Oja, we gaan ons aanpassen aan de islamitische asielzoekers met hun tere zieltjes. Man man man.quote:BUNSCHOTEN -
De gemeente Bunschoten-Spakenburg is bang dat vluchtelingen aanstoot nemen aan foto’s van bierdrinkende jongeren en de Amsterdamse Wallen.
Kiekjes van deze Hollandse taferelen zijn daarom uit voorzorg afgeplakt in de sporthal die woensdagavond is ingericht als noodopvang voor 150 migranten. Te confronterend, vindt de organisatie.
De foto’s zijn aangeleverd door een evenementenbureau om de kille sporthal wat op te fleuren. Maar te veel fleur is volgens de organisatie dus niet de bedoeling. ,,Er stond Moulin Rouge op", verklaart de organisatie de censuur. ,,En op het moment dat je maar enigszins aanstoot aan iets kunt geven, is het verstandig om dat van tevoren netjes af te plakken.”
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ureert_foto_s__.html
Lekker zinloos dan, want de sporthal is ingericht als opvangplek voor asielzoekers. Spakenburgse jongeren hebben daar op het moment niets te zoekenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Hallo zeg, waar hebben we het over Spakenburg...
Onder het mom van we doen het voor de nieuwe asielzoekers, proberen ze zo hun eigen jeugd te behoeden voor de slecte invloeden in de buitenwereld.
Zielig zeg.
Gewoon het goede moment afwachten, wat doen pikante foto's van een evenementenbureau trouwens in een sporthal in Bunschoten of Spakenburgquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lekker zinloos dan, want de sporthal is ingericht als opvangplek voor asielzoekers. Spakenburgse jongeren hebben daar op het moment niets te zoeken
De beheerder van de hal zag er geen probleem in, lijkt me.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon het goede moment afwachten, wat doen pikante foto's van een evenementenbureau trouwens in een sporthal in Bunschoten of Spakenburg
Maar je denkt dat ze op straat geen blijdschap of vrolijkheid tegenkomen? Juist dit soort confrontaties of dat nou feestgedrag is of andere normen en waarden kan je toch nooit ontwijken. Als dat zou betekenen dat het problemen oplevert dan hebben we een hele grote uitdaging.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik snap de spontane reacties van de mensen hierboven, maar ik denk er anders over.
De gemeente moest een noodopvang inrichten en heeft voor het afschotten van ruimtes materiaal van een evenementenbureau gehuurd. De afbeeldingen op het gebruikte materiaal zijn niet echt passend voor een sombere, sobere hal voor noodopvang van vluchtelingen. Ik kan me voorstellen dat Nederlanders die zouden worden opgevangen na een of andere natuurramp ook niet zo blij zouden worden van afbeeldingen van Tirolerfeesten en de Wallen.
Ditquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar je denkt dat ze op straat geen blijdschap of vrolijkheid tegenkomen? Juist dit soort confrontaties of dat nou feestgedrag is of andere normen en waarden kan je toch nooit ontwijken. Als dat zou betekenen dat het problemen oplevert dan hebben we een hele grote uitdaging.
je had van mij best in Aleppo geboren mogen worden hoorquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:53 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Man man man wat een land is ditEn maar toegeven aan alles en iedereen, mieterig schijtland is dit. Zelfde verhaal als met zwarte piet, waarom ben ik hier geboren.
Het is gewoon ongepast, of niet netjes. Dat hadden bejaarden of SGP'ers ook gevonden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar je denkt dat ze op straat geen blijdschap of vrolijkheid tegenkomen? Juist dit soort confrontaties of dat nou feestgedrag is of andere normen en waarden kan je toch nooit ontwijken. Als dat zou betekenen dat het problemen oplevert dan hebben we een hele grote uitdaging.
Dat wij iedere dag gechoqueerd/geconfronteerd worden met hoofddoeken dat is geen enkel probleem uiteraard.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind dat de vrijwilligsters in de opvang ook maar een hoofddoek moeten dragen. Gewoon om de asielzoekers niet te choqueren.
"gemeente Spakenburg"quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oja, we gaan ons aanpassen aan de islamitische asielzoekers met hun tere zieltjes. Man man man.
Onzin. Ik kom er zelf vandaan maar zo gereformeerd zijn ze niet hoor. Als het aan hunzelf lag werd helemaal niets afgeplakt en zelfs aangemoedigd. De meesten zijn zelf de grootste alcoholisten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Hallo zeg, waar hebben we het over? Gereformeerd Spakenburg...
Onder het mom van we doen het voor de nieuwe asielzoekers, proberen ze zo hun eigen jeugd te behoeden voor de slechte invloeden in de buitenwereld.
Zielig zeg.
Is dit daadwerkelijk een citaat?quote:,,En op het moment dat je maar enigszins aanstoot aan iets kunt geven, is het verstandig om dat van tevoren netjes af te plakken.”
Was ooit wel zo, maar is allang niet meer zo. Een groot deel van de jongeren drinkt veel alcohol of gebruikt zelfs drugs. De kerken stromen ook langzaam leeg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
"gemeente Spakenburg"
Dt die bepaalde plaatjes van 'on-christelijk' of 'on-zedelijk' gedrag liever afplakken, heeft volgens mij niks met islamisme of 'aanpassen eraan' te maken..
eerder vermoed ik dat ze in Spakenburg een grond-insteling hebben die erg dicht bij raikaal-religieuze islamieten ligt, maar hooguit een christelijke uitvoering daarvan is
Die conflicterende culturen hebben we al 30 jaar. Dat er nog steeds mensen zijn die bang zijn die confrontatie aan te gaan, maakt het alleen maar dat ze zwak zijn en hun eigen cultuur ondergeschikt vinden. Typische weg met ons mentaliteit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kan ff geen filmpjes bekijken nu. Het klinkt alleen zo cynisch met dat "enigszins", dus ik dacht misschien wat telegraaf-aandikkerij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kijk het filmpje maar via de bronlink
Bunschoten Spakenburgers zijn fundamentalistische gristenen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Echt waanzinnig dit. Wat is er mis met die mensen?
Maar wie betaalt jouw loon, uitkering, subsidies, renteaftrek, zorg? Je werkgever en de overheid. Dus ze krijgen gewoon hun eigen verzonnen geld weer terug .quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Niet? Zelfs over het pakje boter bij de supermarkt betaal je nog belasting.
Over dat loon betaal je ook gewoon weer inkomstenbelasting hoor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:48 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar wie betaalt jouw loon, uitkering, subsidies, renteaftrek, zorg? Je werkgever en de overheid.
ja maar wie bepaald dat jij überhaupt loon krijgt?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Over dat loon betaal je ook gewoon weer inkomstenbelasting hoor.
Naar de Wallen gaan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:47 schreef deedeetee het volgende:
Wil je hier komen dan pas je je aan. .
Inderdaad van de gekke. In Italie hebben ze daar gelukkig geen last van, gewoon doorgaan met het uitstellen van die lokale lekkernijen:quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oja, we gaan ons aanpassen aan de islamitische asielzoekers met hun tere zieltjes. Man man man.
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 11:53:56Welkom in Hollandistan. Wij passen ons wel aan dat hoeven jullie niet te doen. #knettergek #kominverzet https://t.co/YzuP9ysaTb reageer retweet
Ik vermoed een beetje dat dit idee ontstaan is bij het organiserende comité.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Moeten ze zelf weten. Niet zeuren over foto's o.i.d.
Dit speelt geert weer mooi in de kaart, en weer 2 zetels erbij hoppaaaquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:00 schreef Infection het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 11:53:56Welkom in Hollandistan. Wij passen ons wel aan dat hoeven jullie niet te doen. #knettergek #kominverzet https://t.co/YzuP9ysaTb reageer retweet
De uitleg is dat de gemeente denkt dat mensen iets denken, dat is de nieuwst hobby in Nederland. Ik denk dat jij denkt dat ..... en daarom gaan we ..... doen. Overigens niet zelden iets wat die mensen zelf ook graag willen doen, mogelijk vond deze christelijke gemeenteraad het wel iets te uitbundig maar wouden ze dat liever niet als argument gebruiken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou geen Aleppo maar liever in een land zoals bijv Amerika/Hongarije waar ze tenminste wel weten wat nationalisme is en die niet met zich laten sollen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:12 schreef Re het volgende:
[..]
je had van mij best in Aleppo geboren mogen worden hoor
verder is dit natuurlijk suf, maar om het gelijk een schijtland te noemen hierom ben je het inwonerschap niet echt waard
En terecht. Liever Wilders dan het achterlijke volk dat buigt voor de islam en de cultuur eromheen. Ik kom zelf uit dat dorp maar schaam mij er diep voor. En niet iedereen daar is een wereldvreemde gereformeerde, er is ook genoeg PVV- en VVD-aanhang. Maar blijkbaar in de lokale politiek niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dit speelt geert weer mooi in de kaart, en weer 2 zetels erbij hoppaaa
Mooizo, al die Geert haters en pro-vluchtelingen paupers helpen door deze onzin Geert juist in het zadel. Mooi werkquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
die bierdrinkende jongeren in Spakenburg zijn niet degenen die die afbeeldingen verbieden..quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Was ooit wel zo, maar is allang niet meer zo. Een groot deel van de jongeren drinkt veel alcohol of gebruikt zelfs drugs. De kerken stromen ook langzaam leeg.
Ik denk dat het afplakken meer te maken heeft met het feit dat de gemiddelde Spakenburger nooit met Syriërs of andere buitenlanders in aanraking gekomen is en er dus geen raad mee weet. Veel Spakenburgers zijn nogal wereldvreemde mensen.
Met zulke vijanden heb je geen vrienden nodig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:06 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Jij was natuurlijk liever ergens in een derde wereldland geboren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:53 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Man man man wat een land is ditEn maar toegeven aan alles en iedereen, mieterig schijtland is dit. Zelfde verhaal als met zwarte piet, waarom ben ik hier geboren.
Dit inderdaad. Verwachten dat asielzoekers hier integreren maar wel direct aanpassen aan hunquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die 'ouderen' waar jij het over hebt zijn de mensen die minstens 65+ zijn. De huidige generatie ouders is heel anders. En over alcohol nuttigen is in Spakenburg nog nooit moeilijk gedaan, het is zelfs een eeuwenoude traditie om bijvoorbeeld na de kerk bij elkaar te komen en alcohol te nuttigen. En ja, daar zitten de kinderen ook gewoon bij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die bierdrinkende jongeren in Spakenburg zijn niet degenen die die afbeeldingen verbieden..
bierdrinken doen de jongeren daar al eeuwen en drugs gebruiken ook, en dezelfde tijd zitten er allemaal ouderen iedere zondag in de kerk, die denken dat ze hun eigen jeugd moeten helpen door het liefst afbeeldingen te verbieden..
En Nee, dat verandert daar juist NIET.
Wat ze nu doen, is hun christelijk-fundamentalistische houding omtrent afbeeldingen van de Wallen of afbeeldingen van bierdrinkende jongeren, die zo al heel lang hebben.
dat heeft verder weinig met moslims of 'aanpasen aan de moslims' te maken... ook 10 jaar terug deden de personen in Spakenburg die het daar voor het zeggen hebben in het Verenigingsleven en de lokale Politiek precies hetzelfde..
wat dat betreft passen radicale moslims daar misschien wel goed tussen, zelfde soort van religieus-fundamentalisme
*proest*.. dus je wil beweren dat mensen in Spakenburg nu opeens niet meer zo moeilijk over bepaalde afbeeldingen doen, war ze vroeger regelmatig bv reclame's in Abri's verbodenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Die 'ouderen' waar jij het over hebt zijn de mensen die minstens 65+ zijn. De huidige generatie ouders is heel anders.
De huidige generatie niet nee. Degenen die zo moeilijk doen zijn vooral de bejaarden die nog oude denkwijzen bij zich dragen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
*proest*.. dus je wil beweren dat mensen in Spakenburg nu opeens niet meer zo moeilijk over bepaalde afbeeldingen doen, war ze vroeger regelmatig bv reclame's in Abri's verboden
Het is zo geweldig altijd, van die mensen die gaan besluiten wat anderen misschien wel aanstootgevend zullen vinden. Wat dachten ze van de mogelijkheid dat veel van die mensen weg gaan omdat ze een overheid die voor ze denkt zat zijn?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die mensen zijn net pas aangekomen, logisch dat je ze niet direct in HUN EIGEN WOONOMGEVING met deze dingen wilt confronteren. Natuurlijk moeten ze de NLse levensstijl leren accepteren, maar kom op, plaatjes van prostitutiewijken weghalen uit de 'woning' van mensen die net uit Syrië komen is niet 'ons aanpassen'. Dat is gewoon logisch nadenken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ons verwijten schoothodje te zijn van de VS, en dan dat land tegelijkertijd prijzen vanwege hun nationalisme.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Nou geen Aleppo maar liever in een land zoals bijv Amerika/Hongarije waar ze tenminste wel weten wat nationalisme is en die niet met zich laten sollen.
Ik heb helemaal niks met dit land (nooit gehad) en daarom ben ik hier later ook echt niet te vinden, dus dat inwonerschap boeit me niks. Altijd schoothondje zijn van Amerika etc, stelletje softies hier.
ah, dus blijven nu plaatjes van de wallen gewoon hangen in sportzalen in Spakenburg?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:00 schreef Infection het volgende:
[..]
De huidige generatie niet nee. Degenen die zo moeilijk doen zijn vooral de bejaarden die nog oude denkwijzen bij zich dragen.
Dat een merendeel overtuigd christen is ontken ik niet. Maar dat er plaatjes worden afgeplakt omdat het tegen het christelijke geloof in gaat? Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ah, dus blijven nu plaatjes van de wallen gewoon hangen in sportzalen in Spakenburg?
Ik weet niet of je door hebt waar we het hier over hebben, maar daar gaat het nu juist over... dat diezelfde denkwijze van 'aanstootgevende afbeeldingen verwijderen' hooguit nu opeens onder andere 'excuses' uitgevoerd wordt.. maar effectief is het precies hetzelfde..
De gemeente Spakenburg-Bunschoten is nog altijd een fundamenteel-christelijke gemeente; 40% van de bevolking stemt ChristenUnie. 13% SGP en 20% CDA, 10% stemt de "Christelijke Arbeiders Partij" en 7% de Spakenburgse Vrijheidspartij (een PVV-achtige partij gebaseerd op Bijbelvers Mattheüs 7:12)..
de enige niet-confessionele actieve partij is de VVD die minder dan 10% van de stemmen haalt..
beweren dat de 'confessionele' basis enkel iets van vroeger, is weinig overtuigend, Spakenburg-Bunschoten is en blijft gewoon een enorm sterk confessioneel-christelijk bolwerk..
Beweren dat ze zch daar 'aanpassen aan de Islam' is zelfs behoorlijk lachwekkend
Die mensen zitten er ook tussen hé.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef Hathor het volgende:
De eerste beelden die ik op het nieuws zag van Syriers die zojuist in Amsterdam waren aangekomen, was dat ze eerst een koud biertje gingen scoren op een terras.
die huidige generatie daar trouwt en neukt zich suf wanneer ze 18 zijn en zitten dan net zo braaf in de kerk af te geven op de slecht invloeden van de whekamp damesslipjesquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:00 schreef Infection het volgende:
[..]
De huidige generatie niet nee. Degenen die zo moeilijk doen zijn vooral de bejaarden die nog oude denkwijzen bij zich dragen.
Bijna mijn hele familie komt uit Bunschoten en niemand die zich daar druk over maakt. Behalve mijn oma natuurlijk.
En tegenwoordig staan er zelfs pikante dames in de Abri's, van bijvoorbeeld bepaalde lingeriemerken.
Het enige puntje waar nog wel moeilijk over gedaan wordt is de zondagsrust. Maar zelfs dat wordt al minder aangezien bepaalde horecagelegenheden gewoon op zondag geopend zijn. Zelfs tijdens bepaalde christelijke feestdagen waren de supermarkten geopend. Dat had niemand zich 10 jaar geleden voor kunnen stellen bij een dorp als Spakenburg.
Bron? Of zit je weer in de verzinsel-modus?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:24 schreef Re het volgende:
[..]
die huidige generatie daar trouwt en neukt zich suf wanneer ze 18 zijn en zitten dan net zo braaf in de kerk af te geven op de slecht invloeden van de whekamp damesslipjes
zo gaat dat meestal in die dorpen, zal eens kijken of daar iets over te vinden isquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bron? Of zit je weer in de verzinsel-modus?
Volgens mij draaf je een beetje door.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:30 schreef HardMetal het volgende:
We bukken hier in Nederland zo ver voorover. Is het niet verstandiger om hier de regels, wetten en gebruiken uit het eerste de beste kut moslimland in te voeren. Wij bukken toch wel voorover en de asielzoekers hoeft zich helemaal niet meer aan te passen.
Joden verboden, elke vrouw een schaamlap om haar hoofd, iedereen verplicht elke vrijdag naar de moskee, sharia in onze rechtbanken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |