hmm helaas die gaat niet op inderdaad zie ik in een rechtspraakquote:
quote:De rechtbank verwerpt het verweer en overweegt dat artikel 2, lid 1, aanhef en onder a, van de Postwet bepaalt dat onder een brief wordt verstaan de op een fysieke drager aangebrachte geadresseerde schriftelijke mededelingen. Artikel 2, lid 1, aanhef en onder b, van de Postwet bepaalt dat onder poststuk wordt verstaan een brief of een ander bij algemene maatregel van bestuur aangewezen geadresseerd stuk. Bij artikel 2, aanhef en onder a, van het Postbesluit 2009 is een postpakket aangewezen als een ander geadresseerd stuk. Er wordt in de Postwet derhalve onderscheid gemaakt tussen een brief en een ander poststuk, zoals een postpakket. Het briefgeheim als bedoeld in artikel 13 van Grondwet heeft betrekking op brieven en strekt zich in beginsel niet uit tot andere poststukken, zoals postpakketten. Nu het aan verdachte geadresseerde stuk geen brief betreft maar een ander geadresseerd stuk is, namelijk een postpakket, is het briefgeheim hierop niet van toepassing en was voor het openen van het postpakket naar het oordeel van de rechtbank geen machtiging vereist van de rechter-commissaris. Er is dan ook geen sprake van een vormverzuim als bedoeld in art. 359a van het Wetboek van Strafvordering, zodat van niet-ontvankelijkheid van het openbaar ministerie in de vervolging van verdachte voor het onder 2 ten laste gelegde feit op deze grond geen sprake is.
Nee want dan is er sprake van iets om de ontvanger tot koop te bewegen en is er een verzoek te betalen. Dit is een onverschuldigde betaling:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nummer 13 krijgt gewoon een ongevraagde levering op zijn adres.
quote:Artikel 203
1. Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
.. zegt iemand die niks anders wil horen dan één specifiek ding.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:02 schreef KrentebolHooft het volgende:
Was even vergeten hoe autistisch Fok! was.
Volgende keer meer geluk....
Dat was toch de hele bedoeling van dit topic?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
.. zegt iemand die niks anders wil horen dan één specifiek ding.
En je zei nog wel dat ik het enige goede idee had op een gegeven moment.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:17 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Dat was toch de hele bedoeling van dit topic?
Ik zeg in de OP dat zowel de winkel als bewoner #13 niet meehelpen.
Dus ja ik wou 1 specifiek ding horen, wat we kunnen doen in deze situatie.
Als jij als een autistisch papagaai door blijft draven moet je zelf weten. Maar dan kun je beter in een trollforum als GC of ONZ gaan zitten i.p.v. WGR waar mensen hulp nodig hebben.
Wie is hier nou de autist? Jij hebt een bepaald scenario in je hoofd, maar aangezien 9/10 mensen hier aangeven dat dat niet realistisch is ga je mopperen omdat het niet gaat zoals jij wilt.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:17 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Dat was toch de hele bedoeling van dit topic?
Ik zeg in de OP dat zowel de winkel als bewoner #13 niet meehelpen.
Als jij als een autistisch papagaai door blijft draven moet je zelf weten. Maar dan kun je beter in een trollforum als GC of ONZ gaan zitten i.p.v. WGR waar mensen hulp nodig hebben.
Of een cadeautje. Wordt tegenwoordig ook veel mee geadverteerd, stuur een cadeau via internet. Die dacht: leukquote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nummer 13 krijgt gewoon een ongevraagde levering op zijn adres.
Kan. Het 'probleem' is, net als bij alle andere mogelijkheden in dit topic, dat het niet te bewijzen is.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:27 schreef Lienekien het volgende:
Iemand al gezegd dat het ook de fout van de winkelwerker kan zijn, die 'thirty' hoort maar 'thirteen' verstaat omdat ze niet goed heeft opgelet op school?
Maar als iemand het Engels zo gebrekkig beheerst, was je toch ook nooit op het punt van bestellen/betalen gekomen?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:27 schreef Lienekien het volgende:
Iemand al gezegd dat het ook de fout van de winkelwerker kan zijn, die 'thirty' hoort maar 'thirteen' verstaat omdat ze niet goed heeft opgelet op school?
Of misschien heeft ze het verkeerd verstaan door Chinezen met een rare uitspraak en muziek en geroezemoes in de winkel?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 15:27 schreef Lienekien het volgende:
De bewoners op nummer 13 dwingen mee te werken maar dan moet je dus wel kosten gaan maken en of dat het waard is?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:17 schreef KrentebolHooft het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |