quote:VN: bouw negatief stereotype Zwarte Piet af
DEN HAAG -
De Nederlandse overheid moet actief de stereotypen bestrijden die aan Zwarte Piet vastzitten. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kenmerken die mensen kunnen doen denken aan het slavernijverleden. Dat adviseert het VN-comité dat optreedt tegen rassendiscriminatie vrijdag.
Een Nederlandse delegatie was vorige week twee dagen bij het VN-comité (CERD) in Genève. Dat comité bestaat uit mensenrechtenexperts en beoordeelt om de vier jaar of landen zich houden aan de VN-verdragen die zij hebben ondertekend. Het ging in Zwitserland onder meer over arbeidsmarktdiscriminatie en de rol van lokale overheden bij de aanpak van discriminatie. En dus ook over Zwarte Piet.
Een van de belangrijkste conclusies van het rapport is dat Nederland meer moet doen aan het voorkomen van discriminatie. Nu ligt volgens het VN-comité de nadruk vooral op reactieve maatregelen, en wordt pas actie ondernomen als discriminatie zich al heeft voorgedaan.
Een woordvoerder van de Nederlandse delegatie zei vorige week al dat de overheid niet bepaalt hoe Piet eruit ziet en dat de overheid ook geen verbod oplegt. Maar ook dat de Nederlandse overheid de dialoog blijft stimuleren en de pijn begrijpt.
quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
So? Die andere 14.5mln vinden dat het wel deugt. Waarom luisteren naar overduidelijke kleine minderheid die maar door blijft drammen terwijl er al genoeg veranderd is. Enige wat telt in die ogen is dat het hele karakter en feest de tyfus mag genieten. En al stampvoetend en schreeuwend als een kind in de jamin die niet het rode snoepje krijgt, blijven de zeurpieten schreeuwen.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Uitzondering ? Meer dan 2 miljoen mensen vinden dat het ZP-gebeuren niet helemaal deugt.
Klopt, is ieder zijn recht alleen wordt er tegenwoordig naar de minderheid geluisterd en niet naar de meerderheid, is dat niet een beetje de omgekeerde democratie? goed voorbeeld zijn de asielzoekers.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Discriminatie van de 14 miljoen is jouw fantasie. .
Ik schreef dat 2 miljoen mensen of meer een andere mening hebben.
Dat is hun recht, net zoals de meerderheid een recht heeft op eigen mening en meningsuiting.
Iedereen heeft hetzelfde recht dus.
Die discriminatie is fantasie in jou ogen? Dat is een mooie zeg..quote:Op woensdag 4 november 2015 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klopt. Net zoals het recht om Sinterklaas met Zwarte Piet te vieren. Waarom wordt het eigenlijk dan opgelegd door die 2mln om ZP uit te bannen?quote:Ik schreef dat 2 miljoen mensen of meer een andere mening hebben.
Dat is hun recht, net zoals de meerderheid een recht heeft op eigen mening en meningsuiting.
Waarom verwacht je dat mods jouw bericht aan gaan passen?quote:Op woensdag 4 november 2015 10:23 schreef RingBewoner het volgende:
Dit zal wel weer ge-edit of zelfs verwijdert worden maar eigenlijk moet het zijn: Zwartepietdiscussie.
Nu is het een zwarte discussie over Piet.
Nee, dat is gewoon een keiharde werkelijkheid.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet in jouw ogen.quote:Ik schreef dat 2 miljoen mensen of meer een andere mening hebben.
Omdat mij dat om de haverklap gebeurt en aangezien mijn toevoeging, in alle eerlijkheid, weinig bijdraagt aan het doel van dit topic.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat mods jouw bericht aan gaan passen?
Mwah, ik denk dat de mods zo ijverig niet zijn hier.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Omdat mij dat om de haverklap gebeurt en aangezien mijn toevoeging, in alle eerlijkheid, weinig bijdraagt aan het doel van dit topic.
quote:Op woensdag 4 november 2015 11:10 schreef Ringo het volgende:
Zitten de tegenstanders van Zwarte Piet elkaar nu nog steeds in dit topic zachtjes over de piemel te wrijven?
Als jou dat een kick geeft, lekker doen man..quote:Op woensdag 4 november 2015 11:13 schreef Ringo het volgende:
Ik stel een gezamenlijke cumsessie voor tijdens de intocht.
Doe het gelijk dan even waar alle kindjes bij zijn. Weet ik zeker dat we van je af zijn, Bennotje...quote:Op woensdag 4 november 2015 11:13 schreef Ringo het volgende:
Ik stel een gezamenlijke cumsessie voor tijdens de intocht.
dat denk ik ook.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:18 schreef sp3c het volgende:
ik gok zomaar dat minimaal 16 miljoen Nederlanders het linksom of rechtsom geen kut kan schelen
Oh, je zei zwart, vuile racist!quote:Op woensdag 4 november 2015 12:45 schreef KingRadler het volgende:
je word spontaan zwart na het lezen van reacties hier
Waar komt dat getal 2 miljoen vandaan? Ik geloof niet dat er 2 miljoen tegenstanders zijnquote:Op woensdag 4 november 2015 11:18 schreef sp3c het volgende:
als er 2 miljoen mensen problemen hadden met Piet dan was de opkomst bij die demo's niet zo mager denk ik zo ... zelfde geld voor die 14 miljoen die in het andere kamp zouden zitten
ik gok zomaar dat minimaal 16 miljoen Nederlanders het linksom of rechtsom geen kut kan schelen
quote:Publieke Omroep VARA beschuldigt vrijwilligers azc van ‘racisme door de strot van asielzoekers duwen’
Vrijwilligers van het asielzoekerscentrum in Weert willen voor de asielzoekers dit jaar een Sinterklaasavond inclusief Zwarte Piet organiseren. Volgens de vrijwilligers zijn Sinterklaas en Zwarte Piet een ‘oer-Hollandse traditie’ en is het goed als asielzoekers daarmee kennismaken, zo meldt 1Limburg.
Ook het COA is enthousiast over Sinterklaas en Zwarte Piet in het azc. “We zijn al bezig met de organisatie. Wanneer Sint op bezoek komt, is nog niet bekend”, zo laat COA-programmabegeleider Rick Vechel aan 1Limburg weten.
Maar niet iedereen lijkt enthousiast over dit plan van betrokken vrijwilligers om ook de kinderen in het asielzoekerscentrum een leuke avond te bezorgen. Zo worden de vrijwilligers uit Weert door de publieke omroep VARA beschuldigd van ‘racisme’ en wordt dit ‘racisme’ volgens de VARA bij de asielzoekers ‘door de strot geduwd’.
Het is onduidelijk waarom een, naar eigen zeggen, ‘verschillige’, ‘betrokken’ en ‘sociale’ publieke omroep tegen het blijmaken van asielzoekers en hun kinderen is. Ook is het onduidelijk waarom dit soort harteloze, lasterlijke beschuldigingen worden gemaakt onder de vlag van de publiek omroep of waarom leden van een publieke omroep zouden willen meebetalen aan dit soort online rancuneuze hatelijkheden.
http://regio.tpo.nl/2015/(...)-asielzoekers-duwen/
Posters met bierdrinkende jongeren die afgeplakt worden. Sirenes die uitgezet worden. Zwarte Piet die geweerd moet worden van het azc.quote:
Allahs om de Ahzieligzoekers zich thuis te laten voelen hier...Ongelofelijk trouwens dat de AZ discussie nu ook in de ZP discussie terechtkomt,quote:Op woensdag 4 november 2015 13:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Posters met bierdrinkende jongeren die afgeplakt worden. Sirenes die uitgezet worden. Zwarte Piet die geweerd moet worden van het azc.
Wat is dat toch voor reflex om die asielzoekers te willen knuffelen?
Nu bekend de vara eindelijk kleurquote:
De VARA heeft het lef om mensen die vrijwillig tijd en energie steken om het asielzoekers naar hun zin te maken zelfs racisten te noemenquote:
Geen idee. Misschien van deze site?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:55 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Waar komt dat getal 2 miljoen vandaan? Ik geloof niet dat er 2 miljoen tegenstanders zijn
Ik ben geen tegenstander van ZP maar heb voor overige gekozenquote:Op woensdag 4 november 2015 13:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien van deze site?
http://www.zwartepietenonderzoek.nl/tussenstand/
En dan voor het gemak aannemen dat die 13.7% tegenstanders zijn?
Zet gewoon die AZers in als Zwarte Piet, hebben zij tenminste ook iets te doen.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zou je als Zwarte Piet dan ook bij een AZC langs willen gaan? Die mensen kennen de Sinterklaastraditie sowieso niet toch
ik denk dat 2000 al veel is maar ik heb geen idee, ben ook reuze benieuwdquote:Op woensdag 4 november 2015 12:55 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Waar komt dat getal 2 miljoen vandaan? Ik geloof niet dat er 2 miljoen tegenstanders zijn
Joop.nl is niet hetzelfde als de vara volgens mij en welke kleur de jopen hebben was al langer bekend geloof ikquote:Op woensdag 4 november 2015 13:09 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nu bekend de vara eindelijk kleur
Mij is verteld dat de gemiddelde blanke vinexaap met anderhalf modaal inkomen het nog véél slechter heeft, want die wordt namelijk in eigen land keihard gediscrimineerd door een linkse elite.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:01 schreef sp3c het volgende:
al met al denk ik dat die mensen al genoeg op hun bord hebben zonder dat we ze een speelbal in ons zwarte pieten drama te maken
denk zelf dat het juist een goede manier is om die mensen te betrekken bij iets Nederlands cultureels, in plaats van ze buiten te sluiten zou het denk ik wel goed zijn om de sint daar heen te sturen. misschien niet zo uitbundig als bij de gemiddelde intocht, maar wel een kleine intochtquote:Op woensdag 4 november 2015 14:01 schreef sp3c het volgende:
al met al denk ik dat die mensen al genoeg op hun bord hebben zonder dat we ze een speelbal in ons zwarte pieten drama te maken
Wordt dat niet vermoeiend, die eeuwige strijd en haat tegen de brave blanke burgermansen?quote:Op woensdag 4 november 2015 14:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mij is verteld dat de gemiddelde blanke vinexaap met anderhalf modaal inkomen het nog véél slechter heeft, want die wordt namelijk in eigen land keihard gediscrimineerd door een linkse elite.
Zit je er in zo'n azc toch maar warmpjes bij!
Hoezo haat? Ik parafraseer gewoon het gemopper dat ik om me heen hoor.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:50 schreef Mani89 het volgende:
Wordt dat niet vermoeiend, die eeuwige strijd en haat tegen de brave blanke burgermansen?
Uh, nee, Zwarte Piet = 2 woorden, niet aan elkaar.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:23 schreef RingBewoner het volgende:
Dit zal wel weer ge-edit of zelfs verwijdert worden maar eigenlijk moet het zijn: Zwartepietdiscussie.
Nu is het een zwarte discussie over Piet.
wat een goed verhaal, ik heb ervan genotenquote:Op woensdag 4 november 2015 14:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mij is verteld dat de gemiddelde blanke vinexaap met anderhalf modaal inkomen het nog véél slechter heeft, want die wordt namelijk in eigen land keihard gediscrimineerd door een linkse elite.
Zit je er in zo'n azc toch maar warmpjes bij!
Ja, zwarte piet is 2 woorden net als betaal en rekening. Heb je het echter over een combinatie van beide dan is het toch echt een betaalrekening. Het koppelteken kan je blijven gebruiken voor wat leesbaarheid. Het is echter zo dat zodra de discussie over zwart piet gaat dat je dan een nieuw woord krijgt namelijk een zwartepiet(en)discussie. Nu staat er toch echt dat het een zwarte discussie is die over piet gaat. Er had ook kunnen staan: luchtige piet-discussie.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, nee, Zwarte Piet = 2 woorden, niet aan elkaar.
Als er stond Zwarte Pietdiscussie, dan had je gelijk. Met koppelteken ertussen is het juist.
Bekentquote:Op woensdag 4 november 2015 13:09 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nu bekend de vara eindelijk kleur
Snapdquote:Op woensdag 4 november 2015 15:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Grappig dat je dat dan wel snapt.
Denk ik ook. Geef de kinderen wat kleine kadootjes en snoepgoed, hebben ze de dag van hun leven.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
denk zelf dat het juist een goede manier is om die mensen te betrekken bij iets Nederlands cultureels, in plaats van ze buiten te sluiten zou het denk ik wel goed zijn om de sint daar heen te sturen. misschien niet zo uitbundig als bij de gemiddelde intocht, maar wel een kleine intocht
Precies! En daar draait het nou allemaal om, de kinderen en niet of Zwarte Piet nou racistisch is..quote:Op woensdag 4 november 2015 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk ik ook. Geef de kinderen wat kleine kadootjes en snoepgoed, hebben ze de dag van hun leven.
Maar ze moeten wel eerst leren zingen: sinterklaasje kom maar binnen met uw knecht....
Staat toch echt publieke omroep varaquote:Op woensdag 4 november 2015 14:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Joop.nl is niet hetzelfde als de vara volgens mij en welke kleur de jopen hebben was al langer bekend geloof ik
ja slecht hequote:Op woensdag 4 november 2015 15:27 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Staat toch echt publieke omroep vara
Eigenlijk gewoon wel, natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Joop.nl is niet hetzelfde als de vara.
Natuurlijk. Joop.nl is de opinie site van de Vara, dus gewoon de Vara:quote:
http://www.joop.nl/statische-paginas/over-joop/quote:Joop is jouw online opinie pagina van omroepvereniging VARA met een selectie uit het nieuwsaanbod, bijdragen van prominente opiniemakers en debat tussen bezoekers.
ik gun het ze wel, jammer dat niet iedereen dat doet hequote:Op woensdag 4 november 2015 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk ik ook. Geef de kinderen wat kleine kadootjes en snoepgoed, hebben ze de dag van hun leven.
Maar ze moeten wel eerst leren zingen: sinterklaasje kom maar binnen met uw knecht....
Whut? Waaw. En dat van een PUBLIEKE omroep.quote:
Wat snap je niet aan het Nederlandse omroepstelsel? Er zijn geen 'neutrale' omroepen, behalve de NOS (hoewel je bij die neutraliteit ook vraagtekens kunt zetten); de VARA is opgericht met een heel duidelijke politieke signatuur en is daar behoorlijk trouw aan gebleven, die eigen signatuur is juist de reden waarom omroepen nog bestaan.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:11 schreef Red_85 het volgende:
Whut? Waaw. En dat van een PUBLIEKE omroep.
Hoe laag.
Maar we weten gelijk zeker nu hoe zij er in staan en of zij serieus te nemen zijn in de 'neutrale publieke' discussie.
Ik vind het vooral grappig omdat het begint met deze quote:quote:Op woensdag 4 november 2015 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whut? Waaw. En dat van een PUBLIEKE omroep.
Hoe laag.
De hele anti-pieten beweging is gebaseerd op het racisme door de strot rammen van mensen.quote:Publieke Omroep VARA beschuldigt vrijwilligers azc van ‘racisme door de strot van asielzoekers duwen’
bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ongeschminkte-pietenquote:Nickelodeon heeft vandaag zijn gilde van ongeschminkte pieten gepresenteerd. Ze zullen optreden in de sinterklaasserie Op weg naar pakjesavond – Sint vermist!. Aangezien deze pietenclub een etnisch divers gezelschap is, zitten er witte, getinte én zwarte pieten tussen, maar altijd met hun eigen huidskleur. De serie begint op maandag.
De kinderzender had deze stellingname in de zwarte-pietendiscussie in augustus al aangekondigd, maar nu is voor het eerst het resultaat te zien. Vorig jaar reageerde Nickelodeon op de kwestie door de reeds geplande serie Slot Marsepein te schrappen omdat er klassieke zwarte pieten in zaten. In plaats daarvan zond de zender Nick’s Strooigoedparade uit, met Sinterklaas, maar zonder pieten. Dit alles in samenspraak met het Amerikaanse hoofdkantoor.
Zwart als roet
Het beeldbepalende Sinterklaasjournaal (ook vanaf maandag) van de publieke omroep houdt nog even geheim wat ze dit jaar met de pieten gaan doen. RTL8 houdt in De Club van Sinterklaas en de Speelgoeddief vast aan de klassieke zwarte piet. Die serie is maandag begonnen.
Sinds enige jaren ligt de figuur van Zwarte Piet onder vuur omdat hij een racistisch stereotype zou zijn. De publieke omroep nam vorig jaar stelling in Het Sinterklaasjournaal door roetpieten te introduceren. Piet wordt niet meer zwart geboren; piet zijn is een functie, die iedereen kan vervullen. Je kunt als witte piet beginnen en wordt dan geleidelijk zwart, door het roet in de schoorsteen.
godverdomme kring je straks loempia's in je schoenquote:Op woensdag 4 november 2015 18:25 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]
Nickelodeon presenteert ongeschminkte pieten
[..]
bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ongeschminkte-pieten
Nice.
tering wat lelijk, schaf dan gelijk maar je hele pieten gebeuren af.. dit ziet er niet uit..quote:Op woensdag 4 november 2015 18:25 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Nice.
ja maar toch niet echt helemaalquote:
Ja nee ok, maar meer wel, dan niet.quote:
wat jij wil maar 'de VARA' zegt hier niets, dat is feitelijk onjuistquote:Op woensdag 4 november 2015 23:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja nee ok, maar meer wel, dan niet.
Van een Americaanse zender moet je ook niet verwachten dat die enig gevoel hebben voor buitenlandse (Nederlandse) tradities. Ik ben benieuwd hoe de ouders erop reageren, ik kan me voorstellen dat de ouders proberen te voorkomen dat de televisie op die zender komt te staan om te voorkomen dat het feestje voortijdig wordt verpest voor hun kindjes.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:25 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Nice.
Ik heb het eerder al gezegd maar er werd toen mee gelachen, juist het contrast tussen de felle kleuren en het zwarte maakt het mooi, zonder het zwarte zijn die felle kleuren lelijk. Verder komt de huidskleur helemaal niet voor bij negroïde mensen dus waar maken ze zich druk om?quote:Op woensdag 4 november 2015 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
tering wat lelijk, schaf dan gelijk maar je hele pieten gebeuren af.. dit ziet er niet uit..
(en de hele zwarte pieten/sinterklaas illusie voor kinderen is dan ook weg als oom of tante mee doet aan een optocht en niet geschminkt over straat mag)
quote:Op woensdag 4 november 2015 18:25 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Nice.
Die kleding doet me denken aan Spanjequote:Op woensdag 4 november 2015 23:59 schreef sp3c het volgende:
hier zien ze er toch meer uit als soldaatjes dan nu, ik vind dat nog wel wat hebben
Ik zie ook gewoon een zwart mens.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:45 schreef maryen65 het volgende:
Zo proberen de anti pieters de kluit te belazeren
[ afbeelding ]
De originele foto
[ afbeelding ]
Hoelang zal het duren voor de regering eindelijk zelf iets zegt over deze onzin...quote:Op woensdag 4 november 2015 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
tering wat lelijk, schaf dan gelijk maar je hele pieten gebeuren af.. dit ziet er niet uit..
(en de hele zwarte pieten/sinterklaas illusie voor kinderen is dan ook weg als oom of tante mee doet aan een optocht en niet geschminkt over straat mag)
Maar het gaat erom dat men verkleed gaat, dat kinderen hen niet herkennen!quote:Op woensdag 4 november 2015 23:59 schreef sp3c het volgende:
hier zien ze er toch meer uit als soldaatjes dan nu, ik vind dat nog wel wat hebben
Tja.. lang leve de multiculti.quote:Op donderdag 5 november 2015 05:04 schreef SuicideErrorist het volgende:
Als buitenstaander moet dit toch vrij indrukwekkend zijn; Hoe ondermijn je en vernietig je binnen een aantal jaar een traditie. Tegen 2030 zal deze traditie dan ook overgaan in de viering van de Kerstman.
Nederlanders: Het enige volk ter Aarde die zich met een ruggengraat van gelei kan voortbewegen. Walgelijk.
Ik begin mij anders serieus af te vragen wie hier nu het minderwaardigheidscomplex heeft, de neger of de blanke. Wat voor volk laat nu zo over zich heenlopen? Wat is er toch met de nazaten van Arminius/Hermann gebeurd? Wij capituleren al voordat de strijd überhaupt gestreden is.quote:Op donderdag 5 november 2015 05:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja.. lang leve de multiculti.
De multiculti die inhoudt dat er vooral geluisterd wordt naar de mensen met een minderwaardigheidscomplex.
Misschien welquote:Op donderdag 5 november 2015 05:58 schreef Punkman het volgende:
Zwarte piet, die ons even op onze donder geeft als wat wij fout doen.
God, wat erg.
Ik ken niemand die zich er schuldig er over voelt, maar ja, is weer een groot probleem.
Mijn vrienden en vriendinnen vinden het ook afschuwelijk.
Maar zal mijn fout wel weer zijn, mijn vrienden en vriendinnen zijn jullie ding weer niet.
MIJN VRIENDEN ???quote:Op donderdag 5 november 2015 06:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik denk te berijpen wat je bedoelt. Mijn vrienden hebben geen probleem met zwarte Piet.
Je zegt iets over vrienden. Dat voel ik ook zo. Misschien denken ze niet als ik.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:09 schreef Punkman het volgende:
[..]
Uh nee, ik reageerde op een topic, en jij reageerde op mij.
Geen antwoord van jou gehad.
Vrienden prima.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je zegt iets over vrienden. Dat voel ik ook zo. Misschien denken ze niet als ik.
In welk geval? Ik wil het ook nooit. Je bent een vechter. Waar gaat het mis.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:21 schreef Punkman het volgende:
[..]
Vrienden prima.
Man/vrouw, maar ik hoef geen shit van een man of vrouw.
Of ze de Internationale Vereniging van Dorpsgekken hebben ingehuurd of zo. Ik zie trouwens helemaal geen *zwarte* pieten op die foto?quote:Op woensdag 4 november 2015 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
Maar zwart waren ze wel.quote:Op donderdag 5 november 2015 08:22 schreef KingRadler het volgende:
ze mogen van mij de naam zwarte piet veranderen naar piet.
tegenwoordig zijn niet alle pieten zwart meer.
Nope. Want die bestaat eigenlijk nog steeds in NL. Stemt pvda, dan kijk je vara en lees je de volkskrant. Dat soort.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:28 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat verzuiling ook een onbekend woord is.
quote:Op woensdag 4 november 2015 20:54 schreef beantherio het volgende:
Niet verrassend. Het is een Amerikaans bedrijf dus wat wil je. In de VS maken ze zich liever druk om dit soort dingen dan om het feit dat iedere kleuter er een wapen kan kopen.
vind het fantastischquote:Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
Een nieuw hoofdstuk in de hetze die ten onrechte een "discussie" wordt genoemd:
[ afbeelding ]
Te bizar om woorden aan vuil te maken.
Vreemd gezicht.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals je hierboven al aangeeft, wil je dat Zwarte Piet voortaan Piet gaat heten. Dat maakt je agenda al duidelijk. Roodkapje heet bij jou zeker ook Kapje?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef KingRadler het volgende:
[..]
vind het fantastischzo hoort Piet te zijn.
Nederlanders zijn inderdaad het onverschilligste volk van heel Europa. Het enigste wat de Nederlander boeit is zijn baan, of uitkering.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:18 schreef sp3c het volgende:
als er 2 miljoen mensen problemen hadden met Piet dan was de opkomst bij die demo's niet zo mager denk ik zo ... zelfde geld voor die 14 miljoen die in het andere kamp zouden zitten
Inderdaad. Maar met een paar jaar zal dit waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld zijn.quote:
Werkt dit (allerlei etniciteiten) nu niet juist discriminatie in de hand? Als je als Chinees/Marokkaan/Surinamer zijnde mee wil doen aan een intocht of tv-show als Piet kun je zomaar afgewezen worden op basis van afkomst ivm oververtegenwoordiging van een bepaalde etniciteit?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Zwarte Piet is een verkleed figuur, net als een clown. De onherkenbaarheid ervan is van wezenlijk belang. Dat geldt zeker in dorpen, waar bijvoorbeeld de plaatselijke scouting of handbalvereniging de Zwarte Pieten levert. Je wilt dan niet dat kinderen hun buurjongen herkennen.quote:Op donderdag 5 november 2015 15:10 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Werkt dit (allerlei etniciteiten) nu niet juist discriminatie in de hand? Als je als Chinees/Marokkaan/Surinamer zijnde mee wil doen aan een intocht of tv-show als Piet kun je zomaar afgewezen worden op basis van afkomst ivm oververtegenwoordiging van een bepaalde etniciteit?
Persoonlijk vind ik dit dan weer jammer ivm de onherkenbaarheid. Dat vind ik een zeer goed punt van het pro pieten kamp waarbij ik me wel kan aansluiten.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:25 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Nice.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |