abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157160637
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wil je de verkoopster de schuld geven :')
ja zoals ik al heb gezegd. Winkel heeft niet gecontroleerd of het adres ook klopt. Stuurt het verkeerd. En wil vervolgens niets doen.
pi_157160774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.

Dat is jouw mening en die heb je gegeven.
Ah, weer zo'n "ik open een topic en wil alleen dat horen wat ik wil horen" topic.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157160799
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.
Ze zijn anders mans vrouws genoeg om naar Europa te komen en hier aankopen te verrichten. En als er dan iets mis gaat, zijn het opeens zielige analfabete Chinese meisjes. Sure.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157160904
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Ah, weer zo'n "ik open een topic en wil alleen dat horen wat ik wil horen" topic.
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.

1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.

Ik ken die instanties niet. 'Het juridisch loket', nog nooit van gehoord. Maar was tot nu toe het enige constructieve advies.
Dit is het enige wat ik vraag, maar jullie blijven doorgaan over wiens schuld het is.
pi_157160927
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
'Het juridisch loket'
Laat je nog even weten wat ze zeiden?

Ter info: het is trouwens wel het Nederlandse recht dat daar aangehouden wordt, niet het Chinese recht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157161026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.

1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
We lezen je posts echt wel maar het is en blijft jouw perceptie. Jij was er, net zoals wij, immers zelf ook niet bij.

Als we een andere perceptie er tegenover zetten, wil je die niet horen. Jroz heeft een prima verloop gepost maar daar wil jij niet aan.

Tja, dan houdt het snel op. En kan een consumenteninstantie je echt ook niet verder helpen.

Dat is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157161031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.

1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.

Ik ken die instanties niet. 'Het juridisch loket', nog nooit van gehoord. Maar was tot nu toe het enige constructieve advies.
Dit is het enige wat ik vraag, maar jullie blijven doorgaan over wiens schuld het is.
Wat een winkelier zou lezen:
1. De klant heeft het doorgegeven adres niet goed gecontroleerd. Het verschil tussen thirty en thirteen is zo klein. Klant had daar op moeten letten en denken dat controle wel handig zou zijn. Dit heeft niets te maken met cultuur.
2. Winkel heeft product naar het doorgegeven adres gestuurd. Klant praatte een beetje onduidelijk, het klonk meer als thirteen als thirty. Terecht dat winkel dus niet toegeeft.
3. De beste stap die ze kunnen nemen is het opnieuw kopen van het product, en controleren dat het dit keer wel naar het juiste adres gestuurd wordt.
pi_157161056
Je staat juridisch niet sterk. Misschien dat je nog kans hebt als je Ici Paris een mailtje of bericht per social media stuurt waarin je vraagt om een tegemoetkoming.

Als ik mijn adres ergens opgeef, lees ik het ook niet na. Meestal kijk je gewoon mee tijdens het schrijven geloof ik. En als je collega's ook nog beleefd ja hebben lopen knikken....

Gevalletje van helaas. Soms zit het mee en soms zit het tegen....
  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:11:58 #34
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_157161130
Ik zou er even een (openbaar) berichtje op de Facebook of Twitter van de ICI Paris tegenaan gooien. Mijn ervaring is dat je daar vaak wel iets mee bereikt.
pi_157161194
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:11 schreef Joran-Joran het volgende:
Ik zou er even een (openbaar) berichtje op de Facebook of Twitter van de ICI Paris tegenaan gooien. Mijn ervaring is dat je daar vaak wel iets mee bereikt.
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157161218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:08 schreef MariMiep het volgende:
Je staat juridisch niet sterk. Misschien dat je nog kans hebt als je Ici Paris een mailtje of bericht per social media stuurt waarin je vraagt om een tegemoetkoming.

Als ik mijn adres ergens opgeef, lees ik het ook niet na. Meestal kijk je gewoon mee tijdens het schrijven geloof ik. En als je collega's ook nog beleefd ja hebben lopen knikken....

Gevalletje van helaas. Soms zit het mee en soms zit het tegen....
Dit lijkt mij ook een goede tip, heeft me ook wel eens geholpen toen klantenservice niet mee wou helpen.

En om nog even de vorige discussie af te sluiten: Ik snap dat de winkel dat zo ziet, en zoals ze zeiden gaat de winkel het ook niet vergoeden. Vandaar dat ik vraag wat ze nog wèl kunnen proberen
pi_157161242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:16 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vandaar dat ik vraag wat ze nog wèl kunnen proberen
En die vraag is al meerdere keren beantwoord.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157161251
Berichtje dat je het heel erg sneu voor je buitenlandse collega's vindt dat door een ongelukkig foutje ze hun geld kwijt zijn en geen leuke spulletjes van Ici Paris hebben en dat je hoopt dat Ici Paris toch nog iets voor ze kan betekenen.

Voilá!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:26:59 #39
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_157161413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:15 schreef r_one het volgende:

[..]

En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?
Ja dat mag TS zelf verzinnen :P

Juridisch zal je niet sterk erg staan, dus denk dat je op coulance moet hopen. Via zo'n berichtje wat voor iedereen leesbaar is, blijkt er vaak wel wat meer mogelijk te zijn dan via de winkel/traditionele klantenservice.
pi_157161509
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:26 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]

Ja dat mag TS zelf verzinnen :P
Ja daar was ik al bang voor :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157161605
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met wie kunnen we het beste contact opnemen?
Met de mensen die wonen op nummer 13, de winkelier heeft gelijk.
pi_157161645
De winkel heeft niet aan zijn leveringsplicht voldaan. Als ze niet kunnen hardmaken dat het verkeerde adres is opgegeven (i.p.v. verkeerd genoteerd) moeten ze m.i. opnieuw leveren.
pi_157161655
Wat een loser die niet opendoet :') Heeft de spullen zeker al op markt-plaats te koop gezet. :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157161681
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:39 schreef dvr het volgende:
De winkel heeft niet aan zijn leveringsplicht voldaan. Als ze niet kunnen hardmaken dat het verkeerde adres is opgegeven (i.p.v. verkeerd genoteerd) moeten ze m.i. opnieuw leveren.
Vanwaar omkering van de bewijslast? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157161693
Doe dan aangifte van diefstal ofzo.
Ура для россии
pi_157161744
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:41 schreef r_one het volgende:

Vanwaar omkering van de bewijslast? :?
Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.
pi_157161831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:42 schreef Woestijnvos het volgende:
Doe dan aangifte van diefstal ofzo.
Huh? Wie heeft wat gestolen dan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157161921
Laat ze zich verdiepen in de NL cultuur als dat een probleem is en maak wat kaartjes met hun adres erop. Hier doe je niks meer aan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157161938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef bijdehand het volgende:
Laat ze zich verdiepen in de NL cultuur als dat een probleem is en maak wat kaartjes met hun adres erop. Hier doe je niks meer aan.
Wil TS niet horen :{w
Ander advies graag.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157162009
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Laat je nog even weten wat ze zeiden?

Ter info: het is trouwens wel het Nederlandse recht dat daar aangehouden wordt, niet het Chinese recht.
Arme analfabete chinese meisjes :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')