abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:35:16 #161
50430 Yuki
Student Midwife
pi_156854015
Gefeliciteerd, Estrys! *G* mooie naam O+

Bloesem :D
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_156854020
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156854035
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg bij de klossen zo'n douchekruk geleverd.. Snapte al niet waarom, maar dat is handig dus begrijp ik?
Verder kreeg ik ook een soort rugsteuntje voor in bed (dat vind ik nu al ideaal bij een boek lezen), en een ondersteek. Ik zal ergens wel wat hebben aangevinkt ipv alleen "klossen". :{
Ik vond het met weeën erg fijn om die onder de douche op te vangen. Alleen tussen de weeën door wilde ik per se zitten en tijdens de weeën wilde ik per se staan :') Achteraf toen had t dus wel fijn geweest om iets in de douche te hebben staan waar ik op kon zitten tussendoor. Voor mij gaat het dus echt om de bevalling zelf dat ik iets in de badkamer wil hebben.

Dat rugsteuntje :D ik heb een electrisch verstelbaar bed :P k zal de stekker er maar ns in doen dan :+
:)
pi_156854153
Gefeliciteerd Estrys! Mooie naam!
pi_156854215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vond het met weeën erg fijn om die onder de douche op te vangen. Alleen tussen de weeën door wilde ik per se zitten en tijdens de weeën wilde ik per se staan :') Achteraf toen had t dus wel fijn geweest om iets in de douche te hebben staan waar ik op kon zitten tussendoor. Voor mij gaat het dus echt om de bevalling zelf dat ik iets in de badkamer wil hebben.

Dat rugsteuntje :D ik heb een electrisch verstelbaar bed :P k zal de stekker er maar ns in doen dan :+
Ooohh ik had het precies hetzelfde tijdens de bevalling, en ik had thuis gewoon een goede klapstoel onder douche, maar in het ziekenhuis een heel laag krukje waardoor ik elke wee mezelf eerst op moest takelen. :+ iets relatief hoogs is dus een aanrader.
pi_156854223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ah! Dan moeten ze in t ziekenhuis maar een krukje in de douche zetten als ik dat ook wil :P .

Mijn bed is niet verstelbaar (ligt gewoon een platte lattenbodem in) dus dat rugsteuntje is dan wel handig. Als je je bed kan verstellen ist een beetje overbodig inderdaad 8)7 .

Bloesem: nee, ik heb de enveloppen weggezet en vriend mag ze tevoorschijn halen als de kaarten er in moeten en ze dan versturen. Anders blijf ik bezig }:| .
pi_156854279
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:46 schreef silliegirl het volgende:

Bloesem: nee, ik heb de enveloppen weggezet en vriend mag ze tevoorschijn halen als de kaarten er in moeten en ze dan versturen. Anders blijf ik bezig }:| .
Haha O+ ik ben toch ergens wel opgelucht dat jij ook gewoon dit soort dingen hebt ;)
pi_156854315
Gefeliciteerd Estrys! Mooie naam!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_156854364
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:50 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Haha O+ ik ben toch ergens wel opgelucht dat jij ook gewoon dit soort dingen hebt ;)
En geloof me: dat is echt gewoon niks voor mij. Meestal ben ik van het praktische "als t werkt ist goed". Maar nu? }:| Ik word er ook moe van.

Overigens plak ik ook meer aan vriend dan normaal hoor. Zo heb ik maandagochtend toen vriend naar zn werk moest ook zitten huilen omdat we de zondag geen tijd met zn 2en hadden gehad (lees: we waren de hele tijd thuis maar er was steeds bezoek), terwijl we in drukke weken soms enkel samen eten 's avonds en dan weer ons eigen ding gaan doen. Lang leve de hormonen, zullen we maar zeggen. Vriend had ook echt geen idee wat 'ie met me aan moest op dat moment trouwens :') .
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:11:47 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156854669
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:28 schreef Frummeltje86 het volgende:
Chanty!! :o :o Gefeliciteerd!!! *O* Samen in Z&G O+
Jeey *O* echt super dat je hier ook eindelijk zit O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:17:28 #171
52229 Chanty
pi_156854792
Ik was vergeten hoe zenuwslopend die eerste weken zijn :')
pi_156854818
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:04 schreef Lamb29 het volgende:
Nou idd die naam O+

marcek en ik kwamen net zowaar een kanshebber qua naam tegen.
Maar met de twijfel erbij omdat een leerling van mij ook die naam heeft. Voelt wat gek.
(Andere schrijfwijze wel) hier zijn meer dames in t onderwijs. Yay or nah?
Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik een mentorleerling met de naam die wij wilden. Nu is mijn dochter van augustus dus er zat vakantie tussen. Ik heb er verder geen problemen mee gehad qua associaties zeg maar.
pi_156854820
Het voelt alsof iemand heel hard tegen mijn schaambeen heeft getrapt als ik loop. En alsof ik teveel gedronken heb. Alles draait
pi_156854887
Ohh Daui da's mooi kak :* Doe je voorzichtig?

Sillie, ik ben ook heel praktisch en plannend normaal en was even bang dat ik de enige was die dit soort rare dingen voelde ;) Nog een paar weken, dan baby O+ Man zei gelukkig dat 'ie 't wel leuk en lief vond dat ik even zo aan hem hang itt normaal :@
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:31:22 #175
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156855083
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar dat is dus wel achteraf. Dat is het vervelende aan dit systeem. Dat je niet vooraf een optie hebt om toch gebruik te maken van bijvoorbeeld de 20 weken echo maar dat je dan geen registratie wenst in peridos, dat kan op dit moment niet.

Hoe dan ook Dot, ik ben het met je eens dat het ondoorzichtig is wat er allemaal met de gegevens gebeurd, dat er slecht of nauwelijks over voorgelicht wordt dát het überhaupt gebeurd en daarnaast dat het heel wat voeten in aarde heeft om er onder uit te komen.
Het staat in de folder, die wordt aan iedereen meegegeven bij de counseling(? Bij mij wel in elk geval). Met het instemmen voor deelname aan het SEO wordt impliciete toestemming voor de registratie van de gegevens verondersteld.
De wet kent idd geen mogelijkheid voor het weigeren van opname van gegevens in je dossier, dit moet dus altijd achteraf. Ik ken dat systeem verder niet, is het essentieel als onderdeel van de procedure?

Maar het verwijderen of anonimiseren van je gegevens is een laagdrempelige procedure. Je kan het gewoon zeggen, maar vaak wilt de zorgverlener het op schrift, dan schrijf je even een kort briefje. Ik geloof dat er op de site van het CBP voorbeeldbrieven staan.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156855119
In de categorie dingen die je tijdens een bevalling niet wil horen van een verloskundige in opleiding die de bevalling mag doen: 'nee dit is een derdejaars stage, die moest ik overdoen' :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156855309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:32 schreef Estrys het volgende:
In de categorie dingen die je tijdens een bevalling niet wil horen van een verloskundige in opleiding die de bevalling mag doen: 'nee dit is een derdejaars stage, die moest ik overdoen' :')
:') tactisch dat zij/hij dat zegt ook!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:43:31 #178
50430 Yuki
Student Midwife
pi_156855357
quote:
*noteert* :+

Mijn god, dat zég je toch niet... 8)7
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_156855424
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het staat in de folder, die wordt aan iedereen meegegeven bij de counseling(? Bij mij wel in elk geval). Met het instemmen voor deelname aan het SEO wordt impliciete toestemming voor de registratie van de gegevens verondersteld.
De wet kent idd geen mogelijkheid voor het weigeren van opname van gegevens in je dossier, dit moet dus altijd achteraf. Ik ken dat systeem verder niet, is het essentieel als onderdeel van de procedure?

Maar het verwijderen of anonimiseren van je gegevens is een laagdrempelige procedure. Je kan het gewoon zeggen, maar vaak wilt de zorgverlener het op schrift, dan schrijf je even een kort briefje. Ik geloof dat er op de site van het CBP voorbeeldbrieven staan.
Ja maar dat bedoel ik dus, het staat er wel in, klopt. Maar het is dus niet mogelijk om toch gebruik te maken van de SEO zonder je gegevens te laten registreren. En verder, het staat er heel erg beknopt in, maar veel verloskundigen bespreken het niet, dat peridos. Terwijl er wel vinkjes gezet moeten worden in het computersysteem dat het besproken is en dat cliënt akkoord is. Anders krijg ik een foutmelding in mn systeem zeg maar. Met het afgeven van de folder wordt dan een soort van de verantwoording afgeschoven zeg maar.
pi_156855429
quote:
Oh my :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156855439
quote:
:') :D

"Dit is mn eerste bevalling, spannend hè?!" :+
pi_156855443
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:41 schreef Svane het volgende:

[..]

:') tactisch dat zij/hij dat zegt ook!
De kraam vroeg er zachtjes naar hoeveelste jaars ze was ;) Ik zat net tussen twee weeën in :P
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:20:56 #183
52229 Chanty
pi_156856096
quote:
:D _O- :X
pi_156856811
Gefeliciteerd Estrys! *O*
pi_156856837
Van harte Estrys
pi_156857256
Van harte gefeliciteerd Estrys *O*
En zo'n opmerking wil je inderdaad niet horen tijdens de bevalling :')

Vandaag bij de vk was een studente aanwezig, het enige wat ik kreeg was een slap handje. Alsof je een koude dooie vis beetpakt, brrr...
pi_156857476
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd Estrys! 15 oktober kindjes zijn heul leuk O+
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Gefeliciteerd Estrys *O*
pi_156858276
Estrys die opmerking :D :X ! Niet al te handig, nee :') .

En sillie, lekker aan toegeven hoor, dat hormonsteren is soms best lekker toch? En wat is een lactosesetje als ik vragen mag :@ ? Dat ken ik niet?

Qua onderwijs: Ik merk dat ik zoveel namen tegenkom dat ik daar geen rekening mee houd. Maar.. als ik ooit een bijzonder vervelende leerling heb gehad dan komt die naam eigenlijk niet in aanmerking. Want dan blijf ik dat hoofd erbij zien :') . Maar bij leuke leerlingen vind ik vaak de naam ook extra leuk.

Ik merk trouwens dat ik een leuke jongensnaam vinden wel een stuk lastiger vind dan een leuke meisjesnaam!
pi_156858452
Estrys :X oei oei oei

Razz, dat was ik :@ ik bedoelde een lactatieset haha! Is een set waarmee je alle 'bemelkte' onderdelen van een kolfset kunt vervangen :) Dan hoef je geen hele nieuwe te kopen, maar is 'ie wel schoon.
pi_156858514
Oh sorry! I blame the zwangerschapsdementie :@ .
pi_156858986
Oh mensen, ik moet het even kwijt hoor. Afgelopen zondag en maandag een test gedaan, negatief (dag 9 en 10 na de ovulatie). Toen wist ik genoeg, aangezien ik bij beide kinderen en ook bij de miskraam toen al een positieve test had. Nou, gisteren netjes ongesteld geworden. Allemaal prima. En vandaag merk ik ineens dat het toch niet helemaal lekker doorzet. Dus ik gooi er net een test tegenaan en die is positief. Ik vind het heel spannend, zeker na de miskraam en nu een dag bloed enzo.

Duimen jullie O+ ?
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:19:20 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_156859027
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh mensen, ik moet het even kwijt hoor. Afgelopen zondag en maandag een test gedaan, negatief (dag 9 en 10 na de ovulatie). Toen wist ik genoeg, aangezien ik bij beide kinderen en ook bij de miskraam toen al een positieve test had. Nou, gisteren netjes ongesteld geworden. Allemaal prima. En vandaag merk ik ineens dat het toch niet helemaal lekker doorzet. Dus ik gooi er net een test tegenaan en die is positief. Ik vind het heel spannend, zeker na de miskraam en nu een dag bloed enzo.

Duimen jullie O+ ?
Ja! O+

Wordt een volle bak hele bijzondere baby's zo half juni zeg O+ O+
disclaimer
pi_156859031
Wauw groofsken, wat geweldig! Ik duim zeker! Voorzichtig gefeliciteerd :*
pi_156859094
Ohhhh ik duim mij vanaf nu suf! O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156859098
Groofsken wat tof O+ Ik duim voor je!
pi_156859151
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Duimen jullie O+ ?
Jaaaaaaaaaaa! O+
Half juni epicness! *O*
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:28:51 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_156859250
groofsken, als je bloed een innestelingsbloeding was is het ook niet gek dat je nu pas positief test. Dit ei had gewoon even tijd nodig om een fijn plekje in je buik te zoeken O+
disclaimer
pi_156859314
Hoe zou het met LB zijn? Die had de SEO vandaag toch?
pi_156859434
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar LB! Is alles goed? En is het echt een jongetje?
pi_156859497
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:28 schreef Stormqueen het volgende:
groofsken, als je bloed een innestelingsbloeding was is het ook niet gek dat je nu pas positief test. Dit ei had gewoon even tijd nodig om een fijn plekje in je buik te zoeken O+
Dat klinkt heel plausibel inderdaad. I hope so! :s)

LB, ik ben ook benieuwd. Ben niet heel erg bijgelezen nu, maar lees dat je de SEO hebt vandaag.
pi_156859589
De SEO van LB was vanavond toch?

Groofsken, wat spannend! Ik duim mee :) Midden juni kindjes zijn idd erg speciaal 8-)
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:41:52 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156859644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:39 schreef Dot. het volgende:
De SEO van LB was vanavond toch?

Groofsken, wat spannend! Ik duim mee :) Midden juni kindjes zijn idd erg speciaal 8-)
:Y

Ik duim voor je groof!
KuikenGuppy
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:42:20 #203
52229 Chanty
pi_156859662
Fingers are crossed groof!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:52:03 #204
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156859980
Jaaaa leuk groof!!
Nu een juni kindje. Heerlijk
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:57:41 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156860159
Groooooof wat spannend!! Ik duim voor je! :Y

En mijn echo was vanmiddag, maar ik moest daarna weer terug naar mn werk :')
Maarrrrrrr......

*drumroll*

We hebben een prachtig, druk, gezond jongetje gezien!!! *O* O+ *O*
pi_156860242
Ooooooh Groofs!! :o ♡♡♡ *O* ik duim heel hard en heel veel voor je O+ wat leuk!

LB leuk! Nu gericht op zoek naar namen en kleding enzo *O*
pi_156860591
boooh mn buik staat zo strak en is zo hard dat ik bij iedere beweging bang ben dat mn vliezen breken :') Het slaat echt helemaal nergens op maar boh wat een irritant gevoel zeg :D
pi_156860750
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:08 schreef mignonne het volgende:
boooh mn buik staat zo strak en is zo hard dat ik bij iedere beweging bang ben dat mn vliezen breken :') Het slaat echt helemaal nergens op maar boh wat een irritant gevoel zeg :D
Niet teveel niesen dan ;) En ach 't mag toch? :D

Groofs ik duim *O*
pi_156860865
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:13 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Niet teveel niesen dan ;) En ach 't mag toch? :D

Groofs ik duim *O*
neuh ik hoef nog niet nu hoor :P Vanaf volgende week ofzo mag wel. Ik zit zo stil mogelijk nu :P
pi_156860892
LB wat fijn! O+
Mooie jongetjes meisjes verdeling in maart :D

Bohhh ik was dat even vergeten die kramp omdat iemand de behuizing te krap vind worden.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156860902
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:08 schreef mignonne het volgende:
Ik doe mee. Ik wil onderhand niet eens meer bewegen, want elke beweging resulteert in een pijnlijke harde buik en/of kramp. Valt dat nog onder voorwerk? Ik twijfel een beetje over ervoor bellen..
pi_156860945
Bohh box Mignonne :+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156860962
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

neuh ik hoef nog niet nu hoor :P Vanaf volgende week ofzo mag wel. Ik zit zo stil mogelijk nu :P
Hahaha nu een week lang beentjes gekruisf ;) Nee hoor: minimignonne, blijf nog maar gewoon even binnen! Anders ga ik haar nog missen, omdat ik zelf nog zo lang moet O-)

LB een jommetje O+ gefeliciteeeerd
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:20:48 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156861013
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik doe mee. Ik wil onderhand niet eens meer bewegen, want elke beweging resulteert in een pijnlijke harde buik en/of kramp. Valt dat nog onder voorwerk? Ik twijfel een beetje over ervoor bellen..
Bij twijfel bellen. En nu hoef je nog niemand wakker te bellen ;).
KuikenGuppy
pi_156861334
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij twijfel bellen. En nu hoef je nog niemand wakker te bellen ;).
Sillie dr hotline zit dag en nacht paraat dus daar zou ik niet mee zitten :D

Heel eerlijk? Neuh daar zou ik niet voor bellen. Tenzij je jezelf echt bezorgd maakt dan moet je gewoon bellen natuurlijk.

Als de bevalling begonnen is merk je het echt heus. Als je een uur lang weeën hebt die elke 3-5 min komen in jouw geval ben je vroeg zat met bellen. Verder uiteraard bellen bij gebroken vliezen en bloedverlies.
Een gevoelige baarmoeder hoort ook een beetje bij de termijn, je baarmoeder is flinterdun nu en je baby wordt steeds groter natuurlijk dus dat het gevoelig wordt en reageert op alles is wel normaal :)
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:32:04 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156861514
Zo, man man wat een reeks appjes en telefoontjes van zo'n echo :') O+

Maar t was zo tof! Jongetje was loud 'n clear in beeld :') en hartstikke druk bezig. En toen ik in de wachtkamer zat voelde ik de eerste échte niet te missen *plok!* *O*
pi_156861515
Estrys, gefeliciteerd met je zoon! Wat een mooie naam O+

Groofsken *O* ik ga heel hard duimen!
pi_156861530
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:32 schreef LadyBlack het volgende:

Maar t was zo tof! Jongetje was loud 'n clear in beeld :') en hartstikke druk bezig. En toen ik in de wachtkamer zat voelde ik de eerste échte niet te missen *plok!* *O*
O+
pi_156861650
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Sillie dr hotline zit dag en nacht paraat dus daar zou ik niet mee zitten :D

Heel eerlijk? Neuh daar zou ik niet voor bellen. Tenzij je jezelf echt bezorgd maakt dan moet je gewoon bellen natuurlijk.

Als de bevalling begonnen is merk je het echt heus. Als je een uur lang weeën hebt die elke 3-5 min komen in jouw geval ben je vroeg zat met bellen. Verder uiteraard bellen bij gebroken vliezen en bloedverlies.
Een gevoelige baarmoeder hoort ook een beetje bij de termijn, je baarmoeder is flinterdun nu en je baby wordt steeds groter natuurlijk dus dat het gevoelig wordt en reageert op alles is wel normaal :)
Nu klinkt het net of ik een persoonlijke hotline heb :p , maar de afdeling in het ziekenhuis is inderdaad 24 per dag open en bemand, dus wakker bellen doe ik niemand.

Ik maak me ook niet echt zorgen, maar ik weet gewoon niet goed wat ik allemaal voel en wat ik hoor te voelen. Bovendien heb ik van die zeurende krampen die echt best lang blijven hangen, maar dat kan ook een beurs schaambot zijn omdat baby er weer tegenaan gebotst is.
Ik neem zo maar een paracetamol en dan ga ik naar bed. Misschien ook teveel gedaan vandaag.

En eh, baarmoeder flinterdun? :X Nu heb ik een beeld van zo'n waterballon die op knappen staat.. :')
Maar mn baarmoeder kan niet klappen toch? :@
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:43:43 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156861971
Nee alleen je vliezen oO<
pi_156862068
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nu klinkt het net of ik een persoonlijke hotline heb :p , maar de afdeling in het ziekenhuis is inderdaad 24 per dag open en bemand, dus wakker bellen doe ik niemand.

Ik maak me ook niet echt zorgen, maar ik weet gewoon niet goed wat ik allemaal voel en wat ik hoor te voelen. Bovendien heb ik van die zeurende krampen die echt best lang blijven hangen, maar dat kan ook een beurs schaambot zijn omdat baby er weer tegenaan gebotst is.
Ik neem zo maar een paracetamol en dan ga ik naar bed. Misschien ook teveel gedaan vandaag.

En eh, baarmoeder flinterdun? :X Nu heb ik een beeld van zo'n waterballon die op knappen staat.. :')
Maar mn baarmoeder kan niet klappen toch? :@
Nee joh die klapt niet! Die is ervoor gemaakt om een kind te dragen, weeën te doorstaan en het kind geboren te laten worden. Vertrouwen en no worries :)

In zulk soort gevallen als wat je omschrijft geef ik vaak het advies om een 2 pcm in te nemen, een warme douche nemen en naar bed te gaan. Als de bevalling begonnen is dan word je vanzelf weer wakker, als je baarmoeder gewoon overspannen is dan slaap je lekker en voelt ie vast beter morgen ;)

Als je echt heel veel harde buiken hebt kun je ook altijd nog een potje urine naar de huisarts brengen om blaasontsteking uit te laten sluiten.
pi_156862096
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
Nee alleen je vliezen oO<
Ghehe *splatsch*sproei* :') :D
pi_156862344
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee joh die klapt niet! Die is ervoor gemaakt om een kind te dragen, weeën te doorstaan en het kind geboren te laten worden. Vertrouwen en no worries :)

In zulk soort gevallen als wat je omschrijft geef ik vaak het advies om een 2 pcm in te nemen, een warme douche nemen en naar bed te gaan. Als de bevalling begonnen is dan word je vanzelf weer wakker, als je baarmoeder gewoon overspannen is dan slaap je lekker en voelt ie vast beter morgen ;)

Als je echt heel veel harde buiken hebt kun je ook altijd nog een potje urine naar de huisarts brengen om blaasontsteking uit te laten sluiten.
Kan je alleen harde buiken hebben van blaasontsteking? Ik heb verder 0,0 symptomen dan geloof ik. Ik moet niet bizar veel plassen,
geen pijn bij plassen en normaal ruikt mn urine raar bij ontsteking en das nu ook niet.
Nahjah als ik er morgen nog last van heb kan ik inderdaad voor de zekerheid even laten controleren natuurlijk.

Thanks voor de tips, 2 pcm zijn inmiddels in mn maag en ik ga met een beker warme melk mn bedje opzoeken! :)
pi_156862463
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:52 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Kan je alleen harde buiken hebben van blaasontsteking? Ik heb verder 0,0 symptomen dan geloof ik. Ik moet niet bizar veel plassen,
geen pijn bij plassen en normaal ruikt mn urine raar bij ontsteking en das nu ook niet.
Nahjah als ik er morgen nog last van heb kan ik inderdaad voor de zekerheid even laten controleren natuurlijk.
Ja dat kan. Tijdens zwangerschap kunnen andere klachten geheel ontbreken. Blaas en baarmoeder liggen tegen elkaar aan en als blaas geïrriteerd en geprikkeld is dan prikkelt hij de baarmoeder ook, hence de harde buiken.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:56:06 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156862495
Mijn buik doet t zelfde als die van Lamb, geeft ook protest bij t minste of geringste. Alleen een harde buik heb ik volgens mij nooit. Bij E ook maar 2x gehad ofzo. Of het moet mn eigen vetlaag zijn die ze maskeert :')
pi_156863336
Jaa estrys! Gefeliciteerd! *O* prachtige naam en mooie datum als bonus :P. en echt die vk in opleiding :') dat wil je idd niet horen bij je bevalling. Maar goed, lekker genieten nu :).

D0t en LB wat fijn van jullie goede echo's! En groofsken, ook mijn duimen draaien voor je :).
pi_156863561
Fijn LB *G*
pi_156864069
quote:
17s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:57 schreef LadyBlack het volgende:

Maarrrrrrr......

*drumroll*

Jaaaaaaaa! Prachtig! Druk! Gezond! Jongen! *O* *O* *O* *O*
pi_156864496
Estrys gefeliciteerd met jullie zoontje *O*. Die opmerking wil je tijdens een bevalling, echt niet horen :X

Volgens mij sta ik nu ook in de top 10, maar het duurt voor mij gevoel nog heel lang tot aan de bevalling, althans ik heb nog wel veel tijd nodig om mijn wat-te-doe-lijstje af te maken.

Lb een jongetje en een goede seo, super, weer een hele geruststelling.

Groofsken ik duim mee voor je.
pi_156864700
Gefeliciteerd Estrys O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 15 oktober 2015 @ 22:59:07 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156864975
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:26 schreef Svane het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa! Prachtig! Druk! Gezond! Jongen! *O* *O* *O* *O*
JA! *O*

Denk jij al iets of heb je je kop nog even in het zand?
pi_156865148
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:59 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

JA! *O*

Denk jij al iets of heb je je kop nog even in het zand?
Ik denk echt nog niks! Eerder had ik in m'n hoofd een heel stiekeme voorkeur maar dat is nu ook helemaal weg, hoop gewoon een blakende baby, in welke versie dan ook ;) ben wel nieuwsgierig! Na 3 november ga ik speculeren. *)
pi_156869030
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:32 schreef LadyBlack het volgende:

O+ zo gaaf!! E. krijgt een broertje *O*
pi_156869119
LB, *G* een jongen. Wat leuk. *G*
pi_156870910
Goodmorning! *O* wat een rust hier :)

Ik had een gare nacht, ieder uur wakker geweest want oudste was verkouden en kon niet slapen van dr verstopte neus :O keisneu. Dus nu even slapen, vanmiddag heeft jongste een kinderreceptie van de bruiloft van dr juf dus ik wilde dr enigszins fruitig bijlopen dan :') :D

Oeh en we hebben de "nood"opvang rond voor de meisjes voor als de bevalling begint. Ze kunnen naar ouders van vriendjes van de oudste als er wat aan de hand is. Fijn want die wonen hier vlak om de hoek.
pi_156871205
Leuk LB! Jongetjes zijn zo lief O+.

Ik was om half 6 wakker vanmorgen :'). Meh. En Billie wil al een paar nachten bij ons slapen na maanden dat niet te willen dus ik moet weer even wennen :+. Zou ie soms iets in de smiezen krijgen? Of aanvoelen ofzo.. Nou goed. Hij is ook verkouden. Kan het ook aan liggen :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156871606
Goedemorgen!

Hier ook niet echt fijn geslapen. Veel wakker van vage krampjes maar alles zit nog binnen. Verloor
gisteravond nog wel een restant slak (bah!).

Vandaag doe ik, behalve de toiletten schoonmaken, helemaal niks, heb ik besloten. :X
pi_156871721
Mijn kraamhulp schrijft briefjes op een servetje namens mijn baby bij het ontbijt. En hoe corny het ook klinkt ik <3 O+
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:46:34 #239
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_156872433
quote:
17s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:57 schreef LadyBlack het volgende:

Maarrrrrrr......

*drumroll*

Oh wat fijn!! O+

Groofs, ik duim mee!! Juni baby boks! :D

Vandaag 6 weken alweer :o
Ik ben gisteren om 20.30u helemaal ingestort, lag om 21.00u op bed en dat extra slapen heeft toch wel even goed gedaan!
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:46:54 #240
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_156872439
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:10 schreef Estrys het volgende:
Mijn kraamhulp schrijft briefjes op een servetje namens mijn baby bij het ontbijt. En hoe corny het ook klinkt ik <3 O+
O+
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')