quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:32 schreef Estrys het volgende:
In de categorie dingen die je tijdens een bevalling niet wil horen van een verloskundige in opleiding die de bevalling mag doen: 'nee dit is een derdejaars stage, die moest ik overdoen'
*noteert*quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:32 schreef Estrys het volgende:
In de categorie dingen die je tijdens een bevalling niet wil horen van een verloskundige in opleiding die de bevalling mag doen: 'nee dit is een derdejaars stage, die moest ik overdoen'
Ja maar dat bedoel ik dus, het staat er wel in, klopt. Maar het is dus niet mogelijk om toch gebruik te maken van de SEO zonder je gegevens te laten registreren. En verder, het staat er heel erg beknopt in, maar veel verloskundigen bespreken het niet, dat peridos. Terwijl er wel vinkjes gezet moeten worden in het computersysteem dat het besproken is en dat cliënt akkoord is. Anders krijg ik een foutmelding in mn systeem zeg maar. Met het afgeven van de folder wordt dan een soort van de verantwoording afgeschoven zeg maar.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het staat in de folder, die wordt aan iedereen meegegeven bij de counseling(? Bij mij wel in elk geval). Met het instemmen voor deelname aan het SEO wordt impliciete toestemming voor de registratie van de gegevens verondersteld.
De wet kent idd geen mogelijkheid voor het weigeren van opname van gegevens in je dossier, dit moet dus altijd achteraf. Ik ken dat systeem verder niet, is het essentieel als onderdeel van de procedure?
Maar het verwijderen of anonimiseren van je gegevens is een laagdrempelige procedure. Je kan het gewoon zeggen, maar vaak wilt de zorgverlener het op schrift, dan schrijf je even een kort briefje. Ik geloof dat er op de site van het CBP voorbeeldbrieven staan.
Oh myquote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:32 schreef Estrys het volgende:
De kraam vroeg er zachtjes naar hoeveelste jaars ze wasquote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:41 schreef Svane het volgende:
[..]tactisch dat zij/hij dat zegt ook!
Hier ben ik het helemaal mee eens!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd Estrys! 15 oktober kindjes zijn heul leuk
Ja!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh mensen, ik moet het even kwijt hoor. Afgelopen zondag en maandag een test gedaan, negatief (dag 9 en 10 na de ovulatie). Toen wist ik genoeg, aangezien ik bij beide kinderen en ook bij de miskraam toen al een positieve test had. Nou, gisteren netjes ongesteld geworden. Allemaal prima. En vandaag merk ik ineens dat het toch niet helemaal lekker doorzet. Dus ik gooi er net een test tegenaan en die is positief. Ik vind het heel spannend, zeker na de miskraam en nu een dag bloed enzo.
Duimen jullie?
Jaaaaaaaaaaa!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh mensen, ik moet het even kwijt hoor. Afgelopen zondag en maandag een test gedaan, negatief (dag 9 en 10 na de ovulatie). Toen wist ik genoeg, aangezien ik bij beide kinderen en ook bij de miskraam toen al een positieve test had. Nou, gisteren netjes ongesteld geworden. Allemaal prima. En vandaag merk ik ineens dat het toch niet helemaal lekker doorzet. Dus ik gooi er net een test tegenaan en die is positief. Ik vind het heel spannend, zeker na de miskraam en nu een dag bloed enzo.
Duimen jullie?
Dat klinkt heel plausibel inderdaad. I hope so!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:28 schreef Stormqueen het volgende:
groofsken, als je bloed een innestelingsbloeding was is het ook niet gek dat je nu pas positief test. Dit ei had gewoon even tijd nodig om een fijn plekje in je buik te zoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |