ja zoals ik al heb gezegd. Winkel heeft niet gecontroleerd of het adres ook klopt. Stuurt het verkeerd. En wil vervolgens niets doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wil je de verkoopster de schuld geven
Ah, weer zo'n "ik open een topic en wil alleen dat horen wat ik wil horen" topic.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.
Dat is jouw mening en die heb je gegeven.
Ze zijn anders mans vrouws genoeg om naar Europa te komen en hier aankopen te verrichten. En als er dan iets mis gaat, zijn het opeens zielige analfabete Chinese meisjes. Sure.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n "ik open een topic en wil alleen dat horen wat ik wil horen" topic.
Laat je nog even weten wat ze zeiden?quote:
We lezen je posts echt wel maar het is en blijft jouw perceptie. Jij was er, net zoals wij, immers zelf ook niet bij.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.
1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
Wat een winkelier zou lezen:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.
1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
Ik ken die instanties niet. 'Het juridisch loket', nog nooit van gehoord. Maar was tot nu toe het enige constructieve advies.
Dit is het enige wat ik vraag, maar jullie blijven doorgaan over wiens schuld het is.
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:11 schreef Joran-Joran het volgende:
Ik zou er even een (openbaar) berichtje op de Facebook of Twitter van de ICI Paris tegenaan gooien. Mijn ervaring is dat je daar vaak wel iets mee bereikt.
Dit lijkt mij ook een goede tip, heeft me ook wel eens geholpen toen klantenservice niet mee wou helpen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:08 schreef MariMiep het volgende:
Je staat juridisch niet sterk. Misschien dat je nog kans hebt als je Ici Paris een mailtje of bericht per social media stuurt waarin je vraagt om een tegemoetkoming.
Als ik mijn adres ergens opgeef, lees ik het ook niet na. Meestal kijk je gewoon mee tijdens het schrijven geloof ik. En als je collega's ook nog beleefd ja hebben lopen knikken....
Gevalletje van helaas. Soms zit het mee en soms zit het tegen....
En die vraag is al meerdere keren beantwoord.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:16 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vandaar dat ik vraag wat ze nog wèl kunnen proberen
Ja dat mag TS zelf verzinnenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:15 schreef r_one het volgende:
[..]
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?
Ja daar was ik al bang voorquote:
Met de mensen die wonen op nummer 13, de winkelier heeft gelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met wie kunnen we het beste contact opnemen?
Vanwaar omkering van de bewijslast?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:39 schreef dvr het volgende:
De winkel heeft niet aan zijn leveringsplicht voldaan. Als ze niet kunnen hardmaken dat het verkeerde adres is opgegeven (i.p.v. verkeerd genoteerd) moeten ze m.i. opnieuw leveren.
Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.quote:
Huh? Wie heeft wat gestolen dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:42 schreef Woestijnvos het volgende:
Doe dan aangifte van diefstal ofzo.
Wil TS niet horenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef bijdehand het volgende:
Laat ze zich verdiepen in de NL cultuur als dat een probleem is en maak wat kaartjes met hun adres erop. Hier doe je niks meer aan.
Arme analfabete chinese meisjesquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Laat je nog even weten wat ze zeiden?
Ter info: het is trouwens wel het Nederlandse recht dat daar aangehouden wordt, niet het Chinese recht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |