Hij moet weer terug naar zn oude kwalificatie niveau en dan zich niet aan de kant laten zetten tijdens de starts, thats allquote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.
Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.
Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Vorig jaar zag je ook, dat als Hamilton opeens halverwege de race op snelheid komt en echt het gat dicht rijdt, Rosberg fouten gaat maken. En dat met de koppeling leek ook vaker mis te gaan.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij moet weer terug naar zn oude kwalificatie niveau en dan zich niet aan de kant laten zetten tijdens de starts, thats all
Mja het is een beetje wat de definitie van topper is. Voor mij zijn er maar drie van de allerhoogste categorie: Vettel, Alonso en Hamilton. Daaronder zitten er een paar inderdaad die in mijn ogen net geen toppers zijn (in F1-termen uiteraard, want in Autosporttermen zijn dit soort rijders absolute top).quote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.
Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.
Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Dit. Een Rosberg komt net dat half procentje tekort wat hem tot echte topper zou maken. Een Vettel of een Hamilton heeft dat halve procentje wel en niet voor niets zijn zij wereldkampioen geworden.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:59 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Mja het is een beetje wat de definitie van topper is. Voor mij zijn er maar drie van de allerhoogste categorie: Vettel, Alonso en Hamilton. Daaronder zitten er een paar inderdaad die in mijn ogen net geen toppers zijn (in F1-termen uiteraard, want in Autosporttermen zijn dit soort rijders absolute top).
Sauberquote:Op woensdag 2 december 2015 21:02 schreef Fopje het volgende:
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien.
Goh welk team zou dat nou zijn
Kimi kreeg hem cadeau zodat McLaren een lagere straf kreeg.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.
Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.
Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Mallerd.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kimi kreeg hem cadeau zodat McLaren een lagere straf kreeg.
Zou fijn zijn als je met een bron aan komt zetten... Helemaal als zogenaamde Moddereter/webloggerquote:Op woensdag 2 december 2015 21:02 schreef Fopje het volgende:
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien.
Goh welk team zou dat nou zijn
Nachtracequote:*race start to be scheduled to avoid conflict with the conclusion of the 24 Hours of Le Mans
quote:20 March Melbourne Australia
3 April Bahrain Bahrain
17 April Shanghai China
1 May Sochi Russia
15 May Barcelona Spain
29 May Monte Carlo Monaco
12 June Montreal Canada
19 June Baku Azerbaijan*
3 July Spielberg Austria
10 July Silverstone United Kingdom
24 July Budapest Hungary
31 July Hockenheim Germany
28 August Spa-Francorchamps Belgium
4 September Monza Italy
18 September Singapore Singapore
2 October Sepang Malaysia
9 October Suzuka Japan
23 October Austin USA**
30 October Mexico City Mexico
13 November Sao Paolo Brazil
27 November Abu Dhabi United Arab Emirates
*race start to be scheduled to avoid conflict with the conclusion of the 24 Hours of Le Mans
**subject to agreement with the promoter and the ASN
Alle teams krijgen de beschikking over 13 sets, 3 sets vastgesteld door Pirelli de rest vrije keuze uit de 3 compounds. Nu vraag ik me af of 1. die 3 sets 3 verschillende compounds zijn en 2. die 3 sets voor FP1 alleen zijn en dat de teams dan aan de hand van de data voor de rest van het weekend de compounds moeten gaan nomineren of dat ze dat al ruim voor het weekend moeten doenquote:Op woensdag 2 december 2015 21:52 schreef sasquatsch het volgende:
Wijzigingen in de regels voor volgens jaar, door de WMSC geratificeerd:
• Voor volgend jaar hebben de motorenleveranciers 32 tokens om de motor aan te passen, 25 het jaar erop, gevolgd door 20 en 15 voor de jaren daarna.
• teams kunnen kiezen uit 3 bandencompounds waarbij ze tijdens een (droge) race 2 moeten gebruiken. Een ervan wordt aangewezen door Pirelli.
• DRS wordt meteen weer actief na een VSC
• 2015 motoren zijn toegestaan naast de 2016 motoren
• De racekalender is definitief vastgesteld en telt 21 races
[..]
Download de app Freader1. Is ideaal.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:38 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als je met een bron aan komt zetten... Helemaal als zogenaamde Moddereter/weblogger
Nee, 2 sets zijn voor de race (waarvan er minimaal 1 set gebruikt moet worden) en 1 (de zachtste, dus een soort kwalificatieband) voor Q3. De 10 overige sets mogen de teams zelf kiezen. Minimaal 2 verschillende compounds moeten in de race gebruikt worden (mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)quote:Op woensdag 2 december 2015 22:02 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Alle teams krijgen de beschikking over 13 sets, 3 sets vastgesteld door Pirelli de rest vrije keuze uit de 3 compounds. Nu vraag ik me af of 1. die 3 sets 3 verschillende compounds zijn en 2. die 3 sets voor FP1 alleen zijn en dat de teams dan aan de hand van de data voor de rest van het weekend de compounds moeten gaan nomineren of dat ze dat al ruim voor het weekend moeten doen
Maar voor een team als Williams is hij toch een goede keuze? Beter dan een Massa lijkt me toch.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Rosberg van top echt de minst populaire rijder is.. Ook al is hij snel, heeft hij een winnaars mentaliteit.. Hijs is ook duur, perfectionistisch, primadonna met al zijn pr-momentjes en als hij zijn dag niet heeft / onder druk staat, is hij niet te genieten. Ik zou als Williams 100x liever een Wehrlein of Ocon in mijn team hebben dan een gefrusteerde coureur die allang kampioen had moeten zijn..
Is dat zo? Ik vraag het me af en als wat hierboven in dat lijstje stond de letterlijke regels zijn dan zijn die alvast niet duidelijk.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:
(mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)
Maar te duur.. Gaat Rosberg denk ik niet doen en Williams wil geen miljoenen aan Goldie Locks geven voor een zuurpruim als hij wederom door Hammie word verslagen.. Kunnen ze gelijk ook een psycho aannemen. Nee, ik denk echt dat Mercedes hem liever doorbetaald en hem het DTM laat rijden met misschien ook wel wat Blancpain momentjes, ipv hem in een Williams te zetten. Zij zullen hem niet doorbetalen bij williams als hij concurrent word van Hamilton (kans op). Ocon, Werhlein en mogelijk zelfs Perez zie ik daar eerder toe in staat.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:12 schreef Funzel het volgende:
[..]
Maar voor een team als Williams is hij toch een goede keuze? Beter dan een Massa lijkt me toch.
Inderdaad, Dit staat er op Autosport.comquote:Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, 2 sets zijn voor de race (waarvan er minimaal 1 set gebruikt moet worden) en 1 (de zachtste, dus een soort kwalificatieband) voor Q3. De 10 overige sets mogen de teams zelf kiezen. Minimaal 2 verschillende compounds moeten in de race gebruikt worden (mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:20 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar te duur.. Gaat Rosberg denk ik niet doen en Williams wil geen miljoenen aan Goldie Locks geven voor een zuurpruim als hij wederom door Hammie word verslagen.. Kunnen ze gelijk ook een psycho aannemen. Nee, ik denk echt dat Mercedes hem liever doorbetaald en hem het DTM laat rijden met misschien ook wel wat Blancpain momentjes, ipv hem in een Williams te zetten. Zij zullen hem niet doorbetalen bij williams als hij concurrent word van Hamilton (kans op). Ocon, Werhlein en mogelijk zelfs Perez zie ik daar eerder toe in staat.
Dus als Pirelli A en B kiest, moet je één van de twee gebruiken in de race. Dus C en D mag niet.quote:Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3. Each driver may then choose their remaining ten sets from the three available compounds
Omdat het te heet is in USA/Mexico in Juni/July, en het te koud is in Canada in September/Oktoberquote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef opreis het volgende:
Weet iemand waarom ze steeds Canada tussen de europese races zetten? lijkt me dat daar flink op bespaard kan worden om die gewoon lekker na europe te doen en voor USA, mexico en brazilie
Ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever, ook groot Max-fan.. Ik zie het denk ik nog wel gebeuren dat RedBull het voor elkaar krijgt om Volkswagen in te palmen voor de jaren 2017 en beyond.. Met Max hebben ze een diamantje net zo groot als Vettel toen die bij RBR begon.. RB wil geen student aan hun opleiding zien vertrekken voordat hij geslaagd is..quote:Op woensdag 2 december 2015 22:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
In ander nieuws Leclerc, de monagaskische F3 kampioent van dit jaar, gaat onder de vlag van Ferrari rijden en word daarnaast ook Test en ontwikkelcoureur bij HAAS F1. Naast Ocon die bij Mercedes aan de gang gaat zitten alle grote talenten dus nu bij de topteams... Ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor vervolg stappen van Max zijn carriere
geweldig, kom nog maar met meer van die belachelijk (en voor gelegenheidskijkers onduidelijke!) nietszeggende artificiële regelsquote:Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Inderdaad, Dit staat er op Autosport.com
"Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3.
Max, Perez, Alonso, Vettel, Grojean, Bottas, Sainz, Hulkenberg. Keuze zat afhankelijk van wat ze zoeken. Zou niet weten waarom Max er niet naartoe zou moeten gaan.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?
Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen
Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
Ik weet zeker dat dat contract niet verscheurd is met RBR... Aankondiging zal wel zo rond Augustus komen. Vergeet niet dat CH vrijdag zei dat RBR een motor heeft voor volgend jaar EN dat het een jaar contract is...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever, ook groot Max-fan.. Ik zie het denk ik nog wel gebeuren dat RedBull het voor elkaar krijgt om Volkswagen in te palmen voor de jaren 2017 en beyond.. Met Max hebben ze een diamantje net zo groot als Vettel toen die bij RBR begon.. RB wil geen student aan hun opleiding zien vertrekken voordat hij geslaagd is..
Laat Max eerst nog maar minstens een jaar mooie dingen in een niet winnende auto doen zou ik zeggenquote:Op woensdag 2 december 2015 22:27 schreef opreis het volgende:
Zou niet weten waarom Max er niet naartoe zou moeten gaan.
Je weet dat de teams zelf hun compunds mogen kiezen voor een weekend?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geweldig, kom nog maar met meer van die belachelijk (en voor gelegenheidskijkers onduidelijke!) nietszeggende artificiële regels
quote:Op woensdag 2 december 2015 22:28 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat dat contract niet verscheurd is met RBR... Aankondiging zal wel zo rond Augustus komen. Vergeet niet dat CH vrijdag zei dat RBR een motor heeft voor volgend jaar EN dat het een jaar contract is...
Wat zeg ik dan? Wel goed lezen hequote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
We hebben het hier over 2017 hé..niet 2016 !
Waarom, dit jaar ging toch goed?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Laat Max eerst nog maar minstens een jaar mooie dingen in een niet winnende auto doen zou ik zeggen
jaja, dat mocht vroeger ook. En toen was het voor de race prime of option. En een speciale kwalificatie band. Makkelijk hè, het op die manier op lossen.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat de teams zelf hun compunds mogen kiezen voor een weekend?
Maar wel A en C, of B en C, of A,B en C. D is er sowieso niet. Er zijn namelijk maar 3 compounds per race.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Letterlijke tekst van de FIA:
[..]
Dus als Pirelli A en B kiest, moet je één van de twee gebruiken in de race. Dus C en D mag niet.
Waarom zou Verstappen naar Merc geen goed idee zijn?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?
Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen
Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
3 die de teams zelf mogen uitkiezen.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar wel A en C, of B en C, of A,B en C. D is er sowieso niet. Er zijn namelijk maar 3 compounds per race.
Red Bull had ook zat talenten maar koos ook voor Max. McLaren heeft Vandoorne maar kiest ook voor anderen. Je weet het soms niet.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:29 schreef Meike26 het volgende:
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden.
Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede
Er staat letterlijk dat Pirelli per race 3 compounds ter beschikking stelt.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
3 die de teams zelf mogen uitkiezen.
De 3 die een team heeft uitgekozen dus. Dat van het zelf kiezen was al 100% zeker, als je dat als uitgangspunt neemt is dat regeltje ook gelijk een stuk duidelijker.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er staat letterlijk dat Pirelli per race 3 compounds ter beschikking stelt.
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:29 schreef Meike26 het volgende:
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden.
Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede
Klopt.. maar ik bedoelde meer dat de teams als Ferrari en Mercedes al bezig zijn met alternatieven.. Want als Max niet naar Mercedes gaat, wie word dan de protege van dat team naast Hamilton..of naast Vettel bij Ferrari? Max is enorm gewild maar minimaal 2 teams hebben toch een plan b nodig als plan a niet doorgaat.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...
Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje
Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...
Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje
Maar dat staat er dus niet.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De 3 die een team heeft uitgekozen dus. Dat van het zelf kiezen was al 100% zeker, als je dat als uitgangspunt neemt is dat regeltje ook gelijk een stuk duidelijker.
Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.quote:
Mwah Ocon is vooral degelijk maar mist de rauwe snelheid en race skills van Max. Verder overigens wel een talent hoor.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:56 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...
Dat staat dus in geen enkele eerdere verklaring van de WMSC van dit jaar. Ik heb het na gezocht. Dus de verklaring van vandaag is de eerste waar dit gemeld staat en dus lees ik het zoals het er staat en dat Pirelli dus 3 compounds meeneemt waar de teams uit kunnen kiezen.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.
Als ze nagenoeg gelijkwaardig zijn waarom gaat Max dan al volgend jaar beginnen aan zijn 2de jaar in de F1 terwijl Ocon nog minimaal 1 jaar moet wachten?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:56 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...
Omdat Ocon niet de contacten had van de heer Verstappen? Dat is het zelfde als zeggen dat Leclerc talentvoller is omdat die naar Ferrari gaat. Die gaat alleen maar het programma van Ferrari in en word ontwikkelingscoureur van Haas door de contacten van Dhr Todt, en is natuurlijk ook een groot talent daar niet van.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Als ze nagenoeg gelijkwaardig zijn waarom gaat Max dan al volgend jaar beginnen aan zijn 2de jaar in de F1 terwijl Ocon nog minimaal 1 jaar moet wachten?
Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat Verstappen doet want zijn vader heeft connecties? Op alleen contacten redt je het niet anders vochten Lauda junior en Prost junior nu wel samen met neef Senna om de titel.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:53 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Omdat Ocon niet de contacten had van de heer Verstappen? Dat is het zelfde als zeggen dat Leclerc talentvoller is omdat die naar Ferrari gaat. Die gaat alleen maar het programma van Ferrari in en word ontwikkelingscoureur van Haas door de contacten van Dhr Todt, en is natuurlijk ook een groot talent daar niet van.
Lauda junior en consorten hebben gewoon minder talent dan hun vaders.quote:Op donderdag 3 december 2015 06:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat Verstappen doet want zijn vader heeft connecties? Op alleen contacten redt je het niet anders vochten Lauda junior en Prost junior nu wel samen met neef Senna om de titel.
Connecties zijn belangrijk net als geld en talent. Ocon is een leuke rijder, maakt geen fouten, best snel, maar hij is absoluut geen supertalent hoor. Overigens zijn zijn contacten ook echt niet mis, behoorde lange tijd toe aan Lotus en nu alweer enige tijd aan Mercedes.
De racerij heeft een aantal prima talenten momenteel daar is Ocon er eentje van. Alleen supertalenten zoasl Vettel en Hamilton ook waren zie je niet zo heel veel. Voor mij is Verstappen er daar eentje van. Ocon niet. Vandoorne misschien weer wel, nog even afwachten.
Bottas als tweede viool, dan kunnen Wehrlein (na dit jaar een jaartje in de Manor rond te hobbelen) en Ocon in 2017 in de Williams.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?
Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen
Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
Dat zei ik dus ook. Ocon is een talent. Maar we moeten niet doen alsof hij net zo goed is als Verstappen. Dat moet nog blijken als hij niet voor ART rijdt.quote:Op donderdag 3 december 2015 08:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lauda junior en consorten hebben gewoon minder talent dan hun vaders.
Max heeft juist wel een stuk meer en heeft ook minder zwakke punten dan z'n pa.
Ocon is weldegelijk een talent. Wint overal waar die komt (titels) dan ben je geen pannenkoek als je in je eerste jaren zowel de Formule 3 EU series en de GP3 op je naam zet.
Ik denk niet dat Wehrlein voor Manor zal rijden. Althans, zo gaat het verhaal momenteel.quote:Op donderdag 3 december 2015 08:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Bottas als tweede viool, dan kunnen Wehrlein (na dit jaar een jaartje in de Manor rond te hobbelen) en Ocon in 2017 in de Williams.
Op initiatief van Force India volgens mij.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.
Zou het niet eens meer weten... Ik weet dat dat plan erdoorheen is, verder niet meer hoe en wanneer.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Op initiatief van Force India volgens mij.
En nu pas geratificeerd door de WMSC.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou het niet eens meer weten... Ik weet dat dat plan erdoorheen is, verder niet meer hoe en wanneer.
quote:Formula One’s official tyre supplier has explained how the new tyre rules for 2016 will work.
Pirelli will select three different compounds of tyre per weekend from five different types, which include the new purple-coloured ultra-soft alongside the existing four compound types used previously.
As before each driver will get 13 sets of tyres per weekend (each set is four tyres). They will be able to choose the compounds for ten of these sets from the three compounds available.
Of the remaining sets, two will be a fixed set chosen by Pirelli which will be the same for every driver, and may be of two different compounds. The final set will be of the softer compound and will be available for Q3.
Pirelli will choose the three compounds available for each weekend with the FIA and inform the teams, who will then make their choices for each race. If they fail to do so, the FIA will nominate their tyres. The choices will be kept secret until two weeks before each race.
Changes have also been made to when drivers must relinquish their tyres during the weekend. The first set must be returned 40 minutes into first practice, a second stint at the end of first practice, two further sets at the end of second practice and another two at the end of final practice. The sets nominated by Pirelli cannot be returned and must be kept for use in the race.
The top ten drivers in qualifying will still have to start on the tyres they used in Q2, having returned their tyres from Q3. However the remaining drivers will be able to use the set that was saved for Q3 during the race.
quote:Op donderdag 3 december 2015 09:54 schreef Meike26 het volgende:
Ferrari (moet nog wel een dakje op dan):
[ afbeelding ]
Red Bull Ilmor verwacht ikquote:Op donderdag 3 december 2015 15:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]
Red Bull TAG Heuer, of toch Red Bull Infiniti..?
Kijk eens in het andere F1 topicquote:Op donderdag 3 december 2015 15:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]
Red Bull TAG Heuer, of toch Red Bull Infiniti..?
Renault ging toch nu wél de Ilmor oplossing uitproberen, na het falen van de laatste update, en RBR zou toch zelf de elektrische systemen voor hun Renault ICE gaan inbouwen..?quote:
Ja of Red Bull koopt het gesharede IP van de huidige Renaultmotor over van Renault en gaat hem separaat verder door Ilmor laten ontwikkelen.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Renault ging toch nu wél de Ilmor oplossing uitproberen, na het falen van de laatste update, en RBR zou toch zelf de elektrische systemen voor hun Renault ICE gaan inbouwen..?
Hopelijk komt er deze week wat meer duidelijkheid..
Dit is allemaal onzin.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:30 schreef Fer het volgende:
Het is Renault zelf, die nu het plan (een cilinderkop ontwerp) van Illien gaan uitvoeren en uittesten, voor zichzelf en Redbull racing.
Volgens mij mag dit niet, want dan krijg je verschillende versies van dezelfde motor. In de regels staat dat er per seizoen maar één gehomologeerde versie van een motor mag zijn (naast de motor van het jaar ervoor).quote:Op donderdag 3 december 2015 15:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja of Red Bull koopt het gesharede IP van de huidige Renaultmotor over van Renault en gaat hem separaat verder door Ilmor laten ontwikkelen.
Renault zal dan ongetwijfeld verder gaan op hun manier, want Red Bull zal Ilmor's nieuwe ontwikkelingen dan niet gaan delen met het fabrieksteam van Renault lijkt me
Het is geen nieuwe motor het is een oude gehomologeerde in een nieuw jasje. Denk dat je dus gewoon 32 tokens krijgt zoals iedereen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Ik dacht het dus nietquote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Nee hoor hij zal compleet anders zijn. Geen Renault meer = andere motor.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:28 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het is geen nieuwe motor het is een oude gehomologeerde in een nieuw jasje. Denk dat je dus gewoon 32 tokens krijgt zoals iedereen.
Wat jij denkt maakt niet uit, dat gaat wel gebeuren. Het is ten eerste het slimste dat ze kunnen doen en ten tweede wijst alles daar op.quote:
Zoals ik het begrijp is de basis gewoon de Renault, al is er niks officieel bekend nog. Dus niks vrij ontwikkelen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor hij zal compleet anders zijn. Geen Renault meer = andere motor.
Eh, neequote:Op donderdag 3 december 2015 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat jij denkt maakt niet uit, dat gaat wel gebeuren. Het is ten eerste het slimste dat ze kunnen doen en ten tweede wijst alles daar op.
Onzin. Zoals gezegd, Renault heeft nog niets bevestigd. Eind van de week komen ze met een aankondiging, dat hebben ze in Abu Dhabi al gezegd.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eh, nee
Renault neemt Formule 1-team Lotus over
Niet dus.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is de basis gewoon de Renault,
Jij trekt Autosport als bron in twijfel? Het is zo ongeveer de meest betrouwbare bron die je kunt vindenquote:Op donderdag 3 december 2015 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Zoals gezegd, Renault heeft nog niets bevestigd. Eind van de week komen ze met een aankondiging, dat hebben ze in Abu Dhabi al gezegd.
Altijd leuk als mensen niet kijken naar wat er gezegd wordt.
Wel als ze er een jaar uitstappen. Daaarom doen ze het.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:
Bovendien mag Renault helemaal niet met een volledig nieuwe motor komen.
Ze zitten er constant naast met alles in dit gebeuren. Volgens hen zou Red Bull al gekocht zijn door VW en zou de Lotus koop al in oktober gebeuren. Ook zou Red Bull met Ferrari gaan rijden op een gegeven moment.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij trekt Autosport als bron in twijfel? Het is zo ongeveer de meest betrouwbare bron die je kunt vinden
O jij denkt dat ze er een jaar helemaal tussenuit gaan?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel als ze er een jaar uitstappen. Daaarom doen ze het.
Lijkt me sterk. Geruchten zijn juist dat Renault met Bernie is overeengekomen om 9 jaar in de F1 te blijven als constructeur in ruil voor een deel van de historische gelden. Dat zou in Abu Dhabi besloten zijn. Als ze eruit stappen om in 2017 terug te komen kunnen ze fluiten naar die centen. Ik vraag me uberhaupt af of FIA en/of FOM dat toestaat. En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Precies wat ik zeg. Renault koopt de restanten maar staat niet op de grid.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.
Het zal op basis zijn van het werk dat al eerder gedaan is en door Renault genegeerd.quote:Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken).
Valt genoeg mee. Ze zijn weliswaar het eerste met het nieuws, maar als je een artikel in het op dit punt goed ingevoerde Franse RMC Sport leest dan kun je niet anders concluderen dat de lichten op groen staanquote:Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze zitten er constant naast met alles in dit gebeuren. Volgens hen zou Red Bull al gekocht zijn door VW en zou de Lotus koop al in oktober gebeuren. Ook zou Red Bull met Ferrari gaan rijden op een gegeven moment.
Ze publiceren alle geruchten als nieuws. Alleen maar omdat mensen dan gaan betalen om het hele artikel te lezen en er achter te komen dat er altijd staat "Autosport understands". Stemmingmakerij dus.
Er komt ook helemaal geen nieuwe motor, dat kan alleen als je vanaf nul gaat beginnen en dat is onmogelijk nu nog. Bovendien had de FIA er gisteren dan iets over bekend gemaakt toen de regels werden toegelicht.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Geruchten zijn juist dat Renault met Bernie is overeengekomen om 9 jaar in de F1 te blijven als constructeur in ruil voor een deel van de historische gelden. Dat zou in Abu Dhabi besloten zijn. Als ze eruit stappen om in 2017 terug te komen kunnen ze fluiten naar die centen. Ik vraag me uberhaupt af of FIA en/of FOM dat toestaat. En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.
Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken).
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Renault koopt de restanten maar staat niet op de grid.
[..]
Het zal op basis zijn van het werk dat al eerder gedaan is en door Renault genegeerd.
Alsof de FIA een aanvraag van Renault gaat afslaan. Bovendien blijft het gridslot van Lotus open.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.
Dat niet alleen, maar dan maken ze ook geen aanspraak meer op de vele gelden. Bernie zal niet zomaar Renault toegang tot een groter deel van de cake geven.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.
En weer eentje gewonnen.twitter:F1 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:36:13 #F1FanVote: Best Drive of 2015 (top 3) P1 Ves/United StatesP2= Vet/Singapore, Per/RussiaP3 Ves/Singapore#F1 https://t.co/cBJIeBGTra reageer retweet
Dat was ik. Ik heb een miljoen twitteraccounts geopend en ben gaan stemmen. Sorryquote:Op donderdag 3 december 2015 18:21 schreef Geralt het volgende:En weer eentje gewonnen.twitter:F1 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:36:13 #F1FanVote: Best Drive of 2015 (top 3) P1 Ves/United StatesP2= Vet/Singapore, Per/RussiaP3 Ves/Singapore#F1 https://t.co/cBJIeBGTra reageer retweet
Ik vraag me af, zijn er nou zo heel erg veel meer Nederlandse stemmers op een dergelijk twitteraccount? Of maakt hij echt wereldwijd grote indruk bij de fans?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |