abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:00:23 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156683691
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 07:15 schreef Scorpie het volgende:
Tja het is mooi kut. Als je zulke dingen straks krijgt tijdens je werkzame leven kan je zulke mensen er gewoon uittrappen, nu ben je min of meer gedwongen om haar mee te laten liften.
Ja, dat kun je ... Als werknemer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156683714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:54 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Waarom noemt iedereen mij steeds een hij?
Je hebt geen geslacht ingevuld, als je een zij was zou ik een roze streepje naast je post zien/vrouw icoontje.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:05:15 #128
285174 Evienne
never odd or even
pi_156683740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:49 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Waarom?
Je hebt vast om bepaalde redenen gekozen voor hbo in plaats van mbo, welke zijn dat? Je wil een fijne baan in de toekomst, je hebt een gezond stel hersens, je hebt een passie voor je studierichting?

Gelden die redenen voor haar niet, omdat ze ziek is? Wat als ze nou net wat dommer was dan jullie, en daardoor slechtere (zesjes) bijdrages levert, terwijl ze 14 uur per dag studeert, zou je haar dan ook achter haar rug om uit het groepje willen werken?

En doet het geen goed voor jouw competenties als je kan laten zien dat je kan samenwerken met iemand die moeite heeft met meekomen? Als je een gesprek met haar kan aanknopen om te zien of er mogelijkheden zijn waarbij zij, rekening houdend met haar capaciteiten, toch wat meer inbrengt? Zonder daarbij meteen bij je slb'er te gaan janken? Of achter haar rug om met andere groepsgenootjes en haar zo nog meer buiten te sluiten? Want zo voelt het voor haar, ze heeft dit echt wel in de gaten. Hoe lang is het schooljaar überhaupt bezig, laat zelf ook eens zien dat je een doorzetter bent, geef haar het goede voorbeeld.

Zomaar wat vragen, je zal ze niet beantwoorden, maar denk er eens over na.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_156683754
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:31 schreef Fripsel het volgende:
Waarom zou dat meisje zich moeten verantwoorden aan TS?
Waarom zou een teamlid zich niet hoeven te verantwoorden voor zijn of haar werkaandeel? Team work is hier onderdeel van de opdracht, dus dat hoort er voor iedereen bij. Dat is iets anders dan verantwoording afleggen over waarom het niet gaat lijkt me, want dat verandert de uitkomst van de samenwerking en het resultaat niet. Het maakt het alleen begrijpelijker..

quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:34 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja zij kan er niet zoveel aan doen dat zij die studiepunten ook krijgt, vindt ze zelf misschien ook niet zo fijn.
Dat kan ze misschien wel vinden, maar ondertussen heeft ze dat kennelijk (nog) niet aangeven en vermoedelijk dus ook niet naar gehandeld. Ze kan er wel degelijk wat aan doen natuurlijk, hoe kut dat ook is..
pi_156683777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:57 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Waarom staat zij boven studiegenoten?

Ik heb besloten om er nog een keer met mijn groepsgenoten over te praten, te kijken wat de anderen ervan vinden en als we het allemaal vervelend vinden dan wil ik toch weer naar onze slb-er stappen.
Waarom niet nog een keer met dat meisje zelf praten?

Reken er maar niet op dat jullie iets kunnen afdwingen of zomaar zonder haar verder werken alleen maar omdat jullie het vervelend vinden.

Dat jij er zo mee zit terwijl je er toch niks aan kan doen is je grootste probleem hier.
pi_156683846
Je moet tegenwoordig een hoop voor onderwijs betalen, dan heb je ook recht op goed onderwijs.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:20:52 #132
285174 Evienne
never odd or even
pi_156683964
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 09:13 schreef machtpen het volgende:
Je moet tegenwoordig een hoop voor onderwijs betalen, dan heb je ook recht op goed onderwijs.
Bedoel je hier Ts mee, of het zieke meisje?

En waarom stel ik alleen maar retorische vragen?
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_156684428
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 07:22 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Het gaat hier om een HBO-diploma, je moet niet overdrijven.
Ook daar moet je gewoon dingen voor kunnen.
pi_156684501
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 09:05 schreef Evienne het volgende:

[..]

Je hebt vast om bepaalde redenen gekozen voor hbo in plaats van mbo, welke zijn dat? Je wil een fijne baan in de toekomst, je hebt een gezond stel hersens, je hebt een passie voor je studierichting?

Gelden die redenen voor haar niet, omdat ze ziek is? Wat als ze nou net wat dommer was dan jullie, en daardoor slechtere (zesjes) bijdrages levert, terwijl ze 14 uur per dag studeert, zou je haar dan ook achter haar rug om uit het groepje willen werken?
Dit slaat echt als een tang op een varken. TS is niet verantwoordelijk voor het studiesucces van die meid. Tuurlijk wil die liever een HBO doen dan een MBO, prima, maar dan moet ze het wel kunnen.

Mijn buurjongen had om die redenen ook liever HBO dan MBO gedaan, maar hij kreeg het niet voor elkaar. So be it.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:57:03 #135
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_156684528
quote:
4s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:34 schreef Sarasi het volgende:
Zij krijgt letterlijk credits voor TS' werk.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:58 schreef bombmannl het volgende:
Meteen eruit gegooid na goed overleg met andere groepsleden. 'T is geen zorginstelling,
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:51 schreef rianne1994 het volgende:
Hoe rot het ook voor het meisje is dat ze ziek is, is geen reden om te accepteren dat ze maar half werk levert.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 01:01 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
en al meer dan een jaar meelift op het groepsresultaat daar zou ik ook geen zin in hebben.
Als toevoeging op bovenstaande. Bij mij aan de universiteit werden studenten die niet voldoende functioneerden uit de groep verwijderd, of kregen zij weliswaar studiepunten maar met een lager cijfer t.o.v. de rest van de groep. Ongeacht de reden van ondermaats presteren werd door docenten altijd de gelegenheid geboden dat groepsleden elkaars inzet evalueerden met eventuele gevolgen voor individuele cijfers of weigering van verdere toegang tot de cursus. Zodoende heb ik ook ooit eens een lager cijfer gekregen t.o.v. de rest van de groep en dit was volledig terecht, ongeacht of mijn privé omstandigheden hier van invloed op zouden zijn geweest. Indien er te weinig ruimte is om elkaars positie te evalueren binnen groepsprojecten, kan misbruik van macht optreden of kan ongezien gehandeld worden vanuit een bepaalde voorkeurspositie, zoals mogelijk bij TS het geval is.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:01:39 #136
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_156684583
Begrijp de frustratie, meeliften, maar uiteindelijk gaat het erom of jij je jaar haalt of niet en daar heeft zij niet veel invloed op.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_156684745
Wat schieten jullie op met haar uit de groep zetten?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:41:35 #138
285174 Evienne
never odd or even
pi_156685109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 09:55 schreef Westerling het volgende:

[..]

Dit slaat echt als een tang op een varken. TS is niet verantwoordelijk voor het studiesucces van die meid. Tuurlijk wil die liever een HBO doen dan een MBO, prima, maar dan moet ze het wel kunnen.

Mijn buurjongen had om die redenen ook liever HBO dan MBO gedaan, maar hij kreeg het niet voor elkaar. So be it.
Daarom vroeg ik ook naar het ziektebeeld en naar de individuele cijfers van de klasgenoot, maar daar wordt niet op gereageerd (zoals op de meeste adviezen in het topic) terwijl die toch best relevant zijn in deze. Ts gaat toch wel doen wat ze voor het openen van dit topic al had bedacht, maar als iemand met ervaring als chronisch zieke op een hbo (die me bijna 2000 euro per jaar kostte, waar ik beloftes betreft ondersteuning en extra tijd kreeg die niet werden ingelost door de decaan, slb'er en examencommissie, klasgenoten had die me actief tegenwerkten vanaf dag 1 in plaats van begrip toonden, waar mijn individuele cijfers en stages méér dan goed waren, maar ik moeite had met projectgroepen juist dóór mijn ziektebeeld, en dit was een hbo verpleegkunde, mind you) wilde ik toch mijn mening delen.

Natuurlijk is Ts niet verantwoordelijk voor dat alles, maar als de cijfers van die zieke verder goed zijn, en er is begrip voor de beperkingen horend bij de ziekte, dan is het toch een heel goede les om met de projectgroep uit te zoeken hoe de zieke beter binnen een project kan functioneren? Gelijk wegrennen (het is pas oktober...) voor iets wat je even niet zo goed uitkomt getuigt van weinig karakter. Dit ziet een goede slb'er ook en ik hoop dat daar op beoordeeld gaat worden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Evienne op 08-10-2015 10:47:59 ]
pi_156685195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:41 schreef Evienne het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik ook naar het ziektebeeld en naar de individuele cijfers van de klasgenoot, maar daar wordt niet op gereageerd (zoals op de meeste adviezen in het topic) terwijl die toch best relevant zijn in deze. Ts gaat toch wel doen wat ze voor het openen van dit topic al had bedacht, maar als iemand met ervaring als chronisch zieke op een hbo (die me bijna 2000 euro per jaar kostte, waar ik beloftes betreft ondersteuning en extra tijd kreeg die niet werden ingelost door de decaan, slb'er en examencommissie, klasgenoten had die me actief tegenwerkten vanaf dag 1 in plaats van begrip toonden, waar mijn individuele cijfers méér dan goed waren, maar ik moeite had met projectgroepen juist dóór mijn ziektebeeld, en dit was een hbo verpleegkunde, mind you) wilde ik toch mijn mening delen.
Dan bestaat dat kennelijk ook. Ik ken uitsluitend het tegenovergestelde uit ervaring.

Maargoed TS heeft wel iets gezegd over het ziektebeeld, namelijk dat het vaag en onofficieel is.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:48:55 #140
285174 Evienne
never odd or even
pi_156685212
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:47 schreef Westerling het volgende:

[..]

Dan bestaat dat kennelijk ook. Ik ken uitsluitend het tegenovergestelde uit ervaring.

Maargoed TS heeft wel iets gezegd over het ziektebeeld, namelijk dat het vaag en onofficieel is.
Vindt zij dat uit onbegrip of gebrek aan kennis en inlevingsvermogen of is dat ook daadwerkelijk zo?
pi_156685271
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:48 schreef Evienne het volgende:

[..]

Vindt zij dat uit onbegrip of gebrek aan kennis en inlevingsvermogen of is dat ook daadwerkelijk zo?
Ja dat hoeven we aan haar natuurlijk niet te vragen :P
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:07:35 #142
285174 Evienne
never odd or even
pi_156685462
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:52 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ja dat hoeven we aan haar natuurlijk niet te vragen :P
Daar mag ze zelf even over nadenken.

Ze kan zich proberen te verplaatsen in iemand die langdurig ziek is. Het sloopt je zelfvertrouwen en schept een enorme afstand tot gezonde jonge volwassenen. Met drie keer zoveel moeite bereik je soms maar de helft, zo had ik bijvoorbeeld paniekaanvallen, en kwam ik roodbehuild en leeggekotst een uur te laat op school aan, dat werd dan gezien als zwakte, terwijl het mij juist bovenmenselijke kracht kostte om toch op te komen dagen. Daar moest ik me dan voor schamen volgens mijn gezonde klasgenoten, terwijl ik als zieke er eigenlijk enorm trots op had mogen zijn. Was ik wat constructiever opgevangen, dan was het in de loop der tijd misschien makkelijker geworden, nu werden mijn klachten juist verergerd door hun kuddementaliteit.

Hopelijk denkt Ts even aan de gevolgen voor het zieke meisje als ze met haar groepje bij de slb'er zit.
pi_156685573
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:07 schreef Evienne het volgende:

[..]

Daar mag ze zelf even over nadenken.

Ze kan zich proberen te verplaatsen in iemand die langdurig ziek is. Het sloopt je zelfvertrouwen en schept een enorme afstand tot gezonde jonge volwassenen. Met drie keer zoveel moeite bereik je soms maar de helft, zo had ik bijvoorbeeld paniekaanvallen, en kwam ik roodbehuild en leeggekotst een uur te laat op school aan, dat werd dan gezien als zwakte, terwijl het mij juist bovenmenselijke kracht kostte om toch op te komen dagen. Daar moest ik me dan voor schamen volgens mijn gezonde klasgenoten, terwijl ik als zieke er eigenlijk enorm trots op had mogen zijn. Was ik wat constructiever opgevangen, dan was het in de loop der tijd misschien makkelijker geworden, nu werden mijn klachten juist verergerd door hun kuddementaliteit.

Hopelijk denkt Ts even aan de gevolgen voor het zieke meisje als ze met haar groepje bij de slb'er zit.
De gevolgen als in voor haar studie, dat is uiteindelijk aan de universiteit om daar rekening mee te houden, niet aan TS. Afbekken en beledigen moet ze inderdaad niet doen, maar dat lees ik nergens.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:19:21 #144
285174 Evienne
never odd or even
pi_156685668
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:14 schreef Westerling het volgende:

[..]

De gevolgen als in voor haar studie, dat is uiteindelijk aan de universiteit om daar rekening mee te houden, niet aan TS. Afbekken en beledigen moet ze inderdaad niet doen, maar dat lees ik nergens.
True, daarom vind ik dat zowel de zieke op haar inzet naar omstandigheden, als Ts op haar handelen beoordeeld zou moeten worden. Dus hopelijk neemt de slb'er het wel mee dat Ts niet met de zieke zelf om de tafel gaat zitten, maar haar liefst meteen uit het groepje knikkert uit eigenbelang.

Afbekken en beledigen hoeft ook niet om kwetsend te zijn. Achter iemands rug om bij de slb'er gaan klagen teneinde iemand weg te werken doet ook wel iets met een mens.
pi_156685745
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 09:05 schreef Evienne het volgende:

[..]

Als ze onvoldoendes zou leveren wel natuurlijk, en hoeveel iemand ervoor studeert is compleet irrelevant. Sterker nog, veertien uur per dag studeren lijkt me een aanzienlijke contraindicatie voor het huidige niveau. Ze levert voor de helft geen werk en voor de helft zulk slecht werk dat het eigenlijk niet te gebruiken is.

Het maakt niet uit waarom. Ze kan deze opleiding blijkbaar niet aan.
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:25:01 #146
285174 Evienne
never odd or even
pi_156685802
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:22 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Als ze onvoldoendes zou leveren wel natuurlijk, en hoeveel iemand ervoor studeert is compleet irrelevant. Sterker nog, veertien uur per dag studeren lijkt me een aanzienlijke contraindicatie voor het huidige niveau. Ze levert voor de helft geen werk en voor de helft zulk slecht werk dat het eigenlijk niet te gebruiken is.

Dat was niet de vraag, de vraag was of Ts dan ook bij haar slb'er zou gaan huilen omdat er iemand in haar groepje zit die dommer is, of dat ze het oordeel dan wél aan de school zou laten.

Als dit meisje echt zulk slecht werk leverde, had ze ook haar individuele studiepunten in het eerste jaar niet gehaald, maar kennelijk heeft ze toch haar P? Doet mij denken dat het werk wat ze levert niet eens zo slecht is, maar dat het gewoon niet aan Ts' standaarden voldoet. Zo zal ze nog wel meer mensen tegenkomen in het leven en dat is háár probleem. Niet nodig om dat zieke meisje haar zelfbeeld en toekomst te verpesten, omdat Ts het werk niet goed genoeg vindt, maar de opleiding kennelijk wel. Ook de andere meisjes in het groepje lijken er niet zo'n probleem mee te hebben dus Ts moet even goed voor een hele grote spiegel plaatsnemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evienne op 08-10-2015 11:34:09 ]
pi_156685926
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 07:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja het is mooi kut. Als je zulke dingen straks krijgt tijdens je werkzame leven kan je zulke mensen er gewoon uittrappen, nu ben je min of meer gedwongen om haar mee te laten liften.
Nee hoor, tijdens je werkzame leven ga je dit juist veel vaker tegenkomen. Dat heet weerstand, en als goed projectleider weet je daarmee om te gaan.

Projectgroepen bestaan namelijk definitie niet in de hierarchische lijn. Als jij als projectleider, of projectmedewerker stap naar je leidinggevende, dan heeft deze weinig tot geen invloed op iemand van een andere afdeling, of, nog vaker, iemand van een ander bedrijf.

Als projectmedewerker kun je in de lijn nog naar de projectleider, maar TS zou die stap niet moeten zetten, gezien HBO toch echt wel een niveau hoger dan medewerker is, die moet zelf de weerstand op kunnen lossen.

Serieus; roepen dat je direct iets gaat escaleren laat met name je eigen onkunde zien om met de situatie om te gaan en je per definitie niet geschikt om op HBO niveau te kunnen presteren in het bedrijfsleven.
pi_156685961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:19 schreef Evienne het volgende:

[..]

True, daarom vind ik dat zowel de zieke op haar inzet naar omstandigheden, als Ts op haar handelen beoordeeld zou moeten worden. Dus hopelijk neemt de slb'er het wel mee dat Ts niet met de zieke zelf om de tafel gaat zitten, maar haar liefst meteen uit het groepje knikkert uit eigenbelang.

Afbekken en beledigen hoeft ook niet om kwetsend te zijn. Achter iemands rug om bij de slb'er gaan klagen teneinde iemand weg te werken doet ook wel iets met een mens.
Ik denk juist dat het beter is naar die slb'er te gaan. Iedereen weet immers dat zij er zelf weinig aan kan doen, dus dan heeft het weinig zin met haar te gaan zitten. Kan ze alleen maar allemaal de kritiek ontvangen die jij net beschreef.
pi_156685969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:25 schreef Evienne het volgende:

[..]

Dat was niet de vraag, de vraag was of Ts dan ook bij haar slb'er zou gaan huilen omdat er iemand in haar groepje zit die dommer is, of dat ze het oordeel dan wél aan de school zou laten.

Als dit meisje echt zulk slecht werk leverde, had ze ook haar individuele studiepunten in het eerste jaar niet gehaald, maar kennelijk heeft ze toch haar P?
Je hebt je P niet nodig om te starten met het tweede jaar en in het geval van een functiebeperking vervalt het hele BSA zelfs, zodat je zolang kunt aanmodderen als je wilt. Verder is een SLB'er een studieloopbaanbegeleider. Die is juist voor dit soort dingen. Daar kun je heen als je moeite hebt met een opdracht, de gang van zaken, alles wat met de opleiding te maken heeft. Dat is geen huilen, dat is gebruik maken van bestaande faciliteiten. En als er iemand onvoldoende werk zou leveren omdat ze dommer was ipv chronisch ziek zou ik haar ook uit m'n groepje willen laten zetten ja. Het is een opleiding, geen liefdadigheidsinstelling. :') Get aantal punten is gebaseerd op het aantal uur per persoon en TS moet dankzij dat meisje meer werk leveren waar dat meisje dan weer de punten voor krijgt. Dat is niet eerlijk en dat mag je best aankaarten.
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:38:27 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156686058
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:22 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet en dat bepaalt TS ook niet, of zij wel of niet deze opleiding aan kan.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')