Het is hier in Nederland de normaal te zaak van de wereld dat iemand een biertje drinkt. Als je als asielzoekers hier in dit land wilt wonen dan zal je met zulke dingen geconfronteerd worden. Het kunnen drinken van een biertje is een van de vele geneugten van dit land. Je zult je als asielzoekers dus moeten aanpassen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij draaf je een beetje door.
ik zeg helemaal niet dat ze dat nu zeggen te doen 'vanwege hun eigen christelijke geloof'..quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:01 schreef Infection het volgende:
Maar dat er plaatjes worden afgeplakt omdat het tegen het christelijke geloof in gaat?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Nou geen Aleppo maar liever in een land zoals bijv Amerika/Hongarije waar ze tenminste wel weten wat nationalisme is en die niet met zich laten sollen.
Ik heb helemaal niks met dit land (nooit gehad) en daarom ben ik hier later ook echt niet te vinden, dus dat inwonerschap boeit me niks. Altijd schoothondje zijn van Amerika etc, stelletje softies hier.
Denken dat mensen uit het Midden-Oosten allemaal alcohol links laten liggenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef Hathor het volgende:
De eerste beelden die ik op het nieuws zag van Syriers die zojuist in Amsterdam waren aangekomen, was dat ze eerst een koud biertje gingen scoren op een terras.
Klopt als een bus. Ik heb ooit de eer gehad om uitgenodigd te zijn op een bruiloft van een Turkse collega. Massaal. Er was een enorme zaal afgehuurd. Er waren zo'n 250 man. En de flessen Fanta op de tafel. Er was geen druppel alcohol in het pand. Toch werden we benaderd (als NL collega's van de bruidegom). Of wij ook wat wilden "drinken". Waren we niet op voorbereid en hebben we ook niet gedaan. Buiten het gebouw om het hoekje werd er wel degelijk geschonken, en iedereen wist ervan, maar er wordt gewoon niet over gepraat. En dan aan het einde van de avond de broer van de bruidegom dronken op de dansvloer, dat was geweldigquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Denken dat mensen uit het Midden-Oosten allemaal alcohol links laten liggen.
Jij komt echt te weinig in contact met deze mensen
breek me de bek niet open , laatst nog met een collega , ik wilde even 1 kast van me werk naar huis mee nemen , had dat netjes aan haar gevraagd of ze dat wilde doen , ze rijd immers ook voor de vluchtelingen inboedel en zo ...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Integratie werkt in dit land immers één kant op. Dit land is stapelgek geworden
Nee, dat zie je verkeerd, ik kom vaker met ze in contact dan me lief is. En uit je eerste zin laat je al meteen je niveau blijken, dus ga maar weg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Denken dat mensen uit het Midden-Oosten allemaal alcohol links laten liggen.
Jij komt echt te weinig in contact met deze mensen
Klinkt als een saai kutfeestje man.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:13 schreef Perox het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Ik heb ooit de eer gehad om uitgenodigd te zijn op een bruiloft van een Turkse collega. Massaal. Er was een enorme zaal afgehuurd. Er waren zo'n 250 man. En de flessen Fanta op de tafel. Er was geen druppel alcohol in het pand. Toch werden we benaderd (als NL collega's van de bruidegom). Of wij ook wat wilden "drinken". Waren we niet op voorbereid en hebben we ook niet gedaan. Buiten het gebouw om het hoekje werd er wel degelijk geschonken, en iedereen wist ervan, maar er wordt gewoon niet over gepraat. En dan aan het einde van de avond de broer van de bruidegom dronken op de dansvloer, dat was geweldig
Als je vaker in contact met mensen uit die landen komt, merk je ook vast dat het drinken min of meer stiekem gebeurt. In Saudi-Arabië gaan de jongeren of jongvolwassenen gewoon met de auto over de brug naar Bahrein om daar uit te gaan en alcohol te nuttigen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 05:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd, ik kom vaker met ze in contact dan me lief is. En uit je eerste zin laat je al meteen je niveau blijken, dus ga maar weg.
Geen kerstbomen meer in ziekenhuizen enz. Helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Integratie werkt in dit land immers één kant op. Dit land is stapelgek geworden
Nou nou dat is ook een beetje denigrerend niet ?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:28 schreef Infection het volgende:
Ik denk dat het afplakken meer te maken heeft met het feit dat de gemiddelde Spakenburger nooit met Syriërs of andere buitenlanders in aanraking gekomen is en er dus geen raad mee weet. Veel Spakenburgers zijn nogal wereldvreemde mensen.
Ben je er wel eens geweest? Het is nogal een besloten gemeenschap hoor en het rolt daar anders dan in normale plaatsen, die geen last hebben van die angstvallige en bekrompen gereformeerde sfeer.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 09:30 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nou nou dat is ook een beetje denigrerend niet ?
Omdat er niet veel buitenlanders en moslims in een bepaalde plaats wonen zijn ze nog niet gelijk wereldvreemd.
"He Henk, moeten die foto's hiero blijven hangen?"quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 09:39 schreef WHATSHESAID het volgende:
Mooi ook om te zien dat mensen hier massaal boos reageren op 'de vluchtelingen die de boel hier denken te bepalen'.
Wie heeft die plaatjes afgeplakt? Juist. Waaron doet hij dit? Omdat hij denkt dat vluchtelingen hier aanstoot aan nemen. Hebben de vluchtelingen dat geëist? Weten we überhaupt of zij hier aanstoot aan nemen?
Welnee, maar we geven ze wel gewoon de schuld.
Tokkies gonna tok.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 09:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"He Henk, moeten die foto's hiero blijven hangen?"
"Welke foto's?"
"Ja, die met die zuipkinderen en de hoerenbuurt."
"O ja, even kijken... Nou, plak maar gewoon effe af anders."
En zo haal je tegenwoordig de krant, waarna de wat minder goed gelukte mensen hysterisch beginnen te krijsen dat we al bijna de sharia ingevoerd hebben.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 09:39 schreef WHATSHESAID het volgende:
Mooi ook om te zien dat mensen hier massaal boos reageren op 'de vluchtelingen die de boel hier denken te bepalen'.
Wie heeft die plaatjes afgeplakt? Juist. Waaron doet hij dit? Omdat hij denkt dat vluchtelingen hier aanstoot aan nemen. Hebben de vluchtelingen dat geëist? Weten we überhaupt of zij hier aanstoot aan nemen?
Welnee, maar we geven ze wel gewoon de schuld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |