Nattekat | dinsdag 10 november 2015 @ 14:44 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen ![]() 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 ![]() Wijzigingen 2015 uitgelegd | |
Nattekat | dinsdag 10 november 2015 @ 14:45 |
Officieel is Autosport een besloten website, dus het gehele artikel posten is weer een ander uiterste. | |
THEFXR | dinsdag 10 november 2015 @ 14:54 |
Nou, zijn we daar iig uit, kunnen ze beginnen met ontwikkelen van de 2016 wagen. | |
Beach | dinsdag 10 november 2015 @ 14:55 |
klik je voortaan toch niet op mijn linkjes | |
THEFXR | dinsdag 10 november 2015 @ 16:29 |
idd, wat luie hont | |
Twieki | dinsdag 10 november 2015 @ 16:50 |
![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 10 november 2015 @ 17:00 |
Deed ik ook niet. ![]() Ik keek in mijn rss feed welk verhaal erbij hoorde en vond dat interessant genoeg om hier volledig te plaatsen. | |
Nober | dinsdag 10 november 2015 @ 17:04 |
Wie kunnen we toevoegen? Voormalig F1 coureurs (2010-2014) Jaime Alguersuari Jérôme d'Ambrosio Rubens Barrichello Jules Bianchi Sebastien Buemi Karun Chandhok Max Chilton Giedo van der Garde Timo Glock Lucas di Grassi Esteban Gutiérrez Nick Heidfeld Narain Karthikeyan Christian Klien Kamui Kobayashi Heikki Kovalainen Robert Kubica Vitantonio Liuzzi André Lotterer Kevin Magnussen Vitaly Petrov Charles Pic Paul di Resta Pedro de la Rosa Michael Schumacher Bruno Senna Adrian Sutil Jarno Trulli Jean-Éric Vergne Mark Webber Sakon Yamamoto | |
Mexicanobakker | dinsdag 10 november 2015 @ 17:10 |
Stevens, mogelijk Mehri, magnussen (die reed dit seizoen officieel wel) Dat is het wel denk ik, jammer dat Haas niet voor magnussen/vergne ging | |
sasquatsch | dinsdag 10 november 2015 @ 17:14 |
Ik denk dat Manor (als ze nog aan de start komen volgend jaar) met Stevens (die al bijna rond schijnt te zijn) en Rossi gaat rijden, dus zou Mehri afvallen. Magnussen verwacht ik voorlopig ook niet meer in een F1 auto te zien. | |
WEST | dinsdag 10 november 2015 @ 17:28 |
ik maak van de winter een één voor 2016 ![]() | |
Rossdale | dinsdag 10 november 2015 @ 18:09 |
Ik verwacht Wehrlein bij Manor, dus of Stevens of Rossi blijft. | |
alwaysonhold | dinsdag 10 november 2015 @ 18:56 |
Heel uitgebreid stukje over Max Verstappen in 2017. Voorzichtige conclusie, mogelijk Mercedes optie als overstap in 2017 zit er best dik in. http://www.skysports.com/(...)t-for-max-verstappen | |
JimmyManna | dinsdag 10 november 2015 @ 22:40 |
Sja het is een vrij logische conclusie dat de topteams naar hem kijken. Rosberg en Raikkonen presteren niet groots en Verstappen springt in het oog. Bottas kan Massa nauwelijks aan, Hulkenberg lijkt ook niet beter te worden, zoveel keus is er niet wanneer je mee er wil dan ee nieuwe pure tweede rijder. | |
THEFXR | dinsdag 10 november 2015 @ 23:08 |
doet massa volgend jaar nog mee? hij is al oud en zie hem niet meer zoveel motivatie hebben. er kan gewoon een jonge hond in die stoel. | |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 23:09 |
Massa heeft voor nog een jaartje bijgetekend | |
JimmyManna | dinsdag 10 november 2015 @ 23:40 |
Maar ik hoop en bid dat hij er daarna echt mee kapt. Tijd voor de nextgen. Zijn we ook eindelijk van dat gejank af als het gaat regenen en meneer in zijn broek poept. | |
opreis | woensdag 11 november 2015 @ 07:58 |
Mooi wel om te zien dat het niet alleen de nederlandse media zijn die zoveel aandacht aan Max besteden maar ook een internationale grootheid als Sky. Volgens mij wordt na Hamilton het meest over hem gesproken daar. Al heb ik het idee dat het voornamelijk Brundle is maar dan toch. | |
JimmyManna | woensdag 11 november 2015 @ 08:07 |
DC ook wel hoor. En dat is inderdaad ontzettend leuk om te lezen en het zegt vaak toch iets meer dan wanneer NLse media het vinden. Ten eerste is het dan altijd wat chauvinistisch en ten tweede zijn de NLse media nou niet echt autoriteiten op het gebied van de F1. Iemand als Brundle is echt lyrisch over hem. | |
opreis | woensdag 11 november 2015 @ 08:10 |
DC is BBC geloof ik, die volg ik alleen tijdens de race maar daarbuiten niet zo. Maar idd, ook hij is positief en het zegt meer wanneer hij positief over Max is dan wanneer ze bij Sport1 iets over max zeggen | |
Spooky4u | woensdag 11 november 2015 @ 08:12 |
Herbert ook. En Villeneuve heeft zijn keutel inmiddels ook ingetrokken. (alhoewel ik nog steeds wel een beetje eens ben met hem dat het misschien te makkelijk is geworden om een F1 wagen te besturen) | |
Toekito | woensdag 11 november 2015 @ 08:27 |
hoop dat hij zondag in Braso lekker een 0 scoort. Clown dat het is. Was altijd een redelijke coureur. En na zijn ongeluk is het een wijf geworden. | |
Toekito | woensdag 11 november 2015 @ 08:28 |
het wordt inderdaad tijd dat de wagens weer lastiger te rijden zijn. Maar dat zal elke fan met jou en JV eens zijn. | |
Beach | woensdag 11 november 2015 @ 12:58 |
Massa is juist een held. Veegt de vloer aan met Bottas. | |
Afhaalchinees | woensdag 11 november 2015 @ 13:05 |
dat blijkt niet uit de wk-stand ![]() | |
JimmyManna | woensdag 11 november 2015 @ 13:08 |
Dit zou een fraaie domper zijn zeg... http://www.gpupdate.net/n(...)a-subsidieverlaging/ | |
Beach | woensdag 11 november 2015 @ 13:12 |
Geen probleem, gewoon nog een race erbij in Qatar of Saudi-Arabië. | |
Nattekat | woensdag 11 november 2015 @ 13:35 |
Of Dubai. De VAA kan natuurlijk niet maar één race hebben. | |
JimmyManna | woensdag 11 november 2015 @ 13:36 |
Jullie vergeten dat Zandvoort terug komt ![]() | |
Geralt | woensdag 11 november 2015 @ 13:41 |
![]() | |
Rossdale | woensdag 11 november 2015 @ 13:42 |
Kunnen ze Zuid-korea weer als spookrace op de kalender zetten ![]() | |
THEFXR | woensdag 11 november 2015 @ 13:52 |
gewoon een race in Afrika, dat verdienen ze wel, die arme mensen en dan een miljoenen sport die even langskomt. | |
Geralt | woensdag 11 november 2015 @ 14:06 |
Kyalami mag van mij best weer op de kalender ![]() | |
Wolve000 | woensdag 11 november 2015 @ 16:20 |
Dat zou wel erg jammer zijn. Het is nou net een van de leukere circuits! | |
sasquatsch | woensdag 11 november 2015 @ 19:23 |
Dankzij het weer. De vorige keren was het redelijk saai afgezien van de eerste keer. | |
4-elements | woensdag 11 november 2015 @ 22:27 |
Tja, arme ome Bernie wil nou eenmaal 25 tot 30 miljoen ontvangen van de organisatie van een Grand Prix. Alleen maar om het te mogen organiseren. Belachelijke prijs natuurlijk, waardoor op termijn de F1 uit alle beschaafde landen gaat verdwijnen. | |
JimmyManna | woensdag 11 november 2015 @ 23:21 |
Lees je het artikel wel? Die prijs was al bekend en iedereen is het overeengekomen, alleen wil de lokale overheid ineens minder betalen en dient de organisator dat maar te doen. Hoe is dat Bernie's schuld? | |
4-elements | donderdag 12 november 2015 @ 00:05 |
Afspraken moet je nakomen, maar daar gaat het mij niet om. Wel om het feit dat een circuit een belachelijk bedrag moet betalen om een Grand Prix te mogen organiseren. In Amerika gebeurt dat blijkbaar met subsidiegeld, wat op zich al discutabel is. Het gevolg is dat in normale landen, zonder dictator die F1 als zijn speeltje ziet, nauwelijks meer races zullen zijn in de toekomst als Bernie zo door gaat. Monza zit in de problemen, net als de Duitse circuits. | |
JimmyManna | donderdag 12 november 2015 @ 06:13 |
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet. En de Duitse races hebben hier niets mee te maken. Iedereen doet heel spastisch over het verdwijnen ervan, maar de kille waarheid is dat er geen hond meer kwam kijken. In de Schumacher-jaren waren de kaarten niet aan te dragen, de laatste race die er verreden werd was voor (letterlijk) halflege tribunes. Dan ben klaar als circuit lijkt me. Voor Monza zou het gaan om 10 miljoen, dat is aanmerkelijk minder dan de meeste circuits betalen. Aangaande deze situatie rond Amerika houdt de overheid zich niet aan gemaakte afspraken. Ook dat ligt niet aan Bernie en zijn fee. Het is nogal een traditie dat fans alle schuld van alles bij Ecclestone neerleggen maar dat is niet altijd terecht. | |
nils7 | donderdag 12 november 2015 @ 07:58 |
Valt wat voor te zeggen... Maar men moet niet vergeten dat sporten op dat niveau: een WK of een Olympische Spelen ook breed gedragen wordt door de overheid. Ik zou het unfair vinden dat de belastingbetaler het voor Zandvoort moet ophoesten maar bij andere sporten gebeurt het ook. Dus waarom dan voor de F1 niet. Maar hier in Nederland zijn we daar de PoliCor voor omdat niet te willen. Overigens ben ik het eens met Geralt, mooie baan en een WK dat een heel continent overslaat is in mijn ogen geen WK. | |
Afhaalchinees | donderdag 12 november 2015 @ 08:22 |
dan hebben we al een tijdje geen wk | |
opreis | donderdag 12 november 2015 @ 08:34 |
Ik vind het sowieso raar dat de europese/westerse circuits niet met elkaar bij 1 komen en gewoon zeggen tegen bernie, fuck jou, jij wil op onze circuits racen? Dan ga jij maar betalen om hier te mogen rijden. Een wk zonder die banen is voor investeerders een stuk minder aantrekkelijk | |
Bluurgh | donderdag 12 november 2015 @ 08:53 |
Waarschijnlijk een combinatie tussen het hebben van een meerjarig contract en een aantal circuits die toch wel betalen. Als je met lopend contract meedoet aan een staking krijg je een megaboete, ben je het enige circuit die het aandurft doen ze het gewoon met een race minder op de agenda of staat er wel weer een of andere gek op die toch geld zat heeft. En vergeet niet de enorme toeschouwersaantallen die de F1 (kan) opleveren. Als je net een grote investering gedaan hebt in het circuit en door het wegvallen van de F1 alleen maar clio'tjes hebt rondrijden, dan is dat misschien iets waar de investeerders niet echt blij van worden.. | |
opreis | donderdag 12 november 2015 @ 09:11 |
Aan de andere kant zal Bernie ook een hoop gezeik krijgen als hij niet een x aantal europese circuits heeft. Bernie heeft de circuits net zo hard nodig als andersom | |
THEFXR | donderdag 12 november 2015 @ 09:47 |
is er al officieel bekend wat STR voor motor volgend jaar krijgt? | |
Fopje | donderdag 12 november 2015 @ 10:11 |
Nee. Al schijnen ze wel heeel dichtbij een deal te zitten met Ferrari voor 2015 motoren. Maar ze zullen pas een deal rondmaken als RBR een motor heeft denk ik. | |
opreis | donderdag 12 november 2015 @ 10:30 |
Als RB bij renault blijft zou ik het raar vinden als ze ook niet gewoon met renault verder gaan | |
Geralt | donderdag 12 november 2015 @ 12:13 |
Hamilton heeft een auto ongeluk gehad in Monaco en daarom zou hij pas later naar Interlagos vertrekken. Nu vraag ik me af; welke van zijn auto's heeft hij in de prak gereden? ![]() Zou alleen om wat blikschade gaan, maar ik denk dat sommige van zijn auto's de schade dan ook al vlug in de tig duizenden euro's kan lopen. Iemand? | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2015 @ 12:15 |
Je haalt nu twee zaken door elkaar. Het auto-ongeval staat los van het ziek zijn van Hamilton | |
Tarado | donderdag 12 november 2015 @ 12:19 |
Is ook maar relatief in zijn situatie | |
THEFXR | donderdag 12 november 2015 @ 12:20 |
feder bender | |
Geralt | donderdag 12 november 2015 @ 12:20 |
Nouja mede zei hij zelf | |
Geralt | donderdag 12 november 2015 @ 12:22 |
Maargoed het doet er verder ook niet zoveel toe; ik vroeg me gewoon af welke van zijn auto's hij een deuk in gereden heeft en hoeveel de schade is. Dat hij die makkelijk kan betalen lijkt me evident ![]() | |
Tarado | donderdag 12 november 2015 @ 12:25 |
Ik heb er ook nog geen foto's van gezien, dat is toch wel vreemd | |
Geralt | donderdag 12 november 2015 @ 12:30 |
Hij zal zich wel schamen denk ik, want het was op een stilstaande auto en zn eigen schuld ![]() Ik had eigenlijk ook wel al foto's verwacht van hem. Normaal is ie daar wel gul mee ![]() | |
4-elements | donderdag 12 november 2015 @ 21:41 |
Wel eens nagedacht waarom er minder mensen naar de circuits komen? Misschien eens naar de prijzen kijken? En waarom zijn die zo hoog? Omdat circuits die belachelijk hoge fee ergens vandaan moeten halen. Vicieuze cirkel. En bij de F1 zijn alle faciliteiten al aanwezig, je hoeft niet een nieuw stadion te bouwen voor zoals voor een WK of de OS. Dan is er een stuk minder reden voor een overheid om daar enorme sommen geld aan te besteden. Nu wordt subsidie verstrekt om een race te mogen organiseren... | |
JimmyManna | donderdag 12 november 2015 @ 21:54 |
Daar heb ik inderdaad wel eens over nagedacht. En wat jij zegt blijkt niet de reden. De GP van Duitsland heeft zijn prijzen in de afgelopen 10 jaar niet substantieel verhoogd. Toen zat het vol en nu niet meer. Dus is er wat anders aan de hand dan ticketprijzen. | |
Nattekat | donderdag 12 november 2015 @ 21:58 |
Kaarten voor de GP van Duitsland zijn niet echt goedkoop te noemen tov België en Oostenrijk ![]() | |
JimmyManna | donderdag 12 november 2015 @ 22:05 |
Nee dat klopt, zeker Oostenrijk is een stuk goedkoper. Oostenrijk blijkt ook wel Duitse racefans mee te sleuren, maar Oostenrijk is er pas twee jaar en de terugloop voor de Duitse race is al veel langer aan de hand. Dat is de reden dus ook niet. Lauda meende dat het lag aan de matige organisatie. Er wordt helemaal niks om de race heen georganiseerd, zeker niet in vergelijking tot andere GP's (zegt hij, ik ben nooit bij de Duitse race geweest dus zelf heb ik geen idee). Wat ik vermoed is dat het - los van wat Lauda zegt - ook aan Schumacher ligt. Vettel heeft geenszins de populariteit die volksheld Schumacher ooit gekend heeft, dat zal zeker ook meespelen. Dat allemaal i.c.m. de ticketprijzen zal de reden zijn, denk ik. | |
Tarado | vrijdag 13 november 2015 @ 08:42 |
Ik kwam deze tegen op twitter ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 13 november 2015 @ 08:53 |
Zijn Zonda. | |
Tarado | vrijdag 13 november 2015 @ 09:11 |
![]() | |
opreis | vrijdag 13 november 2015 @ 11:11 |
Volgens sport1 heeft Horner aan de bbc gemeld dat RB volgend jaar ook weer rijdt in de F1 | |
#ANONIEM | vrijdag 13 november 2015 @ 13:10 |
http://www.gpupdate.net/n(...)ri-blijf-van-max-af/
| |
THEFXR | vrijdag 13 november 2015 @ 15:24 |
ja, en als je niet presteert als jonge hond bij RB, gooien ze je er zo uit. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 november 2015 @ 15:25 |
Maarja, bij welk bedrijf is dat niet zo? | |
THEFXR | vrijdag 13 november 2015 @ 15:27 |
snap ik, maar nu ze zien wat voor goud ze in handen hebben, willen ze hem ineens vele jaren houden. Moet je Max wel in een winnaars auto zetten, anders gaat hij nog lopen. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 november 2015 @ 15:35 |
Ja, en daar ben ik wel een beetje bang voor, dat inderdaad in de kleine lettertjes van zijn contract dingen staan die hem wel eens op zijn bek kunnen laten gaan. | |
JimmyManna | vrijdag 13 november 2015 @ 17:45 |
Is gewoon niet waar. Buemi, Vergne, Alguersuari, noem maar op: allemaal kregen ze een jaar of drie om zich te bewijzen. Niemand is er zomaar uitgegooid. | |
sasquatsch | vrijdag 13 november 2015 @ 17:55 |
Beitske Visser, Brandon Hartley en Lewis Williamson zullen daar anders over denken, En Scott Speed en Sebastien Bourdais hebben er maar twee jaar in de F1 gezeten. | |
JimmyManna | vrijdag 13 november 2015 @ 18:38 |
Die cursus eersten waren niet goed genoeg, dus wat is het punt dan? Of wilde je beweren dat Visser zo lekker bezig was? En de rest heeft in de F1 gewoon realistische kansen gehad. Hoe graag men het vaak ook anders wil zien: het is niet anders dan de opleiding van Ajax of Feyenoord. Hard, maar als je goed genoeg bent krijg je een echte kans. | |
sasquatsch | vrijdag 13 november 2015 @ 18:52 |
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 november 2015 @ 19:13 |
Ja, wat verwacht je dan? Dat ze matige coureurs ook gewoon aanhouden? | |
Fer | vrijdag 13 november 2015 @ 19:17 |
Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk. | |
opreis | vrijdag 13 november 2015 @ 19:19 |
Kvyat is zo slecht nog niet, komt behoorlijk mee met Ricciardo terwijl hij ook pas in zn tweede jaar zit. | |
Fer | vrijdag 13 november 2015 @ 19:22 |
Oh en bij vlagen laat hij toffe dingen zien, maar ik zie Vergne niet als minder en die rijdt nu rondjes in een golfkarretje. | |
JimmyManna | vrijdag 13 november 2015 @ 19:36 |
Als dat alles was wat je wilde zeggen was dat een ware eyeopener zeg. Op mij kwam het eerder over dat Red Bull zijn talenten niet voldoende kansen gaf. En dat is niet zo. | |
JimmyManna | vrijdag 13 november 2015 @ 19:43 |
Zelf vond ik dat Alguersuari nog wel een kans verdiende. Leuke, aanvallende rijder. Maar goed, dan ga je praten over individuele gevallen waarover je altijd van mening kan verschillen. Bovendien is het voor ons ook altijd wat moeilijker te beoordelen omdat we niet weten hoe iemand werkt en hoe hij in een groep ligt of feedback geeft. Bottom line is dat als die jongens lang genoeg de kans hebben gehad. Als je na tien wedstrijden nog niet hebt kunnen overtuigen wordt je niet zomaar aan de dijk gezet. | |
sasquatsch | zondag 15 november 2015 @ 14:14 |
Even een paar nieuwsfeiten die ik tegenkwam. Red Bull heeft zich ingeschreven voor 2016. Dus het lijkt aannemelijk dat ze volgend jaar op de grid staan. Waarschijnlijk met Infiniti gebadgete Renault motoren. Sainz en Verstappen zijn door Tost bevestigd voor 2016 bij Toro Rosso. Dat betekent dat alleen de stoeltjes bij Manor nog niet bekend zijn. Dave Ryan (ex McLaren) is de nieuwe Sporting Director bij Manor. Alex Wurz is gevraagd als Team Principale, nu Lowdon en Booth het team na Abu Dhabi verlaten. | |
Yvie_lu | zondag 15 november 2015 @ 21:58 |
Toch diskwalificatie voor Massa. Ben benieuwd of dat beroep iets uitmaakt. http://www.skysports.com/(...)rom-the-brazilian-gp | |
Beach | woensdag 18 november 2015 @ 14:59 |
http://www.bbc.co.uk/mediacentre/latestnews/2015/bbc-savings dag F1 bij de bbc | |
Rossdale | woensdag 18 november 2015 @ 15:05 |
Weet je niet, ze hebben zo veel sport events | |
JimmyManna | woensdag 18 november 2015 @ 22:46 |
Het wordt wel gefluisterd... http://www.telegraph.co.u(...)&utm_campaign=buffer | |
alwaysonhold | donderdag 19 november 2015 @ 00:21 |
Tot en met 2019 hebben ze nog een deal toch? | |
JimmyManna | donderdag 19 november 2015 @ 06:12 |
t/m 2018. | |
Fer | donderdag 19 november 2015 @ 19:46 |
http://www.motorsport.com(...)t-track-f1-progress/ Dus de amateurs in Viry gaan toch hulp inschakelen van Mario Illien, na de schandalige prestaties van Riciardo in Brazilie. Volgens mij wordt Abiteboul een beetje ongeduldig, zolang Goshn geen keuzes kan maken. [ Bericht 62% gewijzigd door Fer op 19-11-2015 19:54:31 ] | |
sasquatsch | vrijdag 20 november 2015 @ 08:26 |
Ze hebben ook een voormalig hoofd van de Mercedes engine department in huis gehaald. Axel Wendorff. http://www.auto-motor-und(...)da-auf-10242916.html En ook Honda schakelt externe adviseurs in. | |
sasquatsch | vrijdag 20 november 2015 @ 08:45 |
Nee, dat hebben ze laten vallen. SPT / [F1 Algemeen] 2015 Formula 1 GP's #141 Grand Prix van Brazilië | |
Kleffe_Dop | vrijdag 20 november 2015 @ 14:58 |
Bijbehorende thread op Reddit, met een handige samenvatting van de situatie op dit moment:
| |
sasquatsch | vrijdag 20 november 2015 @ 17:26 |
Volgend jaar maar twee pre-season testsessies. Deze zijn van: • 22 tot 25 februari 2016 en • 1 tot 4 maart 2016. | |
JimmyManna | vrijdag 20 november 2015 @ 18:08 |
Sja wordt steeds minder inderdaad. | |
nils7 | vrijdag 20 november 2015 @ 20:36 |
Om 21:00 uur Eurosport, kijken kijken kijken ![]() Maar Ilmor (het originele) is overgenomen voor Mercedes dus die motor wordt een spin-off of...? | |
Fer | vrijdag 20 november 2015 @ 20:39 |
Ilmor as allang weer afgesplitst van Mercedes Benz HPE. Ze bouwen Indycar motoren voor Honda. | |
nils7 | vrijdag 20 november 2015 @ 20:40 |
Chevy toch? | |
Fer | vrijdag 20 november 2015 @ 21:52 |
Ja, ik zie het. De Honda v8 Indycar en tegenwoordig dus de 2.2 V6 Turbo, maar dan voor Chevrolet. De Honda 2.2 V6 is in eigen huis ontwikkeld. En in het verleden voor Cosworth en Mercedes, wat iss slet is het eigenlijk. | |
King_Merc | zaterdag 21 november 2015 @ 16:31 |
Iemand die ook de race of champions kijkt ? | |
Beach | zaterdag 21 november 2015 @ 16:34 |
ja gekeken van gisteren | |
King_Merc | zaterdag 21 november 2015 @ 16:36 |
Nu de echte ![]() ![]() | |
King_Merc | zaterdag 21 november 2015 @ 17:04 |
Was best close tussen button en massa , 0,02 sec ![]() | |
Sinister-D- | maandag 23 november 2015 @ 22:07 |
Iemand teveel geld en zin om een full-size F1-simulator wagen in zijn woonkamer te zetten ![]() http://www.costco.co.uk/v(...)car-simulator-140490 | |
opreis | maandag 23 november 2015 @ 22:34 |
Misschien als sinterklaas en de kerstman samenwerken dat ze mij dat willen schenken, ik ben tenslotte een heel jaar lief geweest | |
JimmyManna | maandag 23 november 2015 @ 22:34 |
ik sla deze over. | |
Nattekat | maandag 23 november 2015 @ 22:43 |
Als het nou een bewegende was... ...was het nog steeds veel te duur ![]() | |
JimmyManna | maandag 23 november 2015 @ 22:45 |
Overigens gaat TAG Heuer van McLaren naar Red Bull. Zo onderhand lijkt niemand Mclaren nog te willen sponsoren. Als dat nog lang zo blijft dan krijgen ze ook in Woking serieuze problemen. Of denk ik te somber? | |
#ANONIEM | maandag 23 november 2015 @ 23:09 |
sowieso een race sim zonder VR... Zou nog ff jaartje wachten :p | |
nils7 | dinsdag 24 november 2015 @ 07:55 |
Oh dacht dat TAG onder McLaren groep viel? ![]() | |
Fiorano | dinsdag 24 november 2015 @ 07:57 |
Klopt, maakt het dus nog bijzonderder | |
Tarado | dinsdag 24 november 2015 @ 08:11 |
Ik dacht dat het andersom was, de eigenaar van TAG heeft aandelen McLaren | |
TargaFlorio | dinsdag 24 november 2015 @ 11:15 |
TAG Heuer is al 15 jaar eigendom van LVMH en dus niet meer van McLaren aandeelhouder Ojjeh. Als ik me niet vergis wordt een ander horlogemerk van LVMH sponsor van McLaren. | |
Geralt | dinsdag 24 november 2015 @ 11:38 |
Zo eentje die los van de grond hangt met van die zuigers enzo en helemaal beweegt is wel erg vet. Dat zou ik vele malen liever hebben dan een racewagen met 3 schermen ervoor. | |
Meike26 | dinsdag 24 november 2015 @ 20:21 |
Ik heb al een aantal keer in een motion sim gereden en ik vind het echt niks, het leidt te veel af en is toch vaak nep en te geforceerd. Een sim met alleen bass shakers vind ik meer dan voldoende.. | |
JimmyManna | woensdag 25 november 2015 @ 08:47 |
Dit zal toch verdomme wel? Wat boeit het Mercedes nou wie van de twee gaat winnen, winnen doen ze toch wel. Lekker zelf de tactiek laten bepalen, 1 tegen 1, man tegen man, en achteraf niet miepen.http://www.jamesallenonf1(...)season-in-abu-dhabi/ | |
Fir3fly | woensdag 25 november 2015 @ 09:55 |
http://www.crash.net/f1/n(...)engine-rejected.htmlTjonge. De hybride technologie in de huidige motoren is al flink verouderd en dan moet het alsnog simpeler en goedkoper ![]() ![]() Dus we hebben nu een verouderde motorformule die godsgruwelijk duur is, geen fatsoenlijke races oplevert, nauwelijks groen is en op alle punten verslagen wordt door andere klasses. Goed gedaan FIA ![]() | |
sasquatsch | woensdag 25 november 2015 @ 10:23 |
Verandering levert niet altijd betere races op, eerder het omgekeerde, zoals we nu gezien hebben. Beter is om de regels stabiel te laten over een langere periode, zodat de teams naar elkaar toe trekken doordat de technologie steeds meer op elkaar gaat lijken omdat men naar een optimale oplossing werkt. Voorwaarde is wel dat het ook voor de kleinere teams betaalbaar blijft. Dat kan op meerdere manieren. Ofwel het prijzengeld wordt anders (eerlijker) verdeeld onder de teams ofwel er komt een maximum prijs voor onderdelen zoals de motoren. | |
JimmyManna | woensdag 25 november 2015 @ 12:05 |
De races zijn nu anders niet minder dan vijf, tien of twintig jaar terug. Ik neig er zelfs naar om te zeggen dat ze tov bepaalde periodes (vroege jaren 00 bv) beter zijn geworden. | |
Geralt | woensdag 25 november 2015 @ 12:51 |
http://www.fia.com/action-of-the-year-2015 Even stemmen op de actie van het jaar ![]() | |
JimmyManna | woensdag 25 november 2015 @ 13:35 |
Ik wil graag Maldonado nomineren. | |
nils7 | woensdag 25 november 2015 @ 13:41 |
![]() | |
SnowOokami | woensdag 25 november 2015 @ 18:56 |
Haha bij die actie van Max zat m'n hart toch wel ff in m'n keel xD Wel enorm goed uitgevoerd uiteindelijk ![]() Het blijft trouwens behoorlijk stil rond de RB / STR soap laatste tijd. [ Bericht 4% gewijzigd door SnowOokami op 25-11-2015 19:01:43 ] | |
Peterselieman | woensdag 25 november 2015 @ 19:10 |
Het wachten is op Renault-baas Carlos Ghosn. Die moet het unbranded concept nog goedkeuren. Hij neemt regelmatig nogal wat tijd voor zijn besluiten | |
Fer | woensdag 25 november 2015 @ 19:46 |
Oh dacht op dat Abiteboul meneer Ghosn ervan heeft overtuigd, dat ze in 2016 opeens wel een snellere motor kunnen bakken. Of zouden ze stiekem Mecachrome steunen? | |
JimmyManna | woensdag 25 november 2015 @ 20:13 |
Die zijn sowieso verweven met elkaar. | |
JimmyManna | woensdag 25 november 2015 @ 20:15 |
Van huis uit is dat volgens mij ook niet een échte race-die hard. | |
Zorro | donderdag 26 november 2015 @ 11:44 |
We zijn er nog niet... http://www.auto-motor-und(...)sicher-10260416.html | |
Tarado | donderdag 26 november 2015 @ 12:05 |
Titel voor Kvyat | |
Peterselieman | donderdag 26 november 2015 @ 12:12 |
Zal wel niet veel uit gaan komen lijkt me | |
Rossdale | donderdag 26 november 2015 @ 12:23 |
Max P3 ![]() | |
opreis | donderdag 26 november 2015 @ 12:41 |
Mijn duits komt niet verder dan een paar jaar middelbare school. Hebben ze het hier alleen over het diskwalificeren van Vettel en Hamilton of daarbij ook alle Ferrari dan wel Mercedes rijders (al dan niet incl klanten teams) | |
Captain_Fabulous | donderdag 26 november 2015 @ 12:47 |
Dus als een rijder een illegale motor blijkt te hebben gebruikt, is hij voor het hele 2015 seizoen alsnog geschorst, en vervallen dus alle resultaten...inclusief een eventuele titel uiteraard ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 november 2015 @ 12:49 |
Zoals het er staat geldt het alleen voor Vettel en Hamilton, maar het lijkt me dat als de motor van bijvoorbeeld Hamilton niet goed is er verder gekeken zal worden. Mijn Duits komt ook niet verder dan de middelbare school, maar het artikel is prima te volgen | |
opreis | donderdag 26 november 2015 @ 12:58 |
Ben wel benieuwd naar de de huidige stand dan, zonder Hamilton en Vettel zou Max bv een 3de plek in hongarije hebben gehad en een 2de in Amerika (1ste zelfs als Rosberg ook gediskwalificeerd wordt ![]() | |
Geralt | donderdag 26 november 2015 @ 13:12 |
| |
Geralt | donderdag 26 november 2015 @ 13:14 |
Ik neem aan dat dat allemaal in de regels staat en dat daar dan ook in staat welke motor ze moeten laten onderzoeken (die waarmee hij wereldkampioen werd) dus ik neem aan dat als er al gesjoemeld is met de motoren dat men dat zeker niet gedaan heeft met de motor in de weekenden waar hij de titel kon pakken. Storm in een glas water dit; ik geloof niet zo in een dikke DSQ eerlijk gezegd. | |
Beach | donderdag 26 november 2015 @ 13:22 |
Dit kan de FIA/FOM niet laten gebeuren denk ik Lewis voor het hele seizoen laten diskwalificeren. | |
Peterselieman | donderdag 26 november 2015 @ 13:33 |
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd. Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten. | |
opreis | donderdag 26 november 2015 @ 13:37 |
Waarom zou dat niet kunnen gebeuren? Massa was vorige race ook uit de uitslag geschrapt omdat er iets illegals was aan de auto waar hij mee reed, als blijkt dat Vettel en Hamilton ook met iets illegaals hebben gereden tijdens alle races dan moet de zelfde straf volgen lijkt me. | |
Rossdale | donderdag 26 november 2015 @ 16:25 |
http://www.skysports.com/(...)ine-for-abu-dhabi-gp Ricciardo rijdt deze race weer met een oude motor ipv de geupgrade Renault-unit ![]() Flinke klap in het gezicht van Renault ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 26 november 2015 @ 17:13 |
Je bent toch pas officieel kampioen na het seizoen toch, zodra je de schaal ophaalt op het FIA gala..? | |
JimmyManna | donderdag 26 november 2015 @ 17:23 |
Schumacher was geen kampioen dan is het toch met makkelijker schorsen. Dut gaat niet gebeuren. Geloof ik niks van. | |
sasquatsch | donderdag 26 november 2015 @ 17:52 |
Dus dan zou Hamilton, als hij (bijvoorbeeld) een ongeluk zou krijgen waardoor hij de schaal niet op het FIA gala in ontvangst kan nemen, geen kampioen zijn? Dat lijkt me niet. | |
Sinister-D- | donderdag 26 november 2015 @ 18:00 |
Volgens mij staat in de reglementen dat ze officieel na 1 december geen uitslagen meer aangepast kunnen worden. Maandag is Hamilton dus eigenlijk pas kampioen. Deze regel staat er al jaren in, ondanks dat het seizoen steeds langer wordt. De beker ophalen is maar een formaliteit. [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 26-11-2015 19:17:38 (Aangevuld, woord vergeten :@) ] | |
Ferry_76 | donderdag 26 november 2015 @ 18:44 |
Na de dood van Jochen Rindt (Nog steeds de enige postume F1 kampioen) zijn de regels veranderd. Als Hamilton een fataal ongeluk zou krijgen in Abu Dhabi is Rosberg dan dus kampioen. | |
Bluurgh | donderdag 26 november 2015 @ 19:04 |
Zo staat het in de regels: Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch. Natuurlijk geen realistisch scenario maar wat dan? Zo laten ze niet echt een positieve indruk achter, lijkt me als coureur ook dat je dan het idee hebt dat je het niet echt verdiend hebt. Misschien weigert Vettel wel.. "Dan geven we 'm wel aan Kimi/Bottas" ![]() | |
Fer | donderdag 26 november 2015 @ 19:08 |
Hill was er nog niet langs, Villeneuve wel. En je ziet ook dat Schumacher eerst nog terugtrekt en dan alsnog instuurt en tegen de sidepod klapt van Villeneuve. In 94 was er nog gerede twijvel, dat het een racing incident zou kunnen zijn. | |
sasquatsch | donderdag 26 november 2015 @ 19:09 |
Lijkt me niet dat ze het kampioenschap aan iemand anders geven. Die regel is er alleen maar om te zorgen dat er iemand is op het gala om de bekers aan uit te reiken. | |
rubbereend | donderdag 26 november 2015 @ 22:55 |
dat was dan ook de fout van Hill | |
JimmyManna | donderdag 26 november 2015 @ 23:41 |
Dat staat in de regels zodat de FIA niet compleet voor lul staat met een kampioen die niet opkomt draven op dat gala. Dat staat er echt niet om wanneer Hamilton zondag verongelukt hem de titel te ontnemen. Ik denk niet dat de FIA een rijder die sterft een titel zal ontnemen. Dat kan je echt niet maken. Al weet je het met de FIA nooit natuurlijk. | |
JimmyManna | donderdag 26 november 2015 @ 23:45 |
Hij had beter kunnen wachten. | |
SnowOokami | vrijdag 27 november 2015 @ 09:07 |
Vreemd, had in Brazilië het idee dat het een prima motor was alleen de baan lag Ric. niet en die banden blunder was niet echt handig. | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 09:39 |
De motor was qua topsnelheid bijvoorbeeld trager dan de oude. Al moet wel gezegd worden dat Ricciardo niet het hele pakket gebruikte, want Renault heeft nog een nieuwe turbo op de plank liggen en het zou best kunnen dat de nieuwe turbo samen met de nieuwe verbrandingsmotor betere prestaties levert dan het oude pakket of een combi van oud en nieuw | |
nils7 | vrijdag 27 november 2015 @ 09:59 |
RB schijnt een motorendeal te hebben voor volgend jaar. | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 10:01 |
Dat klopt. In de komende dagen zal wel meer bekend worden Horner: "Red Bull heeft F1-motor in 2016" | |
SnowOokami | vrijdag 27 november 2015 @ 10:14 |
Ah ok.. nja snap wel dat ze dan niet weer een penalty willen | |
nils7 | vrijdag 27 november 2015 @ 12:37 |
Nu Jos gaat roepen nog 1 jaar bij STR en dan een groter team en Carlos zegt dat ze met Ferrari motoren gaan rijden. De Deal van Max naar Ferrari inruil voor die motoren, klopt die toch? | |
opreis | vrijdag 27 november 2015 @ 12:41 |
Waarom zou dat in ruil zijn gegaan voor Max? | |
nils7 | vrijdag 27 november 2015 @ 12:48 |
Die geruchten gingen er wel rond. Inruil omdat Max nog een contract eigenlijk heeft met RB voor 2017. | |
NaturalScience | vrijdag 27 november 2015 @ 15:58 |
Volgend jaar zitten Max en Saintz gewoon weer bij Torro Rosso en ze rijden met de Ferrari motoren van dit jaar. http://www.autoblog.nl/ni(...)oor-toro-rosso-82281 | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2015 @ 16:25 |
Ja, dat staat er toch ook. Gaat dan over 2017 he. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2015 16:27:51 ] | |
Spooky4u | vrijdag 27 november 2015 @ 17:21 |
https://www.facebook.com/f1troll/videos/2116297715175203/?fref=nf Vettel was wat vergeten vanochtend. | |
sasquatsch | vrijdag 27 november 2015 @ 17:58 |
Moet Renault nog wel in de F1 blijven, wat na een aanvaring met Bernie Ecclestone weer op losse schroeven staat. | |
JimmyManna | vrijdag 27 november 2015 @ 18:08 |
Persoonlijk lijkt het me sterk dat Verstappen bij welk ander team dan ook is vastgelegd voor 2017. Kan het me niet voorstellen. Het lijkt mij eerder een voor de hand liggend hersenspinsel van de media. | |
Fer | vrijdag 27 november 2015 @ 18:10 |
Zou kunnen, maar is minder aannemelijk met de fuel flow limiet. Er is meer efficientie nodig in de verbrandingskamer, Mercedes en Ferrari hebben ook dit seizoen een flinke stap gemaakt met alleen neen nieuwe ICE. Verder heeft Abiteboul het ook toegegeven, dat de motor minder presteert dan verwacht en feitelijk, dat ze nu geen idee hebben wat ze wel aan moeten veranderen en dus alsnog het idee van Mario Illien gaan ontwikkelen, wat hij begin dit jaar als heeft gemaakt, maar toen werd afgewezen. Persoonlijk denk ik dat ze met de nieuwe turbo, nog wat efficienter willen zijn met energie terugwinnen uit de uitlaat. Zodat er wat langer met de wastegate open gereden kan worden. | |
Wertha | vrijdag 27 november 2015 @ 20:46 |
Is dit niet gewoon een routinematige controle dat door een of ander Duits medium tot sensatiebericht wordt verheven? | |
_Administr8or_ | vrijdag 27 november 2015 @ 21:11 |
Vettel ![]() | |
franklop | vrijdag 27 november 2015 @ 21:24 |
held | |
Peterselieman | vrijdag 27 november 2015 @ 21:27 |
Geweldig, zo kennen wij hem weer | |
Nattekat | maandag 30 november 2015 @ 17:31 |
Ecclestone: "Lotus failliet als Renault-deal mislukt" Dat het compleet van Bernue af hangt vergeten we maar voor het gemak...
| |
Kleffe_Dop | dinsdag 1 december 2015 @ 04:38 |
Baku European GP organisers are planning on selling only 28,000 tickets Helemaal de weg kwijt... Azerbaijan... GP van Europa... 28.000 tickets ![]() ![]() | |
JimmyManna | dinsdag 1 december 2015 @ 06:15 |
Kunnen ze wel zeggen dat het uitverkocht is ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 1 december 2015 @ 07:18 |
die pipo's zeiden 3 weken geleden nog, terwijl hun neus bloedde, "we wisten helemaal niet dat 24LM die dag is....". Zever in pakskes. En je zou toch denken dat 1 van de criteria van Eccelstone is dat ze uberhaupt een hoop mensen kwijt kunnen in de omgeving, al is het maar door camping. Maar goed, dollars heersen zeker.... 10.000 mensen in hotelkamers ![]() ![]() ![]() | |
nils7 | dinsdag 1 december 2015 @ 08:22 |
Met het populairder wordende WEC, is het wel zo verstandig een race tegelijk te organiseren. | |
JimmyManna | dinsdag 1 december 2015 @ 08:49 |
En het EK voetbal staat ook al wat langer gepland dan gisteren ;-) | |
Peterselieman | dinsdag 1 december 2015 @ 10:28 |
Dit klinkt hoopvol voor de toekomst van Renault in de Formule 1
| |
Ferry_76 | dinsdag 1 december 2015 @ 12:22 |
Da's dus één, maximaal twee jaar en dan is dit de zoveelste dure F1 flop die weer van de kalender verdwijnt. Als Amerika al financiele problemen heeft met meer dan 100.000 bezoekers.. | |
Nattekat | dinsdag 1 december 2015 @ 13:26 |
SPT / Teambazen F1 zetten Max Verstappen of vier..... ![]() | |
WheeledWarrior | dinsdag 1 december 2015 @ 14:03 |
Azerbeidzjan. Daar ga je ook echt voor je plezier heen en dan in juni. Ziedend heet daar natuurlijk ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 1 december 2015 @ 18:39 |
Fans kiezen voor Verstappen als 'Star Driver of 2015' Formule 1-supporters over de hele wereld zijn het erover eens: Max Verstappen was de ster van het afgelopen seizoen. Met overweldigende meerderheid is de 18-jarige Nederlander, die dit jaar debuteerde in de sport, verkozen tot 'Star Driver of 2015'. Hij kreeg meer dan de helft van alle stemmen. De verkiezing was georganiseerd door het officiële twitteraccount van de Formule 1, @F1. Via de hashtag #F1FanVote konden fans de hele dag laten weten wie ze de ster van het afgelopen jaar vonden. Duizenden mensen reageerden en de uitslag was helder: Max Verstappen won met een straatlengte voorsprong. Meer dan vijftig procent van alle fans koos voor de Toro Rosso-coureur. Achter Verstappen eindigde Sebastian Vettel als tweede bij de twitterpoll, voor wereldkampioen Lewis Hamilton, Sergio Perez en Fernando Alonso. Eerder werd al duidelijk dat de tien teambazen in de Formule 1 de prestaties van Verstappen eveneens waarderen. Bij een enquête onder de teambazen eindigde de Nederlander op de vierde plaats. | |
Geralt | dinsdag 1 december 2015 @ 21:17 |
4de door de teambazen en 1ste door de fans. Dat is wel een heel puik debuutseizoen dacht ik zo ![]() | |
JimmyManna | dinsdag 1 december 2015 @ 21:19 |
dat valt ook nauwelijks te ontkennen. Wat een entree ![]() | |
Swetsenegger | dinsdag 1 december 2015 @ 21:23 |
Kan dus volgend jaar alleen maar tegenvallen ![]() | |
JimmyManna | dinsdag 1 december 2015 @ 22:40 |
Dus omdat iets goed gaat, kan het daarna alleen maar slechter? | |
Swetsenegger | woensdag 2 december 2015 @ 12:57 |
Let op de PI | |
nils7 | woensdag 2 december 2015 @ 12:59 |
Na als McLaren volgend jaar weer on Par is verliezen ze tov dit jaar al 2 posities. | |
Rossdale | woensdag 2 december 2015 @ 14:56 |
Dan ga je er vanuit dat Lotus het ook volgend jaar beter doet. Daar heb ik niet zulke hoge verwachtingen van eigenlijk | |
Rossdale | woensdag 2 december 2015 @ 15:21 |
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/ En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen. | |
nils7 | woensdag 2 december 2015 @ 15:32 |
Je vergeet de nationaliteit van Rosberg voor het gemak! | |
Rossdale | woensdag 2 december 2015 @ 15:35 |
Zo populair is Rosberg toch niet in Duitsland? Volgens mij heeft Vettel daar veruit de meeste fans, dus of ze het nu daar om moeten doen? Trouwens, officieel is Rosberg toch Monegask? ![]() | |
sasquatsch | woensdag 2 december 2015 @ 15:39 |
En beiden zijn niet populair genoeg om bezoekers naar de GP's te trekken in tegenstelling tot Schumacher. ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 2 december 2015 @ 15:50 |
Ik geloof er ook niks van dat ze twee gelijkwaardige rijders wilden. Ze hadden gedacht dat Hamilton wel een stukje sneller dan Rosberg zou zijn. Hamilton is natuurlijk het kleinste kind van de twee en er zal binnen het team best wel irritatie over hem zijn, maar hij is commercieel een stuk interessanter. Rosberg heeft gewoon geen fanbasis, Hamilton vreemd genoeg een hele grote en fanatieke. | |
THEFXR | woensdag 2 december 2015 @ 15:53 |
is gewoon druk zetten dat ze zich aanpassen. | |
sasquatsch | woensdag 2 december 2015 @ 16:40 |
Ze waren wel het beste in de Pirelli bandentest gisteren. ![]()
| |
WheeledWarrior | woensdag 2 december 2015 @ 16:57 |
Wat een baas ![]() | |
Rossdale | woensdag 2 december 2015 @ 17:04 |
Ja maar de teams wisten zelf niet op welke compounds ze reden. Als de McLaren op ultrasofts stonden en de ferrari's op hard dan zeggen die tijden nog weinig natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 december 2015 @ 17:06 |
En ze zullen Stoffel voor een rondje wel een keer maximaal vermogen hebben gegeven | |
JimmyManna | woensdag 2 december 2015 @ 17:20 |
En hij presteert beter. Dat helpt ook. Bovendien is Rosberg einde contract komend jaar. | |
opreis | woensdag 2 december 2015 @ 17:44 |
Vraag me af waar Rosberg dan heen zou kunnen, Lewis heeft de teams voor het uitkiezen maar Rosberg gaat een stap omlaag maken. Misschien dat ie Massa of Bottas bij williams kan vervangen. | |
Meike26 | woensdag 2 december 2015 @ 17:52 |
Meest lullige voor Rosberg is, niemand wil hem hebben volgens mij ![]() | |
JimmyManna | woensdag 2 december 2015 @ 18:09 |
Dat betwijfel ik. Waarom zou niemand hem willen? Na volgend jaar zal Massa hopelijk eens stoppen en Rosberg lijkt mij een prima rijder voor Williams. | |
Meike26 | woensdag 2 december 2015 @ 18:16 |
Ik denk dat Rosberg van top echt de minst populaire rijder is.. Ook al is hij snel, heeft hij een winnaars mentaliteit.. Hijs is ook duur, perfectionistisch, primadonna met al zijn pr-momentjes en als hij zijn dag niet heeft / onder druk staat, is hij niet te genieten. Ik zou als Williams 100x liever een Wehrlein of Ocon in mijn team hebben dan een gefrusteerde coureur die allang kampioen had moeten zijn.. | |
JimmyManna | woensdag 2 december 2015 @ 18:30 |
jamaar ik kan er ook tien noemen die ik liever had gehad dan Massa maar ze kozen Massa. | |
Fer | woensdag 2 december 2015 @ 19:43 |
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen. Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken. Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso. | |
opreis | woensdag 2 december 2015 @ 19:53 |
Hij moet weer terug naar zn oude kwalificatie niveau en dan zich niet aan de kant laten zetten tijdens de starts, thats all | |
Fer | woensdag 2 december 2015 @ 19:55 |
Vorig jaar zag je ook, dat als Hamilton opeens halverwege de race op snelheid komt en echt het gat dicht rijdt, Rosberg fouten gaat maken. En dat met de koppeling leek ook vaker mis te gaan. | |
JimmyManna | woensdag 2 december 2015 @ 19:59 |
Mja het is een beetje wat de definitie van topper is. Voor mij zijn er maar drie van de allerhoogste categorie: Vettel, Alonso en Hamilton. Daaronder zitten er een paar inderdaad die in mijn ogen net geen toppers zijn (in F1-termen uiteraard, want in Autosporttermen zijn dit soort rijders absolute top). | |
Peterselieman | woensdag 2 december 2015 @ 20:03 |
Dit. Een Rosberg komt net dat half procentje tekort wat hem tot echte topper zou maken. Een Vettel of een Hamilton heeft dat halve procentje wel en niet voor niets zijn zij wereldkampioen geworden. | |
Fopje | woensdag 2 december 2015 @ 21:02 |
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien. Goh welk team zou dat nou zijn ![]() | |
Geralt | woensdag 2 december 2015 @ 21:04 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 december 2015 @ 21:11 |
Sauber ![]() | |
M.Melandri | woensdag 2 december 2015 @ 21:12 |
Kimi kreeg hem cadeau zodat McLaren een lagere straf kreeg. | |
JimmyManna | woensdag 2 december 2015 @ 21:18 |
Mallerd. ![]() | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 21:38 |
Zou fijn zijn als je met een bron aan komt zetten... Helemaal als zogenaamde Moddereter/weblogger ![]() | |
Nattekat | woensdag 2 december 2015 @ 21:46 |
Definitieve kalender... GODVER DE DOMME LE MANS VALT NOG STEEDS SAMEN MET DAT OLIESTAATJE ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nachtrace ![]() | |
sasquatsch | woensdag 2 december 2015 @ 21:52 |
Wijzigingen in de regels voor volgens jaar, door de WMSC geratificeerd: • Voor volgend jaar hebben de motorenleveranciers 32 tokens om de motor aan te passen, 25 het jaar erop, gevolgd door 20 en 15 voor de jaren daarna. • teams kunnen kiezen uit 3 bandencompounds waarbij ze tijdens een (droge) race 2 moeten gebruiken. Een ervan wordt aangewezen door Pirelli. • DRS wordt meteen weer actief na een VSC • 2015 motoren zijn toegestaan naast de 2016 motoren • De racekalender is definitief vastgesteld en telt 21 races
| |
Meike26 | woensdag 2 december 2015 @ 21:55 |
Hopelijk houdt Hockenheim het nu wel vol.. Laat dat stadion maar oranje kleuren.. Denk dat er zat Nedrlanders heen gaan ! ![]() | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 22:02 |
Alle teams krijgen de beschikking over 13 sets, 3 sets vastgesteld door Pirelli de rest vrije keuze uit de 3 compounds. Nu vraag ik me af of 1. die 3 sets 3 verschillende compounds zijn en 2. die 3 sets voor FP1 alleen zijn en dat de teams dan aan de hand van de data voor de rest van het weekend de compounds moeten gaan nomineren of dat ze dat al ruim voor het weekend moeten doen | |
Fopje | woensdag 2 december 2015 @ 22:05 |
Download de app Freader1. Is ideaal. Ik zit op mobiel maar het staat op ongeveer tienduizend sites ![]() | |
sasquatsch | woensdag 2 december 2015 @ 22:11 |
Nee, 2 sets zijn voor de race (waarvan er minimaal 1 set gebruikt moet worden) en 1 (de zachtste, dus een soort kwalificatieband) voor Q3. De 10 overige sets mogen de teams zelf kiezen. Minimaal 2 verschillende compounds moeten in de race gebruikt worden (mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn) | |
Funzel | woensdag 2 december 2015 @ 22:12 |
Maar voor een team als Williams is hij toch een goede keuze? Beter dan een Massa lijkt me toch. | |
Geralt | woensdag 2 december 2015 @ 22:19 |
Is dat zo? Ik vraag het me af en als wat hierboven in dat lijstje stond de letterlijke regels zijn dan zijn die alvast niet duidelijk. Je mag kiezen uit 3 en moet er 2 gebruiken. Een tweestopper doen en starten op medium dan naar soft en vervolgens supersoft zou dan gewoon mogen lijkt me, maar is dat wel zo? Mag je er 2 kiezen van die 3 en die 2 moet je gebruiken? Of mag het allemaal. Ik vind het nog niet duidelijk. | |
Meike26 | woensdag 2 december 2015 @ 22:20 |
Maar te duur.. Gaat Rosberg denk ik niet doen en Williams wil geen miljoenen aan Goldie Locks geven voor een zuurpruim als hij wederom door Hammie word verslagen.. Kunnen ze gelijk ook een psycho aannemen. Nee, ik denk echt dat Mercedes hem liever doorbetaald en hem het DTM laat rijden met misschien ook wel wat Blancpain momentjes, ipv hem in een Williams te zetten. Zij zullen hem niet doorbetalen bij williams als hij concurrent word van Hamilton (kans op). Ocon, Werhlein en mogelijk zelfs Perez zie ik daar eerder toe in staat. | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 22:21 |
Inderdaad, Dit staat er op Autosport.com "Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3. | |
opreis | woensdag 2 december 2015 @ 22:22 |
Weet iemand waarom ze steeds Canada tussen de europese races zetten? lijkt me dat daar flink op bespaard kan worden om die gewoon lekker na europe te doen en voor USA, mexico en brazilie | |
Geralt | woensdag 2 december 2015 @ 22:22 |
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen? Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen ![]() Maar serieus, wie moet daar instappen dan? | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 22:23 |
In ander nieuws Leclerc, de monagaskische F3 kampioent van dit jaar, gaat onder de vlag van Ferrari rijden en word daarnaast ook Test en ontwikkelcoureur bij HAAS F1. Naast Ocon die bij Mercedes aan de gang gaat zitten alle grote talenten dus nu bij de topteams... Ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor vervolg stappen van Max zijn carriere | |
Nattekat | woensdag 2 december 2015 @ 22:24 |
Letterlijke tekst van de FIA:Dus als Pirelli A en B kiest, moet je één van de twee gebruiken in de race. Dus C en D mag niet. | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 22:24 |
Omdat het te heet is in USA/Mexico in Juni/July, en het te koud is in Canada in September/Oktober | |
Meike26 | woensdag 2 december 2015 @ 22:26 |
Ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever, ook groot Max-fan.. Ik zie het denk ik nog wel gebeuren dat RedBull het voor elkaar krijgt om Volkswagen in te palmen voor de jaren 2017 en beyond.. Met Max hebben ze een diamantje net zo groot als Vettel toen die bij RBR begon.. RB wil geen student aan hun opleiding zien vertrekken voordat hij geslaagd is.. | |
Sinister-D- | woensdag 2 december 2015 @ 22:26 |
geweldig, kom nog maar met meer van die belachelijk (en voor gelegenheidskijkers onduidelijke!) nietszeggende artificiële regels ![]() | |
opreis | woensdag 2 december 2015 @ 22:27 |
Max, Perez, Alonso, Vettel, Grojean, Bottas, Sainz, Hulkenberg. Keuze zat afhankelijk van wat ze zoeken. Zou niet weten waarom Max er niet naartoe zou moeten gaan. | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 22:28 |
Ik weet zeker dat dat contract niet verscheurd is met RBR... Aankondiging zal wel zo rond Augustus komen. Vergeet niet dat CH vrijdag zei dat RBR een motor heeft voor volgend jaar EN dat het een jaar contract is... | |
Geralt | woensdag 2 december 2015 @ 22:28 |
Laat Max eerst nog maar minstens een jaar mooie dingen in een niet winnende auto doen zou ik zeggen ![]() | |
Meike26 | woensdag 2 december 2015 @ 22:29 |
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden. Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede ![]() | |
Nattekat | woensdag 2 december 2015 @ 22:30 |
Je weet dat de teams zelf hun compunds mogen kiezen voor een weekend? ![]() | |
Meike26 | woensdag 2 december 2015 @ 22:30 |
![]() ![]() We hebben het hier over 2017 hé..niet 2016 ! | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 22:32 |
Wat zeg ik dan? Wel goed lezen he ![]() En wat betreft LeClerc zie wat ik net getypt heb, Ontwikkelingscoureur bij HAAS, en talent in het Ferrari talenten programma als vervanger van oa Stroll | |
opreis | woensdag 2 december 2015 @ 22:33 |
Waarom, dit jaar ging toch goed? Ik zie geen argument om niet te gaan. Als je goed genoeg bent laat je dat wel zien, is hij niet goed genoeg dan weten we dat ook meteen. | |
Sinister-D- | woensdag 2 december 2015 @ 22:34 |
jaja, dat mocht vroeger ook. En toen was het voor de race prime of option. En een speciale kwalificatie band. Makkelijk hè, het op die manier op lossen. | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 22:35 |
Trouwens in belangrijker nieuws, De WMSC heeft de FIA en de FOM een mandaat gegeven om regels voor 2017, en kostenbesparingen voor de motor door te drukken aldus Motorsport | |
sasquatsch | woensdag 2 december 2015 @ 22:41 |
Maar wel A en C, of B en C, of A,B en C. D is er sowieso niet. Er zijn namelijk maar 3 compounds per race. | |
JimmyManna | woensdag 2 december 2015 @ 22:41 |
Waarom zou Verstappen naar Merc geen goed idee zijn? | |
Nattekat | woensdag 2 december 2015 @ 22:42 |
3 die de teams zelf mogen uitkiezen. | |
JimmyManna | woensdag 2 december 2015 @ 22:46 |
Red Bull had ook zat talenten maar koos ook voor Max. McLaren heeft Vandoorne maar kiest ook voor anderen. Je weet het soms niet. Dat Ocon komt zou je al kunnen opvatten als dat ze bij Merc niet zeker zijn van Wehrlein (dit btw een vreselijk onaardig gozer schijnt te zijn). Jos schijnt connecties te hebben met Wolff dus wie weet. Ik sluit het in ieder geval niet uit. | |
sasquatsch | woensdag 2 december 2015 @ 22:48 |
Er staat letterlijk dat Pirelli per race 3 compounds ter beschikking stelt. | |
rubbereend | woensdag 2 december 2015 @ 22:49 |
Ze zullen Max in 2017 wel door willen schuiven naar Red Bull normaal gesproken. Dus zal er in de winter van 2016 bekeken moeten worden wat het perspectief daar is (dus welke motor). En Red Bull zal dan inzetten op een nieuw, langer contract. Ze zullen hem echt niet zo naar Ferrari doen. | |
Nattekat | woensdag 2 december 2015 @ 22:51 |
De 3 die een team heeft uitgekozen dus. Dat van het zelf kiezen was al 100% zeker, als je dat als uitgangspunt neemt is dat regeltje ook gelijk een stuk duidelijker. | |
opreis | woensdag 2 december 2015 @ 22:53 |
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders... Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje | |
Meike26 | woensdag 2 december 2015 @ 22:55 |
Klopt.. maar ik bedoelde meer dat de teams als Ferrari en Mercedes al bezig zijn met alternatieven.. Want als Max niet naar Mercedes gaat, wie word dan de protege van dat team naast Hamilton..of naast Vettel bij Ferrari? Max is enorm gewild maar minimaal 2 teams hebben toch een plan b nodig als plan a niet doorgaat. | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 22:56 |
Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one... | |
sasquatsch | woensdag 2 december 2015 @ 23:01 |
Maar dat staat er dus niet. | |
Nattekat | woensdag 2 december 2015 @ 23:03 |
Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen. | |
JimmyManna | woensdag 2 december 2015 @ 23:22 |
Mwah Ocon is vooral degelijk maar mist de rauwe snelheid en race skills van Max. Verder overigens wel een talent hoor. | |
sasquatsch | woensdag 2 december 2015 @ 23:23 |
Dat staat dus in geen enkele eerdere verklaring van de WMSC van dit jaar. Ik heb het na gezocht. Dus de verklaring van vandaag is de eerste waar dit gemeld staat en dus lees ik het zoals het er staat en dat Pirelli dus 3 compounds meeneemt waar de teams uit kunnen kiezen. | |
opreis | woensdag 2 december 2015 @ 23:31 |
Als ze nagenoeg gelijkwaardig zijn waarom gaat Max dan al volgend jaar beginnen aan zijn 2de jaar in de F1 terwijl Ocon nog minimaal 1 jaar moet wachten? | |
Nymphetic13 | woensdag 2 december 2015 @ 23:53 |
Omdat Ocon niet de contacten had van de heer Verstappen? Dat is het zelfde als zeggen dat Leclerc talentvoller is omdat die naar Ferrari gaat. Die gaat alleen maar het programma van Ferrari in en word ontwikkelingscoureur van Haas door de contacten van Dhr Todt, en is natuurlijk ook een groot talent daar niet van. | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 06:18 |
Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat Verstappen doet want zijn vader heeft connecties? Op alleen contacten redt je het niet anders vochten Lauda junior en Prost junior nu wel samen met neef Senna om de titel. Connecties zijn belangrijk net als geld en talent. Ocon is een leuke rijder, maakt geen fouten, best snel, maar hij is absoluut geen supertalent hoor. Overigens zijn zijn contacten ook echt niet mis, behoorde lange tijd toe aan Lotus en nu alweer enige tijd aan Mercedes. De racerij heeft een aantal prima talenten momenteel daar is Ocon er eentje van. Alleen supertalenten zoasl Vettel en Hamilton ook waren zie je niet zo heel veel. Voor mij is Verstappen er daar eentje van. Ocon niet. Vandoorne misschien weer wel, nog even afwachten. [ Bericht 3% gewijzigd door JimmyManna op 03-12-2015 07:09:14 ] | |
nils7 | donderdag 3 december 2015 @ 08:11 |
Lauda junior en consorten hebben gewoon minder talent dan hun vaders. Max heeft juist wel een stuk meer en heeft ook minder zwakke punten dan z'n pa. Ocon is weldegelijk een talent. Wint overal waar die komt (titels) dan ben je geen pannenkoek als je in je eerste jaren zowel de Formule 3 EU series en de GP3 op je naam zet. | |
Rossdale | donderdag 3 december 2015 @ 08:43 |
Bottas als tweede viool, dan kunnen Wehrlein (na dit jaar een jaartje in de Manor rond te hobbelen) en Ocon in 2017 in de Williams. [ Bericht 3% gewijzigd door Rossdale op 03-12-2015 08:49:38 ] | |
nils7 | donderdag 3 december 2015 @ 09:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bluurgh | donderdag 3 december 2015 @ 09:45 |
Is dat de nieuwe GP2 auto voor volgend jaar? | |
Meike26 | donderdag 3 december 2015 @ 09:54 |
Volgens mij zijn er nu al best wat studies voor de F1 van de toekomst..( 2020? ) Als ze dan toch graag koepeltjes op een F1 willen knutselen.. dan maar zo ![]() Ferrari (moet nog wel een dakje op dan): ![]() RedBull Xwing ding > soort spinoff van dit ontwerp? ![]() | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 10:20 |
Dat zei ik dus ook. Ocon is een talent. Maar we moeten niet doen alsof hij net zo goed is als Verstappen. Dat moet nog blijken als hij niet voor ART rijdt. | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 10:22 |
Ik denk niet dat Wehrlein voor Manor zal rijden. Althans, zo gaat het verhaal momenteel. | |
Nattekat | donderdag 3 december 2015 @ 10:25 |
Lelijk en de beste wagen die de beste ontwerper kon maken. Gaat nooit gebeuren ![]() | |
LWD-Godius | donderdag 3 december 2015 @ 12:16 |
Op initiatief van Force India volgens mij. | |
Nattekat | donderdag 3 december 2015 @ 12:35 |
Zou het niet eens meer weten... Ik weet dat dat plan erdoorheen is, verder niet meer hoe en wanneer. | |
sasquatsch | donderdag 3 december 2015 @ 12:41 |
En nu pas geratificeerd door de WMSC. | |
sasquatsch | donderdag 3 december 2015 @ 15:08 |
Pirelli legt het zelf nog even uit
| |
Ferry_76 | donderdag 3 december 2015 @ 15:13 |
![]() Red Bull TAG Heuer, of toch Red Bull Infiniti..? | |
Ferry_76 | donderdag 3 december 2015 @ 15:15 |
![]() ![]() | |
Rossdale | donderdag 3 december 2015 @ 15:22 |
Red Bull Ilmor verwacht ik ![]() | |
Nattekat | donderdag 3 december 2015 @ 15:26 |
Kijk eens in het andere F1 topic ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 3 december 2015 @ 15:31 |
Renault ging toch nu wél de Ilmor oplossing uitproberen, na het falen van de laatste update, en RBR zou toch zelf de elektrische systemen voor hun Renault ICE gaan inbouwen..? Hopelijk komt er deze week wat meer duidelijkheid.. | |
Rossdale | donderdag 3 december 2015 @ 15:37 |
Ja of Red Bull koopt het gesharede IP van de huidige Renaultmotor over van Renault en gaat hem separaat verder door Ilmor laten ontwikkelen. Renault zal dan ongetwijfeld verder gaan op hun manier, want Red Bull zal Ilmor's nieuwe ontwikkelingen dan niet gaan delen met het fabrieksteam van Renault lijkt me ![]() | |
Fer | donderdag 3 december 2015 @ 16:30 |
Nee dat hele Redbull Illmore gaat niet door, of is niet waar. Het is Renault zelf, die nu het plan (een cilinderkop ontwerp) van Illien gaan uitvoeren en uittesten, voor zichzelf en Redbull racing. Dit plan is begin dit jaar al gemaakt door Illien, in opdracht van Redbull. Maar toen werd het niet door Renault gebruikt, omdat ze dachten het zelf beter te kunnen. Het resultaat zagen we in Brazilie. | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 17:10 |
Dit is allemaal onzin. | |
sasquatsch | donderdag 3 december 2015 @ 17:18 |
Volgens mij mag dit niet, want dan krijg je verschillende versies van dezelfde motor. In de regels staat dat er per seizoen maar één gehomologeerde versie van een motor mag zijn (naast de motor van het jaar ervoor). | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 17:21 |
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld. | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 17:28 |
Het is geen nieuwe motor het is een oude gehomologeerde in een nieuw jasje. Denk dat je dus gewoon 32 tokens krijgt zoals iedereen. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 17:29 |
Ik dacht het dus niet | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 17:35 |
Nee hoor hij zal compleet anders zijn. Geen Renault meer = andere motor. | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 17:35 |
Wat jij denkt maakt niet uit, dat gaat wel gebeuren. Het is ten eerste het slimste dat ze kunnen doen en ten tweede wijst alles daar op. | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 17:38 |
Zoals ik het begrijp is de basis gewoon de Renault, al is er niks officieel bekend nog. Dus niks vrij ontwikkelen. Bovendien krijg je bij een compleet nieuwe motor ineens heel veel tokens munder gedurende het jaar. Dan krijg je het gemiddelde dat overblijft na de winter dat de rest nog over heeft zoals Honda dit haar. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 17:41 |
Eh, nee Renault neemt F1-team Lotus over | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 17:47 |
Onzin. Zoals gezegd, Renault heeft nog niets bevestigd. Eind van de week komen ze met een aankondiging, dat hebben ze in Abu Dhabi al gezegd. Altijd leuk als mensen niet kijken naar wat er gezegd wordt. | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 17:47 |
Niet dus. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 17:49 |
Jij trekt Autosport als bron in twijfel? Het is zo ongeveer de meest betrouwbare bron die je kunt vinden | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 17:50 |
Bovendien mag Renault helemaal niet met een volledig nieuwe motor komen. | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 17:52 |
Wel als ze er een jaar uitstappen. Daaarom doen ze het. | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 17:53 |
Ze zitten er constant naast met alles in dit gebeuren. Volgens hen zou Red Bull al gekocht zijn door VW en zou de Lotus koop al in oktober gebeuren. Ook zou Red Bull met Ferrari gaan rijden op een gegeven moment. Ze publiceren alle geruchten als nieuws. Alleen maar omdat mensen dan gaan betalen om het hele artikel te lezen en er achter te komen dat er altijd staat "Autosport understands". Stemmingmakerij dus. [ Bericht 8% gewijzigd door Fir3fly op 03-12-2015 18:00:14 ] | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 18:01 |
O jij denkt dat ze er een jaar helemaal tussenuit gaan? | |
sasquatsch | donderdag 3 december 2015 @ 18:03 |
Lijkt me sterk. Geruchten zijn juist dat Renault met Bernie is overeengekomen om 9 jaar in de F1 te blijven als constructeur in ruil voor een deel van de historische gelden. Dat zou in Abu Dhabi besloten zijn. Als ze eruit stappen om in 2017 terug te komen kunnen ze fluiten naar die centen. Ik vraag me uberhaupt af of FIA en/of FOM dat toestaat. En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag. Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken). | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 18:08 |
Precies wat ik zeg. Renault koopt de restanten maar staat niet op de grid. Het zal op basis zijn van het werk dat al eerder gedaan is en door Renault genegeerd. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 18:09 |
Valt genoeg mee. Ze zijn weliswaar het eerste met het nieuws, maar als je een artikel in het op dit punt goed ingevoerde Franse RMC Sport leest dan kun je niet anders concluderen dat de lichten op groen staan http://rmcsport.bfmtv.com(...)ur-en-f1-933359.html | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 18:09 |
Er komt ook helemaal geen nieuwe motor, dat kan alleen als je vanaf nul gaat beginnen en dat is onmogelijk nu nog. Bovendien had de FIA er gisteren dan iets over bekend gemaakt toen de regels werden toegelicht. Zowel Red Bull met TAG als Lotus/Renault zal gewoon met een 'oude' motor beginnen en 32 tokens krijgen. Iets anders is vrijwel onhaalbaar nu nog. Of er moet inderdaad een jaar worden overgeslagen maar dat lijkt mij erg sterk, omdat zoals je zegt daar ook heel veel nadelen aanzitten, zeker ook financieel. | |
sasquatsch | donderdag 3 december 2015 @ 18:10 |
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren. | |
Fir3fly | donderdag 3 december 2015 @ 18:11 |
Alsof de FIA een aanvraag van Renault gaat afslaan. Bovendien blijft het gridslot van Lotus open. | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2015 @ 18:12 |
Dat niet alleen, maar dan maken ze ook geen aanspraak meer op de vele gelden. Bernie zal niet zomaar Renault toegang tot een groter deel van de cake geven. | |
Geralt | donderdag 3 december 2015 @ 18:21 |
En weer eentje gewonnen. Ik vraag me af, zijn er nou zo heel erg veel meer Nederlandse stemmers op een dergelijk twitteraccount? Of maakt hij echt wereldwijd grote indruk bij de fans? ![]() | |
Geralt | donderdag 3 december 2015 @ 18:22 |
Zelfs 1ste én 3de ![]() | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 18:24 |
Dat was ik. Ik heb een miljoen twitteraccounts geopend en ben gaan stemmen. Sorry ![]() | |
Fer | donderdag 3 december 2015 @ 18:26 |
Enige reden dat het zo lang duurt, is dat Renault niet zoveel centjes erin wil steken, net als de ontwikkeling van de powerunit. Dus willen ze geld van Bernie zien, maar die houdt zijn hand op de knip. Het schijnt dat door het contract te teken met Redbull, Renault zichzelf in een slechtere onderhandelingspositie gebracht heeft, omdat ze nu al min of meer toegeven door te willen in 2016. Maar ik vermoed dat Ghosn nu rechtstreeks met Bernie praat en het keihard eraan toe gaat. |