Officieel is Autosport een besloten website, dus het gehele artikel posten is weer een ander uiterste.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.
[..]
klik je voortaan toch niet op mijn linkjesquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.
[..]
idd, wat luie hontquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:55 schreef Beach het volgende:
[..]
klik je voortaan toch niet op mijn linkjes
Deed ik ook niet.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:55 schreef Beach het volgende:
[..]
klik je voortaan toch niet op mijn linkjes
ik maak van de winter een één voor 2016quote:
Ik verwacht Wehrlein bij Manor, dus of Stevens of Rossi blijft.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:14 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat Manor (als ze nog aan de start komen volgend jaar) met Stevens (die al bijna rond schijnt te zijn) en Rossi gaat rijden, dus zou Mehri afvallen. Magnussen verwacht ik voorlopig ook niet meer in een F1 auto te zien.
doet massa volgend jaar nog mee? hij is al oud en zie hem niet meer zoveel motivatie hebben. er kan gewoon een jonge hond in die stoel.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:40 schreef JimmyManna het volgende:
Sja het is een vrij logische conclusie dat de topteams naar hem kijken. Rosberg en Raikkonen presteren niet groots en Verstappen springt in het oog. Bottas kan Massa nauwelijks aan, Hulkenberg lijkt ook niet beter te worden, zoveel keus is er niet wanneer je mee er wil dan ee nieuwe pure tweede rijder.
Massa heeft voor nog een jaartje bijgetekendquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doet massa volgend jaar nog mee? hij is al oud en zie hem niet meer zoveel motivatie hebben. er kan gewoon een jonge hond in die stoel.
hoop dat hij zondag in Braso lekker een 0 scoort. Clown dat het is. Was altijd een redelijke coureur. En na zijn ongeluk is het een wijf geworden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:40 schreef JimmyManna het volgende:
Maar ik hoop en bid dat hij er daarna echt mee kapt. Tijd voor de nextgen. Zijn we ook eindelijk van dat gejank af als het gaat regenen en meneer in zijn broek poept.
het wordt inderdaad tijd dat de wagens weer lastiger te rijden zijn. Maar dat zal elke fan met jou en JV eens zijn.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:12 schreef Spooky4u het volgende:
Herbert ook. En Villeneuve heeft zijn keutel inmiddels ook ingetrokken. (alhoewel ik nog steeds wel een beetje eens ben met hem dat het misschien te makkelijk is geworden om een F1 wagen te besturen)
dat blijkt niet uit de wk-standquote:Op woensdag 11 november 2015 12:58 schreef Beach het volgende:
Massa is juist een held. Veegt de vloer aan met Bottas.
http://www.gpupdate.net/n(...)a-subsidieverlaging/quote:12:52 – De toekomst van de Amerikaanse Grand Prix loopt gevaar na een besluit van de staat Texas om minder subsidie te verstrekken aan de organisatoren van de race in Austin. De financiële steun, die gebruikt wordt om Bernie Ecclestone te betalen, zou dit jaar al met twintig procent worden teruggeschroefd.
Sinds de eerste editie van de race op het Circuit of the Americas draagt de staat Texas jaarlijks ongeveer 25 miljoen dollar bij aan het evenement. Dat bedrag zal dit jaar naar verwachting rond de 19,5 miljoen dollar uitkomen. De subsidie wordt door het circuit rechtstreeks afgedragen aan de Formule 1, als 'fee' voor het mogen organiseren van de race. Volgens Ecclestone kan een verlaging van vijf miljoen per jaar betekenen dat de race in Austin van de F1-kalender verdwijnt. "Als dit doorgaat, zal het moeilijk worden om deze race te behouden", reageert de Brit vanuit Brazilië tegenover de lokale krant Austin-American Statesman.
Ecclestone heeft er een handje van om in dit soort zaken hoog van de toren te blazen, maar Circuit of the Americas-baas Bobby Epstein bevestigt dat de subsidieverlaging inderdaad een gevaar vormt voor de Formule 1-race. "Om in technische termen te spreken: dan zijn we de klos", aldus Epstein in dezelfde krant. Dat het subsidiebedrag dit jaar veel lager uitvalt, zou niet komen door teruglopende bezoekersaantallen, maar doordat de staat een andere rekenmethode is gaan gebruiken om de economische impact te meten.
Volgens Epstein is er nu sprake van een vertrouwensbreuk tussen het circuit en de staat. "We hebben een deal met elkaar gesloten. Het is hetzelfde als je naar een restaurant gaat, eten bestelt en na het nuttigen van de maaltijd te horen krijgt dat ze de prijs hebben aangepast. We zijn hier echt compleet door verrast. Dit zag niemand aankomen." Het circuit werd enkele weken voor de Grand Prix, waarin Lewis Hamilton de wereldtitel veiligstelde met een overwinning, ingelicht over de subsidieverlaging. Het was toen al te laat om de race te annuleren. Epstein: "Maar de vraag is nu of we volgend jaar nog een Formule 1-race hebben."
Of Dubai. De VAA kan natuurlijk niet maar één race hebben.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:12 schreef Beach het volgende:
Geen probleem, gewoon nog een race erbij in Qatar of Saudi-Arabië.
quote:Op woensdag 11 november 2015 13:36 schreef JimmyManna het volgende:
Jullie vergeten dat Zandvoort terug komt.
Lees je het artikel wel? Die prijs was al bekend en iedereen is het overeengekomen, alleen wil de lokale overheid ineens minder betalen en dient de organisator dat maar te doen. Hoe is dat Bernie's schuld?quote:Op woensdag 11 november 2015 22:27 schreef 4-elements het volgende:
Tja, arme ome Bernie wil nou eenmaal 25 tot 30 miljoen ontvangen van de organisatie van een Grand Prix. Alleen maar om het te mogen organiseren. Belachelijke prijs natuurlijk, waardoor op termijn de F1 uit alle beschaafde landen gaat verdwijnen.
Afspraken moet je nakomen, maar daar gaat het mij niet om. Wel om het feit dat een circuit een belachelijk bedrag moet betalen om een Grand Prix te mogen organiseren. In Amerika gebeurt dat blijkbaar met subsidiegeld, wat op zich al discutabel is. Het gevolg is dat in normale landen, zonder dictator die F1 als zijn speeltje ziet, nauwelijks meer races zullen zijn in de toekomst als Bernie zo door gaat. Monza zit in de problemen, net als de Duitse circuits.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:21 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Lees je het artikel wel? Die prijs was al bekend en iedereen is het overeengekomen, alleen wil de lokale overheid ineens minder betalen en dient de organisator dat maar te doen. Hoe is dat Bernie's schuld?
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 00:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Afspraken moet je nakomen, maar daar gaat het mij niet om. Wel om het feit dat een circuit een belachelijk bedrag moet betalen om een Grand Prix te mogen organiseren. In Amerika gebeurt dat blijkbaar met subsidiegeld, wat op zich al discutabel is. Het gevolg is dat in normale landen, zonder dictator die F1 als zijn speeltje ziet, nauwelijks meer races zullen zijn in de toekomst als Bernie zo door gaat. Monza zit in de problemen, net als de Duitse circuits.
Valt wat voor te zeggen...quote:Op donderdag 12 november 2015 06:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.
En de Duitse races hebben hier niets mee te maken. Iedereen doet heel spastisch over het verdwijnen ervan, maar de kille waarheid is dat er geen hond meer kwam kijken. In de Schumacher-jaren waren de kaarten niet aan te dragen, de laatste race die er verreden werd was voor (letterlijk) halflege tribunes. Dan ben klaar als circuit lijkt me.
Voor Monza zou het gaan om 10 miljoen, dat is aanmerkelijk minder dan de meeste circuits betalen. Aangaande deze situatie rond Amerika houdt de overheid zich niet aan gemaakte afspraken. Ook dat ligt niet aan Bernie en zijn fee. Het is nogal een traditie dat fans alle schuld van alles bij Ecclestone neerleggen maar dat is niet altijd terecht.
dan hebben we al een tijdje geen wkquote:Op donderdag 12 november 2015 07:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen...
Maar men moet niet vergeten dat sporten op dat niveau: een WK of een Olympische Spelen ook breed gedragen wordt door de overheid.
Ik zou het unfair vinden dat de belastingbetaler het voor Zandvoort moet ophoesten maar bij andere sporten gebeurt het ook.
Dus waarom dan voor de F1 niet.
Maar hier in Nederland zijn we daar de PoliCor voor omdat niet te willen.
Overigens ben ik het eens met Geralt, mooie baan en een WK dat een heel continent overslaat is in mijn ogen geen WK.
Waarschijnlijk een combinatie tussen het hebben van een meerjarig contract en een aantal circuits die toch wel betalen. Als je met lopend contract meedoet aan een staking krijg je een megaboete, ben je het enige circuit die het aandurft doen ze het gewoon met een race minder op de agenda of staat er wel weer een of andere gek op die toch geld zat heeft.quote:Op donderdag 12 november 2015 08:34 schreef opreis het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat de europese/westerse circuits niet met elkaar bij 1 komen en gewoon zeggen tegen bernie, fuck jou, jij wil op onze circuits racen? Dan ga jij maar betalen om hier te mogen rijden. Een wk zonder die banen is voor investeerders een stuk minder aantrekkelijk
Aan de andere kant zal Bernie ook een hoop gezeik krijgen als hij niet een x aantal europese circuits heeft. Bernie heeft de circuits net zo hard nodig als andersomquote:Op donderdag 12 november 2015 08:53 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een combinatie tussen het hebben van een meerjarig contract en een aantal circuits die toch wel betalen. Als je met lopend contract meedoet aan een staking krijg je een megaboete, ben je het enige circuit die het aandurft doen ze het gewoon met een race minder op de agenda of staat er wel weer een of andere gek op die toch geld zat heeft.
En vergeet niet de enorme toeschouwersaantallen die de F1 (kan) opleveren. Als je net een grote investering gedaan hebt in het circuit en door het wegvallen van de F1 alleen maar clio'tjes hebt rondrijden, dan is dat misschien iets waar de investeerders niet echt blij van worden..
Nee. Al schijnen ze wel heeel dichtbij een deal te zitten met Ferrari voor 2015 motoren. Maar ze zullen pas een deal rondmaken als RBR een motor heeft denk ik.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:47 schreef THEFXR het volgende:
is er al officieel bekend wat STR voor motor volgend jaar krijgt?
Als RB bij renault blijft zou ik het raar vinden als ze ook niet gewoon met renault verder gaanquote:Op donderdag 12 november 2015 10:11 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee. Al schijnen ze wel heeel dichtbij een deal te zitten met Ferrari voor 2015 motoren. Maar ze zullen pas een deal rondmaken als RBR een motor heeft denk ik.
Is ook maar relatief in zijn situatiequote:Op donderdag 12 november 2015 12:13 schreef Geralt het volgende:
Hamilton heeft een auto ongeluk gehad in Monaco en daarom zou hij pas later naar Interlagos vertrekken.
Nu vraag ik me af; welke van zijn auto's heeft hij in de prak gereden?
Zou alleen om wat blikschade gaan, maar ik denk dat sommige van zijn auto's de schade dan ook al vlug in de tig duizenden euro's kan lopen.
Iemand?
feder benderquote:Op donderdag 12 november 2015 12:13 schreef Geralt het volgende:
Hamilton heeft een auto ongeluk gehad in Monaco en daarom zou hij pas later naar Interlagos vertrekken.
Nu vraag ik me af; welke van zijn auto's heeft hij in de prak gereden?
Zou alleen om wat blikschade gaan, maar ik denk dat sommige van zijn auto's de schade dan ook al vlug in de tig duizenden euro's kan lopen.
Iemand?
Nouja mede zei hij zelfquote:Op donderdag 12 november 2015 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
Je haalt nu twee zaken door elkaar. Het auto-ongeval staat los van het ziek zijn van Hamilton
Ik heb er ook nog geen foto's van gezien, dat is toch wel vreemdquote:Op donderdag 12 november 2015 12:22 schreef Geralt het volgende:
Maargoed het doet er verder ook niet zoveel toe; ik vroeg me gewoon af welke van zijn auto's hij een deuk in gereden heeft en hoeveel de schade is. Dat hij die makkelijk kan betalen lijkt me evident
Hij zal zich wel schamen denk ik, want het was op een stilstaande auto en zn eigen schuldquote:Op donderdag 12 november 2015 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog geen foto's van gezien, dat is toch wel vreemd
Wel eens nagedacht waarom er minder mensen naar de circuits komen? Misschien eens naar de prijzen kijken? En waarom zijn die zo hoog? Omdat circuits die belachelijk hoge fee ergens vandaan moeten halen. Vicieuze cirkel.quote:Op donderdag 12 november 2015 06:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.
En de Duitse races hebben hier niets mee te maken. Iedereen doet heel spastisch over het verdwijnen ervan, maar de kille waarheid is dat er geen hond meer kwam kijken. In de Schumacher-jaren waren de kaarten niet aan te dragen, de laatste race die er verreden werd was voor (letterlijk) halflege tribunes. Dan ben klaar als circuit lijkt me.
Voor Monza zou het gaan om 10 miljoen, dat is aanmerkelijk minder dan de meeste circuits betalen. Aangaande deze situatie rond Amerika houdt de overheid zich niet aan gemaakte afspraken. Ook dat ligt niet aan Bernie en zijn fee. Het is nogal een traditie dat fans alle schuld van alles bij Ecclestone neerleggen maar dat is niet altijd terecht.
Daar heb ik inderdaad wel eens over nagedacht. En wat jij zegt blijkt niet de reden. De GP van Duitsland heeft zijn prijzen in de afgelopen 10 jaar niet substantieel verhoogd. Toen zat het vol en nu niet meer. Dus is er wat anders aan de hand dan ticketprijzen.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wel eens nagedacht waarom er minder mensen naar de circuits komen? Misschien eens naar de prijzen kijken? En waarom zijn die zo hoog? Omdat circuits die belachelijk hoge fee ergens vandaan moeten halen. Vicieuze cirkel.
Kaarten voor de GP van Duitsland zijn niet echt goedkoop te noemen tov België en Oostenrijkquote:Op donderdag 12 november 2015 21:54 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Daar heb ik inderdaad wel eens over nagedacht. En wat jij zegt blijkt niet de reden. De GP van Duitsland heeft zijn prijzen in de afgelopen 10 jaar niet substantieel verhoogd. Toen zat het vol en nu niet meer. Dus is er wat anders aan de hand dan ticketprijzen.
Nee dat klopt, zeker Oostenrijk is een stuk goedkoper. Oostenrijk blijkt ook wel Duitse racefans mee te sleuren, maar Oostenrijk is er pas twee jaar en de terugloop voor de Duitse race is al veel langer aan de hand. Dat is de reden dus ook niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kaarten voor de GP van Duitsland zijn niet echt goedkoop te noemen tov België en Oostenrijk
Ik kwam deze tegen op twitterquote:Op donderdag 12 november 2015 12:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij zal zich wel schamen denk ik, want het was op een stilstaande auto en zn eigen schuld
Ik had eigenlijk ook wel al foto's verwacht van hem. Normaal is ie daar wel gul mee
Zijn Zonda.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:22 schreef Geralt het volgende:
Maargoed het doet er verder ook niet zoveel toe; ik vroeg me gewoon af welke van zijn auto's hij een deuk in gereden heeft en hoeveel de schade is. Dat hij die makkelijk kan betalen lijkt me evident
twitter:bbcgetinspired twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 08:56:06#OnThisDay in 1994, Michael Schumacher took his 1st #F1 title.#GetInspired via https://t.co/UwLm9QQgL3. https://t.co/FIZck8qw5j reageer retweet
quote:Red Bull Racing-teambaas Christian Horner waarschuwt Mercedes en Ferrari dat ze nog vele jaren moeten wachten voordat Max Verstappen beschikbaar zal komen op de transfermarkt. De Nederlandse Formule 1-coureur blijft volgens de Brit de komende seizoenen verbonden aan zijn huidige team.
"Net zoals bij alle andere junior-rijders zijn de Red Bull-coureurs ondergebracht bij Toro Rosso. Sainz, Kvyat en Ricciardo maken net als Max deel uit van onze familie. We investeren in jong talent en geven ze een kans in de Formule 1 zoals we die aan Verstappen hebben gegeven, en voor hem Ricciardo, Kvyat en Vettel", zegt Horner in gesprek met de BBC. "Als je kijkt naar de loopbaan van Sebastian, dan zie je dat BMW de kans had hem zijn debuut te schenken, maar dat ze dat niet deden. Wij staken onze nek uit voor Vettel, geloofden in zijn talent en gaven hem een kans zoals we dat nu doen voor Verstappen en Sainz."
En omdat Red Bull fors investeert in haar jeugdige coureurs zal het Brits-Oostenrijkse team ze dan ook niet zomaar laten gaan. "Ik kan natuurlijk niet in detail treden over de contracten, maar we hebben veel tijd en geld in deze jongens gestoken. Als andere teams met onze talenten willen praten, kloppen ze aan bij de verkeerde partij. De coureurs hebben namelijk een doorlopend contract."
In de paddock wordt er steeds nadrukkelijker gesproken over de interesse van Ferrari en Mercedes in Verstappen. De pas 18-jarige coureur heeft dit seizoen op een dusdanig unieke manier van zich doen spreken dat de teams voor hem in de rij lijken te staan. Voorlopig kunnen ze dus blijven wachten als het aan Horner ligt.
Verstappen zelf maakt zich niet al te druk over alle gekte op de transfermarkt. "Ik heb nooit echt haast, maar als je tot twee keer toe vierde bent geworden en je zo dicht bij een podium bent dan wil je die laatste stap natuurlijk graag maken. Ik heb echter nog veel te leren en ben blij waar ik nu sta. Hopelijk kan ik binnen een paar jaar vechten om de overwinning, maar ik denk dat iedereen dat wil", aldus Verstappen tijdens de persconferentie op donderdag.
Maarja, bij welk bedrijf is dat niet zo?quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:24 schreef THEFXR het volgende:
ja, en als je niet presteert als jonge hond bij RB, gooien ze je er zo uit.
snap ik, maar nu ze zien wat voor goud ze in handen hebben, willen ze hem ineens vele jaren houden. Moet je Max wel in een winnaars auto zetten, anders gaat hij nog lopen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:25 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Maarja, bij welk bedrijf is dat niet zo?
Ja, en daar ben ik wel een beetje bang voor, dat inderdaad in de kleine lettertjes van zijn contract dingen staan die hem wel eens op zijn bek kunnen laten gaan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik, maar nu ze zien wat voor goud ze in handen hebben, willen ze hem ineens vele jaren houden. Moet je Max wel in een winnaars auto zetten, anders gaat hij nog lopen.
Is gewoon niet waar. Buemi, Vergne, Alguersuari, noem maar op: allemaal kregen ze een jaar of drie om zich te bewijzen. Niemand is er zomaar uitgegooid.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:24 schreef THEFXR het volgende:
ja, en als je niet presteert als jonge hond bij RB, gooien ze je er zo uit.
Beitske Visser, Brandon Hartley en Lewis Williamson zullen daar anders over denken, En Scott Speed en Sebastien Bourdais hebben er maar twee jaar in de F1 gezeten.quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:45 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Is gewoon niet waar. Buemi, Vergne, Alguersuari, noem maar op: allemaal kregen ze een jaar of drie om zich te bewijzen. Niemand is er zomaar uitgegooid.
Die cursus eersten waren niet goed genoeg, dus wat is het punt dan? Of wilde je beweren dat Visser zo lekker bezig was?quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beitske Visser, Brandon Hartley en Lewis Williamson zullen daar anders over denken, En Scott Speed en Sebastien Bourdais hebben er maar twee jaar in de F1 gezeten.
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Die cursus eersten waren niet goed genoeg, dus wat is het punt dan? Of wilde je beweren dat Visser zo lekker bezig was?
En de rest heeft in de F1 gewoon realistische kansen gehad. Hoe graag men het vaak ook anders wil zien: het is niet anders dan de opleiding van Ajax of Feyenoord.
Hard, maar als je goed genoeg bent krijg je een echte kans.
Ja, wat verwacht je dan? Dat ze matige coureurs ook gewoon aanhouden?quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Kvyat is zo slecht nog niet, komt behoorlijk mee met Ricciardo terwijl hij ook pas in zn tweede jaar zit.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.
Oh en bij vlagen laat hij toffe dingen zien, maar ik zie Vergne niet als minder en die rijdt nu rondjes in een golfkarretje.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Kvyat is zo slecht nog niet, komt behoorlijk mee met Ricciardo terwijl hij ook pas in zn tweede jaar zit.
Als dat alles was wat je wilde zeggen was dat een ware eyeopener zeg.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Zelf vond ik dat Alguersuari nog wel een kans verdiende. Leuke, aanvallende rijder.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.
Weet je niet, ze hebben zo veel sport eventsquote:Op woensdag 18 november 2015 14:59 schreef Beach het volgende:
http://www.bbc.co.uk/mediacentre/latestnews/2015/bbc-savings
dag F1 bij de bbc
Tot en met 2019 hebben ze nog een deal toch?quote:Op woensdag 18 november 2015 22:46 schreef JimmyManna het volgende:
Het wordt wel gefluisterd...
http://www.telegraph.co.u(...)&utm_campaign=buffer
Volgens mij wordt Abiteboul een beetje ongeduldig, zolang Goshn geen keuzes kan maken.quote:“There is no obligation [to take Illien], and there is nothing that is coming from us top down, from Red Bull. There is just a clear willingness to find a solution as quickly as possible.
“Mario has access to a pool of resources that we don't have access to right now. So in that respect, we are a bit handicapped by the lack of medium to long term visibility of our F1 programme, because when I want to talk to someone, if I want to take someone from Andy Cowell's [Mercedes] group, what do I tell the guy?
“He is part of one of the most successful ventures in F1 history from a power perspective, and what do I say? What type of project do I have? What type of dream do I have? There is nothing to say. It is a handicap.
“So I think it is better to use some facilities that already exist. But I also say that it is a short term fix. I am not saying it is long term plan.”
Ze hebben ook een voormalig hoofd van de Mercedes engine department in huis gehaald. Axel Wendorff.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
http://www.motorsport.com(...)t-track-f1-progress/
Dus de amateurs in Viry gaan toch hulp inschakelen van Mario Illien, na de schandalige prestaties van Riciardo in Brazilie.
[..]
Volgens mij wordt Abiteboul een beetje ongeduldig, zolang Goshn geen keuzes kan maken.
Nee, dat hebben ze laten vallen.quote:Op zondag 15 november 2015 21:58 schreef Yvie_lu het volgende:
Toch diskwalificatie voor Massa.
Ben benieuwd of dat beroep iets uitmaakt.
http://www.skysports.com/(...)rom-the-brazilian-gp
Bijbehorende thread op Reddit, met een handige samenvatting van de situatie op dit moment:twitter:tgruener twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 13:28:02Mario Illien confirmed: Ilmor has applied for the 2017 #F1 alternative engine tender. AMuS exclusive (in German): https://t.co/rbZRhEQipZ reageer retweet
quote:• Illien confirmed to AMuS that Illmor have applied for the alternative engine tender
• Competitors will probably be Cosworth and AER
--------------------------------
• FIA will make a decision on December 2nd, before that the proposal has to go through the Strategy Group and F1 Commission on November 24th
• The FIA defined the requirements intentionally broad and not based on IndyCar engine regulations (2.2L V6) to get as many applications as possible
• AER, for example, have a 2.5L engine in their program
• Illmor seems most promising applicant, because they could modify their existing IndyCar engine to meet the FIA's requirements relatively easily conversion from ethanol to petrol not too difficult; charge air coolers, which are not allowed in IndyCar, makes the conversion easier.
Lowering the crankshaft by 10 mm is a bigger challenge, because it requires modification to block, sump, and cylinder heads increasing the power output to around 900 hp (almost 200 more than in IndyCar) is manageable; the engines are used to stress and have no problems running at full power for 3h during the 500 mile races
--------------------------------
• Before a decision has been made Illien does not want to comment on a possible collaboration with Renault on their V6 hybrid engine
• According to Cyril Abiteboul Renault have started to reconsider Illmor's cylinder head solution, after their own disappointed in Brazil
• The collaboration would affect all Renault-powered teams, the regulations do not allow Red Bull to have their own version of the engine
Ilmor as allang weer afgesplitst van Mercedes Benz HPE. Ze bouwen Indycar motoren voor Honda.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:36 schreef nils7 het volgende:
Om 21:00 uur Eurosport, kijken kijken kijken
Maar Ilmor (het originele) is overgenomen voor Mercedes dus die motor wordt een spin-off of...?
Chevy toch?quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Ilmor as allang weer afgesplitst van Mercedes Benz HPE. Ze bouwen Indycar motoren voor Honda.
Ja, ik zie het.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |