Wat een bananenrepubliek blijft het toch ook.quote:Russische tv blundert met beelden van geheim nucleair document
Mensen die binnenkort omgelegd gaan worden dus.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat een bananenrepubliek blijft het toch ook.
Typisch links, niet vies van geweld.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
Wel mooi dat er in mijn mooie stad een bomaanslag is gepleegd vannacht.
Thierry Baudet vindt van niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef Kaas- het volgende:
Rusland moeten ze gewoon alles afpakken. Het WK voetbal en alle ooit behaalde medailles bij sporttoernooien afpakken is een mooi begin. Dan alle buur(t)landen lid maken van de NAVO. En nooit nog olie of gas van ze kopen, zelfs niet een beetje.
Veel te saai zonder russenquote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef Kaas- het volgende:
Rusland moeten ze gewoon alles afpakken. Het WK voetbal en alle ooit behaalde medailles bij sporttoernooien afpakken is een mooi begin. Dan alle buur(t)landen lid maken van de NAVO. En nooit nog olie of gas van ze kopen, zelfs niet een beetje.
Ok.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Thierry Baudet vindt van niet.
Maar hij is dan ook zo'n GeenStijlmens en die geilen op Putin.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Thierry Baudet vindt van niet.
We kunnen prima zonder.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Veel te saai zonder russen
En nog een hardnekkige photoshopcampagne waarin je Poetin met een klein piemeltje ziet.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef Kaas- het volgende:
Andere kant van de stad, niks van meegekregen.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Typisch links, niet vies van geweld.
We importeren alle huwbare meisjes al.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef Kaas- het volgende:
Reya pest mij.quote:
Krijg je enkel ellende mee, vrouwen uit die hoek.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We importeren alle huwbare meisjes al.
Gelockt, zodat ik u voor eeuwig met deze uitspraak kan chanteren.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Reya pest mij.
Zullen we zijn huis in de fik steken?
U bent de kenner.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Krijg je enkel ellende mee, vrouwen uit die hoek.
Zeg ouwe pestkop, waarom kan ik niet meer P/DM'en?quote:Op donderdag 12 november 2015 09:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Gelockt, zodat ik u voor eeuwig met deze uitspraak kan chanteren.
Hij pest mij ook al een paar dagen.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Reya pest mij.
Zullen we zijn huis in de fik steken?
Iedereen die tegen Poetin is ziet graag een Islamitische Staat en meer Syrische vluchtelingen.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:19 schreef Gerolsteiner het volgende:
Niets mis met Rusland. En Poetin wint ook nog eens. Paar stukjes land erbij, de EU in puin, het Westen verliest in Syrië. Hoppa.
Mail naar forum@fok.nl sturen, na een ban worden je rechten niet automatisch hersteld.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeg ouwe pestkop, waarom kan ik niet meer P/DM'en?
Goed getraind met gedestilleerde dranken.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Met mijn voet kan ik niet snel genoeg wegrennen, bovendien.
Is dat iets nieuws?quote:Op donderdag 12 november 2015 09:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Mail naar forum@fok.nl sturen, na een ban worden je rechten niet automatisch hersteld.
Correct.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iedereen die tegen Poetin is ziet graag een Islamitische Staat en meer Syrische vluchtelingen.
Ongesteld allicht. Voor mindervalide mannen duurt dat enkele decennia per keer kennelijk.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij pest mij ook al een paar dagen.
Nieuw EU-beleid: ongediplomeerden worden hinderlijk gevolgd op het internet, opdat ze zich een keer op hun scriptie gaan richten.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:23 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ongesteld allicht. Voor mindervalide mannen duurt dat enkele decennia per keer kennelijk.
Wat nu als er geen vergoeding noch erkenning voor u in zit?quote:Op donderdag 12 november 2015 09:34 schreef Kowloon het volgende:
Ik wil je scriptie wel schrijven, waht. Ik heb al vier scripties geschreven dus heb ruime ervaring. Uiteraard wel tegen een vooraf betaalde vergoeding.
Slecht aanbod.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:35 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Wat nu als er geen vergoeding noch erkenning voor u in zit?
Dit is mijn beste aanbod.
Jaren geleden eens een nieuwsbericht gekeken over een taxirijder die scripties schreef in opdracht, had er tientallen geschreven.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:34 schreef Kowloon het volgende:
Ik wil je scriptie wel schrijven, waht. Ik heb al vier scripties geschreven dus heb ruime ervaring. Uiteraard wel tegen een vooraf betaalde vergoeding.
Joden zouden ook eens het beste met ons voor hebben.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:19 schreef Gerolsteiner het volgende:
Niets mis met Rusland. En Poetin wint ook nog eens. Paar stukjes land erbij, de EU in puin, het Westen verliest in Syrië. Hoppa.
Over Pia Dijkstra zeker.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom heb je mijn reactie weggehaald, Reya?
Dat is gewoon in nieuws. Zijn de woorden van Bosma.
quote:Op donderdag 12 november 2015 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk, dit vind ik dan wel weer een leuk bericht, ipv te jammeren over dat het niet eerlijk is dacht een compleet dorp in Wales, wat Starbucks kan, kunnen wij ook.
Heel het dorp gaat offshore
http://www.volkskrant.nl/(...)inationals~a4183991/
Ja, maar mag je hier geen geintjes over maken.quote:
Maar weer niet als student dronken een keer het Horst Wessel lied zingenquote:Op donderdag 12 november 2015 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
Je mag het wel van de daken schreeuwen als politicus. Dat dan weer wel.
Maar Martin Bosma zou in POL dus gecensureerd worden, dat biedt hoop.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar mag je hier geen geintjes over maken.
Je mag het wel van de daken schreeuwen als politicus. Dat dan weer wel.
Die is betrokken bij genocide, dus mag van Bosma geen Kamercommissie voorzitten en heeft hij protest aangetekend. Ik nuanceer het nu zelfs nog.quote:
Dat kan ik toch ook niet weten. A priori zijn zulk soort uitspraken, zelfs in het POL-café, niet toegestaan, want smadelijk. Met context wordt dat natuurlijk anders.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom heb je mijn reactie weggehaald, Reya?
Dat is gewoon in nieuws. Zijn de woorden van Bosma.
Eigenlijk zou de_nuance uw gebruikersnaam moeten zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die is betrokken bij genocide, dus mag van Bosma geen Kamercommissie voorzitten en heeft hij protest aangetekend. Ik nuanceer het nu zelfs nog.
quote:“Radio Freedom riep op tot aanslagen op democratisch gekozen lokale politici. Daarbij was alles geoorloofd: brandbommen, mijnen en handgranaten. Vele honderden stierven. Radio Freedom juichte als politici zich terugtrokken uit angst voor geweld. Wie daaraan meewerkt, zoals mevrouw Dijkstra, heeft blijkbaar geen respect voor de regels van de democratie en kan natuurlijk nooit geloofwaardig een commissie voorzitten die toeziet op ons openbaar bestuur. Het ANC liet alleen leden toe die zwart waren. Joden, Indiërs, blanken en kleurlingen (mensen van gemengd ras) waren uitgesloten. Dat racisme was blijkbaar aanvaardbaar voor mevrouw Dijkstra. Mede dankzij de inzet van heel veel idealisten zoals mevrouw Dijkstra is Zuid-Afrika nu het meest racistische land ter wereld, met 114 rassenwetten. Het ANC is als regeringspartij verantwoordelijk voor 365.000 onnodige AIDS-doden, vele honderden marteldoden per jaar, een explosie aan corruptie en misdaad, alsmede de stelselmatige vernieling van het onderwijs en de zorg. Mevrouw Dijkstra heeft nooit afstand genomen van haar strijd voor het genocidale en communistische ANC.”
Haha, wat een malloot.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die is evil
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-aan-genocide.dhtml
Helaas al bezet.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de_nuance uw gebruikersnaam moeten zijn.
Daar is geen woord van gelogen als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens meneer Bosma zijn persbericht
Bosma:
[..]
quote:Op donderdag 12 november 2015 10:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daar is geen woord van gelogen als je het mij vraagt.
Niemand heeft dat gelezen.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:15 schreef Kaas- het volgende:
Overigens allemaal spuit 11, ik postte hier gister al over bitches.
In mijn vorige post hierboven kun je het nog eens teruglezen.quote:
Dat wil hier in Nederland vrijwel niemand weten.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daar is geen woord van gelogen als je het mij vraagt.
http://pvv.nl/index.php/4(...)58-pia-dijkstra.htmlquote:PVV-woordvoerder Martin Bosma: "Radio Freedom riep op tot aanslagen op democratisch gekozen lokale politici. Daarbij was alles geoorloofd: brandbommen, mijnen en handgranaten. Vele honderden stierven. Radio Freedom juichte als politici zich terugtrokken uit angst voor geweld. Wie daaraan meewerkt, zoals mevrouw Dijkstra, heeft blijkbaar geen respect voor de regels van de democratie en kan natuurlijk nooit geloofwaardig een commissie voorzitten die toeziet op ons openbaar bestuur."
"Het ANC liet alleen leden toe die zwart waren. Joden, Indiërs, blanken en kleurlingen (mensen van gemengd ras) waren uitgesloten. Dat racisme was blijkbaar aanvaardbaar voor mevrouw Dijkstra. Mede dankzij de inzet van heel veel idealisten zoals mevrouw Dijkstra is Zuid-Afrika nu het meest racistische land ter wereld, met 114 rassenwetten. Het ANC is als regeringspartij verantwoordelijk voor 365.000 onnodige AIDS-doden, vele honderden marteldoden per jaar, een explosie aan corruptie en misdaad, alsmede de stelselmatige vernieling van het onderwijs en de zorg. Mevrouw Dijkstra heeft nooit afstand genomen van haar strijd voor het genocidale en communistische ANC."
Jawel hoor. En iedereen weet dat ook. Maar om je tegenstander te framen is het wel gemakkelijk om te roepen dat ze er niks van willen weten.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat wil hier in Nederland vrijwel niemand weten.
Er wordt vooral een grote stropop opgezet. Er wordt gedaan alsof het ANC niet bekritiseerd mag worden, terwijl dit in de praktijk genoeg gebeurt.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk is Zuid-Afrika op veel vlakken een puinzooi, maar dat valt niet bepaald los te zien van de moeilijke tijden die het land achter de rug heeft. Apartheid heeft de verhoudingen nou niet bepaald goed gedaan.
De val van het apartheidsregieme is zeer goed geweest, maar wat er daarna gebeurd is, is een enorme teleurstelling. Kijk de docuserie van Adriaan van Dis eens, die trouwens ook actief was voor het ANC.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk is Zuid-Afrika op veel vlakken een puinzooi, maar dat valt niet bepaald los te zien van de moeilijke tijden die het land achter de rug heeft. Apartheid heeft de verhoudingen nou niet bepaald goed gedaan.
Valt wel mee. Beetje een omhooggevallen meeloper.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
Bosma is nog best een gevaarlijk mannetje hoor.
Vaak wel.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Joden zouden ook eens het beste met ons voor hebben.
Geestverwanten van de PVV.quote:As far-right leader Marine Le Pen seeks election in depressed northern France, her message to voters boils down to: Choose me, I’ll restore France’s social protections and save you from American-led globalization.
Klinkt als een goede leider om het Frans-Duitse fundament van de EU te ondermijnen.quote:
De gemiddelde PVV-stemmer weet überhaupt niet waar Zuid-Afrika ligt.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk ook dat Wilders helemaal niet zit te wachten op die malle racist met z'n gelul over Zuid-Afrika en een Prinsenvlag-speldje op z'n jasje.
Hij kan puike speeches schrijven. Dat schudt Wilders niet allemaal uit z'n mouw.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk ook dat Wilders helemaal niet zit te wachten op die malle racist met z'n gelul over Zuid-Afrika en een Prinsenvlag-speldje op z'n jasje.
Dat is helaas niet alleen waar voor PVV stemmersquote:Op donderdag 12 november 2015 10:46 schreef Reya het volgende:
[..]
De gemiddelde PVV-stemmer weet überhaupt niet waar Zuid-Afrika ligt.
Op de mavo werd hij vast niet onderwezen in speech schrijven.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:46 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Hij kan puike speeches schrijven. Dat schudt Wilders niet allemaal uit z'n mouw.
Tijdelijk als in totdat die godse vluchtelingen weer eens thuis blijven.quote:Zweden voert grenscontroles tijdelijk weer in
In deze sc ook niet. Ze moeten eens komen praten met Chantal die bij me werkt. Zij en haar man zijn 15 jaar geleden uit ZA gevlucht. Die kan je wel wat life anekdotes meegeven.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat wil hier in Nederland vrijwel niemand weten.
Hadden ze geen gated community in een gated community in een gated community?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In deze sc ook niet. Ze moeten eens komen praten met Chantal die bij me werkt. Zij en haar man zijn 15 jaar geleden uit ZA gevlucht. Die kan je wel wat life anekdotes meegeven.
Jawel hoor. Iedereen weet dat het in ZA geen feest was en is. En ook iedereen wist dat dat er aan zat te komen.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In deze sc ook niet. Ze moeten eens komen praten met Chantal die bij me werkt. Zij en haar man zijn 15 jaar geleden uit ZA gevlucht. Die kan je wel wat life anekdotes meegeven.
Groot deel van mijn familie woont er nu al meer dan 35 jaar prima. En nu?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In b4 Waht's getroll.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
Nu is het wachten op de eerste user die Apartheid gaat lopen vergoelijken of zelfs verheerlijken.
Nu hopen dat ze geen slachtoffer worden lijkt me.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Groot deel van mijn familie woont er nu al meer dan 35 jaar prima. En nu?
U heeft Gerolsteiner weer eens al zijn genoegen ontnomen.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
Nu is het wachten op de eerste user die Apartheid gaat lopen vergoelijken of zelfs verheerlijken.
Beetje dom gereutel dat men zou "vluchten" uit Zuid-Afrika. Of het zijn een stel kanslozen natuurlijk.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:01 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nu hopen dat ze geen slachtoffer worden lijkt me.
Ze wonen in Orania?quote:Op donderdag 12 november 2015 11:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Beetje dom gereutel dat men zou "vluchten" uit Zuid-Afrika. Of het zijn een stel kanslozen natuurlijk.
Neequote:Op donderdag 12 november 2015 11:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Beetje dom gereutel dat men zou "vluchten" uit Zuid-Afrika. Of het zijn een stel kanslozen natuurlijk.
Ja dat is ook niet zo extreem als bepaalde berichten of documentaires aan lijken te duiden.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Er zijn ook Nederlanders die vluchten naar Denemarken, zo heb ik vernomen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat klopt. Toch is het complexer dan men hier voorstelt. Maar het klinkt leuk allemaal.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:09 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ja dat is ook niet zo extreem als bepaalde berichten of documentaires aan lijken te duiden.
Maar goed, het blijft een land met relatief hoge criminaliteit.
Als ik de topics hier op Fok mag geloven ben je als vlucht vanwege hogere criminaliteitscijfers nog steeds gewoon een gore gelukszoeker.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Als boer in Zuidafrika heb je vier keer zoveel kans vermoord te worden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfaanvallen_in_Zuid-Afrika
Die wil ik ook nog eens kijken; helaas geldt dat voor zoveel documentaires en series.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Deel 1 van een zevendelige serie over ZA, door Adriaan van Dis
http://www.npo.nl/van-dis-in-afrika-1/13-06-2010/VPRO_1140783
Hehe.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ik de topics hier op Fok mag geloven ben je als vlucht vanwege hogere criminaliteitscijfers nog steeds gewoon een gore gelukszoeker.
Tnhx. Vnv eens kijken!quote:Op donderdag 12 november 2015 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Deel 1 van een zevendelige serie over ZA, door Adriaan van Dis
http://www.npo.nl/van-dis-in-afrika-1/13-06-2010/VPRO_1140783
En dat klopt ook want het gros van de blanke zuid-Afrikaners gaat naar Engeland of Australië om meer geld te verdienen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ik de topics hier op Fok mag geloven ben je als vlucht vanwege hogere criminaliteitscijfers nog steeds gewoon een gore gelukszoeker.
Werkelijk, er is gelekt? Wist je ook al dat de PVV meedoet aan de volgende gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam?quote:Op donderdag 12 november 2015 11:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wie heeft er gelekt. Dat is de vraag.
Terecht. Meer knaken kunnen binnenrijgen is altijd een goede beweegreden.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:24 schreef Tem het volgende:
[..]
En dat klopt ook want het gros van de blanke zuid-Afrikaners gaat naar Engeland of Australië om meer geld te verdienen.
Veiligheid speelt wel degelijk mee, maar, wat is er mis met kansrijke arbeidsmigranten?quote:Op donderdag 12 november 2015 11:24 schreef Tem het volgende:
[..]
En dat klopt ook want het gros van de blanke zuid-Afrikaners gaat naar Engeland of Australië om meer geld te verdienen.
Behalve als ze hierheen komen!!!11111 Al heb ik een kleine onderbuikrommel die zegt dat er in het geval van Afrikaners een stuk minder moeilijk gedaan zou worden door boos petjesvolk.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Terecht. Meer knaken kunnen binnenrijgen is altijd een goede beweegreden.
Niets, natuurlijk, maar volgens de bloed-en-bodemmentaliteit dient migratie hoe dan ook gewantrouwd te worden.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veiligheid speelt wel degelijk mee, maar, wat is er mis met kansrijke arbeidsmigranten?
Hihi.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Werkelijk, er is gelekt? Wist je ook al dat de PVV meedoet aan de volgende gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam?
Hang jij dat aan dan?quote:Op donderdag 12 november 2015 11:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Niets, natuurlijk, maar volgens de bloed-en-bodemmentaliteit dient migratie hoe dan ook gewantrouwd te worden.
Uw trolls worden steeds matiger. Tijd om af te studeren en eens de handen uit de mouwen te steken.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:31 schreef Gerolsteiner het volgende:
Van Dis laat weer de mooie kanten zien, Theroux enkel de ellende.
Ik kies de middenweg en baseer mijn mening puur op de ervaringen van Voorschrift in ZA.
Geen flauw idee waar u op doelt.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Uw trolls worden steeds matiger. Tijd om af te studeren en eens de handen uit de mouwen te steken.
quote:Op donderdag 12 november 2015 11:35 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Geen flauw idee waar u op doelt.
Die ken ik ja, beetje foute clubs.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Nogal wat leden van dat Zuid Afrikaanse doodseskader zaten daarna bij Executive Outcome en Sandline International, private militaire organisaties die voor regeringen " problemen" oplossen
Helemaal niets en ik denk dat je het veiligheidsaspecten overschat. Zuid-Afrikaners zijn nogal trots volk en rennen niet zo snel weg. Van de blanke kring van mijn familie is welgeteld 1 gezin naar Australië vertrokken.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veiligheid speelt wel degelijk mee, maar, wat is er mis met kansrijke arbeidsmigranten?
Is er al iemand geboeid afgevoerd uit de TK?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
Jammer dat ik hier geen geluid om mee te luisteren naar het riedeltje van van Milty.
Ik zit in de Tweede Kamer en beschrijf gewoon de gesprekken hier.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Werkelijk, er is gelekt? Wist je ook al dat de PVV meedoet aan de volgende gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam?
Nee hij is wat milder de laatste tijd. De publieke opinie heeft hem rechts ingehaald waardoor hij normaal lijkt weer.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:24 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Zei Pauw nog wat semi-racistische dingen zoals gewoonlijk?
Goed punt.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee hij is wat milder de laatste tijd. De publieke opinie heeft hem rechts ingehaald waardoor hij normaal lijkt weer.
Echt waar joh?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:47 schreef Pokkelmans het volgende:
Hmm. Daniël van der Stoep, ex-PVV, huidig Artikel 50, verdacht van grooming.
Zo deden de leiders van de USSR het ook, dus waarom EUssr niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:47 schreef Pokkelmans het volgende:
True. Tamelijk ziek in het hoofd deze meneer.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
Vooral dat hij aan kleine meisjes coke aanbood is echt totaal hilarisch. Dan ben je pas echt de weg kwijt.
Het communistische ANC? Dus de linkse PVV strijdt nu tegen een ander links bolwerk? Wat is dit voor kannibalisme mensen.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens meneer Bosma zijn persbericht
Bosma:
[..]
Hij was desondanks toch de speechschrijver voor de Kamerfractie in zijn VVD-tijd.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:46 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Hij kan puike speeches schrijven. Dat schudt Wilders niet allemaal uit z'n mouw.
Hoho, Daniël van der S. is het tegenwoordig.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:47 schreef Pokkelmans het volgende:
Net als die bedreigde wethouder in Steenbergen. Ook zo iemand die er om vroeg.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
Een zwangere asielzoekster is in Duitsland op staat aangevallen en in elkaar getrapt.
Maar goed, dan vraag je er ook gewoon zelf om. Beetje provoceren door over straat te lopen.
Wir schaffen das.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
Zou er iets mis zijn met Duitsers? Heeft een bepaald deel van de bevolking een of andere genetische afwijking die al weet ik hoeveel generaties door wordt gegeven?
In dat land schijnt een aantal mensen immers gewoon niet normaal te kunnen reageren op alles wat een tikkeltje anders is.
Vroeger dacht ik altijd dat Duitsers gewoon hele maffe, kleinburgelijke Nederlanders waren en wij normaal waren.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wir schaffen das.
Naja, ik heb bij Duitsland altijd wel het idee dat ze nog net wat hypocrieter christendemocratisch zijn dan wij. Dat je daar al een gevaarlijke junkie bent als je af en toe een joint rookt, en dat rebellerende jeugd in Duitsland nét wat meer rebelleert dan in Nederland.
Ook lopen ze qua mode en gedrag tien jaar achter op Nederland, volgens mij.
Ik vind ze wel een beetje de Amerikanen van Europa. Met hun snelwegen, auto-industrie en hun diepgewortelde christendom.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vroeger dacht ik altijd dat Duitsers gewoon hele maffe, kleinburgelijke Nederlanders waren en wij normaal waren.
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat Duitsers eigenlijk normaal zijn en wij gewoon hele maffe, vrijzinnige Duitsers.
Ja dat idee heb ik ook. De VS en Duitsland hebben meer van elkaar weg dan de VS en de UK.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik vind ze wel een beetje de Amerikanen van Europa. Met hun snelwegen, auto-industrie en hun diepgewortelde christendom.
Kijk maar naar de 'grappen' van Piet.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
Als brildrager kom ik natuurlijk wel eens bij de opticien en de brillen waarbij je zoiets hebt van 'no way dat ik dat ooit op mijn hoofd ga zetten' worden vaak door Duitsers gedragen.
In humor zijn Duitsers ook niet zo sterk btw.
Die gast met dat rare hoedje, hippiebril en wijventrui. Keiharde hipster gewoon.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
Aardige mensen in Rotterdam.
'Moordstraf'
Mja de enige die verstandige dingen zegt wordt doorgespoeld, dus zegt weer genoeg over de editors.
Trui met vogeltjes?quote:Op donderdag 12 november 2015 15:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die gast met dat rare hoedje, hippiebril en wijventrui. Keiharde hipster gewoon.
Jup.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die gast met dat rare hoedje, hippiebril en wijventrui. Keiharde hipster gewoon.
Nee, een wijventrui is met bloemetjes. Vogels zijn stoer. Je ziet ook geen vrouwen met vogeltjesmotieven, dit i.t.t. bloemetjes.quote:
Volgens mij niet, zij is dan ook al een paar stappen verder....quote:Op donderdag 12 november 2015 08:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heeft zij die gevoelens niet? Dus dat afstand nemen.
Dat komt gewoon goed.quote:Ik denk dat het feit dat jij en zij veel andere mensen om zich heen hebben staan gelukkig wel helpt om dat scenario te voorkomen.
Elke keuze kent consequenties.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:11 schreef Gerolsteiner het volgende:
Ach ja, de nieuwe realiteit zinkt in.
Ik hoop het niet, ik sta sterk in mijn schoenen en ga verder. Ga het huis en de tuin flink aanpakken en krijg veel steun. Dat vind ik erg prettig. Ik zal haar laten zien wat ze mist.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:11 schreef Gerolsteiner het volgende:
Ach ja, de nieuwe realiteit zinkt in.
Dat lukt kennelijk nu al.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, ik sta sterk in mijn schoenen en ga verder. Ga het huis en de tuin flink aanpakken en krijg veel steun. Dat vind ik erg prettig. Ik zal haar laten zien wat ze mist.
Daarom moet je het niet doen. Je moet het goed doen voor de kinderen en voor je eigen welzijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, ik sta sterk in mijn schoenen en ga verder. Ga het huis en de tuin flink aanpakken en krijg veel steun. Dat vind ik erg prettig. Ik zal haar laten zien wat ze mist.
Dat is volgens mij nooit een issue geweest.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Zie het maar zo, Bet: nu kun je tenminste ongestoord in de kroeg blijven hangen.
Ik ben altijd goed voor mijn kinderen, dit heeft ze de laatste tijd niet gezien. Ik word weer de oude.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Daarom moet je het niet doen. Je moet het goed doen voor de kinderen en voor je eigen welzijn.
Njah, ik blijf twee kinderen in huis hebben he.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Zie het maar zo, Bet: nu kun je tenminste ongestoord in de kroeg blijven hangen.
Ze zei dat het wel stil en eenzaam was zo op die bank als hij aan het werk is. Ga je toch lekker mee in de kroeg staan was mijn antwoord. Maar ja, aan de andere kant van de bar is het een stuk minder gezellig.quote:
Daar twijfel ik niet aan. Ik bedoel dat je geen dingen moet doen om haar aan het denken te zetten. Je moet nu in de eerste plaats aan je kinderen en jezelf denken.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben altijd goed voor mijn kinderen, dit heeft ze de laatste tijd niet gezien. Ik word weer de oude.
Ai, dat is dan weer jammer.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, ik blijf twee kinderen in huis hebben he.
Boorde je daar zonder het te weten toch een belangrijk economisch thema aan.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
There ain't no such thing as a free lunch.
Ik moest hem opzoeken.
Daar gaan we weer.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:45 schreef robin007bond het volgende:
Grote staking in Griekenland:
http://www.theguardian.co(...)asures-business-live
Ik word er wel een beetje moe van. Niet uit de Euro willen en Varoufakis aan de dijk zetten, maar nu wel weer gaan huilen vanwege bezuinigingen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:45 schreef robin007bond het volgende:
Grote staking in Griekenland:
http://www.theguardian.co(...)asures-business-live
Ik zeg je eerlijk dat ik macro-economie op school niet zo interessant vond. Micro-economie en handel vond ik wel interessant. Ik heb soms het idee dat iedereen maar wat doet, zonder goed te weten wat de consequenties op de lange termijn zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Boorde je daar zonder het te weten toch een belangrijk economisch thema aan.Vandaar ook mijn stelling dat iedereen economie wel snapt en dat economen vooral de juiste term op kunnen plakken.
Mijn Engels leraar op de middelbare school was een groot fan van science fiction, dus bij mij was ie nog wel blijven hangen uit het boek van Heinlein.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
There ain't no such thing as a free lunch.
Ik moest hem opzoeken.
Tof, een leraar die van sf houdt.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn Engels leraar op de middelbare school was een groot fan van science fiction, dus bij mij was ie nog wel blijven hangen uit het boek van Heinlein.
Hojo, dat wil ik ook niet. Ik word zelf steeds vrolijkerquote:Op donderdag 12 november 2015 16:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan. Ik bedoel dat je geen dingen moet doen om haar aan het denken te zetten. Je moet nu in de eerste plaats aan je kinderen en jezelf denken.
Hield ook van fantasy, dus LOTR stond bij veel van zijn leerlingen op de leeslijst. Geloof ook dat hij was afgestudeerd op christelijke motieven / thematiek in de werken van Tolkien of iets dergelijks.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Tof, een leraar die van sf houdt.
quote:Op donderdag 12 november 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Alsof er vrouwen werken in een sobservatorium.quote:
Dat klinkt goed.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Hojo, dat wil ik ook niet. Ik word zelf steeds vrolijker
Dat laatste is ook lastig natuurlijk. Zeker als de schaal en de tijdspanne toeneemt. Al die IMF, CPB en OESO-rapporten enzo neem ik dan ook altijd met een grote korrel zout.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zeg je eerlijk dat ik macro-economie op school niet zo interessant vond. Micro-economie en handel vond ik wel interessant. Ik heb soms het idee dat iedereen maar wat doet, zonder goed te weten wat de consequenties op de lange termijn zijn.
Dat zou ik inderdaad maar beter doen; hoog sjamanenniveau, in dergelijke rapporten.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat laatste is ook lastig natuurlijk. Zeker als de schaal en de tijdspanne toeneemt. Al die IMF, CPB en OESO-rapporten enzo neem ik dan ook altijd met een grote korrel zout.
Nee, die zitten allemaal in het sopservatorium.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Alsof er vrouwen werken in een sobservatorium.![]()
![]()
Nee ongeloofwaardig. 4 / 10.
Wat leuk. Ik kon met mijn sf-voorliefde helemaal niet bij mijn lerares Engels terecht. Zij was klassiek geschoold in literatuur uit de 19e eeuw. Toch zou ik zelf later ook die kant uit gaan.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hield ook van fantasy, dus LOTR stond bij veel van zijn leerlingen op de leeslijst. Geloof ook dat hij was afgestudeerd op christelijke motieven / thematiek in de werken van Tolkien of iets dergelijks.
Verder hadden we voornamelijk zuurpruimen die hooguit voor Shakespeare een uitzondering op de standaardliteratuurlijst wilden maken.
Shit. Grap verneukt door een typo. Wat een dag dit. Wat een dag.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, die zitten allemaal in het sopservatorium.
De enige astronoom die ik persoonlijk ken is vrouw,quote:Op donderdag 12 november 2015 16:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Alsof er vrouwen werken in een sobservatorium.![]()
![]()
Nee ongeloofwaardig. 4 / 10.
Dan zit mijn gevoel er dus niet zo ver naast. Ik heb het ook bij de Euro: volgens mij weet niemand waar dat op termijn heengaat.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat laatste is ook lastig natuurlijk. Zeker als de schaal en de tijdspanne toeneemt. Al die IMF, CPB en OESO-rapporten enzo neem ik dan ook altijd met een grote korrel zout.
Tegelijkertijd vind je dat het allemaal een stuk wiskundiger moet, toch? Dat strookt dan weer niet echt met je theorie dat iedereen economie wel snapt.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Boorde je daar zonder het te weten toch een belangrijk economisch thema aan.Vandaar ook mijn stelling dat iedereen economie wel snapt en dat economen vooral de juiste term op kunnen plakken.
Dat zeg ik ook alleen maar omdat dat het enige is wat ik kan.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tegelijkertijd vind je dat het allemaal een stuk wiskundiger moet, toch? Dat strookt dan weer niet echt met je theorie dat iedereen economie wel snapt.
Ach, met de jaren leer je sommige dingen ook waarderen.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat leuk. Ik kon met mijn sf-voorliefde helemaal niet bij mijn lerares Engels terecht. Zij was klassiek geschoold in literatuur uit de 19e eeuw. Toch zou ik zelf later ook die kant uit gaan.
Uw grafsteen zal lezen 'Maakte spelfout bij grap op FOK!forum, 12 november 2015 om 16:58'.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Shit. Grap verneukt door een typo. Wat een dag dit. Wat een dag.
En dit komt bovendien in zijn dossier. Direct onder het feit dat meneer sociologie gestudeerd heeft.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:04 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Uw grafsteen zal lezen 'Maakte spelfout bij grap op FOK!forum, 12 november 2015 om 16:58'.
Sterker nog, terugkijken is bij dat soort dingen al erg lastig denk ik. Uitspraken als "De Euro heeft zoveel welvaart opgeleverd" of "Door de Euro is alles duurder geworden" zijn eigenlijk maar heel beperkt te onderbouwen.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan zit mijn gevoel er dus niet zo ver naast. Ik heb het ook bij de Euro: volgens mij weet niemand waar dat op termijn heengaat.
Ik denk dat de actieve economische samenwerking tussen EU-landen wel veel heeft opgeleverd in ieder geval. En het is een beetje het love and marriage verhaal; gezamenlijke markt en gedeelde munt gaan hand in hand.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sterker nog, terugkijken is bij dat soort dingen al erg lastig denk ik. Uitspraken als "De Euro heeft zoveel welvaart opgeleverd" of "Door de Euro is alles duurder geworden" zijn eigenlijk maar heel beperkt te onderbouwen.
Heb je toevallig iets uit een bepaalde commissie gelekt?quote:Op donderdag 12 november 2015 17:07 schreef Ryon het volgende:
En ik kreeg laatst al een belletje uit Den Haag vanwege twijfels rondom mijn persoonlijkheid. Gaat niet best worden dit.
Schei uit, Kafka. Der Prozess. Dat moest je een meesterwerk vinden en enorm boeiend. Ik kwam er ook niet doorheen. Ik heb alleen in het Frans niet alles gelezen.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, met de jaren leer je sommige dingen ook waarderen.
Gevolg bij mij was wel dat Engels het enige vak was waar ik ook daadwerkelijk het verplichte aantal boeken had gelezen. Bij Nederlands slechts een deel omdat ik me er makkelijk vanaf had gemaakt met wat werk van Zwagermans en Giphart en bij Duits helemaal niets omdat ik echt niet door die gortdroge rommel van Brecht en Kafka heen kwam.
Denken ja, niet aantonen. Er is simpelweg nauwelijks vergelijkingsmateriaal.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik denk dat de actieve economische samenwerking tussen EU-landen wel veel heeft opgeleverd in ieder geval. En het is een beetje het love and marriage verhaal; gezamenlijke markt en gedeelde munt gaan hand in hand.
Toch denkt men instinctief wel dat een gezamenlijke munt meer oplevert dan hij kwaad doet.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sterker nog, terugkijken is bij dat soort dingen al erg lastig denk ik. Uitspraken als "De Euro heeft zoveel welvaart opgeleverd" of "Door de Euro is alles duurder geworden" zijn eigenlijk maar heel beperkt te onderbouwen.
Grotere markt -> meer welvaart. Das ist doch immer so!quote:Op donderdag 12 november 2015 17:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Denken ja, niet aantonen. Er is simpelweg nauwelijks vergelijkingsmateriaal.
Ze denken dat je gestoord bent?quote:Op donderdag 12 november 2015 17:07 schreef Ryon het volgende:
En ik kreeg laatst al een belletje uit Den Haag vanwege twijfels rondom mijn persoonlijkheid. Gaat niet best worden dit.
In dit geval ging het - oprecht - over Rusland. Dat commissie stiekem speelde toen nog niet. Had ik als staatsrechtfanaticus wel leuker gevonden dan dat saaie Oostblok gezeik.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heb je toevallig iets uit een bepaalde commissie gelekt?
Je was een risico, begrijp ik? Of was je advies nodig?quote:Op donderdag 12 november 2015 17:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
In dit geval ging het - oprecht - over Rusland. Dat commissie stiekem speelde toen nog niet. Had ik als staatsrechtfanaticus wel leuker gevonden dan dat saaie Oostblok gezeik.
Die grap had Monolith al gemaakt.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:11 schreef Kowloon het volgende:
Je zou toch eerder denken dat een commissie van Eerste Kamerleden lekt. Gezien het aantal ouderen.
Ah, dan ben ik in goed gezelschap.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:12 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Die grap had Monolith al gemaakt.
Nee, heel kort: een niet nader te noemen politicus wordt momenteel bedreigd vanwege dat Rusland gezeik. Wij hadden die kerel echter nodig. Dus werd er even gebeld door the powers that be om te checken of ik wel de persoon was die ik beweerde te zijn en niet een of andere Poetin-fanaat. Gelukkig bleek ik inderdaad te zijn wie ik zelf dacht te zijn dus dat scheelde.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je was een risico, begrijp ik? Of was je advies nodig?
Oké Vladimir. Kijk je wel een beetje uit? Die Nederlandse politici willen jongeren nog wel eens coke en geld aanbieden voor discrete hand- en spandiensten.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, heel kort: een niet nader te noemen politicus wordt momenteel bedreigd vanwege dat Rusland gezeik. Wij hadden die kerel echter nodig. Dus werd er even gebeld door the powers that be om te checken of ik wel de persoon was die ik beweerde te zijn en niet een of andere Poetin-fanaat. Gelukkig bleek ik inderdaad te zijn wie ik zelf dacht te zijn dus dat scheelde.
Nu mijn dossier echter weer is aangevuld kom ik er volgende keer niet zo makkelijk vanaf. Zeker niet als ze NWS gaan bekijken.
En terecht trouwens. Waren de koters niet minderjarig geweest dan had Van der Stoep niets gedaan wat men bij D66 ook niet doet.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:16 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Oké Vladimir. Kijk je wel een beetje uit? Die Nederlandse politici willen jongeren nog wel eens coke en geld aanbieden voor discrete hand- en spandiensten.
Correct. Maar goed, de wetgever is onverbiddelijk. Tevens heeft Van der Stoep geen rechters achter zich zoals een D66'er wel heeft.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
En terecht trouwens. Waren de koters niet minderjarig geweest dan had Van der Stoep niets gedaan wat men bij D66 ook niet doet.
Vertel!quote:Op donderdag 12 november 2015 17:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
In dit geval ging het - oprecht - over Rusland. Dat commissie stiekem speelde toen nog niet. Had ik als staatsrechtfanaticus wel leuker gevonden dan dat saaie Oostblok gezeik.
Frans was ik na de 4e klas gelukkig al klaar mee. Moet ook ook zeggen dat ik op mijn 16e / 17e ook echt nul interesse had in zware lectuur, dus Kafka en dergelijke was destijds ook echt niet aan mij besteed. Bovendien heeft het gedwongen moeten lezen van dat soort werken op die leeftijd er ook voor gezorgd dat ik nooit meer de behoefte heb gehad om het een tweede kans te geven.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Schei uit, Kafka. Der Prozess. Dat moest je een meesterwerk vinden en enorm boeiend. Ik kwam er ook niet doorheen. Ik heb alleen in het Frans niet alles gelezen.
Ja dat is zo jammer, dat de verplichting het enthousiasme weghaalt. Ik vond het zelf niet erg, die boekenlijsten, en ik ben altijd een lezer gebleven.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Frans was ik na de 4e klas gelukkig al klaar mee. Moet ook ook zeggen dat ik op mijn 16e / 17e ook echt nul interesse had in zware lectuur, dus Kafka en dergelijke was destijds ook echt niet aan mij besteed. Bovendien heeft het gedwongen moeten lezen van dat soort werken op die leeftijd er ook voor gezorgd dat ik nooit meer de behoefte heb gehad om het een tweede kans te geven.
Dat heb ik ook. Heb nooit meer een leesboek gelezen na mijn middelbare school. Nou ben ik nooit zo van de leesboeken geweest, maar de ervaring op de middelbare school heeft het er niet beter op gemaakt.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bovendien heeft het gedwongen moeten lezen van dat soort werken op die leeftijd er ook voor gezorgd dat ik nooit meer de behoefte heb gehad om het een tweede kans te geven.
Zo werd ik nogal doorgezaagd over Joseph Conrad's Heart of Darkness. Ik vond het wel een leuke avonturenboekje, de juf Engels dacht daar anders over.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:25 schreef Nautilus. het volgende:
Oh ja, die lijstjes. Wij hadden een leraar Engels die bijna alle boeken van zijn lijstje uit zijn hoofd kende. Een meisje beweerde dat ze David Copperfield gelezen had. Vroeg hij: 'En wat voor handschoenen droeg de koetsier ook al weer...?' Kreeg ze een rood hoofd.
Ik was vroeger wel een flinke lezert, maar na de middelbare school heb ik jaren geen boek aangeraakt. Jammer wel. Gelukkig is dat weer goed gekomenquote:Op donderdag 12 november 2015 18:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Heb nooit meer een leesboek gelezen na mijn middelbare school. Nou ben ik nooit zo van de leesboeken geweest, maar de ervaring op de middelbare school heeft het er niet beter op gemaakt.
Nou ja, ik heb dat in bredere zijn altijd gehouden. Tijdens mijn studie kon ik dan weer met veel plezier zware filosofische of wetenschappelijke werken lezen, maar tot het lezen van mijn eigen studiemateriaal kon ik me maar moeilijk zetten. Ook nu heb ik in tegenstelling tot sommige van mijn collega's echt geen zin om in mijn vrije tijd mijn vakkennis continu uit te breiden en te verbreden.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat is zo jammer, dat de verplichting het enthousiasme weghaalt. Ik vond het zelf niet erg, die boekenlijsten, en ik ben altijd een lezer gebleven.
Dus zelfs bij een flinke lezert werken die boekenlijsten contraproductief.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik was vroeger wel een flinke lezert, maar na de middelbare school heb ik jaren geen boek aangeraakt. Jammer wel. Gelukkig is dat weer goed gekomen
Ik was al geen flinke lezert, maar mijn eindexamenjaar heeft mijn leeslust wel definitief de nek omgedraaid.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dus zelfs bij een flinke lezert werken die boekenlijsten contraproductief.
Ik schud de mooie woorden zo uit de mouw.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dus zelfs bij een flinke lezert werken die boekenlijsten contraproductief.
Terecht. Ik hield altijd van lezen en nu gelukkig ook weer. Na de middelbare school was ik zeker 10 jaar genezen.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik was al geen flinke lezert, maar mijn eindexamenjaar heeft mijn leeslust wel definitief de nek omgedraaid.
Je ervaart dus nog steeds dat gevoel van moeten versus willen.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb dat in bredere zijn altijd gehouden. Tijdens mijn studie kon ik dan weer met veel plezier zware filosofische of wetenschappelijke werken lezen, maar tot het lezen van mijn eigen studiemateriaal kon ik me maar moeilijk zetten. Ook nu heb ik in tegenstelling tot sommige van mijn collega's echt geen zin om in mijn vrije tijd mijn vakkennis continu uit te breiden en te verbreden.
Zonde is dat toch. Ik zou geen andere manier weten waarop we jonge mensen in contact kunnen brengen met literatuur.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik was al geen flinke lezert, maar mijn eindexamenjaar heeft mijn leeslust wel definitief de nek omgedraaid.
Ik vertoon mijn hele leven al in extreme mate SOG.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Je ervaart dus nog steeds dat gevoel van moeten versus willen.
Mooi, dan mag je moe maar tevreden zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:44 schreef Friek_ het volgende:
Zo, eerste lessen gegeven. Ging eigenlijk meer dan prima.
Ja, maar die ruimte heb ik ook prima tijdens werktijd.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:44 schreef Nautilus. het volgende:
Dat heeft met je mindset te maken, denk ik. Ik vind het pas leuk om vakliteratuur te lezen als ik bepaalde opdrachten gedaan heb waarvoor ik die kennis nodig heb.
Hoi.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vertoon mijn hele leven al in extreme mate SOG.
Vertel me wat dat is, want ik zie te veel betekenissen op Google.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vertoon mijn hele leven al in extreme mate SOG.
Studie ontwijkend gedrag.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Vertel me wat dat is, want ik zie te veel betekenissen op Google.
Ahww, zonde.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met je Lovecraft.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik was vroeger wel een flinke lezert, maar na de middelbare school heb ik jaren geen boek aangeraakt. Jammer wel. Gelukkig is dat weer goed gekomen
Da's nog uit mijn middelbare school periode jaquote:
Een reisboek met mooie platen?quote:Op donderdag 12 november 2015 18:48 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind lezen nog steeds wel leuk. Ik mag nu zelfs als kerstcadeau een boek t.w.v. 40 euro uitkiezen, maar tegenwoordig trek ik alles digitaal binnen, dus ik weet niet wat ik wil.
Playboyabbo.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:48 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind lezen nog steeds wel leuk. Ik mag nu zelfs als kerstcadeau een boek t.w.v. 40 euro uitkiezen, maar tegenwoordig trek ik alles digitaal binnen, dus ik weet niet wat ik wil.
Gelukkig wel ja, anders was er niet zo heel veel van me terecht gekomen, vrees ik.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij lijkt me zo iemand die al heel veel leert van kijken en luisteren.
Dan was je een onderpresteerder geweest.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja, anders was er niet zo heel veel van me terecht gekomen, vrees ik.
Literatuur interesseerde me echt geen hol, ik wilde gewoon lekker Tom Clancy lezen.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:51 schreef Nautilus. het volgende:
Ik geloof dat iedere leerling wel belangstelling heeft voor literatuur, en een goede leraar kan die belangstelling laten tintelen. Je zou leerlingen eerst The Beach kunnen laten lezen, en vervolgens Heart of Darkness.
Ik denk dat het al eerder begint, namelijk bij het voorlezen.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:51 schreef Nautilus. het volgende:
Ik geloof dat iedere leerling wel belangstelling heeft voor literatuur, en een goede leraar kan die belangstelling laten tintelen. Je zou leerlingen eerst The Beach kunnen laten lezen, en vervolgens Heart of Darkness.
Nou ja, een dergelijke houding kan natuurlijk ook het gevolg zijn van eigenlijk nooit echt ergens moeite voor hoeven te doen.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan was je een onderpresteerder geweest.
Ja, ik vermoed dat jij in die categorie valt. Een heuse luxepositie.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, een dergelijke houding kan natuurlijk ook het gevolg zijn van eigenlijk nooit echt ergens moeite voor hoeven te doen.
Dat is inderdaad een luxepositie waarvan ik me prima bewust ben en waarom ik ook nogal sceptisch ben over de mythe dat hard werken in kapitalistische maatschappijen een noodzakelijke of voldoende voorwaarde zou zijn voor een goed inkomen.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik vermoed dat jij in die categorie valt. Een heuse luxepositie.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 12 november 2015 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
Lezen![]()
Lezen op de middelbare school
Wel tof dat zelfs jij vrienden kan hebben!quote:Op donderdag 12 november 2015 19:01 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Vond de boeken die ik voor Nederlands moest lezen walgelijk. Maar snel na de middelbare school zijn boeken mijn vrienden geworden.
Nee hoor, sommige mensen komt het aangewaaid door een goed geheugen of een hoge intelligentie.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een luxepositie waarvan ik me prima bewust ben en waarom ik ook nogal sceptisch ben over de mythe dat hard werken in kapitalistische maatschappijen een noodzakelijke of voldoende voorwaarde zou zijn voor een goed inkomen.
Je had toch zeker wel enige vrijheid in de keuze van de boeken?quote:Op donderdag 12 november 2015 19:01 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Vond de boeken die ik voor Nederlands moest lezen walgelijk. Maar snel na de middelbare school zijn boeken mijn vrienden geworden.
Zo, dat gaat ver. Ik gebruikte voor Frans wel uittreksels, die kon je ook gewoon kopen.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:16 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb zelfs ooit iemand betaald om een boekverslag voor me te maken.
Oei, dat is ook wel heftig. Tsja...quote:Op donderdag 12 november 2015 19:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo, dat gaat ver. Ik gebruikte voor Frans wel uittreksels, die kon je ook gewoon kopen.
quote:Op donderdag 12 november 2015 19:16 schreef robin007bond het volgende:
Ik moest voor mijn eindexamen voor alle talen bij elkaar 45 boeken lezen, bij Frans kostte me dat te veel moeite. We hadden samen met het gymnasium Frans, en de lerares vond het atheneum maar niks. Het was dus gewoon niet leuk.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oei, dat is ook wel heftig. Tsja...
Dat kan ik me voorstellen. Wat enorm veel zeg.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik moest voor mijn eindexamen voor alle talen bij elkaar 45 boeken lezen, bij Frans kostte me dat te veel moeite. We hadden samen met het gymnasium Frans, en de lerares vond het atheneum maar niks. Het was dus gewoon niet leuk.
Ja dat krijg als je -toen nog- de A-kant kiest.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Wat enorm veel zeg.
Lekker liberaal weer. Anderen mensen betalen om voor je te denken. Huiswerk gewoon lekker outsourcen.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:16 schreef robin007bond het volgende:
Ja, zo bekeken had ik nog geluk. Kreeg er wel een anderhalf duizend regels Plato voor terug.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat krijg als je -toen nog- de A-kant kiest.
Slimstuderen.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:25 schreef Kaas- het volgende:
Betalen voor boekverslagen ipv gewoon dreigen met een pak slaag.
Dat is niet mis. Maar ik heb het altijd jammer gevonden dat ik maar 1 jaar latijn heb gehad.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, zo bekeken had ik nog geluk. Kreeg er wel een anderhalf duizend regels Plato voor terug.
Eigenlijk koos ik alleen maar voor gymnasium om mee te kunnen op de Romereis. Echt een talenmens was ik natuurlijk niet. Maar achteraf gezien wel blij mee - het was wel leuk om te doen.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is niet mis. Maar ik heb het altijd jammer gevonden dat ik maar 1 jaar latijn heb gehad.
Was daar 20 jaar geleden mee gekomen.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:34 schreef Ryon het volgende:
De truc van de literatuurlijst is trouwens dat het absoluut niet de bedoeling is dat je de boeken op je lijst ook echt leest. Het is literatuuronderwijs, geen "ik kan lezen" onderwijs. De aanvullende literatuur en duiding, daar gaat het om. Het boek zelf is een mooie bonus.
En, was het een mooie reis?quote:Op donderdag 12 november 2015 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk koos ik alleen maar voor gymnasium om mee te kunnen op de Romereis. Echt een talenmens was ik natuurlijk niet. Maar achteraf gezien wel blij mee - het was wel leuk om te doen.
Toen had ik nog geen internet om mijn wijsheden met de wereld te delen (of 1995.. misschien net wel. Nou ja).quote:Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Was daar 20 jaar geleden mee gekomen.
Wij werden wel degelijk bevraagd over de inhoud van de boeken.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:34 schreef Ryon het volgende:
De truc van de literatuurlijst is trouwens dat het absoluut niet de bedoeling is dat je de boeken op je lijst ook echt leest. Het is literatuuronderwijs, geen "ik kan lezen" onderwijs. De aanvullende literatuur en duiding, daar gaat het om. Het boek zelf is een mooie bonus.
Ja, zeker. Sindsdien hou ik van die stad.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef Disana het volgende:
[..]
En, was het een mooie reis?
Je ontwikkelt je denkvermogen met het gym, en mijn standpunt is dat je niet hoog genoeg opgeleid kunt zijn.
Dat is een mooie herinnering. Wat je in die periode meemaakt, vergeet je nooit meer.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, zeker. Sindsdien hou ik van die stad.
Samen met je docenten, drie flessen goedkope wijn en een gitaar bij de Trevifontein zitten tot middernacht. Dat kon toen nog.
Ja, maar als je goede aanvullende literatuur hebt staat het daar ook in. Je moet wel weten waar het boek overgaat natuurlijk. Daar hoef je het boek zelf niet van A tot Z voor gelezen hebben, alleen de belangrijke en cruciale passages.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Wij werden wel degelijk bevraagd over de inhoud van de boeken.
Wij hadden helemaal geen tijd voor die aanvullende literatuur. Het was simpelweg lezen geblazen.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, maar als je goede aanvullende literatuur hebt staat het daar ook in. Je moet wel weten waar het boek overgaat natuurlijk. Daar hoef je het boek zelf niet van A tot Z voor gelezen hebben, alleen de belangrijke en cruciale passages.
Beetje lullig gezegd: als zeventienjarige ben je gewoon niet slim genoeg om echte literatuur te begrijpen. Het is een beetje alsof je dan naar een Picasso kijkt. Je registreert wel wat je ziet, maar je ziet eigenlijk niets. Natuurlijk kan je de schoonheid van dat werk op die leeftijd wel al waarderen, maar dat is pure bonus. Een toevalligheid.
Met behulp van boekverslagen, aanvullende literatuur (kritieken) en de schoolliteratuur (Dautzenberg) kom je al een eind. Je leert dan wat er werkelijk in een boek staat, niet wat je puberbreintje denkt dat er staat. De docent zal daar ook nauwelijks in geïnteresseerd zijn.
We hebben, naast ongeveer zevenhonderd kerken, ook een hele dag rondgelopen in de Vaticaanse Musea. Toen we weer buiten stonden, merkte onze geschiedenisdocent droogjes op dat we ongeveerl 2% van de collectie gezien hadden die dag.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:41 schreef Disana het volgende:
Onze schoolreis ging naar Londen. Museum in, museum uit. En maar steak and kidney pie eten.
Je vergeet dat gewoon niet.
Wow. Die kerk barst ook echt van de kunstschatten.quote:Op donderdag 12 november 2015 19:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hebben, naast ongeveer zevenhonderd kerken, ook een hele dag rondgelopen in de Vaticaanse Musea. Toen we weer buiten stonden, merkte onze geschiedenisdocent droogjes op dat we ongeveerl 2% van de collectie gezien hadden die dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |