Nee hoor, alleen de jaren dat-ie niet in Nederland woonde. Rest blijft staan. Zou ook gek zijn, dan zou je je betaalde premie ook mee moeten krijgen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:12 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ben je ook niet je AOW kwijt als je officieel emigreert? Of behoud je je opgebouwde jaren zoals bij je pensioen?
Wie voor zijn 65e naar het buitenland vertrekt, levert AOW-pensioen in: 2% voor elk buitenlands jaar tot aan het 65e levensjaar.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:12 schreef waxmask het volgende:
Ben je ook niet je AOW kwijt als je officieel emigreert? Of behoud je je opgebouwde jaren zoals bij je pensioen?
Zal snel 67 worden, en dan jaarlijks een jaar erbij ongeveer.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Wie voor zijn 65e naar het buitenland vertrekt, levert AOW-pensioen in: 2% voor elk buitenlands jaar tot aan het 65e levensjaar.
Hadden ze het in het begin niet over ¤20.000 overwaarde?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op zich niet zo'n gekke aanname. Denk dat ze zo rond de eeuwwisseling een huis hebben gekocht en in 2007 was de huizenmarkt op z'n top. Dan is een tonnetje overwaarde ( zeker als je netjes hebt afgelost) niet eens zo heel speciaal.
Zou best kunnen, dan klopt mijn verhaal dus niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hadden ze het in het begin niet over ¤20.000 overwaarde?
Ja dat klopt, maar die wilden ze gebruiken om de toko op te knappen.... maar dat zou dus betekenen dat ze een volledige hypotheek op de hut ruïne zouden hebben kunnen krijgen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hadden ze het in het begin niet over ¤20.000 overwaarde?
Hoeveel zou dat bouwval gekost hebben, ¤40.000 ofzo? Als je dan ¤20.000 inbrengt is er wel een bank die dat wil financieren. Zeker in 2007.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar die wilden ze gebruiken om de toko op te knappen.... maar dat zou dus betekenen dat ze een volledige hypotheek op de hut ruïne zouden hebben kunnen krijgen?
Ze hebben 78k voor dat bouwval betaald.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:34 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hoeveel zou dat bouwval gekost hebben, ¤40.000 ofzo? Als je dan ¤20.000 inbrengt is er wel een bank die dat wil financieren. Zeker in 2007.
Dat is wel veel. Maar ook dan is er wel een bank die wil financieren wanneer je er 1/5 eigen geld in stopt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hebben 78k voor dat bouwval betaald.
Kan, maar dan moeten ze zo'n 60 k geleend hebben. Tegen de toch wat hogere rente in 2007, zeg een procent of 5, zijn ze nu dus een 500 ¤ per maand aan het lappen. En dat dus zeker nog een jaar of 10-15.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:45 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Dat is wel veel. Maar ook dan is er wel een bank die wil financieren wanneer je er 1/5 eigen geld in stopt.
Wow! Gekocht voor 78.000, 4 jaar ploeteren en investeren en dan voor 77.000 te koop. Die ze dus ook nog eens niet gaan krijgen. Het houdt niet op.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier staat hun huis te koop, 77.000 euro. Dat het een camping is (geweest) wordt niet beschreven.
En tussentijds een keer leeggeroofdquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:04 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wow! Gekocht voor 78.000, 4 jaar ploeteren en investeren en dan voor 77.000 te koop. Die ze dus ook nog eens niet gaan krijgen. Het houdt niet op.
Wel 2 hectare trouwens, aardig lappie! Alleen tamelijk incourant en waarschijnlijk een behoorlijke onbruikbare aggenebbis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
Pssst... de kinderen groeien nog steeds op hoor.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:32 schreef Deckard het volgende:
Beste uit deze aflevering dat de kinderen uiteindelijk nog de schade die ze is toegericht weer geheeld is. Jammer genoeg dat het opgroeien van de kinderen juist is gebeurd in de tijd dat ze die camping hadden en dus geen tijd.
Welke schade?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:32 schreef Deckard het volgende:
Beste uit deze aflevering dat de kinderen uiteindelijk nog de schade die ze is toegericht weer geheeld is. Jammer genoeg dat het opgroeien van de kinderen juist is gebeurd in de tijd dat ze die camping hadden en dus geen tijd.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]Ik hou mijn hart nu al vast voor als ze deze nieuwe ideeën een kans gaan geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het meest opmerkelijke vind ik het totale gebrek aan zelfinzicht. Dat het niet lukte met de camping ligt niet aan het feit dat ze veel te weinig geld meenamen om de boel te verbouwen en af te maken, nee, het ligt aan alle rampen die hun zijn overkomen.Terwijl je als regelmatige kijker van 'Ik Vertrek' al kunt incalculeren dat tegenslagen er altijd bij horen. En verder: ze hadden totaal geen geld, maar wel een papegaai, nieuwe fiets, en in Vlagtwedde weer twee nieuwe teckels...
![]()
Eens. Rampen kun je inderdaad niet voorkomen. Maar vooraf goed nadenken wat er kán gebeuren en wat je wel of niet kunt opvangen had al iets geholpen. En wat kritischer en zuiniger omgaan met geld wat je sowieso al niet hebt kan daarbij ook helpen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 07:22 schreef Rowlf het volgende:
Het meest opmerkelijke vind ik het totale gebrek aan zelfinzicht.
Ik las het ook, Senna/Fenna is vreemd.quote:Op zondag 18 oktober 2015 09:37 schreef Snoopyfrl het volgende:
Waarom heet Senna nu ineens Fenna? Ze missen de rust en de ruimte, daar hoeven ze niet voor terug naar Tsjechië, paar km verderop in Groningen staat ook de wereld aan verlaten (en vervallen) boerderijen te koop. Inderdaad, afgezien van de rampen was dit bij voorbaat gedoemd te mislukken. Ten eerste door het gebrek aan middelen om de boel goed uit de grond te stampen, ten tweede omdat je van een camping alleen sowieso bijna niet kunt bestaan. Ook als ze het wel redelijk neer hadden gezet, was het om die reden sappelen gebleven.
De jongste is bijna een tiener.quote:Op zondag 18 oktober 2015 00:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Pssst... de kinderen groeien nog steeds op hoor.
Die groeien ook nog steeds op.quote:
quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:17 schreef Adrie072 het volgende:
Was dit de laatste van de serie 10 jaar?
Volgende week komt Sara Kroos proberen grappig te doen op het tijdstip van Ik Vertrek.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:17 schreef Adrie072 het volgende:
Geen npo1 meer dan op zaterdagavond.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgende week komt Sara Kroos proberen grappig te doen op het tijdstip van Ik Vertrek.
Jammer geen André en Henka! Ondanks dat we weten dat ze niet meer in Griekenland zitten..quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:17 schreef Adrie072 het volgende:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ze worden aan het lijntje gehouden in de hondenzaak...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat kan je alleen in Nederland verkrijgen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:33 schreef Deckard het volgende:
[..]
Sociale omgang, opleidingsniveau, algemene kennis.
Ja want een lolquote:Op zondag 18 oktober 2015 14:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze worden aan het lijntje gehouden in de hondenzaak...
Dat vertellen ze en laten ze zelf al zien.quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat kan je alleen in Nederland verkrijgen?
Gratisquote:Op zondag 18 oktober 2015 15:55 schreef penny-wise het volgende:
Dat stukje met die v-snaar was wel hilarisch..
Wat een baas die zoon
Kind zal heus wel meekrijgen dat zijn ouder geen cent te makken hebben en dacht dat hij goed nieuws had.quote:
het houdt niet op, niet vanzelfquote:
Met je slippers door de bagger. Ik blijf wel gratis thuisquote:Op zondag 18 oktober 2015 10:08 schreef Badr_Harry het volgende:
Wat een zooitje daar op de camping
Na het zien van deze aflevering weet ik ff niet wat ik moet zeggen
Ik heb nergens gehoord dat het voor de kinderen beter is in Nederland, dat komt gewoon uit de duimquote:
Je heb dat zoontje ook niet horen zeggen dat ie zich 's winters kapot verveelde en dat de papegaai z'n beste vriendje was? En je hebt 'm terug in Nederland niet met al z'n vrienden zien voetballen?quote:Op maandag 19 oktober 2015 00:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb nergens gehoord dat het voor de kinderen beter is in Nederland, dat komt gewoon uit de duim
Ik moest lachen manquote:Op zondag 18 oktober 2015 15:55 schreef penny-wise het volgende:
Dat stukje met die v-snaar was wel hilarisch..
Wat een baas die zoon
Ja, z'n timing voor de punchline was erg goed.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:11 schreef Karina het volgende:
Vooral ook de ingelaste pauze van dat joch.
Je krijgt de v-snaar gratis opgestuurd
.......
Duurt wel drie maanden
Ik heb ook gehoord dat hij zich veel happier voelde en geen last had van zijn ADHD, zal allemaal wel 2 kanten hebben, maar het is gewoon een fabeltje dat je het op het Tsjechische plattelandquote:Op maandag 19 oktober 2015 16:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Je heb dat zoontje ook niet horen zeggen dat ie zich 's winters kapot verveelde en dat de papegaai z'n beste vriendje was? En je hebt 'm terug in Nederland niet met al z'n vrienden zien voetballen?
Dat zei zijn moeder, terwijl de lichaamstaal wel duidelijk was van het joch.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb ook gehoord dat hij zich veel happier voelde en geen last had van zijn ADHD
In Nederland is het wel wat beter geregeld, ook zit je in zo'n kutgat als Groningen. Daar is het wel zo dat er constant op gelet wordt of het niveau fatsoenlijk is.quote:zal allemaal wel 2 kanten hebben, maar het is gewoon een fabeltje dat je het op het Tsjechische platteland
slechter hebt dan ergens in een of ander plaatsje in Groningen. Zal allemaal lood om oud ijzer zijn
Nee, verloren tijd geweest dus.quote:Sws leer je Tsjechisch al heb je daar helaas niet heel veel aan buiten Tsjechie
Nou, een grasveld en een modderpoel. En in de verste verte geen reet te doen verder daar. En die ruïne nog erbij. Wat een treurnis.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:45 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat een afschuwelijke camping zo.
Waarom mensen uren in de auto gaan zitten voor zoiets is beyond me, dat kan ook gewoon op een camping in Drenthequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 00:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, een grasveld en een modderpoel. En in de verste verte geen reet te doen verder daar. En die ruïne nog erbij. Wat een treurnis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |