abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:41:01 #151
285174 Evienne
never odd or even
pi_156686107
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:33 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Je hebt je P niet nodig om te starten met het tweede jaar en in het geval van een functiebeperking vervalt het hele BSA zelfs, zodat je zolang kunt aanmodderen als je wilt. Verder is een SLB'er een studieloopbaanbegeleider. Die is juist voor dit soort dingen. Daar kun je heen als je moeite hebt met een opdracht, de gang van zaken, alles wat met de opleiding te maken heeft. Dat is geen huilen, dat is gebruik maken van bestaande faciliteiten. En als er iemand onvoldoende werk zou leveren omdat ze dommer was ipv chronisch ziek zou ik haar ook uit m'n groepje willen laten zetten ja. Het is een opleiding, geen liefdadigheidsinstelling. :') Get aantal punten is gebaseerd op het aantal uur per persoon en TS moet dankzij dat meisje meer werk leveren waar dat meisje dan weer de punten voor krijgt. Dat is niet eerlijk en dat mag je best aankaarten.
Deze post in combinatie met jouw sig. De ironie ontgaat mij niet.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_156686110
Gewoon niet zo zeuren TS
pi_156686130
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet en dat bepaalt TS ook niet, of zij wel of niet deze opleiding aan kan.
Nee, maar het staat haar helemaal vrij aan te geven dat het meisje deze opdracht in ieder geval niet aan kan. Bij ons wordt dat overigens ook van je verwacht, dat je het aangeeft als iemand onvoldoende werk levert. En los van het feit dat TS geen inspraak heeft op de studiepunten van het meisje, mag hij natuurlijk gefrustreerd zijn dat het zo loopt, aangeven dat hij het er niet mee eens is en vervolgens haar stinkende best doen om zelf wel een fatsoenlijk resultaat te leveren. Wat is daar nou weer op tegen?
Your opinion of me is none of my business.
pi_156686151
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:41 schreef Evienne het volgende:

[..]

Deze post in combinatie met jouw sig. De ironie ontgaat mij niet.
Wel leuk dat je inhoudelijk blijkbaar niks op mijn post aan te merken hebt.
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:47:14 #155
285174 Evienne
never odd or even
pi_156686195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:33 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ik denk juist dat het beter is naar die slb'er te gaan. Iedereen weet immers dat zij er zelf weinig aan kan doen, dus dan heeft het weinig zin met haar te gaan zitten. Kan ze alleen maar allemaal de kritiek ontvangen die jij net beschreef.
Een gesprek aangaan over deze kwestie is natuurlijk niet gelijk aan een bak kritiek uitstorten over de zieke. Ze zouden als volwassenen naar een werkbare oplossing kunnen kijken voor dit jaar. Het is pas oktober! En ze geeft het nu al op? Bespreek het met de zieke, en ga dan naar de slb'er. Dan kun je zeggen, wij hadden wat moeite met het werk van de zieke, maar wij zijn op mijn initiatief tot deze oplossing gekomen. Wat zou beter zijn voor hun aller eindresultaten?
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:42 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, maar het staat haar helemaal vrij aan te geven dat het meisje deze opdracht in ieder geval niet aan kan. Bij ons wordt dat overigens ook van je verwacht, dat je het aangeeft als iemand onvoldoende werk levert. En los van het feit dat TS geen inspraak heeft op de studiepunten van het meisje, mag hij natuurlijk gefrustreerd zijn dat het zo loopt, aangeven dat hij het er niet mee eens is en vervolgens haar stinkende best doen om zelf wel een fatsoenlijk resultaat te leveren. Wat is daar nou weer op tegen?
Die slb'er weet heus wel van de ziekte en de bijbehorende moeilijkheden, ga daar maar vanuit. Om dat elke keer aan te geven, terwijl het niet aan de onwil van de zieke ligt, zegt wat over je karakter. Er zijn betere manieren om hiermee om te gaan, de dialoog aangaan met de zieke bijvoorbeeld om tot een oplossing te komen. Maar men wil liever directe genoegdoening. Dat zou dan ook meegenomen moeten worden in de beoordeling van Ts.
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_156686215
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:47 schreef Evienne het volgende:

[..]

Een gesprek aangaan over deze kwestie is natuurlijk niet gelijk aan een bak kritiek uitstorten over het onderwerp. Ze zouden als volwassenen naar een werkbare oplossing kunnen kijken voor dit jaar. Het is pas oktober!
Hoe kun je nu een nuttig gesprek hebben als je geen kritiek mag uiten, en je klachten hebt over iemands functioneren.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:51:19 #157
285174 Evienne
never odd or even
pi_156686264
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:48 schreef Westerling het volgende:

[..]

Hoe kun je nu een nuttig gesprek hebben als je geen kritiek mag uiten, en je klachten hebt over iemands functioneren.
Er zijn verschillende manieren om kritiek te leveren en die leer je ook op het hbo. Hoe zou het voor dat meisje voelen als ze niet betrokken wordt bij de groep, misschien niet eens weet dat het zo'n groot probleem is, en niet naar oplossingen wordt gezocht, maar plots door haar slb'er wordt benaderd omdat (één persoon uit) haar groepje al heeft besloten dat ze er niet meer bij mag?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:55:40 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156686332
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:42 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja, dat mag TS - overigens een zij - allemaal. Maar de slotsom kan nog steeds zijn dat zij en haar groepje mogelijk wel moeten blijven samenwerken met haar.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:05:30 #159
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_156686508
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:47 schreef Evienne het volgende:
Die slb'er weet heus wel van de ziekte en de bijbehorende moeilijkheden, ga daar maar vanuit. Om dat elke keer aan te geven, terwijl het niet aan de onwil van de zieke ligt, zegt wat over je karakter. Er zijn betere manieren om hiermee om te gaan, de dialoog aangaan met de zieke bijvoorbeeld om tot een oplossing te komen.
In feite maakt het natuurlijk geen drol uit of het onwil is of niet, het resultaat is dat ze niks bijdraagt :')

Ik vind dit best wel lastige dingen. Aan de ene kant vind ik dat je best rekening moet houden met mensen met een beperking, aan de andere kant: als je niet presteert ben je gewoon 'not up to it' of dat nou komt doordat je gehandicapt, chronisch ziek, dyslectisch, ADHD'er, dom of lui bent.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_156686591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:51 schreef Evienne het volgende:

[..]

Er zijn verschillende manieren om kritiek te leveren en die leer je ook op het hbo. Hoe zou het voor dat meisje voelen als ze niet betrokken wordt bij de groep, misschien niet eens weet dat het zo'n groot probleem is, en niet naar oplossingen wordt gezocht, maar plots door haar slb'er wordt benaderd omdat (één persoon uit) haar groepje al heeft besloten dat ze er niet meer bij mag?
Die zijn er inderdaad. En dat is allemaal heel zinnig als er daadwerkelijk wat op te lossen valt, maar als er redenen zijn voor het niet functioneren zal het gewoon niet zomaar op te lossen zijn. In dat geval is er weinig opbouwends aan kritiek.

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je dan met je groepje gaat zitten en de kritiek levert, zij dat ervaart zoals jij hier eerder hebt omschreven (dat ze je zwak vinden e.d.).
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:12:24 #161
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_156686642
Hoe groot is het groepje trouwens?
Als je met 5 of 6 bent maakt het niet zo heel veel uit als er eentje niks bijdraagt.
Laat haar gewoon koffie halen.
Dan gaat ze later op stage of in het echte leven wel een keer onderuit.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:25:29 #162
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156686879
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:18 schreef Evienne het volgende:
Wat voor ziektebeeld heeft ze?
Hoe zijn haar individuele cijfers?
Waarom ga je zelf niet naar het mbo?

[..]

Ze kan beter nu ze nog jong is al accepteren dat ze er alleen voor staat, gestigmatiseerd wordt en het niet gaat redden in het leven, nietwaar?
Beter je studiegenoten tegenhouden op school omdat je te koppig bent om de realiteit onder ogen te zien. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:38:42 #163
340720 SegalPowerInside
Life is short, go live
pi_156687181
quote:
13s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:28 schreef BeeGees het volgende:

Was ik het al niet helemaal mee eens, maar mijn groepje protesteerde niet dus wilde ik niet de spelbreker zijn. Maar ik sta er dus totaal niet achter en wil haar het liefste uit ons groepje hebben. Ik vind dat ze helemaal mee moet doen en als ze het niet aan kan maar eens een pauze moet gaan inlassen, maar wij zijn hier nu wel de dupe van en vorig jaar was dat ook al het geval bij projectgroepjes. Dus ik wil dat gaan voorstellen, maar ik wil ook weer niet overkomen als een bitch. En dan vraag ik me af of mijn inlevingsvermogen wel helemaal in orde is omdat ik zo denk, want de rest lijkt het nu wel prima te vinden. Ben ik dan zo hard dat ik het vervelend vind en vind dat wij geen maatschappelijk werkers zijn ofzo? ;(
Tuurlijk is het niet fijn dat iemand 'meelift'. Je hebt toch voldoende groepsgenoten die wel wat doen? Strijk eens over je hart en laat haar in het groepje, waarschijnlijk heeft ze het al moeilijk genoeg! O~)
Ik ben nieuw hier, maar het bevalt me wel.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:47:20 #164
285174 Evienne
never odd or even
pi_156687365
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:09 schreef Westerling het volgende:

[..]

Die zijn er inderdaad. En dat is allemaal heel zinnig als er daadwerkelijk wat op te lossen valt, maar als er redenen zijn voor het niet functioneren zal het gewoon niet zomaar op te lossen zijn. In dat geval is er weinig opbouwends aan kritiek.

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je dan met je groepje gaat zitten en de kritiek levert, zij dat ervaart zoals jij hier eerder hebt omschreven (dat ze je zwak vinden e.d.).
Ik voelde mij vooral machteloos in een hoek gezet door het achterbakse. Er niet bij betrokken worden. Taakverdeling maken zonder mij te consulteren. Mijn bijdrage niet willen bekijken, maar op het allerlaatste moment afkeuren. Een afspraak maken om te werken aan een project, op het laatste moment wijzigen, en dan bij slb'er gaan klagen dat ik er niet was terwijl ik door mijn ziekte lange voorbereidingstijd nodig heb. Dan leer je wel dat je niet voor jezelf op mag komen. Daarom pleit ik voor een directe aanpak, zodat ook de zieke wat in te brengen heeft. Dit kan voor het begrip wat betreft haar ziekte ook positief zijn. Desnoods met de slb'er erbij om het beschaafd te houden, maar haar buitensluiten is gewoon misselijk, en daar gaat de zieke juist slechter door functioneren in de groep, sterker nog, daar kan ze de rest van haar leven angst voor houden.

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar de overige cijfers van de zieke. Zijn die goed, dan zijn de capaciteiten er dus wel, en verdient ze toch ook een kans om te leren functioneren in een studiegroep? Dat leert ze niet als niemand met haar praat over het probleem en mogelijke oplossingen. Zijn die cijfers slecht, dan is het aan het einde van het schooljaar tijd om daarop beoordeeld te worden. Door haar nu uit het studiegroepje te werken, ontneemt ze haar elke kans. Het breekt haar zelfvertrouwen en de door haar gewenste toekomst om zelf een 8 in plaats van een 7 te halen. Over oneerlijk gesproken.
pi_156687452
Ik heb een paar keer meegemaakt dat medestudenten met een beperking jaren konden aanmodderen voor ze uit de droom geholpen werden. Iemand op het spw verlamd was aan haar benen die pas na een half jaar door de school verteld werd dat ze geen stage kon lopen zolang ze in die rolstoel zat, en geen stage was stoppen. Een meisje met dyslexie dat hbo-rechten deed en in haar derde jaar geen stageplek kon krijgen omdat ze geen fatsoenlijk woord op papier kreeg. Niet dat TS nu maar op de stoel van de school moet gaan zitten, maar het toont aan dat het scholen nog wel eens aan realiteitszin ontbreekt als ze studenten aannemen en daardoor zulke studenten jaren verspillen.

Ik gun iedereen, ook mensen met een chronische ziekte, de mogelijkheid om zich te ontplooien. Maar als je het niet aankan omdat je ziekte je zo enorm beperkt vind ik dat dat best gezegd mag worden en ook dat een opleiding de verantwoordelijkheid daarvoor moet nemen.

En indien mogelijk moeten mensen die chronisch ziek zijn meer begeleiding krijgen zodat ze beter zicht krijgen op wat wel en niet gaat en niet overmoedig ergens aan beginnen om dan halverwege teleurgesteld te raken omdat het toch niet lukt en niemand de ballen had het eerder te vertellen.
pi_156687605
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:47 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ik voelde mij vooral machteloos in een hoek gezet door het achterbakse. Er niet bij betrokken worden. Taakverdeling maken zonder mij te consulteren. Mijn bijdrage niet willen bekijken, maar op het allerlaatste moment afkeuren. Een afspraak maken om te werken aan een project, op het laatste moment wijzigen, en dan bij slb'er gaan klagen dat ik er niet was terwijl ik door mijn ziekte lange voorbereidingstijd nodig heb. Dan leer je wel dat je niet voor jezelf op mag komen. Daarom pleit ik voor een directe aanpak, zodat ook de zieke wat in te brengen heeft. Dit kan voor het begrip wat betreft haar ziekte ook positief zijn. Desnoods met de slb'er erbij om het beschaafd te houden, maar haar buitensluiten is gewoon misselijk, en daar gaat de zieke juist slechter door functioneren in de groep, sterker nog, daar kan ze de rest van haar leven angst voor houden.
Dan doet ie dat. Met z'n allen naar de slb'er.
quote:
Het breekt haar zelfvertrouwen en de door haar gewenste toekomst om zelf een 8 in plaats van een 7 te halen. Over oneerlijk gesproken.
Dit snap ik niet.

Edit: we zijn het gewoon niet helemaal eens en gaan dat ook niet worden geloof ik. We hoeven er niet over door te blijven emmeren.
pi_156687706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:57 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Wat? De samenwerking tussen ons 4 gaat prima, dat zij straks dezelfde punten krijgt terwijl ze niet of nauwelijks meewerkt is jammer, vind IK.
Dat lijkt je wel het meest hoog te zitten. Sta je er wel eens bij stil, dat iemand misschien ook een opleiding doet voor haar persoonlijke ontwikkeling, het onder de mensen te zijn, niet te vereenzamen. Gun haar iets... en laat de boordeling aan school over.

Het werken in een projectgroepje is maar een klein onderdeel van een opleiding, en misschien schieten jij en/of studiegenoten op een ander vlak wel tekort, maar krijg je evengoed je diploma straks.

Laat het een beetje los, wordt het allemaal een stuk leuker van, zowel voor jou als je zieke studiegenoot.

Heb je overigens wel eens voorgesteld dat zij in een groepje van 5 mee zou kunnen draaien, ipv 4? Dan ervaart iedereen iets minder druk?
Zolang er was is, is er leven.
pi_156687764
quote:
Door haar nu uit het studiegroepje te werken, ontneemt ze haar elke kans.
Want dit is haar laatste kans ofzo?

quote:
Het breekt haar zelfvertrouwen en de door haar gewenste toekomst om zelf een 8 in plaats van een 7 te halen. Over oneerlijk gesproken.
Alleen haalt ze die 8 of 7 niet zelf en dat wordt haar door meeliften ook ontnomen. Of is dat wel goed voor iemands zelfvertrouwen?
pi_156687870
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 09:05 schreef Evienne het volgende:
Je hebt vast om bepaalde redenen gekozen voor hbo in plaats van mbo, welke zijn dat? Je wil een fijne baan in de toekomst, je hebt een gezond stel hersens, je hebt een passie voor je studierichting?
Ik heb een vwo diploma gehaald, maar ik koos bewust voor een hbo studie. En om eerlijk te zijn begin ik daar steeds meer spijt van te krijgen en hebben docenten en mijn ouders gelijk gehad. Los daarvan heb ik een passie voor het vakgebied ik hopelijk mag werken later.

quote:
Gelden die redenen voor haar niet, omdat ze ziek is? Wat als ze nou net wat dommer was dan jullie, en daardoor slechtere (zesjes) bijdrages levert, terwijl ze 14 uur per dag studeert, zou je haar dan ook achter haar rug om uit het groepje willen werken?
Dat zou ik zo kunnen doen. Alleen doe ik het niet, want het is algemeen niet geaccepteerd en ik weet dus dat ik niet zo meelevend ben.

quote:
En doet het geen goed voor jouw competenties als je kan laten zien dat je kan samenwerken met iemand die moeite heeft met meekomen?
Ik kan het geen samenwerking noemen, ze is er de helft van de tijd niet. Snap jij dat?

quote:
Als je een gesprek met haar kan aanknopen om te zien of er mogelijkheden zijn waarbij zij, rekening houdend met haar capaciteiten, toch wat meer inbrengt? Zonder daarbij meteen bij je slb'er te gaan janken? Of achter haar rug om met andere groepsgenootjes en haar zo nog meer buiten te sluiten?
Dat hebben we dus al gedaan maar ik ben het niet eens met de afspraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeeGees op 08-10-2015 13:36:18 ]
pi_156688156
quote:

[..]

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar de overige cijfers van de zieke. Zijn die goed, dan zijn de capaciteiten er dus wel, en verdient ze toch ook een kans om te leren functioneren in een studiegroep? Dat leert ze niet als niemand met haar praat over het probleem en mogelijke oplossingen. Zijn die cijfers slecht, dan is het aan het einde van het schooljaar tijd om daarop beoordeeld te worden. Door haar nu uit het studiegroepje te werken, ontneemt ze haar elke kans. Het breekt haar zelfvertrouwen en de door haar gewenste toekomst om zelf een 8 in plaats van een 7 te halen. Over oneerlijk gesproken.
Ik vind dat je jezelf in een slachtofferrol plaatst. Kom voor jezelf op zou ik zeggen. En dat je je hele leven angst houdt omdat mensen je niet 100% bij het proces hebben betrokken omdat jijzelf nou eenmaal niet zoveel bijdraagt, dat begrijp ik niet. Moeten ze dan extra moeite doen om jou van alles voor te kauwen? Ik vind dan echt dat je aan jezelf en je zelfvertrouwen moet werken als het zo'n aanslag op je leven heeft.

Zo is mijn mening.

En nu ben ik dus te hard en ga ik weer proberen om mij in te leven in zulke personen. Dan begrijp ik ergens dat het vervelend is dat je er niet bij wordt betrokken, maar dan geef je toch even aan dat je erbij betrokken wil worden? Dat kost toch geen moeite? Of denk ik dan weer te gemakkelijk?
pi_156688289
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:38 schreef SegalPowerInside het volgende:

[..]

Tuurlijk is het niet fijn dat iemand 'meelift'. Je hebt toch voldoende groepsgenoten die wel wat doen? Strijk eens over je hart en laat haar in het groepje, waarschijnlijk heeft ze het al moeilijk genoeg! O~)
Ze heeft het vast heel erg moeilijk. Maar hoe meer ik erover nadenk, des te stomme ik het vind dat zij een gelijke beoordeling gaat krijgen. En des te meer ik besef dat ik dat niet ga laten gebeuren, desnoods spreken we af dat ze een lagere beoordeling krijgt omdat ze niet volledig heeft meegedaan. Dat is eerlijk. Ik pas ervoor om iemand anders te laten meeliften op mijn werk.

Sorry, ik vind dus ook dat ik te hard ben, maar in deze situatie vind ik het denk ik wel een beetje terecht. Dat andere mensen het slikken moeten ze zelf weten, maar ik ga dit niet doen. En ik weet inmiddels dat mijn projectgenoten er ook niet om staan te springen. Maar ik ga het wel op een normale manier aanpakken, dus spreek haar eerst zelf aan wat ze er zelf van vindt.
pi_156688344
Wat dat betreft denk ik dat je dit het beste kan uitspreken. En dan met slber en dat meisje zelf erbij, is wel zo eerlijk.

Je hebt natuurlijk ook best een punt, en als jij uitlegt dat je het een heel lastige situatie vind omdat je best rekening wil houden met haar maar dat zelfs rekening houdend met haar ziekte je vind dat je nu wel heel veel water bij de wijn moet doen gezien haar gebrek aan bijdrage.
pi_156688438
@Evienne, als ik je posts lees vind ik het echt heel zuur hoe het voor jou heeft uitgepakt.

Het lijkt of echt alles je tegen gezeten heeft.

Ik vraag me wel een beetje af, nu TS hier om advies vraagt, of het je lukt over je eigen teleurstelling heen te kijken. En beter nog, als dat lukt kun jij hem waarschijnlijk kun jij beter adviseren hoe hij dit op een adequate manier bespreekbaar maakt dan de meesten hier.
pi_156688485
Tering Ts, wat ben jij een extremistische VVD-er :')
  donderdag 8 oktober 2015 @ 13:48:16 #175
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_156688505
quote:
13s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:28 schreef BeeGees het volgende:
En nu is de afspraak dat ze grotendeels meedoet met het verslag tenzij het echt niet anders kan en sommige bijeenkomsten laat schieten, maar wel de EC's krijgt als het goed is afgerond.
Een dergelijke vrijstelling zou bij mij aan de universiteit ondenkbaar zijn geweest. Wat mij betreft is de school nog zeer coulant. Het is ook de verantwoordelijkheid van groepsleden om elkaar scherp te houden en een kritische houding houdt ook in dat het zieke meisje ook haar eigen tekortkomingen wat betreft haar productiviteit in de groep moet aankaarten. Alleen tijdens de introductie aankondigen dat je een chronische ziekte hebt, is niet voldoende.

TS kan worden verweten dat hij pas in een later stadium naar de slb'er ging zonder het zieke meisje te verwittigen, maar het zieke meisje zou dmv een kritische houding al in een eerder stadium aangegeven kunnen hebben dat haar werk van mindere kwaliteit is. Ik neem aan dat het van mindere kwaliteit is, aangezien vier groepsleden dit onderschrijven. Daarnaast is het in eerste instantie haar verantwoordelijkheid om naar een oplossing te zoeken. Indien zij doet alsof haar neus bloedt en pas tijdens een evaluatie aangeeft dat het allemaal niet loopt, is zij gewoon een freerider.

Door middel van tussentijdse evaluaties aan mijn uni waarbij we elkaar beoordeelden, kregen wij en ook de docenten een beeld hoe de verstandhouding was. Hoe vroeger dit naar buiten komt, hoe beter.

Evienne heeft trouwens moeite met privé en zakelijk van elkaar te onderscheiden, waarvan ik denk dat dat het groepsproces niet ten goede zal komen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 13:50:13 #176
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_156688538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:35 schreef BeeGees het volgende:
Ze heeft het vast heel erg moeilijk. Maar hoe meer ik erover nadenk, des te stomme ik het vind dat zij een gelijke beoordeling gaat krijgen. En des te meer ik besef dat ik dat niet ga laten gebeuren, desnoods spreken we af dat ze een lagere beoordeling krijgt omdat ze niet volledig heeft meegedaan. Dat is eerlijk. Ik pas ervoor om iemand anders te laten meeliften op mijn werk.
Grappige is dat er grote kans is dat je SLB'er vindt dat je gewoon gelijk hebt, maar die zal dat nooit durven toegeven natuurlijk _O-
pi_156688562
Nee, het is inderdaad niet eerlijk dat ze een even hoog cijfer krijgt, terwijl ze minder doet. Nee, het is ook niet eerlijk dat zij ziek is en jij gezond bent. Sterker nog, het hele leven is niet eerlijk.

Door dit meisje eruit te gooien, krijg je niet ineens iemand daarvoor terug die super hard werkt. Oftewel, je wordt er zelf niet beter van. Ik kan dan echt niet begrijpen waarom je haar koste wat het kost uit je groepje wil werken :')
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:00:07 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156688759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:30 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik vind dat je jezelf in een slachtofferrol plaatst. Kom voor jezelf op zou ik zeggen. En dat je je hele leven angst houdt omdat mensen je niet 100% bij het proces hebben betrokken omdat jijzelf nou eenmaal niet zoveel bijdraagt, dat begrijp ik niet. Moeten ze dan extra moeite doen om jou van alles voor te kauwen? Ik vind dan echt dat je aan jezelf en je zelfvertrouwen moet werken als het zo'n aanslag op je leven heeft.

Zo is mijn mening.

En nu ben ik dus te hard en ga ik weer proberen om mij in te leven in zulke personen. Dan begrijp ik ergens dat het vervelend is dat je er niet bij wordt betrokken, maar dan geef je toch even aan dat je erbij betrokken wil worden? Dat kost toch geen moeite? Of denk ik dan weer te gemakkelijk?
Tering zeg. Lees die post nog eens waar jij op reageert. Ik lees dat iemand wel wil, maar gesaborteerd wordt door haar studiegenoten. Waarom vind jij het nodig om dat af te zwakken tot 'niet helemaal 100% bij het proces betrokken'?
pi_156688808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:51 schreef Raves het volgende:
Nee, het is inderdaad niet eerlijk dat ze een even hoog cijfer krijgt, terwijl ze minder doet. Nee, het is ook niet eerlijk dat zij ziek is en jij gezond bent. Sterker nog, het hele leven is niet eerlijk.

Door dit meisje eruit te gooien, krijg je niet ineens iemand daarvoor terug die super hard werkt. Oftewel, je wordt er zelf niet beter van. Ik kan dan echt niet begrijpen waarom je haar koste wat het kost uit je groepje wil werken :')
Ik vind het natuurlijk het meest ideale scenario als ze eruit wordt gezet (voor ons is dat ideaal), maar eerlijker is dat ze niet op dezelfde manier wordt beoordeeld. Ik ga kijken of dat mogelijk is en dat is toch best schappelijk?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:02:55 #180
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_156688822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:51 schreef Raves het volgende:

Study load per student. Het product wordt beoordeeld op basis van de study load van vijf personen, terwijl daar in de praktijk geen sprake van is volgens TS. Als docenten/ examinatoren hier niet van op de hoogte zijn, heeft dit een ongunstige beoordeling tot gevolg.
pi_156688858
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tering zeg. Lees die post nog eens waar jij op reageert. Ik lees dat iemand wel wil, maar gesaborteerd wordt door haar studiegenoten. Waarom vind jij het nodig om dat af te zwakken tot 'niet helemaal 100% bij het proces betrokken'?
Ik lees dat iemand dan eerder voor zichzelf had moeten opkomen. Had moeten aankaarten dat ze het op deze manier niet ideaal vindt. Ik geloof trouwens ook niet dat ál haar studiegenoten zoiets bewust saboteren.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:05:25 #182
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_156688874
beter gebruik je dit project om de problemen zoveel mogelijk aan te kaarten en te spelen op het willen werken naar een oplossing, dan kan je hierna zonder te veel gedoe altijd nog doen wat je nu wil
pi_156688886
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:02 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik vind het natuurlijk het meest ideale scenario als ze eruit wordt gezet (voor ons is dat ideaal), maar eerlijker is dat ze niet op dezelfde manier wordt beoordeeld. Ik ga kijken of dat mogelijk is en dat is toch best schappelijk?
Waarom ben je zo geobsedeerd met haar eruit zetten? Ze hindert jullie toch niet?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:02 schreef Zeikbeer het volgende:

[..]

Study load per student. Het product wordt beoordeeld op basis van de study load van vijf personen, terwijl daar in de praktijk geen sprake van is volgens TS. Als docenten/ examinatoren hier niet van op de hoogte zijn, heeft dit een ongunstige beoordeling tot gevolg.
Dat alle groepjes allemaal precies dezelfde grootte hebben lijkt mij onwaarschijnlijk. Er zal vast wel een groepje van 6 of 4 zijn. En zo moeilijk is het nou ook weer niet om aan de beoordelaar te melden dat de groepsgrootte afwijkend is geweest.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:06:58 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156688907
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik lees dat iemand dan eerder voor zichzelf had moeten opkomen. Had moeten aankaarten dat ze het op deze manier niet ideaal vindt. Ik geloof trouwens ook niet dat ál haar studiegenoten zoiets bewust saboteren.
Nou, al heb je er maar een paar die je saboteren, dan kun je wel 'aankaarten' dat je dit 'niet ideaal' vindt, maar daar schiet je niks mee op als het een ander niks kan schelen dat jij op je bek gaat.
pi_156688920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:47 schreef Gutanoth het volgende:
Tering Ts, wat ben jij een extremistische VVD-er :')
Ik ben lief en heb veel begrip voor zaken, maar soms dan heb ik zo'n stemmetje in mijn hoofd: dit gaat niet gebeuren. Dit is zo'n situatie. Of ik heb geen zelfkennis. :N
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:08:29 #186
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_156688930
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:02 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Je bedoelt dat haar beoordeling lager zal uitvallen, de manier van beoordeling moet gelijk zijn voor iedereen.
Vertel eens, welke beoordelingen en evaluaties kent jouw project? Want ik hoor nu alleen het verhaal van de slb'er, maar normaal werd bij ons aan de uni problemen neergelegd bij de desbetreffende docent van het vak.
pi_156688931
van je medemens moet je het hebben. ~:)

en wat evienne zegt.
pi_156688935
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:05 schreef Slip het volgende:
beter gebruik je dit project om de problemen zoveel mogelijk aan te kaarten en te spelen op het willen werken naar een oplossing, dan kan je hierna zonder te veel gedoe altijd nog doen wat je nu wil
_O-
pi_156688950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:07 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik ben lief en heb veel begrip voor zaken, maar soms dan heb ik zo'n stemmetje in mijn hoofd: dit gaat niet gebeuren. Dit is zo'n situatie. Of ik heb geen zelfkennis. :N
Ik begrijp hieruit dat als jij later door de een of andere reden voor de rest van je leven arbeidsongeschikt raak, je geen cent uitkering zal accepteren? Want ja, je doet er helemaal niks voor.
pi_156688975
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:08 schreef Zeikbeer het volgende:

[..]

Je bedoelt dat haar beoordeling lager zal uitvallen, de manier van beoordeling moet gelijk zijn voor iedereen.
Vertel eens, welke beoordelingen en evaluaties kent jouw project? Want ik hoor nu alleen het verhaal van de slb'er, maar normaal werd bij ons aan de uni problemen neergelegd bij de desbetreffende docent van het vak.
Exact. Een bijna wekelijkse evaluatie met onze slb-er, dus niet bij een docent van het vak, want het is een project op zich. En gekoppeld aan meerdere vakken, maar de slb-er is dus een beetje ons vertrouwenspersoon.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:10:42 #191
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_156688979
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:06 schreef Chai het volgende:
Dat alle groepjes allemaal precies dezelfde grootte hebben lijkt mij onwaarschijnlijk. Er zal vast wel een groepje van 6 of 4 zijn. En zo moeilijk is het nou ook weer niet om aan de beoordelaar te melden dat de groepsgrootte afwijkend is geweest.
Daarom schreef ik ook: study load per student. Maar dan moet dus expliciet worden gemeld dat van de oorspronkelijk vijf, er nu nog vier over zijn wat betreft de beoordeling van het eindproduct. Stel puur als voorbeeld dat elke student geacht wordt 20 pagina's te schrijven, dan verwachten docenten in TS haar geval dus 100 pagina's voor vijf personen als eindproduct. Maar de praktijk wijst uit dat er maar 80 gehaald worden. Daar wordt dan de hele groep op afgerekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeikbeer op 08-10-2015 14:22:21 ]
pi_156688995
En wat als de oplossing volgens de betrokken docent is dat ze bij het groepsproces betrokken blijft en dat er dan achteraf gekeken wordt naar een aanvullende individuele opdracht?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:15:42 #193
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_156689091
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:10 schreef BeeGees het volgende:
Exact. Een bijna wekelijkse evaluatie met onze slb-er, dus niet bij een docent van het vak, want het is een project op zich. En gekoppeld aan meerdere vakken, maar de slb-er is dus een beetje ons vertrouwenspersoon.
In die vorige evaluaties was het zieke meisje en haar onderpresteren ook al aan de orde geweest? Indien ja, welke oplossingen waren toen bedacht?
pi_156689138
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:44 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
@Evienne, als ik je posts lees vind ik het echt heel zuur hoe het voor jou heeft uitgepakt.

Het lijkt of echt alles je tegen gezeten heeft.
zou je nog verbazen denk ik, dat dit waarschijnlijk voor het gros van chronisch zieke mensen geldt.

ook ik heb dat achterbaks gedoe meegemaakt, door werkgevers en collega's. dus misschien zouden mensen eerst eens in de spiegel moeten kijken alvorens ze zichzelf op de borst kloppen vanwege hun arbeidsethos.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:28:45 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156689336
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:18 schreef perro. het volgende:

[..]

zou je nog verbazen denk ik, dat dit waarschijnlijk voor het gros van chronisch zieke mensen geldt.

ook ik heb dat achterbaks gedoe meegemaakt, door werkgevers en collega's. dus misschien zouden mensen eerst eens in de spiegel moeten kijken alvorens ze zichzelf op de borst kloppen vanwege hun arbeidsethos.
Ik denk dat er nog heel veel moet veranderen willen we inderdaad een participatiesamenleving krijgen waarin iedereen kan meedoen naar vermogen.
pi_156689532
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog heel veel moet veranderen willen we inderdaad een participatiesamenleving krijgen waarin iedereen kan meedoen naar vermogen.
is onmogelijk. dat zie je hier toch al? de maatschappij is er steeds meer van individualistisch gedrag, waarin reciprociteit het belangrijkste criterium is wanneer er door een ander om hulp gevraagd wordt.
pi_156689741
quote:
19s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:40 schreef perro. het volgende:

[..]

is onmogelijk. dat zie je hier toch al? de maatschappij is er steeds meer van individualistisch gedrag, waarin reciprociteit het belangrijkste criterium is wanneer er door een ander om hulp gevraagd wordt.
Als die slber het wat handiger aan had gepakt had dit volgens mij een veel minder groot probleem hoeven zijn. Ze hebben geen handvaten gekregen om beter samen te werken en de vraag op welke manier het meisje het meeste kan bijdragen is niet eens aan bod gekomen zoals ik het nu lees.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:02:58 #198
85962 ioko
I Appear Missing
pi_156689919
Beste TS, vraag je jezelf nog steeds af waarom mensen je als autistisch zien? Je toont weinig empathie en je bent heel erg met (je eigen) regeltjes bezig. Je lijkt een beetje op Sheldon van de Big Bang Theory....

Je gaat het nog lastig krijgen in de grote boze buitenwereld als je zo rechtlijnig denkt en je zo slecht in anderen kan verplaatsen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:09:17 #199
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_156690059
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:02 schreef ioko het volgende:
Beste TS, vraag je jezelf nog steeds af waarom mensen je als autistisch zien? Je toont weinig empathie en je bent heel erg met (je eigen) regeltjes bezig. Je lijkt een beetje op Sheldon van de Big Bang Theory....

Je gaat het nog lastig krijgen in de grote boze buitenwereld als je zo rechtlijnig denkt en je zo slecht in anderen kan verplaatsen.
Mja kan, over lijken gaan kan dr ook succesvol maken. Al moet ze niet zuur worden als mensen haar na een tijdje ook links laten liggen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:46:42 #200
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156690841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:47 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik doe liever iets voor mijn prestaties dan dat ik meelift op andere mensen. Ik volg mijn studie omdat ik het een leuke studie vind, dus ik wil er ook graag iets voor doen. Ik vind het vervelend dat ik rekening moet houden met zo iemand, maar waarom dat zo is weet ik eigenlijk niet zo goed. Behalve dat ik het oneerlijk vind en ik vind dat we allemaal dezelfde bijdrage horen te leveren.
het is ook inderdaad erg oneerlijk dat zij ziek is en minder kan dan jij terwijl jij gewoon gezond bent.

Geloof mij, ze voelt zich waarschijnlijk al klote genoeg zonder jouw calimero gedrag.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')