abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158828031
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:35 schreef Vallon het volgende:
Tenzij je bonussen inlast.....snaptv met behind the scenes en op die dag vanwege site-dancing (lijndansen) onderhoud, internet dichtgooit.
Het meeste van de behind the scenes (ik smul er zelf ook van) vind je op Youtube. :)
Het leuke is dat de politiek nu zo erg onder een vergrootglas ligt m.b.t. dit referendum (vandaar dat ze waarnemers uitnodigen), dankzij haar eigen doen, dat ze niets kunnen maken zonder dat de media hier aandacht aan besteden. Ik heb niets tegen politici maar we kunnen er alleen maar beter van worden als we politici goed in de gaten houden. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158828238
Ik heb ooit ergens eens gelezen dat er wel vaker waarnemers bij Nederlandse verkiezingen zijn
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158953366
quote:
Juncker: 'Nee' in EU-referendum kan tot grote crisis leiden

Jean-Claude Juncker, voorzitter van de Europese Commissie, waarschuwt Nederland voor de gevolgen van een ‘nee-stem’ in het referendum over het EU-associatieverdrag met Oekraïne. ‘Het kan leiden tot een grote continentale crisis.’

Dat zei Juncker in een interview met NRC. 'Ik zeg: kijk uit, dit kan het evenwicht in Europa veranderen. Zonder de burger te bedreigen, moet hij wel bewust worden gemaakt van zijn verantwoordelijkheid.'

Referendum over EU

In het referendum, dat op 6 april 2016 wordt gehouden, mogen Nederlanders zich uitspreken over het associatieverdrag dat is overeengekomen door de EU en Oekraïne. Het is een stap naar nauwere economische en politieke samenwerking.

Maar Juncker vreest dat Nederlanders het aangekondigde referendum zullen gebruiken om hun mening te geven over de Europese Unie. 'Ik hoop van harte dat Nederlanders niet nee zullen zeggen om redenen die niets met het verdrag zelf te maken hebben. Ze moeten goed begrijpen dat deze kwestie het Nederlandse belang overstijgt.'

Rusland

Vooral Rusland is fel tegenstander van het associatieverdrag. Volgens Juncker zijn de Russen daarom de belangrijkste profiteur van een Nederlandse tegenstem. 'Het zou de vruchten pakken van een gemakkelijke overwinning.'

Website GeenStijl wist het referendum af te dwingen nadat meer dan 300.000 handtekeningen binnen werden gehaald. Het referendum is niet-bindend: de Nederlandse regering zou een 'nee' dus naast zich neer kunnen leggen.

Bovendien zijn delen van het akkoord op 1 januari al voorlopig ingegaan. Alleen als EU-lidstaten zich unaniem uitspreken tegen het verdrag, kan het nog worden teruggedraaid.

http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:21:25 #129
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158954708
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:00 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ja tuurlijk daar begint de propaganda al weer.
Feyenoord!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:36:12 #130
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_158954999
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:44 schreef vipergts het volgende:
Ik heb ooit ergens eens gelezen dat er wel vaker waarnemers bij Nederlandse verkiezingen zijn
Klopt, dat is vaste prik bij Kamerverkiezingen.
pi_158955316
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:44 schreef SeLang het volgende:
GeenPeil: Venlo krimpt van 50 naar 19 stembureaux

En dat ondanks het feit dat de opkomst van het vorige referendum 10% hoger lag dan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.

Die waarnemers gaan hard nodig zijn.
Er zijn natuurlijk gewoon zeer rationele argumenten om minder stembureaus te gebruiken voor dit referendum.
Hier in de gemeente zijn er ook minder dan bij echte verkiezingen. Maar in de praktijk komt dat neer dat waar er vroeger drie stembureaus vlak bij elkaar zaten in twee scholen en een wijkcentrum ze daar voor een referendum 1 stembureau van maken. Mensen moeten daarmee hooguit 50-100 meter verder lopen om te stemmen. Daarbij gaat stemmen natuurlijk veel sneller dan bij echte verkiezingen en komt er naar verwachting geen hond opdagen.

Zeer rationele keuze dus. Ondanks het gehuil van GeenStijl/PVV.
pi_158955338
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:36 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt, dat is vaste prik bij Kamerverkiezingen.
Zelfs bij gemeenteraadsverkiezingen komt het voor las ik :+.
Maar wel weer grappig dat de boze mensen het uitnodigen van waarnemers als nieuws proberen te framen. Ze worden steeds wanhopiger met hun kruistocht _O-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 januari 2016 @ 12:53:54 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_158955351
waarom zou er geen hond komen opdagen :?
pi_158955419
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is erg verdacht dat ze net voor deze verkiezingen het aantal stembureaus verlagen maar met dit aantal stembureaus in deze plaats zal je nog steeds overal maximaal 500-1000 meter moeten afleggen om te stemmen.
Wat is daar in hemelsnaam verdacht aan?
Ik snap dat de boze mensen van GeenStijl/PVV je dat graag willen laten geloven maar kijk er eens nuchter naar. Dan is het een zeer logisch besluit.
pi_158955471
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
waarom zou er geen hond komen opdagen :?
Omdat het een totaal ongeschikt onderwerp is voor een referendum. Het zal daarmee vooral wat mensen trekken die het gebruiken als steunbetuiging voor de PVV. Verder zullen er weinig mensen opkomen dagen.
pi_158955497
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben geen reaguurder maar ik heb desalniettemin mijn naam onder het referendumvoorstel gezet. Zelfs al giet het pijpenstelen en heb ik een griep en beide benen en 1 arm gebroken dan nog zal ik gaan stemmen.
Je bent zo wanhopig dat je Poetin of de PVV wilt steunen?
pi_158955580
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je bent zo wanhopig dat je Poetin of de PVV wilt steunen?
Dus een nee betekent dat je Poetin/PVV steunt. volgens mij zijn er genoeg andere redenen om nee te stemmen dan dat.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:05:02 #138
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158955605
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat het een totaal ongeschikt onderwerp is voor een referendum. Het zal daarmee vooral wat mensen trekken die het gebruiken als steunbetuiging voor de PVV. Verder zullen er weinig mensen opkomen dagen.
Wat een rare conclusies trek jij. Ik heb niks met de PVV maar ga wel een dikke NEE stemmen.
Feyenoord!
pi_158955613
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:03 schreef takata het volgende:

[..]

Dus een nee betekent dat je Poetin/PVV steunt. volgens mij zijn er genoeg andere redenen om nee te stemmen dan dat.
Welke dan precies? Vanuit het nee-kamp heb ik eigenlijk amper serieuze argumenten gelezen.
pi_158955622
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat een rare conclusies trek jij. Ik heb niks met de PVV maar ga wel een dikke NEE stemmen.
Ben je dan pro-Poetin?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:08:19 #141
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158955669
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je dan pro-Poetin?
Ik ben niet Pro Poetin maar ook niet Pro EU of Pro Obama. Het is allemaal niks wat mij betreft. Maar ik ben vooral Anti EU.
Feyenoord!
pi_158955697
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik ben niet Pro Poetin maar ook niet Pro EU of Pro Obama. Het is allemaal niks wat mij betreft. Maar ik ben vooral Anti EU.
Anti EU zijn heeft weinig met het onderwerp van dit referendum te maken natuurlijk.
pi_158955853
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je dan pro-Poetin?
Dat zwart/wit-denken van jou heeft meer weg van de PVV dan een NEE-stem.
pi_158955902
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke dan precies? Vanuit het nee-kamp heb ik eigenlijk amper serieuze argumenten gelezen.
Ik vind het onverstandig een associatieverdrag af te sluiten met daarin een visumvrije regeling met een land in burgeroorlog.

Moeten we meegezogen worden in het conflict tussen Rusland en Oekraïne

De Oekraïense economie staat aan de rand van de afgrond daar zie ik niet veel voordelen in.
pi_158955973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:18 schreef takata het volgende:

[..]

Ik vind het onverstandig een associatieverdrag af te sluiten met daarin een visumvrije regeling met een land in burgeroorlog.

Moeten we meegezogen worden in het conflict tussen Rusland en Oekraïne

De Oekraïense economie staat aan de rand van de afgrond daar zie ik niet veel voordelen in.
Ik zie Oekraine als een land met veel groeipotentieel, het lijkt me heel goed om daar goede handelsbanden mee op te bouwen. Ondanks dat er nog heel veel moet verbeteren, daarom is het ook een licht verdrag als dit en bepaald geen opstap naar een lidmaatschap van de EU.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:25:10 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158956052
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:29:14 #147
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_158956172
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zie Oekraine als een land met veel groeipotentieel, het lijkt me heel goed om daar goede handelsbanden mee op te bouwen. Ondanks dat er nog heel veel moet verbeteren, daarom is het ook een licht verdrag als dit en bepaald geen opstap naar een lidmaatschap van de EU.
Dat groei potentieel heeft Zimbabwe ook....alleen ze doen er geen zak mee...
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:31:41 #148
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158956236
quote:

[..]

Man schei toch uit met je potentieel, Oekraïne was niets,is niets en zal ook niets worden. Onder de streep zal het gewoon een blok aan ons been worden. Wat je er verder mee opschiet is enkel een Rusland dat zich nog meer zal keren tegen Europa.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:25 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Gevaarlijke man die Juncker, grootste wegkijker van allemaal.
Fade to Black
pi_158956290
quote:

[..]

Een fascistisch regime wat bommen op eigen burgers gooit lijkt me geen ideale handelspartner. Bovendien is het land zowat bankroet. Geen verstandige Nederlander wil een tweede Griekenland. Dus voor de volle 100% NEE!

Veel Nederlanders zien dit referendum ook als een manier om hun afkeuring uit te spreken jegens deze rampzalige EU-koers en hun incompetente leiders. Dus kom en stem NEE!
pi_158956580
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een fascistisch regime wat bommen op eigen burgers gooit lijkt me geen ideale handelspartner. Bovendien is het land zowat bankroet. Geen verstandige Nederlander wil een tweede Griekenland. Dus voor de volle 100% NEE!

Veel Nederlanders zien dit referendum ook als een manier om hun afkeuring uit te spreken jegens deze rampzalige EU-koers en hun incompetente leiders. Dus kom en stem NEE!
Dit laat al weer zien dat je geen flauw benul hebt waar het referendum over gaat.
Mijn tip is dat je je beter even in kan lezen, dan kan je ook een beter onderbouwde keuze maken of dat nu ja of nee wordt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')