Ik vond het met weeën erg fijn om die onder de douche op te vangen. Alleen tussen de weeën door wilde ik per se zitten en tijdens de weeën wilde ik per se staanquote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kreeg bij de klossen zo'n douchekruk geleverd.. Snapte al niet waarom, maar dat is handig dus begrijp ik?
Verder kreeg ik ook een soort rugsteuntje voor in bed (dat vind ik nu al ideaal bij een boek lezen), en een ondersteek. Ik zal ergens wel wat hebben aangevinkt ipv alleen "klossen".
Ooohh ik had het precies hetzelfde tijdens de bevalling, en ik had thuis gewoon een goede klapstoel onder douche, maar in het ziekenhuis een heel laag krukje waardoor ik elke wee mezelf eerst op moest takelen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vond het met weeën erg fijn om die onder de douche op te vangen. Alleen tussen de weeën door wilde ik per se zitten en tijdens de weeën wilde ik per se staanAchteraf toen had t dus wel fijn geweest om iets in de douche te hebben staan waar ik op kon zitten tussendoor. Voor mij gaat het dus echt om de bevalling zelf dat ik iets in de badkamer wil hebben.
Dat rugsteuntjeik heb een electrisch verstelbaar bed
k zal de stekker er maar ns in doen dan
Ah! Dan moeten ze in t ziekenhuis maar een krukje in de douche zetten als ik dat ook wilquote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vond het met weeën erg fijn om die onder de douche op te vangen. Alleen tussen de weeën door wilde ik per se zitten en tijdens de weeën wilde ik per se staanAchteraf toen had t dus wel fijn geweest om iets in de douche te hebben staan waar ik op kon zitten tussendoor. Voor mij gaat het dus echt om de bevalling zelf dat ik iets in de badkamer wil hebben.
Dat rugsteuntjeik heb een electrisch verstelbaar bed
k zal de stekker er maar ns in doen dan
Hahaquote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:46 schreef silliegirl het volgende:
Bloesem: nee, ik heb de enveloppen weggezet en vriend mag ze tevoorschijn halen als de kaarten er in moeten en ze dan versturen. Anders blijf ik bezig.
En geloof me: dat is echt gewoon niks voor mij. Meestal ben ik van het praktische "als t werkt ist goed". Maar nu?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:50 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hahaik ben toch ergens wel opgelucht dat jij ook gewoon dit soort dingen hebt
Jeeyquote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:28 schreef Frummeltje86 het volgende:
Chanty!!![]()
Gefeliciteerd!!!
Samen in Z&G
Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik een mentorleerling met de naam die wij wilden. Nu is mijn dochter van augustus dus er zat vakantie tussen. Ik heb er verder geen problemen mee gehad qua associaties zeg maar.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:04 schreef Lamb29 het volgende:
Nou idd die naam
marcek en ik kwamen net zowaar een kanshebber qua naam tegen.
Maar met de twijfel erbij omdat een leerling van mij ook die naam heeft. Voelt wat gek.
(Andere schrijfwijze wel) hier zijn meer dames in t onderwijs. Yay or nah?
Het staat in de folder, die wordt aan iedereen meegegeven bij de counseling(? Bij mij wel in elk geval). Met het instemmen voor deelname aan het SEO wordt impliciete toestemming voor de registratie van de gegevens verondersteld.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar dat is dus wel achteraf. Dat is het vervelende aan dit systeem. Dat je niet vooraf een optie hebt om toch gebruik te maken van bijvoorbeeld de 20 weken echo maar dat je dan geen registratie wenst in peridos, dat kan op dit moment niet.
Hoe dan ook Dot, ik ben het met je eens dat het ondoorzichtig is wat er allemaal met de gegevens gebeurd, dat er slecht of nauwelijks over voorgelicht wordt dát het überhaupt gebeurd en daarnaast dat het heel wat voeten in aarde heeft om er onder uit te komen.
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:32 schreef Estrys het volgende:
In de categorie dingen die je tijdens een bevalling niet wil horen van een verloskundige in opleiding die de bevalling mag doen: 'nee dit is een derdejaars stage, die moest ik overdoen'
*noteert*quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:32 schreef Estrys het volgende:
In de categorie dingen die je tijdens een bevalling niet wil horen van een verloskundige in opleiding die de bevalling mag doen: 'nee dit is een derdejaars stage, die moest ik overdoen'
Ja maar dat bedoel ik dus, het staat er wel in, klopt. Maar het is dus niet mogelijk om toch gebruik te maken van de SEO zonder je gegevens te laten registreren. En verder, het staat er heel erg beknopt in, maar veel verloskundigen bespreken het niet, dat peridos. Terwijl er wel vinkjes gezet moeten worden in het computersysteem dat het besproken is en dat cliënt akkoord is. Anders krijg ik een foutmelding in mn systeem zeg maar. Met het afgeven van de folder wordt dan een soort van de verantwoording afgeschoven zeg maar.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het staat in de folder, die wordt aan iedereen meegegeven bij de counseling(? Bij mij wel in elk geval). Met het instemmen voor deelname aan het SEO wordt impliciete toestemming voor de registratie van de gegevens verondersteld.
De wet kent idd geen mogelijkheid voor het weigeren van opname van gegevens in je dossier, dit moet dus altijd achteraf. Ik ken dat systeem verder niet, is het essentieel als onderdeel van de procedure?
Maar het verwijderen of anonimiseren van je gegevens is een laagdrempelige procedure. Je kan het gewoon zeggen, maar vaak wilt de zorgverlener het op schrift, dan schrijf je even een kort briefje. Ik geloof dat er op de site van het CBP voorbeeldbrieven staan.
Oh myquote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:32 schreef Estrys het volgende:
De kraam vroeg er zachtjes naar hoeveelste jaars ze wasquote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:41 schreef Svane het volgende:
[..]tactisch dat zij/hij dat zegt ook!
Hier ben ik het helemaal mee eens!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd Estrys! 15 oktober kindjes zijn heul leuk
Ja!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh mensen, ik moet het even kwijt hoor. Afgelopen zondag en maandag een test gedaan, negatief (dag 9 en 10 na de ovulatie). Toen wist ik genoeg, aangezien ik bij beide kinderen en ook bij de miskraam toen al een positieve test had. Nou, gisteren netjes ongesteld geworden. Allemaal prima. En vandaag merk ik ineens dat het toch niet helemaal lekker doorzet. Dus ik gooi er net een test tegenaan en die is positief. Ik vind het heel spannend, zeker na de miskraam en nu een dag bloed enzo.
Duimen jullie?
Jaaaaaaaaaaa!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh mensen, ik moet het even kwijt hoor. Afgelopen zondag en maandag een test gedaan, negatief (dag 9 en 10 na de ovulatie). Toen wist ik genoeg, aangezien ik bij beide kinderen en ook bij de miskraam toen al een positieve test had. Nou, gisteren netjes ongesteld geworden. Allemaal prima. En vandaag merk ik ineens dat het toch niet helemaal lekker doorzet. Dus ik gooi er net een test tegenaan en die is positief. Ik vind het heel spannend, zeker na de miskraam en nu een dag bloed enzo.
Duimen jullie?
Dat klinkt heel plausibel inderdaad. I hope so!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:28 schreef Stormqueen het volgende:
groofsken, als je bloed een innestelingsbloeding was is het ook niet gek dat je nu pas positief test. Dit ei had gewoon even tijd nodig om een fijn plekje in je buik te zoeken
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:39 schreef Dot. het volgende:
De SEO van LB was vanavond toch?
Groofsken, wat spannend! Ik duim meeMidden juni kindjes zijn idd erg speciaal
Niet teveel niesen danquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:08 schreef mignonne het volgende:
boooh mn buik staat zo strak en is zo hard dat ik bij iedere beweging bang ben dat mn vliezen brekenHet slaat echt helemaal nergens op maar boh wat een irritant gevoel zeg
neuh ik hoef nog niet nu hoorquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:13 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Niet teveel niesen danEn ach 't mag toch?
Groofs ik duim
Ik doe mee. Ik wil onderhand niet eens meer bewegen, want elke beweging resulteert in een pijnlijke harde buik en/of kramp. Valt dat nog onder voorwerk? Ik twijfel een beetje over ervoor bellen..quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:08 schreef mignonne het volgende:
boooh mn buik staat zo strak en is zo hard dat ik bij iedere beweging bang ben dat mn vliezen brekenHet slaat echt helemaal nergens op maar boh wat een irritant gevoel zeg
Hahaha nu een week lang beentjes gekruisfquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
neuh ik hoef nog niet nu hoorVanaf volgende week ofzo mag wel. Ik zit zo stil mogelijk nu
Bij twijfel bellen. En nu hoef je nog niemand wakker te bellenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:17 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik doe mee. Ik wil onderhand niet eens meer bewegen, want elke beweging resulteert in een pijnlijke harde buik en/of kramp. Valt dat nog onder voorwerk? Ik twijfel een beetje over ervoor bellen..
Sillie dr hotline zit dag en nacht paraat dus daar zou ik niet mee zittenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij twijfel bellen. En nu hoef je nog niemand wakker te bellen.
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:32 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, man man wat een reeks appjes en telefoontjes van zo'n echo![]()
Maar t was zo tof! Jongetje was loud 'n clear in beelden hartstikke druk bezig. En toen ik in de wachtkamer zat voelde ik de eerste échte niet te missen *plok!*
Nu klinkt het net of ik een persoonlijke hotline heb :p , maar de afdeling in het ziekenhuis is inderdaad 24 per dag open en bemand, dus wakker bellen doe ik niemand.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Sillie dr hotline zit dag en nacht paraat dus daar zou ik niet mee zitten![]()
Heel eerlijk? Neuh daar zou ik niet voor bellen. Tenzij je jezelf echt bezorgd maakt dan moet je gewoon bellen natuurlijk.
Als de bevalling begonnen is merk je het echt heus. Als je een uur lang weeën hebt die elke 3-5 min komen in jouw geval ben je vroeg zat met bellen. Verder uiteraard bellen bij gebroken vliezen en bloedverlies.
Een gevoelige baarmoeder hoort ook een beetje bij de termijn, je baarmoeder is flinterdun nu en je baby wordt steeds groter natuurlijk dus dat het gevoelig wordt en reageert op alles is wel normaal
Nee joh die klapt niet! Die is ervoor gemaakt om een kind te dragen, weeën te doorstaan en het kind geboren te laten worden. Vertrouwen en no worriesquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nu klinkt het net of ik een persoonlijke hotline heb :p , maar de afdeling in het ziekenhuis is inderdaad 24 per dag open en bemand, dus wakker bellen doe ik niemand.
Ik maak me ook niet echt zorgen, maar ik weet gewoon niet goed wat ik allemaal voel en wat ik hoor te voelen. Bovendien heb ik van die zeurende krampen die echt best lang blijven hangen, maar dat kan ook een beurs schaambot zijn omdat baby er weer tegenaan gebotst is.
Ik neem zo maar een paracetamol en dan ga ik naar bed. Misschien ook teveel gedaan vandaag.
En eh, baarmoeder flinterdun?Nu heb ik een beeld van zo'n waterballon die op knappen staat..
![]()
Maar mn baarmoeder kan niet klappen toch?![]()
Kan je alleen harde buiken hebben van blaasontsteking? Ik heb verder 0,0 symptomen dan geloof ik. Ik moet niet bizar veel plassen,quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee joh die klapt niet! Die is ervoor gemaakt om een kind te dragen, weeën te doorstaan en het kind geboren te laten worden. Vertrouwen en no worries![]()
In zulk soort gevallen als wat je omschrijft geef ik vaak het advies om een 2 pcm in te nemen, een warme douche nemen en naar bed te gaan. Als de bevalling begonnen is dan word je vanzelf weer wakker, als je baarmoeder gewoon overspannen is dan slaap je lekker en voelt ie vast beter morgen![]()
Als je echt heel veel harde buiken hebt kun je ook altijd nog een potje urine naar de huisarts brengen om blaasontsteking uit te laten sluiten.
Ja dat kan. Tijdens zwangerschap kunnen andere klachten geheel ontbreken. Blaas en baarmoeder liggen tegen elkaar aan en als blaas geïrriteerd en geprikkeld is dan prikkelt hij de baarmoeder ook, hence de harde buiken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Kan je alleen harde buiken hebben van blaasontsteking? Ik heb verder 0,0 symptomen dan geloof ik. Ik moet niet bizar veel plassen,
geen pijn bij plassen en normaal ruikt mn urine raar bij ontsteking en das nu ook niet.
Nahjah als ik er morgen nog last van heb kan ik inderdaad voor de zekerheid even laten controleren natuurlijk.
Jaaaaaaaa! Prachtig! Druk! Gezond! Jongen!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:57 schreef LadyBlack het volgende:
Groooooof wat spannend!! Ik duim voor je!
En mijn echo was vanmiddag, maar ik moest daarna weer terug naar mn werk![]()
Maarrrrrrr......
*drumroll*
We hebben een prachtig, druk, gezond jongetje gezien!!!![]()
![]()
JA!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:26 schreef Svane het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa! Prachtig! Druk! Gezond! Jongen!![]()
![]()
![]()
Ik denk echt nog niks! Eerder had ik in m'n hoofd een heel stiekeme voorkeur maar dat is nu ook helemaal weg, hoop gewoon een blakende baby, in welke versie dan ookquote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
JA!![]()
Denk jij al iets of heb je je kop nog even in het zand?
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:32 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, man man wat een reeks appjes en telefoontjes van zo'n echo![]()
Maar t was zo tof! Jongetje was loud 'n clear in beelden hartstikke druk bezig. En toen ik in de wachtkamer zat voelde ik de eerste échte niet te missen *plok!*
Oh wat fijn!!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:57 schreef LadyBlack het volgende:
Groooooof wat spannend!! Ik duim voor je!
En mijn echo was vanmiddag, maar ik moest daarna weer terug naar mn werk![]()
Maarrrrrrr......
*drumroll*
We hebben een prachtig, druk, gezond jongetje gezien!!!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:10 schreef Estrys het volgende:
Mijn kraamhulp schrijft briefjes op een servetje namens mijn baby bij het ontbijt. En hoe corny het ook klinkt ik <3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |