De Nederlandse politiek zet zichzelf voor lul. Verkiezingen van bovenaf willen frustreren omdat het onderwerp je niet zint en je bang bent voor de uitslag, dat zijn zaken die je in een bananenrepubliek kunt verwachten, maar schijnbaar vallen wij daar tegenwoordig ook onder.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nederland staat wel voor lul zo een broodnodig referendum tijdens het voorzitterschap maar ook nog eens een verzoek om waarnemers.
Dat filmpje met Porosjenko en Rutte zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De Nederlandse politiek zet zichzelf voor lul. Verkiezingen van bovenaf willen frustreren omdat het onderwerp je niet zint en je bang bent voor de uitslag, dat zijn zaken die je in een bananenrepubliek kunt verwachten, maar schijnbaar vallen wij daar tegenwoordig ook onder.
Mij hoef je niet te overtuigen ik was al tegen het hele verdrag en niet omdat ik tegen europa ben maar omdat het een slecht verdrag is voor onsquote:Op vrijdag 4 december 2015 15:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De Nederlandse politiek zet zichzelf voor lul. Verkiezingen van bovenaf willen frustreren omdat het onderwerp je niet zint en je bang bent voor de uitslag, dat zijn zaken die je in een bananenrepubliek kunt verwachten, maar schijnbaar vallen wij daar tegenwoordig ook onder.
Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe de media hier op gaat reageren. Bij GP waren ze ook niet al te happig, op Pauw na.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te overtuigen ik was al tegen het hele verdrag en niet omdat ik tegen europa ben maar omdat het een slecht verdrag is voor ons
Wat mij betreft is dit pas het begin. Ik hoop dat de OVSE zijn waarnemers stuurt en er veel aandacht voor zodat we als we ooit nog eens commentaar hebben over het democratisch verloop van verkiezingen in andere landen dit erbij gesleept wordt.
Voor mij telt dat Oekraïne er simpelweg nog niet klaar voor is. Laat dat land eerst maar een beetje volwassen worden, daarna kunnen we eens kijken naar zulke verdragen. Ik vind het prima als we het land helpen met volwassen worden maar een AV gaat voor mij nu nog wat te ver.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te overtuigen ik was al tegen het hele verdrag en niet omdat ik tegen europa ben maar omdat het een slecht verdrag is voor ons
Wat mij betreft is dit pas het begin. Ik hoop dat de OVSE zijn waarnemers stuurt en er veel aandacht voor zodat we als we ooit nog eens commentaar hebben over het democratisch verloop van verkiezingen in andere landen dit erbij gesleept wordt.
Het komt vanzelf wel, ze zullen wel moeten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:07 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe de media hier op gaat reageren. Bij GP waren ze ook niet al te happig, op Pauw na.
Niet alleen dat land maar ook Europa is er niet klaar voor. Er zijn nog zoveel problemen op te lossen in zowel de Unie als de eurozone laat ze eerst eens zorgen dat die twee dingen een stevig fundament hebben. Dit is gewoon niet het moment voor zo'n verkapte uitbreiding.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor mij telt dat Oekraïne er simpelweg nog niet klaar voor is. Laat dat land eerst maar een beetje volwassen worden, daarna kunnen we eens kijken naar zulke verdragen. Ik vind het prima als we het land helpen met volwassen worden maar een AV gaat voor mij nu nog wat te ver.
Daar heb jij natuurlijk gelijk in. De EU-zone moet eerst maar eens haar ernstige structurele problemen oplossen alvorens ze weer een aanzet tot een toekomstige uitbreiding geeft. Ik begrijp niet waarom Oekraïne per se bij Europa getrokken moet worden terwijl het overduidelijk niet Europees is qua cultuur, historie etc.quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:25 schreef vipergts het volgende:
[..]
Niet alleen dat land maar ook Europa is er niet klaar voor. Er zijn nog zoveel problemen op te lossen in zowel de Unie als de eurozone laat ze eerst eens zorgen dat die twee dingen een stevig fundament hebben. Dit is gewoon niet het moment voor zo'n verkapte uitbreiding.
twitter:TPOnl twitterde op maandag 04-01-2016 om 16:49:45BREEK - Kabinet nodigt waarnemers uit voor Geenpeil-referendum. Koenders: Het is aan OVSE of ze komen https://t.co/h0nWdC22MB #Geenpeil reageer retweet
Wat gaat dat referendum nog uithalen?twitter:EU_Commission twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 01:27:29The trade part of #EUUkraine Association Agreement becomes operational on 1 January 2016>> https://t.co/nXJWjO9ykf https://t.co/7cfmOB2I9G reageer retweet
Kan toch weer teruggedraaid worden dan? Volgens mij is dit slechts een voorlopige inwerkingtreding.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:29 schreef bedachtzaam het volgende:
Wat gaat dat referendum nog uithalen?twitter:EU_Commission twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 01:27:29The trade part of #EUUkraine Association Agreement becomes operational on 1 January 2016>> https://t.co/nXJWjO9ykf https://t.co/7cfmOB2I9G reageer retweet
Ze moesten wel als land sla je natuurlijk wel een modderfiguur als er om waarnemers gevraagd wordt en je doet er niets meequote:Op maandag 4 januari 2016 17:07 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop maar dat die waarnemers komen. D66 (-achtigen) zullen alles eraan doen om het democratisch proces te frustreren.
Heb het even opgezocht.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Kan toch weer teruggedraaid worden dan? Volgens mij is dit slechts een voorlopige inwerkingtreding.
http://www.europa-nu.nl/i(...)komst_eu_oekraine#p5quote:Volgens de Europese Commissiei betekent een Nederlands raadgevend referendum dat het verdrag niet op 1 januari 2016 officieel in werking kan treden. Ook volgens het kabinet treedt het verdrag pas in werking als alle partijen het geratificeerd hebben. Toch kunnen grote delen van het verdrag wel onder voorbehoud worden toegepast. Dit is vastgelegd in het associatieverdrag (art. 486).Het is ook mogelijk om het associatieverdrag te wijzigen in een verdrag waar Nederland niet aan meedoet. Dan kan het verdrag wel op 1 januari in werking treden.
edit: nvmquote:Op maandag 4 januari 2016 17:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Kan toch weer teruggedraaid worden dan? Volgens mij is dit slechts een voorlopige inwerkingtreding.
Omdat het de aandacht afleid van de werkelijke problemen. Griekenland, de crisis,vluchtelingen,de onhoudbare schuldpositie van bepaalde landen. Europeanen willen niet betalen voor een Griek of een Italiaan nu moeten ze en in Brussel vragen ze zich af waarom Europa zo onpopulair is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar heb jij natuurlijk gelijk in. De EU-zone moet eerst maar eens haar ernstige structurele problemen oplossen alvorens ze weer een aanzet tot een toekomstige uitbreiding geeft. Ik begrijp niet waarom Oekraïne per se bij Europa getrokken moet worden terwijl het overduidelijk niet Europees is qua cultuur, historie etc.
Waarom zouden we het conflict met Rusland opzoeken?
Het is erg verdacht dat ze net voor deze verkiezingen het aantal stembureaus verlagen maar met dit aantal stembureaus in deze plaats zal je nog steeds overal maximaal 500-1000 meter moeten afleggen om te stemmen.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:44 schreef SeLang het volgende:
GeenPeil: Venlo krimpt van 50 naar 19 stembureaux
En dat ondanks het feit dat de opkomst van het vorige referendum 10% hoger lag dan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.
Die waarnemers gaan hard nodig zijn.
Ik zou dat nog niet zo willen benaderen maar wel iets om in de gaten te houden.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is erg verdacht dat ze net voor deze verkiezingen het aantal stembureaus verlagen maar met dit aantal stembureaus in deze plaats zal je nog steeds overal maximaal 500-1000 meter moeten afleggen om te stemmen.
Een p0rn-marathon op TV. Eens kijken of de reaguurders dan nog massaal gaan stemmen.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:08 schreef Vallon het volgende:
ik verheug me er al op dat ze 06apr16 tot bankhangdag maken om de mensen thuis te houden. NPO1: in één ruk alle Starwars, op NPO2: Alle Prison Breaks en op NPO3: alle Coronations of liever HoC. seizeon 4. Dan ga ik niet stemmen maar kwijlen... .
De sneltreinvaart waarmee de Nederlandse democratie haar eigen graf graaft is nauwelijks te beseffen.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:44 schreef SeLang het volgende:
En dat ondanks het feit dat de opkomst van het vorige referendum 10% hoger lag dan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.
Of je koopt/downloadt gewoon al die films en series en kijkt ze lekker wanneer je dat wil.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:08 schreef Vallon het volgende:
ik verheug me er al op dat ze 06apr16 tot bankhangdag maken om de mensen thuis te houden. NPO1: in één ruk alle Starwars, op NPO2: Alle Prison Breaks en op NPO3: alle Coronations of liever HoC. seizeon 4. Dan ga ik niet stemmen maar kwijlen... .
Ik ben geen reaguurder maar ik heb desalniettemin mijn naam onder het referendumvoorstel gezet. Zelfs al giet het pijpenstelen en heb ik een griep en beide benen en 1 arm gebroken dan nog zal ik gaan stemmen.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een p0rn-marathon op TV. Eens kijken of de reaguurders dan nog massaal gaan stemmen.
Zou een goeie D66 streek zijn. Ja we zijn progressief dus we doen een p0rn-marathon op TV![]()
Voor een inhoudelijk verhaal zou ik wel blijven hangen maar voor het rechte werk is moet ik er echt uit en m'n gevoel bij stembureau afgeven.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een p0rn-marathon op TV. Eens kijken of de reaguurders dan nog massaal gaan stemmen.
Zou een goeie D66 streek zijn. Ja we zijn progressief dus we doen een p0rn-marathon op TV![]()
Voor een inhoudelijk verhaal zou ik wel blijven hangen maar voor het rechte werk is moet ik er echt uit en m'n gevoel bij stembureau afgeven.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tenzij je bonussen inlast.....snaptv met behind the scenes en op die dag vanwege site-dancing (lijndansen) onderhoud, internet dichtgooit.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of je koopt/downloadt gewoon al die films en series en kijkt ze lekker wanneer je dat wil.
We leven niet meer in het jaar 2000 waarin we de televisieprovider nodig hadden om dit alles te kunnen zien. Dat houdt weinig mensen thuis.
Hier idem, al is het 't laatste wat ik doe ... tenzij , er zijn situatiesquote:Op maandag 4 januari 2016 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben geen reaguurder maar ik heb desalniettemin mijn naam onder het referendumvoorstel gezet. Zelfs al giet het pijpenstelen en heb ik een griep en beide benen en 1 arm gebroken dan nog zal ik gaan stemmen.
Het meeste van de behind the scenes (ik smul er zelf ook van) vind je op Youtube.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:35 schreef Vallon het volgende:
Tenzij je bonussen inlast.....snaptv met behind the scenes en op die dag vanwege site-dancing (lijndansen) onderhoud, internet dichtgooit.
quote:Juncker: 'Nee' in EU-referendum kan tot grote crisis leiden
Jean-Claude Juncker, voorzitter van de Europese Commissie, waarschuwt Nederland voor de gevolgen van een ‘nee-stem’ in het referendum over het EU-associatieverdrag met Oekraïne. ‘Het kan leiden tot een grote continentale crisis.’
Dat zei Juncker in een interview met NRC. 'Ik zeg: kijk uit, dit kan het evenwicht in Europa veranderen. Zonder de burger te bedreigen, moet hij wel bewust worden gemaakt van zijn verantwoordelijkheid.'
Referendum over EU
In het referendum, dat op 6 april 2016 wordt gehouden, mogen Nederlanders zich uitspreken over het associatieverdrag dat is overeengekomen door de EU en Oekraïne. Het is een stap naar nauwere economische en politieke samenwerking.
Maar Juncker vreest dat Nederlanders het aangekondigde referendum zullen gebruiken om hun mening te geven over de Europese Unie. 'Ik hoop van harte dat Nederlanders niet nee zullen zeggen om redenen die niets met het verdrag zelf te maken hebben. Ze moeten goed begrijpen dat deze kwestie het Nederlandse belang overstijgt.'
Rusland
Vooral Rusland is fel tegenstander van het associatieverdrag. Volgens Juncker zijn de Russen daarom de belangrijkste profiteur van een Nederlandse tegenstem. 'Het zou de vruchten pakken van een gemakkelijke overwinning.'
Website GeenStijl wist het referendum af te dwingen nadat meer dan 300.000 handtekeningen binnen werden gehaald. Het referendum is niet-bindend: de Nederlandse regering zou een 'nee' dus naast zich neer kunnen leggen.
Bovendien zijn delen van het akkoord op 1 januari al voorlopig ingegaan. Alleen als EU-lidstaten zich unaniem uitspreken tegen het verdrag, kan het nog worden teruggedraaid.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Klopt, dat is vaste prik bij Kamerverkiezingen.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:44 schreef vipergts het volgende:
Ik heb ooit ergens eens gelezen dat er wel vaker waarnemers bij Nederlandse verkiezingen zijn
Er zijn natuurlijk gewoon zeer rationele argumenten om minder stembureaus te gebruiken voor dit referendum.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:44 schreef SeLang het volgende:
Zelfs bij gemeenteraadsverkiezingen komt het voor las ikquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:36 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, dat is vaste prik bij Kamerverkiezingen.
Wat is daar in hemelsnaam verdacht aan?quote:Op maandag 4 januari 2016 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is erg verdacht dat ze net voor deze verkiezingen het aantal stembureaus verlagen maar met dit aantal stembureaus in deze plaats zal je nog steeds overal maximaal 500-1000 meter moeten afleggen om te stemmen.
Omdat het een totaal ongeschikt onderwerp is voor een referendum. Het zal daarmee vooral wat mensen trekken die het gebruiken als steunbetuiging voor de PVV. Verder zullen er weinig mensen opkomen dagen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
waarom zou er geen hond komen opdagen
Je bent zo wanhopig dat je Poetin of de PVV wilt steunen?quote:Op maandag 4 januari 2016 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben geen reaguurder maar ik heb desalniettemin mijn naam onder het referendumvoorstel gezet. Zelfs al giet het pijpenstelen en heb ik een griep en beide benen en 1 arm gebroken dan nog zal ik gaan stemmen.
Dus een nee betekent dat je Poetin/PVV steunt. volgens mij zijn er genoeg andere redenen om nee te stemmen dan dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je bent zo wanhopig dat je Poetin of de PVV wilt steunen?
Wat een rare conclusies trek jij. Ik heb niks met de PVV maar ga wel een dikke NEE stemmen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat het een totaal ongeschikt onderwerp is voor een referendum. Het zal daarmee vooral wat mensen trekken die het gebruiken als steunbetuiging voor de PVV. Verder zullen er weinig mensen opkomen dagen.
Welke dan precies? Vanuit het nee-kamp heb ik eigenlijk amper serieuze argumenten gelezen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:03 schreef takata het volgende:
[..]
Dus een nee betekent dat je Poetin/PVV steunt. volgens mij zijn er genoeg andere redenen om nee te stemmen dan dat.
Ben je dan pro-Poetin?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een rare conclusies trek jij. Ik heb niks met de PVV maar ga wel een dikke NEE stemmen.
Ik ben niet Pro Poetin maar ook niet Pro EU of Pro Obama. Het is allemaal niks wat mij betreft. Maar ik ben vooral Anti EU.quote:
Anti EU zijn heeft weinig met het onderwerp van dit referendum te maken natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben niet Pro Poetin maar ook niet Pro EU of Pro Obama. Het is allemaal niks wat mij betreft. Maar ik ben vooral Anti EU.
Ik vind het onverstandig een associatieverdrag af te sluiten met daarin een visumvrije regeling met een land in burgeroorlog.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke dan precies? Vanuit het nee-kamp heb ik eigenlijk amper serieuze argumenten gelezen.
Ik zie Oekraine als een land met veel groeipotentieel, het lijkt me heel goed om daar goede handelsbanden mee op te bouwen. Ondanks dat er nog heel veel moet verbeteren, daarom is het ook een licht verdrag als dit en bepaald geen opstap naar een lidmaatschap van de EU.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:18 schreef takata het volgende:
[..]
Ik vind het onverstandig een associatieverdrag af te sluiten met daarin een visumvrije regeling met een land in burgeroorlog.
Moeten we meegezogen worden in het conflict tussen Rusland en Oekraïne
De Oekraïense economie staat aan de rand van de afgrond daar zie ik niet veel voordelen in.
Dat groei potentieel heeft Zimbabwe ook....alleen ze doen er geen zak mee...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie Oekraine als een land met veel groeipotentieel, het lijkt me heel goed om daar goede handelsbanden mee op te bouwen. Ondanks dat er nog heel veel moet verbeteren, daarom is het ook een licht verdrag als dit en bepaald geen opstap naar een lidmaatschap van de EU.
Man schei toch uit met je potentieel, Oekraïne was niets,is niets en zal ook niets worden. Onder de streep zal het gewoon een blok aan ons been worden. Wat je er verder mee opschiet is enkel een Rusland dat zich nog meer zal keren tegen Europa.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie Oekraine als een land met veel groeipotentieel, het lijkt me heel goed om daar goede handelsbanden mee op te bouwen. Ondanks dat er nog heel veel moet verbeteren, daarom is het ook een licht verdrag als dit en bepaald geen opstap naar een lidmaatschap van de EU.
Gevaarlijke man die Juncker, grootste wegkijker van allemaal.quote:
Een fascistisch regime wat bommen op eigen burgers gooit lijkt me geen ideale handelspartner. Bovendien is het land zowat bankroet. Geen verstandige Nederlander wil een tweede Griekenland. Dus voor de volle 100% NEE!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit laat al weer zien dat je geen flauw benul hebt waar het referendum over gaat.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een fascistisch regime wat bommen op eigen burgers gooit lijkt me geen ideale handelspartner. Bovendien is het land zowat bankroet. Geen verstandige Nederlander wil een tweede Griekenland. Dus voor de volle 100% NEE!
Veel Nederlanders zien dit referendum ook als een manier om hun afkeuring uit te spreken jegens deze rampzalige EU-koers en hun incompetente leiders. Dus kom en stem NEE!
Als iemand uit dezelfde feiten een andere conclusie trekt, wil dat niet per definitie zeggen dat hij geen flauw benul heeft waar het over gaat. Misschien is hij gewoon intelligenter!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit laat al weer zien dat je geen flauw benul hebt waar het referendum over gaat.
Mijn tip is dat je je beter even in kan lezen, dan kan je ook een beter onderbouwde keuze maken of dat nu ja of nee wordt
Punt is dat Elzies de feiten zo te lezen niet op orde heeftquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als iemand uit dezelfde feiten een andere conclusie trekt, wil dat niet per definitie zeggen dat hij geen flauw benul heeft waar het over gaat. Misschien is hij gewoon intelligenter!
Associatie-overeenkomst EU-Oekraïne - Hoofdinhoudquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit laat al weer zien dat je geen flauw benul hebt waar het referendum over gaat.
Mijn tip is dat je je beter even in kan lezen, dan kan je ook een beter onderbouwde keuze maken of dat nu ja of nee wordt
Misschien dat jij dan even de feiten wilt opnoemen voor hem?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Punt is dat Elzies de feiten zo te lezen niet op orde heeft.
De vraag is dan mij nog steeds is het verstandig om met een land als Oekraïne nu associatieverdrag af te sluiten. Dat er economische voordelen aan zitten zal best als het land zijn zaken op orde heeft. Dat is nu zeker niet het geval. Laten we over een aantal jaren verder kijken waar Oekraïne staat.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Punt is dat Elzies de feiten zo te lezen niet op orde heeft.
Kijk dat is nu eens goed samengevat waarom ik nu nog steeds tegen ben. Ik zie meer nadelen dan voordelen. Dat heeft niks met de PVV of Pro Putin te maken. zoals 99.999 eerder benoemde.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Associatie-overeenkomst EU-Oekraïne - Hoofdinhoud
Vlaggen EU en Oekraïne
Tussen de Europese Unie en Oekraïne is in juni 2014 een associatie-overeenkomst (ook wel 'associatieverdrag') gesloten. Het associatieverdrag zorgt voor verregaande politieke en economische samenwerking tussen de EU en Oekraïne. Het verdrag is op 1 januari 2016 gedeeltelijk voorlopig in werking getreden.
Associatie-overeenkomst - Hoofdinhoud
Associatie-overeenkomsten (ook wel 'associatieverdragen' of 'associatie-akkoorden' genoemd) zijn bindende afspraken die de Europese Unie met derde landen sluit. Het is een specifiek soort internationale overeenkomst, gericht op verregaande samenwerking tussen de EU en het betreffende land. De overeenkomsten zijn met name gericht op economische samenwerking en handel, maar raken vaak aan veel andere onderwerpen, zoals versterking van de rechtsstaat en bescherming van de mensenrechten.
Voor het vaststellen van associatie-overeenkomsten geldt een aparte besluitvormingsprocedure in de Europese Unie. Om de naleving en het uitvoeren van een overeenkomst te bevorderen wordt bij elke overeenkomst een associatieraad ingesteld waarin de belangrijkste onderwerpen worden besproken. Uiteindelijk moeten alle nationale parlementen in de EU-lidstaten akkoord gaan met een associatie-overeenkomst.
------------------------------------------------
Kortom Koning handel komt op de voorgrond en de gewone burger in de Oekraine kan barsten.
Dat heb ik al eens meegemaakt in Bulgarije en dat is nog steeds een ongeorganiseerde mafia zooi waar de Eu geen drol aan doet....
Tevens een geweldige manier om de Russen nog kwader te maken.
Wat een drama die EU.
Het is gewoon totaal debiel wat er gebeurd.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:02 schreef takata het volgende:
[..]
Kijk dat is nu goed samengevat waarom ik nu nog steeds tegen ben. Ik zie meer nadelen dan voordelen. Dat heeft niks met de PVV of Pro Putin te maken. zoals 99.999 eerder benoemde.
Bulgarije is door de integratie in Europa ook stukken welvarender geworden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Associatie-overeenkomst EU-Oekraïne - Hoofdinhoud
Vlaggen EU en Oekraïne
Tussen de Europese Unie en Oekraïne is in juni 2014 een associatie-overeenkomst (ook wel 'associatieverdrag') gesloten. Het associatieverdrag zorgt voor verregaande politieke en economische samenwerking tussen de EU en Oekraïne. Het verdrag is op 1 januari 2016 gedeeltelijk voorlopig in werking getreden.
Associatie-overeenkomst - Hoofdinhoud
Associatie-overeenkomsten (ook wel 'associatieverdragen' of 'associatie-akkoorden' genoemd) zijn bindende afspraken die de Europese Unie met derde landen sluit. Het is een specifiek soort internationale overeenkomst, gericht op verregaande samenwerking tussen de EU en het betreffende land. De overeenkomsten zijn met name gericht op economische samenwerking en handel, maar raken vaak aan veel andere onderwerpen, zoals versterking van de rechtsstaat en bescherming van de mensenrechten.
Voor het vaststellen van associatie-overeenkomsten geldt een aparte besluitvormingsprocedure in de Europese Unie. Om de naleving en het uitvoeren van een overeenkomst te bevorderen wordt bij elke overeenkomst een associatieraad ingesteld waarin de belangrijkste onderwerpen worden besproken. Uiteindelijk moeten alle nationale parlementen in de EU-lidstaten akkoord gaan met een associatie-overeenkomst.
------------------------------------------------
Kortom Koning handel komt op de voorgrond en de gewone burger in de Oekraine kan barsten.
Dat heb ik al eens meegemaakt in Bulgarije en dat is nog steeds een ongeorganiseerde mafia zooi waar de Eu geen drol aan doet....
Tevens een geweldige manier om de Russen nog kwader te maken.
Wat een drama die EU.
Een belangrijke reden (of liever laf excuus) voor de inval van Rusland in Oekraïne is juist de keuze van Oekraïne voor Europa. Ze dan nu maar in de stront laten zakken lijkt me geen erg goed idee.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:58 schreef takata het volgende:
[..]
De vraag is dan mij nog steeds is het verstandig om met een land als Oekraïne nu associatieverdrag af te sluiten. Dat er economische voordelen aan zitten zal best als het land zijn zaken op orde heeft. Dat is nu zeker niet het geval. Laten we over een aantal jaren verder kijken waar Oekraïne staat.
Voor de grote jongens ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bulgarije is door de integratie in Europa ook stukken welvarender geworden.
Als de Oekrainische corrupte regeringen en de USA zich niet hadden geroerd was er niets aan de hand geweest. Zo kan je het ook zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een belangrijke reden (of liever laf excuus) voor de inval van Rusland in Oekraïne is juist de keuze van Oekraïne voor Europa. Ze dan nu maar in de stront laten zakken lijkt me geen erg goed idee.
Overigens kan juist die intensievere samenwerking er bij helpen om de zaken daar op orde te brengen.
Wat boze familieleden maken weinig duidelijk over de macroeconomische gevolgen voor een land en haar bevolking. Immers die zijn vrij positief.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Voor de grote jongens ja.
De bevolking heeft er nauwlijks iets aan over gehouden alleen meer en hogere rekeningen te betalen aan buitenlandse investeerders die zich meteen meester maakten van de energie bedrijven.
Ga mij niets vertellen over Bulgarije want mijn familie woont er en die vinden het een regelrechte ramp, de EU.
Volgens mij mag Oekraine zelf kiezen met welke landen ze verdragen afsluiten. Daar hoeft Rusland haar niet voor te straffen door een flink stuk land van hen te annexeren en verder heel veel kapot te schieten.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als de Oekrainische corrupte regeringen en de USA zich niet hadden geroerd was er niets aan de hand geweest. Zo kan je het ook zien.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat boze familieleden maken weinig duidelijk over de macroeconomische gevolgen voor een land en haar bevolking. Immers die zijn vrij positief.
Ach ja..... dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel simpel samen gevat....quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij mag Oekraine zelf kiezen met welke landen ze verdragen afsluiten. Daar hoeft Rusland haar niet voor te straffen door een flink stuk land van hen te annexeren en verder heel veel kapot te schieten.
Nu vind ik minder stembureaus ook niet zo'n probleem in mijn woonplaats kom je ook om in de stembureaus tijdens verkiezingen. Maar minder stembureaus omdat het sneller gaat of omdat er niemand komt opdagen is natuurlijk een flauwekul reden. Als het om andere dingen gaat letten gemeentes ook niet op de centenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk gewoon zeer rationele argumenten om minder stembureaus te gebruiken voor dit referendum.
Hier in de gemeente zijn er ook minder dan bij echte verkiezingen. Maar in de praktijk komt dat neer dat waar er vroeger drie stembureaus vlak bij elkaar zaten in twee scholen en een wijkcentrum ze daar voor een referendum 1 stembureau van maken. Mensen moeten daarmee hooguit 50-100 meter verder lopen om te stemmen. Daarbij gaat stemmen natuurlijk veel sneller dan bij echte verkiezingen en komt er naar verwachting geen hond opdagen.
Zeer rationele keuze dus. Ondanks het gehuil van GeenStijl/PVV.
http://www.economist.com/node/17722557quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat boze familieleden maken weinig duidelijk over de macroeconomische gevolgen voor een land en haar bevolking. Immers die zijn vrij positief.
Kortere doorlooptijd van de kiezers zorgt er natuurlijk voor dat je minder capaciteit nodig hebt. Dat lijkt me geen gekke reden hoor. Zeker als de geografische verspreiding door een gemeente gewoon prima op orde blijft.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nu vind ik minder stembureaus ook niet zo'n probleem in mijn woonplaats kom je ook om in de stembureaus tijdens verkiezingen. Maar minder stembureaus omdat het sneller gaat of omdat er niemand komt opdagen is natuurlijk een flauwekul reden. Als het om andere dingen gaat letten gemeentes ook niet op de centen
uit je eigen artikel bvquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
http://www.economist.com/node/17722557
http://www.euronews.com/2(...)e-country-in-the-eu/
Ja ja het is er flink op vooruit gegaan sinds de EU toetreding...![]()
![]()
Die crisis kan je lastig aan de EU wijten.quote:The country saw rapid growth between 2004-2008, but was hard hit by the economic crisis.
Bij deze is meneer Juncker van harte uitgenodigd hoe ik mijn neestem in de stembus deponeer drinken we daarna wat op de goede afloop.quote:
Als de EU en de V.S. hun banken meer in toom hadden gehouden en de EU de invoering van de euro fatsoenlijk had geregeld had die crisis allang achter ons gelegenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
uit je eigen artikel bv
[..]
Die crisis kan je lastig aan de EU wijten.
Die rapid growth was van 0,0 naar 2% en dat is een "enorme" groei op papier.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
uit je eigen artikel bv
[..]
Die crisis kan je lastig aan de EU wijten.
Bulgarije heeft geen Euro. Ik hoor hier anders altijd dat landen zonder de Euro het zoveel beter doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
Als de EU en de V.S. hun banken meer in toom hadden gehouden en de EU de invoering van de euro fatsoenlijk had geregeld had die crisis allang achter ons gelegen
Dat kan Rusland zich helemaal niet veroorloven. Die hebben dat geld veel te hard nodig. Zelfs tijdens dieptepunten van de koude oorlog stroomde het gas gewoon door.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:28 schreef DUTCHKO het volgende:
Rusland gaat gas sancties opleggen en de ellende in de EU word steeds groter.
Dat is ook zo maar het blijft vreemd dat gemeenten nu opeens op de centen letten, mijn gemeente heeft een schuldpositie van 300+ miljoen en dan is het nieuw overbodige gemeente huis nog niet eens gebouwd dat beetje geld voor stembureaus kan er dan ook nog wel bij.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kortere doorlooptijd van de kiezers zorgt er natuurlijk voor dat je minder capaciteit nodig hebt. Dat lijkt me geen gekke reden hoor. Zeker als de geografische verspreiding door een gemeente gewoon prima op orde blijft.
Kromme vergelijking, West Europese landen doen zeker niet slechter met hun eigen valuta. Bijvoorbeeld Griekenland en Portugal hebben de Euro als betaalmiddel en gaan een stuk slechter.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bulgarije heeft geen Euro. Ik hoor hier anders altijd dat landen zonder de Euro het zoveel beter doen.
Kun je nagaan hoe waardeloos de invoering van de euro geregeld is als niet eurolanden er zelf last van hebben.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bulgarije heeft geen Euro. Ik hoor hier anders altijd dat landen zonder de Euro het zoveel beter doen.
Toch wel hoor. Het is vooral een stem tegen de steeds verdere ondemocratische processen mbt de EU. En ik ben ook tegen de entree van Oekraine in de EU trouwens.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Anti EU zijn heeft weinig met het onderwerp van dit referendum te maken natuurlijk.
Je hebt dus geen benul waar je over gaat stemmen...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Toch wel hoor. Het is vooral een stem tegen de steeds verdere ondemocratische processen mbt de EU. En ik ben ook tegen de entree van Oekraine in de EU trouwens.
Klopt het is flauw en krom maar gezien de uitspraken van de anti-Europafiguren vond ik hem kunnenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:49 schreef takata het volgende:
[..]
Kromme vergelijking, West Europese landen doen zeker niet slechter met hun eigen valuta. Bijvoorbeeld Griekenland en Portugal hebben de Euro als betaalmiddel en gaan een stuk slechter.
Oost en Zuid Europa doen het gewoon slechter dan West Europa dat zal nog wel een tijdje duren.
Excuus het gaat om het handelsverdrag tussen de Oekraine en de EU. Ben ik ook tegen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen benul waar je over gaat stemmen...
Van hem weet ik het niet, maar je kunt dit verdrag niet los zien van de EU. Er zijn bepaalde ziektes waar je chemo of bestralingen voor nodig hebt dan volstaat een asperientje ook nietquote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou 99,999??? Nog iets toe te voegen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:11 schreef takata het volgende:
Nog even terug te komen over Bulgarije na toetreding in de EU, gaat het nu echt daadwerkelijk beter.
Dit artikel geeft toch een ander beeld. Wilt niet zeggen dat ze slechter af zijn na de toetreding. Helaas zijn daar niet echt cijfers over te vinden, tenminste ik kan ze nu niet vinden.
Het desbetreffende artikel.
600.000 Bulgaren of een kwart van ‘s lands werkende bevolking verdient minder dan 200 euro per maand ondanks dat ze voltijds werken. Moderne slavernij, schrijft de krant 24 Chasa:
‘Dag in, dag uit werken en onvoldoende geld verdienen om eten, elektriciteit en verwarming te betalen: dat is de definitie van slavernij. Deze 600.000 mensen zijn Europa’s nieuwe slaven. Ze leven niet in armoede omdat ze lui of laaggeschoold zijn, maar omdat hun werk voor hun werkgevers maar een paar centen waard is. Terwijl deze mensen steeds verder in armoede afglijden, verdienen hun bazen fortuinen. Dit moet nu stoppen. Bulgaarse salarissen moeten gelijkgesteld worden met de rest van Europa. Enkel zo kunnen Europa’s moderne slaven burgers worden met dezelfde rechten als alle andere EU-ingezetenen.'
De Bulgaren raken ondertussen van de regen in de drop. Drie jaar geleden al kwamen schrijnende toestande in het land aan het licht, maar kreeg het land toch een blaam van toenmalig Europees Commissaris Olli Rehn omdat de loonkosten er in 4 jaar met 30% waren gestegen. Toch verdient de gemiddelde Bulgaar amper 350 euro per maand, schreef de Bulgaarse krant Sega toen:
'Rehns salaris daarentegen bedraagt 22.122 euro of 737 euro per dag. Wat de gemiddelde Bulgaar per maand verdient volstaat niet voor het betalen van Rhens middageten. Maar de salarissen van de Eurocraten zijn perfect in orde, want eerder dan dat ze van tijd tot tijd verhogen, nemen ze samen met het aantal nieuwe EU-regels toe.
Bulgaren daarentegen zijn nog altijd onderbetaald, maar in Brussel heeft niemand daar oog voor. Het belangrijkste is dat de EU-limiet van 4% in loonkosten gerespecteerd wordt. Zelfs als Bulgaren daardoor eeuwig in armoede moeten leven, want in tegenstelling tot de lonen, staat er geen limiet op inflatie en levensduurte.'
Bron
Express.be
Maakt toch niet uit..... democratie is voor veel mensen de vrijheid een keuze te maken, wat die keuze ook verder inhoudt of voorstelt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die conclusie is nogal kort door de bocht. Het is voor ieder weldenkend mens duidelijk dat je met dit referendum niet enkel pro of contra het associatieverdrag met Oekraïne stemt maar ook pro of anti de verdere uitbreiding van de EU in alle denkbare opzichten. Die vraag ligt niet letterlijk voor maar het wordt wel zo geïnterpreteerd door de mensen. Hierbij speelt mee dat we enkel een referendum mogen organiseren over besluitvorming waarover het Nederlandse parlement reeds heeft gestemd, we mogen niet zelf een referendumvraag opstellen als het niet betrekking heeft op iets waarover het Nederlandse parlement heeft gestemd. Dat begrijp jij ook wel maar jij kiest ervoor om dat gemakshalve te negeren aangezien dat 'discussietechnisch' beter uitkomt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn 450.000 handtekeningen opgehaald. Ik denk dat dit, zeker nu er ook campagnes gevoerd gaan worden en Juncker weer eens doemscenario's preekt als 'de kiezer' de EU regels niet volgt, wel eens mee zou kunnen vallen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat het een totaal ongeschikt onderwerp is voor een referendum. Het zal daarmee vooral wat mensen trekken die het gebruiken als steunbetuiging voor de PVV. Verder zullen er weinig mensen opkomen dagen.
Het is altijd weer pijnlijk hoe los politici op dat niveau van de meeste kiezers staan. Kiezers prikken hier doorheen en zullen eerder juist tegen stemmen als je met ongeloofwaardige onheilsprofetieën aan komt kakken. De aanvankelijke open afkeuring van onze politici van het referendum helpt ook niet. Van mijn part roep je in besloten kring dat je het referendum niets vindt maar als je dit doet dan vervreemd je de kiezer van je.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er zijn 450.000 handtekeningen opgehaald. Ik denk dat dit, zeker nu er ook campagnes gevoerd gaan worden en Juncker weer eens doemscenario's preekt als 'de kiezer' de EU regels niet volgt, wel eens mee zou kunnen vallen.
Zoals gezegd, niets belet de politici om ook toe te staan dat de kiezers bij het bepalen van de referendumvraag niet langer beperkt worden door datgene waarover het parlement heeft gestemd. De bal ligt bij de politici, als kiezers niet hun zegje mogen doen over X dan grijpen ze Y aan om via Y hun zegje over X te doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat het een totaal ongeschikt onderwerp is voor een referendum.
Precies, zelfs de kiezer die écht geen benul heeft waarover gestemd wordt, weet wel wanneer hij niet serieus genomen wordt. Of zelfs voor gek wordt versleten. Die Juncker is het beste nieuws voor het 'nee' kamp.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is altijd weer pijnlijk hoe los politici op dat niveau van de meeste kiezers staan. Kiezers prikken hier doorheen en zullen eerder juist tegen stemmen als je met ongeloofwaardige onheilsprofetieën aan komt kakken. De aanvankelijke open afkeuring van onze politici van het referendum helpt ook niet. Van mijn part roep je in besloten kring dat je het referendum niets vindt maar als je dit doet dan vervreemd je de kiezer van je.
Als de politici hun verantwoordelijkheid hadden genomen dan hadden ze in samenwerking met de omroepen en kranten een groot maatschappelijk debat opgezet waarbij voorstanders en tegenstanders van het associatieverdrag een even promiment podium krijgen. Niet zoals de laatste keer waarbij bijna alleen voorstanders van de EU-grondwet aan het woord kwamen en er enkel pro-campagnes werden uitgezonden op kosten van de belastingbetaler. Neem als politici de kiezer niet serieus en de kiezer neemt de politici niet serieus.
Die keuze staat al vast. Ik zal voor de volle 100% NEE! stemmen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aangezien jij nee wil stemmen geeft dat mij al genoeg reden om ja te willen stemmen. Post verder niet gelezen.quote:Op zondag 10 januari 2016 08:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die keuze staat al vast. Ik zal voor de volle 100% NEE! stemmen.
Met zo'n onbetrouwbaar regime, die bommen op eigen burgers gooit, een fascistisch verleden kent en bovendien bankroet is, daar moet Nederland een associatieverdrag mee tekenen? NOOIT! Het is geen publiek geheim dat dit associatieverdrag een opmaat is naar meer, namelijk een verdere pro-Europese annexatie richting Oost-Europa. Bij Oekraïne hebben de Russen de rode lijn getrokken. Daar gaat namelijk dit hele conflict om. Het Oekraïense volk die zelf hopeloos verdeeld is tussen aansluiting bij Rusland of aansluiting bij de EU.
Stem NEE! want deze stem kan bepalend zijn voor de verdere politieke koers van Nederland. Veronachtzaamt deze regering de uitkomst van dit referendum op de wijze dat Balkenende dat deed met het vorige referendum, dan bevestigen alle EU-tegenstanders hun gelijk. De EU ondermijnt stelselmatig onze soevereine democratie in plaats dat het iets toevoegt. Ook zonder EU kunnen we handel drijven, blijven we met Rotterdam de handelspoort naar de rest van Europa toe. Andere landen bewijzen dat. Nu pompen we als belastingbetaler miljarden euro's doelloos in probleemlidstaten als Griekenland. Trap dus niet in de doemverhalen die pro-Europeanen jou op de mouw willen spellen. Gebruik het gezonde verstand en laat de feiten voor zich spreken.
Besef dat Nederland voorzitter is van de EU wanneer dit referendum plaats vind. Wat een prachtig signaal zou het wezen naar al die andere lidstaten toe wanneer een overgrote meerderheid van alle Nederlanders NEE! stemt tegen dit associatieverdrag. Dat het aantal van ruim 60% van alle NEE!-stemmers ten opzichte van de vorige uitslag wordt behaald of zelfs overtroffen.
Ondanks mijn nee stem ben ik me er van bewust dat dit de politieke koers niet zal veranderen. Maar dat is niet erg ik en de andere nee-stemmers horen dan tenminste niet bij het "wir haben nicht gewust" kamp.quote:Op zondag 10 januari 2016 08:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die keuze staat al vast. Ik zal voor de volle 100% NEE! stemmen.
Met zo'n onbetrouwbaar regime, die bommen op eigen burgers gooit, een fascistisch verleden kent en bovendien bankroet is, daar moet Nederland een associatieverdrag mee tekenen? NOOIT! Het is geen publiek geheim dat dit associatieverdrag een opmaat is naar meer, namelijk een verdere pro-Europese annexatie richting Oost-Europa. Bij Oekraïne hebben de Russen de rode lijn getrokken. Daar gaat namelijk dit hele conflict om. Het Oekraïense volk die zelf hopeloos verdeeld is tussen aansluiting bij Rusland of aansluiting bij de EU.
Stem NEE! want deze stem kan bepalend zijn voor de verdere politieke koers van Nederland. Veronachtzaamt deze regering de uitkomst van dit referendum op de wijze dat Balkenende dat deed met het vorige referendum, dan bevestigen alle EU-tegenstanders hun gelijk. De EU ondermijnt stelselmatig onze soevereine democratie in plaats dat het iets toevoegt. Ook zonder EU kunnen we handel drijven, blijven we met Rotterdam de handelspoort naar de rest van Europa toe. Andere landen bewijzen dat. Nu pompen we als belastingbetaler miljarden euro's doelloos in probleemlidstaten als Griekenland. Trap dus niet in de doemverhalen die pro-Europeanen jou op de mouw willen spellen. Gebruik het gezonde verstand en laat de feiten voor zich spreken.
Besef dat Nederland voorzitter is van de EU wanneer dit referendum plaats vind. Wat een prachtig signaal zou het wezen naar al die andere lidstaten toe wanneer een overgrote meerderheid van alle Nederlanders NEE! stemt tegen dit associatieverdrag. Dat het aantal van ruim 60% van alle NEE!-stemmers ten opzichte van de vorige uitslag wordt behaald of zelfs overtroffen.
Hier gestopt met lezen aangezien het minimumloon meer dan 200 euro is.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:11 schreef takata het volgende:
Nog even terug te komen over Bulgarije na toetreding in de EU, gaat het nu echt daadwerkelijk beter.
Dit artikel geeft toch een ander beeld. Wilt niet zeggen dat ze slechter af zijn na de toetreding. Helaas zijn daar niet echt cijfers over te vinden, tenminste ik kan ze nu niet vinden.
Het desbetreffende artikel.
600.000 Bulgaren of een kwart van ‘s lands werkende bevolking verdient minder dan 200 euro per maand ondanks dat ze voltijds werken. Moderne slavernij, schrijft de krant 24 Chasa:
‘Dag in, dag uit werken en onvoldoende geld verdienen om eten, elektriciteit en verwarming te betalen: dat is de definitie van slavernij. Deze 600.000 mensen zijn Europa’s nieuwe slaven. Ze leven niet in armoede omdat ze lui of laaggeschoold zijn, maar omdat hun werk voor hun werkgevers maar een paar centen waard is. Terwijl deze mensen steeds verder in armoede afglijden, verdienen hun bazen fortuinen. Dit moet nu stoppen. Bulgaarse salarissen moeten gelijkgesteld worden met de rest van Europa. Enkel zo kunnen Europa’s moderne slaven burgers worden met dezelfde rechten als alle andere EU-ingezetenen.'
De Bulgaren raken ondertussen van de regen in de drop. Drie jaar geleden al kwamen schrijnende toestande in het land aan het licht, maar kreeg het land toch een blaam van toenmalig Europees Commissaris Olli Rehn omdat de loonkosten er in 4 jaar met 30% waren gestegen. Toch verdient de gemiddelde Bulgaar amper 350 euro per maand, schreef de Bulgaarse krant Sega toen:
'Rehns salaris daarentegen bedraagt 22.122 euro of 737 euro per dag. Wat de gemiddelde Bulgaar per maand verdient volstaat niet voor het betalen van Rhens middageten. Maar de salarissen van de Eurocraten zijn perfect in orde, want eerder dan dat ze van tijd tot tijd verhogen, nemen ze samen met het aantal nieuwe EU-regels toe.
Bulgaren daarentegen zijn nog altijd onderbetaald, maar in Brussel heeft niemand daar oog voor. Het belangrijkste is dat de EU-limiet van 4% in loonkosten gerespecteerd wordt. Zelfs als Bulgaren daardoor eeuwig in armoede moeten leven, want in tegenstelling tot de lonen, staat er geen limiet op inflatie en levensduurte.'
Bron
Express.be
Zoal een ware pro-Europeaan betaamd. Ga vooral stemmen. Je zult in de minderheid zijn, net als bij de vorige keer toen 60% NEE! stemde. Wat denk je met al die ontwikkelingen van nu? Dat men massaal ja zal stemmen? Dacht het niet.quote:Op zondag 10 januari 2016 08:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Aangezien jij nee wil stemmen geeft dat mij al genoeg reden om ja te willen stemmen. Post verder niet gelezen.
Niet de moeite genomen dit te lezen. Ik wacht wel op andere tegenstanders als je het niet erg vindt.quote:Op zondag 10 januari 2016 09:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zoal een ware pro-Europeaan betaamd. Ga vooral stemmen. Je zult in de minderheid zijn, net als bij de vorige keer toen 60% NEE! stemde. Wat denk je met al die ontwikkelingen van nu? Dat men massaal ja zal stemmen? Dacht het niet.
De politieke koers is al aan het veranderen. Natuurlijk klampt de oude politiek zich vast aan het huidige machtsvacuüm, maar we zien al jaren dat het politieke speelveld volkomen is versnippert. Dit kabinet had zichzelf allang opgeblazen als ze de hete adem van de PVV niet in hun nek voelde. De PvdA weet dat ze na 2017 zijn uitgespeeld dus blijven ze koste wat kost deze rit uitzingen.quote:Op zondag 10 januari 2016 09:02 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ondanks mijn nee stem ben ik me er van bewust dat dit de politieke koers niet zal veranderen. Maar dat is niet erg ik en de andere nee-stemmers horen dan tenminste niet bij het "wir haben nicht gewust" kamp.
Een al die doemscenario's. Dat moeten ze maar lekker doen ik kan wel voor mezelf beslissen.
Europa zal koste wat het kost door onze stort geduwd worden. Het einige wat europa ten val kan brengen is geweld door onvrede zoals in Roemenië in 1989quote:Op zondag 10 januari 2016 09:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
De politieke koers is al aan het veranderen. Natuurlijk klampt de oude politiek zich vast aan het huidige machtsvacuüm, maar we zien al jaren dat het politieke speelveld volkomen is versnippert. Dit kabinet had zichzelf allang opgeblazen als ze de hete adem van de PVV niet in hun nek voelde. De PvdA weet dat ze na 2017 zijn uitgespeeld dus blijven ze koste wat kost deze rit uitzingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |