abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157161026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.

1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.
We lezen je posts echt wel maar het is en blijft jouw perceptie. Jij was er, net zoals wij, immers zelf ook niet bij.

Als we een andere perceptie er tegenover zetten, wil je die niet horen. Jroz heeft een prima verloop gepost maar daar wil jij niet aan.

Tja, dan houdt het snel op. En kan een consumenteninstantie je echt ook niet verder helpen.

Dat is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157161031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ik heb echt geen flauw idee waarom jullie mijn posts niet goed lezen maar ik zal het nog maar eens duidelijk herhalen.

1. De winkelier heeft het adres niet teruggelezen / laten controleren door mijn collega's.
2. Zij hebben al de winkel gecontacteerd, die willen niets doen.
3. Ik vraag welke stappen ze kunnen ondernemen. B.v. een instantie voor consumenten rechten contacteren.

Ik ken die instanties niet. 'Het juridisch loket', nog nooit van gehoord. Maar was tot nu toe het enige constructieve advies.
Dit is het enige wat ik vraag, maar jullie blijven doorgaan over wiens schuld het is.
Wat een winkelier zou lezen:
1. De klant heeft het doorgegeven adres niet goed gecontroleerd. Het verschil tussen thirty en thirteen is zo klein. Klant had daar op moeten letten en denken dat controle wel handig zou zijn. Dit heeft niets te maken met cultuur.
2. Winkel heeft product naar het doorgegeven adres gestuurd. Klant praatte een beetje onduidelijk, het klonk meer als thirteen als thirty. Terecht dat winkel dus niet toegeeft.
3. De beste stap die ze kunnen nemen is het opnieuw kopen van het product, en controleren dat het dit keer wel naar het juiste adres gestuurd wordt.
pi_157161056
Je staat juridisch niet sterk. Misschien dat je nog kans hebt als je Ici Paris een mailtje of bericht per social media stuurt waarin je vraagt om een tegemoetkoming.

Als ik mijn adres ergens opgeef, lees ik het ook niet na. Meestal kijk je gewoon mee tijdens het schrijven geloof ik. En als je collega's ook nog beleefd ja hebben lopen knikken....

Gevalletje van helaas. Soms zit het mee en soms zit het tegen....
  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:11:58 #34
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_157161130
Ik zou er even een (openbaar) berichtje op de Facebook of Twitter van de ICI Paris tegenaan gooien. Mijn ervaring is dat je daar vaak wel iets mee bereikt.
pi_157161194
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:11 schreef Joran-Joran het volgende:
Ik zou er even een (openbaar) berichtje op de Facebook of Twitter van de ICI Paris tegenaan gooien. Mijn ervaring is dat je daar vaak wel iets mee bereikt.
En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157161218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:08 schreef MariMiep het volgende:
Je staat juridisch niet sterk. Misschien dat je nog kans hebt als je Ici Paris een mailtje of bericht per social media stuurt waarin je vraagt om een tegemoetkoming.

Als ik mijn adres ergens opgeef, lees ik het ook niet na. Meestal kijk je gewoon mee tijdens het schrijven geloof ik. En als je collega's ook nog beleefd ja hebben lopen knikken....

Gevalletje van helaas. Soms zit het mee en soms zit het tegen....
Dit lijkt mij ook een goede tip, heeft me ook wel eens geholpen toen klantenservice niet mee wou helpen.

En om nog even de vorige discussie af te sluiten: Ik snap dat de winkel dat zo ziet, en zoals ze zeiden gaat de winkel het ook niet vergoeden. Vandaar dat ik vraag wat ze nog wèl kunnen proberen
pi_157161242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:16 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vandaar dat ik vraag wat ze nog wèl kunnen proberen
En die vraag is al meerdere keren beantwoord.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157161251
Berichtje dat je het heel erg sneu voor je buitenlandse collega's vindt dat door een ongelukkig foutje ze hun geld kwijt zijn en geen leuke spulletjes van Ici Paris hebben en dat je hoopt dat Ici Paris toch nog iets voor ze kan betekenen.

Voilá!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:26:59 #39
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_157161413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:15 schreef r_one het volgende:

[..]

En wat wordt dan de strekking van dat berichtje?
Ja dat mag TS zelf verzinnen :P

Juridisch zal je niet sterk erg staan, dus denk dat je op coulance moet hopen. Via zo'n berichtje wat voor iedereen leesbaar is, blijkt er vaak wel wat meer mogelijk te zijn dan via de winkel/traditionele klantenservice.
pi_157161509
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:26 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]

Ja dat mag TS zelf verzinnen :P
Ja daar was ik al bang voor :')
.
pi_157161605
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met wie kunnen we het beste contact opnemen?
Met de mensen die wonen op nummer 13, de winkelier heeft gelijk.
pi_157161645
De winkel heeft niet aan zijn leveringsplicht voldaan. Als ze niet kunnen hardmaken dat het verkeerde adres is opgegeven (i.p.v. verkeerd genoteerd) moeten ze m.i. opnieuw leveren.
pi_157161655
Wat een loser die niet opendoet :') Heeft de spullen zeker al op markt-plaats te koop gezet. :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157161681
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:39 schreef dvr het volgende:
De winkel heeft niet aan zijn leveringsplicht voldaan. Als ze niet kunnen hardmaken dat het verkeerde adres is opgegeven (i.p.v. verkeerd genoteerd) moeten ze m.i. opnieuw leveren.
Vanwaar omkering van de bewijslast? :?
.
pi_157161693
Doe dan aangifte van diefstal ofzo.
Ура для россии
pi_157161744
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:41 schreef r_one het volgende:

Vanwaar omkering van de bewijslast? :?
Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.
pi_157161831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:42 schreef Woestijnvos het volgende:
Doe dan aangifte van diefstal ofzo.
Huh? Wie heeft wat gestolen dan?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157161921
Laat ze zich verdiepen in de NL cultuur als dat een probleem is en maak wat kaartjes met hun adres erop. Hier doe je niks meer aan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157161938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef bijdehand het volgende:
Laat ze zich verdiepen in de NL cultuur als dat een probleem is en maak wat kaartjes met hun adres erop. Hier doe je niks meer aan.
Wil TS niet horen :{w
Ander advies graag.
pi_157162009
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Laat je nog even weten wat ze zeiden?

Ter info: het is trouwens wel het Nederlandse recht dat daar aangehouden wordt, niet het Chinese recht.
Arme analfabete chinese meisjes :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157162030
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wil TS niet horen :{w
Ander advies graag.
naar de landsadvocaat gaan en die helpt pro deo
pi_157162045
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:44 schreef dvr het volgende:

[..]

Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.
Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.
.
pi_157162198
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.
En wat denk jij dan over de handtekeningen?

Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.

Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
B) je handtekening niet klopt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)

En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
pi_157162204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:57 schreef r_one het volgende:

Wie eist, bewijst.
Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.
pi_157162214
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.

Enfin, ik ben zelf van mening dat die winkel aan zijn imago moet denken en niet analfabetische immigranten moet naaien. Blijkbaar ben ik de enige.
Wat een onzin. Als ik in China ben ik doe ik ook mijn best me aan te passen aan hoe het daar werkt. En als ik wil controleren of iets klopt dan pak ik het er bij. In china maken ook gewoon gebruik van arabische cijfers hoor.

Heeft geen reet met naaien te maken, die chinezen hadden maar beter op moeten letten of een bekende moeten vragen het adres op te schrijven zodat ze niet stonden te hannessen bij de balie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157162229
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.

A) je betaald hebt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)

En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 3 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
:').

Jij brult ook maar wat ongenunaceerd voor je uit hé? :')
De verkoper (verzender) is verantwoordelijk voor de zending, op basis van de informatie die de koper heeft verstrekt. Als die informatie niet goed is geweest, dan valt de verkoper niks te verwijten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157162258
quote:

[..]

A) je betaald hebt
De meisjes hebben iets besteld voor iemand anders. Kan toch?
quote:
En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Nee, de bewoner van nummer 13 heeft iets geleverd gekregen waar hij niet om gevraagd heeft en mag het daarom behouden.
quote:
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden.
Waarom zou de winkel iets toegeven wat ze niet gedaan hebben?
quote:
Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
Op welke grond?
pi_157162283
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef dvr het volgende:

[..]

Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:15:59 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157162417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:10 schreef r_one het volgende:

[..]

De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
Nee, de winkel moet bewijzen dat ze correct geleverd hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157162483
quote:

[..]

Maar wel door de bewoners van het adres dat de Chinese collega's (foutief) hebben doorgegeven. Dat is voldoende.
quote:
A) je betaald hebt
A) correct
B) de handtekening is legitiem
C) het adres is juist (database winkel komt overeen met adres opgegeven door meisjes)
quote:
:D :')

Doe aangifte van diefstal, zou ik zeggen

quote:
Of de Chinese collega's kunnen toegeven dat ze niet slim bezig zijn geweest.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')