Whehe.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vrij kordaat optreden, voor een stel Fransen. Had toch wel verwacht dat een flesje wijn of drie en een paar stakingen overheen zouden gaan.
Ik lees het morgen wel verder. Kan er ook niets zinnigs meer over zeggen.quote:
Slimme Moslims, zo blijkt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hoe kan je zoiets groots ongemerkt voorbereiden dan
Naja, ze zijn gewoon het uitgaansgebied ingetrokken en losgegaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zo groot is het toch niet? Paar man volbehangen met wapens en munitie is voldoende. En in de juiste circuits zijn zware wapens wel voorhanden getuige afrekeningen in het criminele circuit. 9/11 was nog wel een slagje heftiger maar dat is ook maar door iets van 20 man uitgevoerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja, ik wacht nog even of er nog een officiele verklaring komt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik lees het morgen wel verder. Kan er ook niets zinnigs meer over zeggen.
Geen idee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit is inderdaad niet enorm moeilijk om voor te bereiden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo groot is het toch niet? Paar man volbehangen met wapens en munitie is voldoende. En in de juiste circuits zijn zware wapens wel voorhanden getuige afrekeningen in het criminele circuit. 9/11 was nog wel een slagje heftiger maar dat is ook maar door iets van 20 man uitgevoerd.
Drie vliegtuigen simultaan kapen is inderdaad nog moeilijker dan met een paar man een theater binnen rennen terwijl een stel anderen op een knopje drukken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo groot is het toch niet? Paar man volbehangen met wapens en munitie is voldoende. En in de juiste circuits zijn zware wapens wel voorhanden getuige afrekeningen in het criminele circuit. 9/11 was nog wel een slagje heftiger maar dat is ook maar door iets van 20 man uitgevoerd.
quote:Tele are reporting that there are around 100 people have died inside the Bataclan.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:14 schreef GSbrder het volgende:
Niet te snel van stapel, bet.
Kan je relatie met je ex ook snel vernaggelen. Dan wil zij ineens de hut en de kids terug.
Fucking hell.quote:
Verschrikkelijk.quote:
Wat mij ook weer sceptisch maakt over het massale tappen van internetverkeer door de inlichtingendiensten. Zelfs als informatie redelijk helder is blijkt het vooraf erg lastig te zijn om bijvoorbeeld op handen zijnde aanslagen te herkennen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit is inderdaad niet enorm moeilijk om voor te bereiden.
Aan de andere kant, inlichtingendiensten zijn ongeveer het enige serieuze wapen dat we hebben tegen die groeperingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat mij ook weer sceptisch maakt over het massale tappen van internetverkeer door de inlichtingendiensten. Zelfs als informatie redelijk helder is blijkt het vooraf erg lastig te zijn om bijvoorbeeld op handen zijnde aanslagen te herkennen.
Bewaakte of zelfs verdedigde grenzen helpt ook..quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, inlichtingendiensten zijn ongeveer het enige serieuze wapen dat we hebben tegen die groeperingen.
Ook alleen wanneer ze zo dom zijn als de Hofstadgroep. Een beetje verstandige aspirant-terrorist doet het low-tech.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, inlichtingendiensten zijn ongeveer het enige serieuze wapen dat we hebben tegen die groeperingen.
Helpt echt bijzonder weinig, vooral omdat het ondoenbaar is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bewaakte of zelfs verdedigde grenzen helpt ook..
Neu niet echt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bewaakte of zelfs verdedigde grenzen helpt ook..
Ik denk niet dat het veel effectiever is dan niks doen. Maar politiek gezien staat dat natuurlijk slecht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Veel van die lui lopen vroeg of laat wel in de kijker, je moet de rol van veiligheidsdiensten daarin echt niet onderschatten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel effectiever is dan niks doen. Maar politiek gezien staat dat natuurlijk slecht.
Dat klopt, maar ook hier is het gevoel van daadkracht wat waard. Vooralsnog is er als het Om grensbewaking gaat vooral een lethargische houding in Europa. Die hele migrantenstroom straalt een grote machteloosheid uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Helpt echt bijzonder weinig, vooral omdat het ondoenbaar is.
De grens van de Verenigde Staten - Mexico wordt toch ook zorgvuldig bewaakt? Dat gebied is ontzettend veel groter dan vele landsgrenzen in Europa bij elkaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Helpt echt bijzonder weinig, vooral omdat het ondoenbaar is.
Mocht er een link met vluchtelingen zijn, dan zie ik nog wel massale mobilisatie aan de buitengrenzen komen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ook hier is het gevoel van daadkracht wat waard. Vooralsnog is er als het Om grensbewaking gaat vooral een lethargische houding in Europa. Die hele migrantenstroom straalt een grote machteloosheid uit.
Waar?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef Tem het volgende:
Wat een ellende. Zo'n team die die gasten moet uitschakelen en dan tussen 100 lijken staat.
Nee, daar passeren ook op dagelijkse basis hele volksstammen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:21 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De grens van de Verenigde Staten - Mexico wordt toch ook zorgvuldig bewaakt? Dat gebied is ontzettend veel groter dan vele landsgrenzen in Europa bij elkaar.
Dat denk ik ook. De komende 48 uur zullen beslissend zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Mocht er een link met vluchtelingen zijn, dan zie ik nog wel massale mobilisatie aan de buitengrenzen komen.
En je denkt dat dat niet minder was geweest als er geen hek had gestaan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, daar passeren ook op dagelijkse basis hele volksstammen.
Ik vind het lastig om dat te beoordelen. Veel informatie daarover is afkomstig van inlichtingendiensten zelf, ik vind het moeilijk om die informatie als objectief te zien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Veel van die lui lopen vroeg of laat wel in de kijker, je moet de rol van veiligheidsdiensten daarin echt niet onderschatten.
Verwacht echter een grote sisser.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. De komende 48 uur zullen beslissend zijn.
Altijd lastig, dubbele ontkenningen. Vermoedelijk heeft het hek een feitelijk marginaal effect.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:23 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
En je denkt dat dat niet minder was geweest als er geen hek had gestaan?
Altijd lastig, ingaan op de vraag in plaats van op iemands grammatica die om 1:25 even snel een zinnetje schrijft op een forum.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Altijd lastig, dubbele ontkenningen. Vermoedelijk heeft het hek een feitelijk marginaal effect.
Mja, het aloude adagium 'hoe meer data je hebt, des te minder informatie heb je'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef Tem het volgende:
Maar in het begin van de avond begreep ik dat die gasten wel op de radar waren maar er gewoon simpelweg teveel in Frankrijk op de radar zaten.
Daar wordt ook al jaren voor gewaarschuwd volgens mij, als je het hele internet opslaat dan zie je door de bomen het bos niet meer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef Tem het volgende:
Maar in het begin van de avond begreep ik dat die gasten wel op de radar waren maar er gewoon simpelweg teveel in Frankrijk op de radar zaten.
Dat betekent niet dat er minder mensen binnenkomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Altijd lastig, ingaan op de vraag in plaats van op iemands grammatica die om 1:25 even snel een zinnetje schrijft op een forum.
De Amerikaanse grensbewaking onderschept ontzettend veel mensen en drugs elk jaar.
Krijg je met vijf miljoen moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:25 schreef Tem het volgende:
Welterusten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Reya het volgende:
Enfin, ik nok het eens af? Goedenacht, nog.
Maar waar trek je dan de lijn van erg risicovol en marginaal risicovol? Denk dat het maken van een effectief onderscheid daartussen nog lastiger is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar wordt ook al jaren voor gewaarschuwd volgens mij, als je het hele internet opslaat dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Welterusten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Reya het volgende:
Trusten!quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Reya het volgende:
Slaap lekker, zover dat nog te doen is na vanavond.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:30 schreef Reya het volgende:
Hier zitten de meest intelligente users. Grammatica is zodoende een aandachtspunt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Altijd lastig, ingaan op de vraag in plaats van op iemands grammatica die om 1:25 even snel een zinnetje schrijft op een forum.
De Amerikaanse grensbewaking onderschept ontzettend veel mensen en drugs elk jaar.
En PHP.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:33 schreef eriksd het volgende:
Hier zitten de meest intelligente users.
Daarnaast, grammatica is het enige wat je kan meenemen van de lagere en middelbare school naar een juridische opleiding.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hier zitten de meest intelligente users. Grammatica is zodoende een aandachtspunt.
Wel een cruciaal puntje ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 01:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarnaast, grammatica is het enige wat je kan meenemen van de lagere en middelbare school naar een juridische opleiding.
Hmm. Zoals al eerder gezegd kan dit flink uit de hand gaan lopen. Rusland heeft het flink gehad met moslimsterroristen en men is in Europa extra prikkelbaar gezien de gigantische vluchtelingenstromen.quote:
Een gezamenlijke inval in Syrië = uit de hand lopen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:09 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hmm. Zoals al eerder gezegd kan dit flink uit de hand gaan lopen. Rusland heeft het flink gehad met moslimsterroristen en men is in Europa extra prikkelbaar gezien de gigantische vluchtelingenstromen.
De shockwaarde van een gijzeling en massaexecutie bij een concert is vele malen groter dan bij het opblazen van een vliegtuig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:09 schreef tofastTG het volgende:
in het ergste geval 200 mensen op 2,25 miljoen inwoners. Opmerkelijk dat iets als dit veel meer reuring weet te veroorzaken dan die aanslag op dat vliegtuig. De kracht van de media en een langzame dood.
Dat waren Russen. En daar was verder niet veel beeld van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:09 schreef tofastTG het volgende:
in het ergste geval 200 mensen op 2,25 miljoen inwoners. Opmerkelijk dat iets als dit veel meer reuring weet te veroorzaken dan die aanslag op dat vliegtuig. De kracht van de media en een langzame dood.
Ja, ik denk niet dat zo'n inval in een paar weken tijd de angel uit het conflict zal halen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 02:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Een gezamenlijke inval in Syrië = uit de hand lopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |