Hij moet weer terug naar zn oude kwalificatie niveau en dan zich niet aan de kant laten zetten tijdens de starts, thats allquote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.
Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.
Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Vorig jaar zag je ook, dat als Hamilton opeens halverwege de race op snelheid komt en echt het gat dicht rijdt, Rosberg fouten gaat maken. En dat met de koppeling leek ook vaker mis te gaan.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij moet weer terug naar zn oude kwalificatie niveau en dan zich niet aan de kant laten zetten tijdens de starts, thats all
Mja het is een beetje wat de definitie van topper is. Voor mij zijn er maar drie van de allerhoogste categorie: Vettel, Alonso en Hamilton. Daaronder zitten er een paar inderdaad die in mijn ogen net geen toppers zijn (in F1-termen uiteraard, want in Autosporttermen zijn dit soort rijders absolute top).quote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.
Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.
Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Dit. Een Rosberg komt net dat half procentje tekort wat hem tot echte topper zou maken. Een Vettel of een Hamilton heeft dat halve procentje wel en niet voor niets zijn zij wereldkampioen geworden.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:59 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Mja het is een beetje wat de definitie van topper is. Voor mij zijn er maar drie van de allerhoogste categorie: Vettel, Alonso en Hamilton. Daaronder zitten er een paar inderdaad die in mijn ogen net geen toppers zijn (in F1-termen uiteraard, want in Autosporttermen zijn dit soort rijders absolute top).
Sauberquote:Op woensdag 2 december 2015 21:02 schreef Fopje het volgende:
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien.
Goh welk team zou dat nou zijn
Kimi kreeg hem cadeau zodat McLaren een lagere straf kreeg.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.
Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.
Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Mallerd.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kimi kreeg hem cadeau zodat McLaren een lagere straf kreeg.
Zou fijn zijn als je met een bron aan komt zetten... Helemaal als zogenaamde Moddereter/webloggerquote:Op woensdag 2 december 2015 21:02 schreef Fopje het volgende:
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien.
Goh welk team zou dat nou zijn
Nachtracequote:*race start to be scheduled to avoid conflict with the conclusion of the 24 Hours of Le Mans
quote:20 March Melbourne Australia
3 April Bahrain Bahrain
17 April Shanghai China
1 May Sochi Russia
15 May Barcelona Spain
29 May Monte Carlo Monaco
12 June Montreal Canada
19 June Baku Azerbaijan*
3 July Spielberg Austria
10 July Silverstone United Kingdom
24 July Budapest Hungary
31 July Hockenheim Germany
28 August Spa-Francorchamps Belgium
4 September Monza Italy
18 September Singapore Singapore
2 October Sepang Malaysia
9 October Suzuka Japan
23 October Austin USA**
30 October Mexico City Mexico
13 November Sao Paolo Brazil
27 November Abu Dhabi United Arab Emirates
*race start to be scheduled to avoid conflict with the conclusion of the 24 Hours of Le Mans
**subject to agreement with the promoter and the ASN
Alle teams krijgen de beschikking over 13 sets, 3 sets vastgesteld door Pirelli de rest vrije keuze uit de 3 compounds. Nu vraag ik me af of 1. die 3 sets 3 verschillende compounds zijn en 2. die 3 sets voor FP1 alleen zijn en dat de teams dan aan de hand van de data voor de rest van het weekend de compounds moeten gaan nomineren of dat ze dat al ruim voor het weekend moeten doenquote:Op woensdag 2 december 2015 21:52 schreef sasquatsch het volgende:
Wijzigingen in de regels voor volgens jaar, door de WMSC geratificeerd:
• Voor volgend jaar hebben de motorenleveranciers 32 tokens om de motor aan te passen, 25 het jaar erop, gevolgd door 20 en 15 voor de jaren daarna.
• teams kunnen kiezen uit 3 bandencompounds waarbij ze tijdens een (droge) race 2 moeten gebruiken. Een ervan wordt aangewezen door Pirelli.
• DRS wordt meteen weer actief na een VSC
• 2015 motoren zijn toegestaan naast de 2016 motoren
• De racekalender is definitief vastgesteld en telt 21 races
[..]
Download de app Freader1. Is ideaal.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:38 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als je met een bron aan komt zetten... Helemaal als zogenaamde Moddereter/weblogger
Nee, 2 sets zijn voor de race (waarvan er minimaal 1 set gebruikt moet worden) en 1 (de zachtste, dus een soort kwalificatieband) voor Q3. De 10 overige sets mogen de teams zelf kiezen. Minimaal 2 verschillende compounds moeten in de race gebruikt worden (mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)quote:Op woensdag 2 december 2015 22:02 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Alle teams krijgen de beschikking over 13 sets, 3 sets vastgesteld door Pirelli de rest vrije keuze uit de 3 compounds. Nu vraag ik me af of 1. die 3 sets 3 verschillende compounds zijn en 2. die 3 sets voor FP1 alleen zijn en dat de teams dan aan de hand van de data voor de rest van het weekend de compounds moeten gaan nomineren of dat ze dat al ruim voor het weekend moeten doen
Maar voor een team als Williams is hij toch een goede keuze? Beter dan een Massa lijkt me toch.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Rosberg van top echt de minst populaire rijder is.. Ook al is hij snel, heeft hij een winnaars mentaliteit.. Hijs is ook duur, perfectionistisch, primadonna met al zijn pr-momentjes en als hij zijn dag niet heeft / onder druk staat, is hij niet te genieten. Ik zou als Williams 100x liever een Wehrlein of Ocon in mijn team hebben dan een gefrusteerde coureur die allang kampioen had moeten zijn..
Is dat zo? Ik vraag het me af en als wat hierboven in dat lijstje stond de letterlijke regels zijn dan zijn die alvast niet duidelijk.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:
(mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)
Maar te duur.. Gaat Rosberg denk ik niet doen en Williams wil geen miljoenen aan Goldie Locks geven voor een zuurpruim als hij wederom door Hammie word verslagen.. Kunnen ze gelijk ook een psycho aannemen. Nee, ik denk echt dat Mercedes hem liever doorbetaald en hem het DTM laat rijden met misschien ook wel wat Blancpain momentjes, ipv hem in een Williams te zetten. Zij zullen hem niet doorbetalen bij williams als hij concurrent word van Hamilton (kans op). Ocon, Werhlein en mogelijk zelfs Perez zie ik daar eerder toe in staat.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:12 schreef Funzel het volgende:
[..]
Maar voor een team als Williams is hij toch een goede keuze? Beter dan een Massa lijkt me toch.
Inderdaad, Dit staat er op Autosport.comquote:Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, 2 sets zijn voor de race (waarvan er minimaal 1 set gebruikt moet worden) en 1 (de zachtste, dus een soort kwalificatieband) voor Q3. De 10 overige sets mogen de teams zelf kiezen. Minimaal 2 verschillende compounds moeten in de race gebruikt worden (mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:20 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar te duur.. Gaat Rosberg denk ik niet doen en Williams wil geen miljoenen aan Goldie Locks geven voor een zuurpruim als hij wederom door Hammie word verslagen.. Kunnen ze gelijk ook een psycho aannemen. Nee, ik denk echt dat Mercedes hem liever doorbetaald en hem het DTM laat rijden met misschien ook wel wat Blancpain momentjes, ipv hem in een Williams te zetten. Zij zullen hem niet doorbetalen bij williams als hij concurrent word van Hamilton (kans op). Ocon, Werhlein en mogelijk zelfs Perez zie ik daar eerder toe in staat.
Dus als Pirelli A en B kiest, moet je één van de twee gebruiken in de race. Dus C en D mag niet.quote:Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3. Each driver may then choose their remaining ten sets from the three available compounds
Omdat het te heet is in USA/Mexico in Juni/July, en het te koud is in Canada in September/Oktoberquote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef opreis het volgende:
Weet iemand waarom ze steeds Canada tussen de europese races zetten? lijkt me dat daar flink op bespaard kan worden om die gewoon lekker na europe te doen en voor USA, mexico en brazilie
Ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever, ook groot Max-fan.. Ik zie het denk ik nog wel gebeuren dat RedBull het voor elkaar krijgt om Volkswagen in te palmen voor de jaren 2017 en beyond.. Met Max hebben ze een diamantje net zo groot als Vettel toen die bij RBR begon.. RB wil geen student aan hun opleiding zien vertrekken voordat hij geslaagd is..quote:Op woensdag 2 december 2015 22:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
In ander nieuws Leclerc, de monagaskische F3 kampioent van dit jaar, gaat onder de vlag van Ferrari rijden en word daarnaast ook Test en ontwikkelcoureur bij HAAS F1. Naast Ocon die bij Mercedes aan de gang gaat zitten alle grote talenten dus nu bij de topteams... Ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor vervolg stappen van Max zijn carriere
geweldig, kom nog maar met meer van die belachelijk (en voor gelegenheidskijkers onduidelijke!) nietszeggende artificiële regelsquote:Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Inderdaad, Dit staat er op Autosport.com
"Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3.
Max, Perez, Alonso, Vettel, Grojean, Bottas, Sainz, Hulkenberg. Keuze zat afhankelijk van wat ze zoeken. Zou niet weten waarom Max er niet naartoe zou moeten gaan.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?
Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen
Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
Ik weet zeker dat dat contract niet verscheurd is met RBR... Aankondiging zal wel zo rond Augustus komen. Vergeet niet dat CH vrijdag zei dat RBR een motor heeft voor volgend jaar EN dat het een jaar contract is...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever, ook groot Max-fan.. Ik zie het denk ik nog wel gebeuren dat RedBull het voor elkaar krijgt om Volkswagen in te palmen voor de jaren 2017 en beyond.. Met Max hebben ze een diamantje net zo groot als Vettel toen die bij RBR begon.. RB wil geen student aan hun opleiding zien vertrekken voordat hij geslaagd is..
Laat Max eerst nog maar minstens een jaar mooie dingen in een niet winnende auto doen zou ik zeggenquote:Op woensdag 2 december 2015 22:27 schreef opreis het volgende:
Zou niet weten waarom Max er niet naartoe zou moeten gaan.
Je weet dat de teams zelf hun compunds mogen kiezen voor een weekend?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geweldig, kom nog maar met meer van die belachelijk (en voor gelegenheidskijkers onduidelijke!) nietszeggende artificiële regels
quote:Op woensdag 2 december 2015 22:28 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat dat contract niet verscheurd is met RBR... Aankondiging zal wel zo rond Augustus komen. Vergeet niet dat CH vrijdag zei dat RBR een motor heeft voor volgend jaar EN dat het een jaar contract is...
Wat zeg ik dan? Wel goed lezen hequote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
We hebben het hier over 2017 hé..niet 2016 !
Waarom, dit jaar ging toch goed?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Laat Max eerst nog maar minstens een jaar mooie dingen in een niet winnende auto doen zou ik zeggen
jaja, dat mocht vroeger ook. En toen was het voor de race prime of option. En een speciale kwalificatie band. Makkelijk hè, het op die manier op lossen.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat de teams zelf hun compunds mogen kiezen voor een weekend?
Maar wel A en C, of B en C, of A,B en C. D is er sowieso niet. Er zijn namelijk maar 3 compounds per race.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Letterlijke tekst van de FIA:
[..]
Dus als Pirelli A en B kiest, moet je één van de twee gebruiken in de race. Dus C en D mag niet.
Waarom zou Verstappen naar Merc geen goed idee zijn?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?
Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen
Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
3 die de teams zelf mogen uitkiezen.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar wel A en C, of B en C, of A,B en C. D is er sowieso niet. Er zijn namelijk maar 3 compounds per race.
Red Bull had ook zat talenten maar koos ook voor Max. McLaren heeft Vandoorne maar kiest ook voor anderen. Je weet het soms niet.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:29 schreef Meike26 het volgende:
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden.
Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede
Er staat letterlijk dat Pirelli per race 3 compounds ter beschikking stelt.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
3 die de teams zelf mogen uitkiezen.
De 3 die een team heeft uitgekozen dus. Dat van het zelf kiezen was al 100% zeker, als je dat als uitgangspunt neemt is dat regeltje ook gelijk een stuk duidelijker.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er staat letterlijk dat Pirelli per race 3 compounds ter beschikking stelt.
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:29 schreef Meike26 het volgende:
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden.
Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede
Klopt.. maar ik bedoelde meer dat de teams als Ferrari en Mercedes al bezig zijn met alternatieven.. Want als Max niet naar Mercedes gaat, wie word dan de protege van dat team naast Hamilton..of naast Vettel bij Ferrari? Max is enorm gewild maar minimaal 2 teams hebben toch een plan b nodig als plan a niet doorgaat.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...
Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje
Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...
Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje
Maar dat staat er dus niet.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De 3 die een team heeft uitgekozen dus. Dat van het zelf kiezen was al 100% zeker, als je dat als uitgangspunt neemt is dat regeltje ook gelijk een stuk duidelijker.
Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |