abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156681900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik hoor dat de NSB nog wel mensen zoekt, wel iets voor jou denk ik
Ah begeef jij je in die kringen.
pi_156681906
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:21 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar daar is onze hele maatschappij op gebaseerd. Jij gaat vroeg of laat ook zo'n persoon zijn die andere mensen ergens mee opzadelt omdat je oud of ziek wordt.

Sterker nog als student wordt jou de mogelijkheid gegeven om op kosten van de maatschappij je opleiding te doen (goed toegeven dat is de laatste jaren behoorlijk op ingeleverd).
Ik vind dat een andere situatie. Ik ga met liefde voor mijn ouders zorgen of iemand waar ik veel van houd als degene ziek of oud is.

Ik ga er toch even tegenin. Ik krijg net geen 300 euro studiefinanciering en moet gewoon werken om alles te bekostigen, want ik betaal mijn kamer, studie en zorgtoeslag zelf. Daar klaag ik niet over, ik vind het niet meer dan terecht dat ik mijn eigen zaakjes moet betalen. Maar ik ben dan ook meer van mening dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor keuzes. En dat mag misschien ook wat minder hard, dat begrijp ik zelf inmiddels ook. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel zou gaan lenen als ik toevallig geen bijbaan had waar ik leuk mee verdien, dat dan weer wel.

Ik weet niet waar mijn harde denkwijze vandaan komt. Ik ben geen autist, ik vind het moeilijk. :o
pi_156681918
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:41 schreef Westerling het volgende:

[..]

Helemaal waar. Maar dan mn laatste opmerking uit eigen ervaring: dat doen ze bedroevend slecht, ze willen hun fikken er niet aan branden.
Nee leerlingen hebben vaak geen flauw idee wat een dergelijke ziekte inhoud, en weten vaak maar een deel van het verhaal.

Een chronisch ziek iemand is niet te vergelijken met de "gewone" luie student die liever gaat feesten.
pi_156681920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:42 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik vind dat een andere situatie. Ik ga met liefde voor mijn ouders zorgen of iemand waar ik veel van houd als degene ziek of oud is.

Ik ga er toch even tegenin. Ik krijg net geen 300 euro studiefinanciering en moet gewoon werken om alles te bekostigen, want ik betaal mijn kamer, studie en zorgtoeslag zelf. Daar klaag ik niet over, ik vind het niet meer dan terecht dat ik mijn eigen zaakjes moet betalen. Maar ik ben dan ook meer van mening dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor keuzes. En dat mag misschien ook wat minder hard, dat begrijp ik zelf inmiddels ook. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel zou gaan lenen als ik toevallig geen bijbaan had waar ik leuk mee verdien, dat dan weer wel.

Ik weet niet waar mijn harde denkwijze vandaan komt. Ik ben geen autist, ik vind het moeilijk. :o
Ben je vroeger gepest dat je zo'n neiging voelt om mensen te naaien?
pi_156681932
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:42 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Je bent er van op de hoogte dat de overheid buiten het geld dat jij aan school geeft nog veel meer geld pompt in onderwijs? En dat die 300 stufi per maand gewoon de belasting van een ander is?
pi_156681933
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:31 schreef Scary_Mary het volgende:
Ik neem aan dat jullie een verslag moeten maken, waarin de taakverdeling en samenwerking worden besproken? Dan kun je daar gezamelijk de gang van zaken in melden, zodat de docent het kan beoordelen. Als je geen begrip kan tonen, probeer dan op z'n minst professioneel te blijven en het zakelijk te houden. Dat je d'r niet moet is weinig relevant als je moet samenwerken, straks op de werkvloer heb je die keuze doorgaans ook niet en of ze er nu wel of niet uitgaat, de work load blijft toch hetzelfde.
Je bedoelt dat ik haar niet mag? Ik mag haar wel. Ze is mijn type niet, maar daar zijn er wel meer van. Ik kan altijd goed samenwerken met mensen die mijn type niet zijn, maar vind dit toch een andere situatie.

Ik hoop (stiekem) dat ik dit soort situaties niet ga tegenkomen op de werkvloer. :P
pi_156681935
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:44 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Nee leerlingen hebben vaak geen flauw idee wat een dergelijke ziekte inhoud, en weten vaak maar een deel van het verhaal.

Een chronisch ziek iemand is niet te vergelijken met de "gewone" luie student die liever gaat feesten.
We hadden het over het aan de criteria van het diploma voldoen.
pi_156681951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:44 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ben je vroeger gepest dat je zo'n neiging voelt om mensen te naaien?
Te naaien? Nooit gepest.
pi_156681957
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:45 schreef Westerling het volgende:

[..]

We hadden het over het aan de criteria van het diploma voldoen.
Ja en in dit topic met betrekking op een chronisch ziek persoon. In de gemiddelde situatie kan ik me iets voorstellen bij je mening. Maar in het geval van een chronisch zieke ben ik het niet met je eens dat scholen daar nou zo in falen.
pi_156681967
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:38 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Nee omdat je jouw gevoel erbij zo belangrijk vind dat je jezelf het liefst boven de beslissing van school zou willen plaatsen zonder ook maar enig oog te hebben voor de realiteit van een ander.
Ik vind de feiten belangrijk.

Maar het punt is duidelijk: ik ben te hard en mag wat meer begrip tonen.
pi_156681970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:47 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Te naaien? Nooit gepest.
Je weet dat je docenten gewoon rekening houden met dat meisje, maar toch wil je der kicken
pi_156681978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:49 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Ik vind de feiten belangrijk.

Maar het punt is duidelijk: ik ben te hard en mag wat meer begrip tonen.
En wat zijn de feiten? Dat jij een uurtje langer aan school werkt terwijl zij ziek op bed ligt?

Hmm.. Ik weet geloof ik wel welke optie ik zou kiezen.
pi_156681983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:38 schreef Westerling het volgende:

[..]

Nee, maar er bestaan wel heel duidelijke criteria waar je aan moet voldoen. En het is de belangrijkste indicatie van wat je kan als je voor je eerste baan solliciteert. Vrij belangrijk. Verder heeft een diploma een reputatie, en als er incapabele mensen met dat diploma rondlopen, daalt die.
Precies dit!
Hoe rot het ook voor het meisje is dat ze ziek is, is geen reden om te accepteren dat ze maar half werk levert. Van een ieder ander zou je dat ook niet accepteren. Natuurlijk is begrip nodig en moeten er goede afspraken worden gemaakt, maar ze moet wel werk leveren van een gelijkwaardig niveau.
Daarnaast moet ze geen opleiding doen waar ze fysiek niet toe in staat is.... Als ze aan een project al geen fatsoenlijke bijdrage kan leveren dan kan ze dat vast ook niet met tentamens etc?
Vind het overigens ook vreemd dat men meteen gaat roepen dat TS dus maar een autist is, alleen omdat hij zich zorgen maakt om het eindresultaat.
pi_156681984
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:47 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja en in dit topic met betrekking op een chronisch ziek persoon. In de gemiddelde situatie kan ik me iets voorstellen bij je mening. Maar in het geval van een chronisch zieke ben ik het niet met je eens dat scholen daar nou zo in falen.
Ik zie het verschil niet. Je moet gewoon het niveau hebben. Voor mijn part doe je er twee keer zo lang over of krijg je een prive leraar aan huis, als je uiteindelijk het niveau maar hebt anders klopt de diplomering niet.
pi_156681989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:51 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Precies dit!
Hoe rot het ook voor het meisje is dat ze ziek is, is geen reden om te accepteren dat ze maar half werk levert. Van een ieder ander zou je dat ook niet accepteren. Natuurlijk is begrip nodig en moeten er goede afspraken worden gemaakt, maar ze moet wel werk leveren van een gelijkwaardig niveau.
Daarnaast moet ze geen opleiding doen waar ze fysiek niet toe in staat is.... Als ze aan een project al geen fatsoenlijke bijdrage kan leveren dan kan ze dat vast ook niet met tentamens etc?
Vind het overigens ook vreemd dat men meteen gaat roepen dat TS dus maar een autist is, alleen omdat hij zich zorgen maakt om het eindresultaat.
Het is een projectje op het hbo, iedereen hier doet alsof hij een medicijn voor kanker aan het uitvinden is :')
pi_156681993
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:45 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ik haar niet mag? Ik mag haar wel. Ze is mijn type niet, maar daar zijn er wel meer van. Ik kan altijd goed samenwerken met mensen die mijn type niet zijn, maar vind dit toch een andere situatie.
Je doet het hierboven nogal anders voorkomen en geeft voornamelijk haar de schuld dat het slecht samenwerken is, terwijl het ook best wat over jouw samenwerkingsskills kan zeggen.

quote:
Ik hoop (stiekem) dat ik dit soort situaties niet ga tegenkomen op de werkvloer. :P
Onrealistisch, want je gaat altijd te maken krijgen met mensen die dingen anders zien en ervaren dan jij. Hoeven ze 'niet eens' chronisch ziek voor te zijn..
pi_156681995
quote:
4s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:34 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, maar studeren wel.

Ik vind (!) dat TS een goed punt heeft. Als iemand niet naar bijeenkomsten kan komen, a la, mits zij vervolgens wel gewoon haar deel doet en op afstand mee draait. Maar als je niet kan bijdragen, verdien je de studiepunten niet. Zij krijgt letterlijk credits voor TS' werk en ik kan me goed voorstellen dat dat steekt.

Gezien de reactie van de SLB'er denk ik echter dat die het vooral heel zielig vindt. Het gaat je dus helemaal niets verder brengen dit alsnog aan te kaarten. Ik denk dat je het beste haar helemaal buiten kunt sluiten uit het project, dan ondervind je er in ieder geval geen hinder meer van. Dat ze meelift moet je dan gewoon even slikken, want dat doet ze nu toch ook al, hoewel iets minder opzichtig.

Verder maakt dat ze ZIEK is, niet opeens dat ze minder zou moeten hoeven doen voor hetzelfde diploma. :') Je geeft een vent zonder benen toch ook niet een medaille voor een marathon omdat hij gehandicapt is zeg, wat een baggerlogica. Ze heeft een beperking en moet zich aanpassen en eventueel accepteren dat ze daardoor deze studie niet kan voltooien.
Maar eigenlijk moet de rest zich aanpassen aan haar chronische ziekte, want ze kan er niets aandoen. Is eigenlijk de boodschap van mijn slb-er en de mensen hier. En dus is het logisch dat ze niks doet, maar wel dezelfde studiepunten krijgt. Omdat ze chronisch ziek is. En ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. En ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden dat ik mij er niet goed bij voel, want kennelijk is het toch vreemd dat het steekt.

En ben ik te hard, wat ik ook echt ben. Maar waarvan ik eigenlijk vind dat het terecht is.

Ik ga er effe een nachtje over slapen. :P
pi_156682013
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is een projectje op het hbo, iedereen hier doet alsof hij een medicijn voor kanker aan het uitvinden is :')
Je hoeft niet zo denigrerend te doen over het hbo hoor, als iemand in je project niet meewerkt is dat gewoon heel vervelend, ook al is ze ziek. Dat is volgens mij gewoon wat TS bedoelt... en dat hij het een moeilijke situatie vindt en hier om raad vraagt, maakt hem vervolgens meteen een harteloze autist? Beetje kort door de bocht....
pi_156682016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja, en deze instelling zal vast niet ten grondslag hebben gelegen aan de achteruitgang van het HBO. Toch?

Edit: deze instelling in het algemeen, niet specifiek m.b.t. chronisch zieken
pi_156682017
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:53 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Maar eigenlijk moet de rest zich aanpassen aan haar chronische ziekte, want ze kan er niets aandoen. Is eigenlijk de boodschap van mijn slb-er en de mensen hier. En dus is het logisch dat ze niks doet, maar wel dezelfde studiepunten krijgt. Omdat ze chronisch ziek is. En ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. En ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden dat ik mij er niet goed bij voel, want kennelijk is het toch vreemd dat het steekt.

En ben ik te hard, wat ik ook echt ben. Maar waarvan ik eigenlijk vind dat het terecht is.

Ik ga er effe een nachtje over slapen. :P
Ja en daar maak je dus een duidelijke denkfout. Een gemiddeld chronisch zieke neemt geen ruimte omdat ze die ruimte krijgt, die vraagt met heel veel tegenzin om wat extra ruimte. Het is niet logisch, het is een heel vervelend gevolg op een 1-0 achterstand.
pi_156682032
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:52 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je doet het hierboven nogal anders voorkomen en geeft voornamelijk haar de schuld dat het slecht samenwerken is, terwijl het ook best wat over jouw samenwerkingsskills kan zeggen.

[..]

Onrealistisch, want je gaat altijd te maken krijgen met mensen die dingen anders zien en ervaren dan jij. Hoeven ze 'niet eens' chronisch ziek voor te zijn..
Wat? De samenwerking tussen ons 4 gaat prima, dat zij straks dezelfde punten krijgt terwijl ze niet of nauwelijks meewerkt is jammer, vind IK.
pi_156682037
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:51 schreef rianne1994 het volgende:
Wie zegt dat ze altijd zo ziek en gehinderd is als nu? Kut voor TS, maar die heeft net als de rest geen inzicht in het al dan niet geschikt zijn voor de opleiding. Bedenk je ook dat zieke studenten de school gewoon geld kosten, dus zo een welkom en gespreid bedje is het nou ook weer niet..
pi_156682040
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:55 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ja, en deze instelling zal vast niet ten grondslag hebben gelegen aan de achteruitgang van het HBO. Toch?

Edit: deze instelling in het algemeen, niet specifiek m.b.t. chronisch zieken
Don't hate the player hate the game
Docenten op vrijwel alle onderwijs niveaus zijn gevoelig voor zielige verhaaltjes van zieke mensen, gebruik dit als excuus
pi_156682051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:58 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Don't hate the player hate the game
Docenten op vrijwel alle onderwijs niveaus zijn gevoelig voor zielige verhaaltjes van zieke mensen, gebruik dit als excuus
Joh, dat is precies wat ik hier verkondig.
pi_156682076
Eerlijk gezegd kan ik me de frustratie van TS wel voorstellen. Ondanks dat zijn groepsgenoot er geen schuld aan heeft, ze heeft de pech chronisch ziek te zijn, zit hij wel met de gevolgen.

Een stukje begrip daarvoor heb ik wel. En zeker ook omdat dit al langer speelt. Als iemand ziek wordt en even niet kan, natuurlijk help je dan. Maar iemand die duidelijk niet meekan, hoe sneu de reden waarom ook is, en al meer dan een jaar meelift op het groepsresultaat daar zou ik ook geen zin in hebben.

Idem dito in een werksituatie. Als zij eenmaal is afgestudeerd, als ze dat al redt, is dat op basis van andermans werk. Het lijkt me heel vervelend om met iemand te moeten werken die veel te weinig heeft meegekregen van de opleiding om daadwerkelijk goed werk te leveren, wat de reden ook moge zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')