naar de landsadvocaat gaan en die helpt pro deoquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wil TS niet horen![]()
Ander advies graag.
Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:44 schreef dvr het volgende:
[..]
Niks omkering. De winkel had leveringsplicht, de winkel moet dus aantonen correct te hebben geleverd. Maw de winkel moet aantonen dat de klant een verkeerd adres opgaf.
En wat denk jij dan over de handtekeningen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie eist, bewijst. De bewijslast (dat de winkel niet correct heeft geleverd en daarmee niet heeft voldaan aan de leveringsplicht) ligt dus bij de Chinese collega's. En die bewijslast keer jij wel degelijk om nu.
Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.quote:
Wat een onzin. Als ik in China ben ik doe ik ook mijn best me aan te passen aan hoe het daar werkt. En als ik wil controleren of iets klopt dan pak ik het er bij. In china maken ook gewoon gebruik van arabische cijfers hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.
Enfin, ik ben zelf van mening dat die winkel aan zijn imago moet denken en niet analfabetische immigranten moet naaien. Blijkbaar ben ik de enige.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
En wat denk jij dan over de handtekeningen?
Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.
Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
B) je handtekening niet klopt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)
En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 3 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
De meisjes hebben iets besteld voor iemand anders. Kan toch?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Er werd getekend bij de levering, maar niet door de aankoper (chinese collega). En de winkel wil die handtekeningen dus niet opzoeken.
Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
C) dat het adres foutief is (database winkel komt niet overeen met adres meisjes)
Nee, de bewoner van nummer 13 heeft iets geleverd gekregen waar hij niet om gevraagd heeft en mag het daarom behouden.quote:En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Waarom zou de winkel iets toegeven wat ze niet gedaan hebben?quote:Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden.
Op welke grond?quote:Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef dvr het volgende:
[..]
Onzin. Dat je naleving van de leveringsplicht eist vloeit al voort uit de overeenkomst, die door niemand betwist wordt. Het is aan de winkel om te bewijzen dat er geleverd is.
Nee, de winkel moet bewijzen dat ze correct geleverd hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:10 schreef r_one het volgende:
[..]
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
Maar wel door de bewoners van het adres dat de Chinese collega's (foutief) hebben doorgegeven. Dat is voldoende.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:06 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
A) correctquote:Je kunt toch aantonen dat:
A) je betaald hebt
quote:En wie moet er dan voor opdraaien? Die bewoner van nummer 13 is technisch gezien een dief (neemt goederen aan die niet van haar zijn, zet handtekening van een ander persoon).
Of de Chinese collega's kunnen toegeven dat ze niet slim bezig zijn geweest.quote:Dus of de winkel kan toegeven dat er een fout begaan is en het vergoeden. Of die bewoner van 13 kan worden aangeklaagd.
Hoe kun je zo extreem ongevoelig zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als ik in China ben ik doe ik ook mijn best me aan te passen aan hoe het daar werkt. En als ik wil controleren of iets klopt dan pak ik het er bij. In china maken ook gewoon gebruik van arabische cijfers hoor.
Heeft geen reet met naaien te maken, die chinezen hadden maar beter op moeten letten of een bekende moeten vragen het adres op te schrijven zodat ze niet stonden te hannessen bij de balie.
Definieer 'correct'.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de winkel moet bewijzen dat ze correct geleverd hebben.
Hier ga je toch de fout in?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar wel door de bewoners van het adres dat de Chinese collega's (foutief) hebben doorgegeven. Dat is voldoende.
[..]
A) correct
B) de handtekening is legitiem
C) het adres is juist (database winkel komt overeen met adres opgegeven door meisjes)
[..]![]()
![]()
Doe aangifte van diefstal, zou ik zeggen
[..]
Of de Chinese collega's kunnen toegeven dat ze niet slim bezig zijn geweest.
Nee, meisjes gaven 13 op, niet 30.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Hier ga je toch de fout in?
Meisjes geven 30 op. Niet 13.
De database van de winkel (13) komt dus niet overeen met wat de meisjes opgaven (30).
Hoe je dit wilt bewijzen is een andere vraag. Maar het is grond voor hun pleidooi
Neen, er wordt niet betwist dat er aan een verkeerd adres geleverd is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:10 schreef r_one het volgende:
De overeenkomst wordt niet betwist, de correcte levering wel. Door de Chinese kopers, de winkel stelt zich immers op het standpunt dat correct geleverd is. Dan is het aan degene die de correcte levering betwist om te bewijzen dat er niet geleverd is conform opgaaf,
Omdat?quote:
Kennelijk wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:22 schreef dvr het volgende:
[..]
Neen, er wordt niet betwist dat er aan een verkeerd adres geleverd is.
Man man man, wat een vooringenomen aannames.quote:De vraag is wie er verantwoordelijk is voor het onjuiste adres. Dat is de winkel, die als professionele partij had moeten verifiëren dat het correcte adres genoteerd was maar daartoe geen enkele moeite heeft gedaan. Had de winkel de notitie wel aan de klanten laten zien en hadden de klanten het goedgekeurd, DAN had de verantwoordelijkheid bij de klanten gelegen.
Lees even terug wat jroz schreef over 13 en 30.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:23 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Omdat?
Als ik zeg 30, dan geef ik toch 30 op?
Lees even terug wat jroz schreef over terugvragen.quote:Op het moment dat de winkelier 13 intypt en niet aan de meisje vraagt of dat klopt, dan is er toch een fout in de database van de winkel.
Zooo makkelijk om dan maar de schuld op de winkel af te schuiven.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
Is ook gewoon de schuld van de winkel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Lees even terug wat jroz schreef over 13 en 30.
[..]
Lees even terug wat jroz schreef over terugvragen.
En verder de verantwoordelijkheid van de meisjes om dubbel te checken:
[..]
Zooo makkelijk om dan maar de schuld op de winkel af te schuiven.
Want?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Is ook gewoon de schuld van de winkel.
Ik troll niet, ik spreek je tegen. Maar dat past je kennelijk niet.quote:ga ergens anders trollen.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Hoe kun je zo extreem ongevoelig zijn?
Waarom is het de schuld van de winkel? De meisjes hebben toch zelf niet gecontroleerd of het er juist in stond?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Is ook gewoon de schuld van de winkel.
ga ergens anders trollen.
Man man man wat een hoop feiten die al in de OP opgesomd werden:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:24 schreef r_one het volgende:
Man man man, wat een vooringenomen aannames.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef KrentebolHooft het volgende:
Nu heeft die miep van de winkel het verkeerde huisnummer ingevuld, vanwege de taalbarrière. En was het pakket verstuurd naar nummer 13 i.p.v. 30.
[..]
Zij hebben het verkeerde adres ingevuld, en ze lieten de ingevulde adresgegevens niet controleren door mijn collega's.
Feiten? TS was erbij?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:34 schreef dvr het volgende:
[..]
Man man man wat een hoop feiten die al in de OP opgesomd werden:
[..]
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
dit vind ik echt zo'n stom argument.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom is het de schuld van de winkel? De meisjes hebben toch zelf niet gecontroleerd of het er juist in stond?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |