quote:Johan Cruijff heeft longkanker, zo meldt Catalunya Ràdio donderdagmorgen. Volgens de regionale radiozender kreeg de 68-jarige Nederlander afgelopen dinsdag de diagnose en wordt hij momenteel nog onderzocht. Het is nog onduidelijk hoe ernstig de ziekte bij de oud-speler en -trainer is.
Cruijff, die in het verleden twintig sigaretten per dag rookte, ging in 1991 onder het mes. De toestand van zijn kransslagaders was zo slecht, dat hij ieder ogenblik een zware hartaanval had kunnen krijgen. Tijdens de operatie werd een dubbele bypass bij hem aangebracht. Cruijff stopte vervolgens met roken en was daarna zelfs hoofdrolspeler in een fameuze campagne tegen roken.
Als de diagnose van longkanker eenmaal is gesteld, is er weinig tijd om beslissingen te nemen en moet er snel ingegrepen worden. Cruijff, die al decennia in Barcelona woonachtig is, was tussen 1988 en 1996 trainer van Barcelona. Daarna was de beste Nederlandse voetballer aller tijden voornamelijk als adviseur in dienst, in combinatie met sporadische wedstrijden als bondscoach van Catalonië, tussen 2009 en 2013.
Ligt er dik bovenop. Longkanker dus.quote:Johan Cruijff kampt met gezondheidsproblemen. Het Nederlandse voetbalicoon heeft zich daarvoor laten onderzoeken in het ziekenhuis.
Dat bevestigt zijn woordvoerster aan NU.nl.
Het Spaanse radiostation Catalunya Radio meldt dat er bij Cruijff longkanker is geconstateerd, maar dat bevestigt zijn woordvoerster niet. Later op donderdag volgt een verklaring.
Zijn Foundation heeft bevestigd, maar zijn woordvoerster spreekt het tegen?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ligt er dik bovenop. Longkanker dus.
Denk dat het 'zwaar lijkt op longkanker' maar officieel onderzoek moet het nog uitwijzen. Zoiets. Management denkt dan: ''nog even nuance en rustaaaaaaaaaaagh''quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zijn Foundation heeft bevestigd, maar zijn woordvoerster spreekt het tegen?
Jazekers. Kanker is tegenwoordig geen duidelijke doodvonnis, eerder een chronische ziekte zoals aids in de jaren 90; dodelijk, maar ook te behandelen.quote:
Hij is toch al lang geleden gestopt? Kon zijn lichaam niet herstellen in die tijd, denk je?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En het aantal sigaretten dat hij dagelijks snoepte...
Die Allen Carr ging ook 20 jaar na te zijn gestopt met roken alsnog dood aan longkanker.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:41 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Hij is toch al lang geleden gestopt? Kon zijn lichaam niet herstellen in die tijd, denk je?
Roken is natuurlijk niet de enige reden dat je longkanker kan krijgen, het verhoogt alleen de kans er op.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:41 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Hij is toch al lang geleden gestopt? Kon zijn lichaam niet herstellen in die tijd, denk je?
Heel chronisch ja. Enkel maar de belangrijkste doodsoorzaak in Nederland.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:40 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Jazekers. Kanker is tegenwoordig geen duidelijke doodvonnis, eerder een chronische ziekte zoals aids in de jaren 90; dodelijk, maar ook te behandelen.
Daarbij spreek ik ook uiteraard mijn eigen hoop uit...
Nee hoor, dat is nog altijd de welbekende hartstilstand.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Heel chronisch ja. Enkel maar de belangrijkste doodsoorzaak in Nederland.
Mijn opa kreeg de diagnose longkanker en was binnen 6 maanden overleden.quote:
Gaat niet iedereen uiteindelijk dood aan een hartstilstand?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is nog altijd de welbekende hartstilstand.
Scherp + 1quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:16 schreef JortK het volgende:
[..]
Gaat niet iedereen uiteindelijk dood aan een hartstilstand?
Dat in tegenstelling tot de gezellige, happy-go-lucky vormen van kanker?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
Longkanker 😁 mijn pa had het ook. Een smerige, vuile soort kanker met hele slechte vooruitzichten. Hopen dat ze er snel bij zijn geweest, dat kan flink schelen.
Longkanker niet hoor. Het is natuurlijk gissen wat Johan precies heeft, maar van longkanker is bekend dat het heel slecht te behandelen is. Minder dan de helft van de patienten die een enkele tumor (dus relatief de makkelijkst te behandelen vorm) leeft na 5 jaar nog. Als er uitzaaiingen zijn dan is de prognose helemaal dramatisch.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:40 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Jazekers. Kanker is tegenwoordig geen duidelijke doodvonnis, eerder een chronische ziekte zoals aids in de jaren 90; dodelijk, maar ook te behandelen.
Yeah, rightquote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:53 schreef StarGazer het volgende:
Kunnen de anti - rook fundamentalisten stante pede hun moralistische smoeltje houden? Alvast dank.
Dat is járen geleden joh, die man was allang gestopt...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:46 schreef superniger het volgende:
Triest.
Wel deels zijn eigen schuld. Hij rookte vrijwillig 20 sigaretten per dag.
Ja, die tegenstelling is precies wat ik bedoelquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat in tegenstelling tot de gezellige, happy-go-lucky vormen van kanker?
Nee dat hoeft niet. Denk aan milieuvervuiling door industrie in de buurt, fijnstof, werkomstandigheden (heb je met asbest gewerkt?), etc. Wel is het zo dat merendeel van de longkankers door roken wordt veroorzaakt. Zelfs als je een "maar" een paar jaar hebt gerookt heb je een significante verhoogd kans erop. Realiseer je ook dat je ook verhoogde kans hebt op andere kankers en hart/vaatziekten in het lichaam door het roken.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:21 schreef grotenaz het volgende:
Kan alleen het roken de oorzaak zijn? Met een xxl pakje per dag begin ik mij toch zorgen te maken.
En uiteraard wens ik een ieder met deze ziekte sterkte toe.
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ja, die tegenstelling is precies wat ik bedoel
Is dat een xxl pakje shag? Of heb je die ook in sigarettenpakjes? Ik neem mijn opa maar weer als voorbeeld. Gestopt rond dezelfde periode als Cruijf en vorig jaar helaas overleden aan longkanker.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:21 schreef grotenaz het volgende:
Kan alleen het roken de oorzaak zijn? Met een xxl pakje per dag begin ik mij toch zorgen te maken.
Er is een evidente correlatie tussen roken en longkanker ja. Maar ja, sommige mensen die 3 pakjes wegtrekken per dag lopen niet tegen een longkankertje aan en sommige mensen die nog nooit een peuk hebben aangeraakt krijgen wel longkanker. Dus het is niet gezegd, maar een verhoogd risico loop je wel degelijk. En zeker met een xxl pakje per dag die je momenteel wegtrekt....quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:21 schreef grotenaz het volgende:
Mijn oma had twee keer longkanker zo'n 10 jaar geleden, en beide gevallen overleefd. Het hoeft geen doodvonnis te zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:18 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Longkanker niet hoor. Het is natuurlijk gissen wat Johan precies heeft, maar van longkanker is bekend dat het heel slecht te behandelen is. Minder dan de helft van de patienten die een enkele tumor (dus relatief de makkelijkst te behandelen vorm) leeft na 5 jaar nog. Als er uitzaaiingen zijn dan is de prognose helemaal dramatisch.
Het zijn soms net mensen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:36 schreef 0108daniel het volgende:
Tegenwoordig hoor je het zo ontzettend veel.
Veel bekende en/of bekende Nederlanders gaan ddood door kanker helaas
Ik meende ergens gelezen te hebben, dat na 14 jaar het effect van gerookt te hebben, dan volledig teniet is gegaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:41 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Is dit één van je grappige grapjes?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is nog altijd de welbekende hartstilstand.
Nee.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:16 schreef JortK het volgende:
[..]
Gaat niet iedereen uiteindelijk dood aan een hartstilstand?
Asbest.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:21 schreef grotenaz het volgende:
Kanker, en zeker longkanker (zeer slechte prognose), is niet echt een chronische ziekte te noemen. Het is in sommige gevallen te behandelen en te genezen, maar in veel gevallen is het nog steeds terminaal. HIV is aan de andere kant tegenwoordig wel te onderdrukken met medicijnen en daarmee inderdaad meer chronisch te noemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:40 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Daarbij spreek ik ook uiteraard mijn eigen hoop uit...
Ik ook niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn snap ik niet wat je bedoelt.
Voor het gevoel lijkt het aantal gevallen van kanker toe te nemen, kennelijk is dat dus feitelijk ook zo. Dan vraag ik me af: worden we meer blootgesteld aan een kankerverwekkende omgeving dan vroeger of stierven er vroeger net zoveel mensen aan kanker maar werd het aan iets anders toegeschreven?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Kanker heeft juist hart- en vaatziekten een aantal jaar geleden ingehaald als belangrijkste doodsoorzaak: http://nos.nl/artikel/204(...)orzaak-nummer-1.html.
Goed gedaan van je oma! De uitzondering op de regel waarschijnlijk..quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:36 schreef BaardHagrid het volgende:
[..]
Mijn oma had twee keer longkanker zo'n 10 jaar geleden, en beide gevallen overleefd. Het hoeft geen doodvonnis te zijn.
Wikipedia XDquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:49 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Nee.
"Een organisme is dood wanneer het niet meer reageert op zintuiglijke prikkels (bewustzijnsverlies), er geen reflexen meer aanwezig zijn (slikken, lichtstijve pupillen, geen pijnreactie) en er een algehele spierverslapping waar te nemen is. Eveneens is de hartslag niet meer waarneembaar, er is sprake van een ademhalingsstilstand, de bloeddruk kan niet meer gemeten worden en vindt er door het gehele lichaam geen metabolisme op cellulair niveau meer plaats. Het betreft de aanwezigheid van al deze verschijnselen: afzonderlijke verschijnselen kunnen wijzen op lichamelijk disfunctioneren bij een levend persoon."
Dus het is niet enkel de hartstilstand (of beter afwezigheid van circulatie).
Maar als het waar is erg zuur voor meneer Cruijff. Zo'n ziekte wens je niemand toe
Het zal vast een combinatie van die factoren zijn. Daarnaast worden mensen tegenwoordig ook ouder dan vroeger (kanker is sterk gecorreleerd met leeftijd), veel ziektes die vroeger dodelijk waren zijn nu goed te behandelen en uiteindelijk moet je toch ergens aan dood gaan. Als je bepaalde doodsoorzaken weg neemt, dan betekent het dat er per definitie andere doodsoorzaken zullen toenemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:10 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Voor het gevoel lijkt het aantal gevallen van kanker toe te nemen, kennelijk is dat dus feitelijk ook zo. Dan vraag ik me af: worden we meer blootgesteld aan een kankerverwekkende omgeving dan vroeger of stierven er vroeger net zoveel mensen aan kanker maar werd het aan iets anders toegeschreven?
En de overige 60? Want overal lees ik dat het er wel 80 per dag waren.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:46 schreef superniger het volgende:
Triest.
Wel deels zijn eigen schuld. Hij rookte vrijwillig 20 sigaretten per dag.
Ik probeer optimistisch te blijven. Het is wel de grootste voetballer die we hebben gehad.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kanker, en zeker longkanker (zeer slechte prognose), is niet echt een chronische ziekte te noemen. Het is in sommige gevallen te behandelen en te genezen, maar in veel gevallen is het nog steeds terminaal. HIV is aan de andere kant tegenwoordig wel te onderdrukken met medicijnen en daarmee inderdaad meer chronisch te noemen.
Kanker heeft juist hart- en vaatziekten een aantal jaar geleden ingehaald als belangrijkste doodsoorzaak: http://nos.nl/artikel/204(...)orzaak-nummer-1.html.
Door het chronisch te noemen bagatelliseer je de ziekte behoorlijk.
Heel erg bedankt. Hou zielsveel van haar.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:18 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Goed gedaan van je oma! De uitzondering op de regel waarschijnlijk..
Helaas geven de statistieken een heel duidelijk beeld. Longkanker heeft een zeer slechte prognose en meer dan de helft van de patiënten overlijdt binnen 5 jaar. Met uitzaaiingen erbij leven ze gemiddeld nog slechts twee jaar.
Ik hoop voor Johan dat het uiteindelijk allemaal meevalt en dat ze een behandeling vinden die goed werkt.
80 per dag?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:25 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En de overige 60? Want overal lees ik dat het er wel 80 per dag waren.
Stel dat je ongeveer 14 uur per dag wakker bent en je kan per uur ongeveer 10-15 sigaretten roken. Dan is het niet onmogelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:01 schreef Belgosome het volgende:
[..]
80 per dag?Dan rook je continu de hele dag door
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:44 schreef nickhguitar het volgende:
Altijd triest natuurlijk, maar laat dit een les zijn voor alle rokers.
Te triest.quote:
quote:Johan Cruijff is zeer ernstig ziek, zeggen diverse bronnen in Catalonië. Nederlands beste voetballer aller tijden kampt met longkanker. Onbekend is of Cruijff nog genezen of behandeld kan worden.
Cruijff (68) is deze week uitgebreid onderzocht. Mogelijk volgt later vandaag een medische verklaring over zijn fysieke toestand. De Johan Cruyff Foundation in Amsterdam bevestigt het gezondheidsprobleem van de voetballegende.
Barcelona, de club waar hij erg succesvol was (als speler én trainer), meldde eerder vandaag de diagnose longkanker. Eerder deze week zou de tumor zijn ontdekt.
Cruijffs hart is ook al langer een punt van zorg. In 1991 stopte hij na een hartinfarct met roken en trad op in een reclamespotje tegen roken.
Die is uitbehandeld dus. Triest.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:27 schreef SteelDogg het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)r-ernstig-ziek.dhtml
'Johan Cruijff zeer ernstig ziek'
[..]
Vast een Feyenoord hooliganquote:
quote:Tekst verklaring management:
In de afgelopen weken heeft Johan Cruijff medisch onderzoek laten verrichten in een ziekenhuis in Barcelona. Hierbij is longkanker vastgesteld. De onderzoeken zijn echter nog gaande. Omwille van de privacy van Johan en zijn familie en vanwege het feit dat de onderzoeken nog niet zijn afgerond, zijn verdere mededelingen op dit moment niet te geven. Wij hopen dat men de privacy van Johan en zijn familie wilrespecteren. Wanneer de onderzoeken zijn afgerond zullen wij hierover nader berichten.
Watquote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:27 schreef SteelDogg het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)r-ernstig-ziek.dhtml
'Johan Cruijff zeer ernstig ziek'
[..]
Zolang je er zelf maar om kon lachenquote:
Zojuist bevestigt dat Johan Cruijff longkanker heeft kwam bij het nieuws.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:33 schreef onlogisch het volgende:
Zijn Foundation heeft bevestigd, maar zijn woordvoerster spreekt het tegen?
Johan is ook eens kampioen geworden met Feyenoord, ik denk dat hij clubs overstijgt en gewoon een (inter)nationaal icoon is.quote:
Dit dusquote:
waarschijnlijk ligt ie al onder een wit laken. RIP.quote:
Zijn leven lang? Hij is toch in 1991 gestopt?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:31 schreef onlogisch het volgende:
Johan Cruijff heeft longkanker. Dat heeft zijn management in een verklaring bekendgemaakt. Over zijn toestand wil het management verder niets zeggen.
Cruijff, die zijn leven lang een verstokt roker is geweest, heeft diverse medische onderzoeken ondergaan om te achterhalen hoever de ziekte is gevorderd. De onderzoeken zijn nog niet afgerond.
[..]
Afgezien van het feit dat we ongezonder leven, worden we ook ouder, waardoor de kans groter is dat iemand een bepaalde ziekte ontwikkelt, en daarbij weten we nu veel vaker dat iemand kanker heeft.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:10 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Voor het gevoel lijkt het aantal gevallen van kanker toe te nemen, kennelijk is dat dus feitelijk ook zo. Dan vraag ik me af: worden we meer blootgesteld aan een kankerverwekkende omgeving dan vroeger of stierven er vroeger net zoveel mensen aan kanker maar werd het aan iets anders toegeschreven?
Xxl pakje Camelquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:26 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Is dat een xxl pakje shag? Of heb je die ook in sigarettenpakjes? Ik neem mijn opa maar weer als voorbeeld. Gestopt rond dezelfde periode als Cruijf en vorig jaar helaas overleden aan longkanker.
Als je een sigaret aansteekt begint het te roken.quote:
Alsof je ieder ziekenhuis langs moet gaan om iemand sterkte te wensenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:15 schreef BadderHaring het volgende:
Altijd een beetje sneu, mensen die op een forum iemand die ziek is sterkte gaan wensen, of gaan huilen dat het zo erg is en ontdaan zijn enzo.
Gaan die mensen ook wekelijks alle ziekenhuizen af om de terminalen daar sterkte te wensen, of is het alleen maar om even sociaal wenselijk te laten zien dat je zo'n goed mens bent.
Overdreven gedoe. Gewoon weer iemand door dood gaat aan kanker, zoals vele duizenden per dag.
Is allemaal even erg, Cruijff is niet meer dan een ander mens.
Anders leer je even lezen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:30 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Alsof je ieder ziekenhuis langs moet gaan om iemand sterkte te wensen
Autist
Dus jij wenst de mensen met wie jij een binding hebt ook geen sterkte toe, omdat er duizenden anderen zijn die er elke dag aan doodgaan? Nogal logisch dat je het alleen doet bij mensen met wie je op een één of andere reden iets hebt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:15 schreef BadderHaring het volgende:
Altijd een beetje sneu, mensen die op een forum iemand die ziek is sterkte gaan wensen, of gaan huilen dat het zo erg is en ontdaan zijn enzo.
Gaan die mensen ook wekelijks alle ziekenhuizen af om de terminalen daar sterkte te wensen, of is het alleen maar om even sociaal wenselijk te laten zien dat je zo'n goed mens bent.
Overdreven gedoe. Gewoon weer iemand door dood gaat aan kanker, zoals vele duizenden per dag.
Word jij nooit ontzettend moe van jezelf? Laat die mensen lekker..quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:15 schreef BadderHaring het volgende:
WTFquote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:15 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind dat je Immers hier tekort doet.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:24 schreef BadderHaring het volgende:
Nou ja, erg kut natuurlijk. Maar liever iemand die ik niet persoonlijk ken, dan iemand die ik wel persoonlijk ken.
Maar triest. Natuurlijk wel de beste voetballer die Ajax en Feyenoord ooit hebben gehad. En ook één van de beste troll-acties ooit uitgehaald door bij Feyenoord te gaan spelen.
Dit en daarbij heb ik iets minder medelijden bij mensen die dit krijgen nadat ze flink gerookt hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:15 schreef BadderHaring het volgende:
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Wisten jullie dat ik heel triest ben?
dudequote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Jij eerder, van dit forum.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Zalig zijn de triesten der zielloosheid.quote:
Over onze volksheld mogen we dat natuurlijk niet zeggen hé.quote:
Ga door jonge.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Over onze volksheld mogen we dat natuurlijk niet zeggen hé.
Over niemand behave zware criminelen zoals moordenaars en verkrachters wmbquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Over onze volksheld mogen we dat natuurlijk niet zeggen hé.
Nou zeg, wat een haat.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Triest.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zwijgquote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:20 schreef Tomatenboer het volgende:
tssssssssssssss moet dat nou?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Onbegrijpelijk idd. Deze man heeft het Nederlandse voetbal op de kaart gezet. Als je eens kijkt hoe hij behandeld wordt in bijv. Catalonië..quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Man, dat je niet eens fatsoenlijk kunt doen over iemand die longkanker heeft. Ook die teksten die ik heel af en toe voorbij zie komen. Wat heeft Cruijff iemand ooit aangedaan dat hij dit soort reacties verdient![]()
?
We kunnen de dag met elkaar beëindigen in vredigheid.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk idd. Deze man heeft het Nederlandse voetbal op de kaart gezet. Als je eens kijkt hoe hij behandeld wordt in bijv. Catalonië..
Het is gewoon een sieraad voor de sport. Onnavolgbaar en onbegrijpelijk in zijn uitspraken, maar gewoon een held.
Dat gezegd hebbende, kan ik me verder gewoon 10000% vinden in de post van Badderharing.
Dit ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Man, dat je niet eens fatsoenlijk kunt doen over iemand die longkanker heeft. Ook die teksten die ik heel af en toe voorbij zie komen. Wat heeft Cruijff iemand ooit aangedaan dat hij dit soort reacties verdient![]()
?
Ach , ik hoop dat je van beide nooit in je leven ermee te maken krijgt, ookal ken ik je niet...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef DonDruiper het volgende:
Darmkanker.. ohhhh wat erruuuggggg!!!
Longkanker.. eigen schuld.
Je hebt geen idee.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef DonDruiper het volgende:
quote:
Ik bedoel het sarcastisch hé.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:16 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ach , ik hoop dat je van beide nooit in je leven ermee te maken krijgt, ookal ken ik je niet...
Longkanker kan je trouwens ook krijgen als je je hele leven gezond leeft, niet rook niet drinkt, en gewoon domme pech hebt... Roken en luchtvervuiling verhogen de kans, maar iedereen heeft de kans het te krijgen.
Je brein ontgaat volledig de punch line....quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:02 schreef Divje het volgende:
[..]
Als je een sigaret aansteekt begint het te roken.
Wat wil je met deze post zeggen? Dat je autistisch bent?
Nou beste jongen wat is de punchline in die gejatte comment uit NWS? Ik doe niet lollig, reageer alleen op jouw matige poging tot.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:54 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Je brein ontgaat volledig de punch line....
Als jij kanker heb dan kan je daar ook niet zo lollig over blijven doen lijkt me.
Cruyff was gezegend met een extreme hoeveelheid talent.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:57 schreef Johnny_Angel het volgende:
Kun je nagaan hoe laag het niveau was in de tijd van Cruijff. Dat je met 20 sigaretten achter de kiezen gewoon een Ballon d'Or op kon halen.
Dat, en het negatieve effect van zijn roken werd teniet gedaan door het feit dat vrijwel alle (top)voetballers rookte als een ketter.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 08:51 schreef Piebe het volgende:
[..]
Cruyff was gezegend met een extreme hoeveelheid talent.
Daar hebben veel mensen nogal moeite mee als iemand zijn eigen weg gaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat, en het negatieve effect van zijn roken werd teniet gedaan door het feit dat vrijwel alle (top)voetballers rookte als een ketter.
Overigens was het niet alleen talent, daarmee doe je hem tekort. Het was, misschien wel vooral, zijn drive om de beste te zijn. En zijn vreselijke koppigheid daarin, waardoor hij zijn eigen weg ging. Overigens ook de reden waardoor heel veel collega's van hem een schurfthekel aan hem hadden/hebben, maar dat hoor je zelden in de media.
Klopt. Zal waarschijnlijk nog veel beter zijn geweest als hij vandaag de dag op zou zijn gekomen ipv 50 jaar geleden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:06 schreef Piebe het volgende:
[..]
Daar hebben veel mensen nogal moeite mee als iemand zijn eigen weg gaat.
Maar inderdaad, ook zijn motivatie was een reden dat ie zo sterk was.
Wat ik wil zeggen is Cruyff ook in deze tijd prima had meegekund.
En dus alles behalve een gedateerde voetballer was.
Dat laatste is een onmogelijke conclusie. Fysiek gelden er nu andere wetten en niet alles daarin is trainbaar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:06 schreef Piebe het volgende:
[..]
Daar hebben veel mensen nogal moeite mee als iemand zijn eigen weg gaat.
Maar inderdaad, ook zijn motivatie was een reden dat ie zo sterk was.
Wat ik wil zeggen is Cruyff ook in deze tijd prima had meegekund.
En dus alles behalve een gedateerde voetballer was.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:07 schreef Dven het volgende:
Zal ook gelijk oogkanker gekregen hebben als hij gisteren naar Ajax keek.
Hij kon ook goed biljarten en honkballenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 08:51 schreef Piebe het volgende:
[..]
Cruyff was gezegend met een extreme hoeveelheid talent.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sander_Simonsquote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef DonDruiper het volgende:
http://www.nu.nl/eten-en-(...)ekkende-stoffen.htmlquote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef DonDruiper het volgende:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sander_Simons
Jullie begrijpen wel dat ik dit sarcastisch bedoel hé?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:51 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/eten-en-(...)ekkende-stoffen.html
Dus....
Nu welquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[..]
Jullie begrijpen wel dat ik dit sarcastisch bedoel hé?
Jazeker. Ik onderstreep je punt alleen maar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[..]
Jullie begrijpen wel dat ik dit sarcastisch bedoel hé?
Grote onzin.quote:Overigens ook de reden waardoor heel veel collega's van hem een schurfthekel aan hem hadden/hebben, maar dat hoor je zelden in de media.
Vooral in de mythe van de grote heilige Johan blijven geloven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:13 schreef JCats het volgende:
[..]
Grote onzin.
Wel is het zo dat voetbalbestuurders en journalisten Cruijff vaak onheus hebben bejegend.
Als jij koppigheid als een slechte eigenschap ziet, kanker dan maar lekker door op Cruijff.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:37 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vooral in de mythe van de grote heilige Johan blijven geloven.
Koppigheid niet. Maar als dat resulteert in achterbaksheid en mensen persoonlijk aanvallwn , beschadigen en carrières kapot maken, dan geeft dat genoeg reden om hier en daar kritisch te zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:43 schreef JCats het volgende:
[..]
Als jij koppigheid als een slechte eigenschap ziet, kanker dan maar lekker door op Cruijff.
Volgens mij heeft het halve land kritiek op Cruijff, dus die opmerking van je snap ik even niet...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Koppigheid niet. Maar als dat resulteert in achterbaksheid en mensen persoonlijk aanvallwn , beschadigen en carrières kapot maken, dan geeft dat genoeg reden om hier en daar kritisch te zijn.
Cruijff heeft profijt van het Che Guevara en Mandela syndroom. Door zijn grootheid op 1 vlak durft niemand nog kritiek op de man te hebben.
Overigens een uiterst merkwaardige woordkeuze van je, dat 'kankeren'. Tamelijk respectloos in de context.
Ik denk dat je dat verkeerd inschat. Maar het gaat me vooral om de mensen binnen de club en het gros van de media.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:58 schreef Fargo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het halve land kritiek op Cruijff, dus die opmerking van je snap ik even niet...
Blijf je toch zitten.quote:
Schijnbaar is medeleven tonen treurig. Het is mijn ding ook niet, een actie terwijl de beste man nog leeft en het niet eens bekend is hoe ernstig het is, toch moeten anderen mensen lekker de ruimte krijgen. Imho.quote:
Kom op zeg. Je snapt toch ook wel dat dit nergens op slaat?quote:
Als mensen individueel medeleven willen tonen prima, maar door zo'n actie wordt het via peer-pressure opgedrongen. Dat is fout en zorgt voor onoprechtheid.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:44 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Schijnbaar is medeleven tonen treurig. Het is mijn ding ook niet, een actie terwijl de beste man nog leeft en het niet eens bekend is hoe ernstig het is, toch moeten anderen mensen lekker de ruimte krijgen. Imho.
Het zou mij tegenwoordig niet verbazen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:49 schreef BadderHaring het volgende:
Als de bedrijfsleider van de Albert Heyn kanker heeft gaan we toch ook niet met zijn alle in de rij bij de kassa staan klappen?
5 miljard mensen kennen hem.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je snapt toch ook wel dat dit nergens op slaat?
Gewoon een vent met kanker. Zoals zo velen. Als de bedrijfsleider van de Albert Heyn kanker heeft gaan we toch ook niet met zijn alle in de rij bij de kassa staan klappen?
En dat maakt hem meer mens? Dat veel mensen hem kennen? Lul niet zo slap man.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
5 miljard mensen kennen hem.
Vertel mij niks over kanker.
Zeg ik datquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En dat maakt hem meer mens? Dat veel mensen hem kennen? Lul niet zo slap man.
Ik weet niet wat je zegt, er komt zelden iets zinnigs van jouw toetsenbord vandaan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeg ik dat
Met jou valt niet te discussieren.
Dit bedoel ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:39 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je zegt, er komt zelden iets zinnigs van jouw toetsenbord vandaan.
Je bent nu overdreven de socialist aan het uithangen met je 'iedereen is gelijk' principe.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En dat maakt hem meer mens? Dat veel mensen hem kennen? Lul niet zo slap man.
Dat is inderdaad logisch. Hij krijgt meer aandacht, maar die aandacht wordt met zo'n wedstrijd-acties ook wel opgedrongen. Als iemand aandacht wil geven, dan moet hij dat doen. Prima, maar dit soort opgelegde acties daar heb ik niets mee.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:46 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Je bent nu overdreven de socialist aan het uithangen met je 'iedereen is gelijk' principe.
Cruijff heeft een land op de kaart gezet en duizenden mensen van entertainment voorzien, Ria Visser uit Raalte om maar wat op te noemen niet.
Dan zijn we het eens.quote:Dus ja, dan krijg je ook meer aandacht. Compleet logisch. Dat betekent verder niet dat het erger is als Cruijff het krijgt dan een willekeurig ander persoon.
quote:Positief nieuws Johan Cruijff
Johan Crujjff laat zaterdagochtend in een verklaring weten dat hij zeer positief is over zijn behandeling voor longkanker. "Na verschillende behandelingen kan ik zeggen dat de resultaten zeer positief zijn. Ik heb het gevoel dat ik bij rust met 2-0 voor sta, maar de wedstrijd is nog niet afgelopen", laat de Nederlandse voetballegende weten.
Cruijff gelooft er heilig in dat hij zal genezen van longkanker. "Met dank aan het uitstekende werk van de artsen, de steun van de mensen en mijn positieve instelling", verklaart Cruijff bij wie in oktober kanker werd geconstateerd. "Ik weet zeker dat ik uiteindelijk zal winnen."
Bron: Telegraaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |