Vreselijk toch die oorlog in geheel Turkije. De 2e wereldoorlog is er niets bijquote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zorgde er hooguit voor dat Duitsland meer geliefd werd als eindbestemming. De stroom was toen echter al in volle gang.
Dat mensen nu vertrekken uit Syrië, Libanon en Turkije, is omdat de hoop op vrede op korte termijn goeddeels is vervlogen.
Lijkt mij een erg speculatieve stelling zo zonder onderzoek.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat mensen nu vertrekken uit Syrië, Libanon en Turkije, is omdat de hoop op vrede op korte termijn goeddeels is vervlogen.
Hongarije staat vijfde qua aanvragen? En Duitsland op één.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is geen enkele concrete aanleiding om dat te vermoeden, integendeel. Anders zou het aantal asielaanvragen hier ook niet gestegen zijn in de tijd dat het beleid juist strenger werd ingericht. En het is vrij tegenstrijdig met de eerdergenoemde positie van Hongarije.
Wat dacht je van de ligging in Europa, de opstelling van de landen daaromheen, de sociale voorzieningen in een land, de gehele asielprocedure enz. enz.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is geen enkele concrete aanleiding om dat te vermoeden, integendeel. Anders zou het aantal asielaanvragen hier ook niet gestegen zijn in de tijd dat het beleid juist strenger werd ingericht. En het is vrij tegenstrijdig met de eerdergenoemde positie van Hongarije.
Dan kun je inderdaad beter de schuld in schoenen van Merkel schuiven.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij een erg speculatieve stelling zo zonder onderzoek.
Hongarije zou uitgaande van jouw logica ergens onderaan eindigen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hongarije staat vijfde qua aanvragen? En Duitsland op één.
Ze verlaten Turkije omdat ze daar ook geen toekomst hebben.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vreselijk toch die oorlog in geheel Turkije. De 2e wereldoorlog is er niets bij
Dat lijkt me ook vrij logisch inderdaad, maar er wordt nu gesuggereerd dat de woorden van Merkel direct invloed hebben op de vluchtelingenstromen. Dat is van een heel andere orde.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de ligging in Europa, de opstelling van de landen daaromheen, de sociale voorzieningen in een land, de gehele asielprocedure enz. enz.
Je kan het zelf prima invullen.
Er is geen enkele concrete aanleiding om te veronderstellen dat de woorden van Merkel ervoor zorgen dat mensen nu toch vooral Duitsland opzoeken. Duitsland was al behoorlijk in trek.quote:Maar dat uitspraken van Merkel niet bepaald helpen in het vluchtelingenprobleem dat is bij iedereen duidelijk.
Onder Duitsland, Zweden en Nederland sowieso. Wat ook zo is.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hongarije zou uitgaande van jouw logica ergens onderaan eindigen.
Ja, dat is dus iets anders dan oorlog he.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze verlaten Turkije omdat ze daar ook geen toekomst hebben.
En onder Frankrijk bijvoorbeeld, of Italië, of Spanje. Wat niet zo is.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onder Duitsland, Zweden en Nederland sowieso. Wat ook zo is.
Mooi, terugsturen naar land van herkomst (Turkije) dus. Hoeveel zijn het er denk je?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze verlaten Turkije omdat ze daar ook geen toekomst hebben.
Merkel riep een beeld op dat er voor iedereen ruimte was in Duitsland. Nu blijkt ze dat niet waar te kunnen maken, daarmee zijn het in mijn ogen geen verstandige uitspraken geweest van Merkel.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kun je inderdaad beter de schuld in schoenen van Merkel schuiven.
Dat mag. Onze overheid ziet dat net even anders.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus iets anders dan oorlog he.
Deze groep mag je met recht gelukszoekers noemen.
Dat ontken ik ook nergens.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Merkel riep een beeld op dat er voor iedereen ruimte was in Duitsland. Nu blijkt ze dat niet waar te kunnen maken, daarmee zijn het in mijn ogen geen verstandige uitspraken geweest van Merkel.
Het beleid van de overheid nu is vooral crisismanagement zonder visie. Zelfs als de overheid het anders zou zien, staat het machteloos tegen de stroom vluchtelingen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat mag. Onze overheid ziet dat net even anders.
Haar houding en uitspraken hebben gezorgd voor een toename in de asielstroom. Kijk de statistiek er maar op na, vorig jaar 200.000 asielaanvragen in Duitsland, dit jaar 850.000 (schatting, die waarschijnlijk nog hoger uitvalt ook). Een stroom die (toevalligerwijs) vooral later dit jaar op gang kwam.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook vrij logisch inderdaad, maar er wordt nu gesuggereerd dat de woorden van Merkel direct invloed hebben op de vluchtelingenstromen. Dat is van een heel andere orde.
[..]
Er is geen enkele concrete aanleiding om te veronderstellen dat de woorden van Merkel ervoor zorgen dat mensen nu toch vooral Duitsland opzoeken. Duitsland was al behoorlijk in trek.
Waaruit blijkt dat? Ik begreep dat de IND aanzienlijke achterstanden heeft bij het verwerken van de stroom migranten. Het kan dus nog helemaal niet duidelijk zijn welke status de Nederlandse overheid de migranten toedicht.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat mag. Onze overheid ziet dat net even anders.
Aha, en waarom is er dan ook een stijging te zien t.o.v. voorgaande jaren?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Haar houding en uitspraken hebben gezorgd voor een toename in de asielstroom. Kijk de statistiek er maar op na, vorig jaar 200.000 asielaanvragen in Duitsland, dit jaar 850.000 (schatting, die waarschijnlijk nog hoger uitvalt ook). Een stroom die (toevalligerwijs) vooral later dit jaar op gang kwam.
Al die asielzoekers die we voorbij zien trekken, willen toch echt naar de top drie. Niet Turkije, Griekenland, het hele Oostblok, de Balkan, Hongarije, Oostenrijk of Tsjechië. Wel naar Duitsland, Nederland en Zweden.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook nergens.
Maar wanneer ik met een verklaring kom die is gebaseerd op verhalen van vluchtelingen zelf, dan vraag je om een onderzoek. Roept iemand echter dat Merkel schuldig is aan de huidige instroom, dan is dat onderzoek niet langer nodig.
Volgens mij schrijf ik dat nergens. Ik ga alleen niet op die posts in.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wanneer ik met een verklaring kom die is gebaseerd op verhalen van vluchtelingen zelf, dan vraag je om een onderzoek. Roept iemand echter dat Merkel schuldig is aan de huidige instroom, dan is dat onderzoek niet langer nodig.
Natuurlijk geven ze de voorkeur aan Noordwest-Europa. Komt dat als een grote schok? Het is hier ook gewoon beter toeven.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Al die asielzoekers die we voorbij zien trekken, willen toch echt naar de top drie. Niet Turkije, Griekenland, het hele Oostbloks, de Balkan, Hongarije, Oostenrijk of Tsjechië. Wel naar Duitsland, Nederland en Zweden.
Duw je oogkleppen nog maar wat verder tegen je hoofd aan.
Nee, want dat weet ik al langer. Maar het is natuurlijk belachelijk dat wij het idee hebben de problemen van andere werelddelen hier op te kunnen lossen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk geven ze de voorkeur aan Noordwest-Europa. Komt dat als een grote schok? Het is hier ook gewoon beter toeven.
Dat idee hebben wij hier dan ook niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, want dat weet ik al langer. Maar het is natuurlijk belachelijk dat wij het idee hebben de problemen van andere werelddelen hier op te kunnen lossen.
Ontkennen dat Merkels uitspraak hier geen invloed op heeft gehad is gewoon naïef. Feit blijft gewoon dat men nu al grote problemen heeft met de opvang. En dan is er nog niet eens nagedacht over hoe het straks allemaal moet. Mensen laten veel te veel hun gevoel spreken zonder over de gevolgen na te denken. Dan heb je nog de EU en landelijke politici die bang zijn om daadkrachtige maatregelen te nemen om deze stroom in te dammen. Enkel en alleen omdat ze bang zijn een stempel te krijgen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |