abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157486978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De vragen zijn beantwoord, De antwoorden hebben mij niet doen kantelen naar een investerings moment. :)
Mijn conclusie is dat het vorige kooppand als een molensteen om de nek hangt.
Heb nog een paar aanvullende vragen gesteld over het ontbreken van de investeringen en over de voorraad.
pi_157487019
Ik begin nu serieus een beetje nijdig te worden.
Hoe kan KOM zo'n tweet eruit gooien terwijl er dit: In combinatie met de geleverde cijfers en de gehanteerde uitgangspunten wordt er vanuit Kapitaal op Maat vastgesteld dat dit een hoog risico is voor de Kapitaal Op Maat investeerders.
in de pitch onder het kopje "financieel" staat.
pi_157487032
Ik neem de moeite niet eens meer. KoM = no-go

Moge het beste platform overleven... maar dat betekent wat mij betreft ook géén investeringen meer in een platform dat zoveel steken laat vallen.

Ik wacht liever op een nieuw leuk project op, bijvoorbeeld, InvestorMatch...
pi_157487082
quote:
Echter, de waarde van het pand is minimaal gelijk aan die van de hypotheek en hierop wordt ook afgelost.
quote:
Op deze panden zit een hypotheek van 340K bij een woz-waarde van 290K. Daarnaast is dmv een beleggingspolis inmiddels een waarde van 62K opgebouwd voor de aflossing.
Dan stel ik in de allergunstigste berekening dat de hypotheek 340-62 is 278K is. Dan ben ik dus zo netjes geweest om de fictieve waarde van de beleggingspolis er af te trekken. En met een WOZwaarde van 290K kom ik dus op een overwaarde van WEL 12K. Die overwaarde is bij betalingsproblemen heel snel verdampt zeker omdat het pand ook nog verhuurd blijkt te zijn.

Waarom komt dit weer allemaal boven water als er wordt doorgevraagd?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157487192
Is die Verhaar de tweet-chef bij KOM?
pi_157487222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:16 schreef bleyenburg het volgende:
Is die Verhaar de tweet-chef bij KOM?
Dat denk ik niet, meer gezien zijn uitspraken:
peterverhaar ‏@peterverhaar 9h9 hours ago op twitter
Tijdens crowdlending bijeenkomst nogmaals benadrukt dat belegger ook eigen risico inschatting moet doen, naast het platform ,platform heeft zorgplicht om juiste en consistente info te geven, maar het is geen spaarproduct maar beleggingsproduct en ook exec onlu er zijn deelnemers die de zorgplicht geheel bij platform leggen, dit is misvatting, dus goed nadenken of product voor u geschikt is
  donderdag 12 november 2015 @ 10:18:26 #32
417254 BumBunny
huppelend het leven in
pi_157487245
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:55 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Je kan het ook zelf opeten....
_O-
pi_157487317
Verhaar is Chef 'rechtpraten wat krom is'

Ik zag trouwens ook dat hij in het advisory board van Sparkholder zit.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157487319
Ik schrik toch wel van het kinderachtige cowboy-gedrag vanuit een van de platforms. En de agressief-defensieve teneur, om alle verantwoordelijkheid alvast bij funders te leggen, roept bij mij iig vraagtekens op over de staat van hun portefeuille...
pi_157487347
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:22 schreef ZeKraut het volgende:
Ik schrik toch wel van het kinderachtige cowboy-gedrag vanuit een van de platforms. En de agressief-defensieve teneur, om alle verantwoordelijkheid alvast bij funders te leggen, roept bij mij iig vraagtekens op over de staat van hun portefeuille...
Mij schiet ineens dat beeld door mijn hoofd uit Irak dat een of andere minister riep dat alles onder controle was en dat achter hem een standbeeld omver werd getrokken.
Mininster van liegen en draaien was dat.

Ik ben morgen vrij en ga me dan eens even rustig verdiepen in FundingCircle.
Het aantal projecten de afgelopen maand dat aan mijn eisen voldeed was op Kom, Symbid en AGD te veel te weinig om mijn verslaving te stollen. Ik zit inmiddels met trillende vingertjes achter het toetsenbord en ik begin slecht te slapen.

[ Bericht 9% gewijzigd door RavigotteSaus op 12-11-2015 10:38:06 ]
pi_157488297
Reactie KoM:
Ook vanuit KOM geven wij graag nog een toelichting op de vragen die gesteld zijn. Allereerst is ons doel (en ook die van de ondernemer) de vragen zsm mogelijk te beantwoorden. Wij kunnen echter niet garanderen dat dit ‘a la minute’ lukt. Wat betreft de vraag @current en quick ratio: De current en quick ratio zijn hetzelfde, omdat het bedrijf geen handelsvoorraden heeft. We begrijpen de verwarring, omdat bij de zekerheden staat dat de boekwaarde van de voorraad 280k is. Met voorraad bedoelen we echter de inventaris wat de onderneming bezit. Het gaat voornamelijk om voorraad om de partyverhuur mogelijk te maken. Wat betreft de vraag @afschrijvingen: De post afschrijvingskosten heeft betrekking op de afschrijvingen van de e inventaris en vervoersmiddelen. Het gaat voornamelijk om kleine investeringen (statafels, glazen etc.) en deze kunnen fiscaal gezien direct in het resultaat worden verantwoord. Hierdoor zijn de jaarafschrijvingen vrij hoog. In het bedrag van de hoogte van afschrijvingen zitten ook al de vervangingsinvesteringen. Wij zijn het eens dat de hoogte van de vervangingsinvesteringen van circa. ¤70.000 ook gesplitst hadden kunnen zijn in het overzicht. Per saldo blijft het overzicht hetzelfde en de afloscapaciteit blijft ook positief. Wat betreft de vraag @extra verhuiskosten: De extra kosten van verhuizing zijn vooral te zien in de stijging van de personeelskosten in 2014 t.o.v. 2013. Deze verhuizing is met eigen personeel gedaan. Ongeveer ¤35.000 van de stijging is toe te rekenen aan de verhuizing. Wat betreft de vraag @Over de tweet. Deze tekst is niet juist en verwarrend. De tweet is inmiddels verwijderd.
pi_157488354
een verhuizing van 35K??????
wowwww!!!
pi_157488378
Hebben ze hun spullen met de gouden koets overgebracht?
Naaldwijk -> 's-Gravenzande is een paar kilometer.
pi_157489251
quote:
13s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:09 schreef AapNootMuis het volgende:
Ik neem de moeite niet eens meer. KoM = no-go

Moge het beste platform overleven... maar dat betekent wat mij betreft ook géén investeringen meer in een platform dat zoveel steken laat vallen.

Ik wacht liever op een nieuw leuk project op, bijvoorbeeld, InvestorMatch...
En wat is volgens jou dan het best platform?

Vind eigenlijk dat geen een platform een dikke voldoende scoort.
  donderdag 12 november 2015 @ 12:12:01 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_157489358
Mag ik hier ook mijn eigen goede doel crowdfunden. Ik ga in juni meedoen aan Ale D'Huzes :)

http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/tjerkblik
pi_157489574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:05 schreef Murene het volgende:

[..]

En wat is volgens jou dan het best platform?

Vind eigenlijk dat geen een platform een dikke voldoende scoort.
Dat laatste met je eens hoor.
op IM het minste aan te merken so far, maar die hebben natuurlijk nog nauwelijks projecten gehad dus niet te vroeg juichen ;)
pi_157489690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:28 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Dat laatste met je eens hoor.
op IM het minste aan te merken so far, maar die hebben natuurlijk nog nauwelijks projecten gehad dus niet te vroeg juichen ;)
Ze mogen van mij wel een keer met een nieuw project komen.
pi_157489933
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:34 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ze mogen van mij wel een keer met een nieuw project komen.
Die laatste werd al ver voor einde looptijd weggehaald en was maar voor een kwart (met moeite) vol. Eerder ook een keer 2 die niet vol kwamen. Maakt weinig geen indruk
pi_157490317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:47 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Die laatste werd al ver voor einde looptijd weggehaald en was maar voor een kwart (met moeite) vol. Eerder ook een keer 2 die niet vol kwamen. Maakt weinig geen indruk
Dan een correctie, alle platformen mogen van mij wel een keer met een nieuw project komen.
pi_157490378
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:11 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Dan een correctie, alle platformen mogen van mij wel een keer met een nieuw project komen.
oeps wilde aapnootmuis quoten, excuses. Zal wel afgeleid zijn door je gebruikersnaam *)
pi_157491679
Beide projecten op GvE nog 5K per dag nodig. Wordt krapjes
pi_157492373
Deze week onderstaande update ontvangen van GvE project 8937. Ondanks dat het in deze branche natuurlijk moeizaam gaat, komen deze mensen keurig hun afspraak na. Pakketje deze week maar even ophalen *O*

"Geachte investeerder,

Zoals bij aanvang van uw investering is afgesproken ontvangt u bij uw investering groter dan ¤ 1.000 een vleespakket. Wij hadden aanvankelijk het plan om er een barbecue pakket van te maken voor de zomer. Helaas werden wij dit voorjaar geconfronteerd met ernstige ziekte in de zeer naaste familie en speelden er ook gezondheidsproblemen op het bedrijf, die nog voortvloeiden uit een uitbraak van een infectieziekte kort na de overname. Hier hebben onze prioriteiten dan ook gelegen de afgelopen maanden. Daarnaast zal het u niet ontgaan zijn dat de varkenshouderij in zijn geheel zich momenteel in een crisissituatie bevindt. De exportbeperkingen naar Rusland, alsmede het uitblijven van prijsherstel na de reguliere zomerdip zorgen voor te lage prijzen.

Voor ons blijft het belangrijk om te blijven focussen op resultaatverbetering op een duurzame wijze. Hier hoort gestructureerd werken onlosmakelijk bij. We zien gelukkig dat deze aanpak gaat werken en dat de diergezondheid stap voor stap verbetert.

Ons aanbod van een vleespakket blijft uiteraard bestaan en we hebben afgelopen zomer al een paar jonge dieren apart gehouden die een speciaal dieet hebben gehad, wat de kwaliteit van het vlees ten goede komt. In de afgelopen weken hebben we contact gehad met een ambachtelijke slager uit Wehl, waarbij is afgesproken om vleespakketten te maken die horen bij de herfst- en winterperiode. Het barbecue seizoen is inmiddels voorbij en eigenlijk zijn we ook van mening dat een traditioneel vleespakket past bij onze bedrijfsvoering en iedereen kan op deze manier proeven dat ambachtelijk verwerkt vlees het lekkerst is.

Slagerij Bles uit Wehl heeft inmiddels voor u een pakket gemaakt van onze varkens dat bestaat uit schnitzels, speklappen, verse worst en een rookworst uit eigen rokerij. Om de kwaliteit van het vlees te waarborgen is het vlees na het verwerken direct bij de slager ingevroren. Graag nodigen wij u uit om uw pakket bij ons op te halen op:

Zaterdag 14 november 2015 tussen 11:00 uur en 16:00 uur
Zaterdag 21 november 2015 tussen 11:00 uur en 16:00 uur

Helaas is het niet mogelijk om uw pakket op te sturen omdat het hier om ingevroren levensmiddelen gaat. Mochten de genoemde data toch een probleem vormen of wilt u het pakket door iemand anders laten ophalen, dan overleggen wij graag met u wat de mogelijkheden zijn. Wij willen u vragen om per mail aan te geven op welke datum u uw pakket komt ophalen, zodat wij kunnen zorgen dat er voldoende pakketten op onze locatie zijn.

Wij realiseren ons dat u tijdens uw bezoek misschien in de stallen zult willen kijken, vanwege mogelijke risico's op ziekte insleep is dit helaas niet mogelijk.

Graag zien wij u op 14 of 21 november.
Met vriendelijke groet,"

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 12-11-2015 15:20:45 ]
pi_157492525
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
Verhaar is Chef 'rechtpraten wat krom is'

Ik zag trouwens ook dat hij in het advisory board van Sparkholder zit.
Voor wie Verhaar wil horen spreken over zijn huidige initiatieven:
Verschillende bedrijven waar hij zich mee bemoeit komen aan de orde evenals zijn relatie met AFM.

http://www.sprout.nl/file(...)rgunning-voor-monefy
pi_157492679
quote:
Hmm weer een sportschool 😆
BKR (J) uitgelegd in de noot
Ik doe niet mee ik heb er al een paar

[ Bericht 2% gewijzigd door patrick109 op 12-11-2015 15:33:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')