abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157420714
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik gebruikte zijn logica even, en wie is WS?
Weltschmerz.

Godsamme zeg :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157420744
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weltschmerz.

Godsamme zeg :')
Hoe moet ik nou weten dat jullie liefkozend afkortingkjes voor elkaar verzinnen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157420768
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoe moet ik nou weten dat jullie liefkozend afkortingkjes voor elkaar verzinnen?
Omdat je volgens mij geen mongool bent.
pi_157420801
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat je volgens mij geen mongool bent.
Ik hoop het niet, alleen kwam het me even niet bekend voor, als iemand jou hier gaat aanduiden met KV gaat er bij ook niet direct een belletje rinkelen.
pi_157420815
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je als jood geboren bent in Jeruzalem heb je die keuze wel wil je zeggen?
De meesten staan op een gegeven moment voor de keuze of ze dienst nemen in het IDF en actief mee gaan doen met het bezetten en daarna passief mee gaan doen met het bezetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157420829
Ik begrijp niet hoe je zoveel tegenstrijdigheden in je hersens toelaat: alle joden zijn schuldig maar anderen verwijten dat 'alle moslims schuldig zijn' - terwijl niemand dat zegt - , aanvallen van Israël veroordelen maar de aanvallen van Palestijnen goedkeuren, in de hoop dat Israël gaat aanvallen.
Ik bedoel, hoe krijg je het in je hersens?
pi_157420849
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, alleen kwam het me even niet bekend voor, als iemand jou hier gaat aanduiden met KV gaat er bij ook niet direct een belletje rinkelen.
Ook niet als je net daarvoor op mij hebt gereageerd?

Maar goed, je snapte het wel.
pi_157420867
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De meesten staan op een gegeven moment voor de keuze of ze dienst nemen in het IDF en actief mee gaan doen met het bezetten en daarna passief mee gaan doen met het bezetten.
Uhuh...en als je als 12 jarig jochie door een random Palestijn word neergestoken, gewoon omdat je een jood bent?
pi_157420891
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook niet als je net daarvoor op mij hebt gereageerd?

Maar goed, je snapte het wel.
Snappen jullie jezelf wel?
pi_157420902
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Snappen jullie jezelf wel?
Het is nog vroeg en ik heb mijn koffie nog niet op, geef het wat tijd.
pi_157421118
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Uhuh...en als je als 12 jarig jochie door een random Palestijn word neergestoken, gewoon omdat je een jood bent?
Nee, dan niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 9 november 2015 @ 11:06:52 #87
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_157421135
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe fokkers zouden reageren als ze met 1,4 miljoen anderen op een land gezet worden, in grootte vergelijkbaar met ons prachtige eiland Texel. Zonder enige vooruitzichten.
Goeie vergelijking :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 9 november 2015 @ 11:09:42 #88
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_157421185
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Om schuldig te zijn moet natuurlijk wel een andere keuze hebben gehad. Als je in Gaza woont heb je nou niet echt een keuze gehad.
Je hebt als Gazaan de keus om voor of tegen Hamas te stemmen en om je als konijnen voor te planten of niet.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 9 november 2015 @ 11:14:41 #89
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157421298
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe fokkers zouden reageren als ze met 1,4 miljoen anderen op een land gezet worden, in grootte vergelijkbaar met ons prachtige eiland Texel. Zonder enige vooruitzichten.
De Gazanen hebben het redelijk goed in vergelijking met de straatarme Egyptenaren, Jemenieten, Somaliërs en soortgelijke landen in de regio, afgezien van de oorlogen dan.
pi_157423634
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 11:06 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Goeie vergelijking :')
Oppervlakte klopt, aantal klopt. Had er bij moeten zeggen dat er geen zaken zijn als gezondheidszorg, werkgelegenheid en welvaart.

Ter vergelijking: hier wordt al tot verzet opgeroepen en is men in paniek als er een paar tienduizend vluchtelingen aankloppen.
  maandag 9 november 2015 @ 13:33:29 #91
369021 tfors
pi_157423879
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oppervlakte klopt, aantal klopt. Had er bij moeten zeggen dat er geen zaken zijn als gezondheidszorg, werkgelegenheid en welvaart.

Ter vergelijking: hier wordt al tot verzet opgeroepen en is men in paniek als er een paar tienduizend vluchtelingen aankloppen.
Gezondheidszorg: Is er wel. Werkgelegenheid en welvaart: Beter dan veel andere landen in de regio. Wat het leven in de Gazastrook vooral vervelend maakt is het extremisme van veel inwoners. Als ze gewoon vreedzaam protest hadden gevoerd de afgelopen decennia waren er ook geen muren en platgebomardeerde wijken geweest.
pi_157423928
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:33 schreef tfors het volgende:

[..]

Gezondheidszorg: Is er wel. Werkgelegenheid en welvaart: Beter dan veel andere landen in de regio. Wat het leven in de Gazastrook vooral vervelend maakt is het extremisme van veel inwoners. Als ze gewoon vreedzaam protest hadden gevoerd de afgelopen decennia waren er ook geen muren en platgebomardeerde wijken geweest.
quote:
(Novum/AP) - De economie in Gaza staat op het punt in te storten. Daarvoor waarschuwt de Wereldbank in een vrijdag verschenen rapport. De werkloosheid is nergens ter wereld zo hoog en Israël en internationale donoren moeten de problemen gaan aanpakken.

De 'blokkades, oorlog en een slecht bestuur' hebben de economie in Gaza in een wurggreep, aldus de Wereldbank. Het bruto nationaal product van Gaza zou vier keer hoger liggen als er geen conflicten waren en er niet allerlei beperkingen gelden voor het gebied blijkt uit berekeningen van de Wereldbank. Vooral de landbouw, de bouwnijverheid, de maakindustrie en de elektriciteitssector hebben zwaar te lijden.

Rond de 43 procent van de 1,8 miljoen inwoners van Gaza is werkloos. De jeugdwerkloosheid beloopt zelfs 60 procent. "De huidige markt in Gaza is niet in staat om banen te bieden aan een groot deel van de bevolking die wanhopig is, met name de jongeren", aldus Steen Lau Jorgensen van de Wereldbank. "De voortdurende blokkade en de oorlog van 2014 hebben hun tol geëist van de economie in Gaza en het bestaan van de bevolking." Hij waarschuwde dat de 'status quo in Gaza niet te handhaven' is.

Israël en Egypte hebben blokkades ingesteld voor Gaza nadat Hamas aan de macht was gekomen. Volgens Israël is de blokkade onder andere nodig om te voorkomen dat Hamas wapens in handen krijgt. Critici menen dat dit neerkomt op een collectieve bestraffing van alle inwoners van de Gazastrook.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)storten.772304.lynkx
Welke welvaart?
  maandag 9 november 2015 @ 13:44:38 #93
369021 tfors
pi_157424138
quote:
5s.gif Op maandag 9 november 2015 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Welke welvaart?
Niet ongewoon bij veel landen in de regio. Indicatie GDP per capita ongeveer hetzelfde als Egypte en veél hoger dan Jemen, Somalië, Syrië etc. https://en.wikipedia.org/(...)ominal%29_per_capita
pi_157424163
quote:
5s.gif Op maandag 9 november 2015 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Welke welvaart?
Je beseft je wel dat een vluchteling met een smartphone al jaloezie opwekt in Nederland?
pi_157424175
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:44 schreef tfors het volgende:

[..]

Niet ongewoon bij veel landen in de regio. Indicatie GDP per capita ongeveer hetzelfde als Egypte en veél hoger dan Jemen, Somalië, Syrië etc. https://en.wikipedia.org/(...)ominal%29_per_capita
Verschil dat het hier voornamelijk komt omdat ze geen kant op kunnen. Beetje vreemd dat je net doet alsof ze het goed hebben..
  maandag 9 november 2015 @ 13:47:07 #96
369021 tfors
pi_157424200
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Verschil dat het hier voornamelijk komt omdat ze geen kant op kunnen. Beetje vreemd dat je net doet alsof ze het goed hebben..
Ik zeg niet dat ze het goed hebben, ik zeg alleen dat ze het relatief goed hebben. Andere mensen hier doen net alsof het de hel op aarde is wat betreft die zaken, maar dat valt dus wel mee.
pi_157424203
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je beseft je wel dat een vluchteling met een smartphone al jaloezie opwekt in Nederland?
Alle berichten wijzen op een situatie die onhoudbaar wordt. In documentaire van Zembla werd aangegeven dat ze maar 5 vrachtwagens per dagen mogen exporteren. Hier is toch geen sprake van welvaart?
pi_157424230
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:33 schreef tfors het volgende:

[..]

Een volk wat kiest voor terrorisme zal daar de consequenties van moeten dragen.
pi_157424242
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:47 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze het goed hebben, ik zeg alleen dat ze het relatief goed hebben. Andere mensen hier doen net alsof het de hel op aarde is wat betreft die zaken, maar dat valt dus wel mee.
Relatief goed? Ze kunnen geen kant op. Worden elke keer geboycot. Geen kans op wederopbouw omdat alles onder controle is?

Hoe noem je dat relatief goed?
  maandag 9 november 2015 @ 13:49:37 #100
369021 tfors
pi_157424278
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Relatief goed? Ze kunnen geen kant op. Worden elke keer geboycot. Geen kans op wederopbouw omdat alles onder controle is?

Hoe noem je dat relatief goed?
We hadden het over welvaart. En die is wat betreft inkomen per hoofd van de bevolking dus gelijk of veel hoger dan andere landen in de regio die geen olie-inkomsten hebben. WAt betreft die zaken die jij noemt is het slecht gesteld daar geef ik je gelijk mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')