Ja, duizenden onschuldigen vermoorden met bommen, daar komt veel goeds van.quote:Op zondag 8 november 2015 20:56 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
Ik hoop dat Israël binnenkort weer begint met bombardementen in Gazastrook om dat tuig aan te pakken.
Klopt, aanpakken die moslims met hun terreurcultuur.quote:Op zondag 8 november 2015 20:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, duizenden onschuldigen vermoorden met bommen, daar komt veel goeds van.
Door staatsterreur uit te oefenen? Wat voor cultuur ligt daar dan aan ten grondslag.quote:Op zondag 8 november 2015 20:58 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Klopt, aanpakken die moslims met hun terreurcultuur.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. En de Israëliërs drijven die arme Palestijnen al decennia lang in het nauw.quote:
Trollololololol.quote:Op zondag 8 november 2015 21:01 schreef Wintar het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. En de Israëliërs drijven die arme Palestijnen al decennia lang in het nauw.
Die Palestijnen zijn zo zielig inderdaad, dat ze onschuldige Israëlische burgers gaan vermoorden. Hoe hypocriet kun je zijn.quote:Op zondag 8 november 2015 21:01 schreef Wintar het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. En de Israëliërs drijven die arme Palestijnen al decennia lang in het nauw.
Dus daarom is het een goed idee om een bom op onschuldige Gaza-bewoners te gooien?quote:Op zondag 8 november 2015 21:04 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Die Palestijnen zijn zo zielig inderdaad, dat ze onschuldige Israëlische burgers gaan vermoorden. Hoe hypocriet kun je zijn.
Dat kan je net zo goed omdraaien. Dus vanwege de bombardementen waarbij duizenden onschuldige Palestijnen zijn omgekomen, zijn deze Israëliërs niet meer zielig?quote:Op zondag 8 november 2015 21:04 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Die Palestijnen zijn zo zielig inderdaad, dat ze onschuldige Israëlische burgers gaan vermoorden. Hoe hypocriet kun je zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik heb nergens gezegd dat Israëliërs zielig zijn. Israël beschermt z'n burgers en reageert op Palestijnse terreuraanvallen. Misschien doet Israël dat op een verkeerde manier en vallen er inderdaad te veel Palestijnse burgerslachtoffers, maar dan moet Hamas zich maar niet tussen de Palestijnen gaan verstoppen.quote:Op zondag 8 november 2015 21:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat kan je net zo goed omdraaien. Dus vanwege de bombardementen waarbij duizenden onschuldige Palestijnen zijn omgekomen, zijn deze Israëliërs niet meer zielig?
Wie heeft dat beweerd?quote:Op zondag 8 november 2015 21:10 schreef Toefjes het volgende:
Huh, Israël gaat toch dusdanig humaan met de Palestijnen om dat ze totaal geen reden hebben om steeds maar aan te vallen?
quote:Op zondag 8 november 2015 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is gewoon zelfverdediging.dat is een flinke oprekking van het begrip zelfverdedigingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
quote:
Christelijke palestijnen doen dit soort dingen natuurlijk nooitquote:Op zondag 8 november 2015 20:58 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Klopt, aanpakken die moslims met hun terreurcultuur.
Vrij eenzijdige kijk heb jij op de situatie om niet te kunnen begrijpen dat dit ook een reactie is. Er is sprake van een vicieuze cirkel.quote:Op zondag 8 november 2015 21:09 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat Israëliërs zielig zijn. Israël beschermt z'n burgers en reageert op Palestijnse terreuraanvallen. Misschien doet Israël dat op een verkeerde manier en vallen er inderdaad te veel Palestijnse burgerslachtoffers, maar dan moet Hamas zich maar niet tussen de Palestijnen gaan verstoppen.
Ja, aanpakken dat tuig.quote:Op zondag 8 november 2015 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus daarom is het een goed idee om een bom op onschuldige Gaza-bewoners te gooien?
Je bent een aanwinst voor dit forum.quote:
Nee.quote:Op zondag 8 november 2015 21:12 schreef watisdezen het volgende:
[..]
[..]
Christelijke palestijnen doen dit soort dingen natuurlijk nooit
Ik ben benieuwd hoe fokkers zouden reageren als ze met 1,4 miljoen anderen op een land gezet worden, in grootte vergelijkbaar met ons prachtige eiland Texel. Zonder enige vooruitzichten.quote:
Zolang er mensen zijn die bombardementen op woonwijken goedpraten, zullen er ook mensen zijn die dit soort zaken goedpraten.quote:Op zondag 8 november 2015 21:16 schreef Odaiba het volgende:
We weten allemaal wel weer waar dit topic naartoe gaat...
Hou je gewoon bij het onderwerp. Die vrouw wil gewoon een moord plegen, daar zijn we allemaal op tegen toch? dus oppakken en berechten die vrouw.
Als je dit soort aanslagen kunt goed praten, dan kun je alle moordaanslagen goed praten. Wordt de wereld niet echt beter van.
Gij zult niet doden.quote:Op zondag 8 november 2015 21:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zolang er mensen zijn die bombardementen op woonwijken goedpraten, zullen er ook mensen zijn die dit soort zaken goedpraten.
Ik vind beide zaken verwerpelijk.
Trol? Dit is toch feitelijk vast te stellen? Of vind jij de illegale bezetting niet in het nauw drijven? Ik vind dat zelfs nog zacht uitgedrukt.quote:
Verdiep je eens in het conflict, er vallen veel meer onschuldige Palestijnse doden, dan onschuldige Israëlische doden.quote:Op zondag 8 november 2015 21:04 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Hoe meer Palestijnse terroristen sterven hoe beter.quote:Op zondag 8 november 2015 21:40 schreef Wintar het volgende:
[..]
Trol? Dit is toch feitelijk vast te stellen? Of vind jij de illegale bezetting niet in het nauw drijven? Ik vind dat zelfs nog zacht uitgedrukt.
[..]
Verdiep je eens in het conflict, er vallen veel meer onschuldige Palestijnse doden, dan onschuldige Israëlische doden.
Ik had het nadrukkelijk over onschuldige Palestijnen, zogenaamde collateral damage.quote:Op zondag 8 november 2015 21:42 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Hoe meer Palestijnse terroristen sterven hoe beter.
Het zijn geen christenen. En er zal vast ook wel ergens geschreven staan dat het niet echt jofel is om stukje bij beetje een volk landeloos te maken. Iets van "gij zult met uw fikken van andermans land afblijven, yo"quote:
Palestijnen die joden neersteken zijn erg onschuldig ja.quote:Op zondag 8 november 2015 21:45 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ik had het nadrukkelijk over onschuldige Palestijnen, zogenaamde collateral damage.
elke palestijn is een terrorist?quote:Op zondag 8 november 2015 21:42 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Hoe meer Palestijnse terroristen sterven hoe beter.
Achja zie hier het falen van de mensheid... denk dat er genoeg palestijnen zijn die dit soort dingen niet zouden doen ondanks de ellende waar ze in zitten.quote:Op zondag 8 november 2015 21:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zijn geen christenen. En er zal vast ook wel ergens geschreven staan dat het niet echt jofel is om stukje bij beetje een volk landeloos te maken. Iets van "gij zult met uw fikken van andermans land afblijven, yo"
Oh ja, vandaah zijn er vanuit Gaza ook weer raketten op zuid-Israel geschoten. Hele woonwijken weer de kelders in.[quote]quote:Op zondag 8 november 2015 21:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zolang er mensen zijn die bombardementen op woonwijken goedpraten, zullen er ook mensen zijn die dit soort zaken goedpraten.
Ik vind beide zaken verwerpelijk.
Nee. Ik geef aan dat Hamas zich tussen onschuldige Palestijnen verstopt en dat er daarom onschuldige Palestijnen sterven.quote:
Met napalm, heel erg veel graag.quote:Op zondag 8 november 2015 20:56 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
Ik hoop dat Israël binnenkort weer begint met bombardementen in Gazastrook om dat tuig aan te pakken.
rare manier van aangevenquote:Op zondag 8 november 2015 21:51 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Nee. Ik geef aan dat Hamas zich tussen onschuldige Palestijnen verstopt en dat er daarom onschuldige Palestijnen sterven.
Ook dat. Maar niet iedereen kan zo vroom zijn als Jezus.quote:Op zondag 8 november 2015 21:50 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Achja zie hier het falen van de mensheid... denk dat er genoeg palestijnen zijn die dit soort dingen niet zouden doen ondanks de ellende waar ze in zitten.
dit is te makkelijkquote:Op zondag 8 november 2015 21:57 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Anders leer je eens begrijpend lezen. Zomaar een idee.
quote:Op zondag 8 november 2015 21:47 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Palestijnen die joden neersteken zijn erg onschuldig ja.
Tot de bezetting stopt.quote:Op zondag 8 november 2015 21:45 schreef Loekie1 het volgende:
Het ligt er zo ongelofelijk dik op dat de Palestijnen een conflict willen uitlokken. Hoe lang zullen ze hiermee doorgaan?
Saudi-Arabië bombardeert Jemen waarbij volgens de VN meer dan 2500 burgerslachtoffers zijn gevallen, niemand hier die de straat op gaat. Israël bombardeert terroristen in de Gazastrook met burgerslachtoffers tot gevolg, men gaat massaal de straat op. Dubbele moraal, verkapte Jodenhaat.quote:Op zondag 8 november 2015 22:32 schreef tfors het volgende:
Marokko bezet WestSahara, Turkije bezet Koerdistan, zijn dat ook terroristische staten?
Heel veel geweld in het Midden-Oosten is niet clean. Toch is er buitenproportioneel veel aandacht voor geweld in Palestina onder 'westerse' moslims, terwijl er op zoveel plekken (Irak, Jemen, Syrië en Afghanistan) op veel grotere schaal geweld plaatsvindt. Je hoort niemand over de bombardementen in Jemen of de bezetting van de Westelijke Sahara. Waar zijn de massale protesten als Islamitische Staat genocide pleegt op Yezidi's? Waar is de #boycottSA als er 2500 burgerdoden vallen in Jemen? Waarom gaat men bij de dodenherdenking op 4 mei demonstratief Palestijnen staan herdenken, terwijl onder Talibanbewind veel meer doden zijn gevallen in Afghanistan?quote:Op zondag 8 november 2015 23:08 schreef beantherio het volgende:
Mensen denken nog steeds dat Israëlische bombardementen op burgerdoelen zo clean zijn zeker. Ik zou zeggen: Google er maar eens op en kom er achter dat dat niet zo is.
Ik verbaas me er ook over. Maar nog meer verbaas ik me er over dat een paar onbetekenende steekpartijen zoveel aandacht krijgen. Afgezet tegen het geweld in de regio is het te futiel voor woorden.quote:Op zondag 8 november 2015 23:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Heel veel geweld in het Midden-Oosten is niet clean. Toch is er buitenproportioneel veel aandacht voor geweld in Palestina onder 'westerse' moslims, terwijl er op zoveel plekken (Irak, Jemen, Syrië en Afghanistan) op veel grotere schaal geweld plaatsvindt. Je hoort niemand over de bombardementen in Jemen of de bezetting van de Westelijke Sahara. Waar zijn de massale protesten als Islamitische Staat genocide pleegt op Yezidi's? Waar is de #boycottSA als er 2500 burgerdoden vallen in Jemen? Waarom gaat men bij de dodenherdenking op 4 mei demonstratief Palestijnen staan herdenken, terwijl onder Talibanbewind veel meer doden zijn gevallen in Afghanistan?
Zoveel aandacht krijgt het nou ook weer niet. En terrorisme gepleegd in rijke landen is nu eenmaal meer nieuwswaardig dan terrorisme gepleegd in faalstaten.quote:Op zondag 8 november 2015 23:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook over. Maar nog meer verbaas ik me er over dat een paar onbetekenende steekpartijen zoveel aandacht krijgen. Afgezet tegen het geweld in de regio is het te futiel voor woorden.
israel moet eens gauw optieven, gaza is hier niet de vijand, israel wel.quote:Op zondag 8 november 2015 20:56 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
Als je altijd maar rekening houdt met dat soort futiliteiten, bereik je nooit wat. Soms moeten er ook even offers gebracht worden voor een groter doel.quote:Op zondag 8 november 2015 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus daarom is het een goed idee om een bom op onschuldige Gaza-bewoners te gooien?
Niet de mijne.quote:Op maandag 9 november 2015 00:06 schreef Honeymoon het volgende:
[..]
israel moet eens gauw optieven, gaza is hier niet de vijand, israel wel.
Deze dame is nog lang geen 67 jaar oud. Ze is dus geboren èn getogen in de West bank (grenzend aan Jordanië). Wanneer is daar voor het laatst een woonwijk gebombardeerd?quote:Op zondag 8 november 2015 21:40 schreef Wintar het volgende:
[..]
Trol? Dit is toch feitelijk vast te stellen? Of vind jij de illegale bezetting niet in het nauw drijven? Ik vind dat zelfs nog zacht uitgedrukt.
Ah ok, in dat geval is het natuurlijk gerechtvaardigd voor elke islamitische burger om joodse burgers overal ter wereld te vermoorden om die getallen weer een beetje recht te trekken.quote:Verdiep je eens in het conflict, er vallen veel meer onschuldige Palestijnse doden, dan onschuldige Israëlische doden.
Oog om oog, tand om stad. Werkt zalig.quote:Op zondag 8 november 2015 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alleen moet je dat zo snel mogelijk downplayen en goedpraten met 'eigen schuld dikke bult want Gaza'.quote:Op maandag 9 november 2015 00:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gewoon zomaar onschuldige burgers aanvallen dan spoor je niet. Het zal de aangeleerde jodenhaat wel zijn.
Mensen die dit goedpraten zijn niet goed in hun hoofd, pure waanzin.quote:Op maandag 9 november 2015 00:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gewoon zomaar onschuldige burgers aanvallen dan spoor je niet. Het zal de aangeleerde jodenhaat wel zijn.
De kans dat het een onschuldige burger betreft is vrij klein, en 'zomaar' lijkt me ook niet van toepassing.quote:Op maandag 9 november 2015 00:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gewoon zomaar onschuldige burgers aanvallen dan spoor je niet.
Waarom is die kans vrij klein?quote:Op maandag 9 november 2015 09:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kans dat het een onschuldige burger betreft is vrij klein, en 'zomaar' lijkt me ook niet van toepassing.
Dik kans dat het iemand is die ervoor heeft gekozen deel uit te maken van de bezetter en zelfs de bezettingsmacht.quote:
Jeetje minaquote:Op maandag 9 november 2015 09:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kans dat het een onschuldige burger betreft is vrij klein, en 'zomaar' lijkt me ook niet van toepassing.
Tsja, dat gevoel heb ik nou ook wanneer ze Gaza bombarderen, iedereen daar is Hamas aanhanger en dus hebben ze voor geweld gekozen. Kortom, er bestaan geen onschuldige Palestijnen, ze verdienen het gebombardeerd te worden. Zoiets dus?quote:Op maandag 9 november 2015 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dik kans dat het iemand is die ervoor heeft gekozen deel uit te maken van de bezetter en zelfs de bezettingsmacht.
Nee nee, de Palestijnen kunnen alleen slachtoffer zijn, altijd.quote:Op maandag 9 november 2015 10:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, dat gevoel heb ik nou ook wanneer ze Gaza bombarderen, iedereen daar is Hamas aanhanger en dus hebben ze voor geweld gekozen. Kortom, er bestaan geen onschuldige Palestijnen, ze verdienen het gebombardeerd te worden. Zoiets dus?
Om schuldig te zijn moet natuurlijk wel een andere keuze hebben gehad. Als je in Gaza woont heb je nou niet echt een keuze gehad.quote:Op maandag 9 november 2015 10:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, dat gevoel heb ik nou ook wanneer ze Gaza bombarderen, iedereen daar is Hamas aanhanger en dus hebben ze voor geweld gekozen. Kortom, er bestaan geen onschuldige Palestijnen, ze verdienen het gebombardeerd te worden. Zoiets dus?
Dus in feite ben je geen haar beter dan WS?quote:Op maandag 9 november 2015 10:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je als jood geboren bent in Jeruzalem heb je die keuze wel wil je zeggen?quote:Op maandag 9 november 2015 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Om schuldig te zijn moet natuurlijk wel een andere keuze hebben gehad. Als je in Gaza woont heb je nou niet echt een keuze gehad.
Ik gebruikte zijn logica even, en wie is WS?quote:Op maandag 9 november 2015 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus in feite ben je geen haar beter dan WS?
Weltschmerz.quote:Op maandag 9 november 2015 10:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik gebruikte zijn logica even, en wie is WS?
Hoe moet ik nou weten dat jullie liefkozend afkortingkjes voor elkaar verzinnen?quote:
Omdat je volgens mij geen mongool bent.quote:Op maandag 9 november 2015 10:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe moet ik nou weten dat jullie liefkozend afkortingkjes voor elkaar verzinnen?
Ik hoop het niet, alleen kwam het me even niet bekend voor, als iemand jou hier gaat aanduiden met KV gaat er bij ook niet direct een belletje rinkelen.quote:Op maandag 9 november 2015 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat je volgens mij geen mongool bent.
De meesten staan op een gegeven moment voor de keuze of ze dienst nemen in het IDF en actief mee gaan doen met het bezetten en daarna passief mee gaan doen met het bezetten.quote:Op maandag 9 november 2015 10:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je als jood geboren bent in Jeruzalem heb je die keuze wel wil je zeggen?
Ook niet als je net daarvoor op mij hebt gereageerd?quote:Op maandag 9 november 2015 10:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, alleen kwam het me even niet bekend voor, als iemand jou hier gaat aanduiden met KV gaat er bij ook niet direct een belletje rinkelen.
Uhuh...en als je als 12 jarig jochie door een random Palestijn word neergestoken, gewoon omdat je een jood bent?quote:Op maandag 9 november 2015 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meesten staan op een gegeven moment voor de keuze of ze dienst nemen in het IDF en actief mee gaan doen met het bezetten en daarna passief mee gaan doen met het bezetten.
Snappen jullie jezelf wel?quote:Op maandag 9 november 2015 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook niet als je net daarvoor op mij hebt gereageerd?
Maar goed, je snapte het wel.
Het is nog vroeg en ik heb mijn koffie nog niet op, geef het wat tijd.quote:
Nee, dan niet.quote:Op maandag 9 november 2015 10:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Uhuh...en als je als 12 jarig jochie door een random Palestijn word neergestoken, gewoon omdat je een jood bent?
Goeie vergelijkingquote:Op zondag 8 november 2015 21:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe fokkers zouden reageren als ze met 1,4 miljoen anderen op een land gezet worden, in grootte vergelijkbaar met ons prachtige eiland Texel. Zonder enige vooruitzichten.
Je hebt als Gazaan de keus om voor of tegen Hamas te stemmen en om je als konijnen voor te planten of niet.quote:Op maandag 9 november 2015 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Om schuldig te zijn moet natuurlijk wel een andere keuze hebben gehad. Als je in Gaza woont heb je nou niet echt een keuze gehad.
De Gazanen hebben het redelijk goed in vergelijking met de straatarme Egyptenaren, Jemenieten, Somaliërs en soortgelijke landen in de regio, afgezien van de oorlogen dan.quote:Op zondag 8 november 2015 21:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe fokkers zouden reageren als ze met 1,4 miljoen anderen op een land gezet worden, in grootte vergelijkbaar met ons prachtige eiland Texel. Zonder enige vooruitzichten.
Oppervlakte klopt, aantal klopt. Had er bij moeten zeggen dat er geen zaken zijn als gezondheidszorg, werkgelegenheid en welvaart.quote:
Gezondheidszorg: Is er wel. Werkgelegenheid en welvaart: Beter dan veel andere landen in de regio. Wat het leven in de Gazastrook vooral vervelend maakt is het extremisme van veel inwoners. Als ze gewoon vreedzaam protest hadden gevoerd de afgelopen decennia waren er ook geen muren en platgebomardeerde wijken geweest.quote:Op maandag 9 november 2015 13:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oppervlakte klopt, aantal klopt. Had er bij moeten zeggen dat er geen zaken zijn als gezondheidszorg, werkgelegenheid en welvaart.
Ter vergelijking: hier wordt al tot verzet opgeroepen en is men in paniek als er een paar tienduizend vluchtelingen aankloppen.
quote:Op maandag 9 november 2015 13:33 schreef tfors het volgende:
[..]
Gezondheidszorg: Is er wel. Werkgelegenheid en welvaart: Beter dan veel andere landen in de regio. Wat het leven in de Gazastrook vooral vervelend maakt is het extremisme van veel inwoners. Als ze gewoon vreedzaam protest hadden gevoerd de afgelopen decennia waren er ook geen muren en platgebomardeerde wijken geweest.
Welke welvaart?quote:(Novum/AP) - De economie in Gaza staat op het punt in te storten. Daarvoor waarschuwt de Wereldbank in een vrijdag verschenen rapport. De werkloosheid is nergens ter wereld zo hoog en Israël en internationale donoren moeten de problemen gaan aanpakken.
De 'blokkades, oorlog en een slecht bestuur' hebben de economie in Gaza in een wurggreep, aldus de Wereldbank. Het bruto nationaal product van Gaza zou vier keer hoger liggen als er geen conflicten waren en er niet allerlei beperkingen gelden voor het gebied blijkt uit berekeningen van de Wereldbank. Vooral de landbouw, de bouwnijverheid, de maakindustrie en de elektriciteitssector hebben zwaar te lijden.
Rond de 43 procent van de 1,8 miljoen inwoners van Gaza is werkloos. De jeugdwerkloosheid beloopt zelfs 60 procent. "De huidige markt in Gaza is niet in staat om banen te bieden aan een groot deel van de bevolking die wanhopig is, met name de jongeren", aldus Steen Lau Jorgensen van de Wereldbank. "De voortdurende blokkade en de oorlog van 2014 hebben hun tol geëist van de economie in Gaza en het bestaan van de bevolking." Hij waarschuwde dat de 'status quo in Gaza niet te handhaven' is.
Israël en Egypte hebben blokkades ingesteld voor Gaza nadat Hamas aan de macht was gekomen. Volgens Israël is de blokkade onder andere nodig om te voorkomen dat Hamas wapens in handen krijgt. Critici menen dat dit neerkomt op een collectieve bestraffing van alle inwoners van de Gazastrook.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)storten.772304.lynkx
Niet ongewoon bij veel landen in de regio. Indicatie GDP per capita ongeveer hetzelfde als Egypte en veél hoger dan Jemen, Somalië, Syrië etc. https://en.wikipedia.org/(...)ominal%29_per_capitaquote:
Verschil dat het hier voornamelijk komt omdat ze geen kant op kunnen. Beetje vreemd dat je net doet alsof ze het goed hebben..quote:Op maandag 9 november 2015 13:44 schreef tfors het volgende:
[..]
Niet ongewoon bij veel landen in de regio. Indicatie GDP per capita ongeveer hetzelfde als Egypte en veél hoger dan Jemen, Somalië, Syrië etc. https://en.wikipedia.org/(...)ominal%29_per_capita
Ik zeg niet dat ze het goed hebben, ik zeg alleen dat ze het relatief goed hebben. Andere mensen hier doen net alsof het de hel op aarde is wat betreft die zaken, maar dat valt dus wel mee.quote:Op maandag 9 november 2015 13:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Verschil dat het hier voornamelijk komt omdat ze geen kant op kunnen. Beetje vreemd dat je net doet alsof ze het goed hebben..
Alle berichten wijzen op een situatie die onhoudbaar wordt. In documentaire van Zembla werd aangegeven dat ze maar 5 vrachtwagens per dagen mogen exporteren. Hier is toch geen sprake van welvaart?quote:Op maandag 9 november 2015 13:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je beseft je wel dat een vluchteling met een smartphone al jaloezie opwekt in Nederland?
Een volk wat kiest voor terrorisme zal daar de consequenties van moeten dragen.quote:Op maandag 9 november 2015 13:33 schreef tfors het volgende:
[..]
Gezondheidszorg: Is er wel. Werkgelegenheid en welvaart: Beter dan veel andere landen in de regio. Wat het leven in de Gazastrook vooral vervelend maakt is het extremisme van veel inwoners. Als ze gewoon vreedzaam protest hadden gevoerd de afgelopen decennia waren er ook geen muren en platgebomardeerde wijken geweest.
Relatief goed? Ze kunnen geen kant op. Worden elke keer geboycot. Geen kans op wederopbouw omdat alles onder controle is?quote:Op maandag 9 november 2015 13:47 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze het goed hebben, ik zeg alleen dat ze het relatief goed hebben. Andere mensen hier doen net alsof het de hel op aarde is wat betreft die zaken, maar dat valt dus wel mee.
We hadden het over welvaart. En die is wat betreft inkomen per hoofd van de bevolking dus gelijk of veel hoger dan andere landen in de regio die geen olie-inkomsten hebben. WAt betreft die zaken die jij noemt is het slecht gesteld daar geef ik je gelijk mee.quote:Op maandag 9 november 2015 13:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Relatief goed? Ze kunnen geen kant op. Worden elke keer geboycot. Geen kans op wederopbouw omdat alles onder controle is?
Hoe noem je dat relatief goed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |