abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157006063
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Onder Duitsland, Zweden en Nederland sowieso. Wat ook zo is.
En onder Frankrijk bijvoorbeeld, of Italië, of Spanje. Wat niet zo is.
pi_157006096
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze verlaten Turkije omdat ze daar ook geen toekomst hebben.
Mooi, terugsturen naar land van herkomst (Turkije) dus. Hoeveel zijn het er denk je?
pi_157006119
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan kun je inderdaad beter de schuld in schoenen van Merkel schuiven.
Merkel riep een beeld op dat er voor iedereen ruimte was in Duitsland. Nu blijkt ze dat niet waar te kunnen maken, daarmee zijn het in mijn ogen geen verstandige uitspraken geweest van Merkel.
pi_157006146
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, dat is dus iets anders dan oorlog he.

Deze groep mag je met recht gelukszoekers noemen.
Dat mag. Onze overheid ziet dat net even anders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157006209
quote:
15s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Merkel riep een beeld op dat er voor iedereen ruimte was in Duitsland. Nu blijkt ze dat niet waar te kunnen maken, daarmee zijn het in mijn ogen geen verstandige uitspraken geweest van Merkel.
Dat ontken ik ook nergens.

Maar wanneer ik met een verklaring kom die is gebaseerd op verhalen van vluchtelingen zelf, dan vraag je om een onderzoek. Roept iemand echter dat Merkel schuldig is aan de huidige instroom, dan is dat onderzoek niet langer nodig.
pi_157006223
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het beleid van de overheid nu is vooral crisismanagement zonder visie. Zelfs als de overheid het anders zou zien, staat het machteloos tegen de stroom vluchtelingen.
pi_157006262
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook vrij logisch inderdaad, maar er wordt nu gesuggereerd dat de woorden van Merkel direct invloed hebben op de vluchtelingenstromen. Dat is van een heel andere orde.

[..]

Er is geen enkele concrete aanleiding om te veronderstellen dat de woorden van Merkel ervoor zorgen dat mensen nu toch vooral Duitsland opzoeken. Duitsland was al behoorlijk in trek.
Haar houding en uitspraken hebben gezorgd voor een toename in de asielstroom. Kijk de statistiek er maar op na, vorig jaar 200.000 asielaanvragen in Duitsland, dit jaar 850.000 (schatting, die waarschijnlijk nog hoger uitvalt ook). Een stroom die (toevalligerwijs) vooral later dit jaar op gang kwam.
pi_157006283
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat? Ik begreep dat de IND aanzienlijke achterstanden heeft bij het verwerken van de stroom migranten. Het kan dus nog helemaal niet duidelijk zijn welke status de Nederlandse overheid de migranten toedicht.
pi_157006318
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Haar houding en uitspraken hebben gezorgd voor een toename in de asielstroom. Kijk de statistiek er maar op na, vorig jaar 200.000 asielaanvragen in Duitsland, dit jaar 850.000 (schatting, die waarschijnlijk nog hoger uitvalt ook). Een stroom die (toevalligerwijs) vooral later dit jaar op gang kwam.
Aha, en waarom is er dan ook een stijging te zien t.o.v. voorgaande jaren?
pi_157006340
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook nergens.

Maar wanneer ik met een verklaring kom die is gebaseerd op verhalen van vluchtelingen zelf, dan vraag je om een onderzoek. Roept iemand echter dat Merkel schuldig is aan de huidige instroom, dan is dat onderzoek niet langer nodig.
Al die asielzoekers die we voorbij zien trekken, willen toch echt naar de top drie. Niet Turkije, Griekenland, het hele Oostblok, de Balkan, Hongarije, Oostenrijk of Tsjechië. Wel naar Duitsland, Nederland en Zweden.

Duw je oogkleppen nog maar wat verder tegen je hoofd aan.
pi_157006343
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij schrijf ik dat nergens. Ik ga alleen niet op die posts in.
pi_157006398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Al die asielzoekers die we voorbij zien trekken, willen toch echt naar de top drie. Niet Turkije, Griekenland, het hele Oostbloks, de Balkan, Hongarije, Oostenrijk of Tsjechië. Wel naar Duitsland, Nederland en Zweden.

Duw je oogkleppen nog maar wat verder tegen je hoofd aan.
Natuurlijk geven ze de voorkeur aan Noordwest-Europa. Komt dat als een grote schok? Het is hier ook gewoon beter toeven.
pi_157006447
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk geven ze de voorkeur aan Noordwest-Europa. Komt dat als een grote schok? Het is hier ook gewoon beter toeven.
Nee, want dat weet ik al langer. Maar het is natuurlijk belachelijk dat wij het idee hebben de problemen van andere werelddelen hier op te kunnen lossen.
pi_157006507
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, want dat weet ik al langer. Maar het is natuurlijk belachelijk dat wij het idee hebben de problemen van andere werelddelen hier op te kunnen lossen.
Dat idee hebben wij hier dan ook niet.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 23:08:01 #75
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157006592
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is geen enkele concrete aanleiding om dat te vermoeden, integendeel. Anders zou het aantal asielaanvragen hier ook niet gestegen zijn in de tijd dat het beleid juist strenger werd ingericht. En het is vrij tegenstrijdig met de eerdergenoemde positie van Hongarije.
Ontkennen dat Merkels uitspraak hier geen invloed op heeft gehad is gewoon naïef. Feit blijft gewoon dat men nu al grote problemen heeft met de opvang. En dan is er nog niet eens nagedacht over hoe het straks allemaal moet. Mensen laten veel te veel hun gevoel spreken zonder over de gevolgen na te denken. Dan heb je nog de EU en landelijke politici die bang zijn om daadkrachtige maatregelen te nemen om deze stroom in te dammen. Enkel en alleen omdat ze bang zijn een stempel te krijgen.
Fade to Black
pi_157008162
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:08 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ontkennen dat Merkels uitspraak hier geen invloed op heeft gehad is gewoon naïef.
Die invloed blijkt vooralsnog nergens uit, integendeel.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 00:10:33 #77
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157008185
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die invloed blijkt vooralsnog nergens uit, integendeel.
Ach ik zal hier niet eens meer op in gaan, de waarheid blijft nou eenmaal hard voor mensen zoals jij. Blij jezelf maar lekker voor de gek houden, mij heb je er niet mee.
Fade to Black
pi_157008204
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook vrij logisch inderdaad, maar er wordt nu gesuggereerd dat de woorden van Merkel direct invloed hebben op de vluchtelingenstromen. Dat is van een heel andere orde.

[..]

Er is geen enkele concrete aanleiding om te veronderstellen dat de woorden van Merkel ervoor zorgen dat mensen nu toch vooral Duitsland opzoeken. Duitsland was al behoorlijk in trek.
Inderdaad dan zouden mensen op zijn minst de straat op moeten gaan om in hun eigen land Merkel te vereren voor het beleid en om tegen de eigen leiders te demonstreren.

Oh wacht...

[ Bericht 0% gewijzigd door Nintex op 22-10-2015 00:17:10 ]
pi_157008267
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:10 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ach ik zal hier niet eens meer op in gaan, de waarheid blijft nou eenmaal hard voor mensen zoals jij. Blij jezelf maar lekker voor de gek houden, mij heb je er niet mee.
1) Hongarije, het land wat uit alle macht asielzoekers buiten de deur wil houden staat in de top 5 van landen die de meeste asielaanvragen te verwerken krijgt. Dat op zichzelf is al vrij tegenstrijdig met de suggestie dat de woorden van Merkel invloed zouden hebben op het aantal asielaanvragen. Dan zou Hongarije immers op de laatste plaats staan.

Daarnaast hebben we in Nederland bijvoorbeeld ook al te maken met een stijging, terwijl het asielbeleid strenger is geworden dan voorheen. Veronderstellen dat er een causaliteit aan ten grondslag ligt botst ook hier weer mee.

2) Het aantal mensen wat ontheemd raakt stijgt ieder jaar, dus vluchten nog meer mensen dan voorheen naar Europa, en dus ook naar Duitsland.

3) Duitsland staat al langere tijd op nummer 1 wat betreft asielaanvragen, ook voordat Merkel hier iets over had gezegd nam het aantal asielaanvragen jaarlijks toe.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 00:21:22 #80
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157008341
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

1) Hongarije, het land wat uit alle macht asielzoekers buiten de deur wil houden staat in de top 5 van landen die de meeste asielaanvragen te verwerken krijgt. Dat op zichzelf is al vrij tegenstrijdig met de suggestie dat de woorden van Merkel invloed zouden hebben op het aantal asielaanvragen. Dan zou Hongarije immers op de laatste plaats staan.

Daarnaast hebben we in Nederland bijvoorbeeld ook al te maken met een stijging, terwijl het asielbeleid strenger is geworden dan voorheen. Veronderstellen dat er een causaliteit aan ten grondslag ligt botst ook hier weer mee.

2) Het aantal mensen wat ontheemd raakt stijgt ieder jaar, dus vluchten nog meer mensen dan voorheen naar Europa, en dus ook naar Duitsland.

3) Duitsland staat al langere tijd op nummer 1 wat betreft asielaanvragen, ook voordat Merkel hier iets over had gezegd nam het aantal asielaanvragen jaarlijks toe.
Ik ga hier niet eens meer op in. Je bent een van de grootste naïevelingen op dit forum.
Fade to Black
pi_157008361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:21 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ik ga hier niet eens meer op in. Je bent een van de grootste naïevelingen op dit forum.
Wel ja, op de man spelen. Sterk.
pi_157008386
quote:

[..]

Het aantal asielaanvragen is dit jaar in Duitsland verviervoudigd. Vooral later dit jaar kwam deze asielstroom op gang.

Waarom zou Hongarije op de laatste plaats staan? Hongarije staat toch onder Duitsland, Zweden en Nederland, landen die allemaal verder weg liggen van Syrië dan Hongarije.

Het aantal asielaanvragen hangt nu eenmaal van meerdere factoren af, welvaartniveau, sociale voorzieningen, de ligging van het land, de duur van de procedure, kans op verblijf, de mogelijkheden om familie over te halen, familie die er al woont etc.

Doe maar alsof Merkel hier geen invloed op heeft (of heeft gehad). Veel succes met die plaat voor je kop.
pi_157008387
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel ja, op de man spelen. Sterk.
Als de migranten in eigen land met borden van Merkel rondrennen lijkt het me wel duidelijk dat ze haar statements horen.
pi_157008504
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:24 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als de migranten in eigen land met borden van Merkel rondrennen lijkt het me wel duidelijk dat ze haar statements horen.
Lijkt er dan verdomd veel op inderdaad, heb je een bron en/of tekst?
pi_157008640
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lijkt er dan verdomd veel op inderdaad, heb je een bron en/of tekst?
quote:
They heard that German Chancellor Angela Merkel was welcoming Iraqis. "Each one said, 'I'm traveling,' 'I'm traveling,' 'I'm traveling,' " says Hussein. All want to be smuggled to Europe.
http://www.npr.org/sections/parallels/2015/09/05/437727526/with-eyes-on-europe-iraqis-line-up-to-leave-baghdad
pi_157008777
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:22 schreef valek het volgende:

[..]

Er is toen geen staatsgreep gepleegd.
Je hebt gelijk, de putsch was in 1923.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 01:00:06 #88
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157008858
Hoe gaan wij economische en politieke vluchtelingen van elkaar onderscheiden die uit Syrië komen? Want er zitten ook migranten tussen die best wel veilig waren in het gebied dat nog onder Assad zijn regime valt.
Fade to Black
pi_157008950
De Duitsers zitten in een vicieuze cirkel. Hoe meer mensen ze opvangen hoe meer mensen te horen krijgen van vrienden en familie dat ze in Duitsland welkom zijn. Tot op een gegeven moment de grenzen daadwerkelijk sluiten wat niet lang meer kan duren. En dan zal de horde zich verplaatsen naar het volgende doelwit. Het laat zich raden welk land.
pi_157008973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:00 schreef Achterhoker het volgende:
Hoe gaan wij economische en politieke vluchtelingen van elkaar onderscheiden die uit Syrië komen? Want er zitten ook migranten tussen die best wel veilig waren in het gebied dat nog onder Assad zijn regime valt.
Of het gebied van de Koerden, of het gebied van een extremistisch clubje waar de extremisten zich ook wel prettig voelen.

Antwoord op je vraag. Niet. Syriërs krijgen bijna allemaal een verblijfsstatus.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 01:17:56 #91
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157009050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Of het gebied van de Koerden, of het gebied van een extremistisch clubje waar de extremisten zich ook wel prettig voelen.

Antwoord op je vraag. Niet. Syriërs krijgen bijna allemaal een verblijfsstatus.
Komen we bij het volgende: Hoe onderscheiden al die mensen die van andere landen komen maar wel een Syrisch paspoort hebben weten te bemachtigen.
Fade to Black
pi_157009103
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:17 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Komen we bij het volgende: Hoe onderscheiden al die mensen die van andere landen komen maar wel een Syrisch paspoort hebben weten te bemachtigen.
Dat zal ook moeizaam gaan, je zou kunnen kijken naar het Arabische dialect dat mensen spreken en het uiterlijk. Er zijn Somaliërs die binnenkomen met een Syrisch paspoort. En er zullen, met deze druk, niet-Syriërs binnen komen als Syriër.
pi_157009228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 21:23 schreef Achterhoker het volgende:
Goed dat nu ook mensen zoals burgemeesters eens vertellen hoe het zit. Wellicht dat men nu een keer wil luisteren.
Zou ik inderdaad ook doen. Fuck die andere 10.891 burgemeesters, deze 200 zijn de enigen die wel weten hoe het zit.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 01:55:03 #94
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_157009301
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:17 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Niet. Iedereen is welkom.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 02:26:22 #95
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157009444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zou ik inderdaad ook doen. Fuck die andere 10.891 burgemeesters, deze 200 zijn de enigen die wel weten hoe het zit.
Dit speelt in heel Duitsland. Enkel hebben deze burgemeesters wel de ballen om eens tegengas te geven.
Fade to Black
  donderdag 22 oktober 2015 @ 06:44:06 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_157010051
quote:

[..]

Ik denk dat Hongarije netjes deed wat het als Dublin land moest doen,registreren van asielzoekers. Dat ze daarna allemaal doorgingen naar Duitsland was niet het probleem van Hongarije.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_157010070
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:12 schreef Nintex het volgende:

[..]

Inderdaad dan zouden mensen op zijn minst de straat op moeten gaan om in hun eigen land Merkel te vereren voor het beleid en om tegen de eigen leiders te demonstreren.

Oh wacht...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En dan de Duitse vlag ondersteboven. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157010172
De minister van Binnenlandse Zaken in de deelstaat Saarland geeft een nijpend inkijkje in de vluchtelingenproblematiek in Duitsland: http://www.welt.de/politi(...)ann-ist-was-los.html
pi_157010183
quote:
15s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 07:38 schreef Elfletterig het volgende:
De minister van Binnenlandse Zaken in de deelstaat Saarland geeft een nijpend inkijkje in de vluchtelingenproblematiek in Duitsland: http://www.welt.de/politi(...)ann-ist-was-los.html
Moet allemaal nog veel erger worden.
pi_157010275
quote:
15s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 07:38 schreef Elfletterig het volgende:
Goed artikel. Maar je moet het wel goed begrijpen. Het is in de eerste plaats een pleidooi voor betere samenwerking tussen instanties. Dat doet het Saarland nu dus, en Berlijn intussen ook. Alle instanties bij elkaar in één kantoor zodat een aanvraag in weken of dagen ipv. maanden afgehandeld wordt.
pi_157010395
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 19:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Welja, laten we de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw nog even dunnetjes overdoen.
Alleen daarom al is het beleid van Merkel super stom. Ze creëert onnodig haat en verzet met als mogelijke uitkomst dat er extreme partijen in het parlement komen.
pi_157010415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 19:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Welja, laten we de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw nog even dunnetjes overdoen.
godwin binnen 3 posts
pi_157010489
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 06:44 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik denk dat Hongarije netjes deed wat het als Dublin land moest doen,registreren van asielzoekers. Dat ze daarna allemaal doorgingen naar Duitsland was niet het probleem van Hongarije.
Nouja, wel dus. Als Hongarije netjes de vingerafdrukken neemt is Hongarije volgens Dublin verplicht ook de asielaanvraag te behandelen. Die vingerafdrukken nemen ze niet, waardoor mensen die in Duitsland komen en daar vingerafdrukken laten nemen opeens in de Duitse asielprocedure komen.

Dus als Hongarije alles netjes geregistreerd heeft krijgen ze binnenkort al die vluchtelingen netjes retour. Hongarije registreert daarom helemaal niet alles netjes, die kieperen ze gewoon met busladingen vol de grens over omdat de problemen hen ook boven het hoofd groeien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 08:43:20 #104
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157010503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 06:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En dan de Duitse vlag ondersteboven. :')
Tja, normaal steken ze de vlaggen van het vervloekte westen alleen in de fik, dus dan krijg je dit soort fouten.
pi_157010576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, de putsch was in 1923.
En die is mislukt, was een poging tot.
History became legend, legend became myth.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 09:18:41 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_157010853
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 08:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nouja, wel dus. Als Hongarije netjes de vingerafdrukken neemt is Hongarije volgens Dublin verplicht ook de asielaanvraag te behandelen. Die vingerafdrukken nemen ze niet, waardoor mensen die in Duitsland komen en daar vingerafdrukken laten nemen opeens in de Duitse asielprocedure komen.

Dus als Hongarije alles netjes geregistreerd heeft krijgen ze binnenkort al die vluchtelingen netjes retour. Hongarije registreert daarom helemaal niet alles netjes, die kieperen ze gewoon met busladingen vol de grens over omdat de problemen hen ook boven het hoofd groeien.
Initieel heeft Hongarije denk ik iedereen geprobeerd te registreren en omdat Merkel aan hadden gegeven dat Duitsland iedereen wel zou opnemen was het dus geen probleem voor Hongarije.

De situatie is nu wel anders, ik denk dat niemand meer registreert voor het geval de Duitsers toch weer teruggrijpen op Dublin en Hongarije in dat geval ineens met 100000 man opgescheept zit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 22 oktober 2015 @ 09:24:06 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157010907
Wanneer gaat de herverdeling volgens die geniale verdeelsleutel van de EU plaatsvinden eigenlijk?
pi_157011919
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 09:18 schreef nixxx het volgende:

[..]

Initieel heeft Hongarije denk ik iedereen geprobeerd te registreren en omdat Merkel aan hadden gegeven dat Duitsland iedereen wel zou opnemen was het dus geen probleem voor Hongarije.

De situatie is nu wel anders, ik denk dat niemand meer registreert voor het geval de Duitsers toch weer teruggrijpen op Dublin en Hongarije in dat geval ineens met 100000 man opgescheept zit.
De Hongaren spelen ook een smerig spelletje. Als ze mensen wel registreren worden ze haast op zeker afgewezen, zelfs als ze uit Syrië komen.
pi_157014345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer gaat de herverdeling volgens die geniale verdeelsleutel van de EU plaatsvinden eigenlijk?
Die vind al een tijdlang plaats. Alleen telkens in kleine aantallen en de lijst van te herverdelen asielzoekers stijgt alleen maar. Ook zijn er bij een paar noodvergaderingen weer nieuwe afspraken bij gekomen, dus dit gaat nog wel een tijdje door.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157099336
Waterkanon en aanhoudingen bij demonstraties in Keulen

In Keulen heeft de politie het waterkanon ingezet tegen radicaal-linkse betogers. Er zijn betogers opgepakt voor geweld tegen agenten, maar hoeveel dat er waren heeft de Duitse politie nog niet bekendgemaakt.

Er waren twee demonstraties bij het treinstation in het centrum van Keulen. Aan de ene kant van het station herdachten ongeveer duizend betogers van de actiegroep Hogesa (Hooligans tegen salafisten) dat ze precies een jaar geleden voor het eerst de straat opgingen.

Hogesa is een groepering van voetbalsupporters, rechts-extremisten en neonazi's die pleit voor het sluiten van de Duitse grenzen voor vluchtelingen uit het Midden-Oosten. Ook willen ze een verbod op de bouw van moskeeën in Duitsland. Het is een zusterorganisatie van Pegida, dat zijn oorsprong heeft in Dresden.

Vreedzaam
De aankondiging van de viering van '1 jaar Hodega' leidde tot een tegendemonstratie aan de andere kant van het station, waar ongeveer 10.000 mensen zich verzamelden met spandoeken met teksten als 'Geen mens is illegaal' en 'Vluchtelingen welkom'. Die betoging had aanvankelijk een vreedzaam karakter.

De onrust in Keulen werd veroorzaakt door radicaal-linkse activisten die zich onder de tegenbetogers hadden gemengd. Zij probeerden op te rukken naar de Hogesa-betogers en gooiden stenen naar de politie, die erin slaagde de twee groepen uit elkaar te houden.

Omdat de Hogesa-betoging vorig jaar leidde tot gevechten en gewonden, golden er vandaag strenge veiligheidsmaatregelen. Er waren ongeveer 3500 politiemensen op de been in het centrum van Keulen.
http://nos.nl/artikel/206(...)aties-in-keulen.html
pi_157099603
Dat is toch helemaal geen zusterorganisatie van Pegida?
pi_157099755
In Servie en Kroatie(?) liggen ze inmiddels op de begraafplaats (no joke)

pi_157223989
Weer grote vechtpartij in Duitse asielopvang

Door een massale vechtpartij in vluchtelingenopvang in het Duitse Itzehoe, boven Hamburg, zijn zes mensen gewond geraakt. Tijdens het uitdelen van eten raakten vrijdagavond zo'n vijftig mensen uit twee kampen in discussie, liet de politie zaterdag weten. Dat liep uit op vechten, waarbij ook met onder meer tafels en stoelen werd gegooid.

Bewakers probeerden de situatie onder controle te krijgen, maar de inzet van de politie was nodig om de vechtersbazen uit elkaar te halen. Onder de gewonden zijn twee bewakers. De politie pakte drie mannen tussen de 16 en 35 jaar op. Het loopt vaker uit de hand in opvangcentra voor asielzoekers in Duitsland. Begin oktober waren er bijvoorbeeld grote vechtpartijen in Braunschweig en Hamburg.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)se-asielopvang.dhtml
pi_157224306
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
Dat is toch helemaal geen zusterorganisatie van Pegida?
Nee, maar hun naam lijkt er wel naar te verwijzen dus is het een buitenkansje voor de NOS om Pegida in een kwaad daglicht te stellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157230423
quote:
9s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:02 schreef Lothiriel het volgende:
Wat is er met Frau Merkel gebeurd :'(

Was zo'n grote fan.
Misschien is zei wel slimmer dan rutte, je plukt de hoogopgeleiden eruit, laagopgeleiden kunnen werk doen wat de gemiddelde duitser niet wilt en tegelijk vang je bevolkingskrimp en vergrijzing op....
pi_157300222
Merkel destabilisiert Deutschland und Europa

Angela Merkels Flüchtlingspolitik bedeutet den Verzicht auf die wichtigsten Gestaltungsmittel der Politik. Mit ihrem Vorgehen nimmt die Bundeskanzlerin das Ende des Westens vorweg.

Bron:Frankfurter Algemeine
pi_157300321
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Merkel destabilisiert Deutschland und Europa

Angela Merkels Flüchtlingspolitik bedeutet den Verzicht auf die wichtigsten Gestaltungsmittel der Politik. Mit ihrem Vorgehen nimmt die Bundeskanzlerin das Ende des Westens vorweg.

Bron:Frankfurter Algemeine
Interessant en zorgwekkend tegelijk.

De teloorgang (zo zie ik het) is niet meer te stoppen lijkt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')