Nu pas de eerste...? Valt me nog mee...quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, daar is de 1e herintreder al met Shaggy. Dat was te verwachten natuurlijk met dit systeem.
Gaat per dag he, niet per weekquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:55 schreef Burnett het volgende:
[..]
Nu pas de eerste...? Valt me nog mee...
Dan heb ik niks gezegd...quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Gaat per dag he, niet per week
Wat bedoel je preciesquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, daar is de 1e herintreder al met Shaggy. Dat was te verwachten natuurlijk met dit systeem.
Dat Boombastic al eens een van de opties was in het vorige topic. Platen stijgen en dalen, dus dat zal wel vaker voorkomen.quote:
Was hier al bang voor. Ik hou hier namelijk zoveel mogelijk rekening mee, want ik wil geen dubbele nummems posten, dus ik kies dan een een nummer uit de lijst.Maar mijn geheugen heeft zijn limiet bereikt. Ik ben er even snel doorheen gebladerd, maar heb m dan over het hoofd gezien. Aangezien ik dit al zag aankomen ben ik 2 rondes geleden begonnen met het noteren van de nummers, zodat ik het wat beter kan nachecken.quote:Op zaterdag 7 november 2015 03:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat Boombastic al eens een van de opties was in het vorige topic. Platen stijgen en dalen, dus dat zal wel vaker voorkomen.
ohw niet goed meer gekeken, ik las iets over tweede keer Shaggy in de lijst en dus ging ik voor de volgende keuzequote:Op maandag 9 november 2015 13:26 schreef Stranger het volgende:
[..]
Niet alleen dubbel stemmen maar ook nog op twee verschillenden
maar morgen, dat weet je dan weer niet he....quote:Op woensdag 11 november 2015 19:15 schreef methodmich het volgende:
Makkelijk zat, The Beatles. Ook gisteren zou ik hen gekozen hebben.
Dan is er gelukkig weer een nieuwe ronde.quote:Op woensdag 11 november 2015 19:26 schreef ranja het volgende:
[..]
maar morgen, dat weet je dan weer niet he....
Ik zit ook tussen deze twee te twijfelen. Maar kies ook voor A-Ha. Maar met minimale voorsprong.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:21 schreef HPLC het volgende:
A-Ha uiteraard, hoewel die van Meat Loaf ook niet verkeerd is, maar ja
Op Conny Vandenbosch?quote:Op vrijdag 13 november 2015 14:58 schreef Elfletterig het volgende:
A-ha heeft verschrikkelijk veel goede muziek gemaakt. Helaas is het altijd weer dat eeuwige "Take On Me" dat je op de radio hoort. Nummers als The Living Daylights, Hunting High And Low, The Sun Always Shines On TV en Summer Moved On hoor je zelden tot nooit.
A-ha is één van mijn favoriete bands. Het mag duidelijk zijn waar ik op stem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Inderdaad. Al is het origineel van Bryan Ferry beter.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The ''In'' Crowd natuurlijk, de rest is bagger.
Same here...quote:Op woensdag 18 november 2015 14:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The ''In'' Crowd natuurlijk, de rest is bagger.
je kunt gelijk een stem uitbrengenquote:Op maandag 23 november 2015 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mooi topic, dit ga ik volgen
Zag het ja, dan ga ik uiteraard voor Talking heads.quote:Op maandag 23 november 2015 17:41 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
je kunt gelijk een stem uitbrengen
Jij zit te twijfelen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:31 schreef ranja het volgende:
Twijfel tussen 85 en 65, toch 85. Colonel Abrahams.
Mijn excuses. Ik hou tegenwoordig een lijst bij, dus moet nu wat minder voor gaan komen xDquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:47 schreef Stranger het volgende:
Dit nummer van Kygo gebruik je voor de tweede keer. En net als de vorige keer stem ik er op
Het zijn nummers die in deze week in de top 40 staan en dan telkens 10/20/30/40/50 jaar terug. Voor die van de jaren 50 hanteer ik even de hitlijst van Engeland, want de eerste hitlijsten in Nederland ontstonden pas in 1956 en de Top 40 begon pas in 1965.quote:Op zondag 29 november 2015 23:16 schreef Knipoogje het volgende:
Hoe kies je die liedjes trouwens uit? Zomaar wat random met een of twee liedjes die je zelf leuk vindt en hoop dat anderen dat ook vinden? Of een liedje uit de top 40 uit de maand van dat jaar?
Na wat onderzoek kwam ik hetvolgende tegenquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:00 schreef Stranger het volgende:
Miss Sarajevo. Mooi nummer
En wtf heeft dat nummer van Maggie Macneal veel views... Welke taal zijn de comments eronder? Spaans of Portugees ofzo, wordt het daar ergens voor een serie of iets gebruikt?
Ik heb dit nooit in riazops lijstjes gezien.
Ja, ik probeer weer 3 per week te doen. Dus op ma, wo, vr. Maar het kan voorkomen dat de wissel vaker voor gaat komen.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:20 schreef Grobbel het volgende:
De vorige heeft maar 1 middagje open gestaan, jammer.
Heeee... Niks mis met een sympathiestem voor Coole Piet hoor. Zouden meer mensen moeten doen in deze barre tijden!quote:Op woensdag 2 december 2015 13:20 schreef Grobbel het volgende:
De vorige heeft maar 1 middagje open gestaan, jammer. Anders was mijn stem naar The Animals gegaan (nu met evenveel stemmen alsCoole Piet
geëindigd).
Ook maar een stem voor Bill Haley.
Bij mij doen ze het allemaal.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:18 schreef MrSalazar het volgende:
2 video's zijn niet beschikbaar. Ik kies talk talk.
Pussycat zou ik ook op hebben gestemdquote:Op vrijdag 4 december 2015 08:12 schreef Stranger het volgende:
Ik had verwacht dat de dagploeg Pussycat nog wel aan een overwinning zou helpen
Anyways, bijzondere keuzes vandaag, ik herkende namelijk geen van de nummers qua naam en na beluisteren zegt het me nog steeds weinig.
Ik ga voor Lukas Graham.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel de matigste ronde die ik tot nog toe heb gezien met ook hele matige van artiesten die best wat goeds hebben (madonna en tlc)quote:
Klopt, ik draai 'm sindsdien.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:53 schreef Grobbel het volgende:
Een paar weken geleden kwam de versie van Shawn Elliott nog in dit topic voorbij geloof ik.
Goede keuze wel.quote:Op zaterdag 5 december 2015 19:54 schreef Stranger het volgende:
Ik ga voor de sinterklaasrijmelarij van Vanessa Williams.
Dat dusquote:
Toch een opvallende situatie. Ik dacht dat de jaren '80 toch algemeen bekend stond als een afschuwelijk decennium voor popmuziek (mede door de productie), maar uiteindelijk vallen de platen in Odaibas lijstjes tot dusver veel meer mee dan de gedrochten die bijvoorbeeld de jaren '70 tot dusver hebben opgeleverd.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:59 schreef Odaiba het volgende:
De winnaar tot vanaf het begin tot nu.
1 | 1950s![]()
Bill Haley & His Comets
7 | 1960s![]()
The Rolling Stones; The Beatles (2x); Barry McGuire; Shawn Elliot; Bob Dylan; Chubby Checker & ZZ & de Maskers
1 | 1970s![]()
K.c. & The Sunshine Band
14 | 1980s![]()
![]()
U2; Rick James; Sting; Simple Minds; The Cars; Grace Jones; Madonna (2x); A-Ha; Jennifer Rush; Elton John; Talking Heads; Colonel Abrams; Queen; Talk Talk
5 | 1990s![]()
Guus Meeuwin & Vagant; DJ Paul Elstak; Simply Red; Shaggy; Nick Cave & The Bad Seeds
1 | 2000s![]()
Christian Walz
2 | 2010s![]()
The Weeknd; Adele
(Vooral midden) Jaren 70 heeft juist heel veel top 40 rommel, de goeie muziek uit de jaren 70 haalde de lijst niet.quote:Op zondag 6 december 2015 00:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Toch een opvallende situatie. Ik dacht dat de jaren '80 toch algemeen bekend stond als een afschuwelijk decennium voor popmuziek (mede door de productie), maar uiteindelijk vallen de platen in Odaibas lijstjes tot dusver veel meer mee dan de gedrochten die bijvoorbeeld de jaren '70 tot dusver hebben opgeleverd.
Dat er voor mijn gevoel veel GenX'ers op Fok zitten lijkt niet eens echt een rol te spelen; de competitie uit andere decennia - afgezien van de jaren '60, die toch zeker 9 op de 10 keer sowieso had moeten winnen - is toch vrij zwak...
Ik vind de jaren 80 juist een geweldig decennium. Het lijkt voor mijn gevoel wel alsof iedereen aan zijn trekken kon komen in die jaren, en men net als in de jaren 60 weer ging experimenteren. In de jaren 60 wouden ze af van de muziek van hun ouders en kreeg je dus andere stijlen van muziek, en in de jaren 80 waren ze wel goed klaar met disco, dus kreeg je veel new wave en nog vele andere stromingen.quote:Op zondag 6 december 2015 00:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Toch een opvallende situatie. Ik dacht dat de jaren '80 toch algemeen bekend stond als een afschuwelijk decennium voor popmuziek (mede door de productie), maar uiteindelijk vallen de platen in Odaibas lijstjes tot dusver veel meer mee dan de gedrochten die bijvoorbeeld de jaren '70 tot dusver hebben opgeleverd.
Dat er voor mijn gevoel veel GenX'ers op Fok zitten lijkt niet eens echt een rol te spelen; de competitie uit andere decennia - afgezien van de jaren '60, die toch zeker 9 op de 10 keer sowieso had moeten winnen - is toch vrij zwak...
Je ziet het ook in de top 2000, de meeste toppers uit de jaren 70 waren geen hits, kijk alleen maar naar de top 10 van vorig jaar, daar staan maar liefst 8 platen uit de jaren 70 in, waarvan niet eens de helft een hit was.[/quote]quote:Op zondag 6 december 2015 00:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
(Vooral midden) Jaren 70 heeft juist heel veel top 40 rommel, de goeie muziek uit de jaren 70 haalde de lijst niet.
Na 1965 begon het inderdaad met de echte hits. Men brak met de muziek waar de ouders naar luisterde. De meeste jongeren(hitlijsten) beginnen ook allemaal ronde deze periode)quote:En ook het jaar maakt uit.. De 60's zouden pertinent beter scoren als het 1967 zou zijn waar uit geput wordt en pertinent minder als er, in theorie, voor 1963 gekozen zou worden. Het verschil tussen die 4 jaar is zo groot, de psychedelica van vanaf 1966 ligt veel dichter bij onze belevingswereld en in een paar jaar is er heel veel veranderd in opnamekwaliteit. Als we voor 1963-73-83-93 zouden kijken zou 1973 er veel beter uit komen, ook omdat dat een heel sterk muziekjaar was (wordt vaak vergeten tov 67-69, 77-79 en 89-91 als ijkpunt)
quote:Kijk ook eens wat er dit topic uit 1975 voorbij komt. Het enige goeie is de Rubettes en Pussycat voor mij, en dat voelt al bijna als een guilty pleasure. Dat zegt ook alles..
mwah, het is vooral 1974-1976 wat heel erg karig is, met 90 miljoen groepen die ABBA nadoen maar dat niveau nooit of te nimmer konden halen. En oke, ik hou nog wel van een beetje disco en van van die kitschnummers, als jij daar ook al niet van houdt (en zeker dat laatste is niet jouw ding zover ik weetquote:Op zondag 6 december 2015 14:06 schreef ranja het volgende:
Ik vind persoonlijk de periode 1970-76 echt een muzikaal drama - waarbij 1976 nog een kleine opleving heeft door de opkomst van de punk, maar daar merkte je in de top 40 toen nog niks van.
Deze periode laat ook een duidelijk gat zien in mijn collectie. Ik heb natuurlijk wel wat maar relatief erg weinig.
Wat de 80s betreft, je ziet ook dat er steeds meer 80s songs die geen hits zijn geweest in de top2000 doordringen. Maar qua doelgroep van radio2 is de 80s natuurlijk wel een zeer interessant decennium.
Ook in karige perioden heb je uitzonderingen.quote:Op zondag 6 december 2015 19:52 schreef cafca het volgende:
Eerste helft jaren 70:
Bowie, T.Rex, Roxy Music, Stooges, Suzi Quatro, Patti Smith, da's toch geen rommel, ranja?
Mwoah, ik vind die periode verre van karig. Er werd voortgeborduurd op de muziek die on de jaren 60 opkwam. Rock viel uiteen in glamrock, hardrock, symfonische rock en heel wat andere stromingen die je niet allemaal mooi hoeft te vinden, maar wel de basis legden voor oa de punk, New wave en NWBHM in de jaren 80.quote:Op zondag 6 december 2015 19:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook in karige perioden heb je uitzonderingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |