abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157472177

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157472192
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:51 schreef Rottie99 het volgende:
Zojuist 80 euro gedaan in de honden snuffelbox op Symbid! Levert meteen een bladcadeau bon op van 15 euro, toch leuk :-) (of een snuffelbox maar ik heb geen hond)
Je kan het ook zelf opeten....
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157472207
Sorry, ik zie ineens dat ik een nieuw topic heb geopend.. Maar heb de titel gelijk gehouden.
Kan ik niet meer wijzigen, helaas!
pi_157472518
quote:
Sja, is een beetje onzekere branche. Ik twijfel nog een beetje :)
pi_157472575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:13 schreef crowdiefunder het volgende:
Sja, is een beetje onzekere branche. Ik twijfel nog een beetje :)
En alles van waarde zijn al aan de ING verpand. Een wagenpark van 30k vind ik niet echt serieus.

Ik pas
pi_157472747
Ik heb m meegepakt, maar ook meer om de gun factor omdat mijn roots daar liggen. Verder is die westlandse mentaliteit ook een goeie en staan ze er best wel bekend.
pi_157472749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:15 schreef RavigotteSaus het volgende:
En alles van waarde zijn al aan de ING verpand. Een wagenpark van 30k vind ik niet echt serieus.

Ik pas
Een ding moet ik hem nageven, zijn website is overzichtelijk en werkt goed. Het lijkt er op dat hij ook nette producten verhuurd en een groot assortiment heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-11-2015 17:43:19 ]
pi_157473087
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:56 schreef crowd-fundi het volgende:
De nieuwsbrief van KOM biedt interessante dingen. Een brief vol "wist-u-datjes". O.a.:

[..]

Zo, dat staat er dan toch maar: maar liefst 25% van alle aanvragen wordt gehonoreerd. Nu denk ik te snappen waarom de diervoederman er weer op komt. Die heeft natuurlijk ook een zo laag mogelijk investeringsrisico. Dat komt uiteraard door de grondige check van elke en dus ook deze financieringsaanvraag en de geboden zekerheden. |:(
Naar mijn mening is 25% een vrij laag percentage. Bij KOM moet de aanvrager voor de toetsing namelijk wel 249 ex BTW neertellen. Hiermee voorkom je al een aantal onzinnige aanvragen. Bij GVE is de toetsing gratis, waardoor er in verhouding waarschijnlijk meer onzinnige aanvragen tussen zitten.
pi_157473224
Vandaag het betaalverzoek voor Human Alloy van GVE ontvangen en het geld direct overgemaakt.
pi_157473300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:46 schreef Groepfunder het volgende:
Vandaag het betaalverzoek voor Human Alloy van GVE ontvangen en het geld direct overgemaakt.
Dan was ik dit keer de eerste betaler, Had hem 4 weken geleden al betaald voor ik op vakantie ging. :)

Hoe staat het eigenlijk met zijn bijeenkomst voor investeerders waar we het over gehad hebben. Volgens mij hadden we het toen over derde week November.

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-11-2015 17:57:34 ]
pi_157474515

[ Bericht 100% gewijzigd door Rottie99 op 11-11-2015 18:45:11 ]
pi_157474605
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:55 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Haha, en er dan bij blaffen en kwispelen zeker
pi_157474645
Vandaag mijn 3e project dat het break even point heeft bereikt :)
pi_157474843
Beste mensen,

Met het oog op de toenemende negatieve berichten over crowdfunding, onderzoek ik in hoeverre mensen negatieve ervaringen hebben gehad met crowdfunding platformen (bv: late levertijd van producten, gecancelde projecten etc.) en wat dit voor invloed heeft op toekomstige participatie in crowdfunding projecten. Ook onderzoek ik de invloed van persoonlijke karakteristieken op deze relatie: het nemen van risico, mate van altruisme (anderen helpen) en openheid tot ervaring.

Heeft u ervaring met het financieel steunen van producten op crowdfunding platformen? Vul dan a.u.b. de vragenlijst in voor mijn master scriptie onderzoek (max 5 min) en maak kans op een waardebon van 50 euro

https://q.mwm2.nl/7DGznknly0iBW_EzjnLt-w
pi_157474945
Daar heb je hem weer. Vergoeding is nu wel verdubbeld :W
pi_157474964
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:56 schreef damirwijdenes het volgende:
Beste mensen,

Met het oog op de toenemende negatieve berichten over crowdfunding, onderzoek ik in hoeverre mensen negatieve ervaringen hebben gehad met crowdfunding platformen (bv: late levertijd van producten, gecancelde projecten etc.) en wat dit voor invloed heeft op toekomstige participatie in crowdfunding projecten. Ook onderzoek ik de invloed van persoonlijke karakteristieken op deze relatie: het nemen van risico, mate van altruisme (anderen helpen) en openheid tot ervaring.

Heeft u ervaring met het financieel steunen van producten op crowdfunding platformen? Vul dan a.u.b. de vragenlijst in voor mijn master scriptie onderzoek (max 5 min) en maak kans op een waardebon van 50 euro

https://q.mwm2.nl/7DGznknly0iBW_EzjnLt-w
Over twee dagen 100 euro? :)
pi_157475036
Voor 200 euro doe ik mee
pi_157475457
Haha, te weinig mensen deden mee met het vorige onderzoek, dus veranderen we het onderwerp onderzoek in de hoop dat er meer mensen meedoen...
pi_157476183
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Een ding moet ik hem nageven, zijn website is overzichtelijk en werkt goed. Het lijkt er op dat hij ook nette producten verhuurd en een groot assortiment heeft.
Ik heb toch maar wat vragen gesteld op hun vraag en antwoord rubriek.
Ze schrijven 121K per jaar af waardoor de cashflow (ondanks de lage winst) toch nog vrij hoog uitkomt en de aflossing een fluitje van een cent lijkt. Echter ik zie nergens de hoogte van de vervangingsinvesteringen. Dat spul gaat niet eeuwig mee dus als je (stel) in 5 jaar afschrijft zal er toch gauw een tonnetje opnieuw geïnvesteerd moeten worden ieder jaar. Dat scheelt nogal. De aflossingscapaciteit is véél krapper dan wordt voorgesteld. En dan blijft er weinig positiefs over in het verhaal.....

Ik blijf er van af voorlopig. Niet voor niets een C.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 11-11-2015 19:50:24 ]
Pecunia non olet
pi_157485541
quote:
peterverhaar ‏@peterverhaar 9h9 hours ago op twitter
Tijdens crowdlending bijeenkomst nogmaals benadrukt dat belegger ook eigen risico inschatting moet doen, naast het platform ,platform heeft zorgplicht om juiste en consistente info te geven, maar het is geen spaarproduct maar beleggingsproduct en ook exec onlu er zijn deelnemers die de zorgplicht geheel bij platform leggen, dit is misvatting, dus goed nadenken of product voor u geschikt is
Maar meneer Verhaar het probleem ligt nu juist bij de informatievoorziening van de platformen, die is vaak niet juist, niet consistent en onvoldoende. Bovendien nemen zij geen verantwoordelijkheid voor wat ze publiceren.
Dus AFM aanscherpen de zorgplicht van het cf platform op het gebied van de informatie voorziening!
pi_157485737
Meneer Verhaar zou zich eens moeten verdiepen in de cijfers die Agium via KOM de wereld inslingert.
Zo ook nu weer bij het meest recente KoM project.
Ik mag hopen, en neem ook aan, dat betreffende heer scherp terecht is gewezen t.a.v. zijn (kortstondig) optreden alhier.
:(
pi_157485747
Bij een beleggingsproduct zit een 60 pagina's tellende prospectus met ALLE informatie over het product. Als ik (via aandelen) in een bedrijf beleg kan ik de jaarcijfers opvragen.

Bij crowdfunding moeten we het doen met twee A4-tjes van de pitch.
Met deze niet (vaak niet correcte) incomplete informatie moeten wij het doen.
Het platform heeft misschien geen zorgplicht voor wat betreft de kwaliteit van de lening, maar wel de plicht om alle informatie die er toe doet boven water te krijgen en te publiceren. Een A-lening die met drie maanden op de fles gaat en waar het onderpand onder water blijkt te staan dat zou je een platform zeker mogen aanrekenen.

Maar goed, we kennen de heer verhaar. Als er inversteerders nat gaan door toedoen van een platform zit hij vast weer namens de inversteerders bij Radar om te zeggen dat een platform ook zorgplicht heeft. Immers, wiens brood men eet, wiens taal men spreekt.
pi_157486563
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb toch maar wat vragen gesteld op hun vraag en antwoord rubriek.
Ze schrijven 121K per jaar af waardoor de cashflow (ondanks de lage winst) toch nog vrij hoog uitkomt en de aflossing een fluitje van een cent lijkt. Echter ik zie nergens de hoogte van de vervangingsinvesteringen. Dat spul gaat niet eeuwig mee dus als je (stel) in 5 jaar afschrijft zal er toch gauw een tonnetje opnieuw geïnvesteerd moeten worden ieder jaar. Dat scheelt nogal. De aflossingscapaciteit is véél krapper dan wordt voorgesteld. En dan blijft er weinig positiefs over in het verhaal.....

Ik blijf er van af voorlopig. Niet voor niets een C.
De vragen zijn beantwoord, De antwoorden hebben mij niet doen kantelen naar een investerings moment. :)
Mijn conclusie is dat het vorige kooppand als een molensteen om de nek hangt.
pi_157486897
Hoe kan KoM nu aangeven dat er een laag risico is? Het is een C-project :? . Mag Verhaar uitleggen...
pi_157486978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De vragen zijn beantwoord, De antwoorden hebben mij niet doen kantelen naar een investerings moment. :)
Mijn conclusie is dat het vorige kooppand als een molensteen om de nek hangt.
Heb nog een paar aanvullende vragen gesteld over het ontbreken van de investeringen en over de voorraad.
pi_157487019
Ik begin nu serieus een beetje nijdig te worden.
Hoe kan KOM zo'n tweet eruit gooien terwijl er dit: In combinatie met de geleverde cijfers en de gehanteerde uitgangspunten wordt er vanuit Kapitaal op Maat vastgesteld dat dit een hoog risico is voor de Kapitaal Op Maat investeerders.
in de pitch onder het kopje "financieel" staat.
pi_157487032
Ik neem de moeite niet eens meer. KoM = no-go

Moge het beste platform overleven... maar dat betekent wat mij betreft ook géén investeringen meer in een platform dat zoveel steken laat vallen.

Ik wacht liever op een nieuw leuk project op, bijvoorbeeld, InvestorMatch...
pi_157487082
quote:
Echter, de waarde van het pand is minimaal gelijk aan die van de hypotheek en hierop wordt ook afgelost.
quote:
Op deze panden zit een hypotheek van 340K bij een woz-waarde van 290K. Daarnaast is dmv een beleggingspolis inmiddels een waarde van 62K opgebouwd voor de aflossing.
Dan stel ik in de allergunstigste berekening dat de hypotheek 340-62 is 278K is. Dan ben ik dus zo netjes geweest om de fictieve waarde van de beleggingspolis er af te trekken. En met een WOZwaarde van 290K kom ik dus op een overwaarde van WEL 12K. Die overwaarde is bij betalingsproblemen heel snel verdampt zeker omdat het pand ook nog verhuurd blijkt te zijn.

Waarom komt dit weer allemaal boven water als er wordt doorgevraagd?
pi_157487192
Is die Verhaar de tweet-chef bij KOM?
pi_157487222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:16 schreef bleyenburg het volgende:
Is die Verhaar de tweet-chef bij KOM?
Dat denk ik niet, meer gezien zijn uitspraken:
peterverhaar ‏@peterverhaar 9h9 hours ago op twitter
Tijdens crowdlending bijeenkomst nogmaals benadrukt dat belegger ook eigen risico inschatting moet doen, naast het platform ,platform heeft zorgplicht om juiste en consistente info te geven, maar het is geen spaarproduct maar beleggingsproduct en ook exec onlu er zijn deelnemers die de zorgplicht geheel bij platform leggen, dit is misvatting, dus goed nadenken of product voor u geschikt is
  donderdag 12 november 2015 @ 10:18:26 #32
417254 BumBunny
huppelend het leven in
pi_157487245
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:55 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

_O-
pi_157487317
Verhaar is Chef 'rechtpraten wat krom is'

Ik zag trouwens ook dat hij in het advisory board van Sparkholder zit.
pi_157487319
Ik schrik toch wel van het kinderachtige cowboy-gedrag vanuit een van de platforms. En de agressief-defensieve teneur, om alle verantwoordelijkheid alvast bij funders te leggen, roept bij mij iig vraagtekens op over de staat van hun portefeuille...
pi_157487347
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:22 schreef ZeKraut het volgende:
Ik schrik toch wel van het kinderachtige cowboy-gedrag vanuit een van de platforms. En de agressief-defensieve teneur, om alle verantwoordelijkheid alvast bij funders te leggen, roept bij mij iig vraagtekens op over de staat van hun portefeuille...
Mij schiet ineens dat beeld door mijn hoofd uit Irak dat een of andere minister riep dat alles onder controle was en dat achter hem een standbeeld omver werd getrokken.
Mininster van liegen en draaien was dat.

Ik ben morgen vrij en ga me dan eens even rustig verdiepen in FundingCircle.
Het aantal projecten de afgelopen maand dat aan mijn eisen voldeed was op Kom, Symbid en AGD te veel te weinig om mijn verslaving te stollen. Ik zit inmiddels met trillende vingertjes achter het toetsenbord en ik begin slecht te slapen.

[ Bericht 9% gewijzigd door RavigotteSaus op 12-11-2015 10:38:06 ]
pi_157488297
Reactie KoM:
Ook vanuit KOM geven wij graag nog een toelichting op de vragen die gesteld zijn. Allereerst is ons doel (en ook die van de ondernemer) de vragen zsm mogelijk te beantwoorden. Wij kunnen echter niet garanderen dat dit ‘a la minute’ lukt. Wat betreft de vraag @current en quick ratio: De current en quick ratio zijn hetzelfde, omdat het bedrijf geen handelsvoorraden heeft. We begrijpen de verwarring, omdat bij de zekerheden staat dat de boekwaarde van de voorraad 280k is. Met voorraad bedoelen we echter de inventaris wat de onderneming bezit. Het gaat voornamelijk om voorraad om de partyverhuur mogelijk te maken. Wat betreft de vraag @afschrijvingen: De post afschrijvingskosten heeft betrekking op de afschrijvingen van de e inventaris en vervoersmiddelen. Het gaat voornamelijk om kleine investeringen (statafels, glazen etc.) en deze kunnen fiscaal gezien direct in het resultaat worden verantwoord. Hierdoor zijn de jaarafschrijvingen vrij hoog. In het bedrag van de hoogte van afschrijvingen zitten ook al de vervangingsinvesteringen. Wij zijn het eens dat de hoogte van de vervangingsinvesteringen van circa. ¤70.000 ook gesplitst hadden kunnen zijn in het overzicht. Per saldo blijft het overzicht hetzelfde en de afloscapaciteit blijft ook positief. Wat betreft de vraag @extra verhuiskosten: De extra kosten van verhuizing zijn vooral te zien in de stijging van de personeelskosten in 2014 t.o.v. 2013. Deze verhuizing is met eigen personeel gedaan. Ongeveer ¤35.000 van de stijging is toe te rekenen aan de verhuizing. Wat betreft de vraag @Over de tweet. Deze tekst is niet juist en verwarrend. De tweet is inmiddels verwijderd.
pi_157488354
een verhuizing van 35K??????
wowwww!!!
pi_157488378
Hebben ze hun spullen met de gouden koets overgebracht?
Naaldwijk -> 's-Gravenzande is een paar kilometer.
pi_157489251
quote:
13s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:09 schreef AapNootMuis het volgende:
Ik neem de moeite niet eens meer. KoM = no-go

Moge het beste platform overleven... maar dat betekent wat mij betreft ook géén investeringen meer in een platform dat zoveel steken laat vallen.

Ik wacht liever op een nieuw leuk project op, bijvoorbeeld, InvestorMatch...
En wat is volgens jou dan het best platform?

Vind eigenlijk dat geen een platform een dikke voldoende scoort.
  donderdag 12 november 2015 @ 12:12:01 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_157489358
Mag ik hier ook mijn eigen goede doel crowdfunden. Ik ga in juni meedoen aan Ale D'Huzes :)

http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/tjerkblik
pi_157489574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:05 schreef Murene het volgende:

[..]

En wat is volgens jou dan het best platform?

Vind eigenlijk dat geen een platform een dikke voldoende scoort.
Dat laatste met je eens hoor.
op IM het minste aan te merken so far, maar die hebben natuurlijk nog nauwelijks projecten gehad dus niet te vroeg juichen ;)
pi_157489690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:28 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Dat laatste met je eens hoor.
op IM het minste aan te merken so far, maar die hebben natuurlijk nog nauwelijks projecten gehad dus niet te vroeg juichen ;)
Ze mogen van mij wel een keer met een nieuw project komen.
pi_157489933
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:34 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ze mogen van mij wel een keer met een nieuw project komen.
Die laatste werd al ver voor einde looptijd weggehaald en was maar voor een kwart (met moeite) vol. Eerder ook een keer 2 die niet vol kwamen. Maakt weinig geen indruk
pi_157490317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:47 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Die laatste werd al ver voor einde looptijd weggehaald en was maar voor een kwart (met moeite) vol. Eerder ook een keer 2 die niet vol kwamen. Maakt weinig geen indruk
Dan een correctie, alle platformen mogen van mij wel een keer met een nieuw project komen.
pi_157490378
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:11 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Dan een correctie, alle platformen mogen van mij wel een keer met een nieuw project komen.
oeps wilde aapnootmuis quoten, excuses. Zal wel afgeleid zijn door je gebruikersnaam *)
pi_157491679
Beide projecten op GvE nog 5K per dag nodig. Wordt krapjes
pi_157492373
Deze week onderstaande update ontvangen van GvE project 8937. Ondanks dat het in deze branche natuurlijk moeizaam gaat, komen deze mensen keurig hun afspraak na. Pakketje deze week maar even ophalen *O*

"Geachte investeerder,

Zoals bij aanvang van uw investering is afgesproken ontvangt u bij uw investering groter dan ¤ 1.000 een vleespakket. Wij hadden aanvankelijk het plan om er een barbecue pakket van te maken voor de zomer. Helaas werden wij dit voorjaar geconfronteerd met ernstige ziekte in de zeer naaste familie en speelden er ook gezondheidsproblemen op het bedrijf, die nog voortvloeiden uit een uitbraak van een infectieziekte kort na de overname. Hier hebben onze prioriteiten dan ook gelegen de afgelopen maanden. Daarnaast zal het u niet ontgaan zijn dat de varkenshouderij in zijn geheel zich momenteel in een crisissituatie bevindt. De exportbeperkingen naar Rusland, alsmede het uitblijven van prijsherstel na de reguliere zomerdip zorgen voor te lage prijzen.

Voor ons blijft het belangrijk om te blijven focussen op resultaatverbetering op een duurzame wijze. Hier hoort gestructureerd werken onlosmakelijk bij. We zien gelukkig dat deze aanpak gaat werken en dat de diergezondheid stap voor stap verbetert.

Ons aanbod van een vleespakket blijft uiteraard bestaan en we hebben afgelopen zomer al een paar jonge dieren apart gehouden die een speciaal dieet hebben gehad, wat de kwaliteit van het vlees ten goede komt. In de afgelopen weken hebben we contact gehad met een ambachtelijke slager uit Wehl, waarbij is afgesproken om vleespakketten te maken die horen bij de herfst- en winterperiode. Het barbecue seizoen is inmiddels voorbij en eigenlijk zijn we ook van mening dat een traditioneel vleespakket past bij onze bedrijfsvoering en iedereen kan op deze manier proeven dat ambachtelijk verwerkt vlees het lekkerst is.

Slagerij Bles uit Wehl heeft inmiddels voor u een pakket gemaakt van onze varkens dat bestaat uit schnitzels, speklappen, verse worst en een rookworst uit eigen rokerij. Om de kwaliteit van het vlees te waarborgen is het vlees na het verwerken direct bij de slager ingevroren. Graag nodigen wij u uit om uw pakket bij ons op te halen op:

Zaterdag 14 november 2015 tussen 11:00 uur en 16:00 uur
Zaterdag 21 november 2015 tussen 11:00 uur en 16:00 uur

Helaas is het niet mogelijk om uw pakket op te sturen omdat het hier om ingevroren levensmiddelen gaat. Mochten de genoemde data toch een probleem vormen of wilt u het pakket door iemand anders laten ophalen, dan overleggen wij graag met u wat de mogelijkheden zijn. Wij willen u vragen om per mail aan te geven op welke datum u uw pakket komt ophalen, zodat wij kunnen zorgen dat er voldoende pakketten op onze locatie zijn.

Wij realiseren ons dat u tijdens uw bezoek misschien in de stallen zult willen kijken, vanwege mogelijke risico's op ziekte insleep is dit helaas niet mogelijk.

Graag zien wij u op 14 of 21 november.
Met vriendelijke groet,"

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 12-11-2015 15:20:45 ]
pi_157492525
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
Verhaar is Chef 'rechtpraten wat krom is'

Ik zag trouwens ook dat hij in het advisory board van Sparkholder zit.
Voor wie Verhaar wil horen spreken over zijn huidige initiatieven:
Verschillende bedrijven waar hij zich mee bemoeit komen aan de orde evenals zijn relatie met AFM.

http://www.sprout.nl/file(...)rgunning-voor-monefy
pi_157492679
quote:
Hmm weer een sportschool 😆
BKR (J) uitgelegd in de noot
Ik doe niet mee ik heb er al een paar

[ Bericht 2% gewijzigd door patrick109 op 12-11-2015 15:33:58 ]
pi_157492963
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:25 schreef patrick109 het volgende:

[..]

Hmm weer een sportschool 😆
Ik doe niet mee ik heb er al een paar
Ik geloof nog steeds niet in het concept. En als ik niet in een product geloof investeer ik dus niet
pi_157493095
ik ook geen fitness dingen en geen OAMKB boekhouders meer.....
pi_157493493
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:25 schreef patrick109 het volgende:
Oh al twee jaar geen incidenten met BKR tja dan heb je natuurlijk alle vertrouwen in de investeerder terug.

Verder is het gewoon een FIT20 waar we dezelfde vraagtekens bij kunnen zetten als bij de andere FIT20's.

[ Bericht 9% gewijzigd door RavigotteSaus op 12-11-2015 16:20:14 ]
pi_157493878
SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door Nizno op 12-11-2015 20:39:21 ]
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
pi_157493983
@ tsagld bericht svp in spoiler zetten. Dit is overigens geen default
pi_157494420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:30 schreef Justme7005 het volgende:
@ tsagld bericht svp in spoiler zetten. Dit is overigens geen default
Ik hou niet van tegenstrijdige berichten. Graag even in spoiler uitleggen wat er aan de hand is.
Ik heb net even terug gelezen op het forum van 2014. Ik zit er niet in maar veel van ons wel. AUB voorzichtig met naam etc. gaat om veel geld en voor je het weet hebben ze het nog moeilijker.

tsagld! Actie!

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-11-2015 17:15:52 ]
pi_157494528
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:24 schreef tsagld het volgende:
Een nieuwe default bij GVE: 7276, xxxx. Zij hebben twee leningen lopen, andere is 8800. Ik zit in beide, maar alleen van 7276 een mail gehad van GVE. Die van 8800 zal binnenkort volgen, de november betaling daarvan is in elk geval nog niet binnen terwijl die er wel had moeten zijn.
Nog geen default, echter wel problemen. a.u.b. naam snel verwijderen.
pi_157494904
Die laatste van KOM is dan wel weer aantrekkelijk. Geen geweldige rente maar wel een degelijk verhaal.
Pecunia non olet
pi_157494967
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:59 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Nog geen default, echter wel problemen. a.u.b. naam snel verwijderen.
Is er geen fanatieke lid van dit forum, die mod kan worden. Lijkt me niet verkeerd dat er iemand is die snel van zulke gevaarlijke gegevens kan wijzigen wanneer nodig.

Of is dat een heel gek idee
pi_157495060
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:19 schreef obligataire het volgende:
Die laatste van KOM is dan wel weer aantrekkelijk. Geen geweldige rente maar wel een degelijk verhaal.
Misschien dat ik die nog even meepak, nog meer meningen? Daarna zit ik gelijk aan de aan mijzelf opgelegde limiet aan CF investeringen en ga ik mijn best doen hier minder vaak te lezen om niet in de verleiding te komen :)
pi_157495296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:25 schreef Murene het volgende:

[..]

Is er geen fanatieke lid van dit forum, die mod kan worden. Lijkt me niet verkeerd dat er iemand is die snel van zulke gevaarlijke gegevens kan wijzigen wanneer nodig.

Ik heb het bericht gerapporteerd, meestal wordt het dan snel aangepast.

Ik zit er overigens ook in, maar er staat dat de eigenaar verwacht snel weer te kunnen betalen. We zullen zien...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_157495301
Na 9 maanden en 150 investeringen heb ik besloten voorlopig te stoppen met investeren. Ik wil de komende tijd eerst afwachten hoe de platforms zich verder professionaliseren. Ik heb voor nu besloten een storting te doen in mijn bankspaarhypotheek. Daar krijg ik ook een aardig rendement op.
  donderdag 12 november 2015 @ 18:02:14 #63
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_157495659
Amen Djh77. Flink bezig geweest de laatste tijd. Ik wil juist beginnen, nog tips?
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_157495681
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:19 schreef obligataire het volgende:
Lijkt inderdaad degelijk bedrijf met winst. Wel vreemd dat de omzet 10% terugloopt.
6 % is ook wel karig beloond voor de risico's van CF.
De A geeft voor mij de doorslag. Pak hem mee.
pi_157495820
OK ik pak KOM ook mee. Ik kan zeker goede projecten gebruiken om mijn portefeuille op te bouwen. Ik zit daarmee nu op 4 geïnvesteerde projecten.
pi_157495824
Een nieuwe op IvM,
Overnamefinanciering transportbedrijf - ¤ 50.000,- - B+ Rating - 8% rente - 48 mnd
Eerste indruk is wel goed.....
pi_157496494
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:10 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op IvM,
Overnamefinanciering transportbedrijf - ¤ 50.000,- - B+ Rating - 8% rente - 48 mnd
Eerste indruk is wel goed.....
Die doe ik. De KOM 6% jongens had ik bijna gedaan doch die wachten nog maar even, ik vind de vrachtwagens een betere investering.
Wat een verademing in vergelijking met de andere platformen deze financiele toelichting!
pi_157496515
KOM

Waarom een lening als je zoveel werkkapitaal hebt?

Ik stap er niet in. Vind A+ veels te hoog.
pi_157496541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:24 schreef tsagld het volgende:
SPOILER
Zit zelf dus in 8800 en heb vandaag de mail over de betalingsproblemen ontvangen. En dat binnen een jaar! Volgens de schuldenaar is het maar tijdelijk, maar dat betwijfel ik. Gaat dus lekker. Eerst
SPOILER
een paar weken geleden en nu dit weer. Ben nog niets eens een jaar bezig, maar heb grote twijfels of ik aan het eind van de rit een positief resultaat gaat behalen. Ik vrees van niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 12-11-2015 20:41:16 ]
pi_157496605
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:41 schreef gve74 het volgende:

[..]

Zit zelf dus in 8800 en heb vandaag de mail over de betalingsproblemen ontvangen. En dat binnen een jaar! Volgens de schuldenaar is het maar tijdelijk, maar dat betwijfel ik. Gaat dus lekker. Eerst
SPOILER
een paar weken geleden en nu dit weer. Ben nog niets eens en jaar bezig, maar heb grote twijfels of ik aan het eind van de rit een positief resultaat gaat behalen. Ik vrees van niet.
Als je je geld wil terug zien zou ik toch wat zuiniger om springen met de naam van het bedrijf. Ze hebben het nu moeilijk het is niet de bedoeling het nog moeilijker te maken toch?
Dus GVE74 even de naam verwijderen uit je Quote.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nizno op 12-11-2015 21:11:28 ]
pi_157497045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:25 schreef Murene het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Heb overigens ook de mail voor 8800 gehad. Bummer...
pi_157497443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als je je geld wil terug zien zou ik toch wat zuiniger om springen met de naam van het bedrijf. Ze hebben het nu moeilijk het is niet de bedoeling het nog moeilijker te maken toch?
Dus GVE74 even de naam verwijderen uit je Quote.
Dacht door een afkorting te gebruiken al redelijk discreet te zijn. Maar heb de afkorting nu onder een spoiler geplaatst. Zou jij het svp nog in de quote willen aanpassen?
pi_157497597
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:21 schreef gve74 het volgende:

[..]

Dacht door een afkorting te gebruiken al redelijk discreet te zijn. Maar heb de afkorting nu onder een spoiler geplaatst. Zou jij het svp nog in de quote willen aanpassen?
In de quote moet je dit ook zelf aanpassen.
pi_157497719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die doe ik. De KOM 6% jongens had ik bijna gedaan doch die wachten nog maar even, ik vind de vrachtwagens een betere investering.
Wat een verademing in vergelijking met de andere platformen deze financiele toelichting!
Ik pak ze gewoon allebei, wie weet hoe lang het duurt voor er weer iets vergelijkbaars komt. Complimenten aan IVM😆
Pecunia non olet
pi_157497758
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om me aan te melden bij ivm, zit al bij 4 partijen waar ik zo'n 60 projecten heb. Is het het waard? :)
  donderdag 12 november 2015 @ 19:36:42 #76
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157497802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:34 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om me aan te melden bij ivm, zit al bij 4 partijen waar ik zo'n 60 projecten heb. Is het het waard? :)
JA
pi_157497935
quote:
De tijd zal het leren maar ik begrijp je helemaal. Ik zit nu ook al in 5 platformen (incl IvM overigens) en ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee.
pi_157498093
Ik kan hem niet vinden op IvM? Alleen inner crowd nog oid?
pi_157498133
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:47 schreef crowdiefunder het volgende:
Ja, denk het wel.
pi_157498134
quote:
Klopt. Ik neem hem mee overigens.
pi_157498203
Nou, dan moet ik nog even afwachten of jullie een gaatje overhouden :) En anders jammer, hoefde ik me toch niet te registreren.
pi_157498207
quote:
Dan ben ik er alweer klaar mee. Wat is het nut hiervan?
pi_157498250
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:51 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Vaste klanten hebben een eerste keus O-)
pi_157498425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:51 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Volgens mij heeft investormatch ooit eens forumleden die niet in de innercrowd zaten geholpen om toch het project te zien en alvast te investeren.
pi_157498437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:59 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Volgens mij heeft investormatch ooit eens forumleden die niet in de innercrowd zaten geholpen om toch het project te zien en alvast te investeren.
Klopt.
  donderdag 12 november 2015 @ 20:00:11 #86
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157498465
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vaste klanten hebben een eerste keus O-)
>:) *)
Je hoeft overigens slechts één keer mee te doen om tot de vasteklantenkring te behoren.
pi_157498536
Ik heb daar bij Collin al veel problemen mee maar kan me daar nog iets bij voorstellen inzake family and friends. Hier zie ik het nut helemaal niet. Alsof ze zo snel vollopen!

@horsemen thnx voor je dm
pi_157498836
Over Romynox van KoM twijfel ik nog een beetje. Het ziet er allemaal wel netjes uit maar 6% is voor mij eigenlijk net even iets te laag in dit geval. Hij loopt trouwens snel vol, ik denk dat hij vandaag de buit binnen heeft.
  donderdag 12 november 2015 @ 20:18:53 #89
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157498863
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:02 schreef rockenfeller het volgende:
Ik heb daar bij Collin al veel problemen mee maar kan me daar nog iets bij voorstellen inzake family and friends. Hier zie ik het nut helemaal niet. Alsof ze zo snel vollopen!
Het heeft inderdaad nog geen enkel nut.
Ik kreeg wel de link. Alsof ik nu blij moet zijn dat ik tot de uitverkorenen behoor.
Maar goed, deze ziet er heel wat strakker uit dan die spammers.
Mocht je het project pas morgen kunnen bekijken, dan is er nog genoeg te investeren.
pi_157499079
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:18 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Het heeft inderdaad nog geen enkel nut.
Ik kreeg wel de link. Alsof ik nu blij moet zijn dat ik tot de uitverkorenen behoor.
Maar goed, deze ziet er heel wat strakker uit dan die spammers.
Mocht je het project pas morgen kunnen bekijken, dan is er nog genoeg te investeren.
Ik heb helaas nog niks met ivm gedaan en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Met de steigerbouwer had ik achteraf ook mee willen doen.... en nu ik gve en kom zo zie ....
wil ik het ook proberen bij ivm... die het crowdfunden (hopelijk) serieuzer neemt .
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 12 november 2015 @ 20:40:29 #91
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_157499390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:43 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik heb het bericht gerapporteerd, meestal wordt het dan snel aangepast.

Ik zit er overigens ook in, maar er staat dat de eigenaar verwacht snel weer te kunnen betalen. We zullen zien...
Sorry, ik was vanavond niet aanwezig. En blijkbaar is het niet door 1 van mijn collegae gezien.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_157499551
Pffff..... Zit na vandaag bij GVE op 25% default in aantal, bijna 30% in euro's. Dat hakt er nu iedere maand toch aardig in en gaat niet meer goedgemaakt kunnen worden. De lol gaat er zo echt wel een beetje vanaf....voor mij voorlopig geen investeringen meer.

Hopelijk komt er niets meer bij en gaan een paar van mijn defaults weer lopen binnenkort.
pi_157499604
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

In de quote moet je dit ook zelf aanpassen.
Het lukt me alleen om mijn eigen post aan te passen. Als iemand mijn bericht al heeft gequoteerd dan kan ik dat toch niet zelf veranderen? Dat zal dan toch degene moeten doen die mij heeft gequoteerd?
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 12 november 2015 @ 20:51:40 #94
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_157499652
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:49 schreef gve74 het volgende:

[..]

Het lukt me alleen om mijn eigen post aan te passen. Als iemand mijn bericht al heeft gequoteerd dan kan ik dat toch niet zelf veranderen? Dat zal dan toch degene moeten doen die mij heeft gequoteerd?
als het goed is heb ik het overal weg gehaald, anders mij er even op wijzen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_157499730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:46 schreef Rottie99 het volgende:
Pffff..... Zit na vandaag bij GVE op 25% default in aantal, bijna 30% in euro's. Dat hakt er nu iedere maand toch aardig in en gaat niet meer goedgemaakt kunnen worden. De lol gaat er zo echt wel een beetje vanaf....voor mij voorlopig geen investeringen meer.

Hopelijk komt er niets meer bij en gaan een paar van mijn defaults weer lopen binnenkort.
Dat zijn toch hele andere percentages dan waar GVE het ooit over had!!! Ik heb met je te doen...Zit nu op 5% default, maar ben pas 10 maanden bezig. Er zullen er dus nog wel een aantal volgen.
pi_157499803
quote:
99s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:51 schreef Nizno het volgende:

[..]

als het goed is heb ik het overal weg gehaald, anders mij er even op wijzen.
De post van NaRegenDeZon om 18:45 uur bevat nog een quote met een projectnaam erin. Alvast bedankt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 12 november 2015 @ 21:11:39 #97
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_157500163
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:58 schreef gve74 het volgende:

[..]

De post van NaRegenDeZon om 18:45 uur bevat nog een quote met een projectnaam erin. Alvast bedankt.
done :)
pi_157500169
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:46 schreef Rottie99 het volgende:

Zo dan...dat is heftig. Hoop met je mee dat er weer mensen gaan betalen.
Ik ben wel nieuwsgierig. Hoe heb jij je projecten geselecteerd? Veel 5s projecten?
pi_157500271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:12 schreef didi80 het volgende:

[..]

Zo dan...dat is heftig. Hoop met je mee dat er weer mensen gaan betalen.
Ik ben wel nieuwsgierig. Hoe heb jij je projecten geselecteerd? Veel 5s projecten?
Heel weinig 5s, hiervan is er slechts 1 in de problemen. Ook geen horeca meer. Ik kies mijn projecten toch vooral op "zekerheid", product of bedrijf waar ik absoluut in geloof met een goed verhaal en goede referenties. Maar kennelijk zegt dat ook niet zo veel.
pi_157500321
quote:
Vind ik wel. Qua informatieverstrekking zijn ze erg goed.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')