abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156712990
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij draaf je een beetje door.
Het is hier in Nederland de normaal te zaak van de wereld dat iemand een biertje drinkt. Als je als asielzoekers hier in dit land wilt wonen dan zal je met zulke dingen geconfronteerd worden. Het kunnen drinken van een biertje is een van de vele geneugten van dit land. Je zult je als asielzoekers dus moeten aanpassen.
Laatste ook zo'n zalig plan om asielzoekers te scheiden naar religie. Vrij je religie kunnen beleven en niet gediscrimineerd worden op religie zijn kernwaarden van Nederland. Als we ons conformeren naar alle grillen van moslim asielzoekers kunnen we Nederland beter transformeren naar Syrië of welk achtergebleven onverdraagzaam moslim land dan ook.
De vrijheden in Nederland zijn mij meer waard dan 10.000.000 levens van asielzoekers.
60 HRC
pi_156713678
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 15:01 schreef Infection het volgende:
Maar dat er plaatjes worden afgeplakt omdat het tegen het christelijke geloof in gaat?
ik zeg helemaal niet dat ze dat nu zeggen te doen 'vanwege hun eigen christelijke geloof'..
enkel dat dat leugenachtige en domme 'plaatjes afdekken omdat het aanstoot zou geven' daar al veel langer er sterk en diep inzit en niet pas gekomen is met de paar moslims die er nu opgevangen worden.

of ze het nu zeggen het vor het islamitische geloof te doen, of zoals voorheen eerder wegen hun christelijke instelling, is verder dicht bij elkaar liggend,

je kunt het bijna een zekere 'traditie' of 'cultuur' daar in Spakenburg noemen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 22:06:40 #78
111528 Viajero
Who dares wins
pi_156719961
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Nou geen Aleppo maar liever in een land zoals bijv Amerika/Hongarije waar ze tenminste wel weten wat nationalisme is en die niet met zich laten sollen.

Ik heb helemaal niks met dit land (nooit gehad) en daarom ben ik hier later ook echt niet te vinden, dus dat inwonerschap boeit me niks. Altijd schoothondje zijn van Amerika etc, stelletje softies hier.
_O-
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_156720003
We bukken eerder dan ik had verwacht, ik dacht dat we dit soort praktijken pas over twee maanden zouden krijgen.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 22:14:33 #80
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156720162
Ik kan me voorstellen dat die foto's worden weggehaald, kwestie dat het een opvangplek is. Maar die uitleg die eraan gegeven wordt is weer te erg voor woorden natuurlijk :').
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 22:25:28 #81
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156720509
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef Hathor het volgende:
De eerste beelden die ik op het nieuws zag van Syriers die zojuist in Amsterdam waren aangekomen, was dat ze eerst een koud biertje gingen scoren op een terras. :')
Denken dat mensen uit het Midden-Oosten allemaal alcohol links laten liggen :').

Jij komt echt te weinig in contact met deze mensen :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 22:28:07 #82
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156720598
Wat een randdebielen.
Weet je wat het gewoon is volgens mij?
Er zit zo'n sporthal met zo'n moderne mongool die zich niets aantrekt van de Spakenburgse bevolking. Die hangt gewoon moderne Nederlandse foto's op in zijn sporthal, en trekt zich niks aan van de bekrompen mentaliteit van de Spakenburgse elite. Alles goed en wel en deze types hebben dat maar te slikken.

Totdat... De sporthal wordt opgeëist in het kader van de asielzoekersellende. Op dat moment wordt er een commissie aangesteld die alles in het werk moet stellen om de opvang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Carte Blanche. Wat volgt is een soort bijltjesdag. De foto's worden "netjes" afgeplakt onder het mom van fatsoen versus de asielzoeker, maar het is natuurlijk interne terugpakkerij.

:r :r :r
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 22:29:55 #83
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_156720638
Integratie werkt in dit land immers één kant op. Dit land is stapelgek geworden 8)7
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 23:13:48 #84
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156722075
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Denken dat mensen uit het Midden-Oosten allemaal alcohol links laten liggen :').

Klopt als een bus. Ik heb ooit de eer gehad om uitgenodigd te zijn op een bruiloft van een Turkse collega. Massaal. Er was een enorme zaal afgehuurd. Er waren zo'n 250 man. En de flessen Fanta op de tafel. Er was geen druppel alcohol in het pand. Toch werden we benaderd (als NL collega's van de bruidegom). Of wij ook wat wilden "drinken". Waren we niet op voorbereid en hebben we ook niet gedaan. Buiten het gebouw om het hoekje werd er wel degelijk geschonken, en iedereen wist ervan, maar er wordt gewoon niet over gepraat. En dan aan het einde van de avond de broer van de bruidegom dronken op de dansvloer, dat was geweldig :)
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 23:31:11 #85
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_156722567
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Integratie werkt in dit land immers één kant op. Dit land is stapelgek geworden 8)7
breek me de bek niet open , laatst nog met een collega , ik wilde even 1 kast van me werk naar huis mee nemen , had dat netjes aan haar gevraagd of ze dat wilde doen , ze rijd immers ook voor de vluchtelingen inboedel en zo ...
ja zegt ze doe ik van de week wel even , nu 2 weken verder nog niets gebeurd , maar ze rijd wel elke dag met een auto vol spullen voor de vluchtelingen , maar voor hun eigen mensen hebben ze geen tijd :(

inmiddels nu wel de kast hier maar niet door haar ...

maar zo als ik de laatste tijd al zeg: voor de naaste buren en familie die in nood zitten kijken ze niet naar om , maar als het vluchtelingen zijn dan staan ze op de eerste rij , ( en dat dan wel voor een vreemde )
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_156725447
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd, ik kom vaker met ze in contact dan me lief is. En uit je eerste zin laat je al meteen je niveau blijken, dus ga maar weg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156725452
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 23:13 schreef Perox het volgende:

[..]

Klopt als een bus. Ik heb ooit de eer gehad om uitgenodigd te zijn op een bruiloft van een Turkse collega. Massaal. Er was een enorme zaal afgehuurd. Er waren zo'n 250 man. En de flessen Fanta op de tafel. Er was geen druppel alcohol in het pand. Toch werden we benaderd (als NL collega's van de bruidegom). Of wij ook wat wilden "drinken". Waren we niet op voorbereid en hebben we ook niet gedaan. Buiten het gebouw om het hoekje werd er wel degelijk geschonken, en iedereen wist ervan, maar er wordt gewoon niet over gepraat. En dan aan het einde van de avond de broer van de bruidegom dronken op de dansvloer, dat was geweldig :)
Klinkt als een saai kutfeestje man.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:09:19 #88
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156726144
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 05:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd, ik kom vaker met ze in contact dan me lief is. En uit je eerste zin laat je al meteen je niveau blijken, dus ga maar weg.
Als je vaker in contact met mensen uit die landen komt, merk je ook vast dat het drinken min of meer stiekem gebeurt. In Saudi-Arabië gaan de jongeren of jongvolwassenen gewoon met de auto over de brug naar Bahrein om daar uit te gaan en alcohol te nuttigen.

En nee ik ga niet weg natuurlijk, wat is dat nou weer voor dom geblaat :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156726159
Heerlijk toch hoe we ons massaal laten piepelen door die zogenaamde 'oorlog'slachtoffers.
Zonder wrijving geen glans
pi_156726280
Hoezo aanstoot? Laat ze lekker meteen wennen aan hoe het is hier. Als ze het niets vinden kunnen ze meteen weg.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:26:56 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156726298
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Geen kerstbomen meer in ziekenhuizen enz. Helemaal met je eens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:27:20 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156726306
Ik vind dit trouwens wel een enorm suffe actie, maar het zou me niet verbazen als die enorm paternalistische houding van die christenen daar ook een rol in speelt.

En wat ik vooral niet snap. Waarom hangen überhaupt kiekjes van De Wallen in een Spakenburgse sporthal :D?
pi_156726340
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:28 schreef Infection het volgende:
Ik denk dat het afplakken meer te maken heeft met het feit dat de gemiddelde Spakenburger nooit met Syriërs of andere buitenlanders in aanraking gekomen is en er dus geen raad mee weet. Veel Spakenburgers zijn nogal wereldvreemde mensen.
Nou nou dat is ook een beetje denigrerend niet ?
Omdat er niet veel buitenlanders en moslims in een bepaalde plaats wonen en omdat het merendeel nog praktizerend christen is zijn ze nog niet gelijk wereldvreemd.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:32:31 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156726361
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nou nou dat is ook een beetje denigrerend niet ?
Omdat er niet veel buitenlanders en moslims in een bepaalde plaats wonen zijn ze nog niet gelijk wereldvreemd.
Ben je er wel eens geweest? Het is nogal een besloten gemeenschap hoor en het rolt daar anders dan in normale plaatsen, die geen last hebben van die angstvallige en bekrompen gereformeerde sfeer.
pi_156726372
Dat maakt ze nog niet wereldvreemd.
Het is niet de Amish ofzo.
pi_156726412
Mooi ook om te zien dat mensen hier massaal boos reageren op 'de vluchtelingen die de boel hier denken te bepalen'.
Wie heeft die plaatjes afgeplakt? Juist. Waaron doet hij dit? Omdat hij denkt dat vluchtelingen hier aanstoot aan nemen. Hebben de vluchtelingen dat geëist? Weten we überhaupt of zij hier aanstoot aan nemen?
Welnee, maar we geven ze wel gewoon de schuld.
pi_156726489
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:39 schreef WHATSHESAID het volgende:
Mooi ook om te zien dat mensen hier massaal boos reageren op 'de vluchtelingen die de boel hier denken te bepalen'.
Wie heeft die plaatjes afgeplakt? Juist. Waaron doet hij dit? Omdat hij denkt dat vluchtelingen hier aanstoot aan nemen. Hebben de vluchtelingen dat geëist? Weten we überhaupt of zij hier aanstoot aan nemen?
"He Henk, moeten die foto's hiero blijven hangen?"
"Welke foto's?"
"Ja, die met die zuipkinderen en de hoerenbuurt."
"O ja, even kijken... Nou, plak maar gewoon effe af anders."

En zo haal je tegenwoordig de krant, waarna de wat minder goed gelukte mensen hysterisch beginnen te krijsen dat we al bijna de sharia ingevoerd hebben.
pi_156726532
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"He Henk, moeten die foto's hiero blijven hangen?"
"Welke foto's?"
"Ja, die met die zuipkinderen en de hoerenbuurt."
"O ja, even kijken... Nou, plak maar gewoon effe af anders."

En zo haal je tegenwoordig de krant, waarna de wat minder goed gelukte mensen hysterisch beginnen te krijsen dat we al bijna de sharia ingevoerd hebben.
Tokkies gonna tok.
pi_156726645
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:39 schreef WHATSHESAID het volgende:
:D
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:29:43 #100
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_156727022
Misschien is het een idee om de vrouwelijke vrijwilligers die helpen bij de opvang reeds te sluieren? De wereld op zijn kop! Als ik gasten thuis krijg is het in mijn huis dan plak ik toch ook geen foto's etc. af of pas ik mijn gebruiken toch ook niet aan ? Wat een verschrikkelijk vertoon van zwakte, heb hier weinig woorden voor dan dat het er onderhand op gaat lijken dat we graag geïslamiseerd willen worden.

[ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 12-10-2015 08:37:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')