We lezen je posts echt wel maar het is en blijft jouw perceptie. Jij was er, net zoals wij, immers zelf ook niet bij.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.
1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
Wat een winkelier zou lezen:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.
1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
Ik ken die instanties niet. 'Het juridisch loket', nog nooit van gehoord. Maar was tot nu toe het enige constructieve advies.
Dit is het enige wat ik vraag, maar jullie blijven doorgaan over wiens schuld het is.
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:11 schreef Joran-Joran het volgende:
Ik zou er even een (openbaar) berichtje op de Facebook of Twitter van de ICI Paris tegenaan gooien. Mijn ervaring is dat je daar vaak wel iets mee bereikt.
Dit lijkt mij ook een goede tip, heeft me ook wel eens geholpen toen klantenservice niet mee wou helpen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:08 schreef MariMiep het volgende:
Je staat juridisch niet sterk. Misschien dat je nog kans hebt als je Ici Paris een mailtje of bericht per social media stuurt waarin je vraagt om een tegemoetkoming.
Als ik mijn adres ergens opgeef, lees ik het ook niet na. Meestal kijk je gewoon mee tijdens het schrijven geloof ik. En als je collega's ook nog beleefd ja hebben lopen knikken....
Gevalletje van helaas. Soms zit het mee en soms zit het tegen....
En die vraag is al meerdere keren beantwoord.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:16 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vandaar dat ik vraag wat ze nog wèl kunnen proberen
Ja dat mag TS zelf verzinnenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:15 schreef r_one het volgende:
[..]
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?
Ja daar was ik al bang voorquote:
Met de mensen die wonen op nummer 13, de winkelier heeft gelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met wie kunnen we het beste contact opnemen?
Vanwaar omkering van de bewijslast?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:39 schreef dvr het volgende:
De winkel heeft niet aan zijn leveringsplicht voldaan. Als ze niet kunnen hardmaken dat het verkeerde adres is opgegeven (i.p.v. verkeerd genoteerd) moeten ze m.i. opnieuw leveren.
Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.quote:
Huh? Wie heeft wat gestolen dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:42 schreef Woestijnvos het volgende:
Doe dan aangifte van diefstal ofzo.
Wil TS niet horenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef bijdehand het volgende:
Laat ze zich verdiepen in de NL cultuur als dat een probleem is en maak wat kaartjes met hun adres erop. Hier doe je niks meer aan.
Arme analfabete chinese meisjesquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Laat je nog even weten wat ze zeiden?
Ter info: het is trouwens wel het Nederlandse recht dat daar aangehouden wordt, niet het Chinese recht.
naar de landsadvocaat gaan en die helpt pro deoquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wil TS niet horen![]()
Ander advies graag.
Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:44 schreef dvr het volgende:
[..]
Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.
En wat denk jij dan over de handtekeningen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.
Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.quote:
Wat een onzin. Als ik in China ben ik doe ik ook mijn best me aan te passen aan hoe het daar werkt. En als ik wil controleren of iets klopt dan pak ik het er bij. In china maken ook gewoon gebruik van arabische cijfers hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.
Enfin, ik ben zelf van mening dat die winkel aan zijn imago moet denken en niet analfabetische immigranten moet naaien. Blijkbaar ben ik de enige.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
En wat denk jij dan over de handtekeningen?
Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.
Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
B) je handtekening niet klopt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)
En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 3 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
De meisjes hebben iets besteld voor iemand anders. Kan toch?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.
Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)
Nee, de bewoner van nummer 13 heeft iets geleverd gekregen waar hij niet om gevraagd heeft en mag het daarom behouden.quote:En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Waarom zou de winkel iets toegeven wat ze niet gedaan hebben?quote:Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden.
Op welke grond?quote:Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef dvr het volgende:
[..]
Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.
Nee, de winkel moet bewijzen dat ze correct geleverd hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:10 schreef r_one het volgende:
[..]
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
Maar wel door de bewoners van het adres dat de Chinese collega's (foutief) hebben doorgegeven. Dat is voldoende.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
A) correctquote:Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
quote:En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Of de Chinese collega's kunnen toegeven dat ze niet slim bezig zijn geweest.quote:Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |