Naar hun zeggen hebben ze dus verbaal het adres gegeven, en mochten ze naderhand niet nalezen of het goed was ingevuld.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:02 schreef RingBewoner het volgende:
Als ze zelf hebben getekend voor het verkeerde adres kan je hooguit proberen om op coulance wat terug te krijgen.
Dat is ook raar van de winkel. Ook raar trouwens dat ze niet eventjes het nummer hebben opgeschreven dan,quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:04 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Naar hun zeggen hebben ze dus verbaal het adres gegeven, en mochten ze naderhand niet nalezen of het goed was ingevuld.
Lang niet iedereen heeft tegenwoordig meer een vaste telefoon.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:07 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom ga je dan zelf niet langs.
En je weet het adres + huisnummer dan kan je toch het telefoonnummer opzoeken en bellen?
Wie weet deze persoon nog wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Lang niet iedereen heeft tegenwoordig meer een vaste telefoon.
Wie weet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:09 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Wie weet deze persoon nog wel.
Dat is al gebeurd maar er word niet open gedaan en op briefjes krijgen ze geen reactie. Ik denk dat deze persoon blij is met zijn nieuwe geurtje.quote:Tevens kan ts dan alsnog langsgaan.
Ze zijn naar de winkel geweest om na te vragen. Die hebben toen het adres opgezocht en zijn ze achter de fout gekomen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wie weet.
[..]
Dat is al gebeurd maar er word niet open gedaan en op briefjes krijgen ze geen reactie. Ik denk dat deze persoon blij is met zijn nieuwe geurtje.
Hoe ben je er overigens achter gekomen dat het naar het verkeerde adres is verstuurd?
Klinkt erg raar:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:04 schreef KrentebolHooft het volgende:
Naar hun zeggen hebben ze dus verbaal het adres gegeven, en mochten ze naderhand niet nalezen of het goed was ingevuld.
natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klinkt erg raar:
"Mogen we even nakijken of het adres klopt?"
-"Nee, dat mag niet!"
Me dunkt, de winkel wil het correcte adres hebben, zodat ze het niet naar de verkeerde sturen en dan klagende consumenten krijgen.
Het klinkt alsof ze er niet naar gevraagd hebben en er vanuit zijn gegaan dat het adres dat de winkelmevrouw opschreef klopte.
Als ik een huisnummer zou hebben waarbij misverstanden kunnen optreden, zou ik "dertig, drie nul, niet één drie" zeggen.
koopster: ik woon op ik weetnietwaarstraat drie tien.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klinkt erg raar:
"Mogen we even nakijken of het adres klopt?"
-"Nee, dat mag niet!"
Me dunkt, de winkel wil het correcte adres hebben, zodat ze het niet naar de verkeerde sturen en dan klagende consumenten krijgen.
Het klinkt alsof ze er niet naar gevraagd hebben en er vanuit zijn gegaan dat het adres dat de winkelmevrouw opschreef klopte.
Als ik een huisnummer zou hebben waarbij misverstanden kunnen optreden, zou ik "dertig, drie nul, niet één drie" zeggen.
Dan moet je niet zulke rare dingen zeggen als "ze mochten het adres niet nalezen of het wel klopte".quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
Mevrouw van de winkel voert het in en zegt aan hun dat het geleverd wordt.
Jij hebt ook niet veel inlevingsvermogen he?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan moet je niet zulke rare dingen zeggen als "ze mochten het adres niet nalezen of het wel klopte".
Juist wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
Jij hebt ook niet veel inlevingsvermogen he?
Graag gedaan.quote:Bedankt voor je input
Ik werk zelf in een winkel en met bestellingen of andere dingen vraag ik altijd dubbel of het klopt puur om gezeik te voorkomen. Zoals Spijkerbroek aanhaalt lijkt mij dat iedere winkelier/verkoper dit wil. Raar verhaal dus.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Jij hebt ook niet veel inlevingsvermogen he?
Bedankt voor je input
Gebroken engels.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik werk zelf in een winkel en met bestellingen of andere dingen vraag ik altijd dubbel of het klopt puur om gezeik te voorkomen. Zoals Spijkerbroek aanhaalt lijkt mij dat iedere winkelier/verkoper dit wil. Raar verhaal dus.
Spreken ze overigens ook geen Engels?
Klopt. Niemand in dit topic was erbij.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:56 schreef KrentebolHooft het volgende:
Maar goed, discussiëren of het wel of niet zo is gebeurd heeft niet veel relevantie toch?
De winkel zal zeggen dat de klant het verkeerde adres heeft opgegeven. Patstelling. Doe je niks aan, alleen hopen op coulance. Of toch de ontvanger vriendelijk vragen om het product in te leveren.quote:De situatie is dat de winkel het verkeerde adres heeft gebruikt, en hun pleidooi is dat het de schuld is van de winkel. Bij wie kunnen ze aankloppen voor hulp?
Dat is dan heel naïef van die meisjes....quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
Mevrouw van de winkel voert het in en zegt aan hun dat het geleverd wordt.
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:13 schreef jroz het volgende:
[..]
Dat is dan heel naïef van die meisjes....
Meisjes: We live at Street thirty
Verkoopster: ok, Street thirteen
Meisjes: yes, thats correct.
Hadden ze zelf niet kunnen bedenken dat dat wel erg op elkaar lijkt, en ze dus weten dat je daar extra op moet letten? Dat heeft niets te maken met hoelang je in NL ben.
Ik vind niet dat een Nederlandse winkelbediende in een winkel in Nederland zich moet conformeren aan de Chinese of welke buitenlandse stijl van winkelen dan ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.
Analfabeet? Ze kunnen niet lezen en schrijven?quote:Enfin, ik ben zelf van mening dat die winkel aan zijn imago moet denken en niet analfabetische immigranten moet naaien. Blijkbaar ben ik de enige.
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind niet dat een Nederlandse winkelbediende in een winkel in Nederland zich moet conformeren aan de Chinese of welke buitenlandse stijl van winkelen dan ook.
[..]
Analfabeet? Ze kunnen niet lezen en schrijven?
Wil je de verkoopster de schuld gevenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.
Dat is jouw mening en die heb je gegeven.
Ik geef niemand "de schuld". Ik zeg dat zij niet kunnen bewijzen dat de winkel fout zit en de winkel kan niet bewijzen dat de dames fout zitten. En dus kan er simpelweg niks gedaan worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.
Dat is jouw mening en die heb je gegeven.
ja zoals ik al heb gezegd. Winkel heeft niet gecontroleerd of het adres ook klopt. Stuurt het verkeerd. En wil vervolgens niets doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wil je de verkoopster de schuld geven
Ah, weer zo'n "ik open een topic en wil alleen dat horen wat ik wil horen" topic.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.
Dat is jouw mening en die heb je gegeven.
Ze zijn anders mans vrouws genoeg om naar Europa te komen en hier aankopen te verrichten. En als er dan iets mis gaat, zijn het opeens zielige analfabete Chinese meisjes. Sure.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n "ik open een topic en wil alleen dat horen wat ik wil horen" topic.
Laat je nog even weten wat ze zeiden?quote:
We lezen je posts echt wel maar het is en blijft jouw perceptie. Jij was er, net zoals wij, immers zelf ook niet bij.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.
1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
Wat een winkelier zou lezen:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.
1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
Ik ken die instanties niet. 'Het juridisch loket', nog nooit van gehoord. Maar was tot nu toe het enige constructieve advies.
Dit is het enige wat ik vraag, maar jullie blijven doorgaan over wiens schuld het is.
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:11 schreef Joran-Joran het volgende:
Ik zou er even een (openbaar) berichtje op de Facebook of Twitter van de ICI Paris tegenaan gooien. Mijn ervaring is dat je daar vaak wel iets mee bereikt.
Dit lijkt mij ook een goede tip, heeft me ook wel eens geholpen toen klantenservice niet mee wou helpen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:08 schreef MariMiep het volgende:
Je staat juridisch niet sterk. Misschien dat je nog kans hebt als je Ici Paris een mailtje of bericht per social media stuurt waarin je vraagt om een tegemoetkoming.
Als ik mijn adres ergens opgeef, lees ik het ook niet na. Meestal kijk je gewoon mee tijdens het schrijven geloof ik. En als je collega's ook nog beleefd ja hebben lopen knikken....
Gevalletje van helaas. Soms zit het mee en soms zit het tegen....
En die vraag is al meerdere keren beantwoord.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:16 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vandaar dat ik vraag wat ze nog wèl kunnen proberen
Ja dat mag TS zelf verzinnenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:15 schreef r_one het volgende:
[..]
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?
Ja daar was ik al bang voorquote:
Met de mensen die wonen op nummer 13, de winkelier heeft gelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met wie kunnen we het beste contact opnemen?
Vanwaar omkering van de bewijslast?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:39 schreef dvr het volgende:
De winkel heeft niet aan zijn leveringsplicht voldaan. Als ze niet kunnen hardmaken dat het verkeerde adres is opgegeven (i.p.v. verkeerd genoteerd) moeten ze m.i. opnieuw leveren.
Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.quote:
Huh? Wie heeft wat gestolen dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:42 schreef Woestijnvos het volgende:
Doe dan aangifte van diefstal ofzo.
Wil TS niet horenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef bijdehand het volgende:
Laat ze zich verdiepen in de NL cultuur als dat een probleem is en maak wat kaartjes met hun adres erop. Hier doe je niks meer aan.
Arme analfabete chinese meisjesquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Laat je nog even weten wat ze zeiden?
Ter info: het is trouwens wel het Nederlandse recht dat daar aangehouden wordt, niet het Chinese recht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |