Misschien welquote:Op donderdag 5 november 2015 05:58 schreef Punkman het volgende:
Zwarte piet, die ons even op onze donder geeft als wat wij fout doen.
God, wat erg.
Ik ken niemand die zich er schuldig er over voelt, maar ja, is weer een groot probleem.
Mijn vrienden en vriendinnen vinden het ook afschuwelijk.
Maar zal mijn fout wel weer zijn, mijn vrienden en vriendinnen zijn jullie ding weer niet.
MIJN VRIENDEN ???quote:Op donderdag 5 november 2015 06:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik denk te berijpen wat je bedoelt. Mijn vrienden hebben geen probleem met zwarte Piet.
Je zegt iets over vrienden. Dat voel ik ook zo. Misschien denken ze niet als ik.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:09 schreef Punkman het volgende:
[..]
Uh nee, ik reageerde op een topic, en jij reageerde op mij.
Geen antwoord van jou gehad.
Vrienden prima.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je zegt iets over vrienden. Dat voel ik ook zo. Misschien denken ze niet als ik.
In welk geval? Ik wil het ook nooit. Je bent een vechter. Waar gaat het mis.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:21 schreef Punkman het volgende:
[..]
Vrienden prima.
Man/vrouw, maar ik hoef geen shit van een man of vrouw.
Of ze de Internationale Vereniging van Dorpsgekken hebben ingehuurd of zo. Ik zie trouwens helemaal geen *zwarte* pieten op die foto?quote:Op woensdag 4 november 2015 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
tering wat lelijk, schaf dan gelijk maar je hele pieten gebeuren af.. dit ziet er niet uit..
(en de hele zwarte pieten/sinterklaas illusie voor kinderen is dan ook weg als oom of tante mee doet aan een optocht en niet geschminkt over straat mag)
Maar zwart waren ze wel.quote:Op donderdag 5 november 2015 08:22 schreef KingRadler het volgende:
ze mogen van mij de naam zwarte piet veranderen naar piet.
tegenwoordig zijn niet alle pieten zwart meer.
Nope. Want die bestaat eigenlijk nog steeds in NL. Stemt pvda, dan kijk je vara en lees je de volkskrant. Dat soort.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:28 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat verzuiling ook een onbekend woord is.
quote:Op woensdag 4 november 2015 20:54 schreef beantherio het volgende:
Niet verrassend. Het is een Amerikaans bedrijf dus wat wil je. In de VS maken ze zich liever druk om dit soort dingen dan om het feit dat iedere kleuter er een wapen kan kopen.
vind het fantastischquote:Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
Een nieuw hoofdstuk in de hetze die ten onrechte een "discussie" wordt genoemd:
[ afbeelding ]
Te bizar om woorden aan vuil te maken.
Vreemd gezicht.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals je hierboven al aangeeft, wil je dat Zwarte Piet voortaan Piet gaat heten. Dat maakt je agenda al duidelijk. Roodkapje heet bij jou zeker ook Kapje?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef KingRadler het volgende:
[..]
vind het fantastischzo hoort Piet te zijn.
Nederlanders zijn inderdaad het onverschilligste volk van heel Europa. Het enigste wat de Nederlander boeit is zijn baan, of uitkering.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:18 schreef sp3c het volgende:
als er 2 miljoen mensen problemen hadden met Piet dan was de opkomst bij die demo's niet zo mager denk ik zo ... zelfde geld voor die 14 miljoen die in het andere kamp zouden zitten
ik gok zomaar dat minimaal 16 miljoen Nederlanders het linksom of rechtsom geen kut kan schelen
Inderdaad. Maar met een paar jaar zal dit waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld zijn.quote:
Werkt dit (allerlei etniciteiten) nu niet juist discriminatie in de hand? Als je als Chinees/Marokkaan/Surinamer zijnde mee wil doen aan een intocht of tv-show als Piet kun je zomaar afgewezen worden op basis van afkomst ivm oververtegenwoordiging van een bepaalde etniciteit?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Zwarte Piet is een verkleed figuur, net als een clown. De onherkenbaarheid ervan is van wezenlijk belang. Dat geldt zeker in dorpen, waar bijvoorbeeld de plaatselijke scouting of handbalvereniging de Zwarte Pieten levert. Je wilt dan niet dat kinderen hun buurjongen herkennen.quote:Op donderdag 5 november 2015 15:10 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Werkt dit (allerlei etniciteiten) nu niet juist discriminatie in de hand? Als je als Chinees/Marokkaan/Surinamer zijnde mee wil doen aan een intocht of tv-show als Piet kun je zomaar afgewezen worden op basis van afkomst ivm oververtegenwoordiging van een bepaalde etniciteit?
Persoonlijk vind ik dit dan weer jammer ivm de onherkenbaarheid. Dat vind ik een zeer goed punt van het pro pieten kamp waarbij ik me wel kan aansluiten.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:25 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]
Nickelodeon presenteert ongeschminkte pieten
[..]
bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ongeschminkte-pieten
Nice.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |