abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157162030
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wil TS niet horen :{w
Ander advies graag.
naar de landsadvocaat gaan en die helpt pro deo
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157162045
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:44 schreef dvr het volgende:

[..]

Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.
Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157162198
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.
En wat denk jij dan over de handtekeningen?

Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.

Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
B) je handtekening niet klopt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)

En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
pi_157162204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:57 schreef r_one het volgende:

Wie eist, bewijst.
Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.
pi_157162214
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.

Enfin, ik ben zelf van mening dat die winkel aan zijn imago moet denken en niet analfabetische immigranten moet naaien. Blijkbaar ben ik de enige.
Wat een onzin. Als ik in China ben ik doe ik ook mijn best me aan te passen aan hoe het daar werkt. En als ik wil controleren of iets klopt dan pak ik het er bij. In china maken ook gewoon gebruik van arabische cijfers hoor.

Heeft geen reet met naaien te maken, die chinezen hadden maar beter op moeten letten of een bekende moeten vragen het adres op te schrijven zodat ze niet stonden te hannessen bij de balie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157162229
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

En wat denk jij dan over de handtekeningen?

Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.

Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
B) je handtekening niet klopt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)

En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 3 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
:').

Jij brult ook maar wat ongenunaceerd voor je uit hé? :')
De verkoper (verzender) is verantwoordelijk voor de zending, op basis van de informatie die de koper heeft verstrekt. Als die informatie niet goed is geweest, dan valt de verkoper niks te verwijten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157162258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

En wat denk jij dan over de handtekeningen?

Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.

Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
B) je handtekening niet klopt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)
De meisjes hebben iets besteld voor iemand anders. Kan toch?
quote:
En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Nee, de bewoner van nummer 13 heeft iets geleverd gekregen waar hij niet om gevraagd heeft en mag het daarom behouden.
quote:
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden.
Waarom zou de winkel iets toegeven wat ze niet gedaan hebben?
quote:
Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
Op welke grond?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157162283
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef dvr het volgende:

[..]

Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:15:59 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157162417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:10 schreef r_one het volgende:

[..]

De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
Nee, de winkel moet bewijzen dat ze correct geleverd hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157162483
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

En wat denk jij dan over de handtekeningen?

Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.
Maar wel door de bewoners van het adres dat de Chinese collega's (foutief) hebben doorgegeven. Dat is voldoende.
quote:
Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
B) je handtekening niet klopt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)
A) correct
B) de handtekening is legitiem
C) het adres is juist (database winkel komt overeen met adres opgegeven door meisjes)
quote:
En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
:D :')

Doe aangifte van diefstal, zou ik zeggen

quote:
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
Of de Chinese collega's kunnen toegeven dat ze niet slim bezig zijn geweest.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157162488
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:07 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als ik in China ben ik doe ik ook mijn best me aan te passen aan hoe het daar werkt. En als ik wil controleren of iets klopt dan pak ik het er bij. In china maken ook gewoon gebruik van arabische cijfers hoor.

Heeft geen reet met naaien te maken, die chinezen hadden maar beter op moeten letten of een bekende moeten vragen het adres op te schrijven zodat ze niet stonden te hannessen bij de balie.
Hoe kun je zo extreem ongevoelig zijn?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157162501
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, de winkel moet bewijzen dat ze correct geleverd hebben.
Definieer 'correct'.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157162523
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar wel door de bewoners van het adres dat de Chinese collega's (foutief) hebben doorgegeven. Dat is voldoende.

[..]

A) correct
B) de handtekening is legitiem
C) het adres is juist (database winkel komt overeen met adres opgegeven door meisjes)

[..]

:D :')

Doe aangifte van diefstal, zou ik zeggen


[..]

Of de Chinese collega's kunnen toegeven dat ze niet slim bezig zijn geweest.
Hier ga je toch de fout in?
Meisjes geven 30 op. Niet 13.
De database van de winkel (13) komt dus niet overeen met wat de meisjes opgaven (30).

Hoe je dit wilt bewijzen is een andere vraag. Maar het is grond voor hun pleidooi
pi_157162542
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:21 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Hier ga je toch de fout in?
Meisjes geven 30 op. Niet 13.
De database van de winkel (13) komt dus niet overeen met wat de meisjes opgaven (30).

Hoe je dit wilt bewijzen is een andere vraag. Maar het is grond voor hun pleidooi
Nee, meisjes gaven 13 op, niet 30.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157162548
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:10 schreef r_one het volgende:

De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
Neen, er wordt niet betwist dat er aan een verkeerd adres geleverd is.

De vraag is wie er verantwoordelijk is voor het onjuiste adres. Dat is de winkel, die als professionele partij had moeten verifiëren dat het correcte adres genoteerd was maar daartoe geen enkele moeite heeft gedaan. Had de winkel de notitie wel aan de klanten laten zien en hadden de klanten het goedgekeurd, DAN had de verantwoordelijkheid bij de klanten gelegen.
pi_157162575
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, meisjes gaven 13 op, niet 30.
Omdat?
Als ik zeg 30, dan geef ik toch 30 op?

Op het moment dat de winkelier 13 intypt en niet aan de meisje vraagt of dat klopt, dan is er toch een fout in de database van de winkel.
pi_157162586
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:22 schreef dvr het volgende:

[..]

Neen, er wordt niet betwist dat er aan een verkeerd adres geleverd is.
Kennelijk wel.
quote:
De vraag is wie er verantwoordelijk is voor het onjuiste adres. Dat is de winkel, die als professionele partij had moeten verifiëren dat het correcte adres genoteerd was maar daartoe geen enkele moeite heeft gedaan. Had de winkel de notitie wel aan de klanten laten zien en hadden de klanten het goedgekeurd, DAN had de verantwoordelijkheid bij de klanten gelegen.
Man man man, wat een vooringenomen aannames.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157162619
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:23 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Omdat?
Als ik zeg 30, dan geef ik toch 30 op?
Lees even terug wat jroz schreef over 13 en 30.
quote:
Op het moment dat de winkelier 13 intypt en niet aan de meisje vraagt of dat klopt, dan is er toch een fout in de database van de winkel.
Lees even terug wat jroz schreef over terugvragen.

En verder de verantwoordelijkheid van de meisjes om dubbel te checken:
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
Zooo makkelijk om dan maar de schuld op de winkel af te schuiven.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157162665
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Lees even terug wat jroz schreef over 13 en 30.

[..]

Lees even terug wat jroz schreef over terugvragen.

En verder de verantwoordelijkheid van de meisjes om dubbel te checken:

[..]

Zooo makkelijk om dan maar de schuld op de winkel af te schuiven.
Is ook gewoon de schuld van de winkel.

ga ergens anders trollen.
pi_157162694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:30 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Is ook gewoon de schuld van de winkel.
Want?
quote:
ga ergens anders trollen.
Ik troll niet, ik spreek je tegen. Maar dat past je kennelijk niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157162696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Hoe kun je zo extreem ongevoelig zijn?
:?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157162711
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:30 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Is ook gewoon de schuld van de winkel.

ga ergens anders trollen.
Waarom is het de schuld van de winkel? De meisjes hebben toch zelf niet gecontroleerd of het er juist in stond?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157162732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:24 schreef r_one het volgende:

Man man man, wat een vooringenomen aannames.
Man man man wat een hoop feiten die al in de OP opgesomd werden:

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef KrentebolHooft het volgende:

Nu heeft die miep van de winkel het verkeerde huisnummer ingevuld, vanwege de taalbarrière. En was het pakket verstuurd naar nummer 13 i.p.v. 30.

[..]

Zij hebben het verkeerde adres ingevuld, en ze lieten de ingevulde adresgegevens niet controleren door mijn collega's.
pi_157162754
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Man man man wat een hoop feiten die al in de OP opgesomd werden:

[..]

Feiten? TS was erbij?

Meningen dus.

En (feit):
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_157162833
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom is het de schuld van de winkel? De meisjes hebben toch zelf niet gecontroleerd of het er juist in stond?
dit vind ik echt zo'n stom argument.

Ik weet niet hoe ik er op in moet gaan maar ga het toch proberen:

Ik kan me aansluiten bij die 'hoe kun je zo extreem ongevoelig zijn'. Dit vergt toch slechts een beetje inlevings vermogen? Je bent in een ander land en je weet niks te liggen. Dan probeer je met je krakkemikkig engels een product te kopen. Die winkelmiep met haar mbo opleiding spreekt waarschijnlijk ook voor geen meter engels en denkt 'ik raffel dit maar af want ik heb hier geen zin in'.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar meestal als ik iets koop in de winkel dan neemt de cassière mij door de procedure en niet andersom. Zij vraagt mijn naam en adres, en ik antwoord. Zodra het lijstje is ingevuld draait ze haar beeldscherm naar mij toe zodat ik het kan controleren.
In dit specifieke geval heeft ze dat niet gedaan.
Hadden de meisjes moeten vragen voor controle? Ja, maar dat is zo'n enorm 'Captain Hindsight' argument dat je je zou moeten schamen.
Terug naar het inlevings vermogen: als je dus amper engels kan, geen idee hebt waar je bent of waarom de winkelmiep al die info moet hebben dan JA dan kan IK mij inderdaad voorstellen dat je vergeet te vragen of je het huisnummertje nog een keer mag controleren.

In mijn ogen heeft die winkel miep dus vergeten het protocol te volgen. Wat de reden ook mogen zijn, het is en blijft haar fout voor het foutief invullen van de informatie. Ik hoop dat je op zijn minst dat kan begrijpen want anders weet ik het ook niet meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')