abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156682114
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:58 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze altijd zo ziek en gehinderd is als nu? Kut voor TS, maar die heeft net als de rest geen inzicht in het al dan niet geschikt zijn voor de opleiding. Bedenk je ook dat zieke studenten de school gewoon geld kosten, dus zo een welkom en gespreid bedje is het nou ook weer niet..
Dat bedoel ik er ook niet mee te zeggen. Maar als we TS in de OP moeten geloven was het vorig jaar ook al het geval, alleen zat ze toen niet bij hem in de projectgroep.
Natuurlijk is het voor haar moeilijk, dat kunnen wij ons als ''gezonde mensen'' niet eens indenken hoe dat moet zijn en ik zal ook daar echt begrip voor tonen als ik in de schoenen van TS stond. Maar ze moet wel voor zichzelf kunnen inschatten wat haalbaar is. Als ze een periode heeft waarin ze zo ziek is en niks kan doen, zal ze misschien toch even haar studie op een wat lager pitje moeten zetten om het vervolgens later weer op te pakken (ook voor haar fysieke/mentale gezondheid). Zoals ik al zei: ze moet wel werk kunnen leveren van vergelijkbaar niveau, misschien wat aangepast of wat meer op ''haar tempo'', maar dat het echt ondermaats is kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
pi_156682126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:53 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Maar eigenlijk moet de rest zich aanpassen aan haar chronische ziekte, want ze kan er niets aandoen. Is eigenlijk de boodschap van mijn slb-er en de mensen hier. En dus is het logisch dat ze niks doet, maar wel dezelfde studiepunten krijgt. Omdat ze chronisch ziek is. En ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. En ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden dat ik mij er niet goed bij voel, want kennelijk is het toch vreemd dat het steekt.

En ben ik te hard, wat ik ook echt ben. Maar waarvan ik eigenlijk vind dat het terecht is.

Ik ga er effe een nachtje over slapen. :P
Ze kan ook niks doen aan haar ziekte. Maar met die ziekte kan ze blijkbaar ook niet studeren. Ik vind het niet vreemd dat het steekt bij je en ik vind het ook zeker terecht van je. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_156682153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:57 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Wat? De samenwerking tussen ons 4 gaat prima, dat zij straks dezelfde punten krijgt terwijl ze niet of nauwelijks meewerkt is jammer, vind IK.
Het team is vijf man, geen vier. En ondanks dat het met jullie vier wel goed loopt, durf jij het onderwerp niet met hen aan te snijden. Je zou om te beginnen zonder je mening te kunnen geven wel kunnen vragen hoe zij erover denken om te beginnen.
pi_156682190
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 01:07 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik er ook niet mee te zeggen. Maar als we TS in de OP moeten geloven was het vorig jaar ook al het geval, alleen zat ze toen niet bij hem in de projectgroep.
En TS moet dat weer geloven van anderen die een wellicht niet al te gefundeerde mening hebben? Wie weet zijn er vervangende taken of opdrachten gekomen die de zieke heeft volbracht om toch de benodigde cijfers te halen. Dat hoef je als buitenstaander helemaal niet te weten..

quote:
Natuurlijk is het voor haar moeilijk, dat kunnen wij ons als ''gezonde mensen'' niet eens indenken hoe dat moet zijn en ik zal ook daar echt begrip voor tonen als ik in de schoenen van TS stond. Maar ze moet wel voor zichzelf kunnen inschatten wat haalbaar is.
En soms gebeurt dat inschatten aan de hand van de praktijk, door dingen te proberen.
pi_156682246
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 01:17 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

En TS moet dat weer geloven van anderen die een wellicht niet al te gefundeerde mening hebben? Wie weet zijn er vervangende taken of opdrachten gekomen die de zieke heeft volbracht om toch de benodigde cijfers te halen. Dat hoef je als buitenstaander helemaal niet te weten..

[..]

En soms gebeurt dat inschatten aan de hand van de praktijk, door dingen te proberen.
Dat weten we inderdaad niet, maar gezien het feit wat de SLB'er zegt verwacht ik eerlijk gezegd van niet. En dat "proberen" doet ze dan al meer dan een jaar. En geloof me, ik vind het goed dat ze probeert een studie te volgen ondanks haar ziekte, maar dat moet niet ten koste van de studieresultaten van andere studenten gaan. Of dat ze door mee te liften op anderen uiteindelijk haar diploma haalt.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 01:32:39 #106
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156682260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 01:07 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het voor haar moeilijk, dat kunnen wij ons als ''gezonde mensen'' niet eens indenken hoe dat moet zijn en ik zal ook daar echt begrip voor tonen als ik in de schoenen van TS stond. Maar ze moet wel voor zichzelf kunnen inschatten wat haalbaar is. Als ze een periode heeft waarin ze zo ziek is en niks kan doen, zal ze misschien toch even haar studie op een wat lager pitje moeten zetten om het vervolgens later weer op te pakken (ook voor haar fysieke/mentale gezondheid). Zoals ik al zei: ze moet wel werk kunnen leveren van vergelijkbaar niveau, misschien wat aangepast of wat meer op ''haar tempo'', maar dat het echt ondermaats is kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Precies dit. Door blijven sukkelen terwijl je gezondheid het niet toelaat, is nou niet bepaald ideaal.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 06:46:14 #107
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_156682859
TS heeft geen empathie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 8 oktober 2015 @ 07:12:40 #108
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_156682954
Welke chronische ziekte heeft ze dan?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_156682965
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:30 schreef Copycat het volgende:
Een beetje menselijkheid doet je geen pijn.
Dit heeft niks met menselijkheid te maken maar met iemand de hand boven het hoofd houden.
pi_156682970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:53 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Maar eigenlijk moet de rest zich aanpassen aan haar chronische ziekte, want ze kan er niets aandoen. Is eigenlijk de boodschap van mijn slb-er en de mensen hier. En dus is het logisch dat ze niks doet, maar wel dezelfde studiepunten krijgt. Omdat ze chronisch ziek is. En ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. En ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden dat ik mij er niet goed bij voel, want kennelijk is het toch vreemd dat het steekt.

En ben ik te hard, wat ik ook echt ben. Maar waarvan ik eigenlijk vind dat het terecht is.

Ik ga er effe een nachtje over slapen. :P
Tja het is mooi kut. Als je zulke dingen straks krijgt tijdens je werkzame leven kan je zulke mensen er gewoon uittrappen, nu ben je min of meer gedwongen om haar mee te laten liften.
pi_156682973
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:58 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Don't hate the player hate the game
Docenten op vrijwel alle onderwijs niveaus zijn gevoelig voor zielige verhaaltjes van zieke mensen, gebruik dit als excuus
Klopt, en zo worden er heel veel mensen heel makkelijk door een opleiding heen geloosd die dat eigenlijk niet verdienen.
pi_156682992
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:38 schreef Westerling het volgende:

[..]

Verder heeft een diploma een reputatie, en als er incapabele mensen met dat diploma rondlopen, daalt die.
Het gaat hier om een HBO-diploma, je moet niet overdrijven.
pi_156683087
TS' diploma wordt wel minder waard als dit zo makkelijk kan bij deze opleiding.

Ook met functiebeperking moet een student bewijzen dat hij/zij het gevraagde niveau haalt.
Edit: slber heeft al impliciet verklapt dat zij dat deze keer niet hoeft.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2015 07:45:19 ]
  donderdag 8 oktober 2015 @ 07:50:55 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156683131
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 07:42 schreef Chai het volgende:
TS' diploma wordt wel minder waard als dit zo makkelijk kan bij deze opleiding.

Ook met functiebeperking moet een student bewijzen dat hij/zij het gevraagde niveau haalt.
De vraag is of TS het tot zijn (haar?) verantwoordelijkheid moet rekenen om dat niveau te bewaken.

Ik zeg nee. Zoals iemand anders mooi verwoordde: dat ligt buiten de invloedsfeer van TS. De frustratie is best begrijpelijk, maar TS zit niet in de situatie om daar iets aan te doen, en kan m.i. het beste maar zo goed mogelijk met de gegeven situatie omgaan.

Wat er is gezegd over de werkvloer: dat niet goed functionerende mensen eruit geschopt kunnen worden. Ik zou het anders willen brengen: er wordt nou juist over gesproken om ook mensen met een 'arbeidshandicap' een geschikte werkplek te geven, in plaats van die mensen thuis te laten zitten met een uitkering. Dat vraagt dan ook iets van de collega's en werkomgeving.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:18:06 #115
285174 Evienne
never odd or even
pi_156683290
Wat voor ziektebeeld heeft ze?
Hoe zijn haar individuele cijfers?
Waarom ga je zelf niet naar het mbo?

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 01:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies dit. Door blijven sukkelen terwijl je gezondheid het niet toelaat, is nou niet bepaald ideaal.
Ze kan beter nu ze nog jong is al accepteren dat ze er alleen voor staat, gestigmatiseerd wordt en het niet gaat redden in het leven, nietwaar?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_156683298
@Lienekien.
Ja dat klopt wel en met groepswerk zal hij ook nog wel meemaken dat een gezond persoon meelift in een zekere mate.

Als hij er erg mee zit kan hij nog eens individueel met die SLBer gaan praten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2015 08:20:05 ]
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:25:40 #117
285174 Evienne
never odd or even
pi_156683342
Volgens mij snapt Ts de bedoeling van projectgroepjes ook niet helemaal. En met gaan huilen bij de slb'er dat het allemaal zo oneerlijk is laat ze duidelijk blijken dat ze (nog) niet over de competenties beschikt die bij het hbo horen.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:28:38 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156683378
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:19 schreef Chai het volgende:
@Lienekien.
Ja dat klopt wel en met groepswerk zal hij ook nog wel meemaken dat een gezond persoon meelift in een zekere mate.

Hij zou er zelfs ook met haarzelf over kunnen praten, al kan ik me voorstellen dat dat een lastig gesprek wordt. Ik zou benieuwd zijn hoe ze dat nou zelf ziet, zo'n opleiding doen onder die omstandigheden. Maar dan wel het gesprek aangaan zonder 'agenda' dat je haar eruit wil werken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_156683409
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij zou er zelfs ook met haarzelf over kunnen praten, al kan ik me voorstellen dat dat een lastig gesprek wordt. Ik zou benieuwd zijn hoe ze dat nou zelf ziet, zo'n opleiding doen onder die omstandigheden. Maar dan wel het gesprek aangaan zonder 'agenda' dat je haar eruit wil werken.
Waarom staat TS boven school? Los van het feit dat school misschien niet altijd gelijk heeft, zou het nogal een puinhoop worden als iedereen zoals TS is.

Waarom zou dat meisje zich moeten verantwoorden aan TS?
pi_156683436
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja zij kan er niet zoveel aan doen dat zij die studiepunten ook krijgt, vindt ze zelf misschien ook niet zo fijn.

Maar wie weet helpt het TS met zijn gefrustreerde gevoelens.
pi_156683571
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:18 schreef Evienne het volgende:
Waarom ga je zelf niet naar het mbo?
Waarom?
pi_156683632
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:19 schreef Chai het volgende:
@Lienekien.

Dat klopt. En als dat heel erg het geval is dan spreek je iemand aan met de hele groep en volgen er consequenties, zoals het hoort. In deze situatie kan dat dus niet echt.

Waarom noemt iedereen mij steeds een hij?
pi_156683647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:38 schreef BeeGees het volgende:
Ik vind het vervelend om veel te doen, ergens veel tijd in te steken en dat iemand anders die heel weinig doet dezelfde punten krijgt. Is dat kinderachtig? Ik snap echt dat de wereld niet om resultaten draait en ik probeer heel lief en meegaand te zijn, maar iets in mij is het hier niet mee eens. Ik vind het eigenlijk vervelend.
Waar gaat het nou om?

Jij hebt de stof geleerd, je hebt het werk geleverd, je hebt je punt gekregen.
Wat boeit jou het allemaal hoe zij aan d'r punt komt. Die komt zich later wel weer tegen.
pi_156683665
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:31 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Waarom staat TS boven school? Los van het feit dat school misschien niet altijd gelijk heeft, zou het nogal een puinhoop worden als iedereen zoals TS is.

Waarom zou dat meisje zich moeten verantwoorden aan TS?
Waarom staat zij boven studiegenoten?

Ik heb besloten om er nog een keer met mijn groepsgenoten over te praten, te kijken wat de anderen ervan vinden en als we het allemaal vervelend vinden dan wil ik toch weer naar onze slb-er stappen.
pi_156683686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:55 schreef zovty het volgende:

[..]

Waar gaat het nou om?

Jij hebt de stof geleerd, je hebt het werk geleverd, je hebt je punt gekregen.
Wat boeit jou het allemaal hoe zij aan d'r punt komt. Die komt zich later wel weer tegen.
Dat ik ervoor zorg, en andere mensen dus ook, dat zij dezelfde studiepunten krijgt terwijl ze niets bijdraagt en wij er intensief aan werken. En als ze al iets bijdraagt dan is de kwaliteit niet goed (niet om haar, maar dat is nou eenmaal een feit). Daar gaat het dus om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')