Naar hun zeggen hebben ze dus verbaal het adres gegeven, en mochten ze naderhand niet nalezen of het goed was ingevuld.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:02 schreef RingBewoner het volgende:
Als ze zelf hebben getekend voor het verkeerde adres kan je hooguit proberen om op coulance wat terug te krijgen.
Dat is ook raar van de winkel. Ook raar trouwens dat ze niet eventjes het nummer hebben opgeschreven dan,quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:04 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Naar hun zeggen hebben ze dus verbaal het adres gegeven, en mochten ze naderhand niet nalezen of het goed was ingevuld.
Lang niet iedereen heeft tegenwoordig meer een vaste telefoon.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:07 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom ga je dan zelf niet langs.
En je weet het adres + huisnummer dan kan je toch het telefoonnummer opzoeken en bellen?
Wie weet deze persoon nog wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Lang niet iedereen heeft tegenwoordig meer een vaste telefoon.
Wie weet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:09 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Wie weet deze persoon nog wel.
Dat is al gebeurd maar er word niet open gedaan en op briefjes krijgen ze geen reactie. Ik denk dat deze persoon blij is met zijn nieuwe geurtje.quote:Tevens kan ts dan alsnog langsgaan.
Ze zijn naar de winkel geweest om na te vragen. Die hebben toen het adres opgezocht en zijn ze achter de fout gekomen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wie weet.
[..]
Dat is al gebeurd maar er word niet open gedaan en op briefjes krijgen ze geen reactie. Ik denk dat deze persoon blij is met zijn nieuwe geurtje.
Hoe ben je er overigens achter gekomen dat het naar het verkeerde adres is verstuurd?
Klinkt erg raar:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:04 schreef KrentebolHooft het volgende:
Naar hun zeggen hebben ze dus verbaal het adres gegeven, en mochten ze naderhand niet nalezen of het goed was ingevuld.
natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klinkt erg raar:
"Mogen we even nakijken of het adres klopt?"
-"Nee, dat mag niet!"
Me dunkt, de winkel wil het correcte adres hebben, zodat ze het niet naar de verkeerde sturen en dan klagende consumenten krijgen.
Het klinkt alsof ze er niet naar gevraagd hebben en er vanuit zijn gegaan dat het adres dat de winkelmevrouw opschreef klopte.
Als ik een huisnummer zou hebben waarbij misverstanden kunnen optreden, zou ik "dertig, drie nul, niet één drie" zeggen.
koopster: ik woon op ik weetnietwaarstraat drie tien.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klinkt erg raar:
"Mogen we even nakijken of het adres klopt?"
-"Nee, dat mag niet!"
Me dunkt, de winkel wil het correcte adres hebben, zodat ze het niet naar de verkeerde sturen en dan klagende consumenten krijgen.
Het klinkt alsof ze er niet naar gevraagd hebben en er vanuit zijn gegaan dat het adres dat de winkelmevrouw opschreef klopte.
Als ik een huisnummer zou hebben waarbij misverstanden kunnen optreden, zou ik "dertig, drie nul, niet één drie" zeggen.
Dan moet je niet zulke rare dingen zeggen als "ze mochten het adres niet nalezen of het wel klopte".quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
Mevrouw van de winkel voert het in en zegt aan hun dat het geleverd wordt.
Jij hebt ook niet veel inlevingsvermogen he?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan moet je niet zulke rare dingen zeggen als "ze mochten het adres niet nalezen of het wel klopte".
Juist wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
Jij hebt ook niet veel inlevingsvermogen he?
Graag gedaan.quote:Bedankt voor je input
Ik werk zelf in een winkel en met bestellingen of andere dingen vraag ik altijd dubbel of het klopt puur om gezeik te voorkomen. Zoals Spijkerbroek aanhaalt lijkt mij dat iedere winkelier/verkoper dit wil. Raar verhaal dus.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Jij hebt ook niet veel inlevingsvermogen he?
Bedankt voor je input
Gebroken engels.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik werk zelf in een winkel en met bestellingen of andere dingen vraag ik altijd dubbel of het klopt puur om gezeik te voorkomen. Zoals Spijkerbroek aanhaalt lijkt mij dat iedere winkelier/verkoper dit wil. Raar verhaal dus.
Spreken ze overigens ook geen Engels?
Klopt. Niemand in dit topic was erbij.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:56 schreef KrentebolHooft het volgende:
Maar goed, discussiëren of het wel of niet zo is gebeurd heeft niet veel relevantie toch?
De winkel zal zeggen dat de klant het verkeerde adres heeft opgegeven. Patstelling. Doe je niks aan, alleen hopen op coulance. Of toch de ontvanger vriendelijk vragen om het product in te leveren.quote:De situatie is dat de winkel het verkeerde adres heeft gebruikt, en hun pleidooi is dat het de schuld is van de winkel. Bij wie kunnen ze aankloppen voor hulp?
Dat is dan heel naïef van die meisjes....quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
Mevrouw van de winkel voert het in en zegt aan hun dat het geleverd wordt.
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:13 schreef jroz het volgende:
[..]
Dat is dan heel naïef van die meisjes....
Meisjes: We live at Street thirty
Verkoopster: ok, Street thirteen
Meisjes: yes, thats correct.
Hadden ze zelf niet kunnen bedenken dat dat wel erg op elkaar lijkt, en ze dus weten dat je daar extra op moet letten? Dat heeft niets te maken met hoelang je in NL ben.
Ik vind niet dat een Nederlandse winkelbediende in een winkel in Nederland zich moet conformeren aan de Chinese of welke buitenlandse stijl van winkelen dan ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.
Analfabeet? Ze kunnen niet lezen en schrijven?quote:Enfin, ik ben zelf van mening dat die winkel aan zijn imago moet denken en niet analfabetische immigranten moet naaien. Blijkbaar ben ik de enige.
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind niet dat een Nederlandse winkelbediende in een winkel in Nederland zich moet conformeren aan de Chinese of welke buitenlandse stijl van winkelen dan ook.
[..]
Analfabeet? Ze kunnen niet lezen en schrijven?
Wil je de verkoopster de schuld gevenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.
Dat is jouw mening en die heb je gegeven.
Ik geef niemand "de schuld". Ik zeg dat zij niet kunnen bewijzen dat de winkel fout zit en de winkel kan niet bewijzen dat de dames fout zitten. En dus kan er simpelweg niks gedaan worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.
ja zoals ik al heb gezegd. Winkel heeft niet gecontroleerd of het adres ook klopt. Stuurt het verkeerd. En wil vervolgens niets doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wil je de verkoopster de schuld geven
Ah, weer zo'n "ik open een topic en wil alleen dat horen wat ik wil horen" topic.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ze zijn anders mans vrouws genoeg om naar Europa te komen en hier aankopen te verrichten. En als er dan iets mis gaat, zijn het opeens zielige analfabete Chinese meisjes. Sure.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n "ik open een topic en wil alleen dat horen wat ik wil horen" topic.
Laat je nog even weten wat ze zeiden?quote:
We lezen je posts echt wel maar het is en blijft jouw perceptie. Jij was er, net zoals wij, immers zelf ook niet bij.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.
1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
Wat een winkelier zou lezen:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.
1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
Ik ken die instanties niet. 'Het juridisch loket', nog nooit van gehoord. Maar was tot nu toe het enige constructieve advies.
Dit is het enige wat ik vraag, maar jullie blijven doorgaan over wiens schuld het is.
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:11 schreef Joran-Joran het volgende:
Ik zou er even een (openbaar) berichtje op de Facebook of Twitter van de ICI Paris tegenaan gooien. Mijn ervaring is dat je daar vaak wel iets mee bereikt.
Dit lijkt mij ook een goede tip, heeft me ook wel eens geholpen toen klantenservice niet mee wou helpen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:08 schreef MariMiep het volgende:
Je staat juridisch niet sterk. Misschien dat je nog kans hebt als je Ici Paris een mailtje of bericht per social media stuurt waarin je vraagt om een tegemoetkoming.
Als ik mijn adres ergens opgeef, lees ik het ook niet na. Meestal kijk je gewoon mee tijdens het schrijven geloof ik. En als je collega's ook nog beleefd ja hebben lopen knikken....
Gevalletje van helaas. Soms zit het mee en soms zit het tegen....
En die vraag is al meerdere keren beantwoord.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:16 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vandaar dat ik vraag wat ze nog wèl kunnen proberen
Ja dat mag TS zelf verzinnenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:15 schreef r_one het volgende:
[..]
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?
Ja daar was ik al bang voorquote:
Met de mensen die wonen op nummer 13, de winkelier heeft gelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met wie kunnen we het beste contact opnemen?
Vanwaar omkering van de bewijslast?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:39 schreef dvr het volgende:
De winkel heeft niet aan zijn leveringsplicht voldaan. Als ze niet kunnen hardmaken dat het verkeerde adres is opgegeven (i.p.v. verkeerd genoteerd) moeten ze m.i. opnieuw leveren.
Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.quote:
Huh? Wie heeft wat gestolen dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:42 schreef Woestijnvos het volgende:
Doe dan aangifte van diefstal ofzo.
Wil TS niet horenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef bijdehand het volgende:
Laat ze zich verdiepen in de NL cultuur als dat een probleem is en maak wat kaartjes met hun adres erop. Hier doe je niks meer aan.
Arme analfabete chinese meisjesquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Laat je nog even weten wat ze zeiden?
Ter info: het is trouwens wel het Nederlandse recht dat daar aangehouden wordt, niet het Chinese recht.
naar de landsadvocaat gaan en die helpt pro deoquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wil TS niet horen![]()
Ander advies graag.
Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:44 schreef dvr het volgende:
[..]
Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.
En wat denk jij dan over de handtekeningen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.
Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.quote:
Wat een onzin. Als ik in China ben ik doe ik ook mijn best me aan te passen aan hoe het daar werkt. En als ik wil controleren of iets klopt dan pak ik het er bij. In china maken ook gewoon gebruik van arabische cijfers hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Enfin, ik ben zelf van mening dat die winkel aan zijn imago moet denken en niet analfabetische immigranten moet naaien. Blijkbaar ben ik de enige.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
En wat denk jij dan over de handtekeningen?
Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.
Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
B) je handtekening niet klopt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)
En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 3 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
De meisjes hebben iets besteld voor iemand anders. Kan toch?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.
Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)
Nee, de bewoner van nummer 13 heeft iets geleverd gekregen waar hij niet om gevraagd heeft en mag het daarom behouden.quote:En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Waarom zou de winkel iets toegeven wat ze niet gedaan hebben?quote:Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden.
Op welke grond?quote:Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef dvr het volgende:
[..]
Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.
Nee, de winkel moet bewijzen dat ze correct geleverd hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:10 schreef r_one het volgende:
[..]
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
Maar wel door de bewoners van het adres dat de Chinese collega's (foutief) hebben doorgegeven. Dat is voldoende.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
A) correctquote:Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
quote:En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Of de Chinese collega's kunnen toegeven dat ze niet slim bezig zijn geweest.quote:Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
Hoe kun je zo extreem ongevoelig zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als ik in China ben ik doe ik ook mijn best me aan te passen aan hoe het daar werkt. En als ik wil controleren of iets klopt dan pak ik het er bij. In china maken ook gewoon gebruik van arabische cijfers hoor.
Heeft geen reet met naaien te maken, die chinezen hadden maar beter op moeten letten of een bekende moeten vragen het adres op te schrijven zodat ze niet stonden te hannessen bij de balie.
Definieer 'correct'.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de winkel moet bewijzen dat ze correct geleverd hebben.
Hier ga je toch de fout in?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar wel door de bewoners van het adres dat de Chinese collega's (foutief) hebben doorgegeven. Dat is voldoende.
[..]
A) correct
B) de handtekening is legitiem
C) het adres is juist (database winkel komt overeen met adres opgegeven door meisjes)
[..]![]()
![]()
Doe aangifte van diefstal, zou ik zeggen
[..]
Of de Chinese collega's kunnen toegeven dat ze niet slim bezig zijn geweest.
Nee, meisjes gaven 13 op, niet 30.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Hier ga je toch de fout in?
Meisjes geven 30 op. Niet 13.
De database van de winkel (13) komt dus niet overeen met wat de meisjes opgaven (30).
Hoe je dit wilt bewijzen is een andere vraag. Maar het is grond voor hun pleidooi
Neen, er wordt niet betwist dat er aan een verkeerd adres geleverd is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:10 schreef r_one het volgende:
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
Omdat?quote:
Kennelijk wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:22 schreef dvr het volgende:
[..]
Neen, er wordt niet betwist dat er aan een verkeerd adres geleverd is.
Man man man, wat een vooringenomen aannames.quote:De vraag is wie er verantwoordelijk is voor het onjuiste adres. Dat is de winkel, die als professionele partij had moeten verifiëren dat het correcte adres genoteerd was maar daartoe geen enkele moeite heeft gedaan. Had de winkel de notitie wel aan de klanten laten zien en hadden de klanten het goedgekeurd, DAN had de verantwoordelijkheid bij de klanten gelegen.
Lees even terug wat jroz schreef over 13 en 30.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:23 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Omdat?
Als ik zeg 30, dan geef ik toch 30 op?
Lees even terug wat jroz schreef over terugvragen.quote:Op het moment dat de winkelier 13 intypt en niet aan de meisje vraagt of dat klopt, dan is er toch een fout in de database van de winkel.
Zooo makkelijk om dan maar de schuld op de winkel af te schuiven.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Is ook gewoon de schuld van de winkel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Lees even terug wat jroz schreef over 13 en 30.
[..]
Lees even terug wat jroz schreef over terugvragen.
En verder de verantwoordelijkheid van de meisjes om dubbel te checken:
[..]
Zooo makkelijk om dan maar de schuld op de winkel af te schuiven.
Want?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Is ook gewoon de schuld van de winkel.
Ik troll niet, ik spreek je tegen. Maar dat past je kennelijk niet.quote:ga ergens anders trollen.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Hoe kun je zo extreem ongevoelig zijn?
Waarom is het de schuld van de winkel? De meisjes hebben toch zelf niet gecontroleerd of het er juist in stond?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Is ook gewoon de schuld van de winkel.
ga ergens anders trollen.
Man man man wat een hoop feiten die al in de OP opgesomd werden:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:24 schreef r_one het volgende:
Man man man, wat een vooringenomen aannames.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef KrentebolHooft het volgende:
Nu heeft die miep van de winkel het verkeerde huisnummer ingevuld, vanwege de taalbarrière. En was het pakket verstuurd naar nummer 13 i.p.v. 30.
[..]
Zij hebben het verkeerde adres ingevuld, en ze lieten de ingevulde adresgegevens niet controleren door mijn collega's.
Feiten? TS was erbij?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:34 schreef dvr het volgende:
[..]
Man man man wat een hoop feiten die al in de OP opgesomd werden:
[..]
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
dit vind ik echt zo'n stom argument.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom is het de schuld van de winkel? De meisjes hebben toch zelf niet gecontroleerd of het er juist in stond?
Als je niet uitgaat van hetgeen de OP aanlevert heeft geen enkele discussie hier zin, want dan kan alles wel anders verlopen zijn dan geschetst en is geen enkele uitspraak meer waar.quote:
Het is aan de winkel (prof. partij) om te beoordelen of er op een juiste wijze gehandeld wordt. De klant mag er simpelweg op vertrouwen dat de winkel weet wat hij doet en hoeft dus niet te vragen 'zullen we dat adres voor de zekerheid nog even doorlopen?'.quote:En (feit):
Ja, het is stom van de winkel dat ze het niet heeft gecheckt of het klopte. Maar als toerist in het buitenland controleer ik dit soort dingen ALTIJD. Juist omdat je je er als toerist zo bewust van bent dat je communicatie wat te wensen over kan laten.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:40 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
dit vind ik echt zo'n stom argument.
Ik weet niet hoe ik er op in moet gaan maar ga het toch proberen:
Ik kan me aansluiten bij die 'hoe kun je zo extreem ongevoelig zijn'. Dit vergt toch slechts een beetje inlevings vermogen? Je bent in een ander land en je weet niks te liggen. Dan probeer je met je krakkemikkig engels een product te kopen. Die winkelmiep met haar mbo opleiding spreekt waarschijnlijk ook voor geen meter engels en denkt 'ik raffel dit maar af want ik heb hier geen zin in'.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar meestal als ik iets koop in de winkel dan neemt de cassière mij door de procedure en niet andersom. Zij vraagt mijn naam en adres, en ik antwoord. Zodra het lijstje is ingevuld draait ze haar beeldscherm naar mij toe zodat ik het kan controleren.
In dit specifieke geval heeft ze dat niet gedaan.
Hadden de meisjes moeten vragen voor controle? Ja, maar dat is zo'n enorm 'Captain Hindsight' argument dat je je zou moeten schamen.
Terug naar het inlevings vermogen: als je dus amper engels kan, geen idee hebt waar je bent of waarom de winkelmiep al die info moet hebben dan JA dan kan IK mij inderdaad voorstellen dat je vergeet te vragen of je het huisnummertje nog een keer mag controleren.
In mijn ogen heeft die winkel miep dus vergeten het protocol te volgen. Wat de reden ook mogen zijn, het is en blijft haar fout voor het foutief invullen van de informatie. Ik hoop dat je op zijn minst dat kan begrijpen want anders weet ik het ook niet meer
Het doel van mijn topic is dus dat er een situatie is voort gekomen (al danniet door een stommiteit) waar ze hulp bij nodig hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, het is stom van de winkel dat ze het niet heeft gecheckt of het klopte. Maar als toerist in het buitenland controleer ik dit soort dingen ALTIJD. Juist omdat je je er als toerist zo bewust van bent dat je communicatie wat te wensen over kan laten.
Punt blijft denk ik dat ze zich kunnen beroepen op coulance, maar verder weinig in te brengen hebben. Hadden ze dat parfumflesje niet gewoon mee kunnen nemen ofzo?
Is een 'neem je verlies en leer ervan' of 'vraag om coulance' of 'bel nog een keer aan bij nummer 13' voldoende?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:49 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Het doel van mijn topic is dus dat er een situatie is voort gekomen (al danniet door een stommiteit) waar ze hulp bij nodig hebben.
Reden dat het product moest worden geleverd is omdat het niet in de winkel zelf aanwezig was.
Nou nee, TS heeft al laten blijken oogkleppen op te hebben. Dat zet de info in de OP in een bepaald daglicht. Jij hecht er veel waarde aan (en noemt het feiten), ik heb aanleiding om er aan te twijfelen (en noem het meningen).quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:42 schreef dvr het volgende:
[..]
Als je niet uitgaat van hetgeen de OP aanlevert heeft geen enkele discussie hier zin, want dan kan alles wel anders verlopen zijn dan geschetst en is geen enkele uitspraak meer waar.
Dat is jouw mening, dat mag. Ik ben van mening dat van koper ook e.e.a. verlangd mag worden als er een aanvullende service als verzenden verleend moet worden.quote:[..]
Het is aan de winkel (prof. partij) om te beoordelen of er op een juiste wijze gehandeld wordt. De klant mag er simpelweg op vertrouwen dat de winkel weet wat hij doet en hoeft dus niet te vragen 'zullen we dat adres voor de zekerheid nog even doorlopen?'.
Dat konden die arme meisjes niet he. Ze zijn immers analfabeet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:19 schreef Ivo1985 het volgende:
Wanneer er een taalbarriëre is vraag ik als het even kan om pen en papier om mijn belangrijkste gegevens zelf even op te schrijven in blokletters.
Dat is natuurlijk niet het probleem van de winkelbediende die naar beste eer en geweten invult wat hem/haar ten verstaan wordt gegeven.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat konden die arme meisjes niet he. Ze zijn immers analfabeet.
Nee nee, volgens TS die er niet bij was is de winkelbediende een Mbo'er die ook geen Engels spreekt, geen zin in zijn werk heeft en de boel maar afraffelt.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet het probleem van de winkelbediende die naar beste eer en geweten invult wat hem/haar ten verstaan wordt gegeven.
daarom konden ze de gegevens niet controleren. Immers, in china krijg je wel je pakje als je een verkeerd adres opgeeft. De verkoopster moest het mysterieuze Protocol volgen, waarvan het bestaan volgens velen wordt betwist...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat konden die arme meisjes niet he. Ze zijn immers analfabeet.
Mwah. Als ik een pakketje krijg op mijn adres maar met als geadresseerde een wildvreemde naam, dan no-way dat ik het later meegeef aan iemand aan de deur. Dat soort zendingen moet je in principe gewoon weigeren.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met de mensen die wonen op nummer 13, de winkelier heeft gelijk.
Dan behoren ze van nummer 13 het natuurlijk wel terug te sturen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Mwah. Als ik een pakketje krijg op mijn adres maar met als geadresseerde een wildvreemde naam, dan no-way dat ik het later meegeef aan iemand aan de deur. Dat soort zendingen moet je in principe gewoon weigeren.
De babbeltruc met "fout adres" waarna je het pakketje ter goeder trouw meegeeft is ook al behoorlijk oud. En levert vaak later nog fijn post op van incassobureau's. Enfin, het is opzich een beetje gek dat die bewoners niet open doen. Maar anderzijds, sta niet gek op te kijken als die bewoners doodleuk de politie bellen als je daar je pakketje gaat afhalen.
Jup. Maar om hiervoor nou de Ici Paris aan te klagen... die Chinese meisjes hadden gewoon beter op moeten letten!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan behoren ze van nummer 13 het natuurlijk wel terug te sturen.
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan behoren ze van nummer 13 het natuurlijk wel terug te sturen.
Als het de babbeltruc zou zijn zoals Eix omschrijft zou er natuurlijk een nota bij zitten die niet voldaan zou worden aangezien nummer 13 niets besteld heeft.quote:
hebben ze al gedaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:09 schreef Nizno het volgende:
Maar goed om ontopic te reageren lijkt mij het een goed plan om een briefje bij nummer 13 in de bus te doen met het verzoek om even langs te komen op nummer 30 om te spreken over een verkeerd geleverd pakketje.
Ik lees alleen een briefje met hun nummer.quote:
Nummer 13 krijgt gewoon een ongevraagde levering op zijn adres.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als het de babbeltruc zou zijn zoals Eix omschrijft zou er natuurlijk een nota bij zitten die niet voldaan zou worden aangezien nummer 13 niets besteld heeft.
Dat mag ik hopen ja.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:13 schreef Nizno het volgende:
Misschien stond er inderdaad meer tekst op.
welke niet op naam van nummer 13 staat dus niet aan hem gericht is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nummer 13 krijgt gewoon een ongevraagde levering op zijn adres.
en dan krijg je twee chinese meisjes aan de lijn die amper engels kunnen... zou zelf ophangen hehequote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik lees alleen een briefje met hun nummer.
Misschien stond er inderdaad meer tekst op.
Op pakketten?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:16 schreef Nizno het volgende:
Zou er nog iets met briefgeheim gedaan kunnen worden?
hmm helaas die gaat niet op inderdaad zie ik in een rechtspraakquote:
quote:De rechtbank verwerpt het verweer en overweegt dat artikel 2, lid 1, aanhef en onder a, van de Postwet bepaalt dat onder een brief wordt verstaan de op een fysieke drager aangebrachte geadresseerde schriftelijke mededelingen. Artikel 2, lid 1, aanhef en onder b, van de Postwet bepaalt dat onder poststuk wordt verstaan een brief of een ander bij algemene maatregel van bestuur aangewezen geadresseerd stuk. Bij artikel 2, aanhef en onder a, van het Postbesluit 2009 is een postpakket aangewezen als een ander geadresseerd stuk. Er wordt in de Postwet derhalve onderscheid gemaakt tussen een brief en een ander poststuk, zoals een postpakket. Het briefgeheim als bedoeld in artikel 13 van Grondwet heeft betrekking op brieven en strekt zich in beginsel niet uit tot andere poststukken, zoals postpakketten. Nu het aan verdachte geadresseerde stuk geen brief betreft maar een ander geadresseerd stuk is, namelijk een postpakket, is het briefgeheim hierop niet van toepassing en was voor het openen van het postpakket naar het oordeel van de rechtbank geen machtiging vereist van de rechter-commissaris. Er is dan ook geen sprake van een vormverzuim als bedoeld in art. 359a van het Wetboek van Strafvordering, zodat van niet-ontvankelijkheid van het openbaar ministerie in de vervolging van verdachte voor het onder 2 ten laste gelegde feit op deze grond geen sprake is.
Nee want dan is er sprake van iets om de ontvanger tot koop te bewegen en is er een verzoek te betalen. Dit is een onverschuldigde betaling:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
quote:Artikel 203
1. Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
.. zegt iemand die niks anders wil horen dan één specifiek ding.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:02 schreef KrentebolHooft het volgende:
Was even vergeten hoe autistisch Fok! was.
Volgende keer meer geluk....
Dat was toch de hele bedoeling van dit topic?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
.. zegt iemand die niks anders wil horen dan één specifiek ding.
En je zei nog wel dat ik het enige goede idee had op een gegeven moment.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:17 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Dat was toch de hele bedoeling van dit topic?
Ik zeg in de OP dat zowel de winkel als bewoner #13 niet meehelpen.
Dus ja ik wou 1 specifiek ding horen, wat we kunnen doen in deze situatie.
Als jij als een autistisch papagaai door blijft draven moet je zelf weten. Maar dan kun je beter in een trollforum als GC of ONZ gaan zitten i.p.v. WGR waar mensen hulp nodig hebben.
Wie is hier nou de autist? Jij hebt een bepaald scenario in je hoofd, maar aangezien 9/10 mensen hier aangeven dat dat niet realistisch is ga je mopperen omdat het niet gaat zoals jij wilt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:17 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Dat was toch de hele bedoeling van dit topic?
Ik zeg in de OP dat zowel de winkel als bewoner #13 niet meehelpen.
Als jij als een autistisch papagaai door blijft draven moet je zelf weten. Maar dan kun je beter in een trollforum als GC of ONZ gaan zitten i.p.v. WGR waar mensen hulp nodig hebben.
Of een cadeautje. Wordt tegenwoordig ook veel mee geadverteerd, stuur een cadeau via internet. Die dacht: leukquote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kan. Het 'probleem' is, net als bij alle andere mogelijkheden in dit topic, dat het niet te bewijzen is.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:27 schreef Lienekien het volgende:
Iemand al gezegd dat het ook de fout van de winkelwerker kan zijn, die 'thirty' hoort maar 'thirteen' verstaat omdat ze niet goed heeft opgelet op school?
Maar als iemand het Engels zo gebrekkig beheerst, was je toch ook nooit op het punt van bestellen/betalen gekomen?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:27 schreef Lienekien het volgende:
Iemand al gezegd dat het ook de fout van de winkelwerker kan zijn, die 'thirty' hoort maar 'thirteen' verstaat omdat ze niet goed heeft opgelet op school?
Of misschien heeft ze het verkeerd verstaan door Chinezen met een rare uitspraak en muziek en geroezemoes in de winkel?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:27 schreef Lienekien het volgende:
De bewoners op nummer 13 dwingen mee te werken maar dan moet je dus wel kosten gaan maken en of dat het waard is?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:17 schreef KrentebolHooft het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |