vliegvelden binnensmokkelen, en in een vliegtuig af laten gaan is niet extreem goed gecoördineerd?
Ja, inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nos is gekapt, RT heeft alleen beeld van een of andere militair die een straat beveiligd. Tijd om te slapen dus.
Geen idee. IS verstopt zich natuurlijk tussen de mensen, maar daar had de taliban natuurlijk ook een handje van. Men heeft er dus ervaring mee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, ik denk niet dat zo'n inval in een paar weken tijd de angel uit het conflict zal halen.
Nee, maar het is wel interessant genoeg om het eea. te volgenquote:Op zaterdag 14 november 2015 02:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik word er eigenlijk totaal niet bang van. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Geschokt ben ik er ook niet door eigenlijk.
Nouja, het komt dichterbij of zo. Elke stad heeft restaurants, een voetbalstadion, en een concerthal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Precies. Toch ben ik er zelf ook wel vatbaar voor, dit lijkt heftiger. Feit is dat die aanslag op dat vliegtuig eigenlijk veel knapper en dodelijker is geweest. Toch is dit qua angst veel effectiever. Hier heb ik het nu immers over met jullie, en ik zit een beetje de media te volgen.
Mwah, kan me niet voorstellen dat zoiets spontaan plaatsvind. Bovendien; personeel word ook gecontroleerd. Dus je hebt dan ook al snel een team nodig, lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Meende dat dat explosief hoogstwaarschijnlijk door een luchthavenmedewerker is geplant. Als die nog een beetje een scheikundige achtergrond heeft heb je in feite aan één iemand genoeg.
Op verschillende locaties, vrijwel gelijktijdig iets laten gebeuren duidt allereerst op meerdere daders, en verder op centrale aansturing. Elke communicatielijn is weer een extra zwakke plek die extra coördinatie vergt.
Ja, dat vind ik ook. De enige keer dat ik toch met een zekere schrik TV heb gekeken was met 9/11.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel interessant genoeg om het eea. te volgen
Geen idee of dat het werkelijk is, Vliegtuigen vertrekken immers ook op vele plekken in de wereld. En Sharm el Sheik leek net zo degelijk beveiligd als alle andere vliegvelden waar ik wel eens op gevlogen heb.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, het komt dichterbij of zo. Elke stad heeft restaurants, een voetbalstadion, en een concerthal.
Ik weet niet hoe serieus de veiligheidsmaatregelen op Egyptische luchthavens zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:20 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mwah, kan me niet voorstellen dat zoiets spontaan plaatsvind. Bovendien; personeel word ook gecontroleerd. Dus je hebt dan ook al snel een team nodig, lijkt me.
Nouja, het vinden van een crew, het uitzoeken van doelwitten, het bij elkaar krijgen van materieel... Daarvoor moet denk ik toch aardig wat over en weer zijn gecommuniceerd. En dat in een tijd waarin vrijwel alle communicatiemiddelen (kunnen) worden getapt.quote:Men kan ook gewoon afspreken, in het echt. En verder moet iedereen z'n ding doen. Een gezamenlijke tijd plannen lijkt me niet heel ingewikkeld. Zeker omdat de daders wellicht al maanden geen contact hebben gehad kan het qua communicatie allemaal wel mee vallen.
Hey Pokkel vrijdag 13 Jan. Nijmegen centrum, jij bijstand ik doe de El. Beide rond 11 doen? Als je dit dan ook nog eens kunt afspreken in Syrie, hoef je je weinig zorgen te maken om inlichtingendiensten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:23 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe serieus de veiligheidsmaatregelen op Egyptische luchthavens zijn.
[..]
Nouja, het vinden van een crew, het uitzoeken van doelwitten, het bij elkaar krijgen van materieel... Daarvoor moet denk ik toch aardig wat over en weer zijn gecommuniceerd. En dat in een tijd waarin vrijwel alle communicatiemiddelen (kunnen) worden getapt.
AIVD incomingquote:Op zaterdag 14 november 2015 02:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hey Pokkel vrijdag 13 Jan. Nijmegen centrum, jij bijstand ik doe de El. Beide rond 11 doen? Als je dit dan ook nog eens kunt afspreken in Syrie, hoef je je weinig zorgen te maken om inlichtingendiensten.
En als wij vervolgens allebei op zoek gaan naar een vuurwapen, een paar kisten munitie, en grondstoffen voor explosieven, hebben ze voldoende om één en één bij elkaar op te tellen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hey Pokkel vrijdag 13 Jan. Nijmegen centrum, jij bijstand ik doe de El. Beide rond 11 doen? Als je dit dan ook nog eens kunt afspreken in Syrie, hoef je je weinig zorgen te maken om inlichtingendiensten.
Oh ja?quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En als wij vervolgens allebei op zoek gaan naar een vuurwapen, een paar kisten munitie, en grondstoffen voor explosieven, hebben ze voldoende om één en één bij elkaar op te tellen.
Oh het materieel is ook zeker wel beschikbaar. Maar een aanslag van dergelijke schaal vergt echt wel redelijk wat voorbereiding en coördinatie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:31 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Oh ja?
Eergisteren is een gozer met een bom opgeblazen in Breda. Dit jaar zijn genoeg mensen omver geknald met AK's, Politie/AIVD leek nooit op de hoogte.
Op tor-markets kun je al die zooi bestellen, maar beetje rondvragen bij criminele vriendjes lijkt makkelijker. Word je gepakt kunnen ze terrorisme nog niet eens bewijzen.
Volgens mij gaat er bij de AIVD wel even een belletje rinkelen als je 40 liter salpeterzuur bestelt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:36 schreef Kowloon het volgende:
En forse bommen zijn zelfs eenvoudig met alledaagse producten te maken die goed verkrijgbaar zijn in legale circuits.
Zoals ik al zei, als je elkaar in Syrie ontmoet is het allemaal niet zo moeilijk. 13 fte voor 1 Syrië ganger. Heb je er daar te veel van kun je dit niet stoppen, zeker niet als de aanslag gepland is in Syrie en ieder zijn taak volbrengt zonder enige vorm van communicatie met de anderen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Oh het materieel is ook zeker wel beschikbaar. Maar een aanslag van dergelijke schaal vergt echt wel redelijk wat voorbereiding en coördinatie.
Met je criminele matties iemand om zeep helpen met een aangeschaft wapen moet nog wel lukken. Maar we hebben het hier over een ideologisch gemotiveerde terroristische aanslag. Ik neem dus aan dat wij zeker moeten zijn van het feit dat we allebei gemotiveerd genoeg zijn voor zoiets, dat jij mij niet verlinkt. Dus óf wij kennen elkaar door en door, mogelijk via een gebedshuis dat wij allebei bezoeken en bekend staat om zijn extremistische leer. Óf er is iemand die garant staat voor beiden en ons in contact met elkaar brengt, wat een meer verticale organisatie zou betekenen.
In geval één kun je de communicatie aardig low key houden door enkel op veilige locaties je plannen te bespreken. In het tweede geval heb je lijnen van communicatie nodig. Elke lijn is weer een kwetsbaarheid. Je kan er in ieder geval van uit gaan, ik geloof ook dat het in het geval van deze daders deels bevestigd is, dat je dan op een soort watch list belandt.
Ja, dat zou inderdaad wel kunnen. Maarja, zoals eerder gesteld kon die Sinaïbomdader ook prima een lone wolf zijn geweest.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, als je elkaar in Syrie ontmoet is het allemaal niet zo moeilijk. 13 fte voor 1 Syrië ganger. Heb je er daar te veel van kun je dit niet stoppen, zeker niet als de aanslag gepland is in Syrie en ieder zijn taak volbrengt zonder enige vorm van communicatie met de anderen.
Volgens mij niet. Salpeter, dus niet salpeterzuurquote:Op zaterdag 14 november 2015 02:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er bij de AIVD wel even een belletje rinkelen als je 40 liter salpeterzuur bestelt.
Klinkt als een goede partij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:42 schreef Pokkelmans het volgende:
Ah, ze draaien Anton Aus Tirol. Lang niet meer gheoord.
Ik ben dan ook geen scheikundigequote:Op zaterdag 14 november 2015 02:45 schreef Kowloon het volgende:
Alstublieft:
https://www.naturalspices(...)3ljskCFUe3GwodD9AM7w
twitter:newtgingrich twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 00:37:12Imagine a theater with 10 or 15 citizens with concealed carry permits. We live in an age when evil men have to be killed by good people reageer retweet
Bedankt, János.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:47 schreef betyar het volgende:
[..]
In Libië heeft Frankrijk meer doden op haar geweten.
Toch een wat karige score: Anders Breivik deed het in z'n uppie beter.quote:
Tja minderheden he, die zijn nogal lui.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Toch een wat karige score: Anders Breivik deed het in z'n uppie beter.
Zo zie je maar, de blanke man weet het toch weer beter te doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 07:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Toch een wat karige score: Anders Breivik deed het in z'n uppie beter.
quote:Deskundige sinterklaascomité: Piet moet zwart blijven, maar 'de neger moet eruit'
Als een deskundige het zegt moet het wel waar zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:00 schreef Reya het volgende:
Gelukkig is er ook nog belangrijk nieuws vandaag:
[..]
Whehe, wat een apenland is het toch ook.quote:De pleegzoon van de Surinaamse president Desi Bouterse, Romano Anthony M., is vandaag door de Surinaamse politie gearresteerd. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij een roofoverval afgelopen maandag in Paramaribo. Dat heeft de Surinaamse politie vanmiddag (lokale tijd) bekendgemaakt.
[..]
M. kreeg in 2011 gratie van president Bouterse. Op dat moment had hij negen jaar van zijn vijftienjarige gevangenisstraf uitgezeten. Hij kreeg de straf vanwege een roofmoord.
Zitten er ook negers in dat comité, of is het een clubje oude witte mannen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:00 schreef Reya het volgende:
Gelukkig is er ook nog belangrijk nieuws vandaag:
[..]
Goed dat je het opmerkt, lidmaatschap van dat comité zou eigenlijk aan onderdrukte allochtonen moeten worden gegund.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Zitten er ook negers in dat comité, of is het een clubje oude witte mannen?
Opdat ze je niet aan flarden schieten als je een vorkje zit te prikken in je favoriete hipsterrestaurant?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Goed dat je het opmerkt, lidmaatschap van dat comité zou eigenlijk aan onderdrukte allochtonen moeten worden gegund.
Correct, zonder zo'n cruciaal lidmaatschap slaat de verveling snel toe, en dan is de stap naar massamoord snel gemaakt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Opdat ze je niet aan flarden schieten als je een vorkje zit te prikken in je favoriete hipsterrestaurant?
Ja, heb daar totaal geen zin in eigenlijk. Mutant heeft trouwens een goed verhaal in het NWS topic maar men is nog een beetje opgefokt allemaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:53 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, dat wordt weer een dagje 'wij-tegen-hun'-redeneren. Wie het niet met ons eens is, is tegen ons.
Ik ben bang dat hij weinig gehoor gaat vinden. Hij is er immers een van 'hun'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, heb daar totaal geen zin in eigenlijk. Mutant heeft trouwens een goed verhaal in het NWS topic maar men is nog een beetje opgefokt allemaal.
Wat ik ook wel weer een beetje snap.
Op zich is dat ook pas interessant voor acties in de toekomst. Grote vraag is wat "we" als internationale gemeenschap kunnen of moeten doen om het tij te keren. Ik neig steeds meer naar een grote schoonmaak in Irak en Syrie om daarna in samenwerking met de Arabische landen tot een oplossing te komen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat hij weinig gehoor gaat vinden. Hij is er immers een van 'hun'.
Ik ben het wel redelijk met hem eens trouwens, maar dat 'we' verantwoordelijk zouden zijn, is me wel een stap te ver.
Link naar het verhaal van Mutant waarin hij ons de schuld geeft van de moslims?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat hij weinig gehoor gaat vinden. Hij is er immers een van 'hun'.
Ik ben het wel redelijk met hem eens trouwens, maar dat 'we' verantwoordelijk zouden zijn, is me wel een stap te ver.
Dat doet hij niet, althans zeker niet letterlijk. De topics gaan snel, het is nogal onoverzichtelijk. Mutant beschrijft op een prima manier wat oorzaken en gevolgen, maar je zou uit zijn posts kunnen concluderen dat het westen begon, en dat deel ik niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Link naar het verhaal van Mutant waarin hij ons de schuld geeft van de moslims?
Of juist volledige terugtrekking en het enkel indammen. Wie zijn wij om de uitkomst van hun conflict te bepalen? Zoals Mutant01 juist aangeeft is het die inmenging waar ze al decennia vrij boos over worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Op zich is ook pas interessant voor acties in de toekomst. Grote vraag is wat "we" als internationale gemeenschap kunnen of moeten doen om het tij te keren. Ik neig steeds meer naar een grote schoonmaak in Irak en Syrie om daarna in samenwerking met de Arabische landen tot een oplossing te komen.
Ik kan daar uberhaupt niet zo goed over hoe zijn posts altijd een ondertoon hebben die erop duidt dat het vooral aan de westerse wereld ligt en dat de islamitische wereld perfect is. Zo'n Cempexogevoel krijg ik erbij, alleen dan nep want zonder weg te verhuizen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat doet hij niet, althans zeker niet letterlijk. De topics gaan snel, het is nogal onoverzichtelijk. Mutant beschrijft op een prima manier wat oorzaken en gevolgen, maar je zou uit zijn posts kunnen concluderen dat het westen begon, en dat deel ik niet.
Het is niet meer hun conflict wanneer mensen hier aan gort worden geschoten. Daarnaast is de regio niet in staat dat kalifaat uit roeien en blijkt het een broeinest en trainingspark voor extreem gevaarlijke gekken. Ik denk dat je dat eerst moet proberen uit te roeien wil je gaan bouwen. Nu niets doen levert alleen maar meer elllende op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:09 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Of juist volledige terugtrekking en het enkel indammen. Wie zijn wij om de uitkomst van hun conflict te bepalen? Zoals Mutant01 juist aangeeft is het die inmenging waar ze al decennia vrij boos over worden.
Natuurlijk spelen er grotere belangen voor grootmachten dus van terugtrekking komt het niet, maar dat blijft wel de voornaamste reden dat er gewelddadige extremisten tussen Europa en MENA reizen.
Mja, dat wordt een kip en ei verhaal. Wat in mijn ogen niet de bedoeling moet zijn, is dat wij hun (jaja) gaan vertellen hoe ze hun land moeten runnen. Fijn dat wij hier gedachten hebben over hoe een democratie in elkaar moet zitten, maar waarom zou dat voor anderen ook de beste oplossing zijn? Wat maakt dat wij gelijk hebben?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Het is niet meer hun conflict wanneer mensen hier aan gort worden geschoten. Daarnaast is de regio niet in staat dat kalifaat uit roeien en blijkt het een broeinest en trainingspark voor extreem gevaarlijke gekken. Ik denk dat je dat eerst moet proberen uit te roeien wil je gaan bouwen. Nu niets doen levert alleen maar meer elllende op.
Dat is volgens mij niet wat tem zegt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mja, dat wordt een kip en ei verhaal. Wat in mijn ogen niet de bedoeling moet zijn, is dat wij hun (jaja) gaan vertellen hoe ze hun land moeten runnen. Fijn dat wij hier gedachten hebben over hoe een democratie in elkaar moet zitten, maar waarom zou dat voor anderen ook de beste oplossing zijn? Wat maakt dat wij gelijk hebben?
Daarom geef ik in mijn vorige post aan dat je dat in nauwe samenwerking met de overige arabische landen moet doen. Syrie en Irak worden gestuurd door psychopaten en daar zal men in de regio ook niet blij mee zijn. Echter denk ik dat door die destabilsatie in het verleden er eerst schoon schip gemaakt moet worden wil je vooruit komen, en daar is het westen wel bij nodig. Nu je handen ervan af trekken zal de ambitie van IS niet weerhouden het kalifaat wereldwijd uit te willen breiden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mja, dat wordt een kip en ei verhaal. Wat in mijn ogen niet de bedoeling moet zijn, is dat wij hun (jaja) gaan vertellen hoe ze hun land moeten runnen. Fijn dat wij hier gedachten hebben over hoe een democratie in elkaar moet zitten, maar waarom zou dat voor anderen ook de beste oplossing zijn? Wat maakt dat wij gelijk hebben?
Probleem is dus dat als je als Westen de ene groep gaat bestrijden er geen natuurlijk evenwicht tussen de resterende groepen ontstaat, wat direct de oorzaken voor het volgende conflict zal vormen, zoals de afgelopen eeuw een beetje ging.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Het is niet meer hun conflict wanneer mensen hier aan gort worden geschoten. Daarnaast is de regio niet in staat dat kalifaat uit roeien en blijkt het een broeinest en trainingspark voor extreem gevaarlijke gekken. Ik denk dat je dat eerst moet proberen uit te roeien wil je gaan bouwen. Nu niets doen levert alleen maar meer elllende op.
Ik spreek hem ook niet tegen in dat we daar wat moeten doen. Maar wat was er nu eerst, dat het westen ging vechten in Iraq/Afghanistan/... of dat er aanslagen op ons grondgebied plaatsvonden? Ik weet het niet eens, en het maakt me ook niet uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet wat tem zegt.
Mee eens, zie de post ^^,quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Daarom geef ik in mijn vorige post aan dat je dat in nauwe samenwerking met de overige arabische landen moet doen. Syrie en Irak worden gestuurd door psychopaten en daar zal men in de regio ook niet blij mee zijn. Echter denk ik dat door die destabilsatie in het verleden er eerst schoon schip gemaakt moet worden wil je vooruit komen, en daar is het westen wel bij nodig. Nu je handen ervan af trekken zal de ambitie van IS niet weerhouden het kalifaat wereldwijd uit te willen breiden.
Mja, ik vraag het me af. Een rechtvaardiging is vrij makkelijk te vinden. Zolang Israël nog op de kaart staat, is dat er bijvoorbeeld één. Ironisch genoeg wordt non-interventie wanneer autoritaire leiders zoals Khaddafi of Assad hun bevolking uitmoorden of niet adequaat interveniëren zoals in Srebrenica wordt het westen ook aangerekend.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:09 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Of juist volledige terugtrekking en het enkel indammen. Wie zijn wij om de uitkomst van hun conflict te bepalen? Zoals Mutant01 juist aangeeft is het die inmenging waar ze al decennia vrij boos over worden.
Natuurlijk spelen er grotere belangen voor grootmachten dus van terugtrekking komt het niet, maar dat blijft wel de voornaamste reden dat er gewelddadige extremisten tussen Europa en MENA reizen.
Klopt, maar dat is niet zo erg, die mening. Na ingrijpen is het Westen immers sowieso schuldig, en dan krijg je nog de gigantische kosten van een militaire operatie erbij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, ik vraag het me af. Een rechtvaardiging is vrij makkelijk te vinden. Zolang Israël nog op de kaart staat, is dat er bijvoorbeeld één. Ironisch genoeg wordt non-interventie wanneer autoritaire leiders zoals Khaddafi of Assad hun bevolking uitmoorden of niet adequaat interveniëren zoals in Srebrenica wordt het westen ook aangerekend.
Als die mening een justificatie is voor aanslagen wel. Het idee dat non-interventie opeens de voedingsbodem voor aanslagen gaat wegnemen lijkt me vrij naïef.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is niet zo erg, die mening. Na ingrijpen is het Westen immers sowieso schuldig, en dan krijg je nog de gigantische kosten van een militaire operatie erbij.
Wat zou de voornaamste voedingsbodem zijn, volgens jou? De staat van oorlog/anarchie, hun geloof (of de uitleg ervan), de economische malaise als gevolg van een land dat in puin ligt, nog iets anders?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als die mening een justificatie is voor aanslagen wel. Het idee dat non-interventie opeens de voedingsbodem voor aanslagen gaat wegnemen lijkt me vrij naïef.
Testosteron.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat zou de voornaamste voedingsbodem zijn, volgens jou? De staat van oorlog/anarchie, hun geloof (of de uitleg ervan), de economische malaise als gevolg van een land dat in puin ligt, nog iets anders?
Zijn in Algarije de afgelopen decennia heel erg veel doodgewone moslims vermoord door andere moslims omdat ze niet moslim genoeg waren, deze oorlog van de fundi's tegen de rest van de wereld is al decennia aan de gang, eerst in Noord-Afrika, nu ook in Europa.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef Friek_ het volgende:
Het is allemaal de schuld van de islam, dat staat vast.
Het is een begin en het strookt met gezond verstand. Als 'we' families blijven opblazen in een woestijn om de hoek van ons continent zul je wat neveneffecten moeten verwachten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als die mening een justificatie is voor aanslagen wel. Het idee dat non-interventie opeens de voedingsbodem voor aanslagen gaat wegnemen lijkt me vrij naïef.
Als dat maar niet in Breda is danquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zou wat zijn: nog een aanslag, maar dan op de Sint.
Die is in Meppel dit jaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als dat maar niet in Breda is dan
Half 2 komt 'ie in Breda aan. Die in Meppel is een hulpsinterklaas.quote:
Overal waar regenboogpieten te vinden zijn komt geen echte sinterklaas aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Half 2 komt 'ie in Breda aan. Die in Meppel is een hulpsinterklaas.
Volgens mij hebben landen als Marokko haast nog het zwaarst te lijden onder dit soort aanslagen en dat zijn nou niet bepaald vuige westerse imperialisten. Dit soort extremistische ideologieën hebben altijd wel een excuus voor hun gedrag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:33 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Het is een begin en het strookt met gezond verstand. Als 'we' families blijven opblazen in een woestijn om de hoek van ons continent zul je wat neveneffecten moeten verwachten.
Gelukkig! Ik zag op Reddit ook een vader wiens dochter in Parijs was. Vreselijkquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:39 schreef Kaas- het volgende:
Kreeg van diverse Franse vrienden in Parijs een notificatie op Facebook dat ze in veiligheid zijn bij de 'Paris terror attacks'. Mooie toevoeging aan Facebook is dat zeg.
3/10 voor deze matig geslaagde trollpoging.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:57 schreef Ryon het volgende:
Moslims maken zich weer populair. Wat een mensen. Als een geloof gevoel voor PR heeft dan zijn zij het wel.
19/dagquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:03 schreef Monolith het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/01/suikertest
Ik kwam op zeven klontjes suiker uit.
23, misschien maar eens gaan matigenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:03 schreef Monolith het volgende:
3 klontjes suiker, slechts.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:03 schreef Monolith het volgende:
5 gram ofwel 3 klontjes per dag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:03 schreef Monolith het volgende:
Nee, het zijn nog steeds slechte koolhydraten. Je gaat toch ook niet naar de Mcdonalds na het sporten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Kowloon het volgende:
16 klontjes suiker per dag. Jammer dat de test niet meeneemt of je sport of niet. Na een uurtje met de racefiets moet extra suiker toch kunnen.
Profwielrenners eten tijdens meerdaagse wedstrijden makkelijk 6000 calorieën per dag. Als je meer energie gebruikt (energieverbruik bestaat nietquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:18 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee, het zijn nog steeds slechte koolhydraten. Je gaat toch ook niet naar de Mcdonalds na het sporten?
U was nog niet bekend met het groot aantal vuurwapens/granaten in de Balkan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Vorige week haalde de politie in Beieren bij een verkeerscontrole een man uit Montenegro van de weg, bleek zijn auto vol met AK's, springstof en granaten te hebben.
Blijkbaar staat ons nog meer te wachten
http://www.focus.de/polit(...)fest_id_5087357.html
Dan nog heb je betere vervangers; proteïne bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Profwielrenners eten tijdens meerdaagse wedstrijden makkelijk 6000 calorieën per dag. Als je meer energie gebruikt hebt je ook meer energie nodig.
Nee hoor pasta, zoete dranken en rijst zijn het devies voor de profwielrenner. Om van eiwitten bruikbare energie te maken moeten er juist weer allerlei enzymen aan de slag gaan. Dat is niet handig als je veel energie nodig hebt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:23 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Dan nog heb je betere vervangers; proteïne bijvoorbeeld.
Oh, zeker, en ook met de moraliteit van mensen daar, die verkopen ze maar wat graag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef tofastTG het volgende:
[..]
U was nog niet bekend met het groot aantal vuurwapens/granaten in de Balkan?
Kun je beter stoppen met het nuttigen van die andere Suikers, aangezien die niet verstopt zitten in vezels. Suikers uit fruit zijn nog wel prima.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef Janneke141 het volgende:
Test naar waarheid ingevuld: boven het maximum, alle bellen in het rood. Even weggelaten dat ik per dag een glas appelsap drink en twee stuks fruit eet, en toen zat ik keurig binnen de aanvaardbare grenzen.
Ik ga dus maar stoppen met het eten van fruit.
Bolle! Of is Kaas dat tegenwoordig?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef eriksd het volgende:
Je eet het equivalent van 24 klontjes suiker per dag
Ik kan de test niet maken, want krijg dan zo'n irritante pagina of ik abonnee wil worden en zo. Als je die wegklikt kom je gewoon op de homepage.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bolle! Of is Kaas dat tegenwoordig?
Ik heb iets zitten sleutelen en toen waren het er zes.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef Janneke141 het volgende:
Test naar waarheid ingevuld: boven het maximum, alle bellen in het rood. Even weggelaten dat ik per dag een glas appelsap drink en twee stuks fruit eet, en toen zat ik keurig binnen de aanvaardbare grenzen.
Ik ga dus maar stoppen met het eten van fruit.
Janneke trolt je succesvol.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Kun je beter stoppen met het nuttigen van die andere Suikers, aangezien die niet verstopt zitten in vezels. Suikers uit fruit zijn nog wel prima.
NRC cookies verwijderen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik kan de test niet maken, want krijg dan zo'n irritante pagina of ik abonnee wil worden en zo. Als je die wegklikt kom je gewoon op de homepage.
Ik maak me er sowieso niet druk over. Losse suiker heb ik alleen in huis voor als mijn moeder op de koffie komt, verder gebruik ik dat nergens voor. Cola, Redbull en andere suikerbommen drink ik niet. Wel ijsthee, cassis en allerlei vruchtensappen. Als dat me over de grens heen stuurt, so be it.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:28 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Kun je beter stoppen met het nuttigen van die andere Suikers, aangezien die niet verstopt zitten in vezels. Suikers uit fruit zijn nog wel prima.
Incognito tabbladen in Chrome werken prima als ze weer lopen te zeuren bij het NRC.quote:
Da's knap, met een glas bier per dag kreeg ik er al twee klontjes bij.quote:
Op een doordeweekse dag drink ik normaal enkel wijn bij mijn pasta, dat zal het verschil makenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Da's knap, met een glas bier per dag kreeg ik er al twee klontjes bij.
Daar zit vaak net zo veel suiker in als de door jou genoemde Cola en Redbull.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik maak me er sowieso niet druk over. Losse suiker heb ik alleen in huis voor als mijn moeder op de koffie komt, verder gebruik ik dat nergens voor. Cola, Redbull en andere suikerbommen drink ik niet. Wel ijsthee, cassis en allerlei vruchtensappen. Als dat me over de grens heen stuurt, so be it.
Klopt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Daar zit vaak net zo veel suiker in als de door jou genoemde Cola en Redbull.
Zout maakt je tenminste niet dik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
5 klontjes. Zit hem voornamelijk in het fruit.
Teveel zout lijkt mij nog slechter eigenlijk.
Waarom gebruik je een botnet-browser Monolith?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Incognito tabbladen in Chrome werken prima als ze weer lopen te zeuren bij het NRC.
Suiker ook niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zout maakt je tenminste niet dik.
Goed punt inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Incognito tabbladen in Chrome werken prima als ze weer lopen te zeuren bij het NRC.
Die 20 bier in het weekend moet je natuurlijk wel verdelen over de andere dagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Op een doordeweekse dag drink ik normaal enkel wijn bij mijn pasta, dat zal het verschil maken
Laat ik het anders formuleren; Zout bevat geen kcals.quote:
Goed punt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die 20 bier in het weekend moet je natuurlijk wel verdelen over de andere dagen.
Dat weet ik. Het zij zo.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Daar zit vaak net zo veel suiker in als de door jou genoemde Cola en Redbull.
Daar krijg ik zeker veel te veel van binnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
5 klontjes. Zit hem voornamelijk in het fruit.
Teveel zout lijkt mij nog slechter eigenlijk.
Jaja Robin, profwielrenners halen makkelijk 6000 calorieën per dag binnen en zijn ziekelijk dun.quote:
Dat helpt zeker ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:45 schreef Pokkelmans het volgende:
6 klontjes. Het scheelt zeker dat ik al een jaar lang amper frisdrank drink.
Is het ook. Vitaminen hè. Maar als je te veel suiker binnenkrijt kun je dus beter iets anders suikerhoudends uit je dieet schrappen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef eriksd het volgende:
Ik haal elke dag zo'n flesje vers sinaasappelsap. Dat leek me wel gezond.
Die twee boterhammen met jam 's ochtends? Frisdrank drink ik niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Is het ook. Vitaminen hè. Maar als je te veel suiker binnenkrijt kun je dus beter iets anders suikerhoudends uit je dieet schrappen.
Twee sinaasappels is beter schijnt. Maar ik zou mij er niet druk om maken, mits je niet dik wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:49 schreef eriksd het volgende:
Ik haal elke dag zo'n flesje vers sinaasappelsap. Dat leek me wel gezond.
Zou ik me ook niet druk om maken, inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Twee sinaasappels is beter schijnt. Maar ik zou mij er niet druk om maken, mits je niet dik wordt.
Uw suikerinname vind ik overigens erg laag gezien uw verblijf in het meest culinaire land ter wereld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Zou ik me ook niet druk om maken, inderdaad.
Het zou wel meer kunnen zijn, overigens; ik weet meestal niet wat er nu exact in mijn lunch gaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uw suikerinname vind ik overigens erg laag gezien uw verblijf in het meest culinaire land ter wereld.
Is wel veel suiker volgens mij. Maargoed, ik weet er niet zoveel vanaf. Het enige dat ik weet komt van huisgenoten die afkeurend kijken naar wat ik allemaal naar binnen gooi.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die twee boterhammen met jam 's ochtends? Frisdrank drink ik niet.
Geen aanslag in Beirut is volgens mij nieuwswaardiger.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Ah, policor roert zich weer op mijn Facebook-timeline: we zijn hypocriet omdat er in de media niet zoveel aandacht was voor de aanslag in Beirut.
Twee leek me al wat weinig aangezien een biertje ook twee klontjes was.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:47 schreef Kowloon het volgende:
Een blikje cola is 6 klontjes suiker. Ik had een foutje gemaakt.
Altijd weer die vuige policors.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Ah, policor roert zich weer op mijn Facebook-timeline: we zijn hypocriet omdat er in de media niet zoveel aandacht was voor de aanslag in Beirut.
ik op eenquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:03 schreef Monolith het volgende:
Ik zat nog eens te kijken waar die zeven klontjes vandaan kwamen. Hoofdzakelijk van een vers vruchtensapje per dag, vier klontjes.quote:
"A large majority".quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:26 schreef Pokkelmans het volgende:
"these people are to Islam as Nazis were to Germans."
Ies koeltoer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef KetchupFTW het volgende:
Er staan allemaal racisten bij mij op het pleintje naar pepernootuitdelende slaven te zwaaien, waar gaat het heen met deze wereld?
Oei, nog een Meppelaar?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:39 schreef KetchupFTW het volgende:
Er staan allemaal racisten bij mij op het pleintje naar pepernootuitdelende slaven te zwaaien, waar gaat het heen met deze wereld?
Amsterdammer, hulpsinterslavenhouder denk ik.quote:
Als je geen schoorsteen en open haard hebt kan piet nooit iets in je schoen stoppen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Kowloon het volgende:
Wel jammer als je in een plaats woont zonder rivier/kanaal/meer. Dan kan Sinterklaas nooit aankomen.
Mij werd altijd vertelt dat Sinterklaas ook een sleutel voor alle deuren heeftquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je geen schoorsteen en open haard hebt kan piet nooit iets in je schoen stoppen.
Gok dat de bierconsumptie ermee van doen heeft. Plus ook het drinken van versgeperst sinaasappelsap, trouwens.quote:Je eet het equivalent van 30 klontjes suiker per dag
Als Sint een paar stevige mandingos heeft komt hij met een trekschuit ook door ondiepe slootjes.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Kowloon het volgende:
Wel jammer als je in een plaats woont zonder rivier/kanaal/meer. Dan kan Sinterklaas nooit aankomen.
Stel je spellingcorrectie op prijs?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:46 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Mij werd altijd vertelt dat Sinterklaas ook een sleutel voor alle deuren heeft
Ha, een nieuwe recordhouder.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Gok dat de bierconsumptie ermee van doen heeft. Plus ook het drinken van versgeperst sinaasappelsap, trouwens.
Ja, gaat uw gang.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Stel je spellingcorrectie op prijs?
Dankumijnheer +1quote:
Wehe, ik heb samen met een Nederlandse moslima naar het nieuws zitten kijken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:05 schreef robin007bond het volgende:
Pokkelmans,
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aars-laf-onmenselijk
Na je 30ste kan dat echt niet meer.quote:
Goed artikel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:08 schreef Monolith het volgende:
http://m.knack.be/nieuws/(...)e-normal-624191.html
Conclusie: de meute zoveel mogelijk op afstand houden.quote:
Dat is wel het minste wat we kunnen doen inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Conclusie: de meute zoveel mogelijk op afstand houden.
De slechtste van iedereen hier is eigenlijk tosti - komt rustig met drie incorrect vervoegde werkwoorden per zin - maar omdat ik hem ken en aardig vind corrigeer ik die fouten maar niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Stel je spellingcorrectie op prijs?
Tuurlijk, want geld en eten. Dat appeleert wel. En dan zit je hier met een groep die eigenlijk geen enkele binding met het land heeft of - nog erger - zich ertegen afzet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:18 schreef KetchupFTW het volgende:
Het is al vrij lang duidelijk dat het overgrote deel van de wereld de westerse beschaving haat. Ondertussen komen ze daarentegen wel hier heen en eisen een aanpassing van onze cultuur.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toch jammer, want ik kan posts (of e-mails, whatever) met spelfouten erin nooit serieus nemen.
Ik heb ooit iemand van minerva in bed gehad, telt dat ook?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:11 schreef Tem het volgende:
Welke nazi hier heeft bij Minerva gezeten?
Oh. Oh.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De slechtste van iedereen hier is eigenlijk tosti - komt rustig met drie incorrect vervoegde werkwoorden per zin - maar omdat ik hem ken en aardig vind corrigeer ik die fouten maar niet.
Toch slechts tachtig kilo, schoon aan de haak.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je verslaat me met 2, gefeliciteerd.
Het doet wel ernstige afbreuk aan de schijn van intelligentie, ja. Neemt niet weg dat er bij informeel contact ook regelmatig wat in mijn eigen producties sluipt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De slechtste van iedereen hier is eigenlijk tosti - komt rustig met drie incorrect vervoegde werkwoorden per zin - maar omdat ik hem ken en aardig vind corrigeer ik die fouten maar niet.
Toch jammer, want ik kan posts (of e-mails, whatever) met spelfouten erin nooit serieus nemen.
Vind het een beetje alle kanten op gaan eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:08 schreef Monolith het volgende:
http://m.knack.be/nieuws/(...)e-normal-624191.html
Heeft Titus niet in Leiden gestudeerd?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:11 schreef Tem het volgende:
Welke nazi hier heeft bij Minerva gezeten?
Als iemand in de eerste zin van een lange post al komt met iets als "dit geeft een vertekent beeld", heb je (on)bewust al geconcludeerd dat de persoon achterlijk is, zijn mening derhalve niet relevant is en stop je direct met lezen. Als je serieus genomen wenst te worden zal je gewoon foutloos moeten kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het doet wel ernstige afbreuk aan de schijn van intelligentie, ja. Neemt niet weg dat er bij informeel contact ook regelmatig wat in mijn eigen producties sluipt.
Die win ik dan weer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Toch slechts tachtig kilo, schoon aan de haak.
Voor jou is dat helemaal geen heikel punt anders. Tenminste, zie niet in hoe je het anders met je vriend uithoudt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als iemand in de eerste zin van een lange post al komt met iets als "dit geeft een vertekent beeld", heb je (on)bewust al geconcludeerd dat de persoon achterlijk is, zijn mening derhalve niet relevant is en stop je direct met lezen. Als je serieus genomen wenst te worden zal je gewoon foutloos moeten kunnen schrijven.
Nu weet ik even niet of je meer of minder weegt.quote:
Wat is er goed aan dan?quote:
Shots fired.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor jou is dat helemaal geen heikel punt anders. Tenminste, zie niet in hoe je het anders met je vriend uithoudt.
Dat komt omdat je niet weet welke straffen ik uitdeel voor spelfoutjes.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor jou is dat helemaal geen heikel punt anders. Tenminste, zie niet in hoe je het anders met je vriend uithoudt.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat komt omdat je niet weet welke straffen ik uitdeel voor spelfoutjes.
En dan jij zo: "Nee, DIT is mosterd na de maaltijd!"..quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:35 schreef Kaas- het volgende:
Mijn vriend is vooral dommig wanneer het op spreekwoorden en zo aankomt.
Ik zat laatst een beetje te zeiken over iets na het eten. Vroeg hij "is dit mosterd na de maaltijd?".
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
En dan jij zo: "Nee, DIT is mosterd na de maaltijd!"..
Wat een geld, hoe krijg je het op!quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef KetchupFTW het volgende:
Net ¤13,50 gewonnen met poker door 2/45 te worden. Alle beetjes helpen
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat een geld, hoe krijg je het op!
Spreekwoordenquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:35 schreef Kaas- het volgende:
Mijn vriend is vooral dommig wanneer het op spreekwoorden en zo aankomt.
Ik zat laatst een beetje te zeiken over iets na het eten. Vroeg hij "is dit mosterd na de maaltijd?".
Het is wel wat warrig geschreven inderdaad, maar het stipt in mijn ogen vooral aan dat het idee van 'er zijn terroristische aanslagen omdat het Westen bombardeert in Syrië veel te simplistisch is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat is er goed aan dan?
Ik zie een samenvatting van een nieuw paradigma wat deze keer een verklaring moet zijn, maar die haaks staat op alle verklaringen van de arabische lente. Hij haalt middel en doel door elkaar en doet eigenlijk precies wat hij het westen verwijt, namelijk het westen enorm belangrijk maken in alles.
Stel dat democratie de doorn in het oog is van 5 miljard mensen, maar voor ons het middel om rustig en welvarend te leven. Moeten we dan maar minder democratie hebben en die ideeen niet uitspreken omdat iemand anders er aanstoot aan neemt? Of accepteren we de consequenties en handel je daarnaar.
Maar dat zie je altijd bij diplomaten en rond internationale betrekkingen types irt de islam, ze willen iedereen pleasen. En dat als iedereen het maar goed heeft geweld vanzelf stopt.
Daar komt het wel een beetje op neer. Iedereen zijn eigen habitat met tradities en gewoontes.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Conclusie: de meute zoveel mogelijk op afstand houden.
En waar precies in de geschiedenis is gebleken dat dit werkt?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar komt het wel een beetje op neer. Iedereen zijn eigen habitat met tradities en gewoontes.
Klopt. Alleen opent hij allerlei zijweggetjes voor nieuwe simplistische redeneringen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel wat warrig geschreven inderdaad, maar het stipt in mijn ogen vooral aan dat het idee van 'er zijn terroristische aanslagen omdat het Westen bombardeert in Syrië veel te simplistisch is.
Wie zegt dat de geschiedenis altijd het antwoord voor de toekomst is. Als ik de beste man in het artikel moet geloven wil het gros helemaal niet de westerse waarden opgedrongen krijgen. Uit de recente geschiedenis is het brengen van democratie voornamelijk gefaald. Kijk maar in Irak, Afghanistan en de Arabische lentes.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En waar precies in de geschiedenis is gebleken dat dit werkt?
Het is anders dan nu, men heeft een positief gevoel bij 'vroeger', welk onderwerp dan ook.
Van de ene korte bocht naar de andere imo.
Dat is meer dan ik per maand verdien, dus ik ben gelukkig!quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat een geld, hoe krijg je het op!
Waarom werk je niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:57 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Dat is meer dan ik per maand verdien, dus ik ben gelukkig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |